Deelnemersquote:Succesvolle kennisquiz vanaf maandag 15 juli op NPO 2
Wie wordt deze zomer De slimste mens? Vanaf maandag 15 juli keert de succesvolle kennisquiz De slimste mens terug op NPO 2. Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
Ze zijn altijd zo inconsequent met die antwoorden. Heel jammer.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
Argh, als je Seattle goedrekent omdat 'de Verenigde Staten' wordt gevraagd (paar afleveringen geleden), dan moet je ook Limburg goedrekenen als er 'Cauberg' wordt gezegd.
Nee, dat is echt wat anders.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
Argh, als je Seattle goedrekent omdat 'de Verenigde Staten' wordt gevraagd (paar afleveringen geleden), dan moet je ook Limburg goedrekenen als er 'Cauberg' wordt gezegd.
Eveline haat wielrennen. Wij haten Eveline.quote:
De Cauberg is een specifieke heuvel in die koers. Maar Limburg is de provincie waar het zich afspeelt. Seattle is onderdeel van de Verenigde Staten.quote:
Goede post.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eveline haat wielrennen. Wij haten Eveline.
En dus weet je daarmee dat het in Limburg is. Had dan ook niet de VS goedgerekend. Het is een beetje meten met twee maten.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:07 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De Cauberg is een specifieke heuvel in die koers. Maar Limburg is de provincie waar het zich afspeelt. Seattle is onderdeel van de Verenigde Staten.
Nee... De Cauberg is één specifieke heuvel terwijl ze de hele koers in Limburg fietsen. Seattle is eigenlijk een beter antwoord dan de Verenigde Staten omdat het ging over waar ze vandaan kwamen, Seattle=de VS, de Cauberg=Limburg maar de Cauberg vertegenwoordigd Limburg als provincie niet in het antwoord dat ze zoeken, terwijl Seattle dat wel is in die andere vraag. Ik kan het niet goed uitleggen maar hopelijk snap je het.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En dus weet je daarmee dat het in Limburg is. Had dan ook niet de VS goedgerekend. Het is een beetje meten met twee maten.
Een beetje. Bedankt voor je pogingquote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee... De Cauberg is één specifieke heuvel terwijl ze de hele koers in Limburg fietsen. Seattle is eigenlijk een beter antwoord dan de Verenigde Staten omdat het ging over waar ze vandaan kwamen, Seattle=de VS, de Cauberg=Limburg maar de Cauberg vertegenwoordigd Limburg als provincie niet in het antwoord dat ze zoeken, terwijl Seattle dat wel is in die andere vraag. Ik kan het niet goed uitleggen maar hopelijk snap je het.
"Wij"??? Pluralis maiestatis of zo? Ik haat haar helemaal niet, ik haat sowieso eigenlijk weinig mensen, maar iemand die ik alleen van een televisiespelletje 5 dagen lang "ken" haat ik echt niet.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat wel ja.quote:
Ja valt me ook op. Andere jaren moesten ze soms 50 seconden puzzelen zonder iets te weten en nu weten ze vaak alledrie de antwoorden meteen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:49 schreef Monolith het volgende:
Overigens zijn die puzzels dit seizoen wel heel simpel. Het idee is dat je verbanden legt, maar er zitten vaak al complete uitdrukkingen in waarin slechts één woord ontbreekt.
Ja, klopt. Ik vind de vragen over de gehele linie overigens vrij vaak onorigineel.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:49 schreef Monolith het volgende:
Overigens zijn die puzzels dit seizoen wel heel simpel. Het idee is dat je verbanden legt, maar er zitten vaak al complete uitdrukkingen in waarin slechts één woord ontbreekt.
Waarom haat jij haar? Ben ik even nieuwsgierig naar. Ik kijk altijd de slimste mens en probeer dan te raden aan welke vrouw de Fokkers een hekel zullen hebben. Maar deze had ik eigenlijk niet verwacht.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 31 juli 2019 00:47 schreef Cosima het volgende:
[..]
Waarom haat jij haar? Ben ik even nieuwsgierig naar. Ik kijk altijd de slimste mens en probeer dan te raden aan welke vrouw de Fokkers een hekel zullen hebben. Maar deze had ik eigenlijk niet verwacht.
Misschien omdat de door jou gequote user elke etappe van de Giro/Tour/Vuelta voorbeschouwt in 6 a4tjes hier op fok.quote:Op woensdag 31 juli 2019 00:47 schreef Cosima het volgende:
[..]
Waarom haat jij haar? Ben ik even nieuwsgierig naar. Ik kijk altijd de slimste mens en probeer dan te raden aan welke vrouw de Fokkers een hekel zullen hebben. Maar deze had ik eigenlijk niet verwacht.
Ik heb het idee dat ze elkaar heel goed kennen en zelfs bevriend zijn. Philip doet ook het commentaar in "Hier zijn de Van Rossums", Ik denk niet dat wat er binnen dit spel op tv gebeurt illustratief is voor hun verhouden daarbuiten.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:43 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het aan mij of is de verstandhouding tussen Maarten en Philip inmiddels onder nul gekomen?
Of spelen ze slechts een olijk spelletje?
Yep, de moeilijkheidsgraad van de spelonderdelen lijkt over het geheel genomen wel iets te zakken.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:49 schreef Monolith het volgende:
Dat laatste. Ik zie juist wel chemie.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 22:43 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het aan mij of is de verstandhouding tussen Maarten en Philip inmiddels onder nul gekomen?
Of spelen ze slechts een olijk spelletje?
gemistquote:Op woensdag 31 juli 2019 19:57 schreef zoem het volgende:
Fragment bij Ned3 zojuist met De Slimste Mens![]()
ik heb geen facebookquote:Op woensdag 31 juli 2019 20:25 schreef zoem het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/watch/?v=539194733283325
Is best wel in het nieuws geweest.quote:
wie is het dan want heb alles gemist, en dat voor een nieuwsjunkiequote:Op woensdag 31 juli 2019 20:28 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Is best wel in het nieuws geweest.
Wilde voorzitter van de KNVB worden. Hij is directeur van Telstar.quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:29 schreef VouwfietsHoezo het volgende:
[..]
wie is het dan want heb alles gemist, en dat voor een nieuwsjunkie
Oh?quote:Op woensdag 31 juli 2019 01:29 schreef Stoner12 het volgende:
Omdat wielrennen de mooiste sport is die er bestaat. Als je dat haat ben je geen knip voor de neus waard.
ah, voetbal, ik weet genoeg,quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:31 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Wilde voorzitter van de KNVB worden. Hij is directeur van Telstar.
En hij is nogal flamboyant. Vandaar.quote:
De kandidaten zijn dan ook wel verdacht simpelquote:Op woensdag 31 juli 2019 20:46 schreef Szura het volgende:
Die puzzels zijn verdacht makkelijk dit seizoen
Presentquote:Op woensdag 31 juli 2019 20:41 schreef Zipportal het volgende:
DONDER OP MET DIE HELENE.
@:wereldgozer Stompje.
'Ze ligt nu met een stuk beton in het IJsselmeer'quote:
quote:
Ik dacht dat hij plutonium zei.quote:
Tsja, je moet maar fan van Michael zijn. Al ken ik zijn oeuvre ook wel zo'n beetje.quote:
Genotquote:Op woensdag 31 juli 2019 20:54 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Er is maar één MJ. Michael Jordan the fucking GOAT.
Dan ga de dr dalek nog inquote:Op woensdag 31 juli 2019 20:59 schreef Zipportal het volgende:
House of Cards
Netflix
Spacey
Rechtzaak
Aanklacht
etc etc etc
Helaas een presumed klein misstapje.quote:
Tot morgen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:05 schreef VouwfietsHoezo het volgende:
kut, morgen weer kees en pieter, overslaan dus
Noortje Veldhuizen niet kennenquote:Op woensdag 31 juli 2019 21:05 schreef Zipportal het volgende:
Morgen weer een onbekende gast.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Ik heb vriend van de show @Zipportal al vaker op de krokante leesmap gewezen, maar dat weigert ie te luisteren.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:20 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Noortje Veldhuizen niet kennen@:Wereldgozer
De sympathieke Zipportal luistert liever maandelijks naar K-pod allen.quote:Op woensdag 31 juli 2019 21:41 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik heb vriend van de show @:Zipportal al vaker op de krokante leesmap gewezen, maar dat weigert ie te luisteren.
Ja, zij had die auto ook genoemd, "auto met stenen wielen", en direct daarna "stenen tijdperk"..quote:
Door trappers en auto >> is loopauto. Emma zei niks wat refereert aan lopen. Denk ik danquote:Op woensdag 31 juli 2019 22:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
Emma zegt: 'Wagentje op stenen wielen, houten wielen, stenen tijdperk.:
Kees zegt: "Ze rijden altijd in van die auto's, trappers."
Dus het is wel dubieus dat het voor haar niet telt, en voor hem wel.
quote:Op woensdag 31 juli 2019 22:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
Al verdiend iemand die Guernica niet dadelijk herkent de titel slimste mens niet.
Ze hebben die opmerking van Emma over wagentje totaal niet opgemerkt. Denk ik dan.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 00:06 schreef Stoner12 het volgende:
[..]
Door trappers en auto >> is loopauto. Emma zei niks wat refereert aan lopen. Denk ik dan.
plutonium geloof ik, gewoon foutquote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:06 schreef Postbus100 het volgende:
Zojuist even teruggekeken. Er zaten wel wat redactiefoutjes in hoor![]()
Pieter zei (mompelde) wel "atomium" (of zei die atonium?). Anyway, die hadden ze wel goed mogen rekenen.
En 'loopauto' werd wel heel laat goedgerekend. Oké, was het laatste antwoord, maar voor hetzelfde geld had hij zich net één seconde onder Emma laten zakken in de veronderstelling te mogen beginnen, en dan ineens gaan er nog 20 seconden bij Emma af als je al gepast hebt. Beetje redactionele blunder, nog afgezien van de inhoud van het antwoord (zie discussie hierboven).
Vind ik ook ja.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 20:43 schreef Nizno het volgende:
groningen wordt gaswinning groningen??
das wel een hele zijsprong
wiebesquote:Op donderdag 1 augustus 2019 20:43 schreef Nizno het volgende:
groningen wordt gaswinning groningen??
das wel een hele zijsprong
ik zou ook mn naam veranderen als ik Gover Meit heet in elk gevalquote:
no heb ik zin in chocoladequote:Op donderdag 1 augustus 2019 20:57 schreef SonicVolcano het volgende:
Pieter praat alsof hij permanent een Rolo in zijn wangzak heeft zitten
Als Emma Wortelboer ook nog langskomt is het feest compleet.quote:
kloptquote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:05 schreef Remzz het volgende:
Eigenlijk is het ook een extreem slechte quiz. Alle rondes wordt er zo gespeeld dat iedereen die onderaan staat makkelijk bij kan komen, en in de finale is diegene die als eerste onder de 100 seconden komt vrijwel altijd de winnaar als je ´tactisch´ speelt.
ja en dan samen met noortje in 1 uitzending.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 21:05 schreef Martinello het volgende:
[..]
Als Emma Wortelboer ook nog langskomt is het feest compleet.
Die knipoog aan het eind zei veelquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
Pieter had er geen enkele zin in he?
Was?quote:
Hij wilde er van af, dat was duidelijk. Hij wist heel goed dat hij tactisch slecht bezig was, maar hij had er geen zin meer in. Hoe ze hem geselecteerd hebben?quote:
Een zwerfhond is ook niet hetzelfde als een hond. Het hele idee van Lady en de Vagebond is dat het gaat om dat klassenverschil, dat het gaat om een zwerfhond.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:44 schreef SonicVolcano het volgende:
Hond niet goedkeurenZe zijn zo niet consequent met dit programma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |