abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 augustus 2019 @ 14:00:58 #51
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188617015
Onze kat krijgt brokken, Royal Canin indoor gemengd met Iams vitality en daar doet hij het prima op. Goede, niet stinkende ontlasting :P

Af en toe een half zakje natvoer, als we hem teveel natvoer geven krijgt hij te dunne ontlasting.

Mijn advies is ook, gewoon kijken waar je kat het goed op doet!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_188617971
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:40 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Dus je kat heeft dan een week lang zijn poep en plas in de bak liggen?
Of begrijp ik je verkeerd?
Nee dat begrijp je goed.
pi_188619112
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Nee dat begrijp je goed.
Heel gek dat ie stinkt dan :P
pi_188619365
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Nee dat begrijp je goed.
Dat is wel echt zielig voor je kat hoor :@
Beetje net zoiets als zelf de hele week alles op dezelfde wc doen zonder doorspoelen dan verga je toch ook lijkt mij :D
pi_188619551
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:21 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Nee dat begrijp je goed.
Wat deadly_kiss al zegt, dat is zielig voor je kat. Hou even in je hoofd dat een kattenneus vele malen beter is dan die van ons, en die afgesloten bak een enorm stinkend geval is (als jij 'm al vindt stinken, steek je hoofd dan eens door het luikje en stel je voor dat je neus nog veel beter is...).
Dat is vragen om -volkomen begrijpelijk- onzindelijk gedrag. Kleine moeite om dagelijks even te scheppen en in ieder geval de ergste stank eraf te halen, hoort erbij als baasjd :)
pi_188619680
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:56 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wat deadly_kiss al zegt, dat is zielig voor je kat. Hou even in je hoofd dat een kattenneus vele malen beter is dan die van ons, en die afgesloten bak een enorm stinkend geval is (als jij 'm al vindt stinken, steek je hoofd dan eens door het luikje en stel je voor dat je neus nog veel beter is...).
Dat is vragen om -volkomen begrijpelijk- onzindelijk gedrag. Kleine moeite om dagelijks even te scheppen en in ieder geval de ergste stank eraf te halen, hoort erbij als baasjd :)
Dit. Natuurlijk schep je de drollen eruit. Ik vind zowel voor kat als voor onszelf goor om het niet te doen eerlijk gezegd :r
  zondag 25 augustus 2019 @ 20:03:04 #57
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188622618
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En los van smaak, moet je niet letten op zaken als zo weinig mogelijk granen of zo? Ik vind het verleidelijk om te beginnen met een goedkoop merk uit de supermarkt (en inderdaad eerst mengen met het voer dat ze al krijgen).
tja ze zeggen dat het voer uit de supermarkt dat vol met granen is en bijproducten om het eiwitpercentage te verhogen slecht is maarja ik wil wel eens cijfers zien van de daadwerkelijke gezondheidseffecten. Bovendien schijnen ze graanvrij voer ook weer soms vol te stoppen met andere dingen als koolhydraten maar hee dan kunnen ze wel zeggen dat het graanvrij is:p

Ik gebruik zelf nu cat lovers gold ocean formula ( de blauwe zak) dat is graanvrij en bevat geen dierlijke of plantaardige bijproducten, maar ik ben ook pas hierop overgestapt nadat ik erachter kwam dat mijn kat niet tegen de meeste supetmarktvoer kan...en dan niet eens vanwege het graan hoor maar ze heeft extra vezels in haar voer nodig. En omdat ik eerst nog niet wist waar ze niet tegen kon ging
ik voer uitproberen en kwam ik o.a. bij deze graanvrije maar met extra vezels terecht. ze vond het zo lekker dat ik het zielig vind om naar een goedkopere over te stappen haha. Dit ruikt ook echt meer naar vis e.d.

Wat me wel opvalt is dat ik weinig lees over katten due diarree krijgen van te weinig vezels terwijl het volgens mijn dierenartsassistente 9 van de 10 keer daardoor komt. Ik lees op internet kwa oorzaak meer over graan en bepaalde eiwitten.ik vraag me af of het bij hun dan soms niet ook gewoon aan vezels ligt en hun
nieuwe uitgekozen voer dat goed werkt dat toevallig heeft. Mja of wat mn dierenartsassistente zegt moet niet kloppen

[ Bericht 7% gewijzigd door madeliefff op 25-08-2019 20:11:53 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188622868
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:30 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Heel gek dat ie stinkt dan :P
Ook als ik hem wel regelmatig schepte stonk het. Maar heb nu een peewee bak en net even tijdens het drolletje scheppen (wat ik nu dus iedere dag doe, ook omdat t zoveel makkelijker is omdat de bak half omhoog klapt) al het zaagsel naar de bodem geschept en ik zat dus met mijn hoofd in de bak en vond hem nu niet stinken. Ik associeer nu alleen die houtkorrels met Kattenbak, dus als ik die korrels ruik, denk ik plas te ruiken, maar zoals al gezegd met hoofd in bak ruik ik niks.

