abonnement Unibet Coolblue
pi_188672095
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:12 schreef illusions het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan gaat die vergelijking met de bank niet echt op. Stuk minder speculatief natuurlijk.
Vreemde bank als je geld ineens maar 30% vd waarde heeft. _O-
Vakman pur sang
pi_188672179
Dat zeg ik, Gamma.
pi_188672245
Weet ik, ga je er al vanuit dat iemand het oneens met je is? :D
Vakman pur sang
pi_188672282
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Weet ik, ga je er al vanuit dat iemand het oneens met je is? :D
Zoveel intelligentie zit er hier niet. :P
pi_188672297
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Vreemde bank als je geld ineens maar 30% vd waarde heeft. _O-
Tot ze het een beetje moeilijk krijgen en ze jou nog maar "70%" schuldig zijn aangezien 30% is gebruikt voor de bail-in.
pi_188672357
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:50 schreef Piva het volgende:

[..]

Tot ze het een beetje moeilijk krijgen en ze jou nog maar "70%" schuldig zijn aangezien 30% is gebruikt voor de bail-in.
Zie je dat gebeuren? Een bank die geld afpakt wat je niet hebt belegd?
pi_188672857
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:52 schreef illusions het volgende:
Zie je dat gebeuren?
Bwah het is niet waarschijnlijk, maar echt uitsluiten kan je het toch ook niet. Het zou mij in elk geval niet verbazen als ze die bail-ins de aankomende crisis gaan gebruiken.

quote:
Een bank die geld afpakt wat je niet hebt belegd?
Welke bank doet dat niet?
pi_188673060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:16 schreef Piva het volgende:

[..]

Bwah het is niet waarschijnlijk, maar echt uitsluiten kan je het toch ook niet. Het zou mij in elk geval niet verbazen als ze die bail-ins de aankomende crisis gaan gebruiken.
[..]

Welke bank doet dat niet?
Naar mijn weten geen banken, of hoe bedoel je dat dan? Er wordt meer geld gemaakt zodra ik iets leen, dat is het principe van fractional reserve banking, maar mijn geld is nooit afgepakt. Wel wordt het soms te lang vastgehouden waar je zelf geen enkel goeds van ondervind.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:51:03 #284
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_188673429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:12 schreef illusions het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan gaat die vergelijking met de bank niet echt op. Stuk minder speculatief natuurlijk.
De euro is sinds het onstaan ook al ruim 20% minder waard geworden. Dus ja die vergelijking gaat wel op. Alleen de tijdsspanne is anders
Please sir. When moon? When Mustang?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:54:07 #285
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_188673486
noretsu80 twitterde op woensdag 28-08-2019 om 15:56:17 In over 100 years the dollar has gone down 97%. https://t.co/GxkeWHs0tw reageer retweet
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_188673523
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

De euro is sinds het onstaan ook al ruim 20% minder waard geworden. Dus ja die vergelijking gaat wel op. Alleen de tijdsspanne is anders
1 DOGE = 1 DOGE
pi_188673859
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Naar mijn weten geen banken, of hoe bedoel je dat dan? Er wordt meer geld gemaakt zodra ik iets leen, dat is het principe van fractional reserve banking, maar mijn geld is nooit afgepakt. Wel wordt het soms te lang vastgehouden waar je zelf geen enkel goeds van ondervind.
Nouja hypotheken zijn voor hun ook een vorm van beleggen natuurlijk en niet zonder risico's.

In hoevere in Nederland investment banks en de rest gescheiden is weet ik eingelijk niet echt.

De bail-in regels zijn nog niet eens zo oud, dus niet gek dat die (in Nederland ) nog niet gebruikt zijn. Volgens mij zijn er inmiddels wel wat voorbeelden waarbij ze het wel (deels) hebben toegepast.
pi_188674136
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

De euro is sinds het onstaan ook al ruim 20% minder waard geworden. Dus ja die vergelijking gaat wel op. Alleen de tijdsspanne is anders
Gem 2% per jaar, je rendement is dus per definitie kut als je niet snel rendeert.
Vakman pur sang
pi_188674588
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:51 schreef Rossdale het volgende:

[..]

De euro is sinds het onstaan ook al ruim 20% minder waard geworden. Dus ja die vergelijking gaat wel op. Alleen de tijdsspanne is anders
Dat klopt dan wel weer, daarnaast gebeurt er iets (lang niet genoeg) aan inflatiecorrectie.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:13 schreef Piva het volgende:

[..]

Nouja hypotheken zijn voor hun ook een vorm van beleggen natuurlijk en niet zonder risico's.

In hoevere in Nederland investment banks en de rest gescheiden is weet ik eingelijk niet echt.

De bail-in regels zijn nog niet eens zo oud, dus niet gek dat die (in Nederland ) nog niet gebruikt zijn. Volgens mij zijn er inmiddels wel wat voorbeelden waarbij ze het wel (deels) hebben toegepast.
Hypotheken zijn niet echt een vorm van beleggen voor banken aangezien er bij hun totaal geen risico aanhangt, het is gewoon een manier om nieuw geld te creëeren in principe.
pi_188674893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:53 schreef illusions het volgende:
Hypotheken zijn niet echt een vorm van beleggen voor banken aangezien er bij hun totaal geen risico aanhangt, het is gewoon een manier om nieuw geld te creëeren in principe.
Geen risico? Waar was jij in 2008/9?

Sterker nog, het risico is zelfs zo groot dat het niet alleen de banken aangaat maar dat de gehele Nederlandse economie er vanaf hangt (meerdere malen door het IMF gewaarschuwd dat het eingelijk niet kan zo).

Dat is dan ook direct weer hun sterke kant omdat ze het risico (proberen) af te schuiven op de belastingbetaler (te groot om om te vallen, dus schuiven we ze maar miljarden belasting toe).
pi_188675034
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:08 schreef Piva het volgende:

[..]

Geen risico? Waar was jij in 2008/9?

Sterker nog, het risico is zelfs zo groot dat het niet alleen de banken aangaat maar dat de gehele Nederlandse economie er vanaf hangt (meerdere malen door het IMF gewaarschuwd dat het eingelijk niet kan zo).

Dat is dan ook direct weer hun sterke kant omdat ze het risico (proberen) af te schuiven op de belastingbetaler (te groot om om te vallen, dus schuiven we ze maar miljarden belasting toe).
Toen waren ze ook "too big to fail". In principe creëer je met een hypotheek binnen fractional reserve banking gewoon nieuw geld. Zo'n ¤100.000 wordt voor de bank ¤1.000.000 aan uitleenbaar geld, wat allemaal begon met jouw investering, niet met hun geld.
pi_188675365
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:14 schreef illusions het volgende:

[..]

Toen waren ze ook "too big to fail". In principe creëer je met een hypotheek binnen fractional reserve banking gewoon nieuw geld. Zo'n ¤100.000 wordt voor de bank ¤1.000.000 aan uitleenbaar geld, wat allemaal begon met jouw investering, niet met hun geld.
Ik begrijp hoe een bank een hypotheek uitschrijft. Maar zodra jij je handtekening onder het contract gezet hebt moet dat verzonnen geld wel met echte euro's terug betaalt worden.

En dat gaat helemaal prima op individueel niveau. De problemen ontstaan pas als er heel veel mensen hun hyptoheek niet meer kunnen betalen.

Uiteindelijk zit de fout in het (huizen/banken) systeem niet aan de bear kant zoals banken het graag doen lijken. Maar juist in deze fase (bull) dat huizen tegen enorme bedragen verkocht worden en de bank heel graag uitleent.

Maar goed we zitten inmiddels bij zeepbel weet ik het hoeveel en alles gaat nog steeds precies zoals het voorheen fout is gegaan. Dus beter kunnen we er maar geld mee verdienen ipv er tegen te zijn :+

Ik bedenk net dat we met een beetje geluk een appartementje kunnen opkopen in de volgende crisis met 1 bitcoin _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2019 20:33:39 ]
pi_188675429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:31 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik begrijp hoe een bank een hypotheek uitschrijft. Maar zodra jij je handtekening onder het contract gezet hebt moet dat verzonnen geld wel met echte euro's terug betaalt worden.

En dat gaat helemaal prima op individueel niveau. De problemen ontstaan pas als er heel veel mensen hun hyptoheek niet meer kunnen betalen.

Uiteindelijk zit de fout in het (huizen/banken) systeem niet aan de bear kant zoals banken het graag doen lijken. Maar juist in deze fase (bull) dat huizen tegen enorme bedragen verkocht worden en de bank heel graag uitleent.

Maar goed we zitten inmiddels bij zeepbel weet ik het hoeveel en alles gaat nog steeds precies zoals het voorheen fout is gegaan. Dus beter kunnen we er maar geld mee verdienen ipv er tegen te zijn :+
Nee de problemen ontstaan als het onderpand (huis) totaal niet meer de waarde heeft waarvoor er uitgeleend is.
Dit krijg je op de top van een bubble, Hey net crypto dus wel. :D
Vakman pur sang
pi_188675580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:31 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik begrijp hoe een bank een hypotheek uitschrijft. Maar zodra jij je handtekening onder het contract gezet hebt moet dat verzonnen geld wel met echte euro's terug betaalt worden.

En dat gaat helemaal prima op individueel niveau. De problemen ontstaan pas als er heel veel mensen hun hyptoheek niet meer kunnen betalen.

Uiteindelijk zit de fout in het (huizen/banken) systeem niet aan de bear kant zoals banken het graag doen lijken. Maar juist in deze fase (bull) dat huizen tegen enorme bedragen verkocht worden en de bank heel graag uitleent.

Maar goed we zitten inmiddels bij zeepbel weet ik het hoeveel en alles gaat nog steeds precies zoals het voorheen fout is gegaan. Dus beter kunnen we er maar geld mee verdienen ipv er tegen te zijn :+

Ik bedenk net dat we met een beetje geluk een appartementje kunnen opkopen in de volgende crisis met 1 bitcoin _O_
Als die hypotheek geen moer waard is ontstaan er inderdaad problemen, dat is dus ook de crisis in een notendop, maargoed als de volgende crisis Bitcoin ook nog even naar boven knalt, kan je er makkelijk een huis mee kopen. In het buitenland heb je nu voor 20k al wel een appartement.
pi_188676776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:41 schreef illusions het volgende:

[..]

Als die hypotheek geen moer waard is ontstaan er inderdaad problemen, dat is dus ook de crisis in een notendop, maargoed als de volgende crisis Bitcoin ook nog even naar boven knalt, kan je er makkelijk een huis mee kopen. In het buitenland heb je nu voor 20k al wel een appartement.
Waar? Dubai?
Vakman pur sang
pi_188676869
Rekt
pi_188677118
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waar? Dubai?
In Spanje of Italië heb je voor 20k wel iets wat niet heel ver van de bewoonde wereld ligt hoor. Iets uit de jaren 70 zonder enkele vorm van modernisering op een kutlocatie, maar het is er. Half uurtje rijden voor je op het strand bent, supermarkt zal ook niet om de hoek liggen.
pi_188677267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 21:39 schreef illusions het volgende:

[..]

In Spanje of Italië heb je voor 20k wel iets wat niet heel ver van de bewoonde wereld ligt hoor. Iets uit de jaren 70 zonder enkele vorm van modernisering op een kutlocatie, maar het is er. Half uurtje rijden voor je op het strand bent, supermarkt zal ook niet om de hoek liggen.
Nice ik kan theoretisch rentenieren in een jaren 70 appartementje. :7
Vakman pur sang
pi_188677475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 21:39 schreef illusions het volgende:

[..]

In Spanje of Italië heb je voor 20k wel iets wat niet heel ver van de bewoonde wereld ligt hoor. Iets uit de jaren 70 zonder enkele vorm van modernisering op een kutlocatie, maar het is er. Half uurtje rijden voor je op het strand bent, supermarkt zal ook niet om de hoek liggen.
Heb je voorbeelden/linkjes?
pi_188677909
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 21:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden/linkjes?
Sure.

https://www.idealista.com(...)nado-por=precios-asc

Dit is dan provincie Alicante, maar in Malaga zit er ook veel van hetzelfde bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')