abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191132291
Vos ligt er dus een tijdje uit na een operatie. Toch wel opvallend, in die podcast met LtD een paar weken niets over fysieke problemen gehoord volgens mij.
Demain, on roule
pi_191249562
'Jumbo-Visma komt met vrouwenploeg'

Nederland heeft veel ploegen in het peloton dus Jumbo-Visma erbij lijkt me iets te veel van het goede, echter als Boels-Dolmans geen nieuwe sponsoren kan vinden lijkt me dat een prima moment om in te stappen.

Jumbo-Visma gaat trouwens ook beginnen met een marathonploeg...nog meer geel-zwart in de Nederlandse sport. :D Maar wat extra power tegen Jillert is nooit verkeerd. })
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 januari 2020 @ 15:05:04 #128
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191249611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:00 schreef TargaFlorio het volgende:
'Jumbo-Visma komt met vrouwenploeg'

Nederland heeft veel ploegen in het peloton dus Jumbo-Visma erbij lijkt me iets te veel van het goede, echter als Boels-Dolmans geen nieuwe sponsoren kan vinden lijkt me dat een prima moment om in te stappen.

Jumbo-Visma gaat trouwens ook beginnen met een marathonploeg...nog meer geel-zwart in de Nederlandse sport. :D Maar wat extra power tegen Jillert is nooit verkeerd. })
Met Abdi Nageeye en Michel Butter enzo?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 15:06:31 #129
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_191249624
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Met Abdi Nageeye en Michel Butter enzo?
Ik weet niet of die heel goed kunnen schaatsen
pi_191249646
quote:
9s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Met Abdi Nageeye en Michel Butter enzo?
Sorry betreft de marathon in het schaatsen.
pi_191256310
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:06 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik weet niet of die heel goed kunnen schaatsen
Anna Tauber wel _O_
pi_191310515
Slotfase van de CEGORR nu op ES1, met Nick Stöpler!
pi_191442768
raykerckhoffs twitterde op maandag 10-02-2020 om 14:48:58 Het lijkt dat toekomst Boels-Dolmans tot en met 2024 is veilig gesteld. Woensdag op teampresentatie zou een voor het vrouwenwielrennen historisch nieuw sponsorcontract worden ondertekend. #womancycling https://t.co/x39dR8jTOA reageer retweet
Nou, kom er maar in Jumbo?
pi_191444206
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:48 schreef Pistolero het volgende:
raykerckhoffs twitterde op maandag 10-02-2020 om 14:48:58 Het lijkt dat toekomst Boels-Dolmans tot en met 2024 is veilig gesteld. Woensdag op teampresentatie zou een voor het vrouwenwielrennen historisch nieuw sponsorcontract worden ondertekend. #womancycling https://t.co/x39dR8jTOA reageer retweet
Nou, kom er maar in Jumbo?
Door die uitspraak "historisch nieuw sponsorcontract" zou je dat wel denken.
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:13:07 #135
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191472691
Niet Jumbo :o

Wel SD Worx (wie?)

quote:
Boels-Dolmans heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden voor de komende jaren. De wielerploeg gaat van 2021 tot en met 2024 door het leven als SD Worx Cycling, zo werd woensdag bekendgemaakt bij de ploegenpresentatie.

Het Belgische uitzendconcern was al als sponsor verbonden aan Boels-Dolmans, maar neemt na dit seizoen de taken over als hoofdsponsor. Het budget voor de wielerformatie gaat daardoor flink omhoog.
pi_191473084
^O^
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 12:29:49 #137
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191566604
wcsbike twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 10:30:02 🇯🇴Samah Khaled of 🇦🇪Team UAE wins stage 2 of 🇦🇪@dubaiwomenstour #DubaiWomensTour (📺@dubaisportstv) https://t.co/NaKxC4v0l9 reageer retweet
Goede sprint wel in Dubai. Ondanks een stevige omweg wint een meisje uit Jordanië of all cuntries.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_191567562
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 12:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
wcsbike twitterde op dinsdag 18-02-2020 om 10:30:02 🇯🇴Samah Khaled of 🇦🇪Team UAE wins stage 2 of 🇦🇪@:dubaiwomenstour #DubaiWomensTour (📺@:dubaisportstv) https://t.co/NaKxC4v0l9 reageer retweet
Goede sprint wel in Dubai. Ondanks een stevige omweg wint een meisje uit Jordanië of all cuntries.
Ze zit bij de politie in Dubai. Volgens dit bericht heeft ze al 80 gouden medailles bij elkaar gefietst. In welke obscure races dat dan wel niet mag zijn :D
Demain, on roule
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:38:28 #140
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_191581327
quote:
Dat zijn al flinke inhammen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 19 februari 2020 @ 10:46:05 #141
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191581402
quote:
Zou wel lachwekkend zijn als ze nu bij het in Vlaanderen volkomen verwaarloosde vrouwenwielrennen moeilijk gaan doen over objectiviteit terwijl ze al 15 jaar Wuyts in de commentaarcabine hebben zitten.
pi_191648425
https://nos.nl/artikel/23(...)k-maniakaal-nee.html

De NOS heeft Han Cock op een snoepreisje naar Columbia gestuurd.
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 22:52:26 #143
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191785403


Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_191785513
quote:
Dat krijg je dan. Waar zal ze gaan rijden vanaf juli?
pi_191799804
quote:
Opnieuw onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag van Belgische wielerbaas van vrouwenploeg

De Internationale wielerunie (UCI) heeft een formeel onderzoek gestart tegen Marc Bracke. De Oost-Vlaming is de eigenaar van wielerploeg Doltcini-Van Eyck Sport, maar zou zich schuldig gemaakt hebben aan seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat heeft een renster verklaard in een interview met de Franse krant Le Monde.

Het was de Amerikaanse Sara Youmans die ervoor zorgde dat de UCI een onderzoek begonnen is naar Bracke. “De UCI werd door de Ethische Commissie geïnformeerd over de opening van een formele procedure”, bevestigde de wielerunie aan Cyclingnews. “Deze is momenteel aan de gang.”

De 24-jarige Youmans diende al in oktober een klacht in tegen Bracke. De Amerikaanse stelt dat de Belg haar tijdens de onderhandelingen over een contract bij Doltcini-Van Eyck Sport vroeg om foto’s “in slipjes en bh’s” sturen. Le Monde beweert de berichten van de teambaas gezien te hebben en schrijft dat Bracke om foto’s in bikini vroeg en daarbij zei: “Wees niet verlegen… Dit is de start van een vertrouwensrelatie.”

Uiteindelijk kreeg Youmans een onbetaald contract, maar daar ging ze niet op in. “Ik wilde mezelf niet in een gevaarlijke situatie brengen”, zei ze aan de Franse krant. “Ik had geen vrienden of familie in Europa. Als hij bereid was om zich zo te gedragen op het internet, dan was ik bang om op trainingskamp te gaan. Waar de machtsbalans in zijn voordeel zou zijn geweest.”

“Professionele redenen”

Bracke ontkent de aantijgingen in alle toonaarden. Zijn uitleg is dat hij de foto’s vroeg om professionele redenen. “Ja, om de benen te bekijken. Ik ben niet geïnteresseerd in foto’s van vrouwen in ondergoed”, reageerde hij bij Le Monde. Ook Het Nieuwsblad trachtte de teambaas te bereiken, maar zonder succes.

Ook de Canadese Maggie Coles-Lyster sprak in de Franse krant over een incident bij de ploeg van Bracke, die in 2017 nog Lares-Waowdeals heette. Volgens de toen 18-jarige renster werd ze seksueel aangerand door een van de verzorgers, die sindsdien ontslagen werd.

Het is het tweede formele onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag bij een Belgische wielerploeg voor vrouwen. In 2019 startte de UCI een procedure op tegen Patrick Van Gansen, manager van HealthMate-Cyclelive, na een reeks klachten.
quote:
Belgische baas van vrouwenploeg reageert op beschuldigingen van grensoverschrijdend gedrag: “Ik heb renster nog nooit ontmoet”

“Heksenjacht”

Bracke ontkent de aantijgingen in alle toonaarden. Zijn uitleg is dat hij de foto’s vroeg om professionele redenen. “Ja, om de benen te bekijken. Ik ben niet geïnteresseerd in foto’s van vrouwen in ondergoed”, reageerde hij bij Le Monde.

“Dit is een heksenjacht”, vertelt Bracke aan onze redactie. “Ik zit al 18 jaar in het vrouwenwielrennen en zie mijn opgebouwde reputatie in een klap onterecht afbrokkelen. Nooit heb ik aan Sara Youmans gevraagd om foto’s in bikini of lingerie naar mij door te sturen.

Wel geeft hij toe dat hij haar vanuit de andere kant van de wereld in 2019 heeft gevraagd om een foto van haar benen door te sturen. “Was dat ongelukkig in deze #MeToo-tijden en de heisa rond wielermanager Patrick Van Gansen? Ongetwijfeld. Zou ik het opnieuw doen? Allicht niet. Maar ik wil die vraag om een foto van haar rennersbenen wel kaderen”, vertelt hij. “Vroeger, toen ik zelf nog actief wielrenner was, vroeg mijn ploegleider ook steevast om een foto van mijn rennersbenen door te sturen. Op die manier kan je namelijk zien hoeveel vlees er nog aanhangt. Anders gezegd: hoe scherp of onscherp iemand staat. Ik heb ooit nog wel eens zulke foto’s gevraagd aan rensters die zich bij het team wilde voegen. Het was, bij nader inzien, ongelukkig.”

Bracke zegt perplex te staan over de “heksenjacht” op zijn persoon, zegt hij. “Dit pik ik niet. Bel gerust elke renster in mijn team: iedereen zal mij ervaren als streng, maar rechtvaardig. Er is net een heel charter opgesteld binnen het team voor de inwonende rensters. Zo mogen ze niet in pyjama in de gemeenschappelijke ruimte verschijnen, houd ik nooit meetings op hun slaapkamer en gelden er specifieke regels bij massages. Net om zulke toestanden en misverstanden te vermijden.”

“Niets te verbergen”

De Oost-Vlaming wijst naar zijn vrouw, ook wielrenster, “die de voorbije vijf jaar perfect op de hoogte was van alles wat binnen het team en in het huis gebeurde”. Bracke zegt dat hij maandag al de expliciete steun heeft gekregen van zijn hoofdsponsors. “Ik kreeg in oktober al de vraag van de UCI om mee te werken aan het onderzoek. Samen met mijn advocaat heb ik op alle vragen geantwoord. Ik heb niets te verbergen.”

Hij benadrukt dat hij de Sara Youmans nooit in levenden lijve heeft ontmoet. “Ze is nooit één moment renster van ons team geweest. Eigenlijk zou ik haar meteen een contract moeten aanbieden, opdat ze zou kunnen zien hoe streng en strikt wij opereren.”

Ook de Canadese Maggie Coles-Lyster sprak in de Franse krant over een incident bij de ploeg van Bracke, die in 2017 nog Lares-Waowdeals heette. Volgens de toen 18-jarige renster werd ze seksueel aangerand door een van de verzorgers, die sindsdien ontslagen werd.

“Die klacht is alvast niet tegen mij of het team gericht”, zegt Bracke, die in “alle openheid” wil communiceren. “Ze is destijds naar ons gestapt met de melding dat een verzorger, een jonge Fransman van 21 toen, haar te intiem had gemasseerd en foto’s van haar had genomen. Ik heb hem toen een waarschuwing gegeven. Wat later hebben we hem dan uit het team gezet. We hebben, denk ik, kordaat gehandeld toen. Nadien heb ik niets meer van die zaak gehoord. De renster in kwestie heeft nadien nog voor ons gekoerst. Ik heb de indruk dat de journalist van Le Monde alles op een hoop heeft gegooid in de hoop mij te beschadigen. Dat is gelukt. Ik moet hem bedanken om mijn reputatie te besmeuren. Maar ik sta recht in mijn schoenen, net als de rest van mijn staff.”
pi_191812475
Blaak op weg naar winst in GP le Samyn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_191812623
Bijna een 1-2-3 voor Boels, die waren iets te goed voor een peloton waar veel topteams ontbraken.
Demain, on roule
  dinsdag 3 maart 2020 @ 14:51:32 #148
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_191812691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:38 schreef Felagund het volgende:
Blaak op weg naar winst in GP le Samyn.
Een aardige solo.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 17:37:01 #149
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191815095
En een nieuwe DNF voor onze vriendin Puck
pi_191883791
Cameron VDB lijkt te gaan passen voor een Puck Moonen-eske "wieler"carrière:

https://www.hln.be/sport/(...)vader-niet~a9662896/
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')