abonnement Unibet Coolblue
pi_188573128
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 15:53 schreef Sjors_Peter het volgende:

[..]

Worden jullie echt zo snel misselijk van vr?
Ik heb helemaal nergens last van. Verschilt per persoon denk ik.
pi_188573236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 15:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

0,0 last van in NMS, terwijl ik first person games op de PS4 niet eens kan spelen, daar ga ik na 20 minuten van kotsen of ik moet een uur gaan slapen om er vanaf te komen.
Dat klinkt hoopvol.

Ik had Doom VFR gespeeld en bij het snelle heen en weer bewegen, straven, om je heen kijken etc werd ik na een minuut of 10 misselijk. In GTsport nergens last van.
pi_188573481
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 16:10 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat klinkt hoopvol.

Ik had Doom VFR gespeeld en bij het snelle heen en weer bewegen, straven, om je heen kijken etc werd ik na een minuut of 10 misselijk. In GTsport nergens last van.
Bij het lopen zal je dan misschien wel wat voelen, maar dan is het verstandig teleportation te gebruiken en de vignettes aan te zetten :).

Ik heb alles qua comfort opties uitstaan. Het vliegen zelf vind ik het fijnst/gaafst, omdat je zelf ook gewoon zit. Qua immersion wat mij betreft het beste, kan dan ook niet wachten tot ik mijn eerste exocraft heb gemaakt, dat lijkt me ook erg gaaf.
pi_188582374
NoMansSky twitterde op donderdag 22-08-2019 om 19:45:12 Hotfix 2.09 is now live for XBox and PS4, lots of improvements and fixeshttps://t.co/u7cNhslNkD reageer retweet
De volgende test patch is ook al online op pc:
quote:
Experimental Branch 22/08
Adjusted base part data to improve performance in large bases
Made player-buildable sofas sittable
Fixed an issue that caused dismissing notification boxes to also perform in-game actions like firing grenades
Fixed a number of issues that prevented hydroponic trays from working with base power
Fixed an issue where pressure switches were not available in Creative Mode
Fixed Health, Power and Shield stations not receiving power aboard freighters
Fixed an issue that caused Batteries and Solar Panels not to attach correctly to building roofs
Fixed an issue that caused animals not to drop mordite when killed
Fixed an issue that prevent mordite being placed in the Nutrient Processor
Improved handling of the camera in tight spaces

Adjusted the VR UI for the Fleet Terminal
Updated the icon for the Noise Box
Tweaked the UI for the Agricultural Robot
Fixed an issue causing text clipping in notification boxes
Fixed an issue that prevented rewards from being seen when handing in Mission Board missions, and instead held the game on a screen with no UI
Adjusted the speed of the scrolling text to make it more readable
Fixed an issue that caused tips about the Crystal Fragments to appear for players who had no Crystal Fragments

Fixed a number of LODding issues on specific plants
Fixed a number of collision issues on the Space Anomaly
Fixed an issue that could cause exotic ships to hide their wings when retracting landing gear
Fixed an issue that caused ship cameras to intersect with the freighter hanger
Fixed an issue that caused trade terminals on freighters to intersect the floor (fix will apply to new terminals, old terminals will need to be repositioned manually)
Fixed a number of graphical issues aboard the freighter

Fixed a softlock in a specific interaction in planetary factories
Fixed a crash that affected large bases
Fixed a crash that could occur when the game is shutting down
Fixed a crash in Sentinel Quad navigation
Fixed an issue that could cause black squares to appear when damage numbers were turned off
Fixed a crash that could occur if an NPC tried to walk to an invalid location
Fixed a rare crash in video card initialisation
Fixed a rare crash in memory allocation
SOONY
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:47:33 #155
447963 endechaos
life is short, enjoy!
pi_188588233
Grappig ben voor deze updat ook in zo een 'stalen' planeet geweest. Kli kt leuker dan het is BTW want je heb er vrijwel geen fauna en flora. Weet nog dat ik een 'wezen' op de planeet had wat een paar vliegende stalen dingen waren wat de grond in kwam en weer uit, althans zo leek het.


Ik ga wanneer ik een beetje op fallout 76 ben uitgekeken een nieuwe start maken met deze update.
pi_188592650
Heb een planeet gevonden met storm crystals. Heb daar nu kamp opgeslagen en ben flink wat geld aan het verdienen. B-)
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:33:48 #157
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_188600337
Spel is gebugged :(

Kan niks meer bouwen. Bovendien doet de artemis quest kut en reageert die gast niet meer.

Grafspel. No way dat ik voor de zesde keer overnieuw speel.
pi_188600395
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:33 schreef RickoKun het volgende:
Spel is gebugged :(

Kan niks meer bouwen. Bovendien doet de artemis quest kut en reageert die gast niet meer.

Grafspel. No way dat ik voor de zesde keer overnieuw speel.
effe naar nieuw systeem vliegen?
pi_188600411
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:33 schreef RickoKun het volgende:
Spel is gebugged :(

Kan niks meer bouwen. Bovendien doet de artemis quest kut en reageert die gast niet meer.

Grafspel. No way dat ik voor de zesde keer overnieuw speel.
Reload save wil vaak nog wel eens werken
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188600598
Ik heb de aanbieding van de afgelopen week helaas gemist :P In een eerder stadium NMS gespeeld, maar toen stond het nog in de kinderschoenen. Was ook net 1 van de weinige spellen die ik fysiek heb gekocht waardoor ik het nu niet meer kan installeren via m'n bibliotheek :(

Is er inmiddels ook een soort lijn/missie die je volgt? Ik vond het destijds wel tof, maar toen ik een handjevol planeten had bezocht vond ik het ook wel weer prima eigenlijk..
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:04:29 #161
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_188600667
Inmiddels opgelost. Ps4 ipnieuw opgestart.

Lukt mij niet om een medium refinery te bouwen, bij jullie dan?
pi_188601896
Wel raar, vorige keer zat ik op 17uur en kon ik al containers bij mijn basis bouwen en tot nu toe nog steeds niet (24u) die blueprint/optie gekregen om mijn kostbare goederen op te slaan :?

Artemis mag nog even wachten trouwens, ik ben eerst bezig ook mijn ruimte-boot te repareren, nog 5 slots (why is wired loom zo duur?) en dan heb ik er 30 tot m'n beschikking
pi_188616226
Het gaat wel stroperig in het begin zeg :') Ik heb echt moeite om alles te vinden. In beeld staat dan heel leuk iets van 'gebruik de scanner om X te vinden'. Vervolgens scan ik de hele omgeving en is het niet te vinden.

Nu ben ik op de 2de planeet en moet ik een bepaalde grondstof in stofvorm vinden (ben de naam even kwijt). Alle stenen waar ik dit in kan vinden vragen om een speciale laser, die ik dus niet heb.. Nu kan ik dus niet weg met mijn schip :')
pi_188616237
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:56 schreef nickhguitar het volgende:
Het gaat wel stroperig in het begin zeg :') Ik heb echt moeite om alles te vinden. In beeld staat dan heel leuk iets van 'gebruik de scanner om X te vinden'. Vervolgens scan ik de hele omgeving en is het niet te vinden.

Nu ben ik op de 2de planeet en moet ik een bepaalde grondstof in stofvorm vinden (ben de naam even kwijt). Alle stenen waar ik dit in kan vinden vragen om een speciale laser, die ik dus niet heb.. Nu kan ik dus niet weg met mijn schip :')
Wat is X, en welke grondstof?
pi_188616264
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Wat is X, en welke grondstof?
X is de grondstof die je op dat moment moet zoeken. Verschillende soorten al moeten zoeken.

Die grondstof weet ik even niet meer.. Ben inmiddels alweer een half uurtje uitgelogd en kan de naam even niet herinneren, ik dacht dat het Ferriet ofzo was? Maar weet het niet meer zeker

Vlak daarvoor moest ik 80 kool hebben. Ik heb serieus 30 minuten rondjes moeten lopen voordat ik zo'n koolmijn had. Vervolgens is die koolmijn op 78 leeg waardoor ik voor 2 kool op zoek moet naar een nieuwe :')
pi_188616321
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:00 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

X is de grondstof die je op dat moment moet zoeken. Verschillende soorten al moeten zoeken.

Die grondstof weet ik even niet meer.. Ben inmiddels alweer een half uurtje uitgelogd en kan de naam even niet herinneren, ik dacht dat het Ferriet ofzo was? Maar weet het niet meer zeker

Vlak daarvoor moest ik 80 kool hebben. Ik heb serieus 30 minuten rondjes moeten lopen voordat ik zo'n koolmijn had. Vervolgens is die koolmijn op 78 leeg waardoor ik voor 2 kool op zoek moet naar een nieuwe :')
Ferrite Dust is in elk geval aanwezig in elke steentje wat je maar kan vinden. En coal? Ik denk dat je copper bedoelt. Copper is niet aanwezig op elke planeet in elk geval, en met je visor kan je naar dat soort mijnen zoeken.

Maar ja, ik vind het juist tof eigenlijk. Beetje zoeken, afgeleid worden, en 3 uur later bedenken "oja, ik was iets aan het zoeken".
pi_188616551
Dat dus :D

Het heerlijke heen en weer slenteren, opbouwen van je basis, verzamelen van grondstoffen etc. Ja het gaat echt stroperig zoals je zegt, maar in mijn beleving is dat juist de kracht van het spel !

_O_
pi_188616568
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Ferrite Dust is in elk geval aanwezig in elke steentje wat je maar kan vinden. En coal? Ik denk dat je copper bedoelt. Copper is niet aanwezig op elke planeet in elk geval, en met je visor kan je naar dat soort mijnen zoeken.

Maar ja, ik vind het juist tof eigenlijk. Beetje zoeken, afgeleid worden, en 3 uur later bedenken "oja, ik was iets aan het zoeken".
Jaf Ferrite zit overal in, maar ik kan bijna geen enkele steen op deze planeet minen. Dan geeft hij aan dat ik een betere miner nodig heb?

Ik bedoelde copper inderdaad. Het is dus wel te vinden, maar met dat vizier vind je alleen mijnen die in je gezichtsveld zitten, soms moet je eerst een kwartier wandelen om iets te vinden. Wat jij zegt op het einde vind ik in de basis ook wel, maar als ik een uur lang loop te zoeken naar een kopermijn dan is de lol er wel een keer vanaf :P
pi_188617427
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:24 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Jaf Ferrite zit overal in, maar ik kan bijna geen enkele steen op deze planeet minen. Dan geeft hij aan dat ik een betere miner nodig heb?

Ik bedoelde copper inderdaad. Het is dus wel te vinden, maar met dat vizier vind je alleen mijnen die in je gezichtsveld zitten, soms moet je eerst een kwartier wandelen om iets te vinden. Wat jij zegt op het einde vind ik in de basis ook wel, maar als ik een uur lang loop te zoeken naar een kopermijn dan is de lol er wel een keer vanaf :P
Wat je zonder die advanced mining upgrade niet kan pakken kun je soms wel in een refiner maken. Zoals bijvoorbeeld Magnetised Ferrite, condensed carbon of chromatic metal.
pi_188618607
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat je zonder die advanced mining upgrade niet kan pakken kun je soms wel in een refiner maken. Zoals bijvoorbeeld Magnetised Ferrite, condensed carbon of chromatic metal.
En dat Ferrite dust? Dat kan ik bijna overal op de planeet vinden, maar ik kan het niet minen omdat mijn mening device niet geschikt is :')
pi_188618866
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:04 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

En dat Ferrite dust? Dat kan ik bijna overal op de planeet vinden, maar ik kan het niet minen omdat mijn mening device niet geschikt is :')
Ferrite dust moet je met de basis mining kunnen doen.
pi_188674067
Je moet wel de mining laser-beam gebruiken hé, niet de boltcaster ofzo. :D
pi_188808335
Beyond Patch 2.11 is nu uit voor pc, PS4 en Xbox One

quote:
Bug fixes

Increased the speed at which text in alien interactions prints out after clicking to move the interaction on.
Cut down the amount of text in Cartographer interactions.
Allowed players to exchanged multiple pieces of navigation data at a time at the Cartographer.
Fixed an issue that caused sulpherine to be extracted at a significantly lower rate than other gases.
Fixed an issue that caused mineral extractors to fail to work when placed on rare mineral hotspots such as gold.
Fixed an issue that caused all technologies installed on the freighter to be filled with incorrect products.
Fixed a number of issues in driver warning boxes that could occur when all available drivers were out of date.
Fixed a rare memory corruption issue.
Fixed an issue where the Mod Warning and Low Disk Space Warning could cause a softlock in VR.
quote:
This patch also brings all previous fixes to consoles:

Fixed a number of issues where technology was not being correctly detected in exosuits and starships after being moved around or between inventories. This includes being unable to recharge hazard protection.
Fixed an issue that was causing starships to vanish when landing on space stations in systems with a high number of ambient freighters.
Fixed a number of input issues that were causing the free scaling and rotating of base parts to be unavailable.
Fixed an issue that was causing players in non-Euclid galaxies to lose or fail to add teleport destinations.
Fixed a number of issues with the refiner UI, including the increase and decrease amount buttons not working.
Fixed an issue that could prevent Portal Glyphs being learned from Traveller interactions.
Fixed an issue that caused a long delay when handing in missions at the Mission Board.

Added a number of missing base parts to the Construction Research Unit on the Space Anomaly.
Fixed a number of snapping issues with Landing Pads.
Fixed a number of snapping/placement issues with Medium Refiners.
Fixed a number of base part snapping issues that occurred only in multiplayer.
Fixed an issue that was causing the planetary north and south pole compass markers to be invisible.
Improved the messaging when completing a mission at the Nexus, to make it more clear where you will be when you exit the Space Anomaly.
Made a number of cosmetic improvements to automated creature milking.
Fixed an issue that caused freighter upgrades to cost far too many Salvaged Frigate Modules.

Made the HUD markers for players in your group consistent colours.
Fixed an issue that caused the teleporter on the Space Anomaly not to show screenshots of available bases.
Fixed a number of visuals issues with the Space Anomaly teleporter UI, including tidying the presentation of mission icons.
Fixed a number of issues around entering and exiting the Space Anomaly while on a Nexus mission.
Fixed an issue where the Base Overseer would not start automatically in creative mode after placing a terminal.
Fixed a number of cases of incorrect text when viewing faction rewards from the Mission Board.
Fixed an issue where depots in Gek systems had an incorrect number of hitpoints.
Added a specific HUD marker for biological horrors.

Removed an incorrect warning about transferring cargo that could occur when purchasing a frigate.
Increased the power of the Blaze Javelin.
Increased the power of the Infra-Knife Accelerator.
Removed debug information from photo mode screenshots.
Attempted to restore lost freighters to savegames that were affected by the freighter deletion bug.
Fixed a crash that could occur when deleting legacy base parts.
Improved VR-specific anti-aliasing.
Reduced graphics memory usage to improve stability.

Fixed an issue where transferring valuable treasures (such as ancient bones) to other players would result in an invalid product.
Fixed an issue where Shutter Doors had incorrect icons in the build menu.
Fixed an issue where Gek players would float when sitting on the ground.
Added a resource message when dismantling base parts.
Fixed an issue that could cause an infinite number of creature pellets to spawn in Creative Mode.
Fixed a memory leak related to starships and Exocraft.
When in VR, removed a number of settings that have no effect in VR.

Adjusted base part data to improve performance in large bases.
Made player-buildable sofas sittable.
Fixed an issue that caused dismissing notification boxes to also perform in-game actions like firing grenades.
Fixed a number of issues that prevented hydroponic trays from working with base power.
Fixed an issue where pressure switches were not available in Creative Mode.
Fixed Health, Power and Shield stations not receiving power aboard freighters.
Fixed an issue that caused Batteries and Solar Panels not to attach correctly to building roofs.
Fixed an issue that caused animals not to drop mordite when killed.

Fixed an issue that prevent mordite being placed in the Nutrient Processor.
Improved handling of the camera in tight spaces.
Fixed a number of very specific mission and dialog flow problems in multiplayer.
Adjusted the VR UI for the Fleet Terminal.
Updated the icon for the Noise Box.
Tweaked the UI for the Agricultural Robot.
Fixed an issue causing text clipping in notification boxes.
Fixed an issue that prevented rewards from being seen when handing in Mission Board missions, and instead held the game on a screen with no UI.
Adjusted the speed of the scrolling text to make it more readable.

Fixed an issue that caused tips about the Crystal Fragments to appear for players who had no Crystal Fragments.
Fixed a number of LODding issues on specific plants.
Fixed a number of collision issues on the Space Anomaly.
Fixed an issue that could cause exotic ships to hide their wings when retracting landing gear.
Fixed an issue that caused ship cameras to intersect with the freighter hanger.
Fixed an issue that caused trade terminals on freighters to intersect the floor (fix will apply to new terminals, old terminals will need to be repositioned manually).
Fixed a number of graphical issues aboard the freighter.
Made a series of small geometry optimisations to the interior of the Space Anomaly.

Fixed a softlock in a specific interaction in planetary factories.
Fixed a crash that affected large bases.
Fixed a crash that could occur when the game is shutting down.
Fixed a crash in Sentinel Quad navigation.
Fixed an issue that could cause black squares to appear when damage numbers were turned off.
Fixed a crash that could occur if an NPC tried to walk to an invalid location.
Fixed a rare crash in memory allocation.
Internal improvements to crash reporting.
We will continue to release patches as issues are identified and resolved. If you experience any issues, let us know by submitting a bug report.

Thank you,
Hello Games

https://www.nomanssky.com/2019/09/beyond-patch-2-11/

Dat is weer een aardige lijst fixes w/
SOONY
pi_189007099
https://www.nomanssky.com/2019/09/beyond-development-update-2/

Binnenkort starten de community events, en 2.12 is uit met o.a veel PSVR verbeteringen voor de PS4Pro.

quote:
2.12 Patch Notes

Added new events to the Nexus:

Occasionally, ‘Encrypted Missions’ will appear on the Nexus mission list. The objectives for these missions are hidden until the mission is in progress, but the rewards are far higher.
Each day, every player also has the chance to complete a Nexus mission to earn Quicksilver.


Added new customisation items to the Quicksilver shop: a full suit of Vy’keen-style armour.
Progress towards unlocking these items is achieved by community-wide completion of Nexus missions.


Fixed a number of mission flow issues in standard Nexus missions.
Increased the reward from standard Nexus missions.
Improved the visuals of the mission start UI in Nexus missions.


Introduced a number of PC VR and PSVR rendering optimisations.
Significantly improved image quality in PSVR: reduced blurriness caused by TAA jitter and fixed low-quality terrain/atmosphere jaggies.
Introduced a number of general PC optimisations.
Introduced an optimisation to region decoration.


Increased the stack multiplier on a significant number of products.
Fixed an issue that prevented Larval Cores and Hypnotic Eyes from being used as cooking ingredients.
Fixed bad data in the Nutrient Refiner recipes for various cheeses and cheese-based products.
Fixed an issue that prevented ships/Multi-Tools/etc being rotated in the inventory.
Fixed an issue that caused the Blaze Javelin not to work in VR.
Fixed an issue that caused players with Rocket Boots to jump when selecting things in the Quick Menu.
Rebalanced NPC language encounters so that attempts at using alien words are viewed more positively.
Fixed an issue that caused creature bait stored in the cargo inventory to be unavailable.


Fixed an issue that caused double inputs on some UI screens.
Fixed an issue that caused incorrect unit costs to be used when purchasing Exosuit slot upgrades.
Improved the audio balance in a number of places, as well as fixing some missing sounds and some incorrectly looping sounds.
Fixed an issue that caused NPCs to sometimes face the wrong way on the Nexus.
Fixed a number of incorrect and missing control icons.
Fixed a number of control conflict issues when plugging multiple gamepads into one PC.
Added validation to prevent invalid actions being bound.
Fixed a number of stuttering issues when using mouselook on the Steam controller.
Fixed an issue where the input for uploading a base screenshot did not work correctly on consoles.


Fixed repeated triggering of a warning noise when registering specific actions with Steam.
Fixed a number of issues where weapons would interfere with Quick Menu use on PC.
Fixed a PC controller issue that caused Discovery Page subsections to be incorrectly closed.
Fixed a number of colour and texture issues in a specific exotic biome variant.


Fixed a number of collision issues on the Space Anomaly.
Added audio to Cronos’ barbeque on the Space Anomaly.
Made landing bay seats sittable on the Space Anomaly.
Fixed some specific LODing issues on the Space Anomaly.
Fixed a number of LODing issues with specific fighter-style starship variants.
Fixed a number of collision and visual issues with freighter hangers.
Fixed an issue that caused faecium deposits to have an incorrect icon when viewed through the Analysis Visor.
Fixed a number of issues with the graphics settings descriptions in the PC options pages.
Improved the visuals of a number of mission icons.


Removed some erroneous automatic chat messages.
Added automatic chat messages when transferring items to players not in your current group.
Added automatic chat messages when starting missions.
Added automatic chat messages when short of ingredients to build a pinned item.


Fixed a soft lock that could occur when answering the Communicator after swapping ships or summoning ships.
Fixed a camera issue that could occur when answering the Communicator when playing in third person.
Added a workaround to prevent a permanent black screen when using older AMD drivers.
Added a workaround to prevent a crash bug in older AMD drivers.
Added a workaround for driver issues with AMD laptops.
Fixed a number of rare crashes when testing collision.
Fixed a number of inventory-related crashes.
Fixed a rare threading crash.
Fixed a softlock that could occur when opening the Nexus mission list with the chat window open.
Fixed a GPU crash that could occur on PS4 in the Galaxy Map and loading starfield.
Fixed a crash that could occur when loading very large bases.
Fixed a rare networking crash.
Fixed a rare memory corruption.
Fixed a Linux driver issue.


Various localised text improvements.
Hello Games _O_
pi_189008795
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 14:36 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.nomanssky.com/2019/09/beyond-development-update-2/

Binnenkort starten de community events, en 2.12 is uit met o.a veel PSVR verbeteringen voor de PS4Pro.
[..]

Hello Games _O_
Ooh even proberen zo. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')