Ik vind dat echt zon dooddoener. Dus wat moeten wij dan doen? Maar gewoon bekkie dicht en snaveltje toe? Ik had ook een rasechte VVDer kunnen zijn die over lijken gaat en geen ene moer geeft om mensen die financieel zwaar hebben en zelfs daar nog een slaatje uit probeert te slaan om geld uit de zakken te kloppen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, als jij in een luxe gated community woont is het wel lekker makkelijk opnemen voor mensen he? En helemaal makkelijk om anderen te veroordelen die er wel wonen en er niet blij mee zijn.
Dat is wel redelijk logisch lijkt me.
Hear hear.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 21:47 schreef pferdfahrer het volgende:
Altijd wel zo lekker hoe jullie opeens begaan zijn met homos en transgenders als er geweld of intimidatie wordt geuit door straatschoffies, maar vervolgens weer met je maten in de kroeg zit te kankeren op de pride en dat het allemaal flamboyante flikkers zijn.
Sja, een dooddoener is ook "ik zeg alleen dat ik beter ben dan jij, ik doe niets meer voor de zaak, maar ik zeg het wel, dus ik ben beter"quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:56 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zon dooddoener. Dus wat moeten wij dan doen? Maar gewoon bekkie dicht en snaveltje toe? Ik had ook een rasechte VVDer kunnen zijn die over lijken gaat en geen ene moer geeft om mensen die financieel zwaar hebben en zelfs daar nog een slaatje uit probeert te slaan om geld uit de zakken te kloppen.
Je zou het ook in perspectief kunnen bekijken, er wordt gesuggereerd door onnoembare alsof er aan de lopende band een omvolking gaande is, alsof mensen niet meer over straat kunnen alleen. Pak nu eens een district10.net erbij, hoeveel criminaliteit lees je nou echt?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, een dooddoener is ook "ik zeg alleen dat ik beter ben dan jij, ik doe niets meer voor de zaak, maar ik zeg het wel, dus ik ben beter"
En zeker als je je dus niet kan verplaatsen in anderen (nee, niet de echte rascisten) die ergens claimen last van te hebben, maar ze wel veroordeelt, dat vind ik dan niet kunnen nee.
Ivory tower gedrag, geen idee wat er speelt, maar wel een dwingende mening erover.
Ik heb ook helemaal niets tegen een tegengeluid hoor, nuancering is prima.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:05 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Je zou het ook in perspectief kunnen bekijken, er wordt gesuggereerd door onnoembare alsof er aan de lopende band een omvolking gaande is, alsof mensen niet meer over straat kunnen alleen. Pak nu eens een district10.net erbij, hoeveel criminaliteit lees je nou echt?
Den Haag wordt hier echt net afgeschilderd alsof het Detroit is, waar je zomaar elke dag neergestoken kan worden.
Hij zal heus wel wat ervaring hebben, maar ik denk dat het meeste van zn ervaring vooral voort komt uit berichten op de FP als er weer een daad wordt gepleegd door een "buitenlander".quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal niets tegen een tegengeluid hoor, nuancering is prima.
Maar het gaat mij erom dat je mensen die wel ervaring hebben weg wil zetten als bulshitters, terwijl je er zelf dus geen ervaring mee hebt.
Ik zeg nergens dat het zo is, maar als iemand zegt dat je ergens 's nachts beter niet kan komen omdat diegene daar ervaring mee heeft kan je niet zomaar roepen dat hij onzin uitkraamt toch?
Mijn beeld van The Projects (overtrokken vergeleken NL, I know) is dat ik er beter als blanke niet kan komen. Misschien kan het prima, maar dat beeld heb ik er van. Maar ik weet het niet, dus ik zou het niet als feit OF bullshit posten.
Het is een aanname, het is niet verboden, misschien heb je 100% gelijk. Maar het is geen feit.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:17 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Hij zal heus wel wat ervaring hebben, maar ik denk dat het meeste van zn ervaring vooral voort komt uit berichten op de FP als er weer een daad wordt gepleegd door een "buitenlander".
Zomaar een gok, maar ik denk niet dat ik er ver naast zit.
Hoi, je stinkt. Gr Gr vdquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:17 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Hij zal heus wel wat ervaring hebben, maar ik denk dat het meeste van zn ervaring vooral voort komt uit berichten op de FP als er weer een daad wordt gepleegd door een "buitenlander".
Zomaar een gok, maar ik denk niet dat ik er ver naast zit.
Maar dat is precíes mijn punt. Er worden een aantal dingen beweerd wat totaal niet klopt. Vervanging van cultuur? Door wie? Die 800 Marokkanen die erbij komen of dat handjevol Syrische vluchtelingen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie er iig geen bewijs voor dat het absoluut niet zo is. Er is een afname van X, een toename van Y. Maar goed, je hebt iig iets overhandigd, dank.
Maar je kan alsnog niet ontkennen dat er vergeleken met 30 jaar geleden veel en veel meer "niet nederlanders" wonen,losstaand van een oordeel erover.
Zoals je op de foto ziet zijn er hele klassen met alleen buitenlandse kinderen en leraressen. Ook daar hoeft geen af of voorkeur bij, maar het is wel een feit dat dat 30 jaar niet mogelijk was.
Of het OFFICIEEL een plan is om te omvolken is natuurlijk weer een andere discussie, maar dat er meer buitenlandse invloed, dus automatisch minder binnenlands, is lijkt me een feit.
Wat het gevolg is, dat weten we nog niet. Maar dat er sterke veranderingen zijn in de bevolkingssamenstelling is een feit.
En de een vindt het prima, de ander niet.
Het is een aanname ja eens, verder mag ik de onnoembare wel hoor. Slimme gozer, fanatiek ook. Zou die wat mee moeten doen. Jammer alleen dat we niet over hetzelfde denken. Maar het is zo nu en dan wel een verademing, om tussen al die clowns ook nog iemand te vinden die altijd wel open staat voor discussiequote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is een aanname, het is niet verboden, misschien heb je 100% gelijk. Maar het is geen feit.
Als het gaat om niet-westerse asielzoekers die een inferieure/niet-verenigbare cultuur met zich meebrengen zijn dat er volgens het CBS enkele tienduizenden per jaar: https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatwebquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:45 schreef Buitendam het volgende:
Maar dat is precíes mijn punt. Er worden een aantal dingen beweerd wat totaal niet klopt. Vervanging van cultuur? Door wie? Die 800 Marokkanen die erbij komen of dat handjevol Syrische vluchtelingen?
Nooit in absolute als relatieve aantallen en zo wezensvreemd zoals nu. Of je bent onwetend, of je liegt gewoon keihard. Met je 'paar honderd Marokkanen en Syriers'quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een onzinNederland kent al een enorm lange geschiedenis mbt migratie sinds de Gouden Eeuw. Waar ik vooral heel moe van word is het verdraaien van cijfers in het eigen voordeel. En zoals Baudet doet, statistiek dan Links noemen
alsof dat een politieke voorkeur heeft. We worden niet overgenomen en migratie is een erg belangrijk onderdeel van de Nederlandse cultuur, economie etc.
Precies. De wereldbevolking verspreid zich, en t ene land doet dat nou eenmaal iets rapper dan t andere. Maar ik hoor ons hie rniet zeggen dat we alleen nog maar noedels kunnen eten vanwege de enorme hoeveelheid Chinezen. Of dat er alleen nog maar Poolse biertjes op t menu staan. Die landen hebben een enorme hoeveelheid bevolking over de grens wonen. Waarom zijn we daar dan niet bang voor?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar dat is precíes mijn punt. Er worden een aantal dingen beweerd wat totaal niet klopt. Vervanging van cultuur? Door wie? Die 800 Marokkanen die erbij komen of dat handjevol Syrische vluchtelingen?
Natuurlijk veranderd de demografie, dat gebeurt wereldwijd. Hoeveel werknemers van shell zaten er op het kantoor in Londen, 30 jaar geleden? Hoeveel zaten er voor Unilever, 30 jaar geleden? Nederlanders vertrekken massaal naar het buitenland voor werk, staan ze nu in Engeland hysterisch te schreeuwen dat klompen en kaas de fish en chips gaan overnemen?
Tunnelvisie en hysterie.
Ik lieg keihard?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 08:22 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nooit in absolute als relatieve aantallen en zo wezensvreemd zoals nu. Of je bent onwetend, of je liegt gewoon keihard. Met je 'paar honderd Marokkanen en Syriers'
Tienduizenden zijn het en de er migreren in totaal 200.000 man per jaar richting NL. 200.000!
http://forum-fok.digidip.(...)c%2F2509621%2F9%2F25
Inferieur? Niet verenigbaar? Dat bepaal jij niet, Henk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 23:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als het gaat om niet-westerse asielzoekers die een inferieure/niet-verenigbare cultuur met zich meebrengen zijn dat er volgens het CBS enkele tienduizenden per jaar: https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb
Ieder jaar komt er dus een complete stad bij met volk waarvan ook de geboorteaantallen nog eens veel hoger liggen dan bij de autochtone bevolking: https://www.clo.nl/indica(...)-kindertal-per-vrouw
Die gegevens plus de vergrijzing maakt wel degelijk dat we te maken hebben met een omvolking; het westen verafrikaniseert.
Ja. Heb je je eigen cijfers wel eens gelezen, met je 'paar honderd'?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik lieg keihard?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)elft-2019-toegenomen
Lees dit eens even rustig door over het eerste halfjaar van 2019 in vergelijking met 2018. Per saldo kun je het ook nog eens bekijken. En zet alsjeblieft die hysterische modus even uit want je komt over als een kind van 12.
Paar honderd?quote:Het aantal immigranten steeg in de eerst helft van 2019 tot bijna 113 duizend.
Paar honderd?quote:Per saldo kwamen er 41 duizend mensen bij door buitenlandse migratie, 10 duizend meer dan in de eerste helft van 2018.
Paar honderd?quote:Ook steeg het aantal migranten met een Aziatische en Amerikaanse achtergrond. Vanuit Afrika bleef het aantal migranten ongeveer gelijk, ruim 5 duizend. Uit Eritrea en Ethiopië vestigden zich per saldo minder mensen in Nederland, maar uit andere Afrikaanse landen nam de migratie juist toe, zoals van mensen met een Zuid-Afrikaanse of Marokkaanse achtergrond.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)woners-erbij-in-2017quote:Ruim 100.000 inwoners erbij in 2017
Ik heb het toch helemaal niet over totale aantallen migranten? Waarom lees jij niet gewoon eens rustig?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:58 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja. Heb je je eigen cijfers wel eens gelezen, met je 'paar honderd'?
[..]
Paar honderd?
[..]
Paar honderd?
[..]
Paar honderd?
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)woners-erbij-in-2017
Paar honderd?
Momenteel is van 17,08 miljoen Nlers al ruim 3,8 miljoen buitenlands, 3e generatie niet meegerekend. Dat is bijna een kwart! En snel stijgende.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)nen-er-in-nederland-
En dat uit zich oa in de grote steden waar vrijwel de gehele jongere bevolking vervangen is door buitenlandse aanwas. En de jeugd heeft de toekomst dus tel maar uit hoe het over 10/20 jaar daar is.
Hoe kom jij er in godsnaam bij dat het alleen om Marokkanen en Syriers zou gaan? Dat is pas heeeeel selectief shoppen. De massa-immigratie die al decennia duurt en de steden volledig heeft veranderd bestaat niet alleen uit Marokkanen en Syriers, die zijn er echter wel onderdeel van.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het toch helemaal niet over totale aantallen migranten? Waarom lees jij niet gewoon eens rustig?
Het ging over Marokkanen (1200 in het eerste halfjaar van 2019.) en Syriërs (2600 in het eerste halfjaar van 2019).
Je bent héél selectief en dat is bijzonder vermoeiend praten over dit onderwerp.
Hoe kom jij erbij dat ik het dat moment over totale immigratie aan het praten was? Ik had het niet tegen jou, dus je mengt je in een gesprek en geeft daar zelf een draai aan. Dat is heel moeizaam.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:31 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Hoe kom jij er in godsnaam bij dat het alleen om Marokkanen en Syriers zou gaan? Dat is pas heeeeel selectief shoppen. De massa-immigratie die al decennia duurt en de steden volledig heeft veranderd bestaat niet alleen uit Marokkanen en Syriers, die zijn er echter wel onderdeel van.
Weet je wat vermoeiend is? Jouw totale onwil om de realiteit te erkennen en het proberen te verbloemen met 'Marokkanen en Syriers zijn er maar een paar honderd geweest) (wat ook al niet waar is) terwijl het om de totale immigratie gaat. Van de afgelopen halve eeuw.
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat ik het dat moment over totale immigratie aan het praten was? Ik had het niet tegen jou, dus je mengt je in een gesprek en geeft daar zelf een draai aan. Dat is heel moeizaam.
Nogmaals; het was een gesprek met iemand anders over veranderende demografie. Er werd gesproken over bijvoorbeeld Nederlanders die voor Unilever en Shell migreren. Je bent weer hysterisch aan het doen over iets waar het niet om ging.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]![]()
Meerdere posts gaat het over dat hele steden en scholen zijn vervangen qua bevolking en dan als je door cijfers op je plaats wordt gezet, ga je het zo proberen te ontkennen. Mijn god. Gaat het lekker, zo met je kop in het zand?
Momenteel komt het gros uit Polen ja en ook de Indiers staan er flink in. Doet nog steeds niets af aan de omvolking die plaatsvind in de steden.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De illusie dat ik jou kan uitleggen dat in het eerste halfjaar van 2019 migratie voor een groot deel EU (Polen staat stijf bovenaan) of Azië gerelateerd is heb ik al lang laten varen.
Ja, laat de rest van de post maar lekker achterwegequote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Momenteel komt het gros uit Polen ja en ook de Indiers staan er flink in. Doet nog steeds niets af aan de omvolking die plaatsvind in de steden.
Nee dat bepalen de cijfers.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet verenigbaar? Dat bepaal jij niet
Dat is gewoon een feit, Jesse.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inferieur? Niet verenigbaar? Dat bepaal jij niet, Henk.
Inferieur is altijd een mening en dus nooit een feit.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is gewoon een feit, Jesse.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |