abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage maandag 29 juli 2019 @ 10:18:59 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188185013
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage maandag 29 juli 2019 @ 10:21:24 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188185040
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:06 schreef Sisu het volgende:
:{
Ik ga er gewoon aan twijfelen of alles wel goed is zo..
ik snap er zelf ook niets van.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat hij tweedehands kleertjes had die wellicht gekrompen waren, maar het is ook zo bij het ene rompertje dat wel nieuw gekregen is.
Ik hoop maar steeds dat het cb er niet ook nog eens over begint want dan kook ik over, denk ik.
Wanneer je maar vaak genoeg hoort hoe groot hij is ga je vanzelf twijfelen :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het zo erg dan dat hij groter is dan het gemiddelde? Sommige babies groeien hard in het begin, anderen halen dat wel weer in. Onze dochter groeide bijvoorbeeld maar mondjesmaat en ging van de +2 (geboorte) naar -1.5 (4mnd), nu zit ze op de 0 (10mnd).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 29 juli 2019 @ 10:23:29 #3
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188185070
Groeide Ro ook niet heerlijk Sisu?
Ik denk dat je het vergelijken los moet laten, hoe moeilijk ook.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 29 juli 2019 @ 10:24:14 #4
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188185076
En ohh wat is hij mooi en wat lijkt hij op z'n zus O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188185171
@Sisu, mijn oudste was ook zo groot. Hij was ook erg lang (4695 gr en 58 cm bij geboorte). Nu is hij nog net geen 5, draagt maat 128-134 en heeft schoenmaat 34. Steekt minstens een kop boven al zijn klasgenoten uit. Een lange, slanke den is 't. Alleen maar handig als ie later van concerten blijkt te houden :+

Maak je geen zorgen, zolang hij het verder op alle fronten goed doet. Die p-lijntjes bestaan bij gratie van uitersten :*
pi_188185220
Aaah @Sisu, je hebt gewoon een grote baby. Is niks mee. Babysaurussen. O+ Ketel was ook zo'n gigantische groeierd de eerste jaren en is nog steeds groter dan gemiddeld, maar hij lijdt er niks onder hoor. :*
  maandag 29 juli 2019 @ 10:39:38 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188185239
Niks om je zorgen over te maken hoor Sisu! Gewoon een mooi, groot, preciesgoedzoalshijis kindje :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 29 juli 2019 @ 10:42:39 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188185270
Waar zou je dan aan moeten twijfelen Sisu? Hartstikke fijn juist dat hij zo lekker groeit! En dat allemaal op jouw melk, dat is toch fantastisch! ^O^
Mijn oudste was ook altijd bovengemiddeld, lengte en gewicht +2. En torende altijd overal bovenuit en werd ouder geschat. Vond ik alleen maar leuk!
(Wel minder dat ze sneller uit kinderwagen, cosleeper enz groeien, dragen veel zwaarder is, enz).
Nu is hij nog steeds lang, maar een stuk slanker. Mijn kleine is lang, maar slank. Ik doe niets anders, het kind is gewoon anders. :)
Oh en ze zullen er ongetwijfeld over beginnen bij het CB, maar dat hoeft natuurlijk niet negatief bedoeld te zijn he? Misschien denken zij ook wel, wat groeit hij fantastisch! En indien wel kritische opmerking, dan weet je ook wat je daarmee moet toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188185578
Je kán natuurlijk ook niets met een opmerking, want wat wil je er aan doen, je baby op dieet zetten? :D Hij is mooi Sisu O+ :*
  maandag 29 juli 2019 @ 11:20:37 #10
426379 elamanilo
elämänilo
pi_188185659
Sisu O+Wat een heerlijk kindje om te zien!

Ik heb altijd kaboutertjes, gemiddeld qua gewicht, maar qua lengte op het onderste lijntje :D Ze passen wel lang in 'kleine' kleertjes daardoor, maar zijn ook wel echt bol op een gegeven moment.. :D
pi_188185928
Sisu, maak je asjeblieft niet te druk. Ik heb in mijn omgeving 2 moeders met pure slagroom rondlopen waarvan de kindjes buiten de curve vallen en dat deden hun vorige kinderen ook :*. Ik had liever ook een goede groeier gehad dan al het geemmer met te weinig aankomen/net aan genoeg aankomen en een afbuigende curve, die nu gelukkig weer omhoog schiet O+.
En maak je niet te druk om het CB. Je baby is 9 weken, krijgt borstvoeding op verzoek. Hij doet het gewoon supergoed!

Ik heb hier ook zo'n foto, maar dan andersom. Met J., de dag na Bas geboren. J zit nu in maat 62, Bas moet de 4kg nog halen en ik ben nu langzaamaan de kleertjes maat 50 aan het opruimen zodat hij 56 aan kan. We zijn beide bevallen met 38.2.
pi_188186537
Ja Sisu, ik volg alle andere. een +2 baby is net zo gezond als een -2 baby. En wat een pareltje is het joh! O+

Hier net de drie maanden vaccinaties gezet. Gillen, maar al snel lag ze aan mijn borst te slapen bij het CB en dat ligt ze nu nog steeds. Beter dan de vorige keer toen we de hele dag een ontroostbaar kindje hadden. Haar hoofdomtrek blijft wat achter, maar ik heb ook een minischedel. Alle petten en hoeden zijn standaard te groot. Ze is nu 5.8 kg en 62 cm. Ik had het al gemerkt, want de poep droop weer naast de luiers. Dus gisteren even langs de Hema gegaan voor een groter maatje rompers.

En ik word ook zeker weten zo'n nare kushandjes uitzwaaimoeder. Zin in.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 12:39:21 #13
74056 crew  ToT
pi_188186619
@Rebubbled: we hebben mini-ToT gebubbled! :T



En hier is hij ge-rebubbled! :T

pi_188187064
Sisu ik sluit me ook aan bij de rest, je kind ziet er hartstikke goed uit O+ Moest wel lachen om je tandloze dustin sticker op je neefje _O-

Frum zat eerst op de +1 lijn de eerste weken na geboorte, daarna (ook mede door ziekte) is ze op de 0 lijn gebleven. Heb een lange slanke dame en het heeft me wat kopzorgen gekost maar vind het nu dikke prima. Ze doet het goed O+

@ToT zo leuk! Hij is nu ook echt helemaal baby af he?

En wbt het logeren, thanks voor jullie ervaringen :* ik hou m’n uk lekker onder de vleugels en ze gaat uit logeren wanneer ik me er echt goed bij voel :s)
Trouwens mijn ouders hebben heeeeel lang mijn boterhammetjes gesmeerd en nog komt m’n vader vaak langs om belegde broodjes te brengen maar ik red me prima :9

Frum krijgt haar 6e tandje, dus ze is rete snel geïrriteerd. En ik ben ook geirriteerd want ongesteld. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Framblij89 op 29-07-2019 13:13:15 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:12:09 #15
74056 crew  ToT
pi_188187186
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:04 schreef Framblij89 het volgende:
Sisu ik sluit me ook aan bij de rest, je kind ziet er hartstikke goed uit O+ Moest wel lachen om je tandloze dustin sticker op je neefje _O-

Frum zat eerst op de +1 lijn de eerste weken na geboorte, daarna (ook mede door ziekte) is ze op de 0 lijn gebleven. Heb een lange slanke dame en het heeft me wat kopzorgen gekost maar vind het nu dikke prima. Ze doet het goed O+

@:ToT zo leuk! Hij is nu ook echt helemaal baby af he?

En wbt het logeren, thanks voor jullie ervaringen >:) ik hou m’n uk lekker onder de vleugels en ze gaat uit logeren wanneer ik me er echt goed bij voel :s)
Trouwens mijn ouders hebben heeeeel lang mijn boterhammetjes gesmeerd en nog komt m’n vader vaak langs om belegde broodjes te brengen maar ik red me prima :9
Klopt helemaal! :D Het is gewoon een super spontaan ventje! O+ Hij kruipt al meer en meer en heeft alleen nog een piepklein beetje steun met 1 handje nodig bij het staan. (Zonet hield hij zich staande door lichtjes de wiebelende maxi-cosi vast te houden).
:X Alleen is het wel een wildebras hoor! :X
Gisteravond kon hij weer eens niet slapen en dan laten we hem soms wel in zijn bedje staan om hem zo moe te laten worden. Hij werd helemaal hyper (mijn vrouw was bij hem, ik was beneden) en toen hoorde ik een bonk; het bekende geluid van zijn hoofdje tegen het bedje. :') Ik kwam kijken, blijkt dat hij bij het staan uitbundig aan het headbangen was en toen is hij met zijn mondje tegen de rand van het bed gekomen. En het bloedde flink! :o Ja wat wil je met 2 van die scherpte tandjes die tegen de lip aan komen! :'(
pi_188187227
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:39 schreef ToT het volgende:
@:Rebubbled: we hebben mini-ToT gebubbled! :T

[ afbeelding ]

En hier is hij ge-rebubbled! :T

[ afbeelding ]
Baby's en bellen! O+ Te schattige combi.

Oh lekkere combo Fram, succes daarmee wel. Adem in, adem uit. :D
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:15:58 #17
74056 crew  ToT
pi_188187248
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:14 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Baby's en bellen! O+ Te schattige combi.
Whehe echt wel! :D
Een paar maand geleden kreeg hij ook al bubbels om zijn oren tijdens een feestje hier, maar deze keer was hij er eerst wel even bang voor. :o Maar toen ik hem optilde en de bellen van hem af blies, vond hij het leuk worden! :P
pi_188187316
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Whehe echt wel! :D
Een paar maand geleden kreeg hij ook al bubbels om zijn oren tijdens een feestje hier, maar deze keer was hij er eerst wel even bang voor. :o Maar toen ik hem optilde en de bellen van hem af blies, vond hij het leuk worden! :P
Ik vind jou zo'n leuke betrokken vader. Waar haal je de tijd vandaan? Hier zit paps weer op zijn kantoorkamer en 5 minuten met ons in de tuin is al lastig lastig. (Hij zou liever ook in de tuin zitten, daar niet van. Geen kwestie van niet willen.)
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188187356
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt helemaal! :D Het is gewoon een super spontaan ventje! O+ Hij kruipt al meer en meer en heeft alleen nog een piepklein beetje steun met 1 handje nodig bij het staan. (Zonet hield hij zich staande door lichtjes de wiebelende maxi-cosi vast te houden).
:X Alleen is het wel een wildebras hoor! :X
Gisteravond kon hij weer eens niet slapen en dan laten we hem soms wel in zijn bedje staan om hem zo moe te laten worden. Hij werd helemaal hyper (mijn vrouw was bij hem, ik was beneden) en toen hoorde ik een bonk; het bekende geluid van zijn hoofdje tegen het bedje. :') Ik kwam kijken, blijkt dat hij bij het staan uitbundig aan het headbangen was en toen is hij met zijn mondje tegen de rand van het bed gekomen. En het bloedde flink! :o Ja wat wil je met 2 van die scherpte tandjes die tegen de lip aan komen! :'(
Tand door de lip is hier ook gebeurd _O- bloeden dat het deed. Heel sneu maar ze gaf geen kick :') lijkt me ook leuk dat mini zo spontaan is, als we hier visite hebben of op visite gaan moet mevrouw eerst even flinke staarsessies houden en aarden, na een half uur gaat ze wel de clown uithangen. Kost alleen tijd. Maar zo is haar vader ook _O- minus de clown dan, dat ben ik al :')

Thanks @Rebubbled :* ga zo maar naar buiten als ze weer wakker is want breekt de hele tent af hier 8)7

En echt hoor, mijnes heeft een hekel aan bubbels, tis het leukste wat er is die kleintjes met bubbles maar neuuuuu, _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:23:56 #20
74056 crew  ToT
pi_188187373
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:20 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik vind jou zo'n leuke betrokken vader. Waar haal je de tijd vandaan? Hier zit paps weer op zijn kantoorkamer en 5 minuten met ons in de tuin is al lastig lastig. (Hij zou liever ook in de tuin zitten, daar niet van. Geen kwestie van niet willen.)
O+ Hihi, thanks! :D

Ja de tijd heb ik omdat ik 100% arbeidsongeschikt ben.
Mevrouw ToT werkt en ik ben huisvader. :)
Ondanks dat het natuurlijk suuuuuuuuuperleuk is om voor mini-ToT te zorgen is het voor mij ook wel erg zwaar (ADHD en Asperger), maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke papa voor hem zijn.
Af en toe als het wel te zwaar voor me wordt laat ik hem gewoon een tijdje Juf Roos of Kinderdisco of zo kijken terwijl ik ff in de tuin insecten ga fotograferen of foto's op de computer ga bewerken. Als hij slaapt, doe ik soms ook even een kort dutje.
Maar in het algemeen besteed ik gewoon veel tijd aan hem! :Y Tot mijn vrouw weer thuis is, dan neemt zij de zorg grotendeels over en kan ik ff fijn instorten! :T
pi_188187385
Eens trouwens met betrokken vader, je verteld altijd zo vol enthousiasme en blijheid. Vind dat echt heel leuk om te lezen O+

Jemig wat zijn jullie snel _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:25:30 #22
74056 crew  ToT
pi_188187402
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:22 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Tand door de lip is hier ook gebeurd _O- bloeden dat het deed. Heel sneu maar ze gaf geen kick :') lijkt me ook leuk dat mini zo spontaan is, als we hier visite hebben of op visite gaan moet mevrouw eerst even flinke staarsessies houden en aarden, na een half uur gaat ze wel de clown uithangen. Kost alleen tijd. Maar zo is haar vader ook _O- minus de clown dan, dat ben ik al :')

Thanks @:rebubbled :* ga zo maar naar buiten als ze weer wakker is want breekt de hele tent af hier 8)7

En echt hoor, mijnes heeft een hekel aan bubbels, tis het leukste wat er is die kleintjes met bubbles maar neuuuuu, _O-
Haha okee dan! :P
Nee mini-ToT is juist altijd super enthousiast naar anderen; of het nou wildvreemde mensen in de supermarkt zijn die even komen kijken of het zijn mensen die hier in huis op bezoek komen; ze krijgen allemaal dezelfde vrolijke kraaitjes en gespartel te horen en te zien! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:25:47 #23
74056 crew  ToT
pi_188187407
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:24 schreef Framblij89 het volgende:
Eens trouwens met betrokken vader, je verteld altijd zo vol enthousiasme en blijheid. Vind dat echt heel leuk om te lezen O+

Jemig wat zijn jullie snel _O-
O+ Haha, dank je! :D
pi_188187523
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:23 schreef ToT het volgende:

[..]

O+ Hihi, thanks! :D

Ja de tijd heb ik omdat ik 100% arbeidsongeschikt ben.
Mevrouw ToT werkt en ik ben huisvader. :)
Ondanks dat het natuurlijk suuuuuuuuuperleuk is om voor mini-ToT te zorgen is het voor mij ook wel erg zwaar (ADHD en Asperger), maar ik wil gewoon een zo goed mogelijke papa voor hem zijn.
Af en toe als het wel te zwaar voor me wordt laat ik hem gewoon een tijdje Juf Roos of Kinderdisco of zo kijken terwijl ik ff in de tuin insecten ga fotograferen of foto's op de computer ga bewerken. Als hij slaapt, doe ik soms ook even een kort dutje.
Maar in het algemeen besteed ik gewoon veel tijd aan hem! :Y Tot mijn vrouw weer thuis is, dan neemt zij de zorg grotendeels over en kan ik ff fijn instorten! :T
Waaraan merk je dat het dan zwaar voor je word? Ben zelf helemaal niet bekend met asperger (net wel even snel Wikipedia ingelicht), dus ben wel geïnteresseerd/nieuwsgierig :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:35:19 #25
74056 crew  ToT
pi_188187565
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:33 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Waaraan merk je dat het dan zwaar voor je word? Ben zelf helemaal niet bekend met asperger (net wel even snel Wikipedia ingelicht), dus ben wel geïnteresseerd/nieuwsgierig :)
Ik raak dan in 1x enorm vermoeid, maar ik heb ook heel snel dat er van alles door m'n hoofd blijft spelen; stukjes van de liedjes waar mini-ToT naar luistert bijvoorbeeld. Dan raak ik erg onrustig terwijl ik ook enorm vermoeid ben. En als die onrust eenmaal in mijn hoofd is, kan ik het wel vergeten dat ik 's nachts kan slapen en de volgende ochtend staat mevrouw ToT alweer om 5 uur op om naar het werk te gaan. Dan hoop ik echt dat mini-ToT nog een tijdje door blijft slapen of in ieder geval rustig blijft.
pi_188187610
Ja ook benieuwd hoe het voor je is. Dat levert zijn eigen uitdagingen weer op. Wel ontzettend leuk voor mini om zo'n prominent vaderfiguur te hebben. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 29 juli 2019 @ 13:40:38 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188187633
Ik krijg net allemaal foto's en filmpjes van prul die papa op zijn papadag aan het helpen is met stofzuigen. Zo lief! Ze kruipt het ding achterna, kraait van plezier en vindt het hilarisch allemaal :D

En eens met de andere dames: leuk zo'n prominente papa. Al zou ik er niet (nog) meer voor willen gaan werken. Gelukkig is de verdeling hier behoorlijk 50/50.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:42:38 #28
74056 crew  ToT
pi_188187665
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:38 schreef Rebubbled het volgende:
Ja ook benieuwd hoe het voor je is. Dat levert zijn eigen uitdagingen weer op. Wel ontzettend leuk voor mini om zo'n prominent vaderfiguur te hebben. O+
Haha okee dan! :D

Ja nee het is natuurlijk wel echt geweldig hoor. :) Ik ben ook altijd wel eenzaam geweest en dat is nu natuurlijk wel helemaal voorbij met mevrouw ToT die tegen het eind van de middag weer thuis komt en mini-ToT die gewoon altijd hier is. :Y
Maar ik heb ook echt wel rustmomenten nodig, absoluut.
En als hij over een jaar 2 wordt....ik heb begrepen dat baby's dan enorme driftbuien kunnen hebben? Daar kijk ik wel een beetje tegenop! :@
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:43:43 #29
74056 crew  ToT
pi_188187683
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik krijg net allemaal foto's en filmpjes van prul die papa op zijn papadag aan het helpen is met stofzuigen. Zo lief! Ze kruipt het ding achterna, kraait van plezier en vindt het hilarisch allemaal :D

En eens met de andere dames: leuk zo'n prominente papa. Al zou ik er niet (nog) meer voor willen gaan werken. Gelukkig is de verdeling hier behoorlijk 50/50.
Of die papa schaft gewoon zoiets aan! :T

  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:47:08 #30
74056 crew  ToT
pi_188187737
Owjah, ik blijf even spammen hoor, maar ik weet niet of het met mijn ADHD/Asperger te maken heeft, maar het is wel zwaar ellendig; ik moet altijd vreselijk kokhalzen bij vieze dingen.

En die luiers stinken steeds erger en erger tegenwoordig.
Maar al zouden ze naar bloemetjes ruiken; het zien van de poep en het afvegen waarbij je het zo onder het doekje voelt squishen......een paar keer ben ik echt bijna over m'n nek gegaan! :X
pi_188187877
Ik ben stiekem soms wel jaloers op je hoor @ToT als ik de tijd zie die je samen hebt! Hier helaas net wat vaker (te vaak) toch geen tijd om 'even' samen wat te doen omdat het werk toch echt af moet...

--

Maar jeetje, wat een tempo! Zaterdag geen berichten, zondag en maandag storm!
pi_188187894
Oh, logeren.. Hier ook onderwerp van gesprek. :9

Binnenkort hebben we het nóg drukker op het werk, dus is het echt even passen en meten met de zorg. Nu wilde ik onze dame dan eigenlijk naar mijn ouders brengen, die zijn dan op vakantie binnen Nederland. Op dag één 's middags brengen, dan twee hele dagen daar en dag vier weer ophalen in de ochtend.

Maarrr ik krijg het er niet in. :9 M'n vriendin ziet het niet zitten..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 14:00:04 #33
74056 crew  ToT
pi_188187937
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:56 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben stiekem soms wel jaloers op je hoor @:ToT als ik de tijd zie die je samen hebt! Hier helaas net wat vaker (te vaak) toch geen tijd om 'even' samen wat te doen omdat het werk toch echt af moet...

--

Maar jeetje, wat een tempo! Zaterdag geen berichten, zondag en maandag storm!
Haha ja ik snap dat die "jaloezie" gewoon positief bedoeld is (toch? ;) ), maar ik ben ook heel wat negatieve jaloezie tegengekomen. :X Mensen die het je gewoon echt niet gunnen! :X
Maar ik ben echt door een hel gegaan voor ik in deze situatie terecht kwam.
Stuk of 15 verschillende banen gehad waarbij het steeds mis ging, gezeik met bedrijfsartsen die mij niet wilden geloven enz.
pi_188187981
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha ja ik snap dat die "jaloezie" gewoon positief bedoeld is (toch? ;) ), maar ik ben ook heel wat negatieve jaloezie tegengekomen. :X Mensen die het je gewoon echt niet gunnen! :X
Maar ik ben echt door een hel gegaan voor ik in deze situatie terecht kwam.
Stuk of 15 verschillende banen gehad waarbij het steeds mis ging, gezeik met bedrijfsartsen die mij niet wilden geloven enz.
Oh zeker! 't is dat ik die tijd ook best zou willen hebben.. Maar goed, daar staat in jouw geval tegenover dat je arbeidsongeschikt bent en dan 100% afgekeurd. Dat had je waarschijnlijk zelf dan weer graag anders gezien.. Alles heeft zo z'n voor- en nadelen natuurlijk..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 14:05:02 #35
74056 crew  ToT
pi_188188000
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Oh zeker! 't is dat ik die tijd ook best zou willen hebben.. Maar goed, daar staat in jouw geval tegenover dat je arbeidsongeschikt bent en dan 100% afgekeurd. Dat had je waarschijnlijk zelf dan weer graag anders gezien.. Alles heeft zo z'n voor- en nadelen natuurlijk..
Precies! :Y

Vanmiddag gaat mini-ToT zijn moeder trouwens weer van het werk ophalen. :P
Ja ik mag wel ff chauffeur spelen voor hem! :')
pi_188188024
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha okee dan! :D

Ja nee het is natuurlijk wel echt geweldig hoor. :) Ik ben ook altijd wel eenzaam geweest en dat is nu natuurlijk wel helemaal voorbij met mevrouw ToT die tegen het eind van de middag weer thuis komt en mini-ToT die gewoon altijd hier is. :Y
Maar ik heb ook echt wel rustmomenten nodig, absoluut.
En als hij over een jaar 2 wordt....ik heb begrepen dat baby's dan enorme driftbuien kunnen hebben? Daar kijk ik wel een beetje tegenop! :@
Ik denk dat niemand daar naar uitkijkt. :P Wat wordt je grootste valkuil daarbij denk je?

NJ, en is 1 nachtje weg een optie als compromis? Als ik dag 4 weer terug hoor zou ik ook denken 'Oh hell no.' haha.

Voor alsnog lijkt buggy geen effecten van de vaccinatie te hebben. Ze kwijlt alleen meer. Dat had ze de vorige keer ook. Herkenbaar?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188188077
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:07 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand daar naar uitkijkt. :P Wat wordt je grootste valkuil daarbij denk je?

NJ, en is 1 nachtje weg een optie als compromis? Als ik dag 4 weer terug hoor zou ik ook denken 'Oh hell no.' haha.

Voor alsnog lijkt buggy geen effecten van de vaccinatie te hebben. Ze kwijlt alleen meer. Dat had ze de vorige keer ook. Herkenbaar?
We hebben alleen op dag 1 en dag 4 de tijd om de afstand te rijden (3 uur enkele reis).

Ik vind het ook niet ideaal, maar als we geen oppas hebben voor de twee dagen in het midden, waar het dus om gaat, kost het ons 1-2 maandlonen. :9 Vandaar.. Maar we puzzelen en denken nog even verder..

Misschien hadden we ook al eerder eens één nachtje moeten doen, maar is er hier nog niet van gekomen..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 14:11:41 #38
74056 crew  ToT
pi_188188097
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:07 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand daar naar uitkijkt. :P Wat wordt je grootste valkuil daarbij denk je?

NJ, en is 1 nachtje weg een optie als compromis? Als ik dag 4 weer terug hoor zou ik ook denken 'Oh hell no.' haha.

Voor alsnog lijkt buggy geen effecten van de vaccinatie te hebben. Ze kwijlt alleen meer. Dat had ze de vorige keer ook. Herkenbaar?
Geen idee @ valkuilen, ik moet alleen kijken hoe ik op alles moet reageren enzo. Maar tegneover hem ben ik wel heel geduldig! :Y

@ vaccinatie; mini-ToT heeft een paar dagen geleden ook weer 2 prikjes gehad, maar hij heeft echt nooit bijwerkingen.
De enige "bijwerking" die hij had was dat hij de volgende dag even in paniek raakte toen hij weer de maxi-cosi in ging; hij dacht zeker dat hij weer een prikje ging krijgen? :o
  maandag 29 juli 2019 @ 14:21:26 #39
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188188230
>>> even snel. Reacties gelezen. Super dankjewel en al dat soort meer. Ik heb best een emotionele week achter de rug dus misschien dat ik daarom wat minder goed met de ‘wat is hij groooooot’ opmerkingen kan omgaan. Ik kan hem moeilijk op dieet zetten (moet ik zelf wel :o jooo. Tijdens de zwangerschap kwam ik amper aan, maar de laatste 9 weken daarentegen... :@ ).
Dus adem in en uit. Bedankt voor het helpen relativeren!
Zonder hoop geen leven.
  maandag 29 juli 2019 @ 16:07:16 #40
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188189680
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:32 schreef Rebubbled het volgende:

En ik word ook zeker weten zo'n nare kushandjes uitzwaaimoeder. Zin in.
Ik. Net bij het kinderdagverblijf :').
pi_188190352
quote:
2s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Geen idee @ valkuilen, ik moet alleen kijken hoe ik op alles moet reageren enzo. Maar tegneover hem ben ik wel heel geduldig! :Y

@ vaccinatie; mini-ToT heeft een paar dagen geleden ook weer 2 prikjes gehad, maar hij heeft echt nooit bijwerkingen.
De enige "bijwerking" die hij had was dat hij de volgende dag even in paniek raakte toen hij weer de maxi-cosi in ging; hij dacht zeker dat hij weer een prikje ging krijgen? :o
Denk sowieso met valkuilen dat elke ouder dat wel heeft. Tellen tot 100 heb ik iig heel goed geleerd door frum, nou is ze wel echt een pittig meisje :') vind het wel hilarisch, denk dat ik eerder moet leren om m’n lach in te houden wanneer ze wat ouder is en me écht gaat uittesten. _O- gaandeweg leren we het vanzelf wel en je hoeft er niet tegenop te zien, dat zie je op zo’n moment wel weer.

@Rebubbled ja dat kwijlen is wel herkenbaar, maarrr ze is nu al 3 maanden toch? Rond die tijd begon frum ook gigantisch te kwijlen en dacht zelf ook dat het door de inentingen kwam maar 3 maanden later had ze wel 2 tandjes. Ik weet niet of dat in verband staat met elkaar en hoe lang dat kwijlen mbt tandjes duurt en tbh vind ik het schijt irritant dat iedereen het altijd maar op tandjes gooit maar you never know :')
pi_188190847
Hahaha goed verhaal Fram. Een rollercoaster. Houdt het kwijlen eigenlijk pas op als alle tanden door zijn?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 29 juli 2019 @ 17:58:25 #43
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188191362
Vraag me dat ook af. Het is heel hard m'n best doen om alle kwijlslierten te ontwijken als ik hem hoog optil
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 18:20:02 #44
74056 crew  ToT
pi_188191705
Hier is het kwijlen momenteel op een minimaal niveau; de 4 voorste tandjes zijn er doorheen en de 2 er naast (onder) zijn net ietsjes door aan het komen.
pi_188191754
Goede vraag wel.. je merkt wel als ze eenmaal door zijn dat het iets minder wordt maar een week later begint het kwijlen weer.
pi_188194799
T kwijlt ook. Heel veel :') maar merk je niet omdat ‘ie nog steeds veel meer spuugt :') weet echt niet meer van S. hoe lang dat duurde maar hoop nu toch dat het snel over is want ben die zure melkgeur zo zat. :@ en met dit weer natte kleding en die warmte.. z’n lijfje zit sowieso compleet onder de (denk ik?) warmtebultjes en z’n kin is vuuuuuurrood met bultjes door irritatie van het gespuug steeds denk ik. Maar weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen ;(
pi_188194937
*O* 9 maanden vandaag. En allebei al vanaf maand 4 aan het kwijlen maar tanden krijgen ho maar :{w
Al worden de bobbels bij Jeremy wel steeds groter dus wie weet word hij morgen wakker met 2 tandjes haha!

Nog over het logeren, is hier ook nog niet gebeurd. Staat wel in de planning overigens want vriendje en ik willen wel weer eens een weekendje weg samen. Kleuter heeft al super vaak gelogeerd, ook bij vriendinnetjes. Nou veel plezier hoor!
  maandag 29 juli 2019 @ 22:03:53 #48
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_188195922
Hoi, ik hoor hier officieel nog, maar post eigenlijk nooit meer hier. Volgende week wordt mijn grote Daan alweer één. Afgelopen maanden waren één grote rollercoaster van onderzoeken en een operatie bij Daan. Ik kwam hier eigenlijk voor de meelezende artsen. Hebben deze ervaring met t zogenaamde ‘vanished testis (bdz)’? Zo ja, wat kunnen zij mij vertellen over de behandeling die volgt? Vervolgafspraken zijn gepland, maar ik heb geen geduld...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 29 juli 2019 @ 22:14:43 #49
74056 crew  ToT
pi_188196201
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:15 schreef krijgerrtje het volgende:
T kwijlt ook. Heel veel :') maar merk je niet omdat ‘ie nog steeds veel meer spuugt :') weet echt niet meer van S. hoe lang dat duurde maar hoop nu toch dat het snel over is want ben die zure melkgeur zo zat. :@ en met dit weer natte kleding en die warmte.. z’n lijfje zit sowieso compleet onder de (denk ik?) warmtebultjes en z’n kin is vuuuuuurrood met bultjes door irritatie van het gespuug steeds denk ik. Maar weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen ;(
Die bultjes heeft mini-ToT ook over z'n hele lichaam. Gelukkig niet enorm veel (zit pakweg een cm tussen de bultjes) en ze zijn ook niet zo heel groot of zo.
Spugen doet hij gelukkig alleen als hij echt te veel te eten krijgt. (Alleen eet en drinkt hij met deze temperaturen echt nauwelijks.)
Wij laten mini-ToT zo veel mogelijk met alleen een luier zitten/staan/liggen en 's avonds gaat er zelfs ook nog een ventilator bij aan als hij gaat slapen.
@ het rode kinnetje: misschien gewoon Bepanthen?
pi_188196876
Tot, ik smeer sudocreme inderdaad, dikke laag steeds. Maar niet het idee dat het wat doet :(

Nou, geen ervaring maar :*
pi_188198763
quote:
9s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:03 schreef Nouk84 het volgende:
Hoi, ik hoor hier officieel nog, maar post eigenlijk nooit meer hier. Volgende week wordt mijn grote Daan alweer één. Afgelopen maanden waren één grote rollercoaster van onderzoeken en een operatie bij Daan. Ik kwam hier eigenlijk voor de meelezende artsen. Hebben deze ervaring met t zogenaamde ‘vanished testis (bdz)’? Zo ja, wat kunnen zij mij vertellen over de behandeling die volgt? Vervolgafspraken zijn gepland, maar ik heb geen geduld...
Had je hier al wel gemist, maar had gedacht (gehoopt) dat je gewoon geen tijd of zin had voor hier.. Vervelend te horen dat jullie veel in het ziekenhuis zijn geweest! :( Ik weet er helaas niks van, dus kan je niet wijzer maken, maar wilde je toch sterkte wensen ofzo... O+ :*
pi_188198774
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 21:15 schreef krijgerrtje het volgende:
T kwijlt ook. Heel veel :') maar merk je niet omdat ‘ie nog steeds veel meer spuugt :') weet echt niet meer van S. hoe lang dat duurde maar hoop nu toch dat het snel over is want ben die zure melkgeur zo zat. :@ en met dit weer natte kleding en die warmte.. z’n lijfje zit sowieso compleet onder de (denk ik?) warmtebultjes en z’n kin is vuuuuuurrood met bultjes door irritatie van het gespuug steeds denk ik. Maar weet niet zo goed wat ik er tegen moet doen ;(
Sinds 1-2 dagen hebben we hier allemaal 'jeugdpuistjes' op het voorhoofd. Geen kopjes, maar wel echt puistjes. Denk ook gewoon van de warmte..
Onder de kin klinkt ook bekend. Irritatie, rood, kwijl, warm.. Wij blijven actief smeren met allerlei zalfjes, ken de namen zo even niet..
pi_188199512
Wel alles gelezen van gister... Wat een tekstexplosie!

Over bultjes: mogelijk warmtebultjes? Madame had ook vlekken in de nek. Gevolg van een lekkere spenen en veel kwijlen. De warmte werkt natuurlijk ook niet mee.

Nu ben ik bekend met eczeem dus vet gehouden met bepanthen en lanettecreme, verbetering was enkel nihil. Tot mijn moeder er maïzena op deed, leek het opeens beter. Zelf toen wat talkpoeder erop gedaan (maïzena bevat gist, schimmels etc) en toen werd het wel wat beter. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan en die heeft een een soort hormoonzalf gegeven; binnen 2 dagen was het weg! Als ik nu weer plekjes zie, doe ik er beetje zalf op en dan kan ze er weer tegen. Oftewel bij te erg even langs huisarts.
pi_188199528
Ja ik twijfelde ook heel erg tussen vet of droog houden :D onder de kin probeer ik droog te houden, maar als dat er heel geïrriteerd uit ziet lijkt het ook weer meer op iets dat vet gehouden moet worden? En buikje oogt meer eczeem achtig dus dat houd ik juist weer vet :+
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:28:59 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188199533
Wij