Mijn kat lijkt hier verder nooit last van te hebben gehad en heeft nog nooit buiten de bak gepoept of geplast.

Maar goed ik doe het dus al niet meer zo en houd t netjes bij.
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 20:46:39 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 28 augustus 2019 @ 09:26:11 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188663770
Man o man, onze dames komen buiten :o Vier weken na onze verhuizing was de tuin niet meer voldoende voor 1 van de 2 (de ander heeft weinig interesse). In de voordeur hebben we een kattenluikje, dus zodoende is ze 2 dagen geleden voor het eerst eens door de voortuinen gegaan (terwijl wij daar wat in de tuin werkten). Eerst nog telkens meegelopen, maar toen maar los gelaten.

Nu is ze al een paar keer weggeweest, een keertje zelfs een uurtje en telkens komt ze netjes terug. Toen ik net mijn zoon naar het kdv bracht, kwamen we haar tegen. Ze keek ons aan en ging toen nog even wat verder op pad. Volgens mij vindt ze het tof O+ Zeer veel katten in de buurt (elk huis wel eentje), dus ik vind het wel een beetje spannend en ben telkens blij als ze er weer is.
pi_188709626
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 09:26 schreef Quoi het volgende:
Man o man, onze dames komen buiten :o Vier weken na onze verhuizing was de tuin niet meer voldoende voor 1 van de 2 (de ander heeft weinig interesse). In de voordeur hebben we een kattenluikje, dus zodoende is ze 2 dagen geleden voor het eerst eens door de voortuinen gegaan (terwijl wij daar wat in de tuin werkten). Eerst nog telkens meegelopen, maar toen maar los gelaten.

Nu is ze al een paar keer weggeweest, een keertje zelfs een uurtje en telkens komt ze netjes terug. Toen ik net mijn zoon naar het kdv bracht, kwamen we haar tegen. Ze keek ons aan en ging toen nog even wat verder op pad. Volgens mij vindt ze het tof O+ Zeer veel katten in de buurt (elk huis wel eentje), dus ik vind het wel een beetje spannend en ben telkens blij als ze er weer is.
Herkenbaar! Mijn vorige tuinen waren afgezet, dat was hier niet te doen. Hij komt niet op straat voor zover ik weet, maar wel een gebied achter. Vooral de eerste periode was spannend, hij liep binnen enkele dagen al los. Ook met tuigje was hij niet te houden en super down binnen. Inmiddels heeft dat al lang zijn draai gevonden O+ En toch blijf ik het soms even spannend vinden, vooral als er katten aan het knokken zijn enzo.

Nog even wat tips, mocht je daar niet aan gedacht hebben :)
- Zorg ervoor dat alle chip registratie info up-to-date is.
- Kattenluikje op chip, wát een uitvinding O+
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:44:06 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188712695
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:26 schreef Holyme het volgende:

[..]

Herkenbaar! Mijn vorige tuinen waren afgezet, dat was hier niet te doen. Hij komt niet op straat voor zover ik weet, maar wel een gebied achter. Vooral de eerste periode was spannend, hij liep binnen enkele dagen al los. Ook met tuigje was hij niet te houden en super down binnen. Inmiddels heeft dat al lang zijn draai gevonden O+ En toch blijf ik het soms even spannend vinden, vooral als er katten aan het knokken zijn enzo.

