abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 september 2019 @ 12:45:02 #276
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188784630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 12:35 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Je moet hem een beetje kennen denk ik, ik vind hem wel een goede reviewer maar hij is in de Tool review wel behoorlijk snobistisch bezig inderdaad ;).
Ik ga Pneuma nog een keertje aanzetten, beste track van het album volgens mijn mening :+.
Ben inmiddels op Culling Voices beland als favoriet. Maar het zijn dagkoersen, wat maar aangeeft dat ik het wel een erg fijn album vind.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator woensdag 4 september 2019 @ 18:48:59 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188789717
Hij is binnen en leuke verpakking wel :) doen ze netjes :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 4 september 2019 @ 19:51:44 #278
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_188790726
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 18:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij staat zelfs op Spotify!!!
Life is what you make it.
pi_188796170
Chinese Democracy is een bazenplaat. Geen GNR, maar wel een bazenplaat. Niet zo goed als Fear Inoculum, uiteraard.
Nee.
pi_188797031
quote:
99s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Hij staat zelfs op Spotify!!!
Maar dan met meer van die interludes :r
Robert Moog died for our synths
  Moderator donderdag 5 september 2019 @ 09:51:01 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188797175
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:39 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Maar dan met meer van die interludes :r
Staat er ook een "geheim" nummer op :P

(al moet ik zeggen dat ik die van tool wel leuk vond... this is neccesary... )
  donderdag 5 september 2019 @ 10:14:31 #282
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188797427
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Staat er ook een "geheim" nummer op :P

(al moet ik zeggen dat ik die van tool wel leuk vond... this is neccesary... )
I had a friend once, he took some acid...
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 5 september 2019 @ 23:14:23 #283
14505 OProg
A Life in Music
pi_188808177
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 18:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit. Ik was zo van plan om te wachten. En omdat dit eigenlijk een gimmick is.
En dan reken je toch nog een keer 100 euro af voor een ding met een schermpje.

Naja.
Eerste reactie is dat het een vervolg is waarin ze doen waar ze goed in zijn. Als ze hier snel mee door waren gegaan hadden ze misschien inderdaad overbodige albums gemaakt en was je afgehaakt. Zoals er nogal wat bands zijn die de stekker hadden moeten trekken maar het zelf inmiddels nog steeds niet door hebben. Maar bij Tool is het inderdaad door de schaarste een geweldig weerzien met iets waar je van in je hoofd had hoe het zou zijn.

Nee, ik snap dat het niet nieuw en vernieuwend meer is. Maar had ik dat verwacht? Eén van mijn grote idolen, Bowie, ging later geweldig materiaal maken maar na een paar jaar over de dertig was de vernieuwing er af die hij zo vaak door wist te voeren. Ik voel mezelf ook nog een jonge god. ( ;) ) maar ga ook naar de 40. Dus ergens begin in nu wat beter te begrijpen dat terug pakken op jezelf op een gegeven moment iets is dat een logischer besluit is dan almaar te veranderen. Al is het alleen maar omdat je logischerwijs dingen hebt gemaakt waar je zo trots op kan zijn dat je je terug pakt. Of Zoiets. :P

Ik zit me nu ineens te bedenken dat Robert Fripp wel door is gegaan met toch evolutie tot na 50. Maar toch nu ook - geheel terecht - terug grijpt op de voorgaande vijftig jaar. Een logische reactie denk ik dan toch.

Nu verder luisteren. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport donderdag 5 september 2019 @ 23:28:47 #284
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_188808444
Gewoon prima album. Ik vind het onzin om een album af te kraken, omdat het 13 jaar heeft geduurd, maar toch niet OMGTFBBQ geweldig is geworden. Mensen hebben altijd belachlijk hoge verwachtingen bij sommige bands en als de band daar niet aan voldoet is het meteen janken.
pi_188808633
Ik vind 'm gewoon echt een flinke klap beter dan 10.000 days. Ik weet nog niet zeker waar ik Fear Inoculum plaats tussen Aenima en Lateralus, maar ik vind hem echt -significant- beter dan 10.000 days.

