Ja 500 miljoen moet die ellende gaan kosten toch?quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien het stadiondossier dat hen afschrikt?
Omdat de verwachtingen van de achterban zo ver van de realiteit verwijderd zijn dat je onmogelijk aan die verwachtingen kunt voldoen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:52 schreef Elan het volgende:
Waarom wil toch niemand in Feyenoord stappen? Hoewel het er momenteel bestuurlijk en sportief een zooitje is is het ook wel een mooie uitdaging en zitten we niet in de enorme schulden of zo.
Hebben ze toen die Nico Jan Hoogma al benaderd? Dat wist ik niet. Dacht dat dit vrij recent was.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:01 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dat is toch al lang bekend? Tenminste, ik meen me dat te herinneren vlak nadat Geel weg was, voor Troost interim werd.
Welke verwachtingen zijn inmiddels zo ver van de realiteit verwijderd dan?quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:06 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Omdat de verwachtingen van de achterban zo ver van de realiteit verwijderd zijn dat je onmogelijk aan die verwachtinge kunt voldoen.
Met de huidige krachtverhoudingen en de afstand naar het grote geld voor Nederlandse clubs zal Feyenoord nooit meer een structurele concurrent zijn voor het kampioenschap in de Eredivisie.
400 miljoen dacht ik.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja 500 miljoen moet die ellende gaan kosten toch?
Je vraagt je af of dat niet wat veel is voor een club als Feyenoord. De Arena kostte bijvoorbeeld + inflatie nog niet de helft.
Nee dat was 1 miljard.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:17 schreef aTypisch het volgende:
Die 400-500 miljoen, is dat niet voor die gehele wijk + het stadion?
Was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:17 schreef aTypisch het volgende:
Die 400-500 miljoen, is dat niet voor die gehele wijk + het stadion?
quote:Feyenoord City wordt een van de duurste stadions van Europa. De kosten voor de bouw, inrichting en financiering worden op 443,8 miljoen euro geraamd. En daar zit de prijs voor de grond, die de gemeente voor 60 miljoen aankoopt, nog niet eens bij in. In totaal betreft het een investering van een half miljard
Waarvan 60 miljoen voor de gemeente dus.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest.
https://www.ftm.nl/artikelen/feyenoord-city-goldman-sachs?share=1
[..]
Je gaat nu ook prijsafspraken maken op de toppen van een hoogconjunctuur. Ik begrijp de noodzaak voor een nieuw stadion maar voor hetzelfde geldt maak je over twee jaar bouwafspraken voor 25% lager. Dan ben je toch behoorlijk in de aap gelogeerd.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
400 miljoen dacht ik.
Komt natuurlijk deels door de veel duurdere locatie en het feit dat het een iconisch stadion moet worden. Rotterdam ziet er echt een publiekstrekker in, terwijl Amsterdam natuurlijk genoeg andere dingen te bieden heeft dan het stadion van het locale clubje. Daarnaast zijn de bouwkosten van dit soort projecten volgens mij harder gestegen dan de inflatie.
Als je zo redeneert dan zal er wel nooit een stadion komen, want een paar jaar geleden was het juist de economische crisis die in de weg zat.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je gaat nu ook prijsafspraken maken op de toppen van een hoogconjunctuur. Ik begrijp de noodzaak voor een nieuw stadion maar voor hetzelfde geldt maak je over twee jaar bouwafspraken voor 25% lager. Dan ben je toch behoorlijk in de aap gelogeerd.
Het gros van de Feyenoord supporters vergelijkt de club nog steeds met Ajax en ziet hen als hun grote rivaal. Toen de Jonge aangesteld werd, sprak men over het zijn van de jager. De jacht om aan te haken bij de Nederlandse top was begonnen. Het gezwets van 5 prijzen winnen in drie jaar. De voorbeelden zijn legio.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Welke verwachtingen zijn inmiddels zo ver van de realiteit verwijderd dan?
Dat is echt een fabeltje wat een eigen leven is gaan leiden. Niemand verwacht dat we zomaar even eerste of tweede worden. En derde is gewoon reëel (en waarschijnlijk).
Hier staat zoveel onzin in.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:04 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Het gros van de Feyenoord supporters vergelijkt de club nog steeds met Ajax en ziet hen als hun grote rivaal. Toen de Jonge aangesteld werd, sprak men over het zijn van de jager. De jacht om aan te haken bij de Nederlandse top was begonnen. Het gezwets van 5 prijzen winnen in drie jaar. De voorbeelden zijn legio.
Realiteit is dat je met 1 kampioenschap in de afgelopen 20, net zo succesvol bent geweest als FC Twente.
Als je net zoveel presteert als een club die vorig jaar nog Keukenkampioen Divisie speelde, en tegelijk jezelf vergelijkt met een club die vorig jaar halve finale CL speelde, kun je inderdaad stellen dat er wat verwachtingen gemanaged moeten worden. Ik snap wel dat niet veel mensen daar zin in hebben.
Reageer dan eens inhoudelijk?quote:
quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:04 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Het gros van de Feyenoord supporters vergelijkt de club nog steeds met Ajax en ziet hen als hun grote rivaal. Toen de Jonge aangesteld werd, sprak men over het zijn van de jager. De jacht om aan te haken bij de Nederlandse top was begonnen. Het gezwets van 5 prijzen winnen in drie jaar. De voorbeelden zijn legio.
Realiteit is dat je met 1 kampioenschap in de afgelopen 20, net zo succesvol bent geweest als FC Twente.
Als je net zoveel presteert als een club die vorig jaar nog Keukenkampioen Divisie speelde, en tegelijk jezelf vergelijkt met een club die vorig jaar halve finale CL speelde, kun je inderdaad stellen dat er wat verwachtingen gemanaged moeten worden. Ik snap wel dat niet veel mensen daar zin in hebben.
Ben je serieus?quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:04 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
Ajax en Feyenoord zijn van oudsher ook rivalen en zullen dat altijd blijven. Dat is iets anders dan een concurrent. Op dit moment is Ajax absoluut geen concurrent van ons en niemand, maar dan ook niemand, ziet dat zo. Elke Feyenoordsupporter weet dat Ajax ver van ons weg is. Ik weet niet precies hoe die beeldvorming die jij hierboven beschrijft is ontstaan, maar ik ervaar dit helemaal niet zo.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:04 schreef SaferSephy het volgende:
[..]
19 jaar sorry, en mijn vergelijking was de Eredivisie.quote:Op maandag 12 augustus 2019 18:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ben je serieus?
Oké; komt mijn opsomming:
- Feyenoord is de afgelopen 20 jaar 2x kampioen geweest (1999 en 2017).
- UEFA Cup in 2002
- 3 bekers de afgelopen 20 jaar
- 3 Johan Cruijff schalen de afgelopen 20 jaar.
en bijna structureel top 3.
Oké, maak het vergelijk met AZ of FC Twente nu nog maar eens dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |