abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 augustus 2019 @ 09:03:49 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188386095
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 00:26 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zo droevig weer :')
Amsterdam zou echt enorm kut zijn, veel te weinig supporters, dan speel je in een sfeerloze echoput.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_188386119
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Amsterdam zou echt enorm kut zijn, veel te weinig supporters, dan speel je in een sfeerloze echoput.
Ja stel je voor!!!
  zondag 11 augustus 2019 @ 09:53:53 #78
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_188386542
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 18:17 schreef trein2000 het volgende:
Die spelen de komende weken niet in dat stadion
Iets zegt me dat je die weken gerust kan veranderen in maanden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 11 augustus 2019 @ 10:06:51 #79
408813 crew  trein2000
pi_188386726
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je die weken gerust kan veranderen in maanden.
Dat zou mij ook niks verbazen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 10:18:46 #80
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188386893
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Amsterdam zou echt enorm kut zijn, veel te weinig supporters, dan speel je in een sfeerloze echoput.
Dan wijzigt alleen het aantal supporters dus.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_188387006
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:03 schreef Drekkoning het volgende:
dan speel je in een sfeerloze echoput.
Ah, beetje zoals Ajax bijna wekelijks mag doen dus.
U MAD?
pi_188387014
Als die AZ supporters die tot begin '00 voor Ajax waren en nu zeiken als ze naar de Arena moeten :') Kut reservejoden.
U MAD?
pi_188387099
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:09 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Ja stel je voor!!!
AZ mag blij zijn als ze nog ergens terecht kunnen. Nog een beetje eisen stellen ook........
  zondag 11 augustus 2019 @ 12:02:43 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188388280
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 10:32 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]

AZ mag blij zijn als ze nog ergens terecht kunnen. Nog een beetje eisen stellen ook........
ja zal best moeilijk worden op zo'n korte termijn
  zondag 11 augustus 2019 @ 12:05:35 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188388302
en die zonnepanelen waren toch misschien een beetje te zwaar
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 12:07:53 #86
842 Zorro
Z
pi_188388330
Ik snap de verrassing niet.

Je weet toch dat alles wat Scheringa opbouwt uiteindelijk in elkaar stort?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 11 augustus 2019 @ 12:13:07 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188388373
Schijnt dat dat instorten nog tot in Heiloo te horen is geweest; het was een flink klappertje.
We have always been at war with Eastasia.
pi_188388428
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Amsterdam zou echt enorm kut zijn, veel te weinig supporters, dan speel je in een sfeerloze echoput.
Daar gaat het niet om. Die reactie van we gaan echt niet ajax is gewoon belachelijk.
pi_188388688
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 12:17 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Die reactie van we gaan echt niet ajax is gewoon belachelijk.
Die haat idd :')
pi_188389208
Dakconstructie AZ-stadion was door bezuiniging veel te licht gebouwd

De dakconstructie van het AFAS-stadion van voetbalclub AZ in Alkmaar is bij de bouw in 2005-2006 veel te licht uitgevoerd om kosten te besparen. ‘Een spaghetticonstructie. Ik wacht al 13 jaar tot het in zou storten.’

Dat zegt bouw- en brandexpert Ynso Suurenbroek, destijds docent docent aan de Universiteit Twente en buitengewoon lid van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, die op verzoek van de brandweer in Alkmaar de bouwvergunning tegen het licht hield. De brandweer twijfelde aan de brandwerendheid; zou het dak een brand van een uur kunnen weerstaan? Een betere brandwerendheid had bereikt kunnen worden door een stevigere constructie. ,,Met dikker staal.’’ Maar dat was volgens de gemeente niet nodig.

Suurenbroek is totaal niet verbaasd dat het dak het heeft begeven. ,,Met de extra belasting van de zonnepanelen die een paar jaar geleden aangebracht zijn en harde wind vanuit een bepaalde hoek met onderdruk en bovendruk krijg je dit. Maar dat gebeurt alleen als de constructie vanaf het begin te zwak is.’’

,,De constructie voldeed niet aan de eisen van het bouwbesluit en niet aan de eisen van de brandveiligheid. Heel die constructie had sterker uitgevoerd moeten worden. Er was in die tijd een hoop gerommel met de sturing door de gemeente en de gemeente werd aangestuurd, dat durf ik gerust te zeggen, door Dirk Scheringa.’’

De wil van de toen machtige DSB-bankier was wet in Alkmaar, schetst Suurenbroek. ,,Als hij sprak, stopten de ambtenaren met werken en ze luisterden. Scheringa huurde allerlei aannemers in. Onderaannemers gingen failliet en moesten ook een skybox kopen voor ze überhaupt aan het werk mochten. Wat doe je als het niks mag kosten en je niet verdienen kunt met minder uren werk? Dan zoek je het in het materiaal. Dunner, lichter, goedkoper, minder kwaliteit. Er gingen zelfs geruchten over partijen afgekeurd staal.’’ Het had volgens Suurenbroek ‘miljoenen euro’s’ extra gekost om het dak wél voldoende sterk te maken.
Geen verstand

Scheringa - in de bouwjaren eigenaar en voorzitter van AZ en zijn DSB-bank was hoofdsponsor - wijst de beschuldiging van de hand. ,,Ik herken me daar niet in. Het stadion is getekend door een vooraanstaand architect. Het is door bouwkundigen goedgekeurd, ik heb er zelf geen verstand van, en de gemeente loopt mee of alles klopt conform de bouwvoorschriften.’’ Ook dat Scheringa destijds het bouwproces vooral op prijs stuurde wijst hij van de hand. ,,Dit gaat toch nergens over? Je vraagt offertes op en je gaat met een aannemer in zee. Je neemt iets aan voor een bepaalde som. En dan heb je er geen invloed meer op.’’

Suurenbroek, maar ook Scheringa, vinden dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid het constructie van het stadion door moet lichten. Scheringa: ,,Er zitten bij wedstrijden 17.000 mensen in dat stadion, dan kun je geen enkel risico nemen.’’
Onderzoeksraad

Het ingestorte dak, dat een ramp was geweest als er op dat moment mensen hadden gezeten, heeft inmiddels de aandacht van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Er is door de onderzoeksraad vandaag al gebeld met deskundigen, zegt woordvoerster Sara Vernooij van de Onderzoeksraad. Komende week besluit de raad of onderzoek wordt gedaan.

Het kritische rapport van Suurenbroek verdween in 2006 in een lade. De gemeente legde het naast zich neer en wees op andere rapporten die uitwijzen dat alles in orde was. Suurenbroek was de gebeten hond. ,,De hard kern van AZ zou me weleens op komen zoeken. Ik was die Amsterdammer die alles probeerde tegen te houden. Toen ze erachter kwamen dat ik in Twente woonde vonden ze dat te ver weg.’’

Voetbalclub AZ doet ook namens de gemeente de woordvoering over het ingestorte dak, maar kan niets zeggen over de sterkte van de dakconstructie en weet nu ook niet of er is berekend of het dak de zonnepanelen wel kon dragen. Woordvoerder Lisanne Nooter: ,,Daar heb ik nu geen antwoord op. We gaan nu eerst onderzoek naar wat er aan de hand is geweest en dan hopen we zo snel mogelijk met antwoorden te kunnen komen.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)ht-gebouwd~a0547a7b/

Het ziet er op de foto's ook niet echt degelijk uit moet ik zeggen.
  zondag 11 augustus 2019 @ 13:15:50 #91
80382 manny
30 is best veel
pi_188389299
kijk kijk... de plot thickens....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188389447
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:11 schreef WethouderHekking het volgende:
Dakconstructie AZ-stadion was door bezuiniging veel te licht gebouwd

De dakconstructie van het AFAS-stadion van voetbalclub AZ in Alkmaar is bij de bouw in 2005-2006 veel te licht uitgevoerd om kosten te besparen. ‘Een spaghetticonstructie. Ik wacht al 13 jaar tot het in zou storten.’

Dat zegt bouw- en brandexpert Ynso Suurenbroek, destijds docent docent aan de Universiteit Twente en buitengewoon lid van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, die op verzoek van de brandweer in Alkmaar de bouwvergunning tegen het licht hield. De brandweer twijfelde aan de brandwerendheid; zou het dak een brand van een uur kunnen weerstaan? Een betere brandwerendheid had bereikt kunnen worden door een stevigere constructie. ,,Met dikker staal.’’ Maar dat was volgens de gemeente niet nodig.

Suurenbroek is totaal niet verbaasd dat het dak het heeft begeven. ,,Met de extra belasting van de zonnepanelen die een paar jaar geleden aangebracht zijn en harde wind vanuit een bepaalde hoek met onderdruk en bovendruk krijg je dit. Maar dat gebeurt alleen als de constructie vanaf het begin te zwak is.’’

,,De constructie voldeed niet aan de eisen van het bouwbesluit en niet aan de eisen van de brandveiligheid. Heel die constructie had sterker uitgevoerd moeten worden. Er was in die tijd een hoop gerommel met de sturing door de gemeente en de gemeente werd aangestuurd, dat durf ik gerust te zeggen, door Dirk Scheringa.’’

De wil van de toen machtige DSB-bankier was wet in Alkmaar, schetst Suurenbroek. ,,Als hij sprak, stopten de ambtenaren met werken en ze luisterden. Scheringa huurde allerlei aannemers in. Onderaannemers gingen failliet en moesten ook een skybox kopen voor ze überhaupt aan het werk mochten. Wat doe je als het niks mag kosten en je niet verdienen kunt met minder uren werk? Dan zoek je het in het materiaal. Dunner, lichter, goedkoper, minder kwaliteit. Er gingen zelfs geruchten over partijen afgekeurd staal.’’ Het had volgens Suurenbroek ‘miljoenen euro’s’ extra gekost om het dak wél voldoende sterk te maken.
Geen verstand

Scheringa - in de bouwjaren eigenaar en voorzitter van AZ en zijn DSB-bank was hoofdsponsor - wijst de beschuldiging van de hand. ,,Ik herken me daar niet in. Het stadion is getekend door een vooraanstaand architect. Het is door bouwkundigen goedgekeurd, ik heb er zelf geen verstand van, en de gemeente loopt mee of alles klopt conform de bouwvoorschriften.’’ Ook dat Scheringa destijds het bouwproces vooral op prijs stuurde wijst hij van de hand. ,,Dit gaat toch nergens over? Je vraagt offertes op en je gaat met een aannemer in zee. Je neemt iets aan voor een bepaalde som. En dan heb je er geen invloed meer op.’’

Suurenbroek, maar ook Scheringa, vinden dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid het constructie van het stadion door moet lichten. Scheringa: ,,Er zitten bij wedstrijden 17.000 mensen in dat stadion, dan kun je geen enkel risico nemen.’’
Onderzoeksraad

Het ingestorte dak, dat een ramp was geweest als er op dat moment mensen hadden gezeten, heeft inmiddels de aandacht van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Er is door de onderzoeksraad vandaag al gebeld met deskundigen, zegt woordvoerster Sara Vernooij van de Onderzoeksraad. Komende week besluit de raad of onderzoek wordt gedaan.

Het kritische rapport van Suurenbroek verdween in 2006 in een lade. De gemeente legde het naast zich neer en wees op andere rapporten die uitwijzen dat alles in orde was. Suurenbroek was de gebeten hond. ,,De hard kern van AZ zou me weleens op komen zoeken. Ik was die Amsterdammer die alles probeerde tegen te houden. Toen ze erachter kwamen dat ik in Twente woonde vonden ze dat te ver weg.’’

Voetbalclub AZ doet ook namens de gemeente de woordvoering over het ingestorte dak, maar kan niets zeggen over de sterkte van de dakconstructie en weet nu ook niet of er is berekend of het dak de zonnepanelen wel kon dragen. Woordvoerder Lisanne Nooter: ,,Daar heb ik nu geen antwoord op. We gaan nu eerst onderzoek naar wat er aan de hand is geweest en dan hopen we zo snel mogelijk met antwoorden te kunnen komen.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)ht-gebouwd~a0547a7b/

Het ziet er op de foto's ook niet echt degelijk uit moet ik zeggen.
Vooral die laatste zin. Het ziet er niet stevig uit :') Alle zogenaamde experts komen weer uit hun holletjes gekropen als vieze kakkerlakken.
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 13:25:42 #93
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188389462
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Vooral die laatste zin. Het ziet er niet stevig uit :') Alle zogenaamde experts komen weer uit hun holletjes gekropen als vieze kakkerlakken.
Met als verschil dat deze gast het in 2006 al aangaf :+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_188389542
quote:
14s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Met als verschil dat deze gast het in 2006 al aangaf :+
Die laatste zin was niet van een expert maar van mij.
  User die overal opduikt 2022 zondag 11 augustus 2019 @ 13:31:06 #95
186611 Haags
pi_188389552
Goedzo, lekker blijven bezuinigen op kosten jongens _O_
Zonder wrijving geen glans
  zondag 11 augustus 2019 @ 13:32:08 #96
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_188389569
Pfff. Moet er toch niet aan denken dat daar allemaal mensen zouden zitten :{
  zondag 11 augustus 2019 @ 13:56:08 #97
80382 manny
30 is best veel
pi_188389966
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Vooral die laatste zin. Het ziet er niet stevig uit :') Alle zogenaamde experts komen weer uit hun holletjes gekropen als vieze kakkerlakken.
Eens. Beetje zoals na ongeluk met de Stint. Ineens allemaal elektrische bakfiets experts op het internet.

Echter: Dat slaat dan op dat laatste zinnetje van de Fok! user, De meneer in dat artikel zelf lijkt expert (maar kan ook gefrustreerde ex medewerker zijn).
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188390012
Scheringa weet uiteraard van niks.

Wel opvallend hoe dingen instorten de laatste tijd...Lekker goedkoop bouwen. :+
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:04:33 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188390137
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:58 schreef aloa het volgende:
Scheringa weet uiteraard van niks.

Wel opvallend hoe dingen instorten de laatste tijd...Lekker goedkoop bouwen. :+
die zonnepanelen zijn toch ook ver na zijn tijd geplaatst
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:06:14 #100
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188390171
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 18:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit wel eens een OvV onderzoek kan gaan worden. Dan zal het mettertijd bekend worden.
Ondertussen zijn ze al aanwezig geweest, kans groot dus dat het inderdaad door de OvV onderzocht gaat worden. Onderste steen boven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')