abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194501566
Hoe is No Man's Sky tegenwoordig? Ik hoor een hoop goede dingen, maar is er ook een beetje een doel in het spel te vinden behalve het vliegen van planeet naar planeet? Wat me in het verleden een beetje afkeerde (zelfs na de eerste updates) was dat het allemaal een beetje herhalend bleef. Scheepjes waren het zelfde, stations waren het zelfde, planeten waren het zelfde, etc. Nadat je een solar system of 5 gezien had had je alles wel een beetje gezien. Is dat nog steeds zo?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194502854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:52 schreef TigerXtrm het volgende:
Hoe is No Man's Sky tegenwoordig? Ik hoor een hoop goede dingen, maar is er ook een beetje een doel in het spel te vinden behalve het vliegen van planeet naar planeet? Wat me in het verleden een beetje afkeerde (zelfs na de eerste updates) was dat het allemaal een beetje herhalend bleef. Scheepjes waren het zelfde, stations waren het zelfde, planeten waren het zelfde, etc. Nadat je een solar system of 5 gezien had had je alles wel een beetje gezien. Is dat nog steeds zo?
Wat mij betreft het laatste. Echter, als je je een beetje kan vermaken met base building kan je er genoeg uren in kwijt.

Zelf dit weekend weer eens een keer compleet vanaf 0 begonnen en ik vermaak me nu na enkele uren nog wel. Wat ik wel tof vind is de verschillende manieren van geld verdienen. Ben meer van het exploren en krijg nu enkele tonnen credits voor het scannen van 1 diertje door wat upgrades in mijn multitool.
pi_195133825
NO MAN’S SKY ORIGINS, COMING NEXT WEEK



Hello,

Next week Hello Games will be releasing an update to No Man’s Sky. We’re calling it ORIGINS.

Detailed patch notes will follow, along with next week’s release.

Four years ago we announced FOUNDATION, our first major update for No Man’s Sky, we promised “It won’t be our largest update, but it is the start of something”. Those words were true at the time, and they ring true for Origins. We called it Origins because it is the beginning of something new, as No Man’s Sky continues to grow and evolve.

Beyond came out last year, bringing VR and hugely expanded Online play, and since then we have focused on releasing more regular updates. SYNTHESIS, BYTEBEAT, LIVING SHIP, EXO MECH, CROSSPLAY, and DESOLATION have been some of our most popular, surprising and transformative updates – leading No Man’s Sky to have its biggest year to date.

We know there is a huge appetite in the community for No Man’s Sky content, and the team has worked our socks off this year to deliver in difficult circumstances. We have been quiet, but we are always listening and focusing on improving the game that our team loves and feels so passionately about.

This update will be another small step in a longer journey. We hope you can join us.

Thank you,
Sean

https://www.nomanssky.com(...)ction=1600448619.845
SOONY
pi_195134726
Niets over wat de update in zal houden maak ik daarop uit. Ben wel benieuwd.

Paar weken geleden weer eens opgestart, de start van de game gedaan. Blijft aardig om een beetje rond te lopen maar door gebrek aan diversiteit heb je 't met dat doel vrij snel gezien.
pi_195134782
ze mogen wel een nieuwe game gaan uitbrengnen en deze gewoon laten rusten
pi_195134884
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef mschol het volgende:
ze mogen wel een nieuwe game gaan uitbrengnen en deze gewoon laten rusten
Er is een nieuwe game in ontwikkeling.
pi_195135046
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:43 schreef mschol het volgende:
ze mogen wel een nieuwe game gaan uitbrengnen en deze gewoon laten rusten
Van mij mogen ze tot de lengte in dagen doorgaan met deze game. Zelden een ontwikkelaar gezien die zo zijn game blijft updaten. _O_
pi_195135379
Ik hoop in ieder geval op een next gen update of een vervolg wat alleen mogelijk is op de next gen. Gewoon betere AI en hoeveelheden fauna zoals pre-launch.

Ik verwacht variatie van biomes en misschien classes.

