Helder. Dank.quote:Op maandag 12 augustus 2019 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zit er dik in; feitelijke gegevens hebben we daaromtrent niet. De verklaring hiervoor, en let wel, dit behelst opnieuw de historische, niet de religieuze waarheid van de dingen, is dat men binnen de katholieke en orthodoxe traditie niets deed als het niet was overgeleverd door voorgangers, met als startpunt de apostelen zelf. Als er iets uit de kerkvaders blijkt, is het hun afkeer van 'nieuwigheden' die zich niet konden bogen op de traditie. Feitelijk zegt dat niets over de religieuze waarheid van de sacramenten, of de beeldendienst, of wat dan ook, het toont enkel aan dat binnen de kerkelijke gemeenschap deze zaken als overgeleverd werden geïnterpreteerd. Wat ik derhalve ook het belangrijkst vind in deze discussie is niet of de vroege kerk en diens voortzetting, de katholieke en orthodoxe, de religieuze waarheid leert (dat blijven persoonlijke aangelegenheden), maar of de katholieke/orthodoxe kerk gaandeweg de eeuwen zaken bewust heeft ingevoerd, zónder dat er precedent gezocht (en gevonden) werd in de apostolische overlevering.
Zou er sprake geweest kunnen zijn van 'nieuwigheden' die niet als zodanig werden ontdekt of opgemerkt? Wellicht.
Nee. Het is veel te mager. Dus laten we het zoquote:Op maandag 12 augustus 2019 19:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Esoterie is zelden de dominante stroming. Omdat'ie juist wordt gereserveerd voor ingewijden ...
Voor Mayahana heb ik Blavatsky genoemd. Maar daar wil je niet aan.
En hier wil je ook niets mee doen.
Volgens mij heeft het geen zin zo.
Misschien is dit een piste: https://selfdefinition.or(...)soteric-Buddhism.pdfquote:Op maandag 12 augustus 2019 20:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee. Het is veel te mager. Dus laten we het zo
Wie zegt dat ik er nog nooit iets over gelezen heb maar ik heb genoeg aan de bijbel welke onze laatste autoriteit is en niet iets anders zoals bij jou traditie,kerkvaders boven God gaat stellen. En die jullie ook totaal niet snappen en logisch ook want je verdeelt het woord niet zoals het moet. En God zegt ook dat "Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust". En wij leven onder een andere bedeling dan vroeger maar dat pas jij niet toe en krijg je valse doctrine. Wij vallen onder gratie niet onder de wet en als jij de wet wil houden of goeie werken wil doen voor je redding val je niet onder gratie.Het is of of Etto kan niet beide..... En de mensen die straks tot geloof komen na de opname kunnen zonder het teken van het beest niet werken of eten en de mensen die joden en christenen gaan helpen in die tijd is waar Mattheus 25 over spreekt dat die mensen worden beoordeeld hoe ze die mensen geholpen hebben. Want hun helpen is Jezus helpen.quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb dan weer het gevoel dat je nog nooit een echte studie naar de vroege kerk en de vroege christenen hebt gemaakt maar je hele visie is gebouwd op 20e eeuwse Evangelische nieuwlichterij en je eigen wensdenken. En dat je zelf nog nooit een kerkvader hebt gelezen, bevestigt eerder dat jij bepaalde zaken niet wil zien, want je weet dat je interpretaties niet stroken met wat de vroege kerk leerde en geloofde.
Sola scriptura is trouwens in zichzelf tegenstrijdig.
Hahaha say what Etto!!! je gelooft in de alverzoening.....nou dan snap je ook al niets van Gods natuur, zijn rechtvaardigheid en Heiligheid en dat de zonde bestraft moet worden anders is God niet meer rechtvaardig en aangezien hij eeuwig leeft is de straf ook eeuwig. En als iedereen al wordt gered waarom moest Jezus dan sterven...? zie je hoe belachelijk het is wat je gelooftquote:Op maandag 12 augustus 2019 08:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja hoi, wat voor identiteit biedt een geloof nou als op het end iedereen zomaar die hemel inmag?
De weg tot den hemel is eng en velen zullen in den zwavelput worden gemieterd![]()
Allemaal goddelijke rechtvaardigheid en liefde, natuurlijk
En dat is het mooie want de boeken die je noemt zijn grotendeels niet voor ons christenen vandaag qua doctrine de eerste 4 gospels en Jacobus en openbaring zijn allemaal aan joden gericht en we kunnen er zeker lering uit halen maar allemaal spreken ze Paul tegen als het gaat om werken....alleen wij vandaag vallen onder de kerkbedeling die begon in Hebr 9:15 en duurt tot de opname in 2 Thes. Daarna gaat werken wel weer in met geloof om gered te worden en daar zal jij ook terecht komen voor de laatste 7 jaar, want je verwerpt redding door geloof alleen wat voor ons geldt nu. En doordat jij dus niet doet aan dispensaties en dat is zeker niks nieuws maar wel de enige juiste manier om Gods woord te lezen, want anders valt er geen touw aan vast te knopen en klopt er niks van het woord. En toch blijf je maar volhouden ondanks dat ik laat zien dat het zo moet zijn anders is God een leugenaar.quote:Op maandag 12 augustus 2019 08:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo gek, natuurlijk. Religie evolueert. De manier waarop de evangelisten het OT als typologie voor Jezus gebruikten, de messias werd vergoddelijkt,Jezus een tweede maal zou terugkeren of dat metaforische beschrijvingen van "de opstanding van Israël" gebruikt zou worden als een algemene opstandingen van de mens zou een paar eeuwen daarvoor ook volslagen vreemd zijn.
En dan heb je het nog niet eens over alle afsplitsingen die behoorlijk afwijken van het standaard protestantisme, zoals het mormonisme of Christian Science.
Ik vind jouw redenaties hier nogal warrig, extremistisch, ongenuanceerd en emotioneel overkomen eerlijk gezegd. Ik kan er weinig mee, helaasquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
En dat is het mooie want de boeken die je noemt zijn grotendeels niet voor ons christenen vandaag qua doctrine de eerste 4 gospels en Jacobus en openbaring zijn allemaal aan joden gericht en we kunnen er zeker lering uit halen maar allemaal spreken ze Paul tegen als het gaat om werken....alleen wij vandaag vallen onder de kerkbedeling die begon in Hebr 9:15 en duurt tot de opname in 2 Thes. Daarna gaat werken wel weer in met geloof om gered te worden en daar zal jij ook terecht komen voor de laatste 7 jaar, want je verwerpt redding door geloof alleen wat voor ons geldt nu. En doordat jij dus niet doet aan dispensaties en dat is zeker niks nieuws maar wel de enige juiste manier om Gods woord te lezen, want anders valt er geen touw aan vast te knopen en klopt er niks van het woord. En toch blijf je maar volhouden ondanks dat ik laat zien dat het zo moet zijn anders is God een leugenaar.
Ik weet wel zeker dat je nog nooit een kerkvader hebt gelezen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:06 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik er nog nooit iets over gelezen heb maar ik heb genoeg aan de bijbel welke onze laatste autoriteit is en niet iets anders zoals bij jou traditie,kerkvaders boven God gaat stellen. En die jullie ook totaal niet snappen en logisch ook want je verdeelt het woord niet zoals het moet. En God zegt ook dat "Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is; Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust". En wij leven onder een andere bedeling dan vroeger maar dat pas jij niet toe en krijg je valse doctrine. Wij vallen onder gratie niet onder de wet en als jij de wet wil houden of goeie werken wil doen voor je redding val je niet onder gratie.Het is of of Etto kan niet beide..... En de mensen die straks tot geloof komen na de opname kunnen zonder het teken van het beest niet werken of eten en de mensen die joden en christenen gaan helpen in die tijd is waar Mattheus 25 over spreekt dat die mensen worden beoordeeld hoe ze die mensen geholpen hebben. Want hun helpen is Jezus helpen.
Omdat Jezus gestorven is wordt iedereen gered, dat is de hele apotheose van het heilsplan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:11 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hahaha say what Etto!!! je gelooft in de alverzoening.....nou dan snap je ook al niets van Gods natuur, zijn rechtvaardigheid en Heiligheid en dat de zonde bestraft moet worden anders is God niet meer rechtvaardig en aangezien hij eeuwig leeft is de straf ook eeuwig. En als iedereen al wordt gered waarom moest Jezus dan sterven...? zie je hoe belachelijk het is wat je gelooft
Nee nee als jij Jezus niet aanneemt ga je verloren man en Jezus zegt ook dat iemand opnieuw geboren moet zijn om het hemelse koninkrijk te zien. Dus ga je al.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat Jezus gestorven is wordt iedereen gered, dat is de hele apotheose van het heilsplan.
Simpele vraag aan jou; zal de wil van God in alles uitkomen?
En daar komt de aap uit de mouw. Jakobus spreekt Paulus tegen, maar je vindt het makkelijkere 'geloof alleen' gebeuren van Paulus (overigens een Lutherse interpretatie, maar goed) aantrekkelijker dan het 'je zult je geloof moeten omzetten in daden' van Jakobus.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
En dat is het mooie want de boeken die je noemt zijn grotendeels niet voor ons christenen vandaag qua doctrine de eerste 4 gospels en Jacobus en openbaring zijn allemaal aan joden gericht en we kunnen er zeker lering uit halen maar allemaal spreken ze Paul tegen als het gaat om werken....alleen wij vandaag vallen onder de kerkbedeling die begon in Hebr 9:15 en duurt tot de opname in 2 Thes. Daarna gaat werken wel weer in met geloof om gered te worden en daar zal jij ook terecht komen voor de laatste 7 jaar, want je verwerpt redding door geloof alleen wat voor ons geldt nu. En doordat jij dus niet doet aan dispensaties en dat is zeker niks nieuws maar wel de enige juiste manier om Gods woord te lezen, want anders valt er geen touw aan vast te knopen en klopt er niks van het woord. En toch blijf je maar volhouden ondanks dat ik laat zien dat het zo moet zijn anders is God een leugenaar.
Jep, het is zelfs zo erg dat ancient Egypt Satan worshipte, en Satan, Eye of Horus, zit zelfs in je brein, je bent dus bezeten door Satan, dit is het bewijs;quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:39 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Goh Horus zijn oog aka satan leuke plaatjes heb je weer en je wordt misleid door hem man
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As above, so below.
Komt Gods wil in alle dingen uit, ja of nee?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:41 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee nee als jij Jezus niet aanneemt ga je verloren man en Jezus zegt ook dat iemand opnieuw geboren moet zijn om het hemelse koninkrijk te zien. Dus ga je al.
Het gaat er niet om wat ik wil maar wat God wil. En God leert dat we nu door geloof alleen gered zijn in deze tijd en je negeert die verzen gewoon. Paul is de apostel voor de heidenen en daar val jij ook onder dus waar heb je het over. God handelt anders met mensen in verschillende tijden en dat is overduidelijk en toch zie je het niet omdat je misleid wordt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En daar komt de aap uit de mouw. Jakobus spreekt Paulus tegen, maar je vindt het makkelijkere 'geloof alleen' gebeuren van Paulus (overigens een Lutherse interpretatie, maar goed) aantrekkelijk dan het 'je zult je geloof moeten omzetten in daden' van Jakobus.
Zie hier hoe de zelf-lezer te werk gaat.
Dit is ook wel mooi: "En doordat jij dus niet doet aan dispensaties en dat is zeker niks nieuws maar wel de enige juiste manier om Gods woord te lezen, want anders valt er geen touw aan vast te knopen en klopt er niks van het woord."
Volgens wie? Wie heeft dat bepaald?
Inderdaad. De wil van God. Daar zijn ook verzen over. Mijn vraag, nogmaals: komt de wil van God ten alle tijden tot realisering, ja of nee? Eens zien wie hier van God een leugenaar maakt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:46 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat ik wil maar wat God wil. En God leert dat we nu door geloof alleen gered zijn in deze tijd en je negeert die verzen gewoon. Paul is de apostel voor de heidenen en daar val jij ook onder dus waar heb je het over. God handelt anders met mensen in verschillende tijden en dat is overduidelijk en toch zie je het niet omdat je misleid wordt.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:41 schreef Mijk het volgende:
[..]
Jep, het is zelfs zo erg dat ancient Egypt Satan worshipte, en Satan, Eye of Horus, zit zelfs in je brein, je bent dus bezeten door Satan, dit is het bewijs;Nee satan gebruikt bepaalde symbolen om te laten zien dat hij heerst, want hij is de god van deze wereld en de meeste volkeren dienden hem ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
God werkt alles uit voor het goede maar de vrije wil van de mens gaat Hij niet aan voorbij en daarom gaan de meeste mensen ook verloren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Komt Gods wil in alle dingen uit, ja of nee?
Ik houd het liever bij mijn eigen visie. Dat maakt nog enig sense. Ego = Satan, je bent op dit moment onderhevig eraan, en leeft daarom in de hel elke dag zonder dat je het door hebt (Samsara).quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:48 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee satan gebruikt bepaalde symbolen om te laten zien dat hij heerst, want hij is de god van deze wereld en de meeste volkeren dienden hem ook.
Ofwel, als er melding wordt gemaakt van een tijd waarin God alles in alles zal zijn, en pijn, dood en verdriet zijn verdwenen, moeten we eigenlijk lezen dat er alsnog ergens in die nieuwe kosmos een plaats is waar pijn, dood en verdriet wel bestaan, evenals de zonde.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:49 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God werkt alles uit voor het goede maar de vrije wil van de mens gaat Hij niet aan voorbij en daarom gaan de meeste mensen ook verloren.
Omdat ik genoeg kennis heb van waar jij in gelooft omdat ik het ook eerst geloofde en ik nu ik de waarheid ken zie dat het allemaal onzin is en ga je alles zien zoals het is.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 12:48 schreef Mijk het volgende:
Ik vind het trouwens altijd wel mooi hoe anderen exact kunnen vertellen hoe ik misleid wordt, maar ze van zichzelf toch wel erg zeker weten dat zij niet misleid worden (om whatever reason ze hierbij komen). Dat is erg bijzonder te noemen. Er is er wel 1 die misleidt wordt, maar ik kan je verklappen dat ik het waarschijnlijk niet ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |