In een paar dagen kun je niks proberen.
Om in ketose te raken ben je al minimaal 5 dagen verder.
Daarna moet je lichaam nog wennen. Je kunt je grieperig voelen, slecht slapen. En nog veel meer bijwerkingen zoals:
Plotseling gewichtsverlies (voornamelijk door verlies van vocht)
Spijsverteringsproblemen en maagklachten
Hoofdpijn (hoofdpijn is een veel voorkomende bijwerking van een lage koolhydraatinname in de eerste paar dagen)
Prikkelbaarheid (veranderingen in voeding beïnvloeden hormonen en kunnen mensen prikkelbaar maken)
Klachten van vermoeidheid en slaapzucht terwijl het lichaam zich aanpast aan vetverbranding
Gebrek aan focus
Verminderde sportprestaties (minder kracht, explosiviteit)
Misselijkheid (misselijkheid wordt met name tijden de eerste paar dagen ervaren)
Slaperigheid (dit gevoel is te wijten aan een gebrek aan energie doordat je lichaam minder goed in staat is om glucose te verbranden)
Verlangen naar suiker en koolhydraten (geraffineerde koolhydraten en toegevoegde suikers kunnen zeer verslavend zijn, het opgeven ervan kan ontwenningsverschijnselen veroorzaken)
Ik vind dit nog al wat als een werkgever dit van je vraagt.
Zelf betalen zou ik al sowieso nooit doen. Sterker nog, ik zou er een flinke toeslag voor verwachten.
Wat als je niet in staat bent je werk (goed) te doen door de bijwerkingen? Zit je nog in een proefperiode?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.