Over een paar maandjes een next gen update.
SOONY
pi_195135430
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:13 schreef DKUp het volgende:
Ik hoop in ieder geval of een next gen update of een vervolg wat alleen mogelijk is op de next gen. Gewoon betere AI en hoeveelheden fauna zoals pre-launch.

Ik verwacht variatie van biomes en misschien classes.

Over een paar maandjes een next gen update.
Laten we het hopen.
pi_195142877

De eerste 10 minuten zijn heel even doorbijten en best cringey maar uiteindelijk een hele goede mini docu over the rise and fall en weer rise van No Man’s Sky. _O_
pi_195142967
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 09:38 schreef Drankster het volgende:

De eerste 10 minuten zijn heel even doorbijten en best cringey maar uiteindelijk een hele goede mini docu over the rise and fall en weer rise van No Man’s Sky. _O_
Zeker kijken. Echt bijzonder wat er de afgelopen jaren is gebeurd. Je kan het spel ontzettend kut vinden. Ze hebben wel ontzettend veel werk verricht. Eigenlijk was de game met de Foundation Update goed te pruimen.
SOONY
pi_195142974
Seangod _O_
pi_195217469
twitter
pi_195217499
Lol, de zandwormen zijn terug _O-
  woensdag 23 september 2020 @ 15:07:37 #255
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195217540
quote:
Wil wel spelen, maar kan echt niet tegen de lage fps op mijn ps pro.
pi_195217752
Patchnotes.

quote:
PLANETARY GENERATION
New planets have been created in most star systems.
Planets can now generate much more varied terrain, including mountains four times larger than anything previously possible.
Terrain generation for existing planets has not been affected, and player bases have not been reset.

PLANETARY VISUALS
Planetary terrain rendering has been significantly improved.
Planetary colour diversity has been significantly increased.
Planetary lighting diversity has been significantly increased.
Large numbers of new plants, rocks and other objects have been added to each planet type, over doubling the available diversity.
In addition, scorched planets have a chance of becoming volcanically active.
Lush planets also have a chance of becoming marshlands or swamps.
Every planet has a small chance of becoming infested with bizarre alien growths.
This generation change has been done in such a way that no existing planet will have its fundamental type or hazard changed.
PC players with planetary visual quality set to ‘Ultra’ will see grass and other decorative props rendered out to larger distances.
A number of issues have been fixed that could cause patches of grass and other objects to pop out of existence when close to the player.

ATMOSPHERIC VISUALS
The visual quality of cloud rendering has been significantly improved.
The pattern of clouds seen on a planet from space now matches the environmental conditions on the planet.
During storms, cloud coverage now increases and darkens.
Cloud coverage levels are now procedurally generated and vary from planet to planet.
Cloud coverage levels now vary over time.

STAR SYSTEM VISUALS
Additional stars have been added to the universe.
Some systems now have binary stars.
There is a rare chance for a system to have ternary stars.

PLANETARY FAUNA
A large number of new, highly exotic creatures have been added to the universe.
Some uncharted systems may contain planets that are populated by rare cybernetic lifeforms.
The diversity of insect and flying life has been increased.
The behaviour and animations for flying creatures has been significantly improved.
Flying and swimming creatures can now flock together.
Creature generation has been reset. However, previous creature discoveries are now noted in the ‘Extinct’ section of the Discoveries page.
New cooking products have been added, reflecting the range of novel meats and other sustainably harvested ingredients made possible by the new creature types.

PLANETARY WEATHER
New weather and other atmospheric events have been added.
Planets may experience shooting stars and meteor showers. Distant meteor showers are beautiful, but it is advised to avoid standing at the impact site.
Lightning may now strike during storms.
There is now a rare chance that tornadoes can form during a storm.
Some extreme temperature worlds may experience firestorms, where the very surface of the planet may erupt into flame.
Anomalous planets may now experience strange gravitational events.
During storms, the Exosuit can now take advantage of the extreme conditions: superheated temperatures can be processed into improved jetpack efficiency; freezing temperatures prevent Mining Beam overheating; high radioactivity increases mining yield; dense toxic gases can be recirculated for additional stamina.

PLANETARY BUILDINGS
Previously empty planets now have a range of abandoned and/or ancient buildings.
New colossal planetary archives have been added to the building generation.
The archives contain the historical and literary records of the Gek, Korvax and Vy’keen.
The archives are also home to a large number of NPCs and shops.
The archives contain mapping stations that reveal the presence of nearby ancient ruins.
Valuable ancient artifacts may be exchanged at the archive. The presented artifact will be swapped for a different item, and this cultural exchange will be rewarded with standing.

SANDWORMS
Some planets are now home to colossal worms. Watch your step.

TRADERS
Trader ships now occasionally land on the planet’s surface.
These traders sell a range of exotic goods, including black-market upgrade modules.
The scrap dealer found about space stations will now exchange pugneum for rare or exotic contraband items.

USER INTERFACE
The game’s interface has had a total visual overhaul, including the boot flow, all in-game menus and screens, and the Analysis Visor.
The space station and planetary base teleporter UI now match the interface used on the Space Anomaly.
The teleporter interface now more consistently shows screenshots of the target base.
The teleporter interface now displays information about the system or planet being warped to, such as weather or system economy.
The Discoveries page now displays more information about where to find creatures. For example, locational information and active times of day are now listed.
The Discoveries page now allows filtering of star systems based on inhabitants or solar class.
Systems may now be hidden from the list of discovered systems.
The Discoveries page system / planet view now displays more accurate information about player bases.
A local information guide has been added to the mission log. This guide displays detailed information about your current planet or star system, as well as tracking the progress of your discoveries.
Planetary base markers now display the name of the base.
Deleting a base from the base computer now has a warning element to help prevent accidental deletion.
A number of places in which the UI did not respect disabling press & hold have been fixed.
Fixed a number of visual issues with the display of information on the Galaxy Map.
The number of items in an inventory stack is now displayed in the popup header.
A depth readout has been added to the player HUD when underwater.

PHOTO MODE
New photo mode filters have been added.
Photo mode controls over fog and cloud density have been fixed and improved.
Photo mode controls over vignettes have been fixed.
Photo mode control over FOV has been fixed and improved.
Photo mode control of depth of field has been improved, with separate controls for focal depth and distance.
Photo mode now captures stormy conditions accurately.
Photo missions from the mission board now offer more assistance in locating an appropriate planet to take a photo.

CRAFTING AND ITEMS
A number of lesser-used crafting products have been removed from the game.
A smaller number of new crafting products have been added to replace them.
The number of specialist survival products have been reduced. The stack size for the remaining survival products has been increased.
The stack size for Glass has been increased.
A range of new buried items have been added to planets. These can be found and processed to reveal a range of exotic and interesting new items.
Fixed a number of issues with items being in the wrong place in the Catalogue.

MULTI-TOOL UPGRADES
Multi-Tools can now be upgraded at the Multi-Tool technology merchant aboard most Space Stations.
New inventory slots can be added, up to a maximum size for the current class. These slots cost a large number of units.
Multi-Tool class can also be upgraded for a significant amount of nanites.
Multi-Tool Expansion Slots allow the addition of an inventory slot for free. Find these upgrade circuits while exploring planets.

PORTAL INTERFERENCE
Portal interference for conventional portals has been removed. Players may explore freely.
After going through a portal, the return portal will remain active until you leave the planet. Your previous system is added to the list of available destinations at the space station teleporter.

OTHER FIXES
Improved the handling of the third person camera when on slopes, to avoid the camera becoming stuck in grass.
Reduced player and camera jitter in third person.
Improved the performance of the third person auto-follow camera when going up and down steep slopes, so that the camera attempts to adjust for the angle of the slope.
Reduced the auto-centre strength on the falling camera.
Trade economies have been rebalanced, so that the economy will be less affected by the mass selling of non-specialist items.
Player freighters now supply power automatically to all base parts placed aboard them.
Fixed an issue that caused the Mining Speed bonus to not actually increase the speed of the mining laser.
Fixed an issue on the Nexus participants screen that caused the player name to be blank if they are not aboard the Space Anomaly.
Added diminishing returns to resource extractors, so that after building a large number of extractors in one place, the amount extracted by each new extractor is slightly less.
Fixed an issue that caused the mode select screen to be invisible in ultra wide resolutions
Fixed an issue that caused the Eye of the Korvax helmet to be black.
Fixed an issue that prevented markers placed on crashed freighters from clearing.
Fixed an issue that caused the lighting on the children of helios to be overblown.
Fixed an issue that allowed players to delete a freighter storage room while standing inside it.
Fixed a number of issues with base building parts looking incorrect when seen at a distance.
Fixed an issue that caused the lighting inside large cylinder rooms to be overly bright.
Fixed an issue that caused the text “%EXOTIC%” to appear in some Nexus mission descriptions.
Fixed an issue that prevented some abandoned starships from being claimed, even though there was no NPC with them.
Fixed an issue that caused dead creatures to become embedded in the terrain.
Fixed an issue that caused the lightning to be overblown on some rare props.
Fixed an issue that caused underwater props to appear overly bright.
Fixed an issue that caused the mining laser impact effect to stay active forever.
Fixed an issue that prevented some time-based missions from starting correctly.
Fixed an issue that caused some mission UI elements to appear during warp.
Fixed a mission blocker that could occur when being awarded a product and technology recipe at the same time.
Fixed a number of interface errors that could occur during the process to upgrade an inventory.
Fixed an issue that caused an inventory transfer warning to pop up at inappropriate times.
Fixed an issue that caused the portable refiner to be missing its audio.
Fixed an issue that could cause mission markers to fail to place correctly when the player was in an abandoned system.
Fixed a number of issues that could cause Nexus missions to mark the wrong system.
Fixed a number of occasions where Geks were referred to as ‘it’ rather than ‘they’.
Fixed a text glitch that could occur when leaving a technology shop.
Fixed an issue where NPC pilots did not have their name above their speech box.
Fixed an issue where players were always awarded Gek standing from some interactions, even if the interaction did not involve the Gek.
Fixed an issue where Nexus exploration missions would send players to planets without many creatures.
Fixed an issue that caused the rarity description of creatures in the Discoveries menu to be incorrect.
Fixed an issue that caused the flora and fauna description of a planet to be incorrect, eg saying there were abundant fauna when there were not.
Planets will no longer be labelled as ‘paradise’ if they have any hostile environmental conditions.
Fixed an issue that caused starship trail customisations to appear on other players’ ships.
Fixed a mission blocker that could occur when mining cadmium for the Soul Engine.
Fixed a number of issues with using the Steam Overlay in VR.
Fixed an issue that prevented the Terrain Manipulator’s flatten mode from syncing in multiplayer.
Fixed an issue that caused exploration frigates to display incorrect information when viewed through the Analysis Visor.
pi_195219515
twitter


JAAAA de zandwormen zijn er eindelijk :D _O- _O_
Dit is de grote jaarlijkse update zoals Atlas Rises, Next en Beyond.
Dit is weer een soort van punt om op verder te bouwen volgens Sean.
Er komt meer dit jaar, dus ik ga maar uit van de next gen update :@

[ Bericht 18% gewijzigd door DKUp op 23-09-2020 18:11:06 ]
SOONY
pi_195246279
Uurtje gedaan gister. Ik ben wel voor even terug, planeten zijn daadwerkelijk cool (vraag is voor hoe lang). Onverwachte dingen, etc.

Zag gister een planeet, volgens de omschrijving zou hij vrij kleurrijk moeten zijn (Veriscident ofzoiets). Maar, hij zag er compleet grijs uit. Ik duik naar beneden, blijkt dat grijze gewoon een wolkendek te zijn over de gehele planeet, en zodra je beneden het wolkendek kwam, ook compleet mistig, je zag bijna niets. Landen kon, maar verder dan 2 meter zie je niet.

Was er dan ook zo weer weg, maar dat is wel de bizarheid van het universum wat ik graag zie.
pi_195438401
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:14 schreef Scrummie het volgende:
Uurtje gedaan gister. Ik ben wel voor even terug, planeten zijn daadwerkelijk cool (vraag is voor hoe lang). Onverwachte dingen, etc.

Zag gister een planeet, volgens de omschrijving zou hij vrij kleurrijk moeten zijn (Veriscident ofzoiets). Maar, hij zag er compleet grijs uit. Ik duik naar beneden, blijkt dat grijze gewoon een wolkendek te zijn over de gehele planeet, en zodra je beneden het wolkendek kwam, ook compleet mistig, je zag bijna niets. Landen kon, maar verder dan 2 meter zie je niet.

Was er dan ook zo weer weg, maar dat is wel de bizarheid van het universum wat ik graag zie.
Misschien een van de nieuwe weersomstandigheden?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_195438959
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 07:59 schreef HSG het volgende:

[..]

Misschien een van de nieuwe weersomstandigheden?
Yep, dat was het inderdaad :).

Echt wel blij met de nieuwe update. Toch alweer 20+ uur erin zitten nu en eindelijk weer de drang om in een system even alle planeten bij langs te gaan. Zoals ook gister, vond een planeet met sneeuw en gigantische bergen. Dat is nu mijn oma's planeet als herinnering, omdat ze samen met mij 30 jaar geleden altijd Bob Ross keek en de landschappen daar zo van een schilderij van Bob Ross kunnen komen. Dus een kleine blokhut gemaakt.

Toen verder naar andere planeten en die waren allemaal wel verrassend. Erg leuk.
  maandag 5 oktober 2020 @ 09:10:57 #262
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195439054
Bob Ross _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:28:41 #263
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195450812
Ben er alweer klaar mee. Heb de bug dat ik niet elders een base kan bouwen.
pi_195459819
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:28 schreef Blackst4r het volgende:
Ben er alweer klaar mee. Heb de bug dat ik niet elders een base kan bouwen.
Jij geeft ook snel op.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:47:19 #265
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195461752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 07:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Jij geeft ook snel op.
Heb je wel gelijk in. Misschien bij thuiskomst toch nog verder gaan.

Kan je maar een aantal max bases bouwen? Heb er 3. Naja, ga ik wel verder met Living Ships. Eerst missies voor de Nexus halen.
pi_195462204
Wat me heel erg opvalt; ik ben nu al heel wat uurtjes onderweg, en waar ik normaal gesproken bij een nieuwe update overnieuw begon en al vrij snel door ging naar de quests van het verhaal en dergelijke, heb ik nu nog geen missie aangeraakt, ook niet van het Mission board in space stations etc. Ik verzamel spul, ik scan plantjes en diertjes, ga door naar een volgende planeet omdat ik nu weet dat de kans dat ik verrast word een stuk groter is. Ik speel weer om te exploren en het kan ook gewoon. Ik weet dat als ik me even toch verveel ik alsnog die missies kan gaan doen, de quests/verhaallijn, etc.

Wel denk ik vrij snel even wat quests te doen voor de voertuigjes. Dat mis ik af en toe wel op een planeet namelijk, beetje rondcrossen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2020 11:18:16 ]
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:45:06 #267
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_195462566
Krijgt deze game ook een (gratis) upgrade naar PS5/Series X?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_195462867
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
Krijgt deze game ook een (gratis) upgrade naar PS5/Series X?
daar heb ik ook al naar lopen zoeken nog geen antwoord gevonden helaas :( of niet goed genoeg gezocht 8)7
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_195462937
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 11:45 schreef StateOfMind het volgende:
Krijgt deze game ook een (gratis) upgrade naar PS5/Series X?
Nog niets over bekend.
pi_195839569
Vooral de vulkanen zijn goed gedaan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')