Natuurlijk is de kinetic energy wel op 1 plek geconcentreerd, op het punt van inslag. Hoeveel energie daarvan naar de rest van de structuur gaat (voor het daar stuk gaat dus) is beperkt door hoe sterk de structuur op de plek van inslag is. Bij te veel energie breken de balken en vliegt het puin van het vliegtuig door de gevel heen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 16:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
No. The kinetic energy released passes throughout the structure - would not have been concentrated at one particular point. It would have also sent a massive shockwave through the weaker object (plane) and destroyed it on outside of the building.
2e reactie, where did you het the RAW footage again????quote:Op maandag 5 augustus 2019 11:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Boom Boom.. Explosion. They all saw it on tv, yup.. that's the problem.
Natuurkunde is een groot probleem op bnw.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:04 schreef illusions het volgende:
[..]
Toch jammer dat je niets van natuurkunde snapt.
Aan de impact verandert het niets, en daar hebben we het over.
Dat zeg ik dus ook al een paar keer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:11 schreef Parafernalia het volgende:
De Boeing is toch ook helemaal niet door staal gegaan? Die stalen constructie is na uren branden van ca. 100.000 liter kerosine zodanig gesmolten dat de gebouwen zijn ingestort.
Tenminste dat was volgens mij de officiële verklaring.
quote:Op maandag 5 augustus 2019 11:27 schreef illusions het volgende:
[..]
Als je eens naar de link kijkt zie je dat het hele aluminium v.s. stalen kolommen eigenlijk een non-issue is.
https://www.quora.com/How(...)-twin-towers-on-9-11
If you look at the damage caused by the plane to WTC 1, you can see the wings may have dislodged the aluminum veneers, but did not breakthrough the steel columns.
En daarbij, nogmaals, dit lijk je wel te ontwijken, als het vliegtuig het gebouw niet zou kunnen penetreren, wat is er dan in het gebouw gevlogen?
Heb je ook een andere site?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook al een paar keer.
[..]
Snap ik niet, ik hoef me niet aan te melden hoor - kan hem zelfs in een Incognito browser prima openen. Gebruik anders een tijdelijke email, https://temp-mail.org/en/.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
Heb je ook een andere site?
Een zonder aanmelding gedoe..
Thx
Nee – dat zou erg onnatuurlijk zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Natuurlijk is de kinetic energy wel op 1 plek geconcentreerd, op het punt van inslag. Hoeveel energie daarvan naar de rest van de structuur gaat (voor het daar stuk gaat dus) is beperkt door hoe sterk de structuur op de plek van inslag is. Bij te veel energie breken de balken en vliegt het puin van het vliegtuig door de gevel heen.
Welk vliegtuig?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:42 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee – dat zou erg onnatuurlijk zijn.
Maar goed, wat voor effect volgens jou zou de kinetisch energie op 't vliegtuig hebben?
De 1e x keer deed ie het bij mij ook gwn. Maar nu krijg ik ook een pop-up met: login met je Facebook of met e-mail.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:20 schreef illusions het volgende:
[..]
Snap ik niet, ik hoef me niet aan te melden hoor - kan hem zelfs in een Incognito browser prima openen. Gebruik anders een tijdelijke email, https://temp-mail.org/en/.
Volgens de officiele verhaaltjes van de tijd wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 19:11 schreef Parafernalia het volgende:
De Boeing is toch ook helemaal niet door staal gegaan? Die stalen constructie is na uren branden van ca. 100.000 liter kerosine zodanig gesmolten dat de gebouwen zijn ingestort.
Tenminste dat was volgens mij de officiële verklaring.
Bedankt voor het uitleggen van hoofdzakelijk de wet van Newton. Dat wist echt niemand op de hele wereld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:53 schreef Tingo het volgende:
I might've posted this before but in case anyone missed it...
I think this is a good, simple explanation that most people should understand.....
Disclaimer: Yes I know the objects and materials are different from the 9/11 'collision' scenario....before certain users go off on some unnecessary, surrealistic tangent.
Fyn avond verder.
https://www.thoughtco.com(...)ar-collision-2698920
During a car crash, energy is transferred from the vehicle to whatever it hits, be it another vehicle or an object. This transfer of energy, depending on variables that alter states of motion, can cause injuries and damage cars and property. The object that was struck will in turn either absorb the energy thrust upon it or possibly even transfer that energy back to the first vehicle. Focusing on the distinction between force and energy can help explain the physics involved.
Consider a situation in which car A collides with a static, unbreakable wall. The situation begins with car A traveling at a velocity (v) and upon colliding with the wall, it ends with a velocity of 0. The force of this situation is defined by Newton's second law of motion, which uses the equation of force equals mass times acceleration. In this case, the acceleration is (v - 0)/t, where t is whatever time it takes car A to come to a stop.
Please try and explain by all means. Other readers would also be interested in your opinion even if you (or they) think I am too stupid to understand it. Don't be shy.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:55 schreef illusions het volgende:
[..]
Gast, dat heeft niks met het gewicht van de kelder te maken in relatie tot impact.
Daar hoef je ook geen natuurkundige voor te zijn om door te hebben dat het de neverending big phony fake show is. Al die masterminds hier ....quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 00:26 schreef theguyver het volgende:
[..]
Natuurkunde is een groot probleem op bnw.
Zie atoombom, moonhoax, flat earth, space fakery, dagelijkse schietpartij in de VS, overige terroristische aanslagen etc..
Hele basic dingen snappen die je op de middelbare school krijgt lijkt me toch wel een pré, dat ligt nog mijlenver van natuurkundigen hoor.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:05 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Daar hoef je ook geen natuurkundige voor te zijn om door te hebben dat het de neverending big phony fake show is. Al die masterminds hier ....
Die gaat ook stuk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 20:42 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee – dat zou erg onnatuurlijk zijn.
Maar goed, wat voor effect volgens jou zou de kinetisch energie op 't 'vliegtuig' hebben?
Van de kinetische energie.....in 't echte leven - voor dat de ding kan door de exterior snijden/breken.quote:
Waarom denk je dat een berg puin die nog steeds het merendeel van de kinetische energie heeft geen schade aan het gebouw kan doen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 21:56 schreef Tingo het volgende:
[..]
Van de kinetische energie.....in 't echte leven - voor dat de ding kan door de exterior snijden/breken.
is goed met je jongen. Go do some 'home'work.
Collision physics.
'The object that was struck will in turn either absorb the energy thrust upon it or possibly even transfer that energy back to the first vehicle.'
Ik snap je 'vraagje' niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 22:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom denk je dat een berg puin die nog steeds het merendeel van de kinetische energie heeft geen schade aan het gebouw kan doen?
Dat het vliegtuig ook kapot gaat betekend niet dat het geen schade aan het gebouw kan doen. Er is hier niet per see 1 'winnaar' die ongeschonden uit de botsing komt, met een 'verliezer' die alle schade oploopt.quote:
The 'plane' would have been destroyed on the buildings' exterior in an instance - nearest to the point of impact. The kinetic energy would have been expelled/transferred into the total mass of the building. I'm pretty much done with this 'discussion' unless of course you actually come up with anything even remotely interesting. But there's about as much chance of that as there is of a flying aluminium tube going through a steel beam. Fyn avond verder.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 22:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat het vliegtuig ook kapot gaat betekend niet dat het geen schade aan het gebouw kan doen. Er is hier niet per see 1 'winnaar' die ongeschonden uit de botsing komt, met een 'verliezer' die alle schade oploopt.
Je snapt dat er grenzen zijn aan hoeveel energie je in korte tijd in zo'n structuur kwijt kan? Duw hard genoeg tegen een stalen balk en hij breekt af voor hij al die energie bij zijn buren kwijt kan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 22:19 schreef Tingo het volgende:
[..]
The 'plane' would have been destroyed on the buildings' exterior in an instance - nearest to the point of impact. The kinetic energy would have been expelled/transferred into the total mass of the building.
Ik kom met genoeg interessants, maar dan moet je dat wel kunnen accepteren.quote:I'm pretty much done with this 'discussion' unless of course you actually come up with anything even remotely interesting. But there's about as much chance of that as there is of a flying aluminium tube going through a steel beam. Fyn avond verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |