abonnement Unibet Coolblue
pi_190504567
@Atmoz fraaie keuken! Hoe worden de fronten gespoten en wat voor een blad komt er op?

Bijzonder dat de interieurbouwer alles al opbouwt incl. apparatuur enzo. Voor de apparatuur met frontpaneel (koelkast, diepvries en vaatwasser) kan ik me er nog iets bij voorstellen maar de ovens, koffiezetter en kookplaat kun je toch prima een keuken omheen bouwen op basis van inbouwtekeningen?

Loopt de greeplijst nog door halverwege het vaatwasserfront en de Le Mans kast?
  Moderator dinsdag 17 december 2019 @ 21:56:03 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190504720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:06 schreef Atmoz het volgende:

Oh nee, hoor.. dat is echt prima zo. Echt een fijne/goede oplossing dit!

Ik ken die kasten, hebben m'n ouders ook, maar je kunt nu niet als je de vaatwasser aan het uitpakken bent die kast open hebben staan :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190504921
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ken die kasten, hebben m'n ouders ook, maar je kunt nu niet als je de vaatwasser aan het uitpakken bent die kast open hebben staan :)
Daar zou ik dan nog steeds geen volledige kast ruimte (in de hoek) voor opgeven door het om te wisselen.
pi_190512005
Zo herkenbaar helaas, dat je werk uit handen geeft aan aannemers en dan zelf in de avonden/weekenden de dingen nog aan het bijwerken cq perfectioneren bent omdat het niet aan jouw standaard voldoet (en in sommige gevallen aan geen enkele standaard).

Hoe ze de scheve muur op gaan lossen kan ik je uit ervaring wel vertellen.....beide kanten 1,5cm stuc er tegenaan :(

Mooie keuken, wat voor blad komt erop? of komt hier een coating op?
pi_190512010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 10:28 schreef weertenaar het volgende:
Zo herkenbaar helaas, dat je werk uit handen geeft aan aannemers en dan zelf in de avonden/weekenden de dingen nog aan het bijwerken cq perfectioneren bent omdat het niet aan jouw standaard voldoet (en in sommige gevallen aan geen enkele standaard).

Hoe ze de scheve muur op gaan lossen kan ik je uit ervaring wel vertellen.....beide kanten 1,5cm stuc er tegenaan :(

Mooie keuken, wat voor blad komt erop? of komt hier een coating op?
Hey stadsgenoot :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 18 december 2019 @ 10:35:51 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190512143
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:04 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Daar zou ik dan nog steeds geen volledige kast ruimte (in de hoek) voor opgeven door het om te wisselen.
Wie zegt dat die kast weg moet? Ik zou zelf de vaatwasser verplaatst hebben.

Misschien zit ik teveel in de situatie hier te denken en de manier waarop ik de vaatwasser uitpak :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190513559
Wat een prutser die aannemer/timmerman :{

Voor een recht muurtje gewoon even een paar stel balken plaatsen, dan kan het bijna niet fout gaan.

En pur op een drager... pur is heel sterk, ik gebruik het zelf ook voor tussen wanden (ytong, niet dragend) om de bovenste rand op te vullen,dit drukt hem aardig klem.
Maar niet geschikt voor een H balk, :{
pi_190521838
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Het gaat een onderdeel worden van m'n alarmsysteem.

Hopelijk morgen (of in ieder geval deze week) wat meer foto's en een filmpje met daarbij meer tekst/uitleg (in hoeverre dat hier handig c.q. mogelijk is natuurlijk ;)).
Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid rook... :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_190534784
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:46 schreef Atmoz het volgende:
Hoppaaa, deeltje 12 alweer

Dit zal een speciaal deel worden aangezien we over 3 weken de sleutel van ons nieuwe huis krijgen en dus ook binnenkort gaan verhuizen. Een deel waarin alles in/om/aan het huidige "oude" huis wordt besproken, en een gedeelte over het nieuwe:
Jezus, dat nieuwe huis _O_ omg
As above, so below.
  vrijdag 20 december 2019 @ 09:29:59 #210
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_190552074
Ik was zelf meer ook aan t kijken naar hoe die muur überhaupt gemetseld is... :(

Snap de dwars stenen maar hier lijkt geen echt duidelijk patroon in te zitten of moet er iets qua structurele stevigheid op die hoogte komen?

En ja scheef maakt niet zoveel uit, wordt toch recht gestuct denkt die metselaar. Maar dat hoort natuurlijk niet. Maar zoals al genoemd, enorm herkenbaar. Ik was 's avonds ook de isolatie in t plafond aan de zijkanten erin aan t duwen, want dat sloeg de aannemer stelselmatig over. Want t was toch goed zo... :(
Nee dus!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_190609517
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 17:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid rook... :D
Ik ook :+
  Knikkerking vrijdag 10 januari 2020 @ 22:35:45 #212
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_190971399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:17 schreef FranticDJ het volgende:

Ben benieuwd ^O^
Helaas nog steeds geen tijd voor gehad.

Ofja, das niet helemaal waar: ik heb even heel snel (letterlijk "tussen de bedrijven door") iets geprobeerd, en dat lukte niet helemaal... Erna geen tijd meer voor gehad, en opeens had ik alle spullen al verhuist 8)7 Deze week echt effe fixen, want ben zelf ook heel benieuwd :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:24 schreef Makrolon het volgende:
Schiet lekker op allemaal!
Yep, nu gelukkig wel weer!

quote:
Is er weer contact met die aannemer cq gaat het goed komen?!
Ja. Hij komt (hopelijk deze maand nog) de boel betegelen.

quote:
Mooie keuken! Ik snap alleen het nut van home connect op een koffiezetapparaat nooit. :+ Je moet er eerst heen om er een kopje onder te zetten. :P
De avond van te voren er al een kopje onder zetten kan ook niet want dan heb je al t spoelwater er in zitten. :+
Haha tja, het gaat mij vooral dat ik wat kan prutsen met scriptjes en eventueel later zo'n ding hacken zodat hij bijvoorbeeld (als ik dat zeg) geen spoelwater uitkotst :D

En bovendien: het kan maar beter erop zitten, je hoéft het niet te gebruiken >:)

quote:
Enne over dat 3d printen, als ik tijd heb zal ik dat programma eens bekijken. En ondertussen zien of ik dingen tegen kom die ik wel graag 3d zou willen printen. :P
^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:25 schreef JeMoeder het volgende:

Ja die is best stil. Ik zie nu inderdaad het verschil. Die van ons kan bijvoorbeeld ook op slot met een sleutel aan de onderkant van de deur, zie nu pas dat dat op deze niet zit. Lijkt er wel heel veel op. Welk merk is de jouwe?
Ik heb even geen idee.
Als ik de keukenboer weer zie moet ik 't hem eens vragen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:32 schreef pitboer het volgende:
Dat word een beste rookbom.
Das zeker de bedoeling ja _O_

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:47 schreef XanderH het volgende:
@:Atmoz fraaie keuken!
Dankjewel 8-)

quote:
Hoe worden de fronten gespoten en wat voor een blad komt er op?
De fronten worden wit 9016 gespoten.
Het wordt een donkergrijs composiet blad :)

quote:
Bijzonder dat de interieurbouwer alles al opbouwt incl. apparatuur enzo. Voor de apparatuur met frontpaneel (koelkast, diepvries en vaatwasser) kan ik me er nog iets bij voorstellen maar de ovens, koffiezetter en kookplaat kun je toch prima een keuken omheen bouwen op basis van inbouwtekeningen?
Tja, ik weet het ook niet helemaal precies, maar op deze manier kom je er wel achter als er nog (kleine) dingen niet helemaal tip-top zijn enzo he. De interieurbouwer is écht een goeie met een zeer goed oog voor detail. Het moet voor hem allemaal 100% anders hoeft 't niet. Dat vind ik toch wel mooi hoor 8-) (hij doet inmiddels ook wat dingen voor m'n Thuisbioscoop bedrijfje, en dan komt zo'n precieze-handige-harry wel goed uit ^O^)

quote:
Loopt de greeplijst nog door halverwege het vaatwasserfront en de Le Mans kast?
Bedoel je hier op deze foto?



Zo te zien wel, toch? Of bedoel je wat anders?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 10:28 schreef weertenaar het volgende:
Zo herkenbaar helaas, dat je werk uit handen geeft aan aannemers en dan zelf in de avonden/weekenden de dingen nog aan het bijwerken cq perfectioneren bent omdat het niet aan jouw standaard voldoet (en in sommige gevallen aan geen enkele standaard).
Precies dit ja!

quote:
Hoe ze de scheve muur op gaan lossen kan ik je uit ervaring wel vertellen.....beide kanten 1,5cm stuc er tegenaan :(
Nou, hij gaat dat volgens mij oplossen tijdens het tegelen...
Ik hoop dat het uiteindelijk gewoon netjes strak is!

quote:
Mooie keuken, wat voor blad komt erop? of komt hier een coating op?
Dankjewel.
Antraciet composiet.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 11:45 schreef speedfightrage het volgende:
Wat een prutser die aannemer/timmerman :{

Voor een recht muurtje gewoon even een paar stel balken plaatsen, dan kan het bijna niet fout gaan.

En pur op een drager... pur is heel sterk, ik gebruik het zelf ook voor tussen wanden (ytong, niet dragend) om de bovenste rand op te vullen,dit drukt hem aardig klem.
Maar niet geschikt voor een H balk, :{
Klopt. Echt triest gewoon.
Gelukkig is het straks allemaal in orde en hoef ik me er niet meer druk om te maken O+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 17:53 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ben benieuwd naar de hoeveelheid rook... :D
Me 2.
Ik hoop snel het resultaat te kunnen laten zien!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:19 schreef Mijk het volgende:

Jezus, dat nieuwe huis _O_ omg
:7

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 09:29 schreef zwahiel het volgende:
Ik was zelf meer ook aan t kijken naar hoe die muur überhaupt gemetseld is... :(

Snap de dwars stenen maar hier lijkt geen echt duidelijk patroon in te zitten of moet er iets qua structurele stevigheid op die hoogte komen?

En ja scheef maakt niet zoveel uit, wordt toch recht gestuct denkt die metselaar. Maar dat hoort natuurlijk niet. Maar zoals al genoemd, enorm herkenbaar. Ik was 's avonds ook de isolatie in t plafond aan de zijkanten erin aan t duwen, want dat sloeg de aannemer stelselmatig over. Want t was toch goed zo... :(
Nee dus!
Laat ik beginnen met het feit dat er zeker ook goede zijn. Maar met alle respect: de meeste die ik de laatste tijd tegen kom tijdens deze bouwfase (en dan bedoel ik ook de gasten die me spullen moeten verkopen/adviseren/etc bij diverse leveranciers) zijn werkelijk waar serieuze prutsers! Als ik alles moet opnoemen wat fout gaat of verkeerd wordt geadviseerd en weet ik wat voor ellende allemaal..... één (hele) grote bende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. En ze hebben het ook nog allemaal druk (c.q. werk zat!) 8)7 Echt bizar gewoon.

Maareh.... tijd voor de leuke dingen. Progressie maken *O* :Y

Woonkamer verven:





De tv's stonden ook maar wat stof te happen, dus maar alvast eentje getest:







Hier krijg ik nu goede zin van :9~ O+

De vloer voor de benedenverdieping hadden we al uitgezocht, maar vandaag hebben we "voor de grap" de staal eens meegenomen:


(op de foto lijkt hij vrij donker, dat valt IRL eigenlijk best mee)

Let even niet op het wc-papier. Dat is omdat ik geen witte plint had :P

Verder zojuist een "speciaal momentje" gehad in de keuken.... Het plafond was namelijk droog, en dus mochten de speakers er weer in, en de grillen erop :7 Weer een stap verder (c.q. iets "afgerond"). Heerlijk O+



Ook ben ik begonnen met her en der wat Philips Hue lampen te plaatsen. Gewoon om eens te kijken wat (strategisch) goede en fijne/mooie plekken zijn en om de sfeer alvast eens te proeven:





















Op de badkamer zijn we deze week ook weer flink opgeschoten. Daardoor zijn er diverse kabels en buizen vanuit de computerkamer zichtbaar:


(door de dikke kabel in de 19mm flexibele PVC buis gaat straks alle stroom van de 52 zonnepanelen :7 8-) :D)

Binnenkort maar eens een koof daarvoor maken O-)

De vloer van diezelfde kamer ziet er at the moment zo uit:



Ook maar eens wat opruimen straks! Over 2 weken gaan we hier namelijk slapen c.q. bivakkeren :+

En als laatste wilde ik jullie mijn pleziertje met m'n drone vorige week niet onthouden:









Morgenvroeg maar weer eens kijken hoe 't bij de escaperoom gaat, en erna weer lekker klussen in het nieuwe huis het hele weekend ^O^ ^O^ ^O^
  vrijdag 10 januari 2020 @ 22:52:21 #213
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190971707
Ik zie een scangrip! _O_
Fijne lamp he? Zo een verademing na een berg goedkope halogeenlampen.

Maareh, tip voor de volgende keer. Als je tussen een constructieve balk en een muur een spleet moet opvullen. Gebruik geen specie maar ondersabelingsmortel. Dat is krimpvrije mortel, speciaal voor dit doel. Specie krimpt iets bij het drogen en das niet handig als er een half huis op leunt. Wist ik ook niet, tot mijn aannemer dit vertelde.

Overigens zou ik een aannemer die dit op vult met pur, dood eng vinden en die gast er zo snel mogelijk uit flikkeren. Dat is toch gewoon debiel dat je zoiets vult met pur :{ . Dan heb je het echt niet begrepen. Zelfde met dat muurtje en het andere gezeik dat je met hem hebt gehad... Tis dat ik wat ver weg woon, maar anders had ik wel wat telefoonnummers van fatsoenlijke aannemers die hun vak begrijpen. -O-
  vrijdag 10 januari 2020 @ 22:57:26 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190971825
Maareh, gaat wel hard zo, en keuken ziet er mooi uit. Gaaf ook dat het geen fabrieksding is maar door een local gebouwd wordt. Vakmanschap, like it!
pi_190973019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 22:35 schreef Atmoz het volgende:

De tv's stonden ook maar wat stof te happen, dus maar alvast eentje getest:


Ik zie vooruitgang, deze mag al op 2 trapjes staan :P


Ziet eruit als een flinke upgrade qua ruimte, zal nog een hoop tijd geïnvesteerd moeten worden maar dat moet bij jou allemaal wel goedkomen. De updates zien er iig veelbelovend uit en ik blijf het met plezier volgen, succes ^O^
  Knikkerking zaterdag 11 januari 2020 @ 10:48:03 #216
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_190976489
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 22:52 schreef bleiblei het volgende:
Ik zie een scangrip! _O_
Naar aanleiding van jouw post in het desbetreffende topic! Dus _O_ voor/naar jou... Wát een fijne lampen zeg ^O^

quote:
Fijne lamp he? Zo een verademing na een berg goedkope halogeenlampen.
Echt serieus: heerlijke dingen! Ze hebben inmiddels al heel wat uren "op de bouw" staan shinen. Man, wat een fijn licht :Y

Heb me 2 stuks NOVA 3K C+R (met accu) gekocht, en 1 maal de NOVA 10K (zonder accu, maar met wireless en een BAK licht 8-) 8-) 8-))







quote:
Maareh, tip voor de volgende keer. Als je tussen een constructieve balk en een muur een spleet moet opvullen. Gebruik geen specie maar ondersabelingsmortel. Dat is krimpvrije mortel, speciaal voor dit doel. Specie krimpt iets bij het drogen en das niet handig als er een half huis op leunt. Wist ik ook niet, tot mijn aannemer dit vertelde.
Thanks! Dat zijn goede tips ja :)

quote:
Overigens zou ik een aannemer die dit op vult met pur, dood eng vinden en die gast er zo snel mogelijk uit flikkeren. Dat is toch gewoon debiel dat je zoiets vult met pur :{ . Dan heb je het echt niet begrepen. Zelfde met dat muurtje en het andere gezeik dat je met hem hebt gehad... Tis dat ik wat ver weg woon, maar anders had ik wel wat telefoonnummers van fatsoenlijke aannemers die hun vak begrijpen. -O-
Snel vergeten straks :(

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 22:57 schreef bleiblei het volgende:
Maareh, gaat wel hard zo, en keuken ziet er mooi uit. Gaaf ook dat het geen fabrieksding is maar door een local gebouwd wordt. Vakmanschap, like it!
Yep, heb ook het gevoel dat het nu beter gaat. Echt fijn!
Volgende week de vloer erin, en over 2 weken dus verhuizen :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 23:52 schreef Tom_ het volgende:

Ik zie vooruitgang, deze mag al op 2 trapjes staan :P
[ afbeelding ]

Hahahaha _O_

[quote]
Ziet eruit als een flinke upgrade qua ruimte, zal nog een hoop tijd geïnvesteerd moeten worden maar dat moet bij jou allemaal wel goedkomen. De updates zien er iig veelbelovend uit en ik blijf het met plezier volgen, succes ^O^
Thanks ^O^ ^O^
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:16:23 #217
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_190978968
Ziet er weer super uit allemaal. Mooie vooruitgang!

Die Scangrip lampen zien er erg goed uit. Ga ik ook even naar kijken :)
pi_190983898
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 22:35 schreef Atmoz het volgende:
Tja, ik weet het ook niet helemaal precies, maar op deze manier kom je er wel achter als er nog (kleine) dingen niet helemaal tip-top zijn enzo he. De interieurbouwer is écht een goeie met een zeer goed oog voor detail. Het moet voor hem allemaal 100% anders hoeft 't niet. Dat vind ik toch wel mooi hoor 8-) (hij doet inmiddels ook wat dingen voor m'n Thuisbioscoop bedrijfje, en dan komt zo'n precieze-handige-harry wel goed uit ^O^)
Ik zou bang zijn voor beschadigingen aan de apparatuur door het extra uitpakken, inbouwen, uitbouwen, inpakken en dan weer vervoeren... Maar als het zo'n pietje precies is dan zal het wel goedkomen. ;)
quote:
Bedoel je hier op deze foto?

[ afbeelding ]

Zo te zien wel, toch? Of bedoel je wat anders?
Ja die foto bedoelde ik. Ik vroeg me af of die greeplijst hier nog doorliep (voor het zicht, want functioneel is het niet) over het vaatwasserfront en het kastje in de hoek:


Maar nu ik nog eens naar dat kastje kijk is het eigenlijk wel duidelijk van niet, dus de greeplijst zal wel ophouden voor de vaatwasser. ;)

De greeplijst in je hoge kastenwand stopt ook halverwege, maar die hele wand is wel symmetrisch (links en rechts 60cm zonder lijst). Kan me even niet voorstellen hoe dit er uit gaat zien en of ik me hier aan zou storen. ;) Maar het zal wel goed zitten. :)

Goed bezig met de Hue lampen!
  Knikkerking dinsdag 14 januari 2020 @ 21:06:51 #219
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_191031191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:16 schreef speedfightrage het volgende:
Ziet er weer super uit allemaal. Mooie vooruitgang!
Het gaat nu gelukkig beter ja.
Heerlijk meters maken :9

quote:
Die Scangrip lampen zien er erg goed uit. Ga ik ook even naar kijken :)
Krijg ook van Jan-en-alleman die hier komen geregeld te horen: "wow, dát zijn fijne lampen" :Y ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 20:38 schreef XanderH het volgende:

Ik zou bang zijn voor beschadigingen aan de apparatuur door het extra uitpakken, inbouwen, uitbouwen, inpakken en dan weer vervoeren... Maar als het zo'n pietje precies is dan zal het wel goedkomen. ;)
[..]

Ja die foto bedoelde ik. Ik vroeg me af of die greeplijst hier nog doorliep (voor het zicht, want functioneel is het niet) over het vaatwasserfront en het kastje in de hoek:
[ afbeelding ]

Maar nu ik nog eens naar dat kastje kijk is het eigenlijk wel duidelijk van niet, dus de greeplijst zal wel ophouden voor de vaatwasser. ;)

De greeplijst in je hoge kastenwand stopt ook halverwege, maar die hele wand is wel symmetrisch (links en rechts 60cm zonder lijst). Kan me even niet voorstellen hoe dit er uit gaat zien en of ik me hier aan zou storen. ;) Maar het zal wel goed zitten. :)
Yep, komt echt helemaal goed 8-)

quote:
Goed bezig met de Hue lampen!
Beetje duur allemaal, maar oh zo fijn he *;

Vandaag zijn ze de woonkamer en keuken komen egaliseren.
Ziet er ook meteen heel anders uit....

Voor:


Tijdens:


Na:


Morgen komen ze de vloer leggen, dus ben zeer benieuwd :o

Het leidingwerk vanuit de nieuwe badkamer is ook weer wat uitgebreid:


Op de slaapkamer zijn we ook al wat opgeschoten.
Daar hebben we de wand waar het bed tegenaan komt "dicht" gemaakt.

Van:


Via:


Naar:


Achter de wand is alle elektra voorzien voor:

- verlichting nachtkastje
- verlichting op achterwand
- verlichting in (nog te maken) verlaagd plafond
- aansturing sterrenhemel in verlaagd plafond
- 230v stopcontacten
- SONOS speakers in verlaagd plafond

En van de week komen hier nog horizontale "banen" op die gescheiden worden met alu-strips.
Begint dus ook op de slaapkamer goed op te schieten ^O^

Verder ben ik laatst nog wat creativiteit kwijt gekomen bij een projectje voor in de keuken:

Ingredienten gehaald:


Foto maken:


Het resultaat *O* een mooie keukenposter die in grootformaat op aluminium wordt gedrukt:


Alvast een preview op de tekening van de keukenboer:


Snelle Photoshop met een voorbeeld-alu-bordje:


Weer genoeg leuke dingen om er weer 100% goede zin van te krijgen _O_
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 21:24:03 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191031619
Is dat een Sigma 50 1.4? :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 14 januari 2020 @ 21:25:53 #221
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_191031660
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 21:24 schreef derLudolf het volgende:
Sigma 50 1.4?
Nee, een Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art Canon ;)
  Moderator dinsdag 14 januari 2020 @ 21:34:18 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191031837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 21:25 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nee, een Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art Canon ;)
Aha. Die ART dingen schijnen heel goed te zijn. Zo'n 50 1.4 lijkt me erg mooi. Of eigenlijk moet ik een 90D hebben. 60D heeft geen micro autofocus adjustment.
Schiet het laatste jaar overigens vooral analoog _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 januari 2020 @ 22:08:43 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191032522
:D Is er dan niets dat jij niet kan? Mooie compositie! _O_
***
  Knikkerking woensdag 15 januari 2020 @ 22:03:09 #224
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_191049436
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 21:34 schreef derLudolf het volgende:

Aha. Die ART dingen schijnen heel goed te zijn.
Het is een hele fijne (en goede ^O^) lens, maar dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs O-)
Volgens de (vele) reviews die ik heb gezien/gelezen nog beter dan de L van Canon :9

quote:
Zo'n 50 1.4 lijkt me erg mooi. Of eigenlijk moet ik een 90D hebben. 60D heeft geen micro autofocus adjustment.
Schiet het laatste jaar overigens vooral analoog _O-
Een 90D is voor een hobby-fotograaf nog redelijk betaalbaar, toch?
Op het gebied van analoog fotograferen heb ik echt 0,0 ervaring.... Ofja, behalve natuurlijk die wegwerpdingen van vroeger 8)7 Ik vind het zo "lastig" omdat je uiteindelijk toch vaak (ik tenminste wel) 't resultaat digitaal wilt hebben....

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 22:08 schreef BE het volgende:
:D Is er dan niets dat jij niet kan?
Lol :+ :P

quote:
Mooie compositie! _O_
Thanks!! _O_

Het idee komt echter van een bestaande poster... Maar vond het wel leuk om toch m'n eigen draai eraan te geven zegmaar :Y

---------------------------------------------------------------------

Vandaag zijn ze (een deel van) de pvc-vloer komen leggen:



Ik vind het zeker al beter dan voorheen, maar moet er ook nog wat aan wennen :@
Maar dat komt vast goed: ik vond 6 jaar geleden het keukenblad van het huidige huis in het begin zelfs lelijk, en toen alles er uiteindelijk in zat vond ik het prachtig })

En het is op dit moment ook nog een zee van vloer... straks komen er meubels etc.. in, dan oogt het natuurlijk ook weer heel anders :)
pi_191049514
Jij koopt geen goedkope materialen, maar dit patroon ziet er wel erg repeterend uit en dat maakt het wat goedkoop ogen zo op de foto.

Worden er wel pakken door elkaar gebruikt enzo?

Wel mooi dat het weer lekker aankleed zo, het wordt opeens weer een huis :)
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 15 januari 2020 @ 22:27:46 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191049904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 22:03 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Het is een hele fijne (en goede ^O^) lens, maar dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs O-)
Volgens de (vele) reviews die ik heb gezien/gelezen nog beter dan de L van Canon :9
[..]

Een 90D is voor een hobby-fotograaf nog redelijk betaalbaar, toch?
Op het gebied van analoog fotograferen heb ik echt 0,0 ervaring.... Ofja, behalve natuurlijk die wegwerpdingen van vroeger 8)7 Ik vind het zo "lastig" omdat je uiteindelijk toch vaak (ik tenminste wel) 't resultaat digitaal wilt hebben....
[..]
Even offtopic :+
Geen idee hoe goed derde partij lenzen tegenwoordig communiceren met camera's, voor het geld van zo'n ART mag je wel verwachten dat het erg goed is. Heb het zekere voor het onzekere gekozen, dus heb twee L lenzen: 17-40 en 70-200 4.0
90D is opzich wel te doen, maar wordt nog goedkoper. Maar 60D volstaat nog en zoveel schiet ik niet.

In principe scan ik alles wel in ja, maar dan nog. Hoe sommige films kleur vast leggen O+ Of hoe een echte zwart wit bariet vergroting er uit ziet. Ik schiet middenformaat, m'n sensor is 60x45mm :+

Kwam dit filmpje vandaag tegen. Ik vond het wel interessant. Wil nog wel een film op dat formaat in het Eye bekijken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191053381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 22:07 schreef Gieliovd het volgende:
Jij koopt geen goedkope materialen, maar dit patroon ziet er wel erg repeterend uit en dat maakt het wat goedkoop ogen zo op de foto.

Worden er wel pakken door elkaar gebruikt enzo?

Wel mooi dat het weer lekker aankleed zo, het wordt opeens weer een huis :)
Een beetje mijn idee. Al kan het ook aan de foto liggen.
Al ben ik sowieso niet echt fan van PVC het maakt dat het er al snel als een ziekenhuis of bejaardenhuis uitziet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Knikkerking donderdag 16 januari 2020 @ 21:13:03 #228
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_191063592
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 22:07 schreef Gieliovd het volgende:
Jij koopt geen goedkope materialen, maar dit patroon ziet er wel erg repeterend uit en dat maakt het wat goedkoop ogen zo op de foto.
Ik moet eerlijk bekennen (zoals ik eigenlijk al deed bij de foto van voorbeeld/staaltje) dat het "in het echt" beter uitziet. Op de foto ziet 't er best anders uit... Het repeterende pratroon ben ik zelf gelukkig nog niet tegen gekomen. Maar ik heb dan ook (express O-)) nog niet goed gekeken.

Het is natuurlijk ook niet helemaal "eerlijk" om dit in een lege "zaal" (de kamer is echt wel groot!!) te doen... Straks staan er overal meubels en andere aankleding zodat je dat hopelijk helemaal niet meer ziet.

De "vloerenboer" zijn de pa en ma van een van m'n beste vrienden, dus mocht er uiteindelijk een patroon té extreem zich herhalen, dan laat ik gewoon die stroken eruit halen/vervangen ^O^

quote:
Worden er wel pakken door elkaar gebruikt enzo?
Ja, volgens mij wel.
Maar ik had (naar aanleiding van jou bericht) eens gevraagd waarom fabrikanten niet gewoon 1000 verschillende patronen maken (want: hoe moeilijk is het?) zodat dit "probleem" nooit zou voorkomen... Toen vertelde de beste man dat er wel fabrikanten waren die 100 verschillende patronen hebben. Maar volgens mij is dat een ander merk dan wat ik nu heb...

quote:
Wel mooi dat het weer lekker aankleed zo, het wordt opeens weer een huis :)
Echt wel! Dat werd vandaag ook al meerdere keren gezegd hier :Y Heel fijn dat we dus zo goed opschieten. Vooral voor m'n vriendin... die is eigenlijk echt 0,0 van dit alles gewend, dus haar zakte de moet de afgelopen tijd wel geregeld in de schoenen })

quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2020 22:27 schreef derLudolf het volgende:

Even offtopic :+
Geen idee hoe goed derde partij lenzen tegenwoordig communiceren met camera's, voor het geld van zo'n ART mag je wel verwachten dat het erg goed is. Heb het zekere voor het onzekere gekozen, dus heb twee L lenzen: 17-40 en 70-200 4.0
90D is opzich wel te doen, maar wordt nog goedkoper. Maar 60D volstaat nog en zoveel schiet ik niet.

