Ja, we hebben nog wel efkes om erover na te denken.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zorg dan iig dat je de spelling goed hebt: Dieudonnée.
Zonder die laatste e is het een jongensnaam trouwens: Dieudonné.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:34 schreef Stormqueen het volgende:
In zuidoost Brabant wordt dat toch djeudenee
T is wel een verkapte dj- naam, dus past toch wel een beetje bij je inner kampsjaak
Moest lachen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:34 schreef Stormqueen het volgende:
In zuidoost Brabant wordt dat toch djeudenee
T is wel een verkapte dj- naam, dus past toch wel een beetje bij je inner kampsjaak
Klopt. En als je een jongen krijgt noem je die klein Tjeukequote:Op maandag 12 augustus 2019 17:36 schreef Stormqueen het volgende:
In Brabant heten Thieus ook vaak Tjeu.
Dakkapel toevallig?quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:38 schreef Leandra het volgende:
Tjeuke... slechte herinnering aan (zakelijk).
Ik zou ipv nee dan niet doen oid zeggen.quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:54 schreef Schanu het volgende:
[..]![]()
Mijn jongste dochter heet N.eva. Nu ze in de dreumesfase zit waarbij ze zo ongeveer alles uitprobeert wat niet mag en het woord Nee het meest gebruikte woord van de week is, besef ik pas hoe ondoordacht die naam is. Het arme kind denkt waarschijnlijk dat ze Fa heet en wij de hele dag zeggen: Nee nee Fa
Drama idd... en geadviseerd door een bekende, die weer een persoonlijke kennis was.quote:
Ik had het kunnen weten.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Drama idd... en geadviseerd door een bekende, die weer een persoonlijke kennis was.
Nooit weer.
En zo goedkoop waren ze ook niet trouwens.
quote:Op maandag 12 augustus 2019 16:54 schreef Schanu het volgende:
[..]![]()
Mijn jongste dochter heet N.eva. Nu ze in de dreumesfase zit waarbij ze zo ongeveer alles uitprobeert wat niet mag en het woord Nee het meest gebruikte woord van de week is, besef ik pas hoe ondoordacht die naam is. Het arme kind denkt waarschijnlijk dat ze Fa heet en wij de hele dag zeggen: Nee nee Fa
Die krijg ik tenminste wel uitgesproken. Veel huidige namen niet.quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf zelf trouwens die seventies/eighties kampnamen nog steeds het ergst vinden. Priscilla, Samantha, Melissa, Kelly, dat hele kaliber, ik zie er standaard hetzelfde hoofd bij voor me.
Mini Cryptocoryne 3.0?quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:35 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja, we hebben nog wel efkes om erover na te denken.
Ik vind dat echt zo een naam voor mensen die heel erg in den here zijn. Anders slaat het nergens op om je kind "door God gegeven te noemen"toch?quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:35 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja, we hebben nog wel efkes om erover na te denken.
In dit geval vind ik deze naam wel kloppend.quote:Op maandag 12 augustus 2019 19:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zo een naam voor mensen die heel erg in den here zijn. Anders slaat het nergens op om je kind "door God gegeven te noemen"toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |