abonnement Unibet Coolblue
pi_188248029
Situatie: zie tt. Het gaat om een put in de achtertuin met daarnaast openbare parkeervakken. En nu heeft de beste man op het bewuste parkeervak één van zijn auto's permanent weggezet.
Vraag: Mag dit?
Bonusvraag: Kan er iets aan gedaan worden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188248045
Mag iemand op een openbare parkeerplek parkeren? Ja, dat mag.
Kan ik er iets aan doen? Legaal niet.
pi_188248058
Wat is een smeerput? :@
Somebody that I used to know
pi_188248086
Waarom maakt het uit wie daar parkeert? Openbaar = openbaar. Zo lang de olie niet uit de auto stroomt en er keuring op zit etc lijkt er mij weinig aan de hand
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:12:16 #5
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_188248100
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:08 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is een smeerput? :@
Heb jij bij bijvoorbeeld een cateringbedrijf. Soort keuken. Maar dan speciaal om grote aantallen sandwiches te smeren. Mijn buurman had er een tijd eentje. Hij voorzag in z'n eentje 2 flinke middelbare scholen van sandwiches. Verdient kennelijk goed. Hij is nu met pensioen ergens in zuid Spanje.
pi_188248108
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:08 schreef Postbus100 het volgende:
Wat is een smeerput? :@

Om je auto van onder door te smeren.
pi_188248117
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:13 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Om je auto van onder door te smeren.
Oh joh :o dat kende ik niet. Of naja, niet dat het zo heette.
Somebody that I used to know
pi_188248162
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:14 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh joh :o dat kende ik niet. Of naja, niet dat het zo heette.
De buurman van de TS wil daar altijd bij kunnen, daarom heeft hij een auto op de parkeerplaats voor de put gezet. Zodat niet iemand anders hem kan blokkeren. En dat mag gewoon.

Netter zou zijn als hij een oprit vergunning aanvraagt. Maar dan is die parkeerplaats ook weg, dus voor de TS net zo kut.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:47:18 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188248453
Heb je er last van?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_188248517
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:06 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Mag iemand op een openbare parkeerplek parkeren? Ja, dat mag.
Kan ik er iets aan doen? Legaal niet.
^

De enige manier waarop de auto verwijderd moet worden is als deze als wrak aangemerkt kan worden.
pi_188248525
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:47 schreef Rewimo het volgende:
Heb je er last van?
Ik heb er geen emotie bij, als je dat soms bedoelt, maar de parkeervakken zijn al schaars...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:56:07 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188248534
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 09:55 schreef Ridocar het volgende:

Ik heb er geen emotie bij, als je dat soms bedoelt, maar de parkeervakken zijn al schaars...
Ik bedoelde inderdaad niet of je er verdrietig van wordt ;) maar of je er in praktische zin last van hebt :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_188248657
Alleen dat er af en toe geen parkeerruimte is. De beste man hobbyt ook een beetje met auto's, waarvan de samenstelling wel eens wisselt.

Maar ik snap ook dat het goedkoper is als je je wagenpark aan huis kunt houden ipv een garagebox of een stuk terrein.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:14:18 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188248686
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:11 schreef Ridocar het volgende:
Alleen dat er af en toe geen parkeerruimte is. De beste man hobbyt ook een beetje met auto's, waarvan de samenstelling wel eens wisselt.

Maar ik snap ook dat het goedkoper is als je je wagenpark aan huis kunt houden ipv een garagebox of een stuk terrein.
Het is voor jou ook goedkoper om buren en onvoldoende parkeerruimte te hebben..
In de polder is genoeg ruimte en heb je van niemand last..
pi_188248707
Heb je picca’s TS voor beeldvorming.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_188248718
Betaalt hij wegenbelasting voor de auto die er permanent staat?
pi_188248806
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:18 schreef SwitchSwatch het volgende:
Betaalt hij wegenbelasting voor de auto die er permanent staat?
Ik denk 't wel. Maar af en toe staat er ook eentje met een Bels Belgisch kenteken, geen idee of/hoe je dat kunt controleren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:47:16 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188249034
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk 't wel. Maar af en toe staat er ook eentje met een Bels Belgisch kenteken, geen idee of/hoe je dat kunt controleren.
Het is gewoon een openbare plek.. Als er plek is mag iedereen er staan.. jij dus ook.. en een belg ook.. net als overal..
pi_188249134
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is gewoon een openbare plek.. Als er plek is mag iedereen er staan.. jij dus ook.. en een belg ook.. net als overal..
Niet als de auto in kwestie geschorst is, of deel uitmaakt van een bedrijfsvoorraad, en daar ging de vraag juist over.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188249160
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:17 schreef Chinless het volgende:
Heb je picca’s TS voor beeldvorming.
Foto's doe ik liever niet. Een paint wil ik misschien overwegen. Maar is er nog iets onduidelijk aan dit verhaal?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:56:08 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188249168
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Niet als de auto in kwestie geschorst is, of deel uitmaakt van een bedrijfsvoorraad, en daar ging de vraag juist over.
Kenteken even intoetsen op de rdw..

Maar wat boeit het? Bezet is bezet..
pi_188249190
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Kenteken even intoetsen op de rdw..

Maar wat boeit het? Bezet is bezet..
En in het geval van een Bels kenteken?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:59:09 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188249215
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En in het geval van een Bels kenteken?
Daar hebben ze ook zoiets als een rdw
... je woont nou eenmaal in een wijk met te weinig parkeerruimte.. Heb je zelf voor gekozen lijkt me..
Het is voor jullie beide fin. aantrekkelijk


[ Bericht 7% gewijzigd door noodgang op 02-08-2019 11:19:21 ]
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:21:25 #24
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_188249520
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 10:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook zoiets als een rdw
... je woont nou eenmaal in een wijk met te weinig parkeerruimte.. Heb je zelf voor gekozen lijkt me..
Het is voor jullie beide fin. aantrekkelijk

Het is toch een legitieme vraag, als de buurman meerdere auto's bedrijfsmatig dan wel vanuit hobby op de parkeerplekken zet kan dat voor schaarste aan parkeerplekken zorgen, wat vervelend is.
Ik hoor TS nergens zeggen dat ie er grote problemen van wil maken, maar dat hij gewoon benieuwd is wat de regels hieromtrent zijn
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:29:07 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188249612
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:21 schreef noodgang het volgende:

[..]

Het is toch een legitieme vraag, als de buurman meerdere auto's bedrijfsmatig dan wel vanuit hobby op de parkeerplekken zet kan dat voor schaarste aan parkeerplekken zorgen, wat vervelend is.
Ik hoor TS nergens zeggen dat ie er grote problemen van wil maken, maar dat hij gewoon benieuwd is wat de regels hieromtrent zijn
Het gaat om 1 parkeerplek.. en hij vind het lekker goedkoop van de buurman..
Hij vergeet dat ie zelf ook goedkoop woont..

Het achterhalen van een auto die gewoon op een openbare plek staat is imo behoorlijk sneu.. Je kan ook gewoon met je buren praten als je ergens last van hebt..
pi_188249701
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:29 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het gaat om 1 parkeerplek.. en hij vind het lekker goedkoop van de buurman..
Hij vergeet dat ie zelf ook goedkoop woont..

Het achterhalen van een auto die gewoon op een openbare plek staat is imo behoorlijk sneu.. Je kan ook gewoon met je buren praten als je ergens last van hebt..
Je trekt de discussie een kant op die ik niet wil, dus stop er maar mee.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:36:40 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188249713
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Je trekt de discussie een kant op die ik niet wil, dus stop er maar mee.
Ik beantwoord alleen een quote.. en geef mn mening.. ik discussier helemaal niet..

Je zoekt gewoon de mogelijkheden om je buurman een hak te zetten.. hij mag er gewoon parkeren..
Maar dat is dan niet genoeg en dan ga je uitzoeken of hij wel belasting betaald..
Ik vind dat vrij laag allemaal.. maargoed..
pi_188250046
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik beantwoord alleen een quote.. en geef mn mening.. ik discussier helemaal niet..

Je zoekt gewoon de mogelijkheden om je buurman een hak te zetten.. hij mag er gewoon parkeren..
Maar dat is dan niet genoeg en dan ga je uitzoeken of hij wel belasting betaald..
Ik vind dat vrij laag allemaal.. maargoed..
Genoteerd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188250201
maar buurman perkeert dus een auto voor zijn oprit.
Daar mag toch normaal niemand anders staan?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:19:37 #30
414785 sirdanilot
pi_188250292
Als je denkt dat de openbare parkeerplek voor je voordeur jouw eigendom is dan heb je het goed mis. Als je altijd je auto voor de deur wil kunnen zetten had je maar een huis met een oprit moeten kopen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_188250619
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:12 schreef Roosgeluk het volgende:
maar buurman perkeert dus een auto voor zijn oprit.
Daar mag toch normaal niemand anders staan?
Ik heb het vermoeden als ik de tekst lees, dat het geen echte oprit is maar een 'illegale' deur in de schutting naar een openbaar terein.

Zelf heb ik dit ook :o Mijn achtertuin heet een afdak/terras die ik gebruik als carpoort. Ik heb deuren in de schutting gemaakt die ook uitlopen op een parkeerplek. Mijn buren vinden dit geen probleem, maar het komt voor dat er mensen parkeren en ik er dus niet in of uit kan. Dat is een risico. Nu heb ik woensdag een auto erbij gekocht en zet ik die standaard op die plek. Dus ik creeer dezelde situatie.

En nee dit is niet verboden en je kan er dus ook niets aan doen. Behalve voor je raam hangen en op het moment dat ie de auto verplaatst heel snel je eigen auto er neer zetten.

Sterker nog, ik heb een aanvraag bij de gemeente lopen om deze parkeerplek op te heffen en er een inrit van te maken. Dit neemt tijd in beslag, maar volgens de gemeente gaat dit gewoon goedgekeurd worden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_188250675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:48 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden als ik de tekst lees, dat het geen echte oprit is maar een 'illegale' deur in de schutting naar een openbaar terein.

Zelf heb ik dit ook :o Mijn achtertuin heet een afdak/terras die ik gebruik als carpoort. Ik heb deuren in de schutting gemaakt die ook uitlopen op een parkeerplek. Mijn buren vinden dit geen probleem, maar het komt voor dat er mensen parkeren en ik er dus niet in of uit kan. Dat is een risico. Nu heb ik woensdag een auto erbij gekocht en zet ik die standaard op die plek. Dus ik creeer dezelde situatie.

En nee dit is niet verboden en je kan er dus ook niets aan doen. Behalve voor je raam hangen en op het moment dat ie de auto verplaatst heel snel je eigen auto er neer zetten.

Sterker nog, ik heb een aanvraag bij de gemeente lopen om deze parkeerplek op te heffen en er een inrit van te maken. Dit neemt tijd in beslag, maar volgens de gemeente gaat dit gewoon goedgekeurd worden.
Hier is dat wel verboden, dat parkeren in je eigen tuin onder die ‘carport’. Expliciete bepaling in het koopcontract.
pi_188250761
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:52 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Hier is dat wel verboden, dat parkeren in je eigen tuin onder die ‘carport’. Expliciete bepaling in het koopcontract.
Voor of achtertuin? In de voortuin mag het inderdaad vaak niet, achtertuin heb ik nog nooit van gehoord of over gelezen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_188250802
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:58 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Voor of achtertuin? In de voortuin mag het inderdaad vaak niet, achtertuin heb ik nog nooit van gehoord of over gelezen.
Beide. Voortuin zou ook niet kunnen, daar kun/mag je niet met de auto komen
pi_188250931
Stel even dat de buurman geen smeerput zou hebben.
Dan hebben we de situatie waar min of meer permanent een auto geparkeerd staat op een openbaar parkeervak. Daar is toch niets mee (er even van uit gaande dat de auto in de belasting zit)?

Wat maakt het uit dat er een smeerput achter zit?
pi_188253157
Ik vraag me af of hij voor de smeerput wel een vergunning heeft. Dit kun je nagaan bij de gemeente. Als hij bedrijfsmatig opereert, mag hij ook niet zo maar bedrijfswagens 'stallen' op openbare parkeerplaatsen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Benger op 02-08-2019 15:41:48 ]
pi_188258074
Een wijk is ontworpen met een bepaald aantal parkeerplekken.

Als deze bewoner meerdere auto's heeft en zeker als hobby dan kan dat tot tekort leiden van parkeerplaats. Dus het is begrijpelijk dat de TS hier vragen over stelt. Zeker als je zelf maar een auto hebt en 's avonds moet zoeken naar een plekje.

Om uit te zoeken of dit mag of niet kan je de APV checken. Bijv. hoge en lange voertuigen mogen vaak alleen overdag in de bebouwde kom parkeren. Ook moet een auto natuurlijk apk hebben en niet geschorst zijn. Dat laatste kan je niet inzien bij de rdw site. Soms moeten auto's ook in dusdanige staat zijn dat ze gebruiksklaar zijn. Wrakken parkeren mag niet overal, ook al hebben ze apk.

Er vanuitgaande dat alles in orde is dan mag hij daar gewoon parkeren. Al zou hij 10 auto's hebben.

Het beste is om even een vriendelijk babbeltje te maken. Maar niet gaan eisen want hij staat gewoon in zijn recht.

Zelf ben ik in mijn buurt de 'overlastgever'. Namelijk met 3 auto's. Ik heb een personenauto, een flinke bus van het werk en dan nog een oldtimer voor de hobby.

Flink parkeertekort in de buurt. Mensen hebben hier ook echt het idee dat ze een eigen plek hebben. Terwijl het gewoon openbare weg is en iedereen half op de stoep moet parkeren.

Wat heb ik meegemaakt:
Bedrijfsbus; toen ik hier kwam wonen kwam een buurtbewoner aanbellen, of ik hem ergens anders wilde zetten want dat was 'zijn' plek. Na 3 maanden zou hij zijn auto wegdoen en dan mocht ik er parkeren.
Op andere plek; briefje erop. Later weer een briefje met dreiging politie te bellen.

De oldtimer stond een keer een middag voor iemand's deur. Kwam gelijk stampij maken. Want ik had 3 auto's en dat vond hij teveel.(deze kwam later wel z'n excuses aanbieden).
Ergens anders gezet, toen zat er een briefje op, waarbij ze hadden verzonnen dat het niet mag van de buurtcommissie.

Ik sta wel zwak vanwege de bus die door de afmetingen niet in de bebouwde kom mag staan. Aan de andere kant staan er meerdere busjes en campers die te lang en te hoog zijn.

Voor de lieve vrede heb ik dus maandenlang hier en daar geparkeerd tot ik nu wat plekjes hebben waar ik niemand over hoor. Wel loop ik nu een paar honderd meter maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Mensen denken gewoon echt vooral aan zichzelf. Ik bemoei mij nu ook totaal niet meer met deze buurt. Niet mijn soort mensen. Heb liever een stel hippies die alles met elkaar delen.
pi_188258227
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:23 schreef tstile het volgende:
Zelf ben ik in mijn buurt de 'overlastgever'. Namelijk met 3 auto's. Ik heb een personenauto, een flinke bus van het werk en dan nog een oldtimer voor de hobby.
Naja, laten we wel wezen, maar in een buurt met parkeerplaatsentekort is het ook wel frustrerend dat één huis drie plekken bezet houdt. Niet dat bewoners ergens rechten op hebben, maar ik kan me hun frustratie wel voorstellen. Parkeerplaatsen zijn toch een beetje een gemeenschappelijke ruimte waarbij je ervan uit gaat dat ze een beetje redelijkerwijs worden verdeeld. Iemand met een personenauto (soit), bus van het werk (soit) én oldtimer (leuk, maar val daar de buurt niet mee lastig) trekt wel een zware wissel op het beschikbaar aantal plekken.
Somebody that I used to know
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:24:07 #39
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188259756
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:23 schreef tstile het volgende:
Dat laatste kan je niet inzien bij de rdw site.
Jawel hoor.. dan wacht hij namelijk op keuren
pi_188260940
Ik was ook even benieuwd naar de status van het voertuig dat nu het parkeervak bezet houdt.

Rdw zegt: niet verzekerd, en de apk-datum ligt ver in het verleden. Aangezien je vrijwel automagisch een boete opgelegd krijgt als één van de twee niet in orde is (laat staan beide, zowel apk als verzekering) kun je ervan uitgaan dat het voertuig geschorst is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 01:42:53 #41
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_188261159
Mag je überhaupt wel zo’n smeerpoets in je tuin hebben? Ik kan mij er best iets bij voorstellen dat de gemeente niet happig is op dat soort installaties in een tuin, daar zou best iets van een vergunning voor nodig kunnen zijn.
pi_188262907
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 00:58 schreef Ridocar het volgende:
Ik was ook even benieuwd naar de status van het voertuig dat nu het parkeervak bezet houdt.

Rdw zegt: niet verzekerd, en de apk-datum ligt ver in het verleden. Aangezien je vrijwel automagisch een boete opgelegd krijgt als één van de twee niet in orde is (laat staan beide, zowel apk als verzekering) kun je ervan uitgaan dat het voertuig geschorst is.
In dat geval kun je bij de gemeente melden dat er een autowrak staat en bij de belastingdienst melden dat er een voertuig op de openbare weg staat waarvoor geen motorrijtuigenbelasting betaald wordt.

Als er ook regelmatig op straat gesleuteld wordt aan de auto, kun je tevens bij de gemeente melding maken van een milieu delict.
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:13:30 #43
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188263004
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

In dat geval kun je bij de gemeente melden dat er een autowrak staat en bij de belastingdienst melden dat er een voertuig op de openbare weg staat waarvoor geen motorrijtuigenbelasting betaald wordt.

Als er ook regelmatig op straat gesleuteld wordt aan de auto, kun je tevens bij de gemeente melding maken van een milieu delict.
Ga toch weg man... je auto wassen op straat of oprit is al een milieudelict..
Lekker overal melding van maken joh.. :')
En dan niet zeuren dat alles zo duur is he?
pi_188263060
Weet je buurman dat jij er last van hebt /dat je het niet chill vind? Spreek hem er dan gewoon direct op aan. Melden bij de gemeente zonder hem vooraf in te lichten is ook zo achterbaks, dat gaat je burenrelatie geen goed doen.
Somebody that I used to know
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:27:54 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188263101
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:04 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

In dat geval kun je bij de gemeente melden dat er een autowrak staat en bij de belastingdienst melden dat er een voertuig op de openbare weg staat waarvoor geen motorrijtuigenbelasting betaald wordt.

Als er ook regelmatig op straat gesleuteld wordt aan de auto, kun je tevens bij de gemeente melding maken van een milieu delict.
1940-45 belde...
Huilen dan.
pi_188263208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:58 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Voor of achtertuin? In de voortuin mag het inderdaad vaak niet
Wacht even, als ik die kutplanten uit mijn voortuin trek en er een berg klinkers in flikker, dan mag ik daar toch gewoon mijn auto parkeren? Het is mijn tuin toch? Waarom zou dat niet mogen en als het niet mag, waar staat dat dan?? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188263222
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 00:58 schreef Ridocar het volgende:
Ik was ook even benieuwd naar de status van het voertuig dat nu het parkeervak bezet houdt.

Rdw zegt: niet verzekerd, en de apk-datum ligt ver in het verleden. Aangezien je vrijwel automagisch een boete opgelegd krijgt als één van de twee niet in orde is (laat staan beide, zowel apk als verzekering) kun je ervan uitgaan dat het voertuig geschorst is.
Een geschorste auto mag, lijkt mij, niet op een openbare parkeerplaats staan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188263224
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 00:58 schreef Ridocar het volgende:
Ik was ook even benieuwd naar de status van het voertuig dat nu het parkeervak bezet houdt.

Rdw zegt: niet verzekerd, en de apk-datum ligt ver in het verleden. Aangezien je vrijwel automagisch een boete opgelegd krijgt als één van de twee niet in orde is (laat staan beide, zowel apk als verzekering) kun je ervan uitgaan dat het voertuig geschorst is.
In dat geval is het waarschijnlijk dat hij geschorst is, en dan mag hij inderdaad niet op de openbare weg staan.

Overigens is het niet zo zwart-wit dat een auto zonder apk niet meer buiten mag staan; dat mag tot 2 maanden na het aflopen van de keuring, maar dan moet hij uiteraard alsnog wel verzekerd zijn.
pi_188263448
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:20 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je buurman dat jij er last van hebt /dat je het niet chill vind? Spreek hem er dan gewoon direct op aan. Melden bij de gemeente zonder hem vooraf in te lichten is ook zo achterbaks, dat gaat je burenrelatie geen goed doen.
Waarom denkt iedereen dat ik op de nsb-toer ga? Er is een probleem, de buurt weet ervan (ja, iedereen baalt ervan), er is al gecommuniceerd met de hobbygaragist, die overigens geen probleem ziet, en ik ben nu mijn huiswerk aan het doen over deze casus. Ik heb nog geen idee hoe ik het aan ga pakken, maar de gemeente informeren staat iig niet bovenaan mijn actielijstje.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188263485
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

1940-45 belde...
Iets later in de geschiedenis had je in Oost-Duitsland de Stasi. Die hadden dit soort praktijken geperfectioneerd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188263533
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 11:10 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen dat ik op de nsb-toer ga? Er is een probleem, de buurt weet ervan (ja, iedereen baalt ervan), er is al gecommuniceerd met de hobbygaragist, die overigens geen probleem ziet, en ik ben nu mijn huiswerk aan het doen over deze casus. Ik heb nog geen idee hoe ik het aan ga pakken, maar de gemeente informeren staat iig niet bovenaan mijn actielijstje.
Ik meende dat ook al gelezen te hebben (dat je de buurman erover had gesproken), maar iedereen ging hier op de gemeente-tour dat ik dacht: ho es even, besef even wat je wil met je burenrelatie. (ben het dus met je eens)
Somebody that I used to know
pi_188263611
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 10:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Wacht even, als ik die kutplanten uit mijn voortuin trek en er een berg klinkers in flikker, dan mag ik daar toch gewoon mijn auto parkeren? Het is mijn tuin toch? Waarom zou dat niet mogen en als het niet mag, waar staat dat dan?? :@
Nee mag niet zonder toestemming.
Ondanks dat iets van jou is, heb je er nog niet de volle zeggenschap erover.
zie bijvoorbeeld:
https://www.pauwelsadvoca(...)-parkeerplaats-maken
pi_188263642
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 11:28 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee mag niet zonder toestemming.
Ondanks dat iets van jou is, heb je er nog niet de volle zeggenschap erover.
zie bijvoorbeeld:
https://www.pauwelsadvoca(...)-parkeerplaats-maken
Nooit geweten dit.

Hier is een stukje voortuin mee beklinkerd zodat er 1 op de oprit past en 1 ernaast. De stoep is niet aangepast en dus alleen schuin bij de oprit zelf. Was al zo toen we dit huis kochten. Geen idee of daar vergunningen voor zijn verstrekt. Ik heb geen zin om slapende honden wakker te maken :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 11:35:00 #54
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188263658
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 11:28 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee mag niet zonder toestemming.
Ondanks dat iets van jou is, heb je er nog niet de volle zeggenschap erover.
zie bijvoorbeeld:
https://www.pauwelsadvoca(...)-parkeerplaats-maken
België.

Maar ook in Nederland mag je niet zomaar van je tuin een parkeerplaats maken.
Huilen dan.
pi_188264296
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 11:28 schreef klipper het volgende:

[..]

Nee mag niet zonder toestemming.
Ondanks dat iets van jou is, heb je er nog niet de volle zeggenschap erover.
zie bijvoorbeeld:
https://www.pauwelsadvoca(...)-parkeerplaats-maken
Andersom mag ook niet (altijd). Vrienden van mij willen dòlgraag van hun oprit een weelderige voortuin maken, maar van de gemeente (of in hun koopcontract is vastgelegd) mag dat niet. Ieder huis is verplicht een oprit voor de auto te hebben en daar de auto te parkeren omdat er (anders) te weinig parkeergelegenheid in de buurt is. Twee auto's hebben mag wel, maar je moet in ieder geval één auto op je eigen terrein kunnen parkeren.
Somebody that I used to know
pi_188278786
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja, laten we wel wezen, maar in een buurt met parkeerplaatsentekort is het ook wel frustrerend dat één huis drie plekken bezet houdt. Niet dat bewoners ergens rechten op hebben, maar ik kan me hun frustratie wel voorstellen. Parkeerplaatsen zijn toch een beetje een gemeenschappelijke ruimte waarbij je ervan uit gaat dat ze een beetje redelijkerwijs worden verdeeld. Iemand met een personenauto (soit), bus van het werk (soit) én oldtimer (leuk, maar val daar de buurt niet mee lastig) trekt wel een zware wissel op het beschikbaar aantal plekken.
En aangezien ze geen eigenaar zijn van de parkeerplaatsen op de openbare weg moeten ze bij frustraties beleefd het gesprek aangaan.

Maar dat doen ze niet, beginnen gelijk te schreeuwen, schrijven leugens op briefjes, dreigen met politie, zeggen dat het 'hun' parkeerplaats is etc.

Mijn bedrijfsbus is de enige wagen die officieel niet in de bebouwde kom mag langparkeren. Om daar gezeik mee te voorkomen heb ik voor die bus en de oldtimer maar een ander plekje gezocht.

Als het bijv. 3 oldtimers waren geweest en iemand kwam zo stampend aan de deur dan zou alleen daarom al die auto's lekker laten staan.

Mensen hebben echt een wrong sense of entitlement. Ze mogen dankbaar zijn dat ze hier spotgoedkoop in een sociale huurwoning wonen met mooie tuinen etc. Commercieel zouden deze huizen 3x zo duur zijn. Ze zijn vergeten hoe bijzonder dat is.
  zondag 4 augustus 2019 @ 12:20:25 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_188278992
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:05 schreef tstile het volgende:

[..]

Als het bijv. 3 oldtimers waren geweest en iemand kwam zo stampend aan de deur dan zou alleen daarom al die auto's lekker laten staan.

Mensen hebben echt een wrong sense of entitlement. Ze mogen dankbaar zijn dat ze hier spotgoedkoop in een sociale huurwoning wonen met mooie tuinen etc. Commercieel zouden deze huizen 3x zo duur zijn. Ze zijn vergeten hoe bijzonder dat is.
Jij daarentegen, met een vloot waar die van Athlon bleekjes bij afsteekt, hebt daar totaal geen last van.
pi_188279094
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:05 schreef tstile het volgende:

[..]

En aangezien ze geen eigenaar zijn van de parkeerplaatsen op de openbare weg moeten ze bij frustraties beleefd het gesprek aangaan.

Maar dat doen ze niet, beginnen gelijk te schreeuwen, schrijven leugens op briefjes, dreigen met politie, zeggen dat het 'hun' parkeerplaats is etc.

Mijn bedrijfsbus is de enige wagen die officieel niet in de bebouwde kom mag langparkeren. Om daar gezeik mee te voorkomen heb ik voor die bus en de oldtimer maar een ander plekje gezocht.

Als het bijv. 3 oldtimers waren geweest en iemand kwam zo stampend aan de deur dan zou alleen daarom al die auto's lekker laten staan.

Mensen hebben echt een wrong sense of entitlement. Ze mogen dankbaar zijn dat ze hier spotgoedkoop in een sociale huurwoning wonen met mooie tuinen etc. Commercieel zouden deze huizen 3x zo duur zijn. Ze zijn vergeten hoe bijzonder dat is.
Sorry maar ik geloof gewoon niet dat mensen gelijk beginnen te schreeuwen en te dreigen met politie. Daar is echt wel iets aan vooraf gegaan. Verder heb jij dus zelf echt een wrong sense of entitlement. Je huurt maar lekker een garagebox voor die oldtimer van je. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')