Vind ik een merkwaardige reden. We laten een arts toch ook niet onnodig allerlei troep slikken omdat hij ons anders geen advies kan geven? Maar een dergelijke praktijkondervinding zou dan wel verlangd worden van een gewone (nofi) werknemer in een salon?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:50 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Nu gaf mijn werkgever aan dat ze mij binnenkort ook gaan vragen het een aantal dagen te proberen zodat ik weet hoe het is om in ketose te zijn en het juiste advies kan geven.
Dat is trouwens wel een beetje typisch. Zijn ze overenthousiast? Lopen ze je te pushen om het ook te proberen?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 01:50 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Er zijn al een paar collegas trouw bezig geweest die ook daadwerkelijk wilde afvallen en het enige tijd gebruiken.. ook voor zichzelf dus.
Wat is MLM?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Welk je voor een MLM? Want dit zijn MLM praktijken.
Yep, soort van pyramidespel maar dan anders.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:12 schreef Jaeger85 het volgende:
Welk je voor een MLM? Want dit zijn MLM praktijken.
Oh ja, die term ken ik wel. Ik dacht dat het in dit geval een dieetterm wasquote:Op donderdag 1 augustus 2019 10:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Multi level marketing. Een soort van piramidespel.
Ik zou er voor zorgen dat ik alle communicatie over het zelf “moeten” gebruiken van het product schriftelijk zou hebben. (voor het geval ze je om die reden er uit wippen)quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:06 schreef Binnenvetter22 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 1 augustus 2019 09:05 schreef valentijn101 het volgende:
In een paar dagen kun je niks proberen.
Ik vind dit nog al wat als een werkgever dit van je vraagt.
Zelf betalen zou ik al sowieso nooit doen. Sterker nog, ik zou er een flinke toeslag voor verwachten.
Wat als je niet in staat bent je werk (goed) te doen door de bijwerkingen? Zit je nog in een proefperiode?
Dat klinkt zo shit..😱 ik zit helaas nog in een proefperiode ja.
Dat is een heel goede rede om dat dieet al helemaal niet te doen.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:01 schreef Binnenvetter22 het volgende:
Bedankt voor je opmerking.. 😶maar ik weeg 50 kilo en ben 1.60. Lijkt me niet dat dat het probleem is😬
Ja, dan dus sowieso niet doen he. Belachelijk dat ze dat dan überhaupt vragen.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:01 schreef Binnenvetter22 het volgende:
[..]
Bedankt voor je opmerking.. 😶maar ik weeg 50 kilo en ben 1.60. Lijkt me niet dat dat het probleem is😬
Tja zolang mensen zich niet bewust zijn van de rechten die ze hebben en alles maar doen "omdat de baas het zegt" blijf je dit soort dingen houden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 18:09 schreef LordVoldermort het volgende:
Wordt steeds gekker met de werkgevers in Nederland.
Je bedoelt: Ik zit gelukkig nog in een proefperiode. Er zijn genoeg minimumloon baantjes te vinden waarbij je niet je lichamelijke gezondheid op het spel hoeft te zetten.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 14:06 schreef Binnenvetter22 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 1 augustus 2019 09:05 schreef valentijn101 het volgende:
In een paar dagen kun je niks proberen.
Ik vind dit nog al wat als een werkgever dit van je vraagt.
Zelf betalen zou ik al sowieso nooit doen. Sterker nog, ik zou er een flinke toeslag voor verwachten.
Wat als je niet in staat bent je werk (goed) te doen door de bijwerkingen? Zit je nog in een proefperiode?
Dat klinkt zo shit..😱 ik zit helaas nog in een proefperiode ja.
Nou ja dat je je personeel in je eigen kleding laat lopen kan ik nog in komen, maar dat je het dan zelf moet gaan betalen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 21:55 schreef tstile het volgende:
Dit doet me denken aan die kledingwinkels die het personeel verplichten om in de nieuwste collectie te lopen. Maar het personeel moet het wel zelf betalen... Dan krijgen ze korting, maar blijft apart verhaal.
Het dragen van kledingstukken is inderdaad het probleem niet. De meeste bedrijven waarbij je direct klantcontact hebt, hanteren kledingvoorschriften. En ook vanwege hygiëne, veiligheid en herkenbaarheid komt zoiets vaak voor.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 22:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou ja dat je je personeel in je eigen kleding laat lopen kan ik nog in komen, maar dat je het dan zelf moet gaan betalen?
eensquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 07:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het dragen van kledingstukken is inderdaad het probleem niet. De meeste bedrijven waarbij je direct klantcontact hebt, hanteren kledingvoorschriften. En ook vanwege hygiëne, veiligheid en herkenbaarheid komt zoiets vaak voor.
Maar dan dient wel de werkgever de kleding te verstrekken, kostenloos voor de werknemer.
Gewoon enkel en alleen nog frikandellen eten. Op kosten van de zaak vanzelfsprekend. Misschien op de zaak een frituurpannetje installeren. Helpt ook om de geparfumeerde stink lucht te bestrijden.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:22 schreef 1299 het volgende:
Je hoeft geen producten te kopen om in ketose te verkeren. Alleen een minimale hoeveelheid koolhydraten eten.
TS lijkt er niet echt moeite mee te hebben andere mensen zichzelf te laten vergiftigen? Wat verkoopt het winkeltje überhaupt? Voor een ketosedieet kun je beter langs de slager / visboer lijkt mij?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 09:22 schreef JeMoeder het volgende:
Ja daaaaag. Laat je werkgever daar lekker voor opdraaien. Een minimumloon betalen en dan ook nog letterlijk op eigen kosten uit laten hongeren
En dan ook nog zo'n ongezond iets als een ketosedieet... jezelf tegen je eigen wil vergiftigen maar het wel moeten betalen uit een minimumloon.
Sommige mensen zijn echt het prototype loonslaaf![]()
![]()
Ik heb al eens meegemaakt dat ik verplicht veiligheidsschoenen moest dragen, en geacht werd deze zelf aan te schaffen. Toen was ik snel vertrokken. Blijkbaar komt het vaker voor.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 10:21 schreef Speekselklier het volgende:
de een krijgt een auto, telefoon en een laptop van zijn baas.
De ander moet onnodige gevaarlijke pillen zelf betalen.
vreemde wereld.
Kreeg je ook elke maand kledinggeld? Zo ja dan is het gewoon terecht geweest.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 16:14 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik heb al eens meegemaakt dat ik verplicht veiligheidsschoenen moest dragen, en geacht werd deze zelf aan te schaffen. Toen was ik snel vertrokken. Blijkbaar komt het vaker voor.
Kan ik me niet herinneren, maar ik was na één dag al vertrokken, dit was een van de druppels.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 19:18 schreef vannelle het volgende:
Kreeg je ook elke maand kledinggeld? Zo ja dan is het gewoon terecht geweest.
Het probleem is dat frikandellen bewerkt vlees is en daar nog steeds veel koolhydraten inzitten, anders was het een top idee geweest dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 10:31 schreef borbit het volgende:
[..]
Gewoon enkel en alleen nog frikandellen eten. Op kosten van de zaak vanzelfsprekend. Misschien op de zaak een frituurpannetje installeren. Helpt ook om de geparfumeerde stink lucht te bestrijden.
Ik heb binnenkort een training over die dieetlijn en hoor dan hoe of wat verder. Ik denk dat ik ga aankaarten dat als het bekostigd wordt ik het best een paar dagen wil proberen. En anders zie ik er helaas vanaf. Het komt dan wel 'ongemotiveerd' over maar ik heb door alle reacties wel het licht gezien😬quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 09:57 schreef Pippi het volgende:
[..]
Binnenvetter22 hoe heb je het uiteindelijk aangekaart bij je werkgever?
Goed zoquote:Op zaterdag 3 augustus 2019 23:21 schreef Binnenvetter22 het volgende:
[..]
Ik heb binnenkort een training over die dieetlijn en hoor dan hoe of wat verder. Ik denk dat ik ga aankaarten dat als het bekostigd wordt ik het best een paar dagen wil proberen. En anders zie ik er helaas vanaf. Het komt dan wel 'ongemotiveerd' over maar ik heb door alle reacties wel het licht gezien😬
Ja, dit. Ik snap best dat ze je dagelijkse eten niet betalen, maar als je het met zo'n product wil doen, mogen zij betalen. Maar het is niet verplicht, dus je kunt ook gewoon weigeren.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:22 schreef 1299 het volgende:
Je hoeft geen producten te kopen om in ketose te verkeren. Alleen een minimale hoeveelheid koolhydraten eten.
Dan doen wij kroketten. Die zijn uit de vriezer ongeveer even duur.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 20:37 schreef 1299 het volgende:
[..]
Het probleem is dat frikandellen bewerkt vlees is en daar nog steeds veel koolhydraten inzitten, anders was het een top idee geweest dat dan weer wel.
Kroketten zitten vol met koolhydraten (paneermeel) Je kan wel halve kippen in de frituur laten zwemmen en daarna met mayonaise oppeuzelen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 03:15 schreef borbit het volgende:
[..]
Dan doen wij kroketten. Die zijn uit de vriezer ongeveer even duur.
Ik weet ook niet hoe het werkt. Ik wil gewoon wat te snacken uit de frituur terwijl ik mijn dienstje draai in schoonheidssalon.
Ik krijg zo het idee dat ze óók nog aan hun personeel willen verdienen. Wat een bagger werkgever.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 23:25 schreef Pippi het volgende:
Goed zo
Een baan moet geen geld kosten maar opleveren!
Daar zou ik liever ook niet voor kiezen, aanslag op je lichaam. Waarom zou je allerlei dieettroep gaan uitproberen terwijl je het helemaal niet nodig hebt?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 23:21 schreef Binnenvetter22 het volgende:
[..]
Ik heb binnenkort een training over die dieetlijn en hoor dan hoe of wat verder. Ik denk dat ik ga aankaarten dat als het bekostigd wordt ik het best een paar dagen wil proberen. En anders zie ik er helaas vanaf. Het komt dan wel 'ongemotiveerd' over maar ik heb door alle reacties wel het licht gezien😬
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |