abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188329432
Als je een agent uitkaffert krijg je wat mij betreft gewoon een bon. Dat is een straf in Nederland, lijfstraffen als straffen die door politie/justitie worden uitgedeeld zijn gelukkig al een paar eeuw niet meer gebruikelijk.

Echt, die behoefte om je eigen frustratie over je eigen onmacht eruit te meppen kan misschien soms begrijpelijk zijn, maar is zeker niet goed te praten. Want geef toe: het is geen corrigerende tik, het is gewoon een teken van onmacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2019 13:18:11 ]
pi_188329456
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is toch vooral de millenial generatie. De eerste generatie die met gigantisch veel vrijheid en zonder lijfstraffen is opgevoed. Dus als dat een teken is voor wat er nog gaat komen kan je je borst natmaken.

Eh, nee. Ik zou eerder de 50+ers die volledig doorgeschoten geïndividualiseerd zijn noemen.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:22:56 #203
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188329519
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:17 schreef Hanca het volgende:
. Want geef toe: het is geen corrigerende tik, het is gewoon een teken van onmacht.
Sorry, dat geef ik niet toe want ik vind dat er soms veel te soft wordt opgetreden. Als je niet wilt luisteren naar gezag, of dat nou een leraar is of een agent, dan moet je maar voelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Eh, nee. Ik zou eerder de 50+ers die volledig doorgeschoten geïndividualiseerd zijn noemen.
Dat zijn zeg maar de ouders van die generatie dus dat is nogal logisch
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_188331305
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

O maar ik heb het ook over het algemeen, niet alleen op school. Ouders moeten óók veel strenger zijn en een tik af en toe mag best. Nu wordt dat angstvallig niet gedaan en zie je soms ouders een heel psychologisch gesprek houden in een supermarkt met een kind van 3 omdat het niet wil luisteren :')
En ja dat stronteigenwijze (of mondig zoals jij dat noemt) van mensen mag ook wel eens drastisch worden teruggedrongen. De vrijheden die we hier hebben zijn in een hoop opzichten echt veel te ver doorgeschoten. Een agent compleet uitkafferen? doodnormaal. Als eerste reactie ervanuit gaan dat de leraar fout zat en liegt en niet je kind van 5? Waarom niet . Totaal geen rekening met anderen houden omdat 'jij toch wel een feestje mag geven tot 3u 's nachts' ? Harstikke gewoon.
Maar welke institutie gaat afdwingen dat ouderen hun kinderen weer gezellig gaan slaan? Het gegeven is dat de maatschappij is veranderd. Een totaal gebrek aan respect voor agenten of hulpverleners is problematisch, maar er zitten ook zeker positieve aspecten aan. Ik ken gevallen van sterfgevallen die vermijdbaar waren geweest als mensen mondiger waren geweest tegen artsen en bijvoorbeeld een second opinion hadden aangevraagd. Ook genoeg gevallen van kinderen die een mavo advies kregen en uiteindelijk makkelijk havo of vwo hebben afgerond.

quote:
De maatschappij moet weer een maatschappij worden met wat meer normen en waarden en dat begint bij opvoeding en daar hoort af en toe een corrigerende tik ook bij. En ja ook mensen die een agent volledig verrot schelden mogen ook gewoon wel eens een wapenstok in hun nek geknuppeld krijgen. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.
En dan? Je hele betoog leunt op de niet onderbouwde en zelfs al veelvuldig ontkrachte aanname dat meppen ervoor zorgt dat mensen braaf worden. Het tegendeel is immers waar.
quote:
[..]

Dat is toch vooral de millenial generatie. De eerste generatie die met gigantisch veel vrijheid en zonder lijfstraffen is opgevoed. Dus als dat een teken is voor wat er nog gaat komen kan je je borst natmaken.

En die generatie is op alle fronten braver dan bijvoorbeeld mijn generatie. Het idee dat lijfstraffen brave burgers opleveren lijkt vooral gebaseerd op een hang naar een nooit bestand hebbend verleden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:49:45 #205
46794 Berkery
Fat bastard
pi_188335722
Oh leuk, de kreet 'normen en waarden' kom ik in dit topic weer eens tegen. Dat was in de tijd van Lubbers het mantra van het CDA, maar ik heb nog nooit een lijst 'normen en waarden' gezien.
ROMANES EUNT DOMUS
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:51:32 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188335762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maak daar maar 30+ers van.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 augustus 2019 @ 19:55:52 #207
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188335808
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:49 schreef Berkery het volgende:
Oh leuk, de kreet 'normen en waarden' kom ik in dit topic weer eens tegen. Dat was in de tijd van Lubbers het mantra van het CDA, maar ik heb nog nooit een lijst 'normen en waarden' gezien.
Dat was vooral het stokpaardje van Balkenende volgens mij. 'Wormen en maden' werd het toen ook wel genoemd.
pi_188335863
quote:
10s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:49 schreef Berkery het volgende:
Om maar eens iemand te noemen die ook niet vies was van een paar vrouwenbillen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 7 augustus 2019 @ 20:25:54 #209
46794 Berkery
Fat bastard
pi_188336198
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 19:55 schreef kladderadatsch het volgende:

Dat was vooral het stokpaardje van Balkenende volgens mij. 'Wormen en maden' werd het toen ook wel genoemd.
Van Kooten en de Bie gingen er al mee aan de haal in de jaren '90:

ROMANES EUNT DOMUS
  woensdag 7 augustus 2019 @ 20:33:40 #210
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_188413685
En daar breng je als ouder je kind heen? Moet niet gekker worden.
pi_188414064
Er wordt hier dan wel over de normen en waarden van 'de jeugd' gesproken, maar heel eerlijk gezegd vertoont een aardig deel van de volwassenen ook onbeschoft gedrag. Ik zie weinig verschil buiten wat jeugdige opstandigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')