Nog even wat tips, mocht je daar niet aan gedacht hebben :)
- Zorg ervoor dat alle chip registratie info up-to-date is.
- Kattenluikje op chip, wát een uitvinding O+
Nou he! Het zal wel spannend blijven ja. De chip is helemaal up te date en het kattenluik is van de vorige bewoners en nu ik google op de naam blijkt hij te werken via de chip. Even de vorige bewoonster ge-appt of dit ook echt zo is. Ideaal ^O^ We hebben nl. een zeeeeeer geinteresseerde en sociale buurkat :')

Op dat luikje zit iig ook een standje "alleen naar binnen, niet naar buiten", zie ik net. Ideaal, zo 's avonds als er nog eentje buiten loopt - zoals nu.
pi_188717602
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 20:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nou he! Het zal wel spannend blijven ja. De chip is helemaal up te date en het kattenluik is van de vorige bewoners en nu ik google op de naam blijkt hij te werken via de chip. Even de vorige bewoonster ge-appt of dit ook echt zo is. Ideaal ^O^ We hebben nl. een zeeeeeer geinteresseerde en sociale buurkat :')

Op dat luikje zit iig ook een standje "alleen naar binnen, niet naar buiten", zie ik net. Ideaal, zo 's avonds als er nog eentje buiten loopt - zoals nu.
Nou, dat is helemaal handig als er al zo'n luikje in zat! Ben daar zo blij mee, het stikt hier van de (soms erg vervelende) katten. De eerste set batterijen zijn ongeveer 1.5 jaar meegegaan, dus dat is ook netjes :)
  vrijdag 6 september 2019 @ 17:03:02 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188817209
We hebben een nieuwe buurtkat! En deze kwam vandaag dus even buurten. Mijn kat helemaal over de toeren, blazen, grommen, je kent het wel.

Wat is hier wijsheid in?

De kat wegjagen kan, maar ze zullen elkaar wel een keer treffen buiten gok ik zo.

Moet ik mijn kat straffen voor het blazen of juist laten gaan of dan lief tegen hem zijn?

Iemand ideeën
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 17:05:52 #65
382129 crew  Donna
pi_188817249
Laten gaan. Ze bepalen zelf wel wie baas is.

Zo doen wij het tenminste en onze kitten is al helemaal het heertje (dametje) in eigen tuin :D
  vrijdag 6 september 2019 @ 17:25:15 #66
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188817618
Leuk voor de buren en ons dus even de komende tijd dan :+
(qua geluidsoverlast)
pi_188828340
@Cue_ hoe hebben ze elkaar gezien, door een raam ofzo? Im dat geval, overweeg een baantje van die ondoorzichtige folie om verdere frustratie te voorkomen. Straffen e.d. niet doen, je kat vertoont volledig natuurlijk gedrag. Afleiding geven zou ik wel doen, dat de aandacht op een lekker hapje of speeltje in een andere ruimte komt te liggen. En ik zou (waar mogelijk) het contact voorkomen, om gedragsproblemen bij beide te voorkomen. Bijvoorbeeld een kat die bij de deur gaat markerenet urine, waar de kat binnen dan weer op reageert. Dus folie, of iets om de andere kat uit de tuin te weren, zou eigenlijk ideaal zijn (maar niet altijd voor het baasje, dat begrijp ik ook :P ).

Oh, lees ik bij nader inzien dat het in de tuin was? Ik heb mijn kat wel eens gesteund door de andere kat weg te jagen, daar leek ie wat zekerder van te worden om voortaan voor zichzelf op te komen en zijn tuintje meer te claimen. Weet niet of dat verantwoord is, maar hielp hier wel.
  dinsdag 10 september 2019 @ 13:15:41 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188878831
Ze zagen elkaar voor het eerst buiten in mijn achtertuin. Later nog via de glazen achterdeur.

Ondertussen komt de buurkat nog af en toe buurten en of ik jaag de kat weg of ik laat de mijnes los :+
Mijnes gromt en blaast vooral, maar er wordt niet gevochten. En langzaam druipt de buurkat dan af, maar het doet hem niet heel veel lijkt het wel :P

De buurkat was zelfs een keer mijn huis binnengelopen via de achterdeur die openstond. Schrok me rot van het gemauw ineens van mijn kat _O-

Ben benieuwd hoe het verder zal lopen :D
  Moderator dinsdag 10 september 2019 @ 20:33:04 #69
382129 crew  Donna
pi_188885017
Onze kitten kan serieus op de bank liggen slapen van 10 uur 's ochtends tot 10 's avonds. Ze komt geen centimeter van haar plek.
Is dat normaal?
pi_188885139
Onze kitten valt gewoon tijdens het spelen in slaap, midden op de vloer, met de speelmuis nog in de klauwen :D

Kittens hebben nog veel slaap nodig, lijkt me niet heel raar.
  dinsdag 10 september 2019 @ 23:27:30 #71
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_188888458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 20:33 schreef DonnaRush het volgende:
Onze kitten kan serieus op de bank liggen slapen van 10 uur 's ochtends tot 10 's avonds. Ze komt geen centimeter van haar plek.
Is dat normaal?
ja, katten zijn nachtdieren en jagers, die slapen soms wel 18 uur op een dag.
Vlees is moeilijk te verteren, krijgen ze ook niet zoveel energie van.
Dus ze sparen energie zodat ze in elk geval genoeg enegie hebben om hun maaltje te vangen en daarna moet dat verteerd worden en dat doen ze tijdens de slaap.
  Moderator woensdag 11 september 2019 @ 08:21:31 #72
382129 crew  Donna
pi_188889991
Onze vorige poes sliep als kitten ook veel, maar die verhuisde nog wel eens. Dit is net een standbeeldje. Gaat liggen en poef!

Maar goed. Ze slaapt dus wel lekker ondanks dat dreumes de hele dag blokjes duplo bij haar brengt en 'asje' erbij zegt O+
pi_188892009
Ik vind het wel vrij veel voor een kitten. Hoe reageert ze als je haar uitnodigt voor spel?
  woensdag 11 september 2019 @ 12:10:49 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188893191
Idd wel vrij veel, tenzij ze natuurlijk 's nachts zich moe speelt, dat kan natuurlijk ook :P

Gister kwam een van onze poezen voor de tweede keer niet binnen 's avonds. Normaal doe ik het kattenluik wel dicht als ze binnen zijn en wij gaan naar bed, maar nu was ze er weer niet. Mooi dat er een standje "alleen naar binnen" op zit. Net als vorige keer komt ze dan dus rond 2 à 3 uur 's nachts naar binnen en gaat slapen :') Nooit verwacht dat ze het zo leuk zou vinden allemaal - tenminste, dat denk ik dan. En ik probeer het maar een beetje los te laten. Ze redt zich blijkbaar wel. De voortuin is ook een no-go area voor andere katten geworden, want ze bijt/tikt/blaast/gromt (? :D ) goed van zich af.
  Moderator woensdag 11 september 2019 @ 12:41:45 #75
382129 crew  Donna
pi_188893776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:56 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het wel vrij veel voor een kitten. Hoe reageert ze als je haar uitnodigt voor spel?
Dan gaat ze direct los

En buiten vangt ze muizen en is ze ook heel actief. Maar dat is vooral 's nachts!
pi_188896719
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 08:21 schreef DonnaRush het volgende:
Onze vorige poes sliep als kitten ook veel, maar die verhuisde nog wel eens. Dit is net een standbeeldje. Gaat liggen en poef!

Maar goed. Ze slaapt dus wel lekker ondanks dat dreumes de hele dag blokjes duplo bij haar brengt en 'asje' erbij zegt O+
hmm onze oude kat... die speelde weleens met mijn jonge abessijn..
die was na een kwartier volledig uit... viel gewoon random midden in de kamer in slaap dan.

en abessijnen hebben soort van permanent adhd... en die zat er altijd dan maar naast te wachten tot ze weer wakker werd _o-
tis altijd een luie donder gebleven die poes trouwens..

en de abessijn stuitert met enige regelmatig nog door de woonkamer met dr 15 jaar.
(wat voor een aby aardig oud is)
pi_188954908
Onze poes en katertje zijn nu beiden 6,5 maand oud. Voor ongeveer 6 weken geleden hebben we de kater laten castreren. De poes is nog niks aan gedaan omdat we toch wel graag een nestje willen als ze een jaar of anderhalf is.

De kater is kwart siamees en heel eenkennig en aanhankelijk. Hij hoeft ook niet zo nodig naar buiten. Als ie buiten is en ik doe de achterdeur dicht zit ie binnen een minuut bij de deur te janken dat ie naar binnen wil. Weinig kopzorgen van dat beestje dus.

De poes is wat avontuurlijker ingesteld. Ik heb een gesloten tuin achterhuis (woon in de stad in een gemengde wijk van studenten, starters, gezinnen en sociale woningbouw), maar ze vindt wel een weg om uit de tuin te ontsnappen (klimt inmiddels gewoon de schutting over) en gaat dan op verkenning bij de achterburen in de tuinen. Als ik haar weer binnen heb, begint ze gelijk te janken dat ze weer naar buiten wil. Dat ze naar buiten wil vind ik op zich niet erg en goed dat ze het doet, maar ze is snel uit het zicht weg en dit zorgt voor twee problemen:

1. Ik ben bang dat er mensen zullen zijn die haar in huis laten en vervolgens houden. Achterdochtig? Ik hoor verschillende verhalen dat dat gebeurt in mijn wijk. Het is een pracht van een beestje, een lapjeskat met grijs, zwart, wit en bruin. Iedereen die haar gezien heeft vindt haar prachtig en het zou me dus niet verbazen dat er rotte appels tussen zitten die haar in huis nemen.

2. Ze is dus niet gesteriliseerd, maar waarschijnlijk wel al vruchtbaar. Ik ben bang dat ze bezwangerd wordt door een kater ergens uit de buurt. Dit wil ik absoluut nog niet, omdat ze pas net 6 maanden oud is.

De dierenarts heeft de poezenpil voorgesteld, maar als ik lees wat dat voor effecten heeft op lange termijn.... no thanks. Zijn er nog andere methoden om te voorkomen dat ze zwanger raakt?

Bestaat er iets van een GPS chip voor katten om te volgen waar ze zijn met een app?

Als ik die twee problemen weet te tackelen kan ze lekker buiten rondlopen. :)
  zondag 15 september 2019 @ 15:38:26 #78
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_188957835
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 12:38 schreef carebaer het volgende:
...

Bestaat er iets van een GPS chip voor katten om te volgen waar ze zijn met een app?

Als ik die twee problemen weet te tackelen kan ze lekker buiten rondlopen. :)
Jup die bestaan en er bestaan er zelfs met camera. https://www.buskerscat.com/best-cat-tracker-uk
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_188969259
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:02 schreef Sorella het volgende:
Hieronder een handleiding hoe je een kat een pil geeft.

1. Pak uw kat op en leg hem in de ronding van uw arm alsof u een baby
vasthoudt. Zet uw rechter wijsvinger en duim aan beide zijden van het
snoetje van de kat en oefen voorzichtig wat druk uit terwijl u de pil >
in
andere hand gereed houdt. Zodra uw kat het bekje opent gooit u de pil >
naar
binnen en geeft u de kat de gelegenheid om te slikken.

2. Zoek de pil op de vloer en haal de kat achter de bank vandaan. Leg >
de kat opnieuw in de ronding van uw arm en herhaal het proces.

3. Haal de kat van de slaapkamer en gooi de inmiddels vies en vochtig
geworden pil weg.

4. Neem een nieuwe pil uit het doosje, pak de kat weer in uw arm
terwijl u beide voorpoten stevig vasthoudt. Duw de kaken van elkaar en duw de pil naar binnen met de rechter wijsvinger. Houdt het bekje tenminste tien tellen dicht.

5. Vis de pil uit het aquarium en haal de kat van de bovenkant van de >
kast. Roep uw echtgeno(o)t(e) uit de tuin.

6. Kniel op de vloer en dwing uw kat tussen uw knieën, neem de
pootjes in een ferme greep. Negeer het lage gebrom. Laat uw partner het kopje stevig vasthouden en dwing met een houten liniaal de bek open. Gooi de pil via de liniaal naar binnen en wrijf de kattenkeel stevig om het slikken te stimuleren.

7. Haal uw kat van de gordijnrail en neem een nieuwe pil uit het doosje.
Maak een notitie om een nieuwe liniaal te kopen en de gordijnen te
laten repareren. Veeg de kapotte beeldjes en vaasjes aan de kant om later op te ruimen of eventueel te lijmen.

8. Draai uw kat in een grote handdoek en laat uw partner op de kat
liggen, zodanig dat net de kattenkop zichtbaar is van onder zijn oksel. Zuig de pil met een rietje op en forceer de bek open. Blaas de pil door het rietje in de kattenkeel.

9. Controleer de bijsluiter om zeker te zijn dat deze pillen onschadelijk
zijn voor mensen en neem een biertje om de smaak weg te spoelen. Ontsmet de arm van uw partner en doe er een verband om.
Verwijder de bloedvlekken uit de vloerbedekking.

10. Haal uw kat van de schuur van de buurman. Pak een nieuwe pil en
neem nog een biertje. Zet uw kat in het keukenkastje zodanig dat het
kattenkopje net naar buiten steekt. Forceer de bek open en schiet de pil binnen met een elastiekje.

11. Haal de schroevendraaier uit de garage en hang het deurtje van de keukenkast weer terug in zijn scharnieren. Zoek de whiskyfles. Neem een
flinke teug en leg een koud whiskykompres op uw wangen om te ontsmetten. Controleer of uw tetanus injectie nog geldig is. Gooi uw gerafelde trui weg en trek een nieuwe aan.

12. Bel de brandweer om de kat uit de boom te halen. Maak uw
verontschuldiging bij de buurman die, terwijl hij uw kat ontweek door zijn
eigen schutting reed. Neem de laatste pil uit het doosje.

13. Tape de beide voorpoten van het ettertje tezamen helemaal in en bind hem stevig aan de poot van de eettafel. Pak uw zware werkhandschoenen en trek deze aan. Duw de pil naar binnen en een stuk vlees erachteraan. Pak vervolgens een glas water. Houdt de kop van het huftertje verticaal en giet het water naar binnen om hem zo te dwingen te slikken.

14. Neem het laatste beetje whisky, vraag uw partner u naar de eerste
hulp te rijden. Laat daar uw vingers en onderarm hechten en de restanten van de pil uit uw rechteroog verwijderen. Bel onderweg naar huis de meubelzaak om een nieuwe eettafel te bestellen.

15. Bel het dierenasiel of ze een gemuteerde hellekat willen ophalen en
informeer bij de dierenwinkel of ze hamstertjes hebben.

Katten, en toch zijn ze ons zo lief ;)
Geweldig ,_O-
  maandag 16 september 2019 @ 08:50:28 #80
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188969345
Bij stap 1 zou het al fout lopen.
Ik kan hem pakken, maar vasthouden is niet te doen. Zijn vacht is heel zacht, hij glipt zo uit je handen. Als ik blijf proberen gebruikt hij zijn vlijmscherpe klauwen en tanden om me op andere gedachten te brengen.
Ik zou zelf een dokter nodig hebben.
Hij is constant binnen mijn handbereik en komt op mijn schouder en schoot zitten als ik bezig ben. Ik kan hem aaien waar en wanneer zoveel ik wil, maar oppakken en vast houden, echt niet.
  maandag 16 september 2019 @ 09:16:01 #81
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188969564
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 12:38 schreef carebaer het volgende:
Onze poes en katertje zijn nu beiden 6,5 maand oud. Voor ongeveer 6 weken geleden hebben we de kater laten castreren. De poes is nog niks aan gedaan omdat we toch wel graag een nestje willen als ze een jaar of anderhalf is.

De kater is kwart siamees en heel eenkennig en aanhankelijk. Hij hoeft ook niet zo nodig naar buiten. Als ie buiten is en ik doe de achterdeur dicht zit ie binnen een minuut bij de deur te janken dat ie naar binnen wil. Weinig kopzorgen van dat beestje dus.

De poes is wat avontuurlijker ingesteld. Ik heb een gesloten tuin achterhuis (woon in de stad in een gemengde wijk van studenten, starters, gezinnen en sociale woningbouw), maar ze vindt wel een weg om uit de tuin te ontsnappen (klimt inmiddels gewoon de schutting over) en gaat dan op verkenning bij de achterburen in de tuinen. Als ik haar weer binnen heb, begint ze gelijk te janken dat ze weer naar buiten wil. Dat ze naar buiten wil vind ik op zich niet erg en goed dat ze het doet, maar ze is snel uit het zicht weg en dit zorgt voor twee problemen:

1. Ik ben bang dat er mensen zullen zijn die haar in huis laten en vervolgens houden. Achterdochtig? Ik hoor verschillende verhalen dat dat gebeurt in mijn wijk. Het is een pracht van een beestje, een lapjeskat met grijs, zwart, wit en bruin. Iedereen die haar gezien heeft vindt haar prachtig en het zou me dus niet verbazen dat er rotte appels tussen zitten die haar in huis nemen.

2. Ze is dus niet gesteriliseerd, maar waarschijnlijk wel al vruchtbaar. Ik ben bang dat ze bezwangerd wordt door een kater ergens uit de buurt. Dit wil ik absoluut nog niet, omdat ze pas net 6 maanden oud is.

De dierenarts heeft de poezenpil voorgesteld, maar als ik lees wat dat voor effecten heeft op lange termijn.... no thanks. Zijn er nog andere methoden om te voorkomen dat ze zwanger raakt?

Bestaat er iets van een GPS chip voor katten om te volgen waar ze zijn met een app?

Als ik die twee problemen weet te tackelen kan ze lekker buiten rondlopen. :)
maar misschien kan de poezenpil geen kwaad als je het kort gebruikt?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188983197
Afgelopen dagen merkten wij dat de brokjes van onze kat snachts wel heel snel opgingen. Nu een camera neergezet en blijkt dat de kat van de buren gewoon door het luikje bij ons naar binnen komt :')

Gelijk een kattenluik met chip besteld, hopelijk lost die het probleem op
pi_188984590
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 23:50 schreef Ace1 het volgende:
Afgelopen dagen merkten wij dat de brokjes van onze kat snachts wel heel snel opgingen. Nu een camera neergezet en blijkt dat de kat van de buren gewoon door het luikje bij ons naar binnen komt :')

Gelijk een kattenluik met chip besteld, hopelijk lost die het probleem op
_O- _O- _O- Hadden wij ook. Maar je maar klaar voor beledigde buurkatten die straks boos door het raam naar je kijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188984944
Poezenpil kun je ook doen voor een half jaar.
Laat je dr daarna gewoon helpen.

Denk dat dat minder ongezond is dan nu al kittens.

En die rotte appels die je kat stelen doen dat vaak omdat ze denken dat hij dakloos danwel verwaarloosd is.
Dus niet perse met slechte bedoelingen.
Hoe vervelend en onterecht dat soms ook is.

En je hebt wel gps-bandjes.
Zou dr sowieso een duidelijk zichtbaar bandje met een koker geven...
als ze dan echt kwijt is bellen mensen.
En de kans dat ze dan denken dat ze dakloos is is ook meteen kleiner.

Gewoon even googlen op gps kat.. en je komt een heel eind.
pi_188985144
@carebaer waarom wil je perse een nestje? :@
Laat je poezenbeesten gewoon helpen en ga kittenkroelen (of adopteren) in het asiel is toch ook een optie O+
Katten hebben geen kinderwens dus daar hoef je het niet voor te doen :@
pi_188985488
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:20 schreef deadly_kiss het volgende:
@:carebaer waarom wil je perse een nestje? :@
Laat je poezenbeesten gewoon helpen en ga kittenkroelen (of adopteren) in het asiel is toch ook een optie O+
Katten hebben geen kinderwens dus daar hoef je het niet voor te doen :@
Als ze dr nu buiten laat zonder poezenpil komt dat nestje er snel genoeg :@
pi_188986776
Poezenpil zou ik echt ALTIJD afraden. Ik ken persoonlijk geen enkele dierenarts die het namelijk zou aanraden (en ik ken er inmiddels vrij veel ;) ), ook niet voor 'tijdelijk'. Want een half jaar de poezenpil slikken, zet namelijk ook wel zoden aan de dijk als je kijkt naar de risico's die het met zich meebrengt.

Een nestje laten krijgen zou ik ook afraden. Je doet het niet voor de lol van de poes, maar voor jezelf. De asiels zitten overvol (ook met jongere katten) en écht een goed huis vinden voor katten (dus niet enkel voor snoezig kittenpluis) is in de praktijk lastiger dan in de theorie. We hebben echt méér dan genoeg katten in Nederland.

Tel daarbij op dat regelmatig krols worden - want dat gaat gebeuren - voor een poes ook heel niet zo leuk is als het misschien klinkt. Zeker niet als ze ook niet gedekt mag/kan worden.

Dus: steriliseren, en wel zo snel mogelijk. En haar tot die tijd binnen houden, want een dekking is echt letterlijk in een wip gebeurd.
pi_188989037
Mja enigr nadeel van kittens is dat ze dat al vrij rap niet meer zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 september 2019 @ 19:14:51 #89
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_188994299
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:39 schreef Candaasje het volgende:
Poezenpil zou ik echt ALTIJD afraden. Ik ken persoonlijk geen enkele dierenarts die het namelijk zou aanraden (en ik ken er inmiddels vrij veel ;) ), ook niet voor 'tijdelijk'. Want een half jaar de poezenpil slikken, zet namelijk ook wel zoden aan de dijk als je kijkt naar de risico's die het met zich meebrengt.

Een nestje laten krijgen zou ik ook afraden. Je doet het niet voor de lol van de poes, maar voor jezelf. De asiels zitten overvol (ook met jongere katten) en écht een goed huis vinden voor katten (dus niet enkel voor snoezig kittenpluis) is in de praktijk lastiger dan in de theorie. We hebben echt méér dan genoeg katten in Nederland.

Tel daarbij op dat regelmatig krols worden - want dat gaat gebeuren - voor een poes ook heel niet zo leuk is als het misschien klinkt. Zeker niet als ze ook niet gedekt mag/kan worden.

Dus: steriliseren, en wel zo snel mogelijk. En haar tot die tijd binnen houden, want een dekking is echt letterlijk in een wip gebeurd.
Exact dit. Ik wilde het gister typen maar hield het voor me.
En niet geholpen poes binnenhouden is echt belangrijk, hoe hard ze ook klaagt.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 19:29:28 #90
382129 crew  Donna
pi_188994532
Onze vorige poes was alleen binnen en als kitten ontsnapt via een uitzet raampje. Ze had een one night stand en was meteen drachtig.
Ik had een lijst van 26 (!!!) mensen die een kitten van haar wilden hebben. Uiteindelijk kreeg ze maar 2, maar voor die tweede hebben we nog moeite moeten doen om daar een huisje voor te vinden. Er waren 25 afgehaakt.
  dinsdag 17 september 2019 @ 19:56:57 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188995065
Waarom haakten ze allemaal af?
pi_188995114
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:56 schreef Cue_ het volgende:
Waarom haakten ze allemaal af?
Omday mensen eerst ja roepen en dan pas nadenken of het thuis gaan overleggen als het kitten er al bijna is.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 20:02:04 #93
382129 crew  Donna
pi_188995171
Nou onder andere dat hierboven. Heel veel waren helemaal niet zo serieus als ze zich voor deden en er waren een paar het al vergeten of die hadden al een andere kitten (ja ze worden idd niet een dag later geboren en dan moeten ze nog bij moeder blijven ook) en sommige wouden met 6 weken de kitten al ophalen en daar wilde ik niet aan meewerken.
Etc. Etc.
  dinsdag 17 september 2019 @ 20:32:16 #94
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188995708
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 19:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Omday mensen eerst ja roepen en dan pas nadenken of het thuis gaan overleggen als het kitten er al bijna is.
Leek mij idd ook de voornaamste reden. Maar vind het wel echt veel mensen die niet nadenken :+
pi_188996328
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 20:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Leek mij idd ook de voornaamste reden. Maar vind het wel echt veel mensen die niet nadenken :+
Uberhaupt denken mensen niet heel veel na heb ik soms het idee :(
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 21:07:00 #96
382129 crew  Donna
pi_188996467
Wat betreft huisdieren denk ik dat ook. Heb zelf dus ook wat mensen 'afgewezen' die ze met 6 weken al wilden. Dat kan gewoon niet.
  dinsdag 17 september 2019 @ 21:49:15 #97
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188997619
Pro-asiel hier. Maar goed, ik hecht ook weinig waarde aan ras/type enzo. Het lijkt me ook lastig om een niet-gesteriliseerde poes in toom te houden op deze manier. Maar succes!

Hier is nummer 2 nu ook af en toe buiten :o Ons schuchtere poesje! Stoer vind ik het. En eenmaal binnen koppen ze ons allebei bijna plat. Alsof ze willen zeggen: fijn zo, baasjes!
  woensdag 18 september 2019 @ 09:30:44 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_189002796
Niet teruggelezen, maar heeft iemand ervaring met buitenkatten en verhuizen?

Wij zijn een week geleden verhuisd maar ons huis is nog een flinke bouwput. Wij wonen nog op zolder. Onze kat is een echte buitenkat, maar geen dwaler, zat in ons oude huis altijd in onze tuin. Needless to say, de kat heeft het zwaar. Ze moet binnen zitten, maar het enige waarvoor ze normaliter binnen komt is eten. Poepen en plassen doet ze nu dus werkelijk overal binnen en de hele dag door.

Eigenlijk wil ik haar weer naar buiten laten. We wonen hier op een perceel van ruim 1500m2 dus ik denk dat ze daar veel gelukkiger gaat zijn dan hier binnen tussen de bouwlui en rotzooi. Maar ja, is het niet te vroeg? Beestje is overigens 12.
disclaimer
  woensdag 18 september 2019 @ 09:37:15 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189002877
Mogelijk om in eerste instantie met een tuigje om buiten te laten. Dus wel lang touw eraan, maar wel vast?

Kan ze in ieder geval soort van vrij bewegen buiten.
  woensdag 18 september 2019 @ 09:40:09 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_189002922
Tuigjes ja, dat hebben we ooit wel geprobeerd bij deze, maar die wurmt zich er uit. Ja, ook als je het strak doet :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')