In principe scan ik alles wel in ja, maar dan nog. Hoe sommige films kleur vast leggen O+ Of hoe een echte zwart wit bariet vergroting er uit ziet. Ik schiet middenformaat, m'n sensor is 60x45mm :+

Kwam dit filmpje vandaag tegen. Ik vond het wel interessant. Wil nog wel een film op dat formaat in het Eye bekijken.
60x45? :7 Dat moet toch een bak licht kunnen ontvangen?!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 09:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Een beetje mijn idee. Al kan het ook aan de foto liggen.
Al ben ik sowieso niet echt fan van PVC het maakt dat het er al snel als een ziekenhuis of bejaardenhuis uitziet.
Het valt IRL dus gelukkig heel goed mee. Het ligt er super strak in. De plinten moeten nog gezet worden (doet natuurlijk ook wat aan de totaalbeleving) en met het meubilair er straks in komt dat zeker weten helemaal goed. Ik ben er zelf inmiddels bijna helemaal aan gewend geraakt 8-)

Vandaag 1001 kleine dingen gedaan. Wel noemenswaardig is de nieuwe design-radiator in de woonkamer. Deze hebben we vandaag opgehangen. Maar vlak ervoor zag ik dat er nog een stroompunt beschikbaar was. Dus waarom niet effe een Philips Hue erachter hangen?! O+ :7







Als we er straks wonen ga ik eens goed met dat Hue aan de slag. Erg fijn om mooie sferen mee te maken :9~
pi_191068229
Ik heb dit topic een tijdje gemist maar man, wat een koning ben je toch. Wist je al :)
Soldeeraansluitpunt, een paar tv'tjes, bubbelbad, kekke lampen, professionele culinaire fotografie...

Ik heb de afgelopen maand 10 meter plint op maat gezaagd. Even voor het verschil :'(
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 09:14:51 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191068388
Die roosters naast die radiator is toch ook voor de verwarming? Gebruik je dat niet meer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking vrijdag 17 januari 2020 @ 09:27:22 #231
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_191068553
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 08:58 schreef RB42 het volgende:
Ik heb dit topic een tijdje gemist maar man, wat een koning ben je toch. Wist je al :)
Soldeeraansluitpunt, een paar tv'tjes, bubbelbad, kekke lampen, professionele culinaire fotografie...
Haha, thanks!! _O_

quote:
Ik heb de afgelopen maand 10 meter plint op maat gezaagd. Even voor het verschil :'(
Das eerlijk gezegd niet zo heel veel nee... O-)
Even geen zin in gehad ofzo? ;(

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:14 schreef derLudolf het volgende:
Die roosters naast die radiator is toch ook voor de verwarming? Gebruik je dat niet meer?
Klopt, daar zaten eerst 2 convector-radiatoren.
Maar die hebben we eruit gesloopt.

In het linker gat komt een aquarium met kleine haaien erin (ben at the moment bezig met beloopbaar glas te bestellen, maar dat valt nog niet mee gezien de prijs daarvan :X) en in de rechter convector-put komt ooit (c.q. > 1 jaar) iets heel speciaals waar ik op dit moment nog niets over wil zeggen :P
  vrijdag 17 januari 2020 @ 09:45:45 #232
183570 Stage
Tuinder..
pi_191068806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:27 schreef Atmoz het volgende:
In het linker gat komt een aquarium met kleine haaien erin
:D
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:20:57 #233
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191069304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 09:27 schreef Atmoz het volgende:

[..]

en in de rechter convector-put komt ooit (c.q. > 1 jaar) iets heel speciaals waar ik op dit moment nog niets over wil zeggen :P
Een kind? :P
Don't let my username fool you...
  vrijdag 17 januari 2020 @ 10:41:32 #234
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191069614
Een valluik om James Bond in de sharktank te laten verdwijnen }>
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 10:52:56 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191069753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Een kind? :P
Daar heeft ie toch geen tijd voor :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191069986
quote:
In het linker gat komt een aquarium met kleine haaien erin (ben at the moment bezig met beloopbaar glas te bestellen, maar dat valt nog niet mee gezien de prijs daarvan :X) en in de rechter convector-put komt ooit (c.q. > 1 jaar) iets heel speciaals waar ik op dit moment nog niets over wil zeggen :P
Interessant! Laat je zien hoe dat gemaakt wordt?
  vrijdag 17 januari 2020 @ 11:27:29 #237
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191070231
Hou op hoor. Haaien in je convectorput _O-.


Maar is die radiator nodig? Want je hebt vloerverwarming afgaande op de foto waar de egalisatie aan het drogen is?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Knikkerking vrijdag 17 januari 2020 @ 15:04:02 #238
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_191073044
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 10:52 schreef derLudolf het volgende:

Daar heeft ie toch geen tijd voor :+
Klopt :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 11:10 schreef LoaLoa het volgende:

Interessant! Laat je zien hoe dat gemaakt wordt?
Zekers!

Maar ben nog druk bezig om überhaupt een beetje betaalbaar beloopbaar glas te vinden :o

quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 11:27 schreef fathank het volgende:
Hou op hoor. Haaien in je convectorput _O-.
Heb altijd al gezegd "later als ik groot ben c.q. als ik een eigen huis heb, dan wil ik haaien in de vloer" >:) In dit huis is het goed mogelijk, dus moet ik die kans aangrijpen he :P

Dit "puntje" valt in dezelfde categorie als 2 andere "dingetjes" waar ik al heel lang over nadenk:

1. de garage (wel en hele mooie/strakke/nette dan) naast de woonkamer met daartussen "smart glass" zodat ik vanuit de woonkamer (wanneer ik dat wil) naar m'n auto kan kijken :D

2. een brandweerpaal vanuit de ene kamer naar de onderliggende

Helaas is puntje 1 in dit huis niet mogelijk.
Voor puntje 2 komt er binnenkort een aannemer langs ^O^

quote:
Maar is die radiator nodig? Want je hebt vloerverwarming afgaande op de foto waar de egalisatie aan het drogen is?
Ze zeggen dat die vloerverwarming maar bij-verwarming is, dus ik denk dat die radiator daar zeker goed gebruikt gaat worden :Y
pi_191073300
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Klopt :)
[..]

Zekers!

Maar ben nog druk bezig om überhaupt een beetje betaalbaar beloopbaar glas te vinden :o
[..]

Kan je er geen krasvast polycarbonaat van maken? Veel sterker dan glas
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:46:45 #240
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_191073550
Zonde van die vloerverwarming imho. Nemen mensen de moeite om sleuven te frezen doen ze maar de helft ben zit je nog aan radiatoren aan de muur gebonden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_191073647
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef Atmoz het volgende:
Zekers!

Maar ben nog druk bezig om überhaupt een beetje betaalbaar beloopbaar glas te vinden
Het beloopbare glas zie ik op de eerste hit staan voor 1000 euro voor 2,5 bij 1 meter. Dat kan toch niet jouw probleem zijn. De rest van die visbak en de inhoud gaat veel meer kosten dan dat lijkt mij.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:04 schreef Atmoz het volgende:
2. een brandweerpaal vanuit de ene kamer naar de onderliggende

De ultieme jongensdroom *O*
  vrijdag 17 januari 2020 @ 16:06:16 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191073834
Vloerverwarming kan je zien als hoofdverwarming met een afstand van 10cm tussen de slangen. Met een afstand van 20cm is het bijverwarming. Wij hebben het op 10cm liggen en op de bg geen vloerverwarming op de 10m2 dak van de kelder en iedereen zegt dat het meer dan genoeg is om geen radiatoren op te hangen.

Moet wel zeggen dat je nog het verhaal ltv hebt. Ik kan mij voorstellen dat wij door die 10m2 niet uitkomen als we de boel op ltv gaan draaien.
pi_191079648
Netjes allemaal.

Maar hmm... die aquarium, hopelijk toch wel eentje met ronde hoeken erin ( ovaal vorm )
Haaien mogen niet in een vierkante of rechthoekige aquarium zwemmen want dan knallen ze met hun neus erop ( tegen de wand ) en in hun neus zitten fijngevoelige sensoren. Met ronde hoeken zwemmen ze rondjes.
pi_191080327
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:07 schreef Attitude het volgende:
Netjes allemaal.

Maar hmm... die aquarium, hopelijk toch wel eentje met ronde hoeken erin ( ovaal vorm )
Haaien mogen niet in een vierkante of rechthoekige aquarium zwemmen want dan knallen ze met hun neus erop ( tegen de wand ) en in hun neus zitten fijngevoelige sensoren. Met ronde hoeken zwemmen ze rondjes.
Dus als DAT aquarium ronde hoeken heeft is het prima om haaien te houden in een bak van 200 x 70 x 50?
  zaterdag 18 januari 2020 @ 07:26:08 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191083263
Wat voor haaien gaan er in die tank?
Resistance is futile.
pi_191088515
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:44 schreef DarkE het volgende:

[..]

Dus als DAT aquarium ronde hoeken heeft is het prima om haaien te houden in een bak van 200 x 70 x 50?
Ik begrijp je bericht niet helemaal. Of je vind dat er iets niet klopt aan mijn bericht of je vind het niet kunnen dat iemand haaien houdt?

Een haaienaquarium moet ronde hoeken hebben , of dat nou aan buitenkant of binnen kant is. ( je kan een rechthoekig aquarium hebben als je binnenin ronde hoeken hebt. Je kunt transparante kunststof nemen en als je die goed polijst zie je hem niet meer in je aquarium )

Kijk, als je aangevallen wordt door een haai, dan moet je op de neus ervan slaan. Dat doet bij haaien heel erg veel pijn want daar zitten alle sensoren waarmee een haai voedsel opmerkt, de omgeving controleert. Als je dat in een aquarium met hoeken erin gebeurt , dan bezeert de haai zichzelf en kan hij niet meer goed voor zichzelf zorgen.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 23:49:21 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_191095146
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 16:31 schreef Attitude het volgende:

[..]

Ik begrijp je bericht niet helemaal. Of je vind dat er iets niet klopt aan mijn bericht of je vind het niet kunnen dat iemand haaien houdt?

Een haaienaquarium moet ronde hoeken hebben , of dat nou aan buitenkant of binnen kant is. ( je kan een rechthoekig aquarium hebben als je binnenin ronde hoeken hebt. Je kunt transparante kunststof nemen en als je die goed polijst zie je hem niet meer in je aquarium )

Kijk, als je aangevallen wordt door een haai, dan moet je op de neus ervan slaan. Dat doet bij haaien heel erg veel pijn want daar zitten alle sensoren waarmee een haai voedsel opmerkt, de omgeving controleert. Als je dat in een aquarium met hoeken erin gebeurt , dan bezeert de haai zichzelf en kan hij niet meer goed voor zichzelf zorgen.
Ik denk dat DarkE uberhaupt vind dat je geen haaien in een dergelijk klein aquarium moet stoppen. Ronde “hoeken” of niet
  Knikkerking zondag 19 januari 2020 @ 18:17:54 #248
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_191104614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:25 schreef Asschen_sukar het volgende:

Kan je er geen krasvast polycarbonaat van maken? Veel sterker dan glas
Heel goede tip! Thanks ^O^
Ik heb inmiddels al contact gehad met een leverancier hiervan.
Hij zegt dat het inderdaad (veel) sterker is dan glas, maar dat we wel nog even iets moeten bedenken wat krasvastheid betreft... Het "normale" polycarbonaat schijnt niet super krasbestendig te zijn, maar er zouden andere oplossingen zijn. Dat hoor ik hopelijk van de week van hun :D

quote:
14s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:46 schreef fathank het volgende:
Zonde van die vloerverwarming imho. Nemen mensen de moeite om sleuven te frezen doen ze maar de helft ben zit je nog aan radiatoren aan de muur gebonden.
Tja, ik heb die radiator dus geplaatst omdat ik 2 convectors heb weggehaald. Leek me handig om daarvoor iets in de plaats te hebben O-)

Ik ga het huis ook nog laten isoleren binnenkort, dus misschien is het allemaal niet nodig. Maar je kunt maar beter de mogelijkheid hebben om het (snel) warm te kunnen stoken "when needed!".
Bovendien heb ik nu weer een mooie "locatie" om RGB-led's achter te hangen :7

quote:
99s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 15:54 schreef qajariaq het volgende:

Het beloopbare glas zie ik op de eerste hit staan voor 1000 euro voor 2,5 bij 1 meter. Dat kan toch niet jouw probleem zijn. De rest van die visbak en de inhoud gaat veel meer kosten dan dat lijkt mij.
Tja, dat is dus al 2x ¤ 1000,- Ik heb 't geld ook niet op m'n rug groeien... ;)
Dat een hobby (aquarium houden) geld mag/zal kosten oké, maar "zomaar" weer effe 2K erdoorheen draaien die ik zo 1, 2, 3 niet zitten. Polycarbonaat is gelukkig véél goedkoper, dus eens kijken wat daar uit komt!

quote:
De ultieme jongensdroom *O*
Klopt! >:) :9~
M'n vrienden moeten steeds lachen zodra ze m'n idee horen, maar ze vinden het stuk voor stuk allemaal super sjiek :+ Alleen m'n vriendin vind het eigenlijk niet heel tof... maarja, die went daar ook wel aan O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 16:06 schreef bleiblei het volgende:
Vloerverwarming kan je zien als hoofdverwarming met een afstand van 10cm tussen de slangen. Met een afstand van 20cm is het bijverwarming. Wij hebben het op 10cm liggen en op de bg geen vloerverwarming op de 10m2 dak van de kelder en iedereen zegt dat het meer dan genoeg is om geen radiatoren op te hangen.

Moet wel zeggen dat je nog het verhaal ltv hebt. Ik kan mij voorstellen dat wij door die 10m2 niet uitkomen als we de boel op ltv gaan draaien.
Ik heb hier nog te weinig ervaring om te weten hoe 't precies ermee zit.
Vannacht (1e nacht hier voor ons) was de verwarming uitgevallen 8)7 Echt serieus niet relax c.q. een beetje koud mag ik wel zeggen -O-

Vandaag nog effe goed naar de ketel en thermostaat gekeken, dus dat werkt gelukkig weer!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 22:07 schreef Attitude het volgende:
Netjes allemaal.
Dankjewel!!

quote:
Maar hmm... die aquarium, hopelijk toch wel eentje met ronde hoeken erin ( ovaal vorm )
Haaien mogen niet in een vierkante of rechthoekige aquarium zwemmen want dan knallen ze met hun neus erop ( tegen de wand ) en in hun neus zitten fijngevoelige sensoren. Met ronde hoeken zwemmen ze rondjes.
Thanks voor de tip!
Ik ga niets doen wat niet goed voor de diertjes is, dus voor ik hiermee begin ga ik dit allemaal eerst goed uitzoeken.

quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 07:26 schreef Seven. het volgende:
Wat voor haaien gaan er in die tank?
Geen idee nog. Maar als het niet "mag"/kan, dan komen er andere vissen in.

=====================================================

Nog even wat vorderingen enzo :9

De inloopkast is al op de helft:







In onze tijdelijke slaapkamer (straks m'n computer-kamer) heb ik een tv ophangen:


LG 65" 4K OLED --> godnondedju wat een verschrikkelijk mooi beeld!! :o

Gisteren zijn we de hele dag bezig geweest met verhuizen.
Op het eind van de dag nog even snel de woonkamer een beetje "huiselijk" gemaakt.
Wel zo lekker om ergens een plekje te hebben waar het wel redelijk netjes is... De rest van het huis ligt helemaal vol... Pfew, wat heb ik veel spullen haha (al zeg ik het zelf :P)









Alvast even kijken hoe de speakers straks uitkomen met de vloer, wand, etc...





:9~

En ook meteen de 1e nacht inluiden met een lekker biertje:



Tuinset staat ook inmiddels:





En nog even een projectje wat ik afgelopen weken ertussendoor heb gedaan *O*
Ik kon voor de Philips Hue GU10 LED-spot maar zéér weinig spotjes vinden die pasten.
De GU10 Hue spots zijn een stuk langer dan "normale" spotjes, en daardoor passen ze dus in 99% van de gevallen niet. Dan maar zelf iets verzinnen + maken:







Het resultaat:













Ben heel blij met het resultaat ^O^
pi_191106196
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2020 18:17 schreef Atmoz het volgende:
Gisteren zijn we de hele dag bezig geweest met verhuizen.
Op het eind van de dag nog even snel de woonkamer een beetje "huiselijk" gemaakt.
Wel zo lekker om ergens een plekje te hebben waar het wel redelijk netjes is... De rest van het huis ligt helemaal vol... Pfew, wat heb ik veel spullen haha (al zeg ik het zelf :P)
Kun je ook een beetje fatsoenlijk koken dan? De keuken is nog niet zo ver neem ik aan?

Waarom nu al verhuisd, moest je het oude huis uit? Heb volgens mij even gemist hoe het daar mee stond, is het verkocht?
quote:
En nog even een projectje wat ik afgelopen weken ertussendoor heb gedaan *O*
Ik kon voor de Philips Hue GU10 LED-spot maar zéér weinig spotjes vinden die pasten.
De GU10 Hue spots zijn een stuk langer dan "normale" spotjes, en daardoor passen ze dus in 99% van de gevallen niet. Dan maar zelf iets verzinnen + maken:
Je weet dat ze ook al een tijdje GU10 spots maken die wel gewoon de normale afmetingen hebben? ;) Die hebben ook een beter kleurbereik (voornamelijk het blauw en groen is beter / mooier).

Natuurlijk wel een duur grapje om bestaande spots te vervangen als je die al hebt. En nu had je een mooi excuus om te knutselen. Ziet er netjes uit zo!
pi_191106856
Heb je de oude versie Hue GU10 spots? die van mij zijn veel kleiner.. En passen gewoon in standaard armaturen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')