Ik heb geen klachten dus.
  vrijdag 6 september 2019 @ 01:32:17 #286
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_188809619
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:28 schreef Kyran het volgende:
Gewoon prima album. Ik vind het onzin om een album af te kraken, omdat het 13 jaar heeft geduurd, maar toch niet OMGTFBBQ geweldig is geworden. Mensen hebben altijd belachlijk hoge verwachtingen bij sommige bands en als de band daar niet aan voldoet is het meteen janken.
Ik had amper verwachtingen, maar toch vind ik m tegenvallen :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 september 2019 @ 04:40:46 #287
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_188809819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:40 schreef Vanillekwark het volgende:
Ik vind 'm gewoon echt een flinke klap beter dan 10.000 days. Ik weet nog niet zeker waar ik Fear Inoculum plaats tussen Aenima en Lateralus, maar ik vind hem echt -significant- beter dan 10.000 days.

Dit :)
  vrijdag 6 september 2019 @ 07:48:17 #288
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188810327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:40 schreef Vanillekwark het volgende:

10,000 days is bij mij pas veel later enorm in waardering gestegen. Als geheel vind ik hem nog steeds minder dan de twee voorgangers, maar het zijn stuk voor stuk geweldige nummers.

Van deze weet ik nog niet waar hij uitkomt. Ergens op dezelfde hoogte in ieder geval.
Ik snap de kritiek wel dat het wellicht meer vernieuwend had gekund, maar na een paar rondes is de eerste indruk geweest en blijft de muziek over en die is gewoon weer op een niveau waar maar weinig bands aan kunnen tippen.
Alleen zo'n finale van 7empest al :9~
pi_188813039
Ik had nog nooit van TOOL gehoord tot dat een gitarist op Youtube er aandacht aan besteedde.

Ik heb gister geluisterd en begrijp wel al die aandacht voor deze band en album. Ook de lengte van de nummers zie je niet veel meer. Nummers van meer dan 10 minuten. Ik ga morgen meer luisteren naar de dit album.
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 14:20:16 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188814933
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:04 schreef StephanL het volgende:
Ik had nog nooit van TOOL gehoord tot dat een gitarist op Youtube er aandacht aan besteedde.

Ik heb gister geluisterd en begrijp wel al die aandacht voor deze band en album. Ook de lengte van de nummers zie je niet veel meer. Nummers van meer dan 10 minuten. Ik ga morgen meer luisteren naar de dit album.
Welkom in het tool universum... Ik zou het ook voral niet nalaten om oudere albums te luisteren :Y
pi_188876472
Toch is Fear Inoculum maar mooi even op nummer 1 binnengekomen in de Amerikaanse Billboard 200 (tot kennelijk grote frustratie van fans van Taylor Swift), net zoals in Australië, België, Canada, Nieuw Zeeland en Noorwegen. In Nederland is hij binnengekomen op 3.

*Offtopic: Overigens vind ik die lyrics van Taylor Swift wel heel erg :r, en de muziek uitermate dertien in een dozijn. Het eerste dat me net opviel was de drumbeat: die is nog simpeler dan wat mijn zoontje van vijf meetapt met zijn handen en voeten als hij Monster Magnet aanzet.
pi_188876755
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:27 schreef totalatool het volgende:
*Offtopic: Overigens vind ik die lyrics van Taylor Swift wel heel erg , en de muziek uitermate dertien in een dozijn. Het eerste dat me net opviel was de drumbeat: die is nog simpeler dan wat mijn zoontje van vijf meetapt met zijn handen en voeten als hij Monster Magnet aanzet.
Het is hapklare pop, maar wel van de bovenste plank. Nieuwe album heb ik nog niet geluisterd, (singles klonken niet al te best) maar ze heeft wel inmiddels wel een aantal nummers die - in hun eenvoud misschien - enorm goed gevonden zijn, en naar 1 luisterbeurt dagen in je hoofd blijven zitten. Beetje de ABBA-factor zeg maar.
pi_188876843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:50 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het is hapklare pop, maar wel van de bovenste plank. Nieuwe album heb ik nog niet geluisterd, (singles klonken niet al te best) maar ze heeft wel inmiddels wel een aantal nummers die - in hun eenvoud misschien - enorm goed gevonden zijn, en naar 1 luisterbeurt dagen in je hoofd blijven zitten. Beetje de ABBA-factor zeg maar.
Enorm goed, doordat ze zo simpel zijn dat je ze letterlijk halverwege de eerste luisterbeurt al mee kunt zingen? Hmm, dat is ook muziek die mij na drie luisterbeurten al bultjes geeft en zorgt dat ik van radiostation ga wisselen. Ieder zijn smaak, haha.
pi_188877196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:56 schreef totalatool het volgende:

[..]

Enorm goed, doordat ze zo simpel zijn dat je ze letterlijk halverwege de eerste luisterbeurt al mee kunt zingen? Hmm, dat is ook muziek die mij na drie luisterbeurten al bultjes geeft en zorgt dat ik van radiostation ga wisselen. Ieder zijn smaak, haha.
Nee, dat is voorspelbaarheid, dat is niet waar ik op doelde.

Er bestaat gewoon briljante pop muziek, die heel makkelijk 'lijkt': het blijft binnen no-time als oorwurm hangen. Maar die juist niet verveeld na een paar luisterbeurten, omdat het stiekem heel goed in elkaar zit. The Beatles en ABBA waren daar natuurlijk meesters in.

En juist tegenwoordig is de 'top-tier' pop-muziek a la Taylor etc. weer van hoge kwaliteit (vergeleken bijv. bij de 90s boybands en 13-in-het-dozijn 80s hits van de vorige decennia's). Ik ben ook geen fan van het meeste ervan, maar ik zie wel dat het gemaakt wordt met enorm veel aandacht.

Al met al kan ik wel zeggen dat ik meer heb met 'ogenschijnlijke simpele muziek' waar veel meer in blijkt te zitten, dan de 'ogenschijnlijke moeilijke muziek' die toch vrij leeg en lui blijkt (zoals deze tool haha :P )
pi_188877617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:17 schreef Gehenna het volgende:

Al met al kan ik wel zeggen dat ik meer heb met 'ogenschijnlijke simpele muziek' waar veel meer in blijkt te zitten, dan de 'ogenschijnlijke moeilijke muziek' die toch vrij leeg en lui blijkt (zoals deze tool haha :P )
Oei, couldn't disagree more. :) Popmuziek die als oorwurm blijft hangen is voor mij muziek die zo snel mogelijk moeten worden verdelgd. Toch zal ik die Taylor Swift eens een luisterbeurt geven, wie weet verrast het me in positieve zin.
Maar we gaan erg offtopic.

Edit: Oh man. Ik heb een of ander lijstje met de top-50 van TS gevonden en daar de nummer één, "Mine", maar eens van aangezet, maar ik geloof niet dat ik dit lang ga volhouden. Ik zit op 1:06 en verlies de wil om te leven. Ik probeer wat andere nummers en ja, muzikaal zit het inderdaad vast heel catchy in elkaar, maar het doet me ook echt niks, en die teksten alleen al... |:(

[ Bericht 18% gewijzigd door totalatool op 10-09-2019 11:54:24 ]
pi_188878216
Ik vind dit wel een mooi artikel over de significantie van het halen van de nummer 1 positie ten koste van een supergrote popster:
Why It’s Important That Tool Unseated Taylor Swift On The Billboard Charts — Kerrang!
pi_188878350
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit vooral, ik volg vrij veel artiesten die meerdere album per jaar uitbrengen en dan heb ik vaak zoiets ohja deze is wat minder maakt niet uit. Over het geheel evolueren dat soort bandjes/artiesten vaak wel. Bij tool is het 13 jaar stil om dan een plaat uit te brengen die toch wel lijkt op de voorgaande (lateralus en 10000 days)
Het grappige is dat toen 10.000 Days uit kwam, ik dacht: wat jammer, ze zijn niet verder gegaan langs de lijn van Lateralus :'(.

En nu lees ik dat jij Lateralus en 10.000 Days op elkaar vindt lijken. :P

Ergens in de afgelopen 13 jaar zijn Lateralus en 10.000 days voor jou op elkaar gaan lijken. Maar toen het uit kwam dacht jij ook niet: "Yaaay, 10.000 Days is meer en beter dan Lateralus!".

Edit:

Mijn punt is dat jullie beide vergeten dat de vorige albums helemaal in je hersenen geëtst zijn door het vele draaien, en dit album nog niet. En mijn ervaring is dat elk Tool album beter wordt naarmate je het vaker draait. Want er zitten zo veel kleine details in de muziek dat je die de eerste keer helemaal niet hoort. Net als een goed boek, dat moet je ook minstens 3 keer lezen voordat je de geniale details begint te zien.

[ Bericht 5% gewijzigd door RetepV op 10-09-2019 12:31:42 ]
pi_188878480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:41 schreef totalatool het volgende:

[..]

Oei, couldn't disagree more. :) Popmuziek die als oorwurm blijft hangen is voor mij muziek die zo snel mogelijk moeten worden verdelgd. Toch zal ik die Taylor Swift eens een luisterbeurt geven, wie weet verrast het me in positieve zin.
Niet helemaal. Het punt van catchy popmuziek is dat het zo goed overeenkomt met de tijdsgeest dat het bij zo veel mogelijk mensen blijft hangen. En het is erg knap van de producers om die tijdsgeest te begrijpen. Madonna's "Like a virgin" zou het nu ontzettend slecht doen, maar toen het uitkwam was het de spijker op zijn kop.

Maar het probleem van catchy popmuziek is dat het overeenkomt met hoe je NU bent. En als je het over 10 jaar nog steeds catchy vindt, dan moet je bij jezelf gaan nadenken of je jezelf wel een beetje aan het ontwikkelen bent...

En erger. Als een producer iets vindt wat precies past, wordt het een hit. En dan gaan 100 andere producers hetzelfde maken, en wordt je doodgegooid met die muziek. En het STOPT je ontwikkeling. Want er valt niets van te leren en er zit niets in om je mee te ontwikkelen.

De producers en de media willen graag dat je jezelf zo lang mogelijk niet ontwikkelt. Want zo lang je je niet ontwikkelt kunnen ze je meer van hetzelfde verkopen.

Dus het moet inderdaad zo snel mogelijk verdelgd worden. :)

En muziek als Tool, moet je juist beoordelen om het anders-zijn. Het zal je verder ontwikkelen. Het knappe aan muziek van Tool is dat het in het begin al wel om aan te horen is, en beter wordt naarmate je het vaker hoort. En daaraan kun je je ontwikkeling afmeten.

Hersenen zijn rare dingen. Muziek verandert je hersenen fysiek. En meer-van-hetzelfde muziek stagneert juist de veranderingen in je hersenen. Je merkt dat zelf niet zo op een bewust niveau, maar muziek verandert zeker wel je onderbewuste. En dat onderbewustzijn is nog altijd 90% van je hersenen en bepaalt nog altijd voor het grootste deel jouw handelen.

Psychologie is zo ontzettend leuk... :)
pi_188878500
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Maar je moet ook bij jezelf na gaan of je de muziek van Tool ervaart als leeg en lui omdat je de details en de nuances misschien gewoon niet herkent...
pi_188878659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 12:42 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar je moet ook bij jezelf na gaan of je de muziek van Tool ervaart als leeg en lui omdat je de details en de nuances misschien gewoon niet herkent...
Ah is dat het, het is geen smaak, ik zal wel niet goed luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')