abonnement Unibet Coolblue
pi_188528573
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:10 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Trouwen.
Oh nee das al helemaal geen wens :P Heb nooit als klein meisje over mijn bruiloft gedroomd :P
pi_188528971
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:58 schreef dop het volgende:

[..]

hoe oud ben je zelf?

Leeftijd speelt geen enkele rol.
Het zou hoog uit in je voordeel kunnen zijn dat je wat meer ervaring hebt.
Op elke leeftijd kun je de verkeerde motivatie hebben een relatie te willen.

Ik ben 47 en ben hoog uit zekerder geworden over wat ik zelf wil en belangrijk vind. Haast hebben, of niet alleen kunnen zijn is iets van karakter, en staat los van je leeftijd.
Ik ben 26.

Ik denk een deel karakter, maar ook deel sociale druk. En dat heeft een grotere impact dan je karakter. Want sociale druk overkomt iedereen. Zeker als je rond de 30 bent en iedereen in je vriendengroep een vriendin heeft of gaat beginnen met kinderen. Als jij dan de enige bent zonder partner of uitzicht op een partner, dan gaat sociale druk een rol spelen. Want elke keer dat je bij hun over de vloer komt, krijg je de vraag: 'wanneer ben jij aan de beurt?'.

Dat heeft niet zoveel met karakter te maken. Dat is maatschappelijke en sociale druk van je omgeving en van de maatschappij als geheel. Als je ziet dat iedereen om je heen huisje, boompje, beestje gaat doen, dan kan je onzeker worden over het feit dat jij dat niet hebt. En dan kan je heel stoer zeggen dat het je niet boeit of dat je niets kan schelen, maar geloof me, die mannen worden dan onzeker en gaan dan een partner willen forceren. Gaan dan op date met het idee dat er snel een partner moet komen, puur omdat je de druk voelt.

Dit geldt overigens ook voor vrouwen. Voor vrouwen is de druk wellicht nog hoger, puur omdat hun biologische klok gaat tikken.
pi_188529005
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik ben 26.

Ik denk een deel karakter, maar ook deel sociale druk. En dat heeft een grotere impact dan je karakter. Want sociale druk overkomt iedereen. Zeker als je rond de 30 bent en iedereen in je vriendengroep een vriendin heeft of gaat beginnen met kinderen. Als jij dan de enige bent zonder partner of uitzicht op een partner, dan gaat sociale druk een rol spelen. Want elke keer dat je bij hun over de vloer komt, krijg je de vraag: 'wanneer ben jij aan de beurt?'.

Dat heeft niet zoveel met karakter te maken. Dat is maatschappelijke en sociale druk van je omgeving en van de maatschappij als geheel. Als je ziet dat iedereen om je heen huisje, boompje, beestje gaat doen, dan kan je onzeker worden over het feit dat jij dat niet hebt. En dan kan je heel stoer zeggen dat het je niet boeit of dat je niets kan schelen, maar geloof me, die mannen worden dan onzeker en gaan dan een partner willen forceren. Gaan dan op date met het idee dat er snel een partner moet komen, puur omdat je de druk voelt.
Ja denk dat je er altijd voor moet proberen te waken dat je niet genoegen neemt met een partner vanwege die druk.
pi_188529028
Als je ziet hoeveel huwelijken er stranden zijn we toch niet zo heel goed in het selecteren van een levenspartner. Voor vrouwen is het risico groter dat zij een grotere rol moeten spelen in de opvoeding. Maar goed als je het zo graag wilt ontwikkel je misschien ook eerder gevoelens waardoor je niet meer rationeel naar je keuze kunt kijken.
pi_188529044
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja denk dat je er altijd voor moet proberen te waken dat je niet genoegen neemt met een partner vanwege die druk.
Dat is makkelijk in theoretische zin gezegd. De realiteit lijkt mij weerbarstiger. Hoe meer je gaat proberen te forceren door de druk die je voelt, hoe meer je in het nauw gedreven gaat voelen. En kat in het nauw maakt rare sprongen (stalking etc.).

Dus het is makkelijk om te zeggen dat je daarvoor moet waken blabla. Maar zeg dat maar tegen een kerel die 35 is zonder partner terwijl zijn vriendengroep dat wel allemaal heeft.
pi_188529063
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:39 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat is makkelijk in theoretische zin gezegd. De realiteit lijkt mij weerbarstiger. Hoe meer je gaat proberen te forceren door de druk die je voelt, hoe meer je in het nauw gedreven gaat voelen. En kat in het nauw maakt rare sprongen (stalking etc.).

Dus het is makkelijk om te zeggen dat je daarvoor moet waken blabla. Maar zeg dat maar tegen een kerel die 35 is zonder partner terwijl zijn vriendengroep dat wel allemaal heeft.
Oh absoluut. Dat lees je ook in de post erna :P
pi_188529104
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je ziet hoeveel huwelijken er stranden zijn we toch niet zo heel goed in het selecteren van een levenspartner. Voor vrouwen is het risico groter dat zij een grotere rol moeten spelen in de opvoeding. Maar goed als je het zo graag wilt ontwikkel je misschien ook eerder gevoelens waardoor je niet meer rationeel naar je keuze kunt kijken.
Dat komt ook grotendeels door de druk die er is en het moeten voldoen aan het 'ideale plaatje' van de samenleving. Je wil namelijk niet buiten de boot vallen.
pi_188529133
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:42 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat komt ook grotendeels door de druk die er is en het moeten voldoen aan het 'ideale plaatje' van de samenleving. Je wil namelijk niet buiten de boot vallen.
Ja met de kans dat je dus niet goed hebt gekozen. Daarom je niet te veel laten beinvloeden door je omgeving ;P Maar we zijn het eens.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:45:10 #209
545 dop
:copyright: dop
pi_188529139
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik ben 26.

Ik denk een deel karakter, maar ook deel sociale druk. En dat heeft een grotere impact dan je karakter. Want sociale druk overkomt iedereen. Zeker als je rond de 30 bent en iedereen in je vriendengroep een vriendin heeft of gaat beginnen met kinderen. Als jij dan de enige bent zonder partner of uitzicht op een partner, dan gaat sociale druk een rol spelen. Want elke keer dat je bij hun over de vloer komt, krijg je de vraag: 'wanneer ben jij aan de beurt?'.

Dat heeft niet zoveel met karakter te maken. Dat is maatschappelijke en sociale druk van je omgeving en van de maatschappij als geheel. Als je ziet dat iedereen om je heen huisje, boompje, beestje gaat doen, dan kan je onzeker worden over het feit dat jij dat niet hebt. En dan kan je heel stoer zeggen dat het je niet boeit of dat je niets kan schelen, maar geloof me, die mannen worden dan onzeker en gaan dan een partner willen forceren. Gaan dan op date met het idee dat er snel een partner moet komen, puur omdat je de druk voelt.
dit gaat over een klein deel van de mensen die voor hun 30e nooit een serieuze relatie hebben gehad. Ik heb het zelf nooit zo ervaren. Denk niet dat druk uit de omgeving bepalen is voor het merendeel. Als ik zo om me heen kijk.
Tegenwoordig is het heel normaal om vrijgezel te zijn voor een periode.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188529140
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:35 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik ben 26.

Ik denk een deel karakter, maar ook deel sociale druk. En dat heeft een grotere impact dan je karakter. Want sociale druk overkomt iedereen. Zeker als je rond de 30 bent en iedereen in je vriendengroep een vriendin heeft of gaat beginnen met kinderen. Als jij dan de enige bent zonder partner of uitzicht op een partner, dan gaat sociale druk een rol spelen. Want elke keer dat je bij hun over de vloer komt, krijg je de vraag: 'wanneer ben jij aan de beurt?'.

Dat heeft niet zoveel met karakter te maken. Dat is maatschappelijke en sociale druk van je omgeving en van de maatschappij als geheel. Als je ziet dat iedereen om je heen huisje, boompje, beestje gaat doen, dan kan je onzeker worden over het feit dat jij dat niet hebt. En dan kan je heel stoer zeggen dat het je niet boeit of dat je niets kan schelen, maar geloof me, die mannen worden dan onzeker en gaan dan een partner willen forceren. Gaan dan op date met het idee dat er snel een partner moet komen, puur omdat je de druk voelt.

Dit geldt overigens ook voor vrouwen. Voor vrouwen is de druk wellicht nog hoger, puur omdat hun biologische klok gaat tikken.
Dat valt mee hoor. Ik ben zelf rond die leeftijd en single.

Moet zeggen dat ik regelmatig die vraag krijg maar dat het geen seconde in me op komt om een partner te gaan forceren. Integendeel zelfs, ik word alleen maar kieskeuriger. Een relatie waarin je niet tevreden bent is slechter dan gewoon op jezelf zijn. Gelukkig heb ik dat lang geleden geleerd.

Daarnaast speelt ook mee hoeveel dating-opties je hebt. En die zijn er wel bij mij.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:47:19 #211
545 dop
:copyright: dop
pi_188529175
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je ziet hoeveel huwelijken er stranden zijn we toch niet zo heel goed in het selecteren van een levenspartner. Voor vrouwen is het risico groter dat zij een grotere rol moeten spelen in de opvoeding. Maar goed als je het zo graag wilt ontwikkel je misschien ook eerder gevoelens waardoor je niet meer rationeel naar je keuze kunt kijken.
De gedachte van een partner voor het leven is wat achterhaald en ouderwets
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188529177
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:45 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Dat valt mee hoor. Ik ben zelf rond die leeftijd en single.

Moet zeggen dat ik regelmatig die vraag krijg maar dat het geen seconde in me op komt om een partner te gaan forceren. Integendeel zelfs, ik word alleen maar kieskeuriger.
Zeker als je dan die nutteloze discussies en ruzies bij hun ziet :D

Was een keer op een verjaardag. Ik was de enige single en rest allemaal stellen. Ze hadden serieus allemaal ruzie met elkaar omdat de 1 had gezegd de bob te zijn en dan toch besloot om te gaan drinken :D :D

Toen was ik toch wel blij dat ik dat gezeur niet had *)
pi_188529188
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:47 schreef dop het volgende:

[..]

De gedachte van een partner voor het leven is wat achterhaald en ouderwets
Ja maar met die gedachte gaat men wel trouwen.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:49:23 #214
545 dop
:copyright: dop
pi_188529221
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar met die gedachte gaat men wel trouwen.
soms maar steeds minder. Uiteindelijk ook gewoon een levensles.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188529235
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:49 schreef dop het volgende:

[..]

soms maar steeds minder. Uiteindelijk ook gewoon een levensles.
Nah denk serieus dat mensen die met elkaar trouwen niet denken dat dat huwelijk zal gaan stranden.
  maandag 19 augustus 2019 @ 22:52:54 #216
545 dop
:copyright: dop
pi_188529291
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah denk serieus dat mensen die met elkaar trouwen niet denken dat dat huwelijk zal gaan stranden.
Denk dat het aantal wat "tot de dood ons scheidt" vooraf serieus neemt, niet zo heel groot is, eerder "Tot we zien wel", of ik hoop heel lang.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188529384
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:52 schreef dop het volgende:

[..]

Denk dat het aantal wat "tot de dood ons scheidt" vooraf serieus neemt, niet zo heel groot is, eerder "Tot we zien wel", of ik hoop heel lang.
Lijkt me wel zo realistisch

Denk dat als ze uitgingen van tot de dood ons scheidt.... er een stuk minder echtscheidingen waren :)
pi_188529440
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Lijkt me wel zo realistisch

Denk dat als ze uitgingen van tot de dood ons scheidt.... er een stuk minder echtscheidingen waren :)
Ja of achteraf blijkt dat het toch niet de goede keuze is geweest?
pi_188529476
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:01 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja of achteraf blijkt dat het toch niet de goede keuze is geweest?
Als je van plan bent voor altijd bij elkaar te blijven... duurt het wat langer voor je kiest.

Is het je nooit opgevallen hoeveel mensen scheiden voor hun kind een jaar oud is?
Dan hebben ze het echt niet heel actief geprobeerd :)
pi_188529499
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Als je van plan bent voor altijd bij elkaar te blijven... duurt het wat langer voor je kiest.

Is het je nooit opgevallen hoeveel mensen scheiden voor hun kind een jaar oud is?
Dan hebben ze het echt niet heel actief geprobeerd :)
Hmm nee heb ik nooit zo over nagedacht :P

Begrijp niet dat je al die moeite doet als het niet je pure intentie is om bij elkaar te blijven.
pi_188529539
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:04 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm nee heb ik nooit zo over nagedacht :P

Begrijp niet dat je al die moeite doet als het niet je pure intentie is om bij elkaar te blijven.
Als je het goed doet.. is het niet zo veel moeite :)
  maandag 19 augustus 2019 @ 23:07:37 #222
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188529556
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:39 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat is makkelijk in theoretische zin gezegd. De realiteit lijkt mij weerbarstiger. Hoe meer je gaat proberen te forceren door de druk die je voelt, hoe meer je in het nauw gedreven gaat voelen. En kat in het nauw maakt rare sprongen (stalking etc.).

Dus het is makkelijk om te zeggen dat je daarvoor moet waken blabla. Maar zeg dat maar tegen een kerel die 35 is zonder partner terwijl zijn vriendengroep dat wel allemaal heeft.
Die 35 jarige single ben ik. En als ik dan kijk waar mijn vrienden mee samen zijn dan ben ik blij dat ik nog altijd vrijgezel ben.

Sociale druk is maar wat je ervan maakt. Er is maar één persoon in je leven die verantwoordelijk is voor je geluk en dat ben jijzelf. Als ik ervoor kies alleen te zijn omdat dat mij gelukkiger maakt dan settelen alleen vanwege peer pressure, zonder dat ik weet de juiste aan de haak te hebben geslagen... Sorry, maar dan liever alleen.

Edit: Zoals dop al stelde gaat het deel sociale druk vooral op voor de vrijgezel die voor zijn 30e nog geen serieuze relatie heeft gehad.
Dat is voor mij sowieso niet van toepassing.

[ Bericht 6% gewijzigd door M1stral op 19-08-2019 23:14:39 ]
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_188529600
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 21:58 schreef dop het volgende:

[..]

hoe oud ben je zelf?

Leeftijd speelt geen enkele rol.
Het zou hoog uit in je voordeel kunnen zijn dat je wat meer ervaring hebt.
Op elke leeftijd kun je de verkeerde motivatie hebben een relatie te willen.

Ik ben 47 en ben hoog uit zekerder geworden over wat ik zelf wil en belangrijk vind. Haast hebben, of niet alleen kunnen zijn is iets van karakter, en staat los van je leeftijd.
Vandaar dat er daadwerkelijk sense uitkomt :)
Je bent een keer zo oud als die andere aapjes hier O+
pi_188530291
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:41 schreef Solid-Snake het volgende:
Ik hoor juist dat het steeds makkelijker word vanaf je 30ste.
Hangt er vanaf (zoals Yasmin23 zegt). Bij de een gaat het daten dan makkelijker en bij de een wat moeizamer. Je moet altijd realistisch blijven in wat kan en wat niet. Niets forceren. En als dingen echt niet lukken, hou de deur altijd op een kier maar focus op andere dingen.
pi_188530320
Ha, sociale druk. Alsjeblieft niet zeg. Dat is wel een van de grootse missers die je maken kunt.

Net zoals die karakters die niet alleen kunnen zijn..

Partner voor je leven lijkt tegenwoordig onhaalbare kaart. Veel relaties lijken en/of zijn zo vluchtig, velen weten niet wat ze willen, en klampen dan aan iemand vast.. En na een tijdje weer net zo hard los..

Maar als ik dan om mij heen kijk naar de stelletjes, dan passen er maar weinig echt bij elkaar.
pi_188530353
Heb ontzettend veel respect voor singles die tot hun 35ste of later single blijven maar ik zou het wel echt zwaar krijgen. Vind het nu al vaak confronterend.

Sta er zelf nu wel zo in dat ik die perfecte match wil vinden maar als ik over een jaar of 5 nog op dat punt zit denk ik toch dat ik voor gewoon een goede match ga. (Die ik nu ook al wel regelmatig heb maar waar dan toch iets mist.)
pi_188530420
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:47 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ha, sociale druk. Alsjeblieft niet zeg. Dat is wel een van de grootse missers die je maken kunt.

Net zoals die karakters die niet alleen kunnen zijn..

Partner voor je leven lijkt tegenwoordig onhaalbare kaart. Veel relaties lijken en/of zijn zo vluchtig, velen weten niet wat ze willen, en klampen dan aan iemand vast.. En na een tijdje weer net zo hard los..

Maar als ik dan om mij heen kijk naar de stelletjes, dan passen er maar weinig echt bij elkaar.
Ik kom altijd heel veel stellen tegen waarbij ik afvraag hoe gelukkig ze zijn.

Al helemaal van die stellen met kinderen in de supermarkt.
pi_188530434
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:49 schreef Generationalpha het volgende:
Heb ontzettend veel respect voor singles die tot hun 35ste of later single blijven maar ik zou het wel echt zwaar krijgen. Vind het nu al vaak confronterend.

Sta er zelf nu wel zo in dat ik die perfecte match wil vinden maar als ik over een jaar of 5 nog op dat punt zit denk ik toch dat ik voor gewoon een goede match ga. (Die ik nu ook al wel regelmatig heb maar waar dan toch iets mist.)
Perfectie bestaat niet.. Kun je eeuwig blijven zoeken.

En dat iets missen heb ik nooit begrepen, wat mis je dan en waar of bij wie denk je dat te vinden?

Iedereen heeft wel iets, niemand is perfect en in mijn ogen kan dat een persoon juist mooi maken.
pi_188530447
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:54 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Ik kom altijd heel veel stellen tegen waarbij ik afvraag hoe gelukkig ze zijn.

Al helemaal van die stellen met kinderen in de supermarkt.
Waarschijnlijk (dikke vette aanname) voor de buitenwereld heel "gelukkig", maar achter de deur iets minder..
pi_188530460
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:49 schreef Generationalpha het volgende:
Heb ontzettend veel respect voor singles die tot hun 35ste of later single blijven maar ik zou het wel echt zwaar krijgen. Vind het nu al vaak confronterend.

Sta er zelf nu wel zo in dat ik die perfecte match wil vinden maar als ik over een jaar of 5 nog op dat punt zit denk ik toch dat ik voor gewoon een goede match ga. (Die ik nu ook al wel regelmatig heb maar waar dan toch iets mist.)
Met deze mindset ga je uiteindelijk hoogstens bij een 'wel oke' chick uitkomen.

Elke keer dat je een meid vindt die echt aan je standaard voldoet ga je het opblazen, want ja zij is het, en jij zit met die zelf opgelegde druk. Dan blaas je het keihard op en gaat het nooit lukken bij de echt leuke dames.

Jouw probleem is dat je echt iemand anders 'nodig' hebt, vroeg of laat. Oftewel, jouw geluk ligt in handen van iemand anders.
pi_188530640
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 22:45 schreef dop het volgende:

[..]

dit gaat over een klein deel van de mensen die voor hun 30e nooit een serieuze relatie hebben gehad. Ik heb het zelf nooit zo ervaren. Denk niet dat druk uit de omgeving bepalen is voor het merendeel. Als ik zo om me heen kijk.
Tegenwoordig is het heel normaal om vrijgezel te zijn voor een periode.
Het gaat inderdaad ook om een bepaalde groep mannen. Ik bedoelde ook niet ALLE mannen.
pi_188530688
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:07 schreef M1stral het volgende:

Die 35 jarige single ben ik. En als ik dan kijk waar mijn vrienden mee samen zijn dan ben ik blij dat ik nog altijd vrijgezel ben.

Sociale druk is maar wat je ervan maakt. Er is maar één persoon in je leven die verantwoordelijk is voor je geluk en dat ben jijzelf. Als ik ervoor kies alleen te zijn omdat dat mij gelukkiger maakt dan settelen alleen vanwege peer pressure, zonder dat ik weet de juiste aan de haak te hebben geslagen... Sorry, maar dan liever alleen.

Edit: Zoals dop al stelde gaat het deel sociale druk vooral op voor de vrijgezel die voor zijn 30e nog geen serieuze relatie heeft gehad.
Dat is voor mij sowieso niet van toepassing.
^O^ waren meer mannen maar zo
En emotioneel begin ik het steeds meer te begrijpen, dat settelen. Want de mening van je ouders en vrienden en niet alleen overblijven is belangrijk. Maar ik weet dat ik zwaar depressief zou worden als ik nu 1 of andere random guy uitzoek en daar zomaar een relatie en gezin mee zou beginnen omdat dat zo hoort. Dan kun je me over een paar jaar opsluiten in een gekkenhuis of de gevangenis omdat ik iemand heb vermoord of zo. Krijg al stress bij het idee, de hele dag op iemands lip zitten, of continu heen en weer reizen voor vermoeiende lat relatie, krijsende koters, routine sex, geforceerd vertellen hoe je dag is, iemands slechte eigenschappen tolereren, 24/7 iemand anders moeten spelen omdat niemand mijn echte zelf zo vaak om zich heen wil... Nee bedankt! Het idee is gewoon mooier dan de werkelijkheid. Het symbool, het perfecte plaatje naar de buitenwereld. Kijk ons eens een leuk gezin hebben! Familie blij, vrienden blij! Je leven is ten minste normaal! Maar als je dan achter de schermen kijkt hoe het in stand moet worden gehouden haak je al af als je dat vooraf had geweten, volgens mij is de enige reden dat mensen ermee door gaan omdat er geen andere optie is zonder dat ze met een schuldgevoel opgezadeld zitten.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_188531337
Het is maar wat je er zelf van maakt; het ligt ook in je handen hoe het beeld eruit komt te zien. Je bent er zelf bij; je hebt het zelf ook in de hand.

Geborgenheid, het gevoel van thuis komen, dat er iemand voor je zal zijn wat er ook gebeurt. Ze zien er niet uit als verliefde tieners, echter zijn ze wel degelijk gelukkig.

Ook al lopen koppels bij als een zombie, samen in bed knuffelen, een kus geven voor het slapen gaan, samen in slaap vallen en bij het wakker worden elkaar weer zien. Dit maakt mensen heel gelukkig.
pi_188531728
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 02:41 schreef Yiwei het volgende:
Het is maar wat je er zelf van maakt; het ligt ook in je handen hoe het beeld eruit komt te zien. Je bent er zelf bij; je hebt het zelf ook in de hand.

Geborgenheid, het gevoel van thuis komen, dat er iemand voor je zal zijn wat er ook gebeurt. Ze zien er niet uit als verliefde tieners, echter zijn ze wel degelijk gelukkig.

Ook al lopen koppels bij als een zombie, samen in bed knuffelen, een kus geven voor het slapen gaan, samen in slaap vallen en bij het wakker worden elkaar weer zien. Dit maakt mensen heel gelukkig.
Dat ja. Ik word nu al (op het moment zelf dan) erg gelukkig van een scharrel waarmee je gewoon vast afspreekt en waar je lekker tegen aan kunt kruipen. Ik ben er echt wel van overtuigd dat die gevoelens ook vanzelf kunnen groeien tot iets moois.
pi_188531894
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 02:41 schreef Yiwei het volgende:

Geborgenheid, het gevoel van thuis komen, dat er iemand voor je zal zijn wat er ook gebeurt

samen in bed knuffelen, een kus geven voor het slapen gaan, samen in slaap vallen en bij het wakker worden elkaar weer zien. Dit maakt mensen heel gelukkig.
Dat zijn de dingen die ik het meest mis ook ja :)
Miste ik op zeker moment in mijn huwelijk ook...
Toen was het dus wel klaar.
pi_188531999
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 23:58 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Met deze mindset ga je uiteindelijk hoogstens bij een 'wel oke' chick uitkomen.

Elke keer dat je een meid vindt die echt aan je standaard voldoet ga je het opblazen, want ja zij is het, en jij zit met die zelf opgelegde druk. Dan blaas je het keihard op en gaat het nooit lukken bij de echt leuke dames.

Jouw probleem is dat je echt iemand anders 'nodig' hebt, vroeg of laat. Oftewel, jouw geluk ligt in handen van iemand anders.
Zit wel wat in ja. :D De twee keer dat ik echt dolenthousiast was over een meisje blies ik het aardig op en dat schrikt ook weer een beetje af.

Daarom nu dus elke keer meiden waarmee ik het gewoon gezellig heb zonder al te hoge verdere verwachtingen. Heb zelf ook wel het idee dat daar misschien iets uit kan groeien.
pi_188532410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 08:16 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Zit wel wat in ja. :D De twee keer dat ik echt dolenthousiast was over een meisje blies ik het aardig op en dat schrikt ook weer een beetje af.

Daarom nu dus elke keer meiden waarmee ik het gewoon gezellig heb zonder al te hoge verdere verwachtingen. Heb zelf ook wel het idee dat daar misschien iets uit kan groeien.
Klopt, maar als het iets kan worden en je krijgt gevoelens ga je het waarschijnlijk toch weer opblazen.

Komt omdat je uiteindelijk iemand nodig hebt zoals je al aangeeft. Jouw geluk moet eigenlijk volledig uit jezelf komen, dat wil zeggen dat een leuke meid een mooi extraatje is. Ironisch gezien ben je in zo'n situatie het meest aantrekkelijk en verhoog je juist de kans dat je een leuk iemand tegenkomt die blijf hangen.

Laat ik eens de vraag stellen, stel je bent op je 35e als enige nog single, hoe zou je je dan voelen?
pi_188532651
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 09:04 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Klopt, maar als het iets kan worden en je krijgt gevoelens ga je het waarschijnlijk toch weer opblazen.

Komt omdat je uiteindelijk iemand nodig hebt zoals je al aangeeft. Jouw geluk moet eigenlijk volledig uit jezelf komen, dat wil zeggen dat een leuke meid een mooi extraatje is. Ironisch gezien ben je in zo'n situatie het meest aantrekkelijk en verhoog je juist de kans dat je een leuk iemand tegenkomt die blijf hangen.

Laat ik eens de vraag stellen, stel je bent op je 35e als enige nog single, hoe zou je je dan voelen?
In dit soort psychologische spelletjes ga ik nooit zo mee. Rationeel gezien zijn er gewoon ontzettend veel singles die (zeker vanaf hun 25ste) simpelweg verlangen naar een relatie. En ja, ik heb een mooi leven zonder relatie maar het is wel gewoon een gemis. En dat geldt voor ontzettend veel mensen.

Dus als ik op m'n 35ste nog single was zou ik daar niet gelukkig mee zijn nee. Wel ben ik het met je eens dat ik de echte topmatches vaak te groot maak in mijn hoofd.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:28:43 #239
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_188532666
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:45 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Nouja als een trein. Regelen van seks gaat dus prima, maar echt relatiemateriaal zit er ook nog niet tussen hoor. Terwijl ik daar op zich wel aan toe ben.
Ik zou juist eerder denken van andersom want de meeste vrouwen zeggen juist op zoek te zijn naar 'iets serieus'.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188532949
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 09:28 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ik zou juist eerder denken van andersom want de meeste vrouwen zeggen juist op zoek te zijn naar 'iets serieus'.
Zeg dat maar eens tegen studentes uit de categorie 20-25 jaar. :D Blijf me verbazen.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:56:58 #241
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_188532992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 09:52 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Zeg dat maar eens tegen studentes uit de categorie 20-25 jaar. :D Blijf me verbazen.
Woon niet echt in de buurt van een studentenstad dus dat zal het wezen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188533458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 09:27 schreef Generationalpha het volgende:

Dus als ik op m'n 35ste nog single was zou ik daar niet gelukkig mee zijn nee. Wel ben ik het met je eens dat ik de echte topmatches vaak te groot maak in mijn hoofd.
Je eerste zin hierboven is de oorzaak van de laatste zin.

Maar ik vraag me af of je dat ziet.
pi_188533711
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 09:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Woon niet echt in de buurt van een studentenstad dus dat zal het wezen.
Denk dat ik als voordeel heb dat er in mijn stad een gigantisch vrouwenoverschot is. Veel meisjes hebben toch (in mijn ervaring dan) al veel bedpartners gehad en als je er 9 gehad hebt is die tiende ook niet zo'n probleem meer.

Vind het wel vrij schandalig dat meisjes al snel slet genoemd worden trouwens. Daar hebben mannen alleen zichzelf mee.
pi_188533736
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 10:35 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je eerste zin hierboven is de oorzaak van de laatste zin.

Maar ik vraag me af of je dat ziet.
Tja, ik denk dat we hierover gewoon van mening verschillen. Een beetje druk is niet verkeerd, dat zorgt er bij mij altijd wel voor dat ik iets ga ondernemen.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:14:42 #245
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_188533920
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 10:59 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Denk dat ik als voordeel heb dat er in mijn stad een gigantisch vrouwenoverschot is. Veel meisjes hebben toch (in mijn ervaring dan) al veel bedpartners gehad en als je er 9 gehad hebt is die tiende ook niet zo'n probleem meer.

Vind het wel vrij schandalig dat meisjes al snel slet genoemd worden trouwens. Daar hebben mannen alleen zichzelf mee.
Oh dat ligt hier wel anders haha, relatief best weinig vrouwen. Als ik hier thuis wat swipe op een willekeurige datingapp/site staat er bij 8/10 wel iets over dat ze iets serieus zoeken en/of niet op zoek zijn naar avontuurtjes. Als ik een keer een dag in een wat grotere stad ben heb ik ineens net zoveel matches als hier in een paar weken :{
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188534373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:00 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat we hierover gewoon van mening verschillen. Een beetje druk is niet verkeerd, dat zorgt er bij mij altijd wel voor dat ik iets ga ondernemen.
Nee, dat is niet mijn punt. Natuurlijk ga je dingen ondernemen.

Wat ik zeg is juist dat die 'druk' er voor gaat zorgen dat je gaat falen bij de echt leuke dames. Zodra je er eentje tegen komt MOET je iets van haar, omdat je al helemaal gaat inbeelden hoe je met haar samen zal zijn, en hoe zij jou van die druk gaat afhelpen. Je legt druk op haar, en op jezelf want het moet en zal slagen vanwege die gekke deadlines in je hoofd. Dan leg je je geluk dus echt in handen van een vrouw.

Vergelijk dit eens hoe je met fuckbuddies omgaat. Dit werkt zo goed, JUIST omdat je niks van hen HOEFT. Je ziet hen niet als relatiemateriaal, dus je staat er lekker losjes in. En anderzijds faal je dus bij de vrouwen die je echt leuk vindt.

Wat jij moet doen is nog een stap verder denken. Koppel je geluk los van het uberhaupt hebben van een relatie. Dat wil zeggen, dat je ervoor zorgt dat je leven echt top is, ZONDER dat hier een vrouw in voorkomt. Als je er dan eentje tegenkomt, dan deelt zij in jouw geluk wat er toch al is, en is zij niet de bron daarvan. Zoals ik al zei, dan ben je juist op je aantrekkelijkst. Een gezonde relatie bestaat uit twee mensen die hun geluk delen, en niet dat de een de bron is van het geluk van de ander.

Als je blijft denken dat je op je 35e een relatie moet hebben, zul je nooit verderkomen. Een relatie is leuk en door veel mensen gewenst, maar als het een moetje wordt ben je verkeerd bezig. Pas als je kan zeggen dat je op je 35e tevreden bent met je leven met of zonder relatie ben je ergens.
pi_188535717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:42 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mijn punt. Natuurlijk ga je dingen ondernemen.

Wat ik zeg is juist dat die 'druk' er voor gaat zorgen dat je gaat falen bij de echt leuke dames. Zodra je er eentje tegen komt MOET je iets van haar, omdat je al helemaal gaat inbeelden hoe je met haar samen zal zijn, en hoe zij jou van die druk gaat afhelpen. Je legt druk op haar, en op jezelf want het moet en zal slagen vanwege die gekke deadlines in je hoofd. Dan leg je je geluk dus echt in handen van een vrouw.

Vergelijk dit eens hoe je met fuckbuddies omgaat. Dit werkt zo goed, JUIST omdat je niks van hen HOEFT. Je ziet hen niet als relatiemateriaal, dus je staat er lekker losjes in. En anderzijds faal je dus bij de vrouwen die je echt leuk vindt.

Wat jij moet doen is nog een stap verder denken. Koppel je geluk los van het uberhaupt hebben van een relatie. Dat wil zeggen, dat je ervoor zorgt dat je leven echt top is, ZONDER dat hier een vrouw in voorkomt. Als je er dan eentje tegenkomt, dan deelt zij in jouw geluk wat er toch al is, en is zij niet de bron daarvan. Zoals ik al zei, dan ben je juist op je aantrekkelijkst. Een gezonde relatie bestaat uit twee mensen die hun geluk delen, en niet dat de een de bron is van het geluk van de ander.

Als je blijft denken dat je op je 35e een relatie moet hebben, zul je nooit verderkomen. Een relatie is leuk en door veel mensen gewenst, maar als het een moetje wordt ben je verkeerd bezig. Pas als je kan zeggen dat je op je 35e tevreden bent met je leven met of zonder relatie ben je ergens.
Zeg je dit ook even tegen alle vrouwen die ik tegenkom? Willen meteen pats boem relatie ipv eerst iemand leren kennen ;).
pi_188535777
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:42 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mijn punt. Natuurlijk ga je dingen ondernemen.

Wat ik zeg is juist dat die 'druk' er voor gaat zorgen dat je gaat falen bij de echt leuke dames. Zodra je er eentje tegen komt MOET je iets van haar, omdat je al helemaal gaat inbeelden hoe je met haar samen zal zijn, en hoe zij jou van die druk gaat afhelpen. Je legt druk op haar, en op jezelf want het moet en zal slagen vanwege die gekke deadlines in je hoofd. Dan leg je je geluk dus echt in handen van een vrouw.

Vergelijk dit eens hoe je met fuckbuddies omgaat. Dit werkt zo goed, JUIST omdat je niks van hen HOEFT. Je ziet hen niet als relatiemateriaal, dus je staat er lekker losjes in. En anderzijds faal je dus bij de vrouwen die je echt leuk vindt.

Wat jij moet doen is nog een stap verder denken. Koppel je geluk los van het uberhaupt hebben van een relatie. Dat wil zeggen, dat je ervoor zorgt dat je leven echt top is, ZONDER dat hier een vrouw in voorkomt. Als je er dan eentje tegenkomt, dan deelt zij in jouw geluk wat er toch al is, en is zij niet de bron daarvan. Zoals ik al zei, dan ben je juist op je aantrekkelijkst. Een gezonde relatie bestaat uit twee mensen die hun geluk delen, en niet dat de een de bron is van het geluk van de ander.

Als je blijft denken dat je op je 35e een relatie moet hebben, zul je nooit verderkomen. Een relatie is leuk en door veel mensen gewenst, maar als het een moetje wordt ben je verkeerd bezig. Pas als je kan zeggen dat je op je 35e tevreden bent met je leven met of zonder relatie ben je ergens.
Nogmaals, ik wil een heel eind met je mee gaan maar ben het gewoon niet eens met de conclusie dat je eerst een fantastisch leven moet hebben voordat je aan een relatie toe bent. Ik heb genoeg te melden, ben een intelligente gozer, maar deel inderdaad de dingen die ik leuk vind liever met een leuke meid. Als een vrouw daar hetzelfde in staat dan hebben we volgens mij gewoon een prima match. Ik vind het juist wel wat hebben als mensen zich ook gewoon kwetsbaar durven op te stellen.

Die 35 jaar zit niet heel strak in mijn hoofd hoor. Waar ik het overigens wel helemaal mee eens ben is dat het tot nu toe bij de dames die ik echt leuk vond gefaald is omdat ik de druk te groot maakte. Mijn oplossing daarvoor is dus dat ik juist daarom geloof in een relatie die voortkomt uit een soort scharrel-idee. Ik heb bijvoorbeeld een scharrel gehad waar ik echt steeds meer van ging houden maar die gewoon niet matchte qua intelligentie en interesses. Ik denk dat als je lang intimiteit met iemand deelt daar ook mooie dingen uit kunnen ontstaan.
pi_188535869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 12:52 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Zeg je dit ook even tegen alle vrouwen die ik tegenkom? Willen meteen pats boem relatie ipv eerst iemand leren kennen ;).
Waaraan merk je dat?
pi_188536963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 12:56 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Nogmaals, ik wil een heel eind met je mee gaan maar ben het gewoon niet eens met de conclusie dat je eerst een fantastisch leven moet hebben voordat je aan een relatie toe bent. Ik heb genoeg te melden, ben een intelligente gozer, maar deel inderdaad de dingen die ik leuk vind liever met een leuke meid. Als een vrouw daar hetzelfde in staat dan hebben we volgens mij gewoon een prima match. Ik vind het juist wel wat hebben als mensen zich ook gewoon kwetsbaar durven op te stellen.

Die 35 jaar zit niet heel strak in mijn hoofd hoor. Waar ik het overigens wel helemaal mee eens ben is dat het tot nu toe bij de dames die ik echt leuk vond gefaald is omdat ik de druk te groot maakte. Mijn oplossing daarvoor is dus dat ik juist daarom geloof in een relatie die voortkomt uit een soort scharrel-idee. Ik heb bijvoorbeeld een scharrel gehad waar ik echt steeds meer van ging houden maar die gewoon niet matchte qua intelligentie en interesses. Ik denk dat als je lang intimiteit met iemand deelt daar ook mooie dingen uit kunnen ontstaan.
Je hoeft helemaal geen fantastisch leven te hebben.

Als jij er maar tevreden over bent ZONDER een vrouw en niet naar haar gaat kijken voor je geluk. En dat is niet wat ik aan jou posts merk. Je hebt iemand nodig om jouw leven compleet te maken (want anders ben je echt teleurgesteld), in plaats van dat het een wens/aanvulling op zou zijn.

Je oplossing voor het falen vanwege die druk is onzin. Het gaat erom dat jij niet overrompeld bent als het iets lijkt te kunnen worden met potentieel relatiemateriaal. Of iemand een scharrel is geweest of niet is compleet irrelevant, want als je eenmaal gevoelens voor wie dan ook zal krijgen zal je er druk op gaan leggen. Om een leuke relatie te krijgen moet je je mindset veranderen, en niet (zoals jij denkt) hoe je iemand moet ontmoeten (scharrel).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')