quote:Op zondag 18 augustus 2019 17:23 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Waarom is deze in de kleuren van de AF1 gespoten?
quote:This Boeing 747 landing was one of the weirdest I have ever seen. After dealing with some crosswinds the pilots of this Boeing 747 made a perfect crosswind landing on runway 18R at Amsterdam Schiphol last saturday. But right after touchdown one of the "speed brakes" ("airbrakes? Brakes above the wings, don` t know the name") didn` t come up. The Boeing 747 slowly drifted to the right and the outer engine almost touched the ground. I am not sure if the speed brake failure was the reason for this. Probably a pilot could tell us more about what exactly happened here.
Viel wel mee imo.quote:
Auw.twitter:AeronewsRO twitterde op zondag 18-08-2019 om 18:14:08 Hard landing this morning in Ponta Delgada (PDL), Azores - Boeing 757 @Delta. https://t.co/ahc3WrstqI @JacdecNew @AviationSafety https://t.co/m8rfbXCd4Q reageer retweet
Denk een gevalletje 'links voeten, rechts aileron' een beetje te hebben overdreven qua yoke input correctie.quote:Op zondag 18 augustus 2019 22:23 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Viel wel mee imo.
Zou bijna zeggen dat ie rechts teveel beladen was waardoor de hidr. absorbers wat harder hun best moesten doen. Maar die kans is klein, miss waren die absorbers gewoon niet zo goed meer.
Vanmorgen even voor 10 uur in Twente geland.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:16 schreef Iemand91 het volgende:
Er komt weer een Airbus A330 naar Twente. Nu een 21 jaar oude A330-200 OO-SFY van Brussel Airlines.
Komt volgende week naar AELS.
[ afbeelding ]
Hoe krijg je dit voor elkaar?! Jezus.quote:Op zondag 18 augustus 2019 23:01 schreef Pino112 het volgende:Auw.twitter:AeronewsRO twitterde op zondag 18-08-2019 om 18:14:08 Hard landing this morning in Ponta Delgada (PDL), Azores - Boeing 757 @:Delta. https://t.co/ahc3WrstqI @:JacdecNew @:AviationSafety https://t.co/m8rfbXCd4Q reageer retweet
[ afbeelding ]
Ach, gewoon effe uitdeuken, rolletje ducttape erover en hij kan weer jaren meequote:Op maandag 19 augustus 2019 11:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hoe krijg je dit voor elkaar?! Jezus.
Ondertussen bekend waarom:quote:Op zondag 18 augustus 2019 00:57 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
Wat Boeing ermee van plan is...
http://www.boeing.com/fea(...)e-flight-08-19.page/quote:Special livery celebrating the Employees Community Fund showcases largest decal ever tested on a composite aircraft
The 787 program is certifying the largest full-body decal ever tested on a composite aircraft. If certified, the technology will offer airline customers new opportunities to promote their brand on the 787 Dreamliner through the creative use of photographs, complex multicolor graphics, logos, and various specific finishes with the same durability as paint.
“For us, choosing a livery design to test was easy – our employees that donate to the Employees Community Fund inspire us, and we wanted to do something special for them,” said Brad Zaback, vice president and general manager for the 787 program.
Dus als ik het goed begrijp is het geen paintjob, maar een leuk hebbedingetje voor je stickeralbumquote:Op woensdag 21 augustus 2019 19:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ondertussen bekend waarom:
[..]
http://www.boeing.com/fea(...)e-flight-08-19.page/
[ link | afbeelding ]Boeing 787-9, Boeing, N1015B, LN891 by Huy Do, on Flickr
en het komt Boeing publicitair best wel goed uitquote:Op woensdag 21 augustus 2019 22:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is het geen paintjob, maar een leuk hebbedingetje voor je stickeralbum
Daar ging het ze natuurlijk helemaal niet om he...quote:Op woensdag 21 augustus 2019 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en het komt Boeing publicitair best wel goed uit
Ze willen ook laten zien aan hun klanten wat er tegenwoordig mogelijk is in livery-land.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 22:51 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp is het geen paintjob, maar een leuk hebbedingetje voor je stickeralbum
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 23-08-2019 om 21:21:42 Yes, yes we are Lookin@ you. 🛩🕵️♂️ @shinjix2 https://t.co/AltuiEuz2B reageer retweet
Cool! Wist niet dat daar een fabriek staat en je die kan bezoeken. Moet maar eens op het lijstje, wilde ook nog een keer naar Boeing maar dit is toch wel een stukje dichterbijquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:00 schreef boriq het volgende:
Afgelopen dinsdag de tour van Airbus gedaan in Hamburg. In vergelijking met de tour van Boeing in Everett (vorig jaar augustus gedaan) was er qua bezochte hallen niet veel verschil. Bij Airbus eerst een filmpje bekeken over het bedrijf, daarna de hal waar de A330 rompen de isolatie en bekabeling krijgen, waarna het naar een van de A320 hallen ging waar ze in elkaar werden gezet. Tot slot nog de hal voor de A380 bezocht, waar er nog een stond van Emirates, maar voornamelijk A320(neo's) de ruimte vulden. Ook een A321Neo (volgens mij LR) van La Compagnie stond daar in de hal.
Het verschil met Boeing vond ik vooral de manier waarop het verteld werd. Bij Boeing was alles en iedereen geweldig, voelde als een Europeaan echt als de America First retoriek. Bij Airbus had de (zeer goede) tourgids ook complimenten voor Boeing en vertelde voor mijn gevoel ook hoe iets negatiefs in elkaar zat en niet alleen de positieve dingen.
Helaas geen foto's kunnen maken, dat was natuurlijk verboden en werd door twee beveiligers goed in de gaten gehouden.
Ben ik nou gek, dit soort lange vluchten zijn toch al regelmatig gevlogen? Er staan mij verhalen bij over vluchten van 20 of 22 uur?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:43 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Qantas gaat ter voorbereiding van "Project Sunrise" drie 787-9 delivery vluchten via Londen en New York uitvoeren.
In oktober, november en december van dit jaar zal 1 nieuwe 787-9 vanuit Seattle naar Londen gevlogen waarna die rechtstreeks naar Sydney zal gaan en 2 nieuwe 787-9's zullen vanuit Seattle naar New York gevlogen worden waarna ze vanuit JFK rechtstreeks naar Sydney gaan.
De geschatte vliegduur zit op zo'n 19 uur.
Het zijn onderzoeksvluchten om te zien wat dergelijk lange vluchten met de passagiers en crew doet.
Er gaan dus ook geen betalende passagiers mee; alleen zo'n 40 Qantas medewerkers die ook onderzocht worden op effecten van deze lange vluchten.
Dit zullen de eerste non-stop vluchten ooit worden tussen New York en Sydney, en de tweede keer voor de vluchten tussen Londen en Sydney; de eerste keer was in 1989 toen Qantas hun eerste 747-400 (VH-OJA) in ontvangst nam en deze ook op de delivery flight rechtstreeks van Londen naar Sydney werd gevlogen; meer over die record-breaking vlucht in mijn post hier:
PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #8: No rolls!
Eind dit jaar zal Qantas beslissen of "Project Sunrise' überhaupt zal doorgaan en zo ja; met welke toestellen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder is dit een NTU plane, een white tail. Doen ze er wat nuttigs mee.quote:en het komt Boeing publicitair best wel goed uit
Momenteel zijn er geen commerciële lijnvluchten die stelselmatig dermate lange vluchten maken.quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:47 schreef TigerXtrm het volgende:
Ben ik nou gek, dit soort lange vluchten zijn toch al regelmatig gevlogen? Er staan mij verhalen bij over vluchten van 20 of 22 uur?
https://aviation-safety.net/wikibase/228545quote:An Air China Airbus A330-343 caught fire while parked at the gate at Beijing Capital Airport in China. The crew evacuated the aircraft.
Initial reports say the fire originated in the cargo hold as the aircraft was being prepared for a flight to Tokyo (CA183).
The aircraft arrived as flight CA976 from Singapore at 07:00 UTC (15:00 LT).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |