abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188458092
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Wow vanilla was geen zak aan, geen idee waarom mensen denken dat het zo goed was. Ik weet zeker dat mensen classic binnen 2 weken zat zijn en het dan wel weer voor gezien houden.
In classic speelde ik warrior 15 jaar geleden toen ik nog studeerde. in pvp werd ik door rank 1 frostbolt gekite door mages voor eeuwig. Charge was zo fucked dat als je iemand charged terwijl je geslowed bent juist verder van de target beland dan vanwaar je startte. Elke class had een super eenvoudige rotation bestaande uit 2 buttons.

40 man raids waren super moeilijk om te organiseren. Ja om 40 man bij elkaar te krijgen was een uiterst lastige opgave en daardoor werden veel raids gecancelled. EN de servers waren ook nog eens super instabiel met high latency en disconnects, dit was eerder regelmaat dan uitzondering.
Loot distributie is ronduit fucked up. Goud farmen is een daily job. Geen arena , geen mythic+ , geen raid difficulty. Frost/fire gear farmen voor bazen in naxxramas dat eeuwig duurde.
Levelen van chars duurde ongelooflijk lang. Ook dit was een dagtaak en tot level 40 had je geen mount. Respawn timers van quest bazen duurde erg lang en je kon niet group taggen dus mensen ninjaen je kills.
Dungeon finder bestond nog niet. Je had alleen je eigen server en als je een dungeon wilde doen moest je in looking4group spammen en dat kon letterlijk uren duren.
Mensen denken dat PVP vroeger goed was, maar in vanilla wow was PVP nog vele malen slechter.
Voor consumables en repairs moest je elke dag keihard farmen. Irritante pre quests voor molton core en blackwinglair. Bosses hadden amper mechanics en was enkel een gear check.

Vanilla wow was leuk omdat het nieuw was, omdat alles nog ontdekt moest worden. Maar ik weet zeker dat mensen BFA gaan appreciëren nadat ze een weekje classic hebben gespeeld.

Enige dat leuk was , was pvp in Strangethornvale.

Vanilla wow was fun voor een half jaartje een soort magische gevoel en ervaring, maar no way dat ik ooit weer aan ga beginnen. Ik heb er wel mijn mooiste herinneringen aan over gehouden. Vanilla wow opnieuw spelen zal geen impact meer op mij hebben. In 2004 was het een geweldig spel en iedereen was toen nog een noob dat maakte het ook vermakelijker.

Maar iedereen veel succes en plezier die classic wel gaan spelen uiteraard.
Ja hè bah! Een spel waar je niet alles in je schoot geworpen krijgt, gadverdamme inderdaad.

:')
pi_188458119
Ik ga het gewoon goed maken, ga een priest levelen en Atiesh krijgen. Ik hou van achievements omdat ik goal georienteerd spelen leuk vind, dan wordt dit gewoon mijn classic goal *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188458175
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, klopt hoor. Ik wist sowieso dat eerste jaar amper wat ik deed. Zoals ik hier al eerder schreef begonnen als rogue en mijn GM en een rl vriend zei dat ik bij wapens er op moest letten dat ik hoogste dps wapen moest hebben. Na een tijdje vond ik rogue toch niet leuk. Priest werd het. En ik hield me trouw aan het advies om altijd hoogste dps wapen te gebruiken 8-) Met strength, met agility, als het maar hoge dps had. :+
_O-
pi_188458196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:24 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Tip: haal niet alle levels van je skills. Alleen die je echt helpen. Anders zijn ze een zware gold sink.
Tenzij je je gear kocht, wat veel mensen deden, kon je gewoon je skills kopen.
Daarna een paar dagen Tyr's Hand en je epic mount was ook binnen. Al wist ik dat van Tyr's pas veel te laat :+
pi_188458254
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:59 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Tenzij je je gear kocht, wat veel mensen deden, kon je gewoon je skills kopen.
Daarna een paar dagen Tyr's Hand en je epic mount was ook binnen. Al wist ik dat van Tyr's pas veel te laat :+
Ja klopt wel. Echter, het is voor veel skills niet nodig. En wasted gold is wasted time.
pi_188458564
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:30 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Een flink aantal zaken die je aanstipt, maken het voor mij juist leuker. Ieder z'n eigen ding. Fijn dat dat van jou mag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat pleziertje gun ik jou jongeman.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2019 @ 13:27:58 #32
159966 lifeblind
pi_188458611
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, klopt hoor. Ik wist sowieso dat eerste jaar amper wat ik deed. Zoals ik hier al eerder schreef begonnen als rogue en mijn GM en een rl vriend zei dat ik bij wapens er op moest letten dat ik hoogste dps wapen moest hebben. Na een tijdje vond ik rogue toch niet leuk. Priest werd het. En ik hield me trouw aan het advies om altijd hoogste dps wapen te gebruiken 8-) Met strength, met agility, als het maar hoge dps had. :+
Oof, doet me denken aan de begindagen van m'n paladin, dat was ook echt alles door elkaar heen :D
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 13:34:25 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_188458695
Mijn Hunter had een heel cool zwaard een of andere rare drop.ook met strenght geloof ik.vond het gewoon cool. En ook een keer een toffe fistweapon.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_188458803
Wij hadden een hunter (tevens de GM) die zelfs in MC nog sub-optimal gear droeg, omdat het cooler bij elkaar stond (geen RP server!)
pi_188458822
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:34 schreef Karina het volgende:
Mijn Hunter had een heel cool zwaard een of andere rare drop.ook met strenght geloof ik.vond het gewoon cool. En ook een keer een toffe fistweapon.
Ik vroeg de enchanter in het guild altijd om een coole kleur enchant.
Hij: eh, dat is +stamina, heb je niet nodig
Ik: ik wil het toch, staat leuk

En zo geschiede.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188459171
Over enchanting gesproken. Ook even een lvl 5 enchanter maken voor het dissen :+
pi_188460910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:51 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Ja hè bah! Een spel waar je niet alles in je schoot geworpen krijgt, gadverdamme inderdaad.

:')
Vanilla was leuk maar ik zou het nooit meer over willen doen. Wat bedoel je met in de schoot geworpen krijgen? Vanilla was letterlijk een full time job. Tussen 2004 en 2006 speelde ik WoW hardcore, en de voorbereidingen die getroffen moesten worden voor Naxxramas waren zowat onmogelijk als je niet minimaal 10 uur per dag beschikbaar hard.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Deluzion- op 15-08-2019 16:36:44 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_188461000
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:31 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Vanilla was leuk maar ik zou het nooit meer over willen doen. Wat bedoel je met in de schoot geworpen krijgen? Vanilla was letterlijk een full time job.
Wat een flauwe kul :')

Vanilla was heel erg prima casual te spelen. Bron: een casual speler zoals ik.
pi_188461024
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:36 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Wat een flauwe kul :')

Vanilla was heel erg prima casual te spelen. Bron: een casual speler zoals ik.
Prima, wat jij wil, ik bewaar er andere herinneren aan. Casual was te doen maar als je een beetje verder wilde komen in het spel moest je vele uren investeren.

Mijn herinneringen waren vooral goed, omdat alles nieuw was, het hele genre. De eerste MMO die ik speelde en iedereen was een noob in die tijd. De level gebieden waren tof, dungeons, raids. Maar met alles wat ik nu weet zou ik nooit meer terug de tijd in willen en het nog eens opnieuw willen spelen want diezelfde unieke ervaring die ik toen had kan het nooit meer evenaren.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_188461084
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:38 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Prima, wat jij wil, ik bewaar er andere herinneren aan. Casual was te doen maar als je een beetje verder wilde komen in het spel moest je vele uren investeren.
Ja, dat laatste lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Ik heb er in elk geval reuze veel zin in, in Classic. WoW heeft mij verloren na WOTLK, ik vond het echt niets meer aan. Later nog eens weer geprobeerd, maar nog steeds verschrikkelijk. Totaal geen community gevoel meer.
pi_188461163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:41 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ja, dat laatste lijkt me nogal vanzelfsprekend.

Ik heb er in elk geval reuze veel zin in, in Classic. WoW heeft mij verloren na WOTLK, ik vond het echt niets meer aan. Later nog eens weer geprobeerd, maar nog steeds verschrikkelijk. Totaal geen community gevoel meer.
Ja het community gevoel mis ik ook wel en dat je alles alleen maar met mensen van je eigen server kon doen. Nu lijkt wow soms meer op een solo game, dat is wel jammer. In Vanilla WoW had je elkaar echt nodig.
WotlK was voor mij de beste expansion gevolgd door TBC. Cataclysm had ik geen zin meer. MoP casual gespeeld. WoD vond ik de slechtste expansion, zo'n beetje de helft van alle spells van mijn class waren verwijderd en er was te weinig content. Legion vond ik dan wel redelijk te doen en joinde ik weer een mythic guild.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 16:50:07 #42
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188461253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
Wow vanilla was geen zak aan, geen idee waarom mensen denken dat het zo goed was. Ik weet zeker dat mensen classic binnen 2 weken zat zijn en het dan wel weer voor gezien houden.
In classic speelde ik warrior 15 jaar geleden toen ik nog studeerde. in pvp werd ik door rank 1 frostbolt gekite door mages voor eeuwig. Charge was zo fucked dat als je iemand charged terwijl je geslowed bent juist verder van de target beland dan vanwaar je startte. Elke class had een super eenvoudige rotation bestaande uit 2 buttons.

40 man raids waren super moeilijk om te organiseren. Ja om 40 man bij elkaar te krijgen was een uiterst lastige opgave en daardoor werden veel raids gecancelled. EN de servers waren ook nog eens super instabiel met high latency en disconnects, dit was eerder regelmaat dan uitzondering.
Loot distributie is ronduit fucked up. Goud farmen is een daily job. Geen arena , geen mythic+ , geen raid difficulty. Frost/fire gear farmen voor bazen in naxxramas dat eeuwig duurde.
Levelen van chars duurde ongelooflijk lang. Ook dit was een dagtaak en tot level 40 had je geen mount. Respawn timers van quest bazen duurde erg lang en je kon niet group taggen dus mensen ninjaen je kills.
Dungeon finder bestond nog niet. Je had alleen je eigen server en als je een dungeon wilde doen moest je in looking4group spammen en dat kon letterlijk uren duren.
Mensen denken dat PVP vroeger goed was, maar in vanilla wow was PVP nog vele malen slechter.
Voor consumables en repairs moest je elke dag keihard farmen. Irritante pre quests voor molton core en blackwinglair. Bosses hadden amper mechanics en was enkel een gear check.

Vanilla wow was leuk omdat het nieuw was, omdat alles nog ontdekt moest worden. Maar ik weet zeker dat mensen BFA gaan appreciëren nadat ze een weekje classic hebben gespeeld.

Enige dat leuk was , was pvp in Strangethornvale.

Vanilla wow was fun voor een half jaartje een soort magische gevoel en ervaring, maar no way dat ik ooit weer aan ga beginnen. Ik heb er wel mijn mooiste herinneringen aan over gehouden. Vanilla wow opnieuw spelen zal geen impact meer op mij hebben. In 2004 was het een geweldig spel en iedereen was toen nog een noob dat maakte het ook vermakelijker.

Maar iedereen veel succes en plezier die classic wel gaan spelen uiteraard.
Het besef niet hebben dat doordat alles veel moeilijker is, alles veel toffer wordt. :')

Als je vandaag de dag in een instance zit en je healer maakt een fout, wat doe je? Je kickt die klootzak (ondanks dat je geen woord met hem hebt gewisseld) er gelijk uit. Want ja, er staan er toch gelijk 40 of 45 klaar om zijn plek in te nemen. Hij teleporteert direct naar de instance en je cleared alles in de 30 minuten die volgen. Lekker tank en spank. Aggro bestaat toch amper meer.

En de wereld? De wijde wereld zie je ook zelden meer. Je bivakkeert in de grote steden, je garrison of weet ik veel wat. Gelukkig doen die meeting stones het ook niet. Je zult de wijde wereld in lopen _O_ Uiteraard pas nadat je in Orgrimmar 1,5 uur hebt staan spammen dat je een tank zoekt. Goed, dat hij de instance nog nooit gedaan heeft en de gear er eigenlijk niet voor heeft, neem je voor lief. Als groep loods je hem er wel doorheen. Want je hebt dat gezamenlijke doel.

Het mooie aan classic wordt het spel na 2 maanden. Dan zullen alle figuren die een retailgedachte bij classic hebben er inderdaad de brui aangeven. Wat je dan overhoudt zijn de mensen die nu op Elysium spelen. Like-minded people _O_

Classic wordt een enorm succes voor een grote groep vanilla liefhebbers.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_188461256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:46 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ja het community gevoel mis ik ook wel en dat je alles alleen maar met mensen van je eigen server kon doen. Nu lijkt wow soms meer op een solo game, dat is wel jammer. In Vanilla WoW had je elkaar echt nodig.
WotlK was voor mij de beste expansion gevolgd door TBC. Cataclysm had ik geen zin meer. MoP casual gespeeld. WoD vond ik de slechtste expansion, zo'n beetje de helft van alle spells van mijn class waren verwijderd en er was te weinig content. Legion vond ik dan wel redelijk te doen en joinde ik weer een mythic guild.
Klopt, dat veranderde eigenlijk al met de interface voor het vinden van een groep. Ik vond het zo geniaal, gewoon een text chat: LFG of LFM in de chat, en een 5 minuten later had je een groepje om mee te spelen. Vaak nog even overleg en gezeik dat de warlock iedereen moest summonen, het lopen naar de dungeon als er geen lock was, en als je er al was lekker ouwehoeren met de rest in de party. En je kwam elkaar de dag erna gewoon weer tegen, want ze speelden op hetzelfde realm. Dat heeft voor mij WoW gemaakt, dat soort dingen herinner ik mij als ik aan WoW denk. Erg blij ook dat ze dus die interface eruit laten (zover ik weet).
pi_188461284
Quest tijdens het levelen vond ik soms ook lastig, vaak zat je meer naar Thottbot te kijken waar je precies heen moest dan daadwerkelijk in het spel want er waren ook geen quest markers op de map en geen addons en dergelijke.

En wat te denken van dat je een Quest kreeg in The Barrens en vervolgens het hele gebied moest doorkruisen te voet wat 20 - 30 minuten duurde om een quest boss te doden en dan weer helemaal terug moest lopen. Vroeger vond ik dat helemaal niet erg, maar ik zou dit niet meer willen.
Quest locaties waren niet bepaald logisch, en vaak kreeg je ook quests met extreem lage droprates.
Bovendien waren quests vaak gewoon echt lastig en kon je het niet solo doen. Dat vind ik nu wel jammer dat levelen zo extreem makkelijk is en totaal geen uitdaging meer is.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 16:53:01 #45
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188461309
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:51 schreef -Deluzion- het volgende:
Quest tijdens het levelen vond ik soms ook lastig, vaak zat je meer naar Thottbot te kijken waar je precies heen moest dan daadwerkelijk in het spel want er waren ook geen quest markers op de map en geen addons en dergelijke.

En wat te denken van dat je een Quest kreeg in The Barrens en vervolgens het hele gebied moest doorkruisen te voet wat 20 - 30 minuten duurde om een quest boss te doden en dan weer helemaal terug moest lopen. Vroeger vond ik dat helemaal niet erg, maar ik zou dit niet meer willen.
Quest locaties waren niet bepaald logisch, en vaak kreeg je ook quests met extreem lage droprates.
Bovendien waren quests vaak gewoon echt lastig en kon je het niet solo doen. Dat vind ik nu wel jammer dat levelen zo extreem makkelijk is en totaal geen uitdaging meer is.
De mentaliteit die jij er inmiddels op nahoudt heeft er voor gezorgd dat ik zo'n hekel kreeg aan retail wow. Alles moet maar eenvoudig, simpel in de schoot geworpen worden.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_188461383
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:50 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Klopt, dat veranderde eigenlijk al met de interface voor het vinden van een groep. Ik vond het zo geniaal, gewoon een text chat: LFG of LFM in de chat, en een 5 minuten later had je een groepje om mee te spelen. Vaak nog even overleg en gezeik dat de warlock iedereen moest summonen, het lopen naar de dungeon als er geen lock was, en als je er al was lekker ouwehoeren met de rest in de party. En je kwam elkaar de dag erna gewoon weer tegen, want ze speelden op hetzelfde realm. Dat heeft voor mij WoW gemaakt, dat soort dingen herinner ik mij als ik aan WoW denk. Erg blij ook dat ze dus die interface eruit laten (zover ik weet).
Ik weet het, ik heb dat allemaal meegemaakt. Maar op mijn server was het wel lastiger om een groep te vinden, soms zat ik wel een uur lang te spammen in de chat, vooral healers waren lastig om te vinden. Maar ik bewaar goede herinneringen hoor aan levelen in dungeons, Mauradon orange/purple :D
of:
LF2M Scarlett Monastery cath!

En wat te denken van Paladins die rollde op Valor items als je warrior speelde :') andersom ging ik dan op pala items rollen. dat was ook een dagtaak om die set te krijgen, toen had het zijn charme maar nu zou ik gek worden.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_188461394
Ik weet nog dat ik als warrior op level 60 ofzo ineens een Mace wou gaan gebruiken, maar die weapon skill was op 0. In het begin gaat het dan nog wel snel, maar vanaf 100+ ofzo niet meer zo snel. Ik kan niet wachten dat weer te hebben _O-

Of een mount, vanaf level 40 zo'n trage. Het moment dat je eindelijk genoeg goud bij elkaar had gesprokkeld en die mount kon halen. Ik weet nog dat mijn kameraad bij Ironforge stond te wachten en ik eraan kwam rijden, springen, helemaal blij. _O_

Man, wat was Classic toch geweldig, en wat gaat het weer geweldig worden.
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 16:57:42 #48
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188461399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:57 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik weet nog dat ik als warrior op level 60 ofzo ineens een Mace wou gaan gebruiken, maar die weapon skill was op 0. In het begin gaat het dan nog wel snel, maar vanaf 100+ ofzo niet meer zo snel. Ik kan niet wachten dat weer te hebben _O-

Of een mount, vanaf level 40 zo'n trage. Het moment dat je eindelijk genoeg goud bij elkaar had gesprokkeld en die mount kon halen. Ik weet nog dat mijn kameraad bij Ironforge stond te wachten en ik eraan kwam rijden, springen, helemaal blij. _O_

Man, wat was Classic toch geweldig, en wat gaat het weer geweldig worden.
Kom je nog bij ons of ga je alsnog Alliance?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_188461418
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Kom je nog bij ons of ga je alsnog Alliance?
Alliance ja. Oude guild net van de week gesproken, gaan een aantal wel weer spelen, maar niet de guild weer starten.

Ik maak ook wel een horde dingetje aan, kijk wel wat leuker gaat worden op termijn. Wie weet klop ik dan alsnog aan ;).
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 16:59:20 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188461423
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Alliance ja. Oude guild net van de week gesproken, gaan een aantal wel weer spelen, maar niet de guild weer starten.

Ik maak ook wel een horde dingetje aan, kijk wel wat leuker gaat worden op termijn. Wie weet klop ik dan alsnog aan ;).
Welke server ga je?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')