abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188528573
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:10 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Trouwen.
Oh nee das al helemaal geen wens :P Heb nooit als klein meisje over mijn bruiloft gedroomd :P
pi_188528971
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:58 schreef dop het volgende:

[..]

hoe oud ben je zelf?

Leeftijd speelt geen enkele rol.
Het zou hoog uit in je voordeel kunnen zijn dat je wat meer ervaring hebt.
Op elke leeftijd kun je de verkeerde motivatie hebben een relatie te willen.

Ik ben 47 en ben hoog uit zekerder geworden over wat ik zelf wil en belangrijk vind. Haast hebben, of niet alleen kunnen zijn is iets van karakter, en staat los van je leeftijd.
Ik ben 26.

Ik denk een deel karakter, maar ook deel sociale druk. En dat heeft een grotere impact dan je karakter. Want sociale druk overkomt iedereen. Zeker als je rond de 30 bent en iedereen in je vriendengroep een vriendin heeft of gaat beginnen met kinderen. Als jij dan de enige bent zonder partner of uitzicht op een partner, dan gaat sociale druk een rol spelen. Want elke keer dat je bij hun over de vloer komt, krijg je de vraag: 'wanneer ben jij aan de beurt?'.

Dat heeft niet zoveel met karakter te maken. Dat is maatschappelijke en sociale druk van je omgeving en van de maatschappij als geheel. Als je ziet dat iedereen om je heen huisje, boompje, beestje gaat doen, dan kan je onzeker worden over het feit dat jij dat niet hebt. En dan kan je heel stoer zeggen dat het je niet boeit of dat je niets kan schelen, maar geloof me, die mannen worden dan onzeker en gaan dan een partner willen forceren. Gaan dan op date met het idee dat er snel een partner moet komen, puur omdat je de druk voelt.

Dit geldt overigens ook voor vrouwen. Voor vrouwen is de druk wellicht nog hoger, puur omdat hun biologische klok gaat tikken.
pi_188529005
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik ben 26.

Ik denk een deel karakter, maar ook deel sociale druk. En dat heeft een grotere impact dan je karakter. Want sociale druk overkomt iedereen. Zeker als je rond de 30 bent en iedereen in je vriendengroep een vriendin heeft of gaat beginnen met kinderen. Als jij dan de enige bent zonder partner of uitzicht op een partner, dan gaat sociale druk een rol spelen. Want elke keer dat je bij hun over de vloer komt, krijg je de vraag: 'wanneer ben jij aan de beurt?'.

Dat heeft niet zoveel met karakter te maken. Dat is maatschappelijke en sociale druk van je omgeving en van de maatschappij als geheel. Als je ziet dat iedereen om je heen huisje, boompje, beestje gaat doen, dan kan je onzeker worden over het feit dat jij dat niet hebt. En dan kan je heel stoer zeggen dat het je niet boeit of dat je niets kan schelen, maar geloof me, die mannen worden dan onzeker en gaan dan een partner willen forceren. Gaan dan op date met het idee dat er snel een partner moet komen, puur omdat je de druk voelt.
Ja denk dat je er altijd voor moet proberen te waken dat je niet genoegen neemt met een partner vanwege die druk.
pi_188529028
Als je ziet hoeveel huwelijken er stranden zijn we toch niet zo heel goed in het selecteren van een levenspartner. Voor vrouwen is het risico groter dat zij een grotere rol moeten spelen in de opvoeding. Maar goed als je het zo graag wilt ontwikkel je misschien ook eerder gevoelens waardoor je niet meer rationeel naar je keuze kunt kijken.
pi_188529044
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja denk dat je er altijd voor moet proberen te waken dat je niet genoegen neemt met een partner vanwege die druk.
Dat is makkelijk in theoretische zin gezegd. De realiteit lijkt mij weerbarstiger. Hoe meer je gaat proberen te forceren door de druk die je voelt, hoe meer je in het nauw gedreven gaat voelen. En kat in het nauw maakt rare sprongen (stalking etc.).

Dus het is makkelijk om te zeggen dat je daarvoor moet waken blabla. Maar zeg dat maar tegen een kerel die 35 is zonder partner terwijl zijn vriendengroep dat wel allemaal heeft.
pi_188529063
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:39 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat is makkelijk in theoretische zin gezegd. De realiteit lijkt mij weerbarstiger. Hoe meer je gaat proberen te forceren door de druk die je voelt, hoe meer je in het nauw gedreven gaat voelen. En kat in het nauw maakt rare sprongen (stalking etc.).

Dus het is makkelijk om te zeggen dat je daarvoor moet waken blabla. Maar zeg dat maar tegen een kerel die 35 is zonder partner terwijl zijn vriendengroep dat wel allemaal heeft.
Oh absoluut. Dat lees je ook in de post erna :P
pi_188529104
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je ziet hoeveel huwelijken er stranden zijn we toch niet zo heel goed in het selecteren van een levenspartner. Voor vrouwen is het risico groter dat zij een grotere rol moeten spelen in de opvoeding. Maar goed als je het zo graag wilt ontwikkel je misschien ook eerder gevoelens waardoor je niet meer rationeel naar je keuze kunt kijken.
Dat komt ook grotendeels door de druk die er is en het moeten voldoen aan het 'ideale plaatje' van de samenleving. Je wil namelijk niet buiten de boot vallen.
pi_188529133
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:42 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat komt ook grotendeels door de druk die er is en het moeten voldoen aan het 'ideale plaatje' van de samenleving. Je wil namelijk niet buiten de boot vallen.
Ja met de kans dat je dus niet goed hebt gekozen. Daarom je niet te veel laten beinvloeden door je omgeving ;P Maar we zijn het eens.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:45:10 #209
545 dop
:copyright: dop
pi_188529139
quote:

[..]

Ik ben 26.

dit gaat over een klein deel van de mensen die voor hun 30e nooit een serieuze relatie hebben gehad. Ik heb het zelf nooit zo ervaren. Denk niet dat druk uit de omgeving bepalen is voor het merendeel. Als ik zo om me heen kijk.
Tegenwoordig is het heel normaal om vrijgezel te zijn voor een periode.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188529140
quote:

[..]

Ik ben 26.

Dit geldt overigens ook voor vrouwen. Voor vrouwen is de druk wellicht nog hoger, puur omdat hun biologische klok gaat tikken.
Dat valt mee hoor. Ik ben zelf rond die leeftijd en single.

Moet zeggen dat ik regelmatig die vraag krijg maar dat het geen seconde in me op komt om een partner te gaan forceren. Integendeel zelfs, ik word alleen maar kieskeuriger. Een relatie waarin je niet tevreden bent is slechter dan gewoon op jezelf zijn. Gelukkig heb ik dat lang geleden geleerd.

Daarnaast speelt ook mee hoeveel dating-opties je hebt. En die zijn er wel bij mij.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:47:19 #211
545 dop
pi_188529175
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
De gedachte van een partner voor het leven is wat achterhaald en ouderwets
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_188529177
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:45 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat valt mee hoor. Ik ben zelf rond die leeftijd en single.

Moet zeggen dat ik regelmatig die vraag krijg maar dat het geen seconde in me op komt om een partner te gaan forceren. Integendeel zelfs, ik word alleen maar kieskeuriger.
Zeker als je dan die nutteloze discussies en ruzies bij hun ziet :D

Was een keer op een verjaardag. Ik was de enige single en rest allemaal stellen. Ze hadden serieus allemaal ruzie met elkaar omdat de 1 had gezegd de bob te zijn en dan toch besloot om te gaan drinken :D :D

Toen was ik toch wel blij dat ik dat gezeur niet had *)
pi_188529188
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:47 schreef dop het volgende:

[..]

De gedachte van een partner voor het leven is wat achterhaald en ouderwets
Ja maar met die gedachte gaat men wel trouwen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:49:23 #214
545 dop
pi_188529221
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar met die gedachte gaat men wel trouwen.
soms maar steeds minder. Uiteindelijk ook gewoon een levensles.
pi_188529235
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:49 schreef dop het volgende:

[..]

soms maar steeds minder. Uiteindelijk ook gewoon een levensles.
Nah denk serieus dat mensen die met elkaar trouwen niet denken dat dat huwelijk zal gaan stranden.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:52:54 #216
545 dop
pi_188529291
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah denk serieus dat mensen die met elkaar trouwen niet denken dat dat huwelijk zal gaan stranden.
Denk dat het aantal wat "tot de dood ons scheidt" vooraf serieus neemt, niet zo heel groot is, eerder "Tot we zien wel", of ik hoop heel lang.
pi_188529384
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:52 schreef dop het volgende:

[..]

Denk dat het aantal wat "tot de dood ons scheidt" vooraf serieus neemt, niet zo heel groot is, eerder "Tot we zien wel", of ik hoop heel lang.
Lijkt me wel zo realistisch

Denk dat als ze uitgingen van tot de dood ons scheidt.... er een stuk minder echtscheidingen waren :)
pi_188529440
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Lijkt me wel zo realistisch

Denk dat als ze uitgingen van tot de dood ons scheidt.... er een stuk minder echtscheidingen waren :)
Ja of achteraf blijkt dat het toch niet de goede keuze is geweest?
pi_188529476
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja of achteraf blijkt dat het toch niet de goede keuze is geweest?
Als je van plan bent voor altijd bij elkaar te blijven... duurt het wat langer voor je kiest.

Is het je nooit opgevallen hoeveel mensen scheiden voor hun kind een jaar oud is?
Dan hebben ze het echt niet heel actief geprobeerd :)
pi_188529499
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Als je van plan bent voor altijd bij elkaar te blijven... duurt het wat langer voor je kiest.

Is het je nooit opgevallen hoeveel mensen scheiden voor hun kind een jaar oud is?
Dan hebben ze het echt niet heel actief geprobeerd :)
Hmm nee heb ik nooit zo over nagedacht :P

Begrijp niet dat je al die moeite doet als het niet je pure intentie is om bij elkaar te blijven.
pi_188529539
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm nee heb ik nooit zo over nagedacht :P

Begrijp niet dat je al die moeite doet als het niet je pure intentie is om bij elkaar te blijven.
Als je het goed doet.. is het niet zo veel moeite :)
  maandag 19 augustus 2019 @ 23:07:37 #222
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188529556
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:39 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Die 35 jarige single ben ik. En als ik dan kijk waar mijn vrienden mee samen zijn dan ben ik blij dat ik nog altijd vrijgezel ben.

Sociale druk is maar wat je ervan maakt. Er is maar één persoon in je leven die verantwoordelijk is voor je geluk en dat ben jijzelf. Als ik ervoor kies alleen te zijn omdat dat mij gelukkiger maakt dan settelen alleen vanwege peer pressure, zonder dat ik weet de juiste aan de haak te hebben geslagen... Sorry, maar dan liever alleen.

Edit: Zoals dop al stelde gaat het deel sociale druk vooral op voor de vrijgezel die voor zijn 30e nog geen serieuze relatie heeft gehad.
Dat is voor mij sowieso niet van toepassing.

[ Bericht 6% gewijzigd door M1stral op 19-08-2019 23:14:39 ]
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188529600
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:58 schreef dop het volgende:

[..]

hoe oud ben je zelf?

Leeftijd speelt geen enkele rol.
Het zou hoog uit in je voordeel kunnen zijn dat je wat meer ervaring hebt.
Op elke leeftijd kun je de verkeerde motivatie hebben een relatie te willen.

Ik ben 47 en ben hoog uit zekerder geworden over wat ik zelf wil en belangrijk vind. Haast hebben, of niet alleen kunnen zijn is iets van karakter, en staat los van je leeftijd.
Vandaar dat er daadwerkelijk sense uitkomt :)
Je bent een keer zo oud als die andere aapjes hier O+
pi_188530291
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:41 schreef Solid-Snake het volgende:
Ik hoor juist dat het steeds makkelijker word vanaf je 30ste.
Hangt er vanaf (zoals Yasmin23 zegt). Bij de een gaat het daten dan makkelijker en bij de een wat moeizamer. Je moet altijd realistisch blijven in wat kan en wat niet. Niets forceren. En als dingen echt niet lukken, hou de deur altijd op een kier maar focus op andere dingen.
pi_188530320
Ha, sociale druk. Alsjeblieft niet zeg. Dat is wel een van de grootse missers die je maken kunt.

Net zoals die karakters die niet alleen kunnen zijn..

Partner voor je leven lijkt tegenwoordig onhaalbare kaart. Veel relaties lijken en/of zijn zo vluchtig, velen weten niet wat ze willen, en klampen dan aan iemand vast.. En na een tijdje weer net zo hard los..

Maar als ik dan om mij heen kijk naar de stelletjes, dan passen er maar weinig echt bij elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')