Lees deze post nog eens, dat is een genuanceerde uitleg over gebouwen en normen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:22 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen zonnepanelen en alles behalve star. Ik zie het simpelweg als 2 problemen:
1. De constructie was te licht voor een dak + zonnepanelen
2. De montage van de constructie was slecht
Het was altijd fout gegaan, alleen nu iets eerder.
Maar er was een oplossing gevonden dat het dak niet geschikt was voor zonnepanelenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:22 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb niets tegen zonnepanelen en alles behalve star. Ik zie het simpelweg als 2 problemen:
1. De constructie was te licht voor een dak + zonnepanelen
2. De montage van de constructie was slecht
Het was altijd fout gegaan, alleen nu iets eerder.
Toch een triest verhaal. De constructeur die totaal genegeerd word. Het is steeds maar weer het bekende verhaal van een constructeur die word overruled door rapporten en onderzoeken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 11:31 schreef nanuk het volgende:
[..]
Lees deze post nog eens, dat is een genuanceerde uitleg over gebouwen en normen.
NWS / Dak van AZ-stadion gedeeltelijk ingestort
We zijn het er dus over eens dat de uitvoering van de bouw absoluut beneden peil was/is.
We leven niet meer in 1730, ga eens met je tijd mee.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:31 schreef Vallon het volgende:
Naar ik heb begrepen moet de hele constructie vervangen worden.
Als bezoeker wil je denk ik daar ook niet meer onder een afdakje zitten dat wat verstevigd is om te voldoen aan een norm.
Dan nog beter, geen dak waarop de hedendaagse verwende bezoeker dan zal wegblijven van het zaalvoetbal. Zelf zou ik het helemaal top vinden dat wedstrijden weer gewoon onder alle weersomstandigheden gewoon weer buiten plaatsvinden. De omstandigheden bepalen dan ook de spel mogelijkheden.
NB: Ik vind het zeker niet fijn om in een striemende je zelf af te raggen maar geeft mij wel een goed gevoel wanneer je al rillend de modder uit je sokken spoelt en dat weer hebt weten te trotseren.
In 1730 had ik wrs iets geroepen waarop een ander zal zeggen... ga met je tijd mee het is geen 1500 meer.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
We leven niet meer in 1730, ga eens met je tijd mee.
Ik vraag mij nog steeds af of het probleem zich beperkt tot het dak. De rest van het stadion bestaat ook uit staal en beton, ik zou mij als eigenaar ook ernstig zorgen maken over dat stuk van het stadion.
Je bent niet bekend met de OvV ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Onderzoeksraad start onderzoek naar instorten dak AZ-stadion
De Onderzoeksraad voor Veiligheid start een onderzoek naar het ingestorte dak van het AZ-stadion. De afgelopen weken deed de Raad een verkennend onderzoek en op vrijdag 16 augustus gaf de Onderzoeksraad een tussentijdse waarschuwing af voor het resterende dakdeel.
Met het onderzoek wil de Raad achterhalen wat de directe en achterliggende oorzaken zijn om zo lessen te trekken voor de toekomst.![]()
Hierbij kijkt de Raad naar zowel het ontwerp, de vergunningverlening en de bouw van het stadion als naar het onderhoud en het beheer.
https://www.ad.nl/binnenl(...)az-stadion~a8763c82/
Nou daar gaan heel wat verantwoordelijken aangepakt worden![]()
![]()
Ben idd niet bekend mee dus bedankt voor toelichten en hopen dat ze doorpakken zodat verantwoordelijk en de straf niet ontlopenquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:02 schreef Drekkoning het volgende:
Je bent niet bekend met de OvV ?
Onderzoeken van de OvV zijn altijd gericht op het voorkomen van soortgelijke incidenten of ongevallen. Dat soort onderzoeken richten zich dus op hóe iets heeft kunnen gebeuren, niet op wie de schuldige is. .....
Precies wat hier aan de hand was en isquote:De Onderzoeksraad deed in de afgelopen jaren ook al onderzoek naar de ingestorte betonvloer in de Rotterdamse B-Tower, het ingestorte dak van het Grolsch Vestestadion in Enschede en het ongeval met een hijskraan in Alphen aan den Rijn. „De bevindingen uit deze onderzoeken hebben niet geleid tot verbeteringen”, constateert de raad, die ook ziet dat de partijen „de schuld te gemakkelijk bij een ander leggen.”
’Risico’s onvoldoende doorgrond’
De bouw laat zich volgens de raad te veel leiden door de laagste prijs voor een project. „Risico’s worden onvoldoende doorgrond. Dit gaat ten koste van de kwaliteit en veiligheid.”
Voor de geïnteresseerden: https://www.onderzoeksraa(...)t_b_tower_nl_web.pdfquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:22 schreef Nieuwschierig het volgende:
De conclusie zal het zelfde zijn als bij de parkeergarage in Eindhoven:
[..]
Precies wat hier aan de hand was en is
En wie is dan 'ze' volgens jou?quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ben idd niet bekend mee dus bedankt voor toelichten en hopen dat ze doorpakken zodat verantwoordelijk en de straf niet ontlopen
Justitie lijkt me.quote:
Dit dus, een OvV-onderzoek is geen strafrechtelijk onderzoek en mag ook niet in een strafrechtelijke procedure gebruikt worden vzviw.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 15:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de OvV ?
Onderzoeken van de OvV zijn altijd gericht op het voorkomen van soortgelijke incidenten of ongevallen. Dat soort onderzoeken richten zich dus op hóe iets heeft kunnen gebeuren, niet op wie de schuldige is.
Zo een onderzoek werkt het beste als iedereen eerlijk en zonder consequenties eraan mee kan werken. Zo gaat het in bijvoorbeeld de luchtvaart ook, een niet-punitive-cultuur leidt dan tot meer veiligheid doordat mensen open durven te rapporteren over fouten etc.
Overigens kan het OM ook prima een eigen strafrechtelijk onderzoek starten hoor. Dat zullen ze vermoedelijk ook wel doen. Echter mogen ze zich volgens de wet dus niet baseren op verklaringen die in het kader van het OvV-onderzoek zijn gedaan.
Klopt helemaal inderdaadquote:Op dinsdag 20 augustus 2019 16:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit dus, een OvV-onderzoek is geen strafrechtelijk onderzoek en mag ook niet in een strafrechtelijke procedure gebruikt worden vzviw.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:39 schreef Zolena het volgende:
De tekeningen en berekeningen met uitleg voor de liefhebbers.
http://www.bouwenmetstaal.nl/nieuws/gemeente-maakt-stukken-az-stadion-openbaar-een-leeswijzer/
Het was voorbeeldig geweest als ze dat in 2006 hadden gedaan. Wat een slap gelul.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Mooi die openheid van zaken![]()
Ik heb er geen verstand van maar deze openheid is ongekend en zeer te prijzen
En dan nog deze zin
Heeft u een vraag, een aanvulling of betrapt u ons op een fout? Mailt u dan onze helpdesk.
![]()
![]()
![]()
Voorbeeldig gewoon zo hoort het![]()
Iets met lessen trekken uit het verledenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 09:53 schreef GereDathan het volgende:
Het was voorbeeldig geweest als ze dat in 2006 hadden gedaan. Wat een slap gelul.
Het is niet de website van de gemeente die hebben het alleen online gegooid, deze site heeft de info uitgeplozen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 09:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het was voorbeeldig geweest als ze dat in 2006 hadden gedaan. Wat een slap gelul.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:28 schreef Zolena het volgende:
Het is niet de website van de gemeente die hebben het alleen online gegooid, deze site heeft de info uitgeplozen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |