abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:23:25 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477057
De NOS komt met het volgende:

quote:
Veel meer treinreizigers dan verwacht, spoor in 2027 zo goed als vol

Het aantal reizigers op het spoor groeit veel harder dan verwacht. Uit de laatste cijfers van de NS blijkt dat het aantal reizigerskilometers op het spoor in het afgelopen half jaar is gegroeid met 4,6 procent, veel meer dan de maximaal 1,9 procent waarop gerekend was.

De groei gaat zo hard, dat de NS vreest dat het vanaf 2027 de dienstregeling nauwelijks nog kan uitbreiden en treinen op de drukste trajecten niet meer kan verlengen. Dat is drie jaar eerder dan spoorbeheerder ProRail had verwacht.

Volgens NS-topman Roger van Boxtel is er daarom snel meer capaciteit nodig op het spoor. "Nu het spoorplafond vervroegd in zicht komt, hebben we dringend meer capaciteit nodig om meer treinen te kunnen rijden. NS pleit er daarom samen met andere vervoersbedrijven voor dat het budget voor ProRail versneld beschikbaar komt om knelpunten in de infrastructuur voor 2027 op te lossen."

Groei nog hoger
De drukte is vooral in de Randstad merkbaar. De groei in treinen naar stations als Rotterdam Centraal, Schiphol Airport en Leiden Centraal is nog groter dan het landelijk gemiddelde van 4,6 procent. Ook nu is het op het spoor al enorm druk.

Op de drukste trajecten kunnen de treinen nu al niet meer door het spoorwegbedrijf verlengd worden. Daardoor daalde de kans op een zitplaats in de spits in de eerste helft van dit jaar licht, van 95,5 procent naar 95 procent.

Staatssecretaris Van Veldhoven zegt in een reactie fors te investeren in het spoor. "En uiteraard kijken we waar we met gericht investeren zo snel mogelijk resultaat kunnen boeken voor de reiziger op drukke trajecten."
Ieder weldekend mens juicht extra investeringen in het spoor toe. En er moet toch best wel wat geld over zijn/vrijgemaakt kunnen worden voor investeringen, nu de rente op staatsleningen legendarisch laag ligt en door het stikstofbesluit zorgt dat allerlei zinloze en contraproductieve VVD-projecten als snelwegverbredingen niet door kunnen gaan.

Dat scheelt per afgeblazen wassen neus al gauw een half miljard, voor dat geld leg je al 2x de spoorlijn Emmen-Stadskanaal aan die Groningen met Twente verbind en daar heb je ook daadwerkelijk nog wat aan als reiziger en forens.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:30:20 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188477125
Hoe kan iets nu te snel groeien? Het concept NL is alles zo snel mogelijk te laten groeien.
The End Times are wild
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:37:09 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188477194
Goede zaak. Minder stinkauto's.
pi_188477218
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:42:22 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188477258
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Doen ze toch?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188477281
Het spoor is pas te druk als op alle lijnen alleen maar dubbeldekkers rijden met de maximale perronlengte.
Dat is nog lang niet het geval.
So we just called him Fred too
pi_188477289
Nederland is gewoon vol! Punt!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188477324
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.
Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is. Bij een hogere spanning kunnen er meer treinen korter achter elkaar rijden, en kan hetzelfde spoor efficiënter gebruikt worden. Denk Tokio, waar je iedere drie minuten een intercitytrein naast het perron hebt staan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:46:46 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477349
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Nouja, na 2027 is dat truukje dus ook voorbij. Dat zeggen ze dus in het artikel.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:47:16 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Dus mensen moeten niet meer kunnen reizen vanaf 2027 want Nederland is vol? Hoe is deze opmerking precies relevant?
pi_188477492
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Maar niet op de relatief lage spanning die men nu gebruikt, als ik het goed heb. Regeren is vooruitzien, en men had twintig jaar geleden al kunnen voorzien dat de koek op een bepaald moment op is. Bij een hogere spanning kunnen er meer treinen korter achter elkaar rijden, en kan hetzelfde spoor efficiënter gebruikt worden. Denk Tokio, waar je iedere drie minuten een intercitytrein naast het perron hebt staan.
Hadden ze het maar gedaan. Dan waren er nog lang geen problemen (in de spits).
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus mensen moeten niet meer kunnen reizen vanaf 2027 want Nederland is vol? Hoe is deze opmerking precies relevant?
Minder mensen binnenlaten, minder treinreizen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188477572
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:53 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Hadden ze het maar gedaan. Dan waren er nog lang geen problemen (in de spits).
En als ze dat gedaan hadden, wat dus veel meer kost, dan waren mensen met pek en veren het hoofdkantoor van de NS binnengedrongen, want het mag nooit iets kosten. Nederlanders willen de beste service gratis. Men moet eens tot hun botte harses laten doordringen dat dat niet kan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477607
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:57 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Minder mensen binnenlaten, minder treinreizen
"U bent de 10e die door dit poortje naar binnen wil, en onze policy is dat we slechts 90% van de mensen meenemen in onze treinen."
Zoiets?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477635
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:37 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak. Minder stinkauto's.
Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
pi_188477654
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

"U bent de 10e die door dit poortje naar binnen wil, en onze policy is dat we slechts 90% van de mensen meenemen in onze treinen."
Zoiets?
"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
pi_188477657
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En als ze dat gedaan hadden, wat dus veel meer kost, dan waren mensen met pek en veren het hoofdkantoor van de NS binnengedrongen, want het mag nooit iets kosten. Nederlanders willen de beste service gratis. Men moet eens tot hun botte harses laten doordringen dat dat niet kan.
Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477666
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:43 schreef maryen65 het volgende:
Nederland is gewoon vol! Punt!
Postbot van de PVV ontdekt!
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:02:08 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188477683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:39 schreef Rockefellow het volgende:
Volgens mij kan er nog steeds stukken efficiënter gebruik worden gemaakt van het bestaande spoor.

Hooguit zul je de stations moeten uitbreiden. Waarom doen ze dat niet?
Nouja die uitleg past op zich ook prima in wat er in de OP staat. Linksom of rechtsom vergt het investeringen
pi_188477691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit. Plus stimuleren om dichter bij je huis te gaan werken. Duizenden mensen wonen in A en werken in B en vice versa. Dat valt te optimaliseren, ook bij gelijksoortig werk.
Je denkt dat mensen gestimuleerd moeten worden om geen 2 uur per dag te verbranden aan zinloze treinritjes?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:02 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Je denkt dat mensen gestimuleerd moeten worden om geen 2 uur per dag te verbranden aan zinloze trein- of autoritjes?
Inderdaad. Onnodige reistijd is pure aids.
(plus kleine fix).
pi_188477712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja die uitleg past op zich ook prima in wat er in de OP staat. Linksom of rechtsom vergt het investeringen
True. Het was vooral mijn eigen associatie met het neerleggen van extra spoor.

Het artikel is er dan ook niet echt duidelijk over.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_188477717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

"U bent een werkloze zolderkamerfokker, kom na de spits maar terug".
Ja, al die werkloze asielzoekers, die zijn de reden dat de treinen overvol zitten in de spits _O-
:') :|W
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188477721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:03 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Inderdaad. Onnodige reistijd is pure aids.
(plus kleine fix).
Oneens. Ik zit graag 2x een half uur per dag alleen in de auto.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:04:44 #25
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188477725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:01 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee. De meeste Nederlanders willen een efficiënte (semi)overheid.

Maar de overheid krijgt helaas een steeds groter waterhoofd voor steeds mindere service. Dan gaan mensen logischerwijs mopperen.
Nee, de meeste Nederlanders gaan schreeuwen als ergens geld aan uitgegeven wordt omdat ze zich niet voor kunnen stellen dat het niet goedkoper kan, of überhaupt nodig is.
De NS is overigens zelfstandig en geen onderdeel van de overheid (wel bezit van, maar geen onderdeel van).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')