quote:
Helaas nog steeds geen tijd voor gehad.
Ofja, das niet helemaal waar: ik heb even heel snel (letterlijk "tussen de bedrijven door") iets geprobeerd, en dat lukte niet helemaal... Erna geen tijd meer voor gehad, en opeens had ik alle spullen al verhuist

Deze week echt effe fixen, want ben zelf ook heel benieuwd

quote:
Yep, nu gelukkig wel weer!
quote:
Is er weer contact met die aannemer cq gaat het goed komen?!
Ja. Hij komt (hopelijk deze maand nog) de boel betegelen.
quote:
Mooie keuken! Ik snap alleen het nut van home connect op een koffiezetapparaat nooit.

Je moet er eerst heen om er een kopje onder te zetten.

De avond van te voren er al een kopje onder zetten kan ook niet want dan heb je al t spoelwater er in zitten.

Haha tja, het gaat mij vooral dat ik wat kan prutsen met scriptjes en eventueel later zo'n ding hacken zodat hij bijvoorbeeld (als ik dat zeg) geen spoelwater uitkotst
En bovendien: het kan maar beter erop zitten, je hoéft het niet te gebruiken
quote:
Enne over dat 3d printen, als ik tijd heb zal ik dat programma eens bekijken. En ondertussen zien of ik dingen tegen kom die ik wel graag 3d zou willen printen.

quote:
Op dinsdag 17 december 2019 21:25 schreef JeMoeder het volgende:Ja die is best stil. Ik zie nu inderdaad het verschil. Die van ons kan bijvoorbeeld ook op slot met een sleutel aan de onderkant van de deur, zie nu pas dat dat op deze niet zit. Lijkt er wel heel veel op. Welk merk is de jouwe?
Ik heb even geen idee.
Als ik de keukenboer weer zie moet ik 't hem eens vragen!
quote:
Das zeker de bedoeling ja
quote:
Dankjewel
quote:
Hoe worden de fronten gespoten en wat voor een blad komt er op?
De fronten worden wit 9016 gespoten.
Het wordt een donkergrijs composiet blad
quote:
Bijzonder dat de interieurbouwer alles al opbouwt incl. apparatuur enzo. Voor de apparatuur met frontpaneel (koelkast, diepvries en vaatwasser) kan ik me er nog iets bij voorstellen maar de ovens, koffiezetter en kookplaat kun je toch prima een keuken omheen bouwen op basis van inbouwtekeningen?
Tja, ik weet het ook niet helemaal precies, maar op deze manier kom je er wel achter als er nog (kleine) dingen niet helemaal tip-top zijn enzo he. De interieurbouwer is écht een goeie met een zeer goed oog voor detail. Het moet voor hem allemaal 100% anders hoeft 't niet. Dat vind ik toch wel mooi hoor

(hij doet inmiddels ook wat dingen voor m'n Thuisbioscoop bedrijfje, en dan komt zo'n precieze-handige-harry wel goed uit

)
quote:
Loopt de greeplijst nog door halverwege het vaatwasserfront en de Le Mans kast?
Bedoel je hier op deze foto?
![Nieuwe_keuken_in_werkplaats3.jpg]()
Zo te zien wel, toch? Of bedoel je wat anders?
quote:
Op woensdag 18 december 2019 10:28 schreef weertenaar het volgende:Zo herkenbaar helaas, dat je werk uit handen geeft aan aannemers en dan zelf in de avonden/weekenden de dingen nog aan het bijwerken cq perfectioneren bent omdat het niet aan jouw standaard voldoet (en in sommige gevallen aan geen enkele standaard).
Precies dit ja!
quote:
Hoe ze de scheve muur op gaan lossen kan ik je uit ervaring wel vertellen.....beide kanten 1,5cm stuc er tegenaan

Nou, hij gaat dat volgens mij oplossen tijdens het tegelen...
Ik hoop dat het uiteindelijk gewoon netjes strak is!
quote:
Mooie keuken, wat voor blad komt erop? of komt hier een coating op?
Dankjewel.
Antraciet composiet.
quote:
Op woensdag 18 december 2019 11:45 schreef speedfightrage het volgende:Wat een prutser die aannemer/timmerman
Voor een recht muurtje gewoon even een paar stel balken plaatsen, dan kan het bijna niet fout gaan.
En pur op een drager... pur is heel sterk, ik gebruik het zelf ook voor tussen wanden (ytong, niet dragend) om de bovenste rand op te vullen,dit drukt hem aardig klem.
Maar niet geschikt voor een H balk,

Klopt. Echt triest gewoon.
Gelukkig is het straks allemaal in orde en hoef ik me er niet meer druk om te maken
quote:
Me 2.
Ik hoop snel het resultaat te kunnen laten zien!
quote:
quote:
Op vrijdag 20 december 2019 09:29 schreef zwahiel het volgende:Ik was zelf meer ook aan t kijken naar hoe die muur überhaupt gemetseld is...

Snap de dwars stenen maar hier lijkt geen echt duidelijk patroon in te zitten of moet er iets qua structurele stevigheid op die hoogte komen?
En ja scheef maakt niet zoveel uit, wordt toch recht gestuct denkt die metselaar. Maar dat hoort natuurlijk niet. Maar zoals al genoemd, enorm herkenbaar. Ik was 's avonds ook de isolatie in t plafond aan de zijkanten erin aan t duwen, want dat sloeg de aannemer stelselmatig over. Want t was toch goed zo...

Nee dus!
Laat ik beginnen met het feit dat er zeker ook goede zijn. Maar met alle respect: de meeste die ik de laatste tijd tegen kom tijdens deze bouwfase (en dan bedoel ik ook de gasten die me spullen moeten verkopen/adviseren/etc bij diverse leveranciers) zijn werkelijk waar serieuze prutsers! Als ik alles moet opnoemen wat fout gaat of verkeerd wordt geadviseerd en weet ik wat voor ellende allemaal.....
één (hele) grote bende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. En ze hebben het ook nog allemaal druk (c.q. werk zat!)

Echt bizar gewoon.
Maareh.... tijd voor de leuke dingen. Progressie maken
Woonkamer verven:
![Nieuwe_huis_woonkamer_verven1.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_verven2.jpg]()
De tv's stonden ook maar wat stof te happen, dus maar alvast eentje getest:
![Nieuwe_huis_badkamer_tv_testen1.jpg]()
![Nieuwe_huis_badkamer_tv_testen2.jpg]()
![Nieuwe_huis_badkamer_tv_testen3.jpg]()
Hier krijg ik nu goede zin van
De vloer voor de benedenverdieping hadden we al uitgezocht, maar vandaag hebben we "voor de grap" de staal eens meegenomen:
(op de foto lijkt hij vrij donker, dat valt IRL eigenlijk best mee)Let even niet op het wc-papier. Dat is omdat ik geen witte plint had
Verder zojuist een "speciaal momentje" gehad in de keuken.... Het plafond was namelijk droog, en dus mochten de speakers er weer in, en de grillen erop

Weer een stap verder (c.q. iets "afgerond"). Heerlijk
![Nieuwe_huis_speakers_keuken.jpg]()
Ook ben ik begonnen met her en der wat
Philips Hue lampen te plaatsen. Gewoon om eens te kijken wat (strategisch) goede en fijne/mooie plekken zijn en om de sfeer alvast eens te proeven:
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue1.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue2.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue3.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue4.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue5.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue6.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue7.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue8.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue9.jpg]()
![Nieuwe_huis_woonkamer_Hue10.jpg]()
Op de badkamer zijn we deze week ook weer flink opgeschoten. Daardoor zijn er diverse kabels en buizen vanuit de computerkamer zichtbaar:
(door de dikke kabel in de 19mm flexibele PVC buis gaat straks alle stroom van de 52 zonnepanelen
)Binnenkort maar eens een koof daarvoor maken
De vloer van diezelfde kamer ziet er at the moment zo uit:
![Nieuwe_huis_hobbykamer_vol.jpg]()
Ook maar eens wat opruimen straks! Over 2 weken gaan we hier namelijk slapen c.q. bivakkeren
En als laatste wilde ik jullie mijn pleziertje met m'n drone vorige week niet onthouden:
![drone2%20(Large).jpg]()
![drone5%20(Large).jpg]()
![Eijsden1%20(Large).JPG]()
![zon2%20(Large).JPG]()
Morgenvroeg maar weer eens kijken hoe 't bij de escaperoom gaat, en erna weer lekker klussen in het nieuwe huis het hele weekend