https://www.nomanssky.com/release-log/quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 17:44 schreef rickyszz het volgende:
Enig idee of er fixes voor de PSVR er tussen zitten?
Grappig om te lezen! Ik heb helaas allemaal nog bout planeten. Ik wilde op de maan dus zo'n Ei jatten van zo'n predator, had ik dus niet moeten doen... Kwamen ze met 10 man op me af en scheet vervolgens keihard in m'n broek. Man man, wat eng als ze op je af komen zeg, ga ik niet meer in VR doen zo'n Ei jattenquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:53 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Even weer een lofzang: Godsamme wat is dit vet. Was net op een planeet, beetje woestijn achtig. Loop ik een heuveltje op, kom ik eroverheen, gigantische afgrond en ik moest copper menen, en die vein lag dus precies aan de overkant van de afgrond en ik kon er niet overheen jetpacken. In de vorige versie was ik naar beneden gesprongen en mezelf omhoog gejetpacked. Nu door de immense omvang was het eerste wat ik dacht; eromheen lopen. Zo gezegd zo gedaan. Daarna een base computer bouwen, maar dat wou ik niet op die planeet doen. Schip in, en vliegen maar.
Helaas was er in dit system geen echt toffe planeet (ik hou van groen), maar ik zag wel een dooie maan. Ook erg tof, want geen atmosfeer dus mooie heldere lucht enzo. Ik vliegen, landen, stap uit, kijk omhoog, zie ik daar de achterlijk grote planeet waar ik net nog copper stond te minen, met een enorme ring eromheen. Toen moest ik toch wel even lachen, echt een geweldige ervaring. Tijd vliegt voorbij!
quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 01:14 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Grappig om te lezen! Ik heb helaas allemaal nog bout planeten. Ik wilde op de maan dus zo'n Ei jatten van zo'n predator, had ik dus niet moeten doen... Kwamen ze met 10 man op me af en scheet vervolgens keihard in m'n broek. Man man, wat eng als ze op je af komen zeg, ga ik niet meer in VR doen zo'n Ei jatten
quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 01:14 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Grappig om te lezen! Ik heb helaas allemaal nog bout planeten. Ik wilde op de maan dus zo'n Ei jatten van zo'n predator, had ik dus niet moeten doen... Kwamen ze met 10 man op me af en scheet vervolgens keihard in m'n broek. Man man, wat eng als ze op je af komen zeg, ga ik niet meer in VR doen zo'n Ei jatten
Sinds bekendmaking komst van VR speel ik al first personquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 16:27 schreef RickoKun het volgende:
Mijn ps4 pro heeft nog nooit zoveel lawaai gemaakt.
Die 3rd person view is overigens super hinderlijk.
Vind je ja? Die 3rd person view vond ik het beste aan Next . Maar nu met Beyond heb ik alleen nog maar VR gedaan.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 16:27 schreef RickoKun het volgende:
Mijn ps4 pro heeft nog nooit zoveel lawaai gemaakt.
Die 3rd person view is overigens super hinderlijk.
Was er maar iets waarin je iets kon typen om te zoeken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 20:17 schreef Droopie het volgende:
Hoe duur zou een cheap VR ding zijn, waarmee je normaal NMS zou kunnen spelen?
Ik ga liever af op reviews van users op Fok! die er ervaring mee hebben ipv van eigenaren van webshops die zelf hun reviews schrijven.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 21:19 schreef Crutch het volgende:
[..]
Was er maar iets waarin je iets kon typen om te zoeken.
Gister ook 1tje gevonden. Maar meteen een trade gedaan met een ander schipquote:Op zondag 18 augustus 2019 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Ik heb wat rond gewandeld door de Nexus, maar hoe je nou je eigen ruimte-boot kan customizen is mij nog niet duidelijk geworden
Vanmiddag nog maar even verder kijken op YT. Sinds dit weekend wel een nieuw schip waar alles kapot aan is. Maar stukje bij beetje alles repareren en dan heb ik toch wel een mooi groot ding
3rd person genotquote:Op zondag 18 augustus 2019 14:19 schreef Doublepain het volgende:
Omdat BF5 zwaar lagde ook maar even opgestart
Hoe kom je uit die tergende 3th person??? @:scrummie2.0
quote:PlayStation 4 and Xbox One players can press and hold the down button on their controller's directional pad. Once the menu is up, select Utilities, then navigate to the side to find the Camera Mode option. Select it to toggle between third-person and first-person viewpoints.
Dat is niet best nee.quote:Op zondag 18 augustus 2019 14:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Thanks
Ja vet kut kon niks oppakken omdat mijn camera telkens flikkerde
NMS vind de boost mode van de pro niet leuk. Als je die afzet zou je ps4 al veel stiller moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 16:27 schreef RickoKun het volgende:
Mijn ps4 pro heeft nog nooit zoveel lawaai gemaakt.
Die 3rd person view is overigens super hinderlijk.
WTF Ik wil naar die planeet !quote:Op zondag 18 augustus 2019 23:58 schreef aTypisch het volgende:
soww kijk deze planeet
[ afbeelding ]
https://www.reddit.com/r/(...)entirely_from_metal/
Next was daar redelijk kut in inderdaad.quote:Op maandag 19 augustus 2019 20:54 schreef Saekerhett het volgende:
Performance is ook heel erg veel beter als een jaar geleden toen ik het voor het laatst speelde (gewone PS4). Bijna overal gewoon een steady 30 fps zonder major framedrops.
Echt wel. Echt super lage fps.quote:Op maandag 19 augustus 2019 20:56 schreef DKUp het volgende:
[..]
Next was daar redelijk kut in inderdaad.
twitter:NoMansSky twitterde op woensdag 21-08-2019 om 20:20:29 A new build has been propped to experimental on PC providing a preview of improvements that will make their way to PC, XBox and PS4 soon. Including key-rebindings, improved docking and more...https://t.co/8GBp9LlQxO reageer retweet
Dus er komt nog genoeg aan .twitter:NoMansSky twitterde op woensdag 21-08-2019 om 20:22:50 During the first week the focus has been on resolving critical issues as quickly as possible. We can now begin to include improvements to functionality, gameplay and performance (as well as continuing to resolve more rare critical issues) reageer retweet
Veel beter te pruimen nu dan Nextquote:Op woensdag 21 augustus 2019 21:46 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Echt wel. Echt super lage fps.
Nu stukken beter en die raffinaderijen vind ik ook meevallen nu.
't is toch wel heel leuk om te doen. Gewoon een emmertje naast je zetten.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 06:39 schreef Meike26 het volgende:
Nog steeds niet VR gegaan, maar laatst een dogfight gehad en ik ben echt bang voor massale misselijkheid als ik dat in VR zou ervaren
Zie de OP voor een samenvatting en alle updates enzo.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:40 schreef Leonos het volgende:
Waarom speelt iedereen dit opeens weer?
Uiteindelijk toch nog wat geworden?
Heb best veel gespeeld na de vorige grote update, dat was de Next geloof ik. Mijn save van voor die tijd was weinig meer waard. Heeft deze update hetzelffde effect? Wil het weer oppakken.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:44 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zie de OP voor een samenvatting en alle updates enzo.
Als ik voor mijzelf spreek; heb het eigenlijk vanaf dag 1 wel gespeeld met tussenpauzes van een half jaar af en toe, dus het is altijd al wel iets geweest.
Maar kijk naar de updates en je weet wat er allemaal aan features bij is gekomen .
Geen idee, ik begin elke update met een nieuwe savequote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:53 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Heb best veel gespeeld na de vorige grote update, dat was de Next geloof ik. Mijn save van voor die tijd was weinig meer waard. Heeft deze update hetzelffde effect? Wil het weer oppakken.
Opnieuw is natuurlijk leuk, maar ik had een mooi schip en een dikke freighterquote:Op donderdag 22 augustus 2019 13:56 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Geen idee, ik begin elke update met een nieuwe save
Misschien @:jogy volgens mij speelde hij wel verder met een ouwe save.
Worden jullie echt zo snel misselijk van vr?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 06:39 schreef Meike26 het volgende:
Nog steeds niet VR gegaan, maar laatst een dogfight gehad en ik ben echt bang voor massale misselijkheid als ik dat in VR zou ervaren
0,0 last van in NMS, terwijl ik first person games op de PS4 niet eens kan spelen, daar ga ik na 20 minuten van kotsen of ik moet een uur gaan slapen om er vanaf te komen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 15:53 schreef Sjors_Peter het volgende:
[..]
Worden jullie echt zo snel misselijk van vr?
Ik heb helemaal nergens last van. Verschilt per persoon denk ik.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 15:53 schreef Sjors_Peter het volgende:
[..]
Worden jullie echt zo snel misselijk van vr?
Dat klinkt hoopvol.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 15:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
0,0 last van in NMS, terwijl ik first person games op de PS4 niet eens kan spelen, daar ga ik na 20 minuten van kotsen of ik moet een uur gaan slapen om er vanaf te komen.
Bij het lopen zal je dan misschien wel wat voelen, maar dan is het verstandig teleportation te gebruiken en de vignettes aan te zetten .quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:10 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat klinkt hoopvol.
Ik had Doom VFR gespeeld en bij het snelle heen en weer bewegen, straven, om je heen kijken etc werd ik na een minuut of 10 misselijk. In GTsport nergens last van.
De volgende test patch is ook al online op pc:twitter:NoMansSky twitterde op donderdag 22-08-2019 om 19:45:12 Hotfix 2.09 is now live for XBox and PS4, lots of improvements and fixeshttps://t.co/u7cNhslNkD reageer retweet
quote:Experimental Branch 22/08
Adjusted base part data to improve performance in large bases
Made player-buildable sofas sittable
Fixed an issue that caused dismissing notification boxes to also perform in-game actions like firing grenades
Fixed a number of issues that prevented hydroponic trays from working with base power
Fixed an issue where pressure switches were not available in Creative Mode
Fixed Health, Power and Shield stations not receiving power aboard freighters
Fixed an issue that caused Batteries and Solar Panels not to attach correctly to building roofs
Fixed an issue that caused animals not to drop mordite when killed
Fixed an issue that prevent mordite being placed in the Nutrient Processor
Improved handling of the camera in tight spaces
Adjusted the VR UI for the Fleet Terminal
Updated the icon for the Noise Box
Tweaked the UI for the Agricultural Robot
Fixed an issue causing text clipping in notification boxes
Fixed an issue that prevented rewards from being seen when handing in Mission Board missions, and instead held the game on a screen with no UI
Adjusted the speed of the scrolling text to make it more readable
Fixed an issue that caused tips about the Crystal Fragments to appear for players who had no Crystal Fragments
Fixed a number of LODding issues on specific plants
Fixed a number of collision issues on the Space Anomaly
Fixed an issue that could cause exotic ships to hide their wings when retracting landing gear
Fixed an issue that caused ship cameras to intersect with the freighter hanger
Fixed an issue that caused trade terminals on freighters to intersect the floor (fix will apply to new terminals, old terminals will need to be repositioned manually)
Fixed a number of graphical issues aboard the freighter
Fixed a softlock in a specific interaction in planetary factories
Fixed a crash that affected large bases
Fixed a crash that could occur when the game is shutting down
Fixed a crash in Sentinel Quad navigation
Fixed an issue that could cause black squares to appear when damage numbers were turned off
Fixed a crash that could occur if an NPC tried to walk to an invalid location
Fixed a rare crash in video card initialisation
Fixed a rare crash in memory allocation
effe naar nieuw systeem vliegen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:33 schreef RickoKun het volgende:
Spel is gebugged
Kan niks meer bouwen. Bovendien doet de artemis quest kut en reageert die gast niet meer.
Grafspel. No way dat ik voor de zesde keer overnieuw speel.
Reload save wil vaak nog wel eens werkenquote:Op zaterdag 24 augustus 2019 11:33 schreef RickoKun het volgende:
Spel is gebugged
Kan niks meer bouwen. Bovendien doet de artemis quest kut en reageert die gast niet meer.
Grafspel. No way dat ik voor de zesde keer overnieuw speel.
Wat is X, en welke grondstof?quote:Op zondag 25 augustus 2019 12:56 schreef nickhguitar het volgende:
Het gaat wel stroperig in het begin zeg Ik heb echt moeite om alles te vinden. In beeld staat dan heel leuk iets van 'gebruik de scanner om X te vinden'. Vervolgens scan ik de hele omgeving en is het niet te vinden.
Nu ben ik op de 2de planeet en moet ik een bepaalde grondstof in stofvorm vinden (ben de naam even kwijt). Alle stenen waar ik dit in kan vinden vragen om een speciale laser, die ik dus niet heb.. Nu kan ik dus niet weg met mijn schip
X is de grondstof die je op dat moment moet zoeken. Verschillende soorten al moeten zoeken.quote:
Ferrite Dust is in elk geval aanwezig in elke steentje wat je maar kan vinden. En coal? Ik denk dat je copper bedoelt. Copper is niet aanwezig op elke planeet in elk geval, en met je visor kan je naar dat soort mijnen zoeken.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
X is de grondstof die je op dat moment moet zoeken. Verschillende soorten al moeten zoeken.
Die grondstof weet ik even niet meer.. Ben inmiddels alweer een half uurtje uitgelogd en kan de naam even niet herinneren, ik dacht dat het Ferriet ofzo was? Maar weet het niet meer zeker
Vlak daarvoor moest ik 80 kool hebben. Ik heb serieus 30 minuten rondjes moeten lopen voordat ik zo'n koolmijn had. Vervolgens is die koolmijn op 78 leeg waardoor ik voor 2 kool op zoek moet naar een nieuwe
Jaf Ferrite zit overal in, maar ik kan bijna geen enkele steen op deze planeet minen. Dan geeft hij aan dat ik een betere miner nodig heb?quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ferrite Dust is in elk geval aanwezig in elke steentje wat je maar kan vinden. En coal? Ik denk dat je copper bedoelt. Copper is niet aanwezig op elke planeet in elk geval, en met je visor kan je naar dat soort mijnen zoeken.
Maar ja, ik vind het juist tof eigenlijk. Beetje zoeken, afgeleid worden, en 3 uur later bedenken "oja, ik was iets aan het zoeken".
Wat je zonder die advanced mining upgrade niet kan pakken kun je soms wel in een refiner maken. Zoals bijvoorbeeld Magnetised Ferrite, condensed carbon of chromatic metal.quote:Op zondag 25 augustus 2019 13:24 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Jaf Ferrite zit overal in, maar ik kan bijna geen enkele steen op deze planeet minen. Dan geeft hij aan dat ik een betere miner nodig heb?
Ik bedoelde copper inderdaad. Het is dus wel te vinden, maar met dat vizier vind je alleen mijnen die in je gezichtsveld zitten, soms moet je eerst een kwartier wandelen om iets te vinden. Wat jij zegt op het einde vind ik in de basis ook wel, maar als ik een uur lang loop te zoeken naar een kopermijn dan is de lol er wel een keer vanaf
En dat Ferrite dust? Dat kan ik bijna overal op de planeet vinden, maar ik kan het niet minen omdat mijn mening device niet geschikt isquote:Op zondag 25 augustus 2019 14:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat je zonder die advanced mining upgrade niet kan pakken kun je soms wel in een refiner maken. Zoals bijvoorbeeld Magnetised Ferrite, condensed carbon of chromatic metal.
Ferrite dust moet je met de basis mining kunnen doen.quote:Op zondag 25 augustus 2019 16:04 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
En dat Ferrite dust? Dat kan ik bijna overal op de planeet vinden, maar ik kan het niet minen omdat mijn mening device niet geschikt is
quote:Bug fixes
Increased the speed at which text in alien interactions prints out after clicking to move the interaction on.
Cut down the amount of text in Cartographer interactions.
Allowed players to exchanged multiple pieces of navigation data at a time at the Cartographer.
Fixed an issue that caused sulpherine to be extracted at a significantly lower rate than other gases.
Fixed an issue that caused mineral extractors to fail to work when placed on rare mineral hotspots such as gold.
Fixed an issue that caused all technologies installed on the freighter to be filled with incorrect products.
Fixed a number of issues in driver warning boxes that could occur when all available drivers were out of date.
Fixed a rare memory corruption issue.
Fixed an issue where the Mod Warning and Low Disk Space Warning could cause a softlock in VR.
We will continue to release patches as issues are identified and resolved. If you experience any issues, let us know by submitting a bug report.quote:This patch also brings all previous fixes to consoles:
Fixed a number of issues where technology was not being correctly detected in exosuits and starships after being moved around or between inventories. This includes being unable to recharge hazard protection.
Fixed an issue that was causing starships to vanish when landing on space stations in systems with a high number of ambient freighters.
Fixed a number of input issues that were causing the free scaling and rotating of base parts to be unavailable.
Fixed an issue that was causing players in non-Euclid galaxies to lose or fail to add teleport destinations.
Fixed a number of issues with the refiner UI, including the increase and decrease amount buttons not working.
Fixed an issue that could prevent Portal Glyphs being learned from Traveller interactions.
Fixed an issue that caused a long delay when handing in missions at the Mission Board.
Added a number of missing base parts to the Construction Research Unit on the Space Anomaly.
Fixed a number of snapping issues with Landing Pads.
Fixed a number of snapping/placement issues with Medium Refiners.
Fixed a number of base part snapping issues that occurred only in multiplayer.
Fixed an issue that was causing the planetary north and south pole compass markers to be invisible.
Improved the messaging when completing a mission at the Nexus, to make it more clear where you will be when you exit the Space Anomaly.
Made a number of cosmetic improvements to automated creature milking.
Fixed an issue that caused freighter upgrades to cost far too many Salvaged Frigate Modules.
Made the HUD markers for players in your group consistent colours.
Fixed an issue that caused the teleporter on the Space Anomaly not to show screenshots of available bases.
Fixed a number of visuals issues with the Space Anomaly teleporter UI, including tidying the presentation of mission icons.
Fixed a number of issues around entering and exiting the Space Anomaly while on a Nexus mission.
Fixed an issue where the Base Overseer would not start automatically in creative mode after placing a terminal.
Fixed a number of cases of incorrect text when viewing faction rewards from the Mission Board.
Fixed an issue where depots in Gek systems had an incorrect number of hitpoints.
Added a specific HUD marker for biological horrors.
Removed an incorrect warning about transferring cargo that could occur when purchasing a frigate.
Increased the power of the Blaze Javelin.
Increased the power of the Infra-Knife Accelerator.
Removed debug information from photo mode screenshots.
Attempted to restore lost freighters to savegames that were affected by the freighter deletion bug.
Fixed a crash that could occur when deleting legacy base parts.
Improved VR-specific anti-aliasing.
Reduced graphics memory usage to improve stability.
Fixed an issue where transferring valuable treasures (such as ancient bones) to other players would result in an invalid product.
Fixed an issue where Shutter Doors had incorrect icons in the build menu.
Fixed an issue where Gek players would float when sitting on the ground.
Added a resource message when dismantling base parts.
Fixed an issue that could cause an infinite number of creature pellets to spawn in Creative Mode.
Fixed a memory leak related to starships and Exocraft.
When in VR, removed a number of settings that have no effect in VR.
Adjusted base part data to improve performance in large bases.
Made player-buildable sofas sittable.
Fixed an issue that caused dismissing notification boxes to also perform in-game actions like firing grenades.
Fixed a number of issues that prevented hydroponic trays from working with base power.
Fixed an issue where pressure switches were not available in Creative Mode.
Fixed Health, Power and Shield stations not receiving power aboard freighters.
Fixed an issue that caused Batteries and Solar Panels not to attach correctly to building roofs.
Fixed an issue that caused animals not to drop mordite when killed.
Fixed an issue that prevent mordite being placed in the Nutrient Processor.
Improved handling of the camera in tight spaces.
Fixed a number of very specific mission and dialog flow problems in multiplayer.
Adjusted the VR UI for the Fleet Terminal.
Updated the icon for the Noise Box.
Tweaked the UI for the Agricultural Robot.
Fixed an issue causing text clipping in notification boxes.
Fixed an issue that prevented rewards from being seen when handing in Mission Board missions, and instead held the game on a screen with no UI.
Adjusted the speed of the scrolling text to make it more readable.
Fixed an issue that caused tips about the Crystal Fragments to appear for players who had no Crystal Fragments.
Fixed a number of LODding issues on specific plants.
Fixed a number of collision issues on the Space Anomaly.
Fixed an issue that could cause exotic ships to hide their wings when retracting landing gear.
Fixed an issue that caused ship cameras to intersect with the freighter hanger.
Fixed an issue that caused trade terminals on freighters to intersect the floor (fix will apply to new terminals, old terminals will need to be repositioned manually).
Fixed a number of graphical issues aboard the freighter.
Made a series of small geometry optimisations to the interior of the Space Anomaly.
Fixed a softlock in a specific interaction in planetary factories.
Fixed a crash that affected large bases.
Fixed a crash that could occur when the game is shutting down.
Fixed a crash in Sentinel Quad navigation.
Fixed an issue that could cause black squares to appear when damage numbers were turned off.
Fixed a crash that could occur if an NPC tried to walk to an invalid location.
Fixed a rare crash in memory allocation.
Internal improvements to crash reporting.
Hello Gamesquote:2.12 Patch Notes
Added new events to the Nexus:
Occasionally, ‘Encrypted Missions’ will appear on the Nexus mission list. The objectives for these missions are hidden until the mission is in progress, but the rewards are far higher.
Each day, every player also has the chance to complete a Nexus mission to earn Quicksilver.
Added new customisation items to the Quicksilver shop: a full suit of Vy’keen-style armour.
Progress towards unlocking these items is achieved by community-wide completion of Nexus missions.
Fixed a number of mission flow issues in standard Nexus missions.
Increased the reward from standard Nexus missions.
Improved the visuals of the mission start UI in Nexus missions.
Introduced a number of PC VR and PSVR rendering optimisations.
Significantly improved image quality in PSVR: reduced blurriness caused by TAA jitter and fixed low-quality terrain/atmosphere jaggies.
Introduced a number of general PC optimisations.
Introduced an optimisation to region decoration.
Increased the stack multiplier on a significant number of products.
Fixed an issue that prevented Larval Cores and Hypnotic Eyes from being used as cooking ingredients.
Fixed bad data in the Nutrient Refiner recipes for various cheeses and cheese-based products.
Fixed an issue that prevented ships/Multi-Tools/etc being rotated in the inventory.
Fixed an issue that caused the Blaze Javelin not to work in VR.
Fixed an issue that caused players with Rocket Boots to jump when selecting things in the Quick Menu.
Rebalanced NPC language encounters so that attempts at using alien words are viewed more positively.
Fixed an issue that caused creature bait stored in the cargo inventory to be unavailable.
Fixed an issue that caused double inputs on some UI screens.
Fixed an issue that caused incorrect unit costs to be used when purchasing Exosuit slot upgrades.
Improved the audio balance in a number of places, as well as fixing some missing sounds and some incorrectly looping sounds.
Fixed an issue that caused NPCs to sometimes face the wrong way on the Nexus.
Fixed a number of incorrect and missing control icons.
Fixed a number of control conflict issues when plugging multiple gamepads into one PC.
Added validation to prevent invalid actions being bound.
Fixed a number of stuttering issues when using mouselook on the Steam controller.
Fixed an issue where the input for uploading a base screenshot did not work correctly on consoles.
Fixed repeated triggering of a warning noise when registering specific actions with Steam.
Fixed a number of issues where weapons would interfere with Quick Menu use on PC.
Fixed a PC controller issue that caused Discovery Page subsections to be incorrectly closed.
Fixed a number of colour and texture issues in a specific exotic biome variant.
Fixed a number of collision issues on the Space Anomaly.
Added audio to Cronos’ barbeque on the Space Anomaly.
Made landing bay seats sittable on the Space Anomaly.
Fixed some specific LODing issues on the Space Anomaly.
Fixed a number of LODing issues with specific fighter-style starship variants.
Fixed a number of collision and visual issues with freighter hangers.
Fixed an issue that caused faecium deposits to have an incorrect icon when viewed through the Analysis Visor.
Fixed a number of issues with the graphics settings descriptions in the PC options pages.
Improved the visuals of a number of mission icons.
Removed some erroneous automatic chat messages.
Added automatic chat messages when transferring items to players not in your current group.
Added automatic chat messages when starting missions.
Added automatic chat messages when short of ingredients to build a pinned item.
Fixed a soft lock that could occur when answering the Communicator after swapping ships or summoning ships.
Fixed a camera issue that could occur when answering the Communicator when playing in third person.
Added a workaround to prevent a permanent black screen when using older AMD drivers.
Added a workaround to prevent a crash bug in older AMD drivers.
Added a workaround for driver issues with AMD laptops.
Fixed a number of rare crashes when testing collision.
Fixed a number of inventory-related crashes.
Fixed a rare threading crash.
Fixed a softlock that could occur when opening the Nexus mission list with the chat window open.
Fixed a GPU crash that could occur on PS4 in the Galaxy Map and loading starfield.
Fixed a crash that could occur when loading very large bases.
Fixed a rare networking crash.
Fixed a rare memory corruption.
Fixed a Linux driver issue.
Various localised text improvements.
Ooh even proberen zo.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:36 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.nomanssky.com/2019/09/beyond-development-update-2/
Binnenkort starten de community events, en 2.12 is uit met o.a veel PSVR verbeteringen voor de PS4Pro.
[..]
Hello Games
Waar zie je dat die PSVR updates specifiek voor de PS4 Pro zijn?quote:Op woensdag 18 september 2019 14:36 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.nomanssky.com/2019/09/beyond-development-update-2/
Binnenkort starten de community events, en 2.12 is uit met o.a veel PSVR verbeteringen voor de PS4Pro.
[..]
Hello Games
Nergens. Ik ging uit van wat Reddit posts. Zijn dus ook verbeteringen voor de normale PS4.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:13 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Waar zie je dat die PSVR updates specifiek voor de PS4 Pro zijn?
Neem aan toch ook gewoon voor de base PS4?
Synthesis-update komt voor polish en kleine quality of life improvements die blijkbaar veel gevraagd zijn vanuit de community.quote:Development Update
Here at the studio we’re busy working hard on some impactful future updates. However, there are a number of polish features that we just couldn’t wait to release – addressing areas of the game we knew folks in the community were crying out for. We’re currently in the process of grouping these into something we’re calling the Synthesis update, and we’re excited to be able to let you know that this update is planned for release very soon.
Whilst in the background we continue to work on new features and content, in the meantime Synthesis is about bringing together polish and small quality of life improvements to address many of the requests we see from the community. We look forward to sharing it with you!
Thank you so much,
Sean
https://www.nomanssky.com/2019/11/beyond-development-update-4/
Morgen de nieuwe update en er komt nog meer later.twitter:NoMansSky twitterde op woensdag 27-11-2019 om 14:51:54 We have some really big future plans, but we had a whole stack of small changes and improvements we were working on that we knew players would love right now~(˘▾˘~) reageer retweet
quote:It’s a huge list, but here at the studio we are working on something even more impactful. We just couldn’t wait to release these key features that we knew so many folks in the community were crying out for.
We hope you enjoy the Synthesis Update and thank you sincerely for continuing to support No Man’s Sky. Our journey continues.
https://blog.us.playstati(...)date-drops-tomorrow/
The Synthesis Update 2.2 PATCH NOTEStwitter:NoMansSky twitterde op woensdag 27-11-2019 om 15:02:28 Announcing The Synthesis Update!* Ship salvaging* First person exocraft* Multiple weapons* Ship upgrading* VR improvements* Tri base building parts* Backpack refiner* plus nearly 300 tweaks and changes for this game we love so much ❤https://t.co/QfFR1FC6U5 reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 47% gewijzigd door DKUp op 27-11-2019 17:50:17 ]SOONY
twitter:PeacefulGamer twitterde op donderdag 28-11-2019 om 01:37:09 So this has been found in the game files of #NoMansSky 😲What exactly would we need this for?? Fighting off Mother Aliens? Hunting Giant Sandworms?? 🤔 https://t.co/de91TDh2WE reageer retweet
quote:Development Update
Update 2.24 is live on all platforms now. As well as the ByteBeat device, it includes a number of fixes and improvements. The full list of patch notes is below.
Thank you so much for your continued support of No Man’s Sky this year. It has been one of our biggest yet in all sorts of ways. We hope you all have a great holiday and we look forward to sharing more in the New Year.
Our journey continues.
Thank you so much,
Sean
https://www.nomanssky.com(...)action=1576516209.67quote:2.24 Patch Notes
Added a new base prop, the ByteBeat Device. ByteBeat allows players to generate and compose their own procedural music. Switches and cabling have been added to allow this music to control other base features.
To prevent accidental selling, the Galactic Trade Terminal in the Space Station now defaults to buying, rather than selling.
The ability to edit terrain in a multiplayer game is now its own permission setting, alongside the permission to edit a base.
Restored the ‘Friends Only’ multiplayer permission setting, distinct from people in your group but not in your friends list.
Fixed an issue where freighters bought before the Synthesis Update would be limited to 4 tech slots.
Fixed a hang that could occur when comparing freighters.
Fixed an issue where upgraded starships always rolled the worst possible stat ranges for their class. The chosen stat is now based on the unique seed for that ship.
The upper bounds for some starship stats has been increased on haulers, fighters and exploration starships, so that exotic ships are no longer guaranteed to the best at each specialisation.
Added the ability to see a starships’ stats through the Analysis Visor, including the difference between ‘core’ and ‘upgraded’ stats.
Fixed an issue that caused the displayed shield strength stat of a starship to be incorrect.
Fixed an issue that added one shell to the Position Ejector’s clip size when adding reload speed upgrades.
Fixed an issue with GTAO that caused many planets to appear slightly too dark.
Added a new ‘Ultra’ setting for GTAO on PC.
Plants placed in a base now get slightly bigger as they grow.
Interactive objects that have been used are now hidden on the compass and in the Analysis Visor.
Fixed an issue that could prevent players from using their secondary weapon if they only have one secondary weapon installed.
Fixed an issue that allowed players to equip weapons in a number of circumstances where weapons are not allowed.
Made a number of fixes to Nexus missions, including: reducing message spam during pirate-hunting missions; preventing missions from marking depots that have previously been destroyed; and preventing base-building missions from selecting planets with extreme Sentinels.
Added a multiplayer message when collecting mission-critical objects.
Vortex Cubes and Submerged Relics are no longer destroyed by the Terrain Manipulator.
Fixed an issue with the Exocraft camera that made it difficult to aim weapons.
Fixed an issue that caused newly installed Exocraft weapons to be unavailable until cycling weapons.
Unavailable options in the build menu are now greyed out rather than removed.
Fixed an issue that prevented players from deleting base parts while a wire is being placed.
Fixed a number of animation issues with the solar panel.
Improved the icon for the Teleport Cable.
Fixed an incorrect icon in a mission from the Abyss update.
Fixed an issue that caused some hostile plants to have incorrect HUD labels.
Fixed a number of issues with warning arrows and health bars in non-HD resolutions.
Fixed an issue that could cause players not to receive the correct rewards from Apollo’s contact.
Fixed an issue that caused the planetary hazard reading to be in degrees when on an anomalous world.
The amount of rust and other junk substances found in damaged planetary machine has been reduced.
Fixed a rare crash in the Build Menu.
Fixed a rare crash in the planet generation system.
Fixed a PC-only crashed related to getting player names for base parts.
On PS4, fixed a crash when redeeming pre-order bonus content (this fix was already live on other platforms).
On PS4, fixed an issue where falling off a frigate could lead to players continuing to fall after respawning (this fix was already live on other platforms).
Made a number of minor optimisations to the texture caching system.
Fixed a minor visual issue with water reflections in PSVR.
quote:Development Update
A minor game update to support the upcoming shop items has been released on all platforms today. We have another, more substantial update arriving in the not-too-distant future, and much more planned for 2020 that we look forward to sharing with you!
Thank you so much,
Sean
https://www.nomanssky.com(...)ction=1579726773.241
twitter:
Ik gok dat er binnenkort weer een aankondiging komt voor een redelijk grote update .twitter:
en alle current progress kapot gaat en je WEER opnieuw kunt beginnen, ik heb nms opgegeven ooit (legaal) te voltooien*quote:Op maandag 17 februari 2020 15:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Seangod heeft weer wat mysterieuze tweetjes de deur uit gedaan:twitter:Ik gok dat er binnenkort weer een aankondiging komt voor een redelijk grote update .twitter:
twitter:NoMansSky twitterde op woensdag 19-02-2020 om 14:59:14 The Living Ships Update🥚 Living Void Ships🍆 Organic Technologies🐔 Origin Story Mission🦑 Tentacle Cockpit🐙 Varied Space Encounters😘 Space NPCS👍 Quality of Life ImprovementsFind out more:https://t.co/WMIqK7UNxO https://t.co/7J5NqYuGUQ reageer retweet
twitter:NoMansSky twitterde op woensdag 19-02-2020 om 17:41:58 Featuring the unique voice of Rutger Hauer (lines written by him for No Man’s Sky also). Rutger sadly passed away 6 months ago today, and this seemed appropriate to use now (with permission) 💔 reageer retweet
twitter:NoMansSky twitterde op woensdag 19-02-2020 om 17:48:18 @earcom worked with Rutger for a NMS trailer originally. He was absolutely lovely, and joked on the way to the studio pointing out a hairdressers called Bladerunners. A true legend with an incredible voice https://t.co/mnhXXZL2PY reageer retweet
quote:
Volgens mij alleen in dezelfde modus, dus de basis in een Normale modus is niet aanwezig in de Creatieve modus.quote:Op maandag 2 maart 2020 06:31 schreef Meike26 het volgende:
Vraagje, weet iemand of je je eigen planeten kan bezoeken in een andere savegame?
Kan ik met bepaalde coördinaten naar het juiste systeem teleporteren of warpen zodat ik met mijn creatieve game de basis wat kan opbouwen van de game die ik in normal mode speel ?
Ik bevestig dit.quote:Op maandag 2 maart 2020 07:27 schreef DKUp het volgende:
[..]
Volgens mij alleen in dezelfde modus, dus de basis in een Normale modus is niet aanwezig in de Creatieve modus.
Geen fauna/flora update en ik ga nog steeds niet weer spelen.quote:Op zaterdag 4 april 2020 12:10 schreef DKUp het volgende:
Volgende update is gelekt. Exo Mech Update dus waarschijnlijk binnenkort.
Je zou toch denken dat je dit nodig hebt om tegen grote enge monsters te vechten als die sandworms....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |