Inclusief tanken etc? Dan is dat echt niet veel.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:13 schreef Tailless het volgende:
Verder is 500 euro per maand best wel heel veel
Dit ben ik best met je eens, al moet je je niet vergissen in wat voor een kosten je later kunt krijgen:quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:58 schreef investeerdertje het volgende:
Niet zeuren, straks switchen van baan als ze niet willen en je er een redelijke tijd zit en snel samenwonen. Je gouden jaren liggen nog voor je.
Ik ben het hier ook wel mee eens. Maar ik heb toevallig gisteren eens een overzichtje gemaakt van inkomsten vs. uitgaven en als ik kijk wat ik betaal aan verzekeringen:quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:12 schreef Farenji het volgende:
130 per maand aan verzekeringen? Waar verzeker jij je allemaal voor dan?
Thanks voor je tip. Nu je het zegt vind ik de ¤120 voor verzekeringen ook wel een beetje hoog, hier duik ik even in of ik geen fout maak.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:00 schreef SausDip het volgende:
Ik vind de post 'verzekeringen' en 'zorg (aanvullend) wel erg hoog. Kijk goed naar wat je hier van echt nodig hebt. Tevens misschien afvragen of je daadwerkelijk een auto nodig hebt? Als je voor 25 pet week tankt gebruik je hem wellicht weinig. Als je hem voor werk nodig hebt, is de auto weg doen geen optie natuurlijk.
Overigens is je situatie best een veel voorkomende. Als alleenstaande starter is het lastig op dit moment.
Haha, oplettende Fokker? Klopt, neem ik in mijn boodschappengeld mee tot zover of valt onder 'overige kosten'quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:16 schreef Lienekien het volgende:
Ik mis de kosten voor je huisdieren.
Een beetje vergelijkend warenonderzoek is natuurlijk nooit verkeerd!quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:23 schreef Jopie78 het volgende:
Dan neem je er toch een baan bij?
Begin een huiswerkinstituut, ga in de horeca erbij werken of zoek iets anders leuks. Zoek een hobby waar je wat mee bij kan verdienen.
Verder is 2500 op je 29e met hbo niet echt een vetpot, dus wie weet kan je er meer bij krijgen als je een andere baan zoekt. Weet je achtergrond niet, maar ik verdiende op mn 29e 3100 euro en had geen hbo en dat was 10 jaar geleden. Naar je achtergrond kijken boeit dus niet zoveel, het gaat er meer om hoe je nu in je werk staat en of er potentie wordt gezien tot meer.
Zat mogelijkheden voor extra inkomsten dus.
Wat zou je zelf het liefste doen om aan extra geld te komen?
We zijn leeftijdsgenoten. Volgens mij is er na ons een generatie gekomen doe het een stuk lastiger heeft gehad op de arbeidsmarkt, de lonen zijn wat dat betreft wat achtergebleven en dus niet helemaal vergelijkbaar met de onze.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:23 schreef Jopie78 het volgende:
Weet je achtergrond niet, maar ik verdiende op mn 29e 3100 euro en had geen hbo en dat was 10 jaar geleden.
quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:13 schreef Tailless het volgende:
Verder is 500 euro per maand best wel heel veel
Ik ben even op zoek gegaan en ik zal mijn kwestie verzekeringen even iets beter toelichten dan wat ik mijn openingspost staat.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik ben het hier ook wel mee eens. Maar ik heb toevallig gisteren eens een overzichtje gemaakt van inkomsten vs. uitgaven en als ik kijk wat ik betaal aan verzekeringen:
Doorlopende reisverzekering met werelddekking + aansprakelijkheidsverzekering 2.500.000 + rechtsbijstand + inboedelverzekering samen in één pakket 47,48
Uitvaartverzekering 9,94
Woonlastenverzekering 12,68
En dan heb ik nog een levensverzekering van ongeveer 1 euro per maand ()
Voor ongeveer 70 euro per maand ben ik verzekerd.
De opstalverzekering zit inbegrepen in de maandelijkse bijdrage voor de VvE en de autoverzekering betaal ik via de bijtelling (auto v.d. zaak). Dit is dus wat lastiger te bepalen wat mij dit maandelijks kost.
Dus als je die verzekeringen ook nog meeneemt hierin dan denk ik dat ik ook wel richting de 130 euro zou gaan.
Dus mocht je nog tips hebben hoe het goedkoper kan, dan hoor ik het ook wel graag
Als ik naar de salarissen kijk die wij onze starters betalen zie ik die tendens niet, maar daar stopt ook mijn referentiekader, dus neem t gelijk van je aan.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:33 schreef zatoichi het volgende:
[..]
We zijn leeftijdsgenoten. Volgens mij is er na ons een generatie gekomen doe het een stuk lastiger heeft gehad op de arbeidsmarkt, de lonen zijn wat dat betreft wat achtergebleven en dus niet helemaal vergelijkbaar met de onze.
Dat doet verder niet af aan de andere adviezen, TS kan die stappen gewoon nog zetten.
Zou me niks verbazen als daarvan de helft naar de belastingdienst gaatquote:Op maandag 5 augustus 2019 18:38 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als ik naar de salarissen kijk die wij onze starters betalen zie ik die tendens niet, maar daar stopt ook mijn referentiekader, dus neem t gelijk van je aan.
Exact dat!quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:25 schreef carebaer het volgende:
Een beetje vergelijkend warenonderzoek is natuurlijk nooit verkeerd!
Iets er bij doen heb ik zeker over nagedacht, maar een extra baan naast de 40 uur die ik werk lijkt me iets te gek.
Waar ik me de afgelopen 2 jaar flink in verdiept is is blockchaintechnologie en beleggen. Ik ben zeker geen goudzoeker als het gaat om Bitcoin en aanverwante munten, maar mijn studieschuld heb ik er per saldo wel mee 'afgelost'. Studieschuld bestaat nog maar een gelijk bedrag staat tevens op de spaarrekening.
Ik zit er aan te denken mijn blog weer op te pakken die daar over gaat en wellicht daar een paar centen mee te pakken. Soms handel ik ook nog een beetje en pak ik eens een ¤100 a ¤200 per maand extra.
? Als je rond de 3k per maand verdient, duurt het nog wel even voor je de helft mag gaan betalen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:42 schreef Carters het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als daarvan de helft naar de belastingdienst gaat
Als je die auto niet elke dag nodig hebt kun je die misschien wel vervangen door een deel-auto of (electrische) fiets. Hou je zomaar een paar honderd extra over en als je elke dag gaat fietsen kun je ook op de sportschool bezuinigen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:34 schreef carebaer het volgende:
[..]
[..]
Ik ben even op zoek gegaan en ik zal mijn kwestie verzekeringen even iets beter toelichten dan wat ik mijn openingspost staat.
Zorgverzekering is ¤161 per maand, ik ben dus aanvullend verzekerd.
Interpolis verzekering van ¤118,66 per maand bestaande uit rechtsbijstand ¤6,85 (kan ik opzeggen), doorlopende reis ¤4,65 (ga ik opzeggen), inboedel ¤8,19, auto ¤95,88 (ga ik goedkoper regelen) en aansprakelijkheid ¤3,09. Hier valt dus nog wel wat te winnen.
Bedoelde meer waarom hij zo weinig overhoudt, boodschappentax etcquote:Op maandag 5 augustus 2019 18:45 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
? Als je rond de 3k per maand verdient, duurt het nog wel even voor je de helft mag gaan betalen.
Nope, als je ¤1500 pm verdient, betaal je maar iets van 9% belasting (effectief, het uiteindelijke deel van je bruto inkomen dat je moet afdragen). Bij ¤2500 is dat 20%. Bij ¤4000 is dat 30%. Bij ¤7500 is dat 40%.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:42 schreef Carters het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als daarvan de helft naar de belastingdienst gaat
Ah helder.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:49 schreef Carters het volgende:
[..]
Bedoelde meer waarom hij zo weinig overhoudt, boodschappentax etc
Dit heb ik toevallig ongeveer 3 weken geleden zelf gedaan!quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:40 schreef ETA het volgende:
Mocht je langer dan 1 jaar bij je mobiel/telefoon/internet provider zitten, bel ze vandaag nog op en zeg dat je sterk overweegt over te stappen. In veel gevallen bieden zij een korting aan of een extraatje. Bij mij scheelde het 1/3 van mijn abonnementskosten.
@SausDip haalde de auto ook aan, had ik nog niet op gereageerd.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je die auto niet elke dag nodig hebt kun je die misschien wel vervangen door een deel-auto of (electrische) fiets. Hou je zomaar een paar honderd extra over en als je elke dag gaat fietsen kun je ook op de sportschool bezuinigen.
Het ironische is ook nog dat ik dat 10x interessanter vind dan mijn huidige baan, haha. Maar goed, het is een hele nieuwe bedrijfstak waar niet zomaar werk in te vinden is. Ik zal het weer eens oppakken!quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:44 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Exact dat!
Maak youtube filmpjes over blockchain, kom in contact met startende bedrijven waar je misschien kan helpen voor een toekomstige uitbetaling. Ga vloggen, bloggen.. Word enthousiast over iets wat geen energie kost en probeer daar extra’s geld mee te genereren.
Wie weet komt er iets uit voort. Het slechtste wat je kan doen is vast komen te zitten in het idee dat dit het is voor dit bedrag voor de komende x jaar. Het geld ligt echt op straat, tijd is vaak de beperkende factor.
Ik zou zeggen; log uit, pak pen en schrijfwaren, werk wat onderwerpen en scripjes uit en kijk hoe het overkomt op t scherm/papier. Lekker bezig!![]()
Krijg je bij je mobiele provider dan ook echt betere aanbiedingen als die je krijgt als je gewoon op het verlengaanbod ingaat wat op hun website staat?quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef carebaer het volgende:
Dit heb ik toevallig ongeveer 3 weken geleden zelf gedaan!
Aan de andere kant vind ik ¤2500,- per maand met 3 jaar werkervaring niet heel hoog. Eerlijk gezegd vrij laag. De eerste jaren is het vrij normaal om stevige stappen te maken.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:08 schreef Benger het volgende:
Volgens mij moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt. Je hebt een eigen auto en telefoon, terwijl veel jongeren daar voor in de schulden zitten. Ook heb je ruimte om wat te sparen. Het gaat ook om de beleving. Ook oudere generaties zijn met niets begonnen en hebben er lang over gedaan om iets op te bouwen. Ze hadden geen Netflix, mobieltje, of laptop. En vaak ook geen auto.
Als je genoeg spaargeld hebt om bij ongelukken een andere tweedehands auto te kopen, dan heeft allrisk verzekeren geen zin. Dan kun je beter zelf sparen. De overheid ontmoedigd verzekeren door over de verzekeringspremie een hoge belasting te heffen.
Wat een dooddoener dit. De oudere generaties konden lenen bij het leven dus die hadden op hun 20ste al een eigen huis en een auto met een rente om je de ballen uit je broek te lachenquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:08 schreef Benger het volgende:
Volgens mij moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt. Je hebt een eigen auto en telefoon, terwijl veel jongeren daar voor in de schulden zitten. Ook heb je ruimte om wat te sparen. Het gaat ook om de beleving. Ook oudere generaties zijn met niets begonnen en hebben er lang over gedaan om iets op te bouwen. Ze hadden geen Netflix, mobieltje, of laptop. En vaak ook geen auto.
Als je genoeg spaargeld hebt om bij ongelukken een andere tweedehands auto te kopen, dan heeft allrisk verzekeren geen zin. Dan kun je beter zelf sparen. De overheid ontmoedigd verzekeren door over de verzekeringspremie een hoge belasting te heffen.
Als jij je 3 maanden goed verdiept in die shizzle, weet je meer dan de meeste mensen. Juist vanwege de nieuwheid liggen er kansen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:56 schreef carebaer het volgende:
Het ironische is ook nog dat ik dat 10x interessanter vind dan mijn huidige baan, haha. Maar goed, het is een hele nieuwe bedrijfstak waar niet zomaar werk in te vinden is. Ik zal het weer eens oppakken!
Sorry, maar die verhalen ken ik niet. De rente is nog nooit zo laag geweest als nu. Hij is zelfs wel 12% geweest.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:13 schreef Carters het volgende:
[..]
Wat een dooddoener dit. De oudere generaties konden lenen bij het leven dus die hadden op hun 20ste al een eigen huis en een auto met een rente om je de ballen uit je broek te lachen
Dat je met 3 jaar werkervaring nog onder modaal verdient, is m.i. niet vreemd.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:49 schreef carebaer het volgende:
Dan nu waar het om gaat, namelijk mijn salaris. Ik ben 3 jaar geleden HBO afgestudeerd en verdien nu een salaris van ¤2500 bruto voor 40 uur per week. Mooi bedrag kun je zeggen, maar nog altijd wel zo'n ¤400 onder modaal volgens de laatste cijfers.
Beetje offtopic maar per saldo betaal ik paar euro minder paar maand voor mobiel abonnement en thuis TV/internet, maar heb wel 50% extra mobiele data en mijn internet is met 1/3 snelheid gestegen. Was bij KPN.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Krijg je bij je mobiele provider dan ook echt betere aanbiedingen als die je krijgt als je gewoon op het verlengaanbod ingaat wat op hun website staat?
Ik antwoordde ook vooral uit mijn eigen (vergelijkbare) situatie als ts had maar ik ben al een paar jaar verder 😉 als je geen dingen wilt laten voor je kinderen, moet je geen kinderen nemen overigens.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dit ben ik best met je eens, al moet je je niet vergissen in wat voor een kosten je later kunt krijgen:
Met kinderen en een koopwoning zit ik op zo rond de 3500 euro aan vaste lasten per maand exclusief boodschappen.
Zowel kinderen als (het soort) koopwoning zijn geheel eigen en heel bewuste keuzes geweest, maar aan held hou je dan dus niet heel veel meer over als TS nu.
Hoe meer we aflossen hoe beter we het krijgen uiteraard, dus dat is wel een verschil met TS.
Lastiger valt denk ik wel mee. ik heb wel meer risico's moeten nemenquote:Op maandag 5 augustus 2019 18:33 schreef zatoichi het volgende:
[..]
We zijn leeftijdsgenoten. Volgens mij is er na ons een generatie gekomen doe het een stuk lastiger heeft gehad op de arbeidsmarkt, de lonen zijn wat dat betreft wat achtergebleven en dus niet helemaal vergelijkbaar met de onze.
Dan denk ik eerder hoge lasten bij een normaal uitgavenpatroon. Hoe ik mijn huis inricht zegt denk ik al wat. Ik ben sinds mijn 18e financieel zelfstandig en heb ik alles zelf moeten regelen zonder veel begeleiding. Daar ben ik ook zeker trots op. Op mijn verzekeringen lijk ik te kunnen besparen en dat ga ik zeker regelen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:01 schreef tfgk1 het volgende:
Heb je problemen met je salaris of met hoge lasten bij een normaal uitgavenpatroon?
Ik weet niets over je opleiding, maar is er enige groei te verwachten de komende jaren in je salaris?
Juist in de eerste jaren kan je soms snel stappen maken en zit je nu gewoon even net knel, omdat je buiten de boot valt met alles (toeslagen). Als je salaris gewoon enigszins groeit en je over een aantal jaren ¤3500,- verdient, dan heb je weer wat meer ruimte. En moet je nu eventjes afzien.
Dat je een auto hebt, dat is een persoonlijke keuze, maar is altijd wel heel duur. Zelfs een goedkope auto kost je toch al gauw ¤200,- per maand. Wat mij echter opvalt is dat je Allrisk verzekerd bent. Dit doe je normaal gesproken alleen bij vrij nieuwe/dure auto's. Klopt dit?
Ik heb me nu af en aan ruim 2 jaar in die materie verdiept. Ik weet dat ook dat ik er vele malen meer verstand van heb dan de gemiddelde persoon. Mijn persoonlijkheid is echter dat ik mensen misschien wat te snel help zonder er iets tegenover te stellen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:22 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Als jij je 3 maanden goed verdiept in die shizzle, weet je meer dan de meeste mensen. Juist vanwege de nieuwheid liggen er kansen.
Of maak kansen. Wat kan jij bieden in die wereld?
Wel gek dat je het 10x interessanter vindt, dat je zelf zegt dat het een nieuwe wereld is, maar dat je dan wel eindigt met; ik zal het weer eens oppakken..
Dromer of doener.
Succes
Ik heb na mijn Havo een jaar gewerkt. Toen ik 20 was begon ik met mijn eerste studie. Kort samengevat heb ik t/m mijn 22e studies geprobeerd en gestopt omdat ik niet wist wat ik wilde doen. Dat weet ik, ook al heb ik de opleiding Vastgoed afgerond, nog steeds niet wat ik wil. Dat is behoorlijk vervelend.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat je met 3 jaar werkervaring nog onder modaal verdient, is m.i. niet vreemd.
Wat is je achtergrond? De meesten hbo'ers studeren niet pas af als ze ver in de 20 zijn. Stapelaar? Welke richting (en)?
Ga je vaak op vakantie dat je een doorlopende reisverzekering hebt? Zijn je lenzen online niet voordeliger te krijgen?
Ik ben niet met je eens dat ik boven mijn stand leef. Avondeten dat niet op gaat gaat keurig in een bakje de diepvries in om er later nog eens van te eten. Ik richt mijn woning tweedehands zo goedkoop mogelijk in. Daarnaast koop ik niet elk jaar of elke twee jaar een nieuwe telefoon of laptop.quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:47 schreef Schuifpui het volgende:
Je leeft gewoon boven je stand. Een opleiding zegt weinig meer. Tegenwoordig heeft meer dan helft van de jongeren een HBO opleiding of hoger.
Verder zijn je verzekeringen idioot duur. Ik betaal dit jaar voor het eerst meer dan ¤80/maand voor m'n zorgverzekering. Mijn autoverzekering is ¤55/maand met 0-schadevrije jaren, in de randstad en een allrisk voor een redelijk jonge tweedehands auto. Mijn overige verzekeringen zijn ¤57/maand bij elkaar en daarvoor heb ik een heel woonhuis verzekerd, een rechtsbijstandverzekering, doorlopende reisverzekering, aansprakelijkheidsverzekering, overlijdensrisicoverzekering voor de hypotheek en een inboedelverzekering. Nederlanders zijn koning in verzekeren, ik ben ook vrij ruim verzekerd, maar jij spant helemaal de kroon.
Zoals al gezegd: heb je die auto echt nodig? Zo ja je rijdt een vrij dure auto voor je situatie. Wonen, tja dat ik gewoon klote in Nederland als je jong bent en nog niet kunt kopen, been there done that. Verder is ¤125 aan leefgeld ook niet weinig voor één persoon. Zou het niet direct buitensporig willen noemen, maar zuinig is het ook niet. Ik denk dat ik met mijn leefstijl en jouw salaris makkelijk ¤500/maand had kunnen sparen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |