Dagsluiting. De titel voor vandaag: Lieflijke dag met hier en daar een bedreiging.
In geen geval accuraat en beslist subjectief en soms per ongeluk relevant.
And now by popular demand: Mijn kijk op Utopia 2. Een wereld vol liefde, conflict en drama.Zaterdagavond kwart over tien. De dagsluiting is gepost. Lekker op tijd. Het wachten tot 2 of 3 uur breekt me op dus dat doe ik niet meer. De eerste verse Cos na tienen stop ik hem in en schrijf door in een verse.
Mumbojumbo reageerde als volgt op mijn antwoord aan hem:
Stay out of the Gumbo
Op zaterdag 10 augustus 2019 22:16 schreef Paco55 het volgende:
Ja en dan is er een goeie grap dan komt er weer een klager die gelijk naar SC verwijst. Daar is vast niks te doen dat ze grappenmakers van hier nodig hebben om het daar leuk te maken. Ik heb herinneringen aan Cossen tijdens UTO1 dat ik letterlijk in mijn broek zat te pissen van lachen. Snelle Cossen met snelle denkers die snelle grappen wisten te maken. Dat mis ik enorm.
------
We kunnen lullen wat we willen maar vroeger was het dus echt beter.
Ik was trouwens van de week in de sc, uitgestorven. Viel me nog mee dat ik geen uitgedroogde struik in mn porem gewaaid kreeg.
Einde bericht. ------
Middernacht twaalf uur. De helden vandaag zijn Brandon en Mylene die staan al de godganse dag patat voor te bakken op het plateau. En ze blijven leuk met elkaar. Die jonge ploeg waar ook Dyl bij hoort maken er een echt Utopia voor zichzelf van. Dit is waar een nieuwe maatschappij heen zou moeten.
Inmiddels gaat het werk gewoon door. Ze laden nu de uitgedampte voorgebakken patat in vuilniszakken voor opslag. Wat een energie en inzet. De jeugd heeft de toekomst.
Half een. Het lijkt bedtijd voor de meeste. Gerrit en Franny doen weer hetzelfde NIET (aanname) als gisteren.
Een uur. Ik ben er klaar mee voor vandaag. Ga nog effe GLOW kijken.
Half twee. De meesten zijn nu in bed of onderweg naar hun bed. Morgen een lange zware dag. Het begint vroeg. Ik zal er niet bij zijn.
Twaalf uur. Het bezoek neemt afscheid. Adriaans familie vertrekt mooi op tijd. De haagse tokkies blijven een half uurtje langer hangen.
Half twee.
ANTPQ-36 schreef het volgende over honden op het terrein:
Op zondag 11 augustus 2019 13:32 schreef Inca het volgende:
Die mogen ook niet op het terrein
?
------
Met bezoek wel hoor.
Zag zo rond 09:10 nog een oranje valse mechelse herder de poort binnen zien komen
Einde bericht.Een uur. De poort opent zich en gelijk begint de file bij de patatkraam. Ze kunnen het haast niet aanbakken zo snel als die hongerlijders binnen komen. Veel beelden van vretende mensen.
Kwart voor drie.
5thencounter schreef een heldere observatie:
Shit, nog steeds hier
Vreselijke bagger streamregie, zet gewoon door van vanmorgen, 80% ruggen 10% voeten 5% straattegels en 5% een verdwaalde bewoner
Einde bericht. Drie uur. Inheemse Culturen doet wat leuke surinaamse muziekjes met zang en dans. HIske en Lexy dansen mee. Lexy heeft toch al helemaal het idee dat deze markt speciaal voor haar is georganiseerd. Ze loopt te genieten van alle aandacht.
Kwart over drie. Shelley en Hiske gaan zo het Lorenzo filmproject promoten door een scene te spelen voor het grote publiek. Hiske kondigt Shelley aan.
Verida schreef het volgende over de grote zakken patat:
Het zal allemaal wel. Ik vind het nogal gezeik over te grote zakken friet.
Ze hebben zelf hard gewerkt om voor te bakken, hebben er nu plezier van dat het goed verkoopt en krijgen enthousiaste feedback.
Ze zijn geen friet gaan verkopen om in een klap uit de rode cijfers te komen, daar zou Jessie voor zorgen met allerlei plannetjes.
Deze bewoners hebben zich gewoon goed van hun taak gekweten, hebben goed voorbereid en goed verkocht. En hebben er lol in.
Einde bericht. Inheemse Culturen maakt er echt een feestje van. Vooral hun enthousiasme spreekt me aan. Zulke sfeermakers kunnen ze op elke markt wel gebruiken.
Kwart voor vier. De patattent loopt goed door. Mylene is leuk, lief, beleefd en gezellig met de klanten. Gezellige boel daar.
Vier uur. Robert, de koerier, en zijn vrouw, die altijd de boodschappen doet, worden door Jessie in het zonnetje gezet. Robert en zijn vrouw krijgen een hotelbon van ¤200. Zodat ze samen een paar dagen weg kunnen.
Kwart over vier. Het valt me op dat de kuil, op de patatkraam na, vrijwel niet in beeld kom. Dus geen Maris of Andrea op de streams. Geen aandacht voor de pizzas of empenadas. Daar komt waarschijnlijk een lagere of hogere opbrengst vandaan. Het is dus afwachten hoe de febo dat wil gaan brengen.
Kwart voor vijf. De rondleiding gaat zo van start. Het lijkt Lourdes wel. Een lange processie van haast religieuse Utopia gangers hobbelt achter Broeder Gerrit aan door het beloofde land. Hoop voor genezing van deze volksziekte lijkt er niet voor deze bezoekers. De meeste zijn zich niet eens bewust van hun Utopia Syndroom. Gerrit denkt dat hij een stand up comedian en allround entertainer is. Het is jammer voor hem dat hij niet zo leuk is als hij zelf denkt te zijn.
Kwart over vijf. Inheemse Culturen speelt nog steeds de sterren van de hemel die weten wat ze aan het doen zijn.
Kwart voor zes. Het begint al een stuk rustiger te worden. Jessie heeft vandaag letterlijk helemaal niks gedaan. Hooguit zijn medebewoners met zogenaamde grapjes omlaag te halen. Zijn tampon doet ook zijn eigen versie van kleine beledigingen vooral naar Utopianen.
Wat opvalt zijn de enorme hoeveelheid pollies die worden geschoten. Dat is ook lekker omzet en winst maken. Voor de rest voor mij als kijker een weinig enerverende middag. Van de foodtrucks heb ik eigenlijk alleen de poffertjeskraam in beeld gezien. Ook het Ijsmanneke was volop in beeld. Dus qua promotie hebben de andere foodtrucks eigenlijk niks gekregen.
Half zeven. Nog een half uurtje leegloop en dan is het klaar. Gerrit doet nog even een rondleiding en dan is het eindelijk afgelopen. Voor mij was het een vermoeiende middag met weinig aktie daar.
Zeven uur. Ijsmanneke betaald 20% van zijn omzet aan de BV. Hij wil graag terugkomen in september.
Merel heeft weer kleding gekocht. Jessie vroeg waarom. Nou gewoon omdat ik dat wil. Punt.
Inheemse Kulturen kreeg ¤620 waarvan ¤500 voor het optreden en de rest voor het verkochte voedsel.
Half acht.
ThunderBitch voorzag 5thencounter van antwoord:
"You know I Can"
Op zondag 11 augustus 2019 19:12 schreef 5thencounter het volgende:
Merel is kleertjes aan het bedelen bij De Baas.. heeft ze al gescoord dus, kusje kusje erop is goed Mr Pinpas mag weer neuken tenslotte
[ afbeelding ]
-----
Ik zal het proberen.
Hmmm, sugardaddy, je weet toch dat ik je vanavond weer ga snorkelen.
Ik heb geld van de BV uitgegeven, maar dat boeit je niet en mij nog minder. Ik zeg het alleen omdat je er geil van wordt.
Hij: Okay meisje, als jij het maar naar je zin hebt en voorlopig je kop houdt als ik mezelf ga verwennen met mijn vrienden en geen tijd voor je hebt als ik grote mensen zaken ga doen bij de firma louche en co.
Einde bericht. Acht uur. Volgens geluidsexpert Gerrit was het geluid van Inheemse Kulturen niet erg zuiver. Hij als producent heeft daar natuurlijk verstand van. Wat een gelul. Die gasten maakten sfeer en dat is belangrijker dan gezeik over geluidskwaliteit. Voor die vijf meiers brachten ze een hoop entertainment. Meer plezier dan het ballerige irritainment van Gerrit.
Kwart voor negen. Dyl heeft zeker ¤600 omgezet en Shelley ¤530. Dat is puur arbeid en dus twee of drie weken boodschappen voor de groep.
Kwart over negen. Jens draait in de silo. Hij kan dat. Er wordt gedanst en gedronken. Hiske, Lexy, Andrea, Gerrit, Jordy, Mylene en Dyl dansen. Vanaf een afstandje kijken Gerrit, Franny, Jessie en Merel toe. Franny waagt zich niet op de dansvloer. Brandon is ook gearriveerd. Maris zit inmiddels met Gerrit buiten op een marktkraam te praten over vakanties.
Kwart voor tien. Andrea heeft het draaien inmiddels overgenomen van Jens. Jens danst als een bezetene. Leuk feestje.
BloesBloes reageerde op Sjampoeh:
Ja maar ...!
Op zondag 11 augustus 2019 21:48 schreef sjampoeh het volgende:
denk dat de bom gaat ontploffen straks en ik moet naar bed 
-----
Ah geen zorgen we nemen het niet voor je op ....
Einde bericht. Kwart over tien. Voorlopige opbrengst van de markt iets van ¤10.000 winst. Zal wel tegenvallen als al de onvoorziene fakturen binnenkomen.
sjampoeh ving het volgende op:
1828 pollies
2336 merchandise
1500e minder merch
knippen en jacks 530
tattoo 600
bar 3400
snacks 1720
pizza en emp. 400
11.218 winstAgenda.Maandag: Er komt weer een Wensambulance met een terminale mevrouw rond 10 uur.
Maandagmiddag ook Sumo worstelen, organisatie Brandon, op het grasveld
Elke Vrijdag: Pizza eten met vrije toegang bij Mariskas Pizzapaleis.
Zondag de 17e film opnamen Lorenzo.
Heb jij data die op de agenda kunnen. Stuur me dan een DM.Iedereen kan en mag meedoen aan het liefste, leukste of meest humoristiese bericht van de morgen, middag, avond of nacht. Ik lees elke Cos en kijk voor de leukste, liefste of meest humoristiese bericht. Deze berichten neem ik op in de dagsluiting.
Ik wens, zoals gebruikelijk, iedereen hier een goede nacht en welterusten.
De nachtploeg wens ik een fijne nacht en fijne wacht.
Eventuele bedankjes en complimenten mogen, maar alleen in het daarvoor bestemde topic; UTO / Reacties en bedankjes, Utopia streamverslagen en updates.
Reacties op de inhoud van de tekst mogen wel in de cos maar hierbij mag de volledige tekst van de dagafsluiting niet gequote worden, dit i.v.m. de leesbaarheid van de cos.
Dank jullie bij voorbaat voor je medewerking!
Welnee, je moet gewoon leren riposteren, maar wel enigszins elegant want je hebt zo een
aangifte aan je broek en de politie is daar niet mis ;) - BloesBloes Original.