Bron.quote:Verbijsterend en respectloos. Dat zegt een betrokken agent over de mensen die maandagavond onder het lint door kropen om ‘een goed plekje’ te bemachtigen bij een dodelijk verkeersongeval in Uden. Daar kwam 28-jarige motorrijder uit Veghel om het leven, nadat hij tegen de vangrail aan reed.
De man uit Veghel kwam daardoor ten val. Hij overleed ter plekke. Hulp van de toegesnelde hulpdiensten, onder meer een traumahelikopter, mocht niet meer baten. De Veghelaar bezweek aan zijn verwondingen.
Politieagente Stephanie Coenen komt vanmiddag terug op het incident. ,,Afgelopen week kregen mijn collega’s en ik de melding waarvan je direct voelt dat het foute boel is”, schrijft ze op sociale media. ,,Ter plaatse zagen wij dat het slachtoffer werd gereanimeerd door omstanders en ambulancemedewerkers. We hoorden al snel dat de traumahelikopter ook kwam.”
‘Wat bezielt jullie?’
Direct zetten Coenen en haar collega's de weg aan allebei de kanten af, om te zorgen voor een veilige werkruimte voor de hulpverleners. Wat ze vervolgens zag vond ze ‘verbijsterend en respectloos’. ,,Mensen die met kinderen aan kwamen rennen en onder het lint door kwamen om vervolgens een ‘goed’ plekje op de vangrail uit te zoeken. Wat bezielt jullie?”, vraagt ze zich af. ,,Verderop ligt iemand te vechten voor zijn leven.”
De mensen werden weggestuurd. ,,Wij spannen dit lint niet voor niks over de gehele weg. Ongelooflijk. Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
,,Wij begrijpen dat het vervelend is als wij iets afzetten met lint, maar dit gebeurt altijd met een reden. Stel je eens voor dat het om één van jouw familieleden of vrienden gaat. Dan zou je toch ook willen dat alle hulpverleners zich daarop kunnen richten?”
Dit dus!quote:
Dit.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet dat er niet meteen flinke boetes uitgeschreven zijn. Meteen korte metten mee maken.
Dit ja, kan je toch niet accepteren ditquote:Op woensdag 31 juli 2019 16:51 schreef Samzz het volgende:
Ik snap niet dat er niet meteen flinke boetes uitgeschreven zijn. Meteen korte metten mee maken.
waarschijnlijk waren er andere prioriteiten op dat moment.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dit ja, kan je toch niet accepteren dit
Komen kijken of onder het lint door gaan om van dichtbij te loeren?quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik was ook wel komen kijken hoor, zit gewoon in de mens om graag de ramptoerist uit te hangen.
Als hier een trauma helikopter land dan rukt ook heel het dorp uit, geef ze eens ongelijk.
Is veel spannender dan op Netflix.
Compleet door het lint gaan natuurlijk, dicht op de actie!quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:12 schreef maily het volgende:
[..]
Komen kijken of onder het lint door gaan om van dichtbij te loeren?
Er staan altijd een paar agenten omstanders weg te sturen als ze dat kunnen dan kan er ook gelijk geschreven worden. Als zo'n agent nu gelijk 1000 euro boete geeft dan zijn zulke dingen zo over.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:08 schreef bechirti het volgende:
[..]
waarschijnlijk waren er andere prioriteiten op dat moment.
Wat is erger, dit een ander expliciet gunnen of niet het besef hebben dat je er met je fietsen nu toch echt ff niet langs kunt?quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Je gunt dat soort mensen hetzelfde..een gruwelijke dood die door anderen wordt gefilmd. Maar helaas komen die misbaksels ermee weg.
quote:Enige tijd later zagen wij twee fietsers die het lint omhoog trokken, om er onderdoor te gaan. Bij het aanspreken van deze mensen kwam er ook meteen een grote mond, want meneer moest er langs.” Ook de fietsers zijn direct teruggestuurd.
Ok..om mij niet te verlagen tot hun niveau hou ik het bij neerknuppelen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat is erger, dit een ander expliciet gunnen of niet het besef hebben dat je er met je fietsen nu toch echt ff niet langs kunt?
[..]
Dat hij ter plekke overleed betekent niet dat hij dat direct deed. En iemand die dood is verdwijnt ook niet vanzelf het mortuarium in.quote:Op woensdag 31 juli 2019 17:29 schreef john2406 het volgende:
Was die al dood, wat denken de hulpdiensten dan nog te kunnen uitrichten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |