abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 oktober 2019 @ 21:59:53 #76
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189254923
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:15 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Kan je niet doorgroeien naar partner van een kantoor of een eigen kantoor beginnen? Dan moet je wel een stuk meer kunnen verdienen.

En in welke regio ben je makelaar?
Regio Den Bosch. Partner worden of voor jezelf beginnen kan. Echter kot dat eerste geld en dat tweede is niet groeien op de huidige plek waar ik zit.
pi_189260458
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 13:41 schreef Renesite het volgende:
Is dat wat wlke makelaar een beetje kan verdienen? Dit is toch niet wat een ‘simpele’ makelaar bij een standaard kantoor verdiend? Anders heb ik een ander beeld :)
teslaatje erbij, lekker man.

Huizenmarkt gaat nu zo goed dat het goed boeren is. Volgens mij komt er toch ook je courtage bij per sale?
pi_189262015
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?

Weer eens een update.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:18:15 #79
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_189262367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?

Weer eens een update.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de rustiger periode in de zomer neem ik bijvoorbeeld altijd minstens 4 weken vrij. Ik moet dan bereikbaar blijven dus ik neem dan maar 3 weken op.

Wat vind je daarvan? Bereikbaar blijven tijdens je welverdiende vakantie?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:23:15 #80
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189262484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:

[..]

teslaatje erbij, lekker man.

Huizenmarkt gaat nu zo goed dat het goed boeren is. Volgens mij komt er toch ook je courtage bij per sale?
Ja maar die courtage is voor de werkgever.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:
Krijg je als makelaar geen commissie of bonus over verkochte huizen?

Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
pi_189262780
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:18 schreef Mubassie het volgende:

[..]

In de rustiger periode in de zomer neem ik bijvoorbeeld altijd minstens 4 weken vrij. Ik moet dan bereikbaar blijven dus ik neem dan maar 3 weken op.

Wat vind je daarvan? Bereikbaar blijven tijdens je welverdiende vakantie?
Ik weet niet beter. Ik kom alleen in actie tijdens calamiteiten. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en sinds dit jaar heb ik op afdelingen vaste aanspreekpunten die bij calamiteiten en mijn afwezigheid zelf mogen beslissen.

Het werkt 2 kanten op, ik heb vrijwel elke schoolvakantie vrij. Dat is een luxe.
pi_189264585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ja maar die courtage is voor de werkgever.
[..]

Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
Sommige banken nemen 100% van een bonus mee over het afgelopen jaar. Dus hetgeen je aangeeft klopt niet.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:57:27 #83
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189264705
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:47 schreef Hinnie het volgende:

[..]

Sommige banken nemen 100% van een bonus mee over het afgelopen jaar. Dus hetgeen je aangeeft klopt niet.
Of je op basis daarvan een huis wilt kopen is een tweede ;)
pi_189264897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:57 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Of je op basis daarvan een huis wilt kopen is een tweede ;)
Dat is inderdaad wat anders..
pi_189265133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:58 schreef exode het volgende:

Weer eens een update.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, dat is best indrukwekkend; ik denk dat weinig havisten het je zouden kunnen nadoen. Is dat de enige opleiding die je hebt gehad?
pi_189265172
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Zo, dat is best indrukwekkend; ik denk dat weinig havisten het je zouden kunnen nadoen. Is dat de enige opleiding die je hebt gehad?
Ja, 1 jaar Journalistiek, P wel gehaald destijds. En wat cursussen en workshops maar niet gerelateerd aan mijn huidige werk.
Kwestie van geluk en heel hard werken. Ik heb wat fusies overleefd inmiddels.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:06:39 #87
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_189275342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:39 schreef exode het volgende:

[..]

Ik weet niet beter. Ik kom alleen in actie tijdens calamiteiten. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en sinds dit jaar heb ik op afdelingen vaste aanspreekpunten die bij calamiteiten en mijn afwezigheid zelf mogen beslissen.

Het werkt 2 kanten op, ik heb vrijwel elke schoolvakantie vrij. Dat is een luxe.
^O^ goed geregeld
pi_189314325
01: Bedrijfstak: Productie
02: Functie: Inkoop / planner / voorraadbeheer
03: Opleiding: MBO 4 Manager opslag en vervoer
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 uur
06: Aantal vakantiedagen: 25-27 dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: +/-2500
10: Overuren betaald: Ja of tijd voor tijd
11: Werkervaring: Vanaf 18e levensjaar
12: Goodies: Pensioen, reiskosten en opleidingen
13: Tevreden?: Ja voor nu wel.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja naar management

Van school afgestuurd in de 3e klas VMBO, daarna op de vrachtwagen terecht gekomen. Na 1 jaar weer terug naar school MBO 4 - Manager opslag en vervoer (geslaagd) toen weer terug op de wagen voor een jaar of 8 (nat. en int.) Begonnen op kantoor als luchtvrachtexpediteur, 3 jaar gedaan. Momenteel werkzaam bij mijn huidige baan (Inkoop en logistiek) per 1 Dec. een nieuwe baan (zie gegevens bovenstaand)

[ Bericht 0% gewijzigd door SndR7 op 07-10-2019 14:19:59 ]
pi_189315522
quote:
99s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:16 schreef Awsom het volgende:

[..]

Die maakt waarschijnlijk ook twee keer zoveel uur. Een chauffeur moet het eigenlijk hebben van zijn betaalde overuren. Dan verdien je best aardig (maar je hebt maar 1,5 dag weekend).
Er zijn nog meer dan genoeg firma's waar werkwerken van 60 - 70 uur+ de norm zijn en 80 uur+ komt ook nog steeds bij sommige firma's wel voor. Icm wat nachtwerk en/of overnachtingen onderweg kun je dan richting de 4000 netto inclusief onkostenvergoedingen gaan. De vraag is of je dat tegenwoordig nog moet willen...
Miata is always the answer
pi_189361870
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:46 schreef Piles het volgende:

[..]

"IT" is nogal breed :P Zal vast dat programmeurs of engineers veel verdienen, maar servicedeskmedewerkers is ook IT. En die zitten op een ander niveau :+
2100 netto voor 40 uur en alle schoolvakanties vrij.EX reiskosten en telefoonvergoeding.en dan nog een 13e maand en een bonus. ik klaag niet als simpele supportmedewerker
pi_189382377
Update na promotie/opslag (nog steeds Belgisch contract)

01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Logistiek directeur
03: Opleiding: Burgerlijk ingenieur & Master industrial management
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 9750¤
09: Netto maand salaris: 4770¤
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: De typische Belgische goodies
• Maaltijdcheques, ziekteverzekering, overlijdingsdekking, gsm, bedrijfswagen
• Netto vergoeding van 280¤ en bonus
13: Tevreden?: So far so good
14: (Door)Groei mogelijkheden: Binnen het bedrijf wellicht niet heel veel, buiten de C-suite
pi_189442818
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:24 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Lekker hoor, zo'n 85k op jaarbasis aan salaris + een leasebak _O_
Al is het voor een IT'er zelfs nog aan de schrale kant als ik de verhalen mag geloven.
Ik had ook IT moeten doen :(
Meh, het valt mij persoonlijk enigzins tegen. Ik heb vier universitaire opleidingen gedaan. Qua salaris had ik net zo goed een HBO-bachelor logistiek kunnen doen. Het startsalaris van een dierenarts is hoger dan mijn salaris na 3 jaar werkervaring :+
pi_189443571
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:20 schreef defineaz het volgende:

[..]

Meh, het valt mij persoonlijk enigzins tegen. Ik heb vier universitaire opleidingen gedaan. Qua salaris had ik net zo goed een HBO-bachelor logistiek kunnen doen. Het startsalaris van een dierenarts is hoger dan mijn salaris na 3 jaar werkervaring :+
4 universitaire opleidingen als in 2 bachelors en 2 masters of 1 bachelor en 3 masters? Zo ja, dan is "vier universitaire opleidingen" wel discutabel; een bachelor is feitelijk niet een volledig afgeronde universitaire opleiding. En kennelijk heeft jouw combinatie van bachelor(s) en master(s) geen of maar een beperkte meerwaarde op de arbeidsmarkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189443887
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:07 schreef baskick het volgende:

[..]

4 universitaire opleidingen als in 2 bachelors en 2 masters of 1 bachelor en 3 masters? Zo ja, dan is "vier universitaire opleidingen" wel discutabel; een bachelor is feitelijk niet een volledig afgeronde universitaire opleiding. En kennelijk heeft jouw combinatie van bachelor(s) en master(s) geen of maar een beperkte meerwaarde op de arbeidsmarkt.
Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief ;). Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (of misschien juist als je een goede opleiding hebt, want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).

[ Bericht 0% gewijzigd door defineaz op 15-10-2019 13:24:09 ]
pi_189444210
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:24 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief ;). Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (misschien zelfs juist als je een goede opleiding hebt? Want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).
Tja, schaarste werkt in de praktijk niet (in alle beroepsgroepen en op alle niveaus) oneindig door in salaris. En als iemand zonder diploma hetzelfde kan, mag en doet, waarom zou je iemand mét diploma dan hoger belonen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:49:42 #96
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189444291
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 15:18 schreef Hebus het volgende:
Update na promotie/opslag (nog steeds Belgisch contract)

01: Bedrijfstak: Logistiek
02: Functie: Logistiek directeur
03: Opleiding: Burgerlijk ingenieur & Master industrial management
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40-45
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 9750¤
09: Netto maand salaris: 4770¤
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: De typische Belgische goodies
• Maaltijdcheques, ziekteverzekering, overlijdingsdekking, gsm, bedrijfswagen
• Netto vergoeding van 280¤ en bonus
13: Tevreden?: So far so good
14: (Door)Groei mogelijkheden: Binnen het bedrijf wellicht niet heel veel, buiten de C-suite
Ik dacht dat België een belastingparadijs was maar als ik die bruto/netto verhouding zie moet ik wel een beetje huilen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189444511
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ja maar die courtage is voor de werkgever.
[..]

Sommige makelaars die in dienst zijn krijgen idd een relatief laag basissalaris wat ze op kunnen hoger per verkoop. Ik heb andere afspraken gemaakt. Ik ga niet harder lopen door een eventuele bonus. Daarnaast koop je op een bonus geen huis dus ik heb liever een hoger vast salaris.
Wauw, je bent werkelijk de eerste verkoper die ik dit hoor zeggen..... :D
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:26:56 #98
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189445883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 12:24 schreef defineaz het volgende:

[..]

Ik heb twee bachelors en twee masters richting de wiskunde/IT (waarvan ik altijd hoor dat er in beide richtingen veel te weining mensen zijn), en ja, misschien is de manier waarop ik het zeg een beetje suggestief ;). Ik probeer alleen te zeggen dat die hoge lonen in de IT dus wel meevallen, zelfs als je goed gekwalificeerd bent (of misschien juist als je een goede opleiding hebt, want er is geen CAO en in mijn ervaring wordt er niet echt onderscheid gemaakt tussen mensen met en zonder opleiding, wat in de financiële wereld bijvoorbeeld wel anders is).
Salaris wordt niet bepaald alleen op het aantal papiertjes en afstudeerrichting.
Je werkhouding, salarisonderhandelings skills, branche en wat je voor elkaar krijgt @work zijn veel meer van invloed op je inkomen.
pi_189446909
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:26 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Salaris wordt niet bepaald alleen op het aantal papiertjes en afstudeerrichting.
Je werkhouding, salarisonderhandelings skills, branche en wat je voor elkaar krijgt @:work zijn veel meer van invloed op je inkomen.
Natuurlijk. Ik reageerde ook juist om te laten zien dat "had ik maar IT gedaan want dan verdiende ik zoveel meer" een beetje te kort door de bocht is.
pi_189453538
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:10 schreef Mustang24 het volgende:
01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: Werkvoorbereider
03: Opleiding: HBO Technische bedrijfskunde
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2650
09: Netto maand salaris: Geen idee (loonheffingkorting staat momenteel uit) zal +- 1850 zijn volgens tools
10: Overuren betaald: Nee tijd voor tijd
11: Werkervaring: 2 maanden verder niet binnen de branche (net afgestudeerd)
12: Goodies: Lease auto (Polo o.i.d.) Telefoon, laptop
13: Tevreden?: Opzich wel, ik heb echt geen idee wat normaal is. Ik werk via een detacheringsbureau. Salaris komt goed in de buurt bij gemiddelde TB starter volgens RTL.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Ja + jaarlijks 3000,- opleidingsbudget.
Inmiddels een jaartje verder:

01: Bedrijfstak: Infra
02: Functie: WvB
03: Opleiding: HBO Technische bedrijfskunde
04: Leeftijd:22
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40 (maar vaak meer)
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 3050
09: Netto maand salaris: Nog niet ontvangen
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: Telefoon en laptop van de zaak + lease auto + 3000,- jaarlijks voor opleidingen
13: Tevreden?: Naar mijn idee doe ik het zeker niet slecht qua salaris, echter is het heel moeilijk. Weinig collega's met de zelfde achtergrond en ervaring om als referentie te gebruiken..
14: (Door)Groei mogelijkheden: Jazeker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')