abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188292892
Lieve allemaal,

Ik ga vanaf volgende maand in een schoonheidssalon werken. Ik ken nog niet alle apparatuur en moet nog ingewerkt worden.

Zij vertellen mij dat ik voor die tijd (nu dus) een paar dagen dien mee te draaien zodat ik de behandelingen kan leren. Ook dien ik info te volgen wat productkennis betreft. Het gaat hier in totaal om 5 meedraai dagen (iedere week 1) van een volle dag van 9.00 tot 17.30. Dit allemaal onbetaald en wordt gezien als investering in jezelf.

Ik heb nog geen contract getekend maar moet zeggen dat ik het vrij dubbel vind voelen. Wat vinden jullie? Overdrijf ik of is dit toch not done?

[ Bericht 1% gewijzigd door Binnenvetter22 op 05-08-2019 18:24:28 ]
pi_188292893
sommigen moeten 3 jaar onbetaald stage lopen en jij loopt te miepen om een maandje?
pi_188292901
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 06:38 schreef 20100 het volgende:
sommigen moeten 3 jaar onbetaald stage lopen en jij loopt te miepen om een maandje?
Die verdienen nadien ook beter.

Dit samen met je vorig topic geeft volgens mij aan dat het een enorme kut werkgever is. Heb je nog iets anders cq zou je snel ergens anders terecht kunnen dan zou ik hier met een boog omheen lopen.
  Moderator maandag 5 augustus 2019 @ 06:42:50 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188292903
Ik ken de regelgeving niet, maar inwerken hoort er toch bij tijdens een proeftijd. Da’s nooit gratis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 5 augustus 2019 @ 06:48:39 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188292918
Training on the job wil ik gewoon betaald krijgen. En dan bedoel ik met geld, niet met ketodieetproducten.
pi_188292919
Simpel mag niet en hoef je niet akkoord mee te gaan
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2019 @ 07:07:44 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_188292952
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 06:37 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Lieve allemaal,

Ik ga vanaf volgende maand in een schoonheidssalon werken. Ik ken nog niet alle apparatuur en moet nog ingewerkt worden.

Zij vertellen mij dat ik hiervoor een paar dagen dien mee te draaien zodat ik de behandelingen kan leren. Ook dien ik info te volgen wat productkennis betreft. Het gaat hier in totaal om 5 meedraai dagen (iedere week 1) van een volle dag van 9.00 tot 17.30. Dit allemaal onbetaald en wordt gezien als investering in jezelf.

Ik heb nog geen contract getekend maar moet zeggen dat ik het vrij dubbel vind voelen. Wat vinden jullie? Overdrijf ik of is dit toch not done?
5 meedraaidagen is een maand?

En nee, dit HOEF je niet te accepteren.

Net als je vorige topic.

Volgens mij ga jij niet gelukkig worden bij deze werkgever. Gauw op zoek naar een ander.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 5 augustus 2019 @ 07:12:58 #8
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188292965
Wat een nare werkgever is dit :r (net als je vorige topic, kansloze houding). Uitknijper eerste klas.

Krijg je die andere 4/5 dagen per week wel gewoon betaald? Of moet je die 5 weken afwachten voordat je daadwerkelijk aan de slag mag?

Als ik jou was zou ik lekker iets anders zoeken, je kunt overal aan de slag (voor het minimumloon), vergeet dat niet. Wat ik opmaak uit je topics biedt dit bedrijf je vrijwel niets, maar moet vooral jij investeren.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188292975
Las je andere topic ook al.
Ik zou hier niet willen werken.
  maandag 5 augustus 2019 @ 07:24:43 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188293016
Wat een debiele werkgever :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188293437
Waardeloze werkgever. Maar als dit je eerste baan is zou ik het doen mits ik certificaten krijg. Na die inwerkperiode zou ik gelijk bij een ander solliciteren en snel mijn spullen pakken.

Dan heb je inderdaad geïnvesteerd in je zelf om ergens anders aan de slag te gaan.
pi_188293469
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 07:15 schreef quirina het volgende:
Las je andere topic ook al.
Ik zou hier niet willen werken.
Dit!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188293535
Een maand gratis werken, terwijl je ondertussen Herbalife-achtige rommel van je eigen geld moet kopen. Nu vraag ik me af hoe vaak het is gelukt met werkgever om potentiële werknemers op deze manier uit te knijpen.
Mijn advies: wegwezen. Zo snel mogelijk. Hoe leuk het ook klinkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 05-08-2019 09:54:11 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188293761
quote:
Lieve allemaal,

Zij vertellen mij dat ik hiervoor een paar dagen dien mee te draaien zodat ik de behandelingen kan leren. Ook dien ik info te volgen wat productkennis betreft. Het gaat hier in totaal om 5 meedraai dagen (iedere week 1) van een volle dag van 9.00 tot 17.30. Dit allemaal onbetaald en wordt gezien als investering in jezelf.

Als het nou een officiële training/cursus is waar je een papiertje voor krijgt zou ik zeggen: prima.
Als het gewoon inwerken is in je eigen tijd: niet ok.

In dat laatste geval zegt het ook heel veel over wat voor werkgever ze zijn, en het zegt niet veel goeds.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage maandag 5 augustus 2019 @ 09:05:40 #15
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188293769
En dan nu het ketosdieet met chemische rotzooi dat je zelf moet betalen... Waar ben je mee bezig meid? Er zijn genoeg plaatsen waar ze je maar wat graag betalen voor je werk en je niet willen vergiftigen met chemicaliën.

Snel weg daar.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_188293828
Erg vreemde werkgever. Zeker in combinatie met het keto gedoe. Mag ik vragen welke zaak dit is? (mag in dm) zijn ze bij Anbos aangesloten?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188294085
Dit doet me denken toen ik een tijdje werkloos was. Toen wou een "kennis" mij helpen door werk te bieden in zijn bedrijf maar eerste ZES maanden gratis. Rot toch op.
pi_188294260
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 06:42 schreef Renesite het volgende:
Ik ken de regelgeving niet, maar inwerken hoort er toch bij tijdens een proeftijd. Da’s nooit gratis.
Exact. Dit nog naast de dure ketose die ze zelf moet kopen. Klinkt alsof je belazerd wordt.
Whatever...
pi_188294294
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:36 schreef WL020 het volgende:
Dit doet me denken toen ik een tijdje werkloos was. Toen wou een "kennis" mij helpen door werk te bieden in zijn bedrijf maar eerste ZES maanden gratis. Rot toch op.
Op het hoogtepunt van de crisis was dat zelfs vrij normaal. Ken iemand die toen net afgestudeerd was, vers van de uni, geen werk te vinden, is gratis opdrachten voor bedrijven gaan doen om ervaring op te doen, werkte daarbij 32 per week als orderpicker. En met dat baantje was hij nog blij ook want ze konden letterlijk 300 anderen voor hem krijgen.

Absurd dat dat nog maar een paar jaar geleden is eigenlijk.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_188294348
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 06:42 schreef KaheemSaid het volgende:
Dit samen met je vorig topic geeft volgens mij aan dat het een enorme kut werkgever is.
Dit. Heb de rest nog niet eens gelezen, maar onbetaald ingewerkt worden??! Not done (en volgens mij ook illegaal).
Somebody that I used to know
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:14:46 #22
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188294512
Met het andere topic erbij zeg ik wegwezen daar en zo snel mogelijk. Wat een slechte werkgever lijkt me dit zeg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:17:54 #23
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188294543
2 woorden:
GA WEG

REN zo snel mogelijk en kijk niet om.
  maandag 5 augustus 2019 @ 10:24:12 #24
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188294604
quote:
Het gaat hier in totaal om 5 meedraai dagen (iedere week 1)
Dat klinkt al wat minder spartaans dan:
quote:
4 weken zonder loon ingewerkt
pi_188294866
Met het vorige topic in het achterhoofd, begin ik zelfs te twijfelen aan het waarheidsgehalte van de posts van TS. Het is al ongeloofwaardig dat zo'n slechte werkgever bestaat, maar het is helemaal absurd dat iemand in die fratsen mee wil gaan.
pi_188294953
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:46 schreef bmp80 het volgende:
Met het vorige topic in het achterhoofd, begin ik zelfs te twijfelen aan het waarheidsgehalte van de posts van TS. Het is al ongeloofwaardig dat zo'n slechte werkgever bestaat, maar het is helemaal absurd dat iemand in die fratsen mee wil gaan.
Het klinkt een beetje als de “lifesyle fitness” zaken die je hier in belgie hebt. Die ronselen oa via facebook. Als je hun berichtje deelt “win” je een gratis consult en begeleiding en ondertussen verkopen ze je dure voedingssupplementen en sportabonnementen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 5 augustus 2019 @ 11:00:20 #27
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_188295057
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:46 schreef bmp80 het volgende:
En in het vorige topic werkte ze er al en nu moet ze nog gaan beginnen?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_188295587
Zoek toch een andere plek 🤨
pi_188296556
quote:
Lieve allemaal,

Inwerken is logisch. Wel pas na ingangsdatum van een contract.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:05:55 #30
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188296674
Ik zou deze overslaan TS.
And so is the past
pi_188296677
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Op het hoogtepunt van de crisis was dat zelfs vrij normaal. Ken iemand die toen net afgestudeerd was, vers van de uni, geen werk te vinden, is gratis opdrachten voor bedrijven gaan doen om ervaring op te doen, werkte daarbij 32 per week als orderpicker. En met dat baantje was hij nog blij ook want ze konden letterlijk 300 anderen voor hem krijgen.

Absurd dat dat nog maar een paar jaar geleden is eigenlijk.
Idd. Mijn geval was ook tijdens crisis. Had een jaartje PwC gewerkt, vond het niks en zat maanden thuis en kreeg ik dus dit soort werk aangeboden.

Gratis werken doe ik niet aan.
pi_188296788
Het is gewoon geen evenwichtige deal. Je loopt het risico dat je een maand werkt zonder salaris, terwijl hij 0,0 risico loopt. Waar is zijn investering in de toekomst van zijn bedrijf? Ja, hij steekt er tijd in om je te begeleiden, maar als het goed is levert dat voor hem ook gewoon direct omzet op. Je kan in je proeftijd een lager salaris (minimumloon) accepteren, maar als ik me niet vergis ga je niet werken om iets te leren, maar om geld te verdienen. Je kunt niet van de wind leven. Ik zou gewoon zeggen: "Ik heb het geld hard nodig, als ik zo een maand niks verdien, kan ik beter wat anders proberen te vinden."
  maandag 5 augustus 2019 @ 13:17:18 #33
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_188296828
Je zit bij een stel uitbuiters en charlatans. Nee natuurlijk ga je niet onbetaald inwerken. Wegwezen daar en dat hen ook even goed inwrijven. Waar zijn deze lui mee bezig?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_188296880
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 07:12 schreef Maikuuul het volgende:
Wat een nare werkgever is dit :r (net als je vorige topic, kansloze houding). Uitknijper eerste klas.

Krijg je die andere 4/5 dagen per week wel gewoon betaald? Of moet je die 5 weken afwachten voordat je daadwerkelijk aan de slag mag?

Als ik jou was zou ik lekker iets anders zoeken, je kunt overal aan de slag (voor het minimumloon), vergeet dat niet. Wat ik opmaak uit je topics biedt dit bedrijf je vrijwel niets, maar moet vooral jij investeren.
Dit inderdaad. Ik vraag me echt af waar sommigen het lef vandaan halen om er zulke smerige praktijken op na te houden.
pi_188297561
Elke maand een nieuw "slachtoffer"
Bedrijf gratis werknemer voor een maand en verkoopt ook nog eens spullen _O_

Doe dat met 5 tegelijk elke week....
I am a Koala who Stretches :P
pi_188297589
Gratis werken.... Nooit van mijn leven. Je werkt tegenwoordig om te overleven. Je werkgever verdient aan je terwijl jij de eindjes aan elkaar knoopt.
Ik zit nog liever thuis met een uitkering dan dat ik een onderbetaalde baan aan neem. Ik ben absoluut niet vies van hard werken, maar wel tegen een eerlijke beloning. We leven in Nederland, niet in Afrika
pi_188297741
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 13:17 schreef Andromache het volgende:
Je zit bij een stel uitbuiters en charlatans. Nee natuurlijk ga je niet onbetaald inwerken. Wegwezen daar en dat hen ook even goed inwrijven. Waar zijn deze lui mee bezig?
En ze ff publiekelijk aan de schandpaal nagelen op facebook etc, zodat er niet nog tig jonge meisjes in dezelfde onzin van ze trappen.
pi_188298182
Dit is niet toegestaan. Voor inwerken bestaat een proeftijd, en dit vindt plaats tegen betaling. Mensen zonder vergoeding laten werken is in strijd met de WML. Zelfs zonder dat je een arbeidsovereenkomst ondertekent, is er nog steeds sprake van een contract zodra jij begint te werken. Wezen gaat voor schijn.
pi_188301123
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2019 11:00 schreef Elpis het volgende:

[..]

En in het vorige topic werkte ze er al en nu moet ze nog gaan beginnen?
Ik ben al begonnen met de inwerkdagen(onbetaald) waar ik officieel nog geen contract voor heb. Maar vanaf september begin ik officieel in loondienst. Dus ik werk er eigenlijk al maar nog niet op papier.
pi_188301196
Ik zou letterlijk zeggen: zoek maar een andere idioot.
Doei.
Ik was hier...
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:09:55 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188301255
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:59 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Ik ben al begonnen met de inwerkdagen(onbetaald) waar ik officieel nog geen contract voor heb. Maar vanaf september begin ik officieel in loondienst. Dus ik werk er eigenlijk al maar nog niet op papier.
En zolang je niet op papier hebt, kunnen ze zeggen: je hoeft niet meer terug te komen. En dan kun je nergens aanspraak op maken.

Dat klopt gewoon niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188301363
Ik heb morgen weer een meedraaidag en de vestiginsmanager is er niet dus ik denk dat ik nu een mailtje naar de werkgever stuur waarin ik aankaart dat ik liever niet deelnaam aan het keto dieet en daarnaast graag tijd voor tijd zou willen voor de uren die ik zonder contract heb meegedraaid deze maand. Ik ben best nerveus maar aan de andere kant.. ik wil niet dat er misbruik wordt gemaakt. Dan ga ik wel een paar maanden in een winkel werken ofzo.. maar het moet eerlijk blijven😐
pi_188301384
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:15 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Ik heb morgen weer een meedraaidag en de vestiginsmanager is er niet dus ik denk dat ik nu een mailtje naar de werkgever stuur waarin ik aankaart dat ik liever niet deelnaam aan het keto dieet en daarnaast graag tijd voor tijd zou willen voor de uren die ik zonder contract heb meegedraaid deze maand. Ik ben best nerveus maar aan de andere kant.. ik wil niet dat er misbruik wordt gemaakt. Dan ga ik wel een paar maanden in een winkel werken ofzo.. maar het moet eerlijk blijven😐
Je bent gek dat je er überhaupt nog heen gaat, echt waar
pi_188302818
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:15 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Geen mail :'( :'( :'( :'( Alsjeblieft zeg, dat is echt een ziekte van deze tijd. Desnoods bellen, maar mail is zo koud/zakelijk en kan zo verkeerd geïnterpreteerd worden. Echt waar, doe het mondeling, desnoods bellen. Desnoods een mailtje sturen om te vragen of jullie kunnen bellen (en nog niet waarover). Echt waar, geen mail.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Somebody that I used to know
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:51:59 #45
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_188304181
Laten uitbetalen, wat nou tijd voor tijd? Je wordt genaaid waar je bij staat. Hup, veel zakelijker!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_188304267
Ts; je wordt belazerd. Je werkt er zonder contract. Bij een ongeluk ben je niet verzekerd, je moet eerst spullen kopen en straks gooien ze je er tijdens je proeftijd nog uit ook. Hebben ze meer aan jou verdiend dan dat jij aan loon krijgt.

Wat een achterlijke werkgever. Daarnaast is het nog verboden ook.
Whatever...
pi_188309090
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:59 schreef Binnenvetter22 het volgende:

[..]

Ik snap dit niet:
TS: Ik ga werken voor niks.
FOK!: Niet doen.
TS: Okee, maar ik ga toch werken voor niks.
FOK!: Dafuq. Je wordt genaaid waar je bij staat.
TS: Okee, maar ik ben al begonnen.
FOK!: :|W
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 02:56:38 #48
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188309103
Ik denk dat dit topic aantoont dat mensen zoals TS graag opgelicht worden... En zo zijn er nog een hoop mensen natuurlijk.

Je kunt iemand goede raad geven, maar als er niks mee gedaan wordt, eigen schuld.

Ik wacht met smart op het volgende topic waar TS vraagt of ze haar keto abbonnement zomaar kan stoppen of dat ze de volledige looptijd van 5 jaar a ¤120 per maand gewoon moet blijven lappen. Ze heeft immers een contract getekent bij haar "MLM-baas" :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 06:48:25 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188309279
Nouja. We zullen zien. Burnen hoeft ook niet. Ts mag het best uitleggen waaróm ze dit alsnog doet wat mij betreft. Zo niet, dan niet. Ik hoop dat andere mensen er wel wat aan hebben dan :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188310331
Je wordt dus niet betaald, en hebt nu ook nog niets op papier staan waardoor je wel arbeid levert maar daar verder helemaal geen rechten of zekerheden tegenover hebt staan. Verder moet je met een lulsmoesje op dieet en de producten daarvoor moet je uit eigen zak betalen. Producten waarvan ik verwacht (die vraag heb je in het andere topic niet beantwoord) dat het de bedoeling is dat je ze afneemt bij de werkgever. Een constructie dus waarbij jij werkt voor nop, maar hij wel alvast wat verdient aan deze gemoderniseerde vorm van neringdoening.

Hier in meegaan is tevens het helpen faciliteren van dit soort misstanden. Ik zou op zoek gaan naar een echte werkgever, eentje die niet bezig is een gammele piramide te bouwen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188310409
Hoe heet die toko eigenlijk? Zelf al wat op internet over opgezocht of dit niet bij meerdere werknemers ook is gegaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')