Je was me voorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 17:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/knijpfruit
Stil liggen, kan datquote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:11 schreef BobbyMcGee het volgende:
Pfoeh, ik lees haast alles mee maar echt aanhaken is ingewikkeld.
Waar ik nog op wilde reageren: Ik vind de baby van DE ook zo razendsnel gaanDe mijne ligt keurig stil, lacht met mate, begint sinds twee dagen echt duidelijk terug te kletsen (en is daar ook spaarzaam mee). Wat hem wél heel goed lukt is zijn vuist in zijn mond proppen. Daar is hij dan ook heel verguld mee
Nou ja, voor stomen heb je natuurlijk alleen een pan nodig en een mandje van de Ikea en een deksel voor je pan of een mandje van de toko met een deksel voor je mandje. Minimale damage: 4 euro voor het opvouwmandje van de Ikea.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:08 schreef Framblij89 het volgende:
Haha geinig! Wist ik nietmaar inderdaad wat @:lunapuella zegt, heb het nooit gezien in de winkel, maar koop eigenlijk alleen organix en ella’s kitchen.
Wat ik dan weer niet begrijp is, als je zelf groenten kookt, in de vriezert stopt, komt het toch in principe bijna op hetzelfde neer? Mijn vriend heeft ook gedeeltelijk horeca/koks opleiding gedaan en hij laat altijd wat kookvocht in de groenten zitten want daar zitten de meeste vitamines in, zegt ‘ie. En das dus hetzelfde met fruit (appel bijv) koken en in de vriezer stoppen, dan verliest het ook veel van de vitamines. Het beste wat je kan doen is stomen maar daar heeft niet iedereen de hulpmiddelen voor natuurlijk.
Moest ‘m 10 keer opnieuw lezen voordat ik de zin begreepquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nou ja, voor stomen heb je natuurlijk alleen een pan nodig en een mandje van de Ikea en een deksel voor je ogen of een mandje van de toko met een deksel voor je mandje. Minimale damage: 4 euro voor het opvouwmandje van de Ikea.
En prul krijgt grotendeels vers overigens, maar soms zijn potjes net even handiger.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:46 schreef Stippelrientje het volgende:
Herfst!plassen stampen, samen in een draagtas, onder moeders paraplu, blaadjes zoeken, kastanjes rapen, herfstknutsels, eens wat meer aan dan een hempje of bh, super mooie kleuren aan de bomen en op de grond en o.a. koelte in de nacht
Ik ga dan ook mijn new born neefje ontmoeten (van mijn jongste zus).
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:07 schreef Mariposas het volgende:
Van mij mag het hele jaar door zomer zijn.Lekker weinig kleding aan en de hele dag buiten zijn. Gisteren was ook echt zo’n topdag. Met mijn twee jongens met de bakfiets naar het strand. Oudste lekker op het strand gespeeld en de baby sliep binnen enkele minuten in de ringsling door het geluid van de zee, waar ik de hele tijd met mijn voeten in heb gestaan.
Ik bedoelde vooral 'we zijn onderweg' of 'ik heb dikke vertraging met de trein' of 'prul wilde 's middags niet slapen op het kdv en is doodmoe'-situaties. Ik klop even af dat we 'krijsbui en niks is goed' al maanden niet meer hebben meegemaakt. Soms wel een mopperig plakdagje, maar echt krijsen doet ze alleen als ze ergens van schrikt, 's nachts honger krijgt of zich pijn doet (zoals toen ze gisteren heel per ongeluk met een velletje tussen het riempje van de autostoel kwam...oh, the guilt!)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:32 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Moest ‘m 10 keer opnieuw lezen voordat ik de zin begreepmaar goed, dat wist ik dus ook niet. Had tijdje geleden rondje gegoogled en toen kwam ik alleen uit op stomen in de magnetron.
Inderdaad als je weer in fases als “ik heb een krijsbui en niks is goed vandaag” zit is een potje een top uitkomst.![]()
Ohh die komen vanzelf wel weer hoorquote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Tink89 het volgende:
Stippel, wat een heerlijke eerste keren! En balen van je verzakking! Geen ervaring mee, maar het klinkt enorm naar...
[..]
Ik bedoelde vooral 'we zijn onderweg' of 'ik heb dikke vertraging met de trein' of 'prul wilde 's middags niet slapen op het kdv en is doodmoe'-situaties. Ik klop even af dat we 'krijsbui en niks is goed' al maanden niet meer hebben meegemaakt. Soms wel een mopperig plakdagje, maar echt krijsen doet ze alleen als ze ergens van schrikt, 's nachts honger krijgt of zich pijn doet (zoals toen ze gisteren heel per ongeluk met een velletje tussen het riempje van de autostoel kwam...oh, the guilt!)
En verder houd ik van de herfst: lekker panty's en jurkjes aan, m'n warme winterjas, thermos met thee 's ochtends en heerlijk wandelen in het herfstbos enzo. Uitwaaien ook, mwoooh![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Mariposas het volgende:
nu is nu zo gewoon, maar straks is wat nu is zo bijzonder.
Dankjequote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:34 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat een mooie stats van Bas, DE.
Ben je OOK zo moe van de medicatie? Hier is dat een fijne bijwerking.. blegh!
Wij hebben als een malle zitten filmen en fotograferen. Het wordt langzaam maar zeker wel iets minder, maar als hij weer eens iets nieuws of iets grappigs doet, trekken we de camera of het mobieltje wel weer tevoorschijn!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 08:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik vergeet trouwens de hele tijd filmpjes te maken. Ik heb vrijwel geen video’s van de newborn periode gemaakt.Zo stom, nu is nu zo gewoon, maar straks is wat nu is zo bijzonder.
Duurt lang! Ook ‘s nachts.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:31 schreef Rebubbled het volgende:
Ik lees over gillen en laat dat de laatste dagen hier de 'leukste' nieuwe uitvinding zijn. Elke 30 seconden wordt er zo hard mogelijk gegild. Ik heb daarstraks zelfs oordopjes in gedaan, want ik kon het echt even niet meer aanhoren. Er is verder helemaal niks, geoefen met haar stem lijkt het. Hoe lang duurt dit? Een week? 6 maanden? Tot ze kan praten? Wat is de beste aanpak om dit te temperen? Dit is echt helemaal niet leuk namelijk.
Wat fijn dat ze soms in bed slapen! En mooi dat jullie, ook met een tweeling, zo gehoor geven aan hun behoeftenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:36 schreef elamanilo het volgende:
Ohh ik heb zo geen zin in herfst en winter en zo... Alleen kerst vind ik wel gezellig, met lichtjes en zo. Maar verder... Zo donker, koud en depri. Ik hou veel te veel van de zomer, zelfs van de extreem hete dagen. 's Avonds lekker op het strand hangen, voetjes in de zee, zonsondergang.Ik kijk al uit naar volgend jaar, met die kleintjes die dan rondstappen.
Verder hebben m'n baby's deze week voor het eerst af en toe een slaapje in bed gedaan! Wow! Af en toe eens geen baby in mijn armen/draagdoek... Dat is weer een nieuwe ervaring. Het is nog wel een hele dagtaak, baby's verzorgen en slaapjes laten doen. En de meeste tijd slapen ze ook niet per se gelijk, maar dat is dan wel weer fijn omdat je toch veel meer kunt doen met 1 baby tegelijk.
Voor het eten houden we aan: Minimaal 6 maanden, zelf kunnen zitten, de eerste tandjes hebben.
De oudste was 6 maanden en een week geloof ik toen we voor het eerst iets gingen proeven met haar. De middelste was 8 maanden (hij kon al wel zitten en had ook tanden, maar het moment was er eerder nog niet). En dit keer zal het ook weer ergens in december of januari zijn gok ik.
We houden ook aan dat het eerste hele jaar minstens de bijvoeding echt alleen voor erbij is, dus voornamelijk om te ontdekken en proeven. Mijn middelste heeft niets doorgeslikt tot ie ruim 1,5 jaar was, geen probleem met borstvoeding, hij groeide gewoon goed dus alle ruimte en tijd om het op z'n eigen moment te doen. Mijn oudste at ook pas later echt 'maaltijdjes'. En verder leven de oudste en middelste sowieso van lucht en liefde.Ze eten niet veel, maar wat ze eten is wel voedzaam (nootjes, groenten, fruit en zo).
We geven vanaf het begin altijd gewoon stukken die ze dan zelf op eigen inzicht kunnen ontdekken en proeven wat ze willen. Ook krijgen ze er een lepel bij om daar mee te spelen.En na een poosje een bakje yoghurt of zo.
In ieder geval losse hele smaken, structuren, geuren etc. En dat kan ook prima, want 'bij'voeding, dus geen hoofdvoeding en ze hoeven in principe er nog niets van binnen te krijgen die eerste tijd.
De baby's hier worden ook alweer zo 'groot'. Het zijn natuurlijk babytjes, maar ze zitten al rechtop op je schoot en kletsen dan van alles mee. En ze kunnen al heel goed hun tong uitsteken naar jeen ze pakken alles vast om het daarna te ontdekken met hun mond. Ze lachen hardop naar iedereen, vooral hun grote broer en zus. Ze weten gewoon ook al zoveel en kijken al zo echt in het rond naar alles. Ze willen bijna niet meer in het newborn bakje van de tripp trapp, want dat is niet rechtop (en dan proberen ze alsnog wel rechtop te gaan zitten).
Het gaat allemaal zo snel. En dan vind ik het telkens zo erg dat ik maar geen tijd heb om foto's van ze te maken. Dan ben ik alweer vergeten hoe ze waren toen ze zo ieniemienie klein waren nog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |