abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188323676
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:30 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik zei dat je geen kinderen moet nemen, neem ook maar geen honden.
Mwah, met die methode is de kans groot dat de hond vroeg of laat hem naar de keel grijpt, silver linings enzo
pi_188323706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

gelukkig wonen we in nederland, waar dit nooit meer gaat gebeuren. achterlijk gedoe.
Blijkbaar zijn de FvD aanhangertjes hier wel happig op. Zal vermoedelijk vooral met hun sexuele fantasieen samenhangen.
pi_188324455
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Blijkbaar zijn de FvD aanhangertjes hier wel happig op. Zal vermoedelijk vooral met hun sexuele fantasieen samenhangen.
over 5 jaar weer een ander marginaal clubje losers op ver rechts..
  woensdag 7 augustus 2019 @ 10:08:39 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188326681
quote:

[..]

In ieder geval wel weer tekenend wat voor types erop FvD afkomen
  woensdag 7 augustus 2019 @ 10:43:24 #180
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188327099
quote:

[..]

Er is ons een hoop aangewreven, maar dat we zogenaamd kicken - seksueel genot halen - op het martelen van kinderen is wel een nieuw dieptepunt, hoor.

Kun je nog lager gaan? Ik ben oprecht benieuwd.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 10:49:11 #181
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188327169
Trouwens, als jullie het nog niet doorhadden: Uncucked is geen FVD-aanhanger maar een stropop account. Ik wist het niet zeker totdat hij uit de kast kwam als incel ''omdat Nederlandse vrouwen alleen nog Marokkanen neuken'' en hij mogelijk in de toekomst een Oekrainse bruid zou bestellen. :')

Veel te bizar om waar te zijn.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:18:07 #182
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188327567
Er mag, nee, er MOET meer discipline worden bijgebracht en als lijfstraffen de enige optie nog is dan moet je die gewoon inzetten.
Het respect moet weer terug in de maatschappij.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:30:24 #183
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188327767
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:18 schreef Metro2005 het volgende:

Het respect moet weer terug in de maatschappij.
Wellicht eens bij jezelf beginnen door na te denken over jouw ideetjes over geweld tegen anderen.

Verder is kankeren op de jeugd iets voor opa's van 80+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:31:25 #184
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188327787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wellicht eens bij jezelf beginnen door na te denken over jouw ideetjes over geweld tegen anderen.

Verder is kankeren op de jeugd iets voor opa's van 80+
Iemand voelt zich aangesproken.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:33:22 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188327820
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Iemand voelt zich aangesproken.
Ik ben bijna 36 dus als jeugd kan ik me niet meer aangesproken voelen.

Maar verder doen de jongeren het niet slechter dan vroeger (behalve muzieksmaak dan). Dat hele gelul over de jeugd van tegenwoordig bestaat al sinds de oude Grieken en is echt een symptoom van oud van geest worden.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:51:23 #186
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188328090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben bijna 36 dus als jeugd kan ik me niet meer aangesproken voelen.

Maar verder doen de jongeren het niet slechter dan vroeger (behalve muzieksmaak dan). Dat hele gelul over de jeugd van tegenwoordig bestaat al sinds de oude Grieken en is echt een symptoom van oud van geest worden.
Mijn vrouw werkt in het onderwijs en geloof me, het disrespect en compleet gebrek aan opvoeding is echt een enorm probleem aan het worden. En als je een kind straft omdat het bv een ander kind in elkaar gebeukt heeft dan komen de ouders nog even verhaal halen ook want: Mijn kind doet zoiets niet.
pi_188328770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Mijn vrouw werkt in het onderwijs en geloof me, het disrespect en compleet gebrek aan opvoeding is echt een enorm probleem aan het worden. En als je een kind straft omdat het bv een ander kind in elkaar gebeukt heeft dan komen de ouders nog even verhaal halen ook want: Mijn kind doet zoiets niet.
Dan is de oplossing inderdaad om zo'n kind even lekker te meppen, daar zullen de ouders van leren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:40:14 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188328794
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan is de oplossing inderdaad om zo'n kind even lekker te meppen, daar zullen de ouders van leren.
Hardhandig een kind beetpakken en in de hoek zetten valt al onder 'lijfstraf' tegenwoordig en af en toe eens een corrigerende tik mag best. Ook door de ouders trouwens.
pi_188328932
quote:

[..]

Dat is ook een probleem van alle tijden, las zoiets een tijdje ook in een boek uit de jaren 50, dat "mijn kind doet zoiets niet". Doen alsof problemen met jeugd nieuw zijn is ontzettend dom. Gelukkig gaat het bij de meesten vanzelf weer over, die periode van afzetten tegen het gezag.

En als je als leraar laat merken dat de leerlingen in jouw les veel kunnen leren en dat ook nog op een leuke, gezellige manier (hoeft echt geen spelletjes, maar niet de methode "mondhouden en schrijf op wat ik zeg") en als ze dan merken dat jij als leraar ook nog oog hebt voor de problemen van de leerlingen, zowel binnen als buiten de les, heb je echt geen gekke strafmethodes nodig.

En voor de meest vervelende pubers zijn er dan nog altijd de straffen van de les uit sturen, nablijven, een week lang nablijven, schorsen en tenslotte van school sturen (in die volgorde). Allemaal best geaccepteerde straffen.
pi_188328963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hardhandig een kind beetpakken en in de hoek zetten valt al onder 'lijfstraf' tegenwoordig en af en toe eens een corrigerende tik mag best. Ook door de ouders trouwens.

Een corrigerende tik op de vingers als ze de vingers in de snoeppot hebben of bijna in een vuur steken, ja. Gewoon meppen, nee. En nee, ook niet hardhandig in een hoek zetten, je kunt gewoon zeggen dat iemand in een hoek moet gaan staan (al is dat wel een erg ouderwetse straf). Blijf als docent gewoon van de leerlingen af, zo moeilijk is dat niet.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:49:47 #191
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188328966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem van alle tijden, las zoiets een tijdje ook in een boek uit de jaren 50, dat "mijn kind doet zoiets niet". Doen alsof problemen met jeugd nieuw zijn is ontzettend dom. Gelukkig gaat het bij de meesten vanzelf weer over, die periode van afzetten tegen het gezag.

En als je als leraar laat merken dat de leerlingen in jouw les veel kunnen leren en dat ook nog op een leuke, gezellige manier (hoeft echt geen spelletjes, maar niet de methode "mondhouden en schrijf op wat ik zeg") en als ze dan merken dat jij als leraar ook nog oog hebt voor de problemen van de leerlingen, zowel binnen als buiten de les, heb je echt geen gekke strafmethodes nodig.

En voor de meest vervelende pubers zijn er dan nog altijd de straffen van de les uit sturen, nablijven, een week lang nablijven, schorsen en tenslotte van school sturen (in die volgorde). Allemaal best geaccepteerde straffen.
Nee, ook leraren die al veel langer in het onderwijs werken geven het aan, de huidige jeugd is echt vele malen brutaler, eigenwijzer en moeilijker te hanteren. Het helpt ook niet dat alles wat vroeger naar speciaal onderwijs ging nu bij de rest in een reguliere klas gedumpt wordt.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een corrigerende tik op de vingers als ze de vingers in de snoeppot hebben of bijna in een vuur steken, ja. Gewoon meppen, nee. En nee, ook niet hardhandig in een hoek zetten, je kunt gewoon zeggen dat iemand in een hoek moet gaan staan (al is dat wel een erg ouderwetse straf). Blijf als docent gewoon van de leerlingen af, zo moeilijk is dat niet.
En als ze weigeren in de hoek te gaan staan?

Bovendien had ik het ook niet over in elkaar beuken maar een tik op de vingers of als ze tegenstribbelen dan maar hardhandig ergens mee naartoe nemen.
Het zijn kinderen, geen volwassenen. ratio gebruiken en mee praten werkt nu eenmaal niet altijd.
pi_188329072
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En als ze weigeren in de hoek te gaan staan?

Bovendien had ik het ook niet over in elkaar beuken maar een tik op de vingers of als ze tegenstribbelen dan maar hardhandig ergens mee naartoe nemen.
Het zijn kinderen, geen volwassenen. ratio gebruiken en mee praten werkt nu eenmaal niet altijd.

Als ze niet luisteren, dan stuur je ze de klas uit. Kunnen ze bij de directeur gaan zitten. Je blijft gewoon van kinderen af.

En ja, als je zelf redelijk blijft en niet boos gaat staan schreeuwen als volwassene, werkt ratio en rede wel bijna altijd. Slaan, tikken, knijpen zijn altijd een teken van onmacht en dat voelt een kind.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:56:09 #193
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188329081
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als ze niet luisteren, dan stuur je ze de klas uit. Kunnen ze bij de directeur gaan zitten. Je blijft gewoon van kinderen af.

En ja, als je zelf redelijk blijft en niet boos gaat staan schreeuwen als volwassene, werkt ratio en rede wel bijna altijd. Slaan, tikken, knijpen zijn altijd een teken van onmacht en dat voelt een kind.
We verschillen duidelijk van mening en je hebt overduidelijk geen ervaring met de huidige lichting kinderen.
pi_188329126
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

We verschillen duidelijk van mening en je hebt overduidelijk geen ervaring met de huidige lichting kinderen.
Ik heb er zelf 3 en pas wekelijks tijdens de pauze op op het plein. Dat gaat om de basisschool. Moet daar regelmatig in een ruzie springen of kinderen corrigeren, maar heb nog nooit aan een kind gezeten (behalve dan om te troosten bij een val oid).

Heb trouwens 2 juffen als zus en een middelbare school leraar als zwager. Die zijn het ook met me eens.

Op de middelbare school is sowieso alles wel met rede te doen, die kinderen zijn niet achterlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2019 12:59:48 ]
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:05:04 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188329243
quote:

[..]

Tja met dat soort anekdotische verhalen kunnen we heel weinig mee. Ik heb ook wel eens gedate met juffen de afgelopen jaren en die kinderen vertonen geen ander gedrag dan vroeger. Les geven in een achterbuurt is sowieso een heel ander verhaal dan lesgeven in een saaie slaapstad,

Al dat soort geleuter over jeugd van tegenwoordig hoort je al jaren en de nieuwe generatie heeft de samenleving nog altijd niet ontwricht.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:07:36 #196
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188329282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja met dat soort anekdotische verhalen kunnen we heel weinig mee. Ik heb ook wel eens gedate met juffen de afgelopen jaren en die kinderen vertonen geen ander gedrag dan vroeger. Les geven in een achterbuurt is sowieso een heel ander verhaal dan lesgeven in een saaie slaapstad,
Dat is absoluut wel een punt ja, de school waar mijn vrouw werkt bevat nogal veel allochtone kinderen en die zijn van zichzelf echt gewoon agressiever, kennen veel minder goed de taal en lopen enorm achter met de meest simpele dingen. Alsof er thuis echt niet naar ze is omgekeken.

quote:
Al dat soort geleuter over jeugd van tegenwoordig hoort je al jaren en de nieuwe generatie heeft de samenleving nog altijd niet ontwricht.
Jij vindt de maatschappij er op vooruit gegaan de afgelopen 15-20 jaar ja? Ben je serieus?
pi_188329295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt een beetje. Je stelt dat een gebrek aan discipline een probleem is en dat ouders ook nog eens verhaal komen halen als je een kind straft. Denk je dat een kind dan nog eens fysiek aanpakken het probleem van de 'assertieve ouder' verhelpt? Natuurlijk niet, de kans is waarschijnlijk juist groter dat je dan als leerkracht zelf ook fysieke gevolgen gaat ondervinden omdat ouders jou fysiek te lijf gaan.
Dit soort fantasieën zijn vooral gebaseerd op een fictief verleden waarin kinderen zich braaf gedroegen omdat fysieke tucht heerste. Dat was allereerst al niet het geval, maar belangrijker nog is de situatie van vandaag de dag heel anders. Het beroep van basisschoolleraar is redelijk gedevalueerd. Het is oneerbiedig gezegd iets geworden voor part-time PABO-miepjes. De maatschappij waarin meneer pastoor / domino en meneer de leraar ongetwijfeld wel gelijk zouden hebben is totaal voorbij. Dan kun je wel denken dat kinderen meppen ze discipline gaat bijbrengen, maar afgezien van het feit dat dit niet gaat werken is het ook nog eens zo dat de ouders hier niet mee akkoord zullen gaan en je als leraar ook wel een paar klappen op je gezicht kunt verwachten als je hieraan begint.
De samenleving is nou eenmaal een stuk mondiger geworden en mensen nemen het woord van de leraar, de arts of de notaris niet zonder meer voor waar aan. In mijn ogen slaat dit ook vaak wel wat te ver door, maar je draait het nou eenmaal niet even terug.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188329314
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij vindt de maatschappij er op vooruit gegaan de afgelopen 15-20 jaar ja? Ben je serieus?
Dat is een andere discussie, maar als er een groep is die ik zou aanwijzen als ontwrichtend zijn het zeker niet de jongeren.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:14:03 #199
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_188329364
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt een beetje. Je stelt dat een gebrek aan discipline een probleem is en dat ouders ook nog eens verhaal komen halen als je een kind straft. Denk je dat een kind dan nog eens fysiek aanpakken het probleem van de 'assertieve ouder' verhelpt? Natuurlijk niet, de kans is waarschijnlijk juist groter dat je dan als leerkracht zelf ook fysieke gevolgen gaat ondervinden omdat ouders jou fysiek te lijf gaan.
Dit soort fantasieën zijn vooral gebaseerd op een fictief verleden waarin kinderen zich braaf gedroegen omdat fysieke tucht heerste. Dat was allereerst al niet het geval, maar belangrijker nog is de situatie van vandaag de dag heel anders. Het beroep van basisschoolleraar is redelijk gedevalueerd. Het is oneerbiedig gezegd iets geworden voor part-time PABO-miepjes. De maatschappij waarin meneer pastoor / domino en meneer de leraar ongetwijfeld wel gelijk zouden hebben is totaal voorbij. Dan kun je wel denken dat kinderen meppen ze discipline gaat bijbrengen, maar afgezien van het feit dat dit niet gaat werken is het ook nog eens zo dat de ouders hier niet mee akkoord zullen gaan en je als leraar ook wel een paar klappen op je gezicht kunt verwachten als je hieraan begint.
De samenleving is nou eenmaal een stuk mondiger geworden en mensen nemen het woord van de leraar, de arts of de notaris niet zonder meer voor waar aan. In mijn ogen slaat dit ook vaak wel wat te ver door, maar je draait het nou eenmaal niet even terug.
O maar ik heb het ook over het algemeen, niet alleen op school. Ouders moeten óók veel strenger zijn en een tik af en toe mag best. Nu wordt dat angstvallig niet gedaan en zie je soms ouders een heel psychologisch gesprek houden in een supermarkt met een kind van 3 omdat het niet wil luisteren :')
En ja dat stronteigenwijze (of mondig zoals jij dat noemt) van mensen mag ook wel eens drastisch worden teruggedrongen. De vrijheden die we hier hebben zijn in een hoop opzichten echt veel te ver doorgeschoten. Een agent compleet uitkafferen? doodnormaal. Als eerste reactie ervanuit gaan dat de leraar fout zat en liegt en niet je kind van 5? Waarom niet . Totaal geen rekening met anderen houden omdat 'jij toch wel een feestje mag geven tot 3u 's nachts' ? Harstikke gewoon.

De maatschappij moet weer een maatschappij worden met wat meer normen en waarden en dat begint bij opvoeding en daar hoort af en toe een corrigerende tik ook bij. En ja ook mensen die een agent volledig verrot schelden mogen ook gewoon wel eens een wapenstok in hun nek geknuppeld krijgen. Wie niet wil luisteren moet maar voelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, maar als er een groep is die ik zou aanwijzen als ontwrichtend zijn het zeker niet de jongeren.
Dat is toch vooral de millenial generatie. De eerste generatie die met gigantisch veel vrijheid en zonder lijfstraffen is opgevoed. Dus als dat een teken is voor wat er nog gaat komen kan je je borst natmaken.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:16:06 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188329402
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is absoluut wel een punt ja, de school waar mijn vrouw werkt bevat nogal veel allochtone kinderen en die zijn van zichzelf echt gewoon agressiever, kennen veel minder goed de taal en lopen enorm achter met de meest simpele dingen. Alsof er thuis echt niet naar ze is omgekeken.
Ik heb mn jeugd in zeer diverse wijk doorgebracht (de artsen en notarissen woonden op 100 m afstand van uitkeringstrekkers) en daar had je ook gewoon onopgevoede jochies uit slechte gezinnen. het is weinig nieuws onder de zon. En in die gezinnen werd gemept. Daar werden dat soort kinderen echt niet beter van.

quote:
Eh ja, ik laat me niet zo snel opfokken door negatief nieuws. En kijk ook niet met een nostalgische bril naar het verleden. Toen had je shit en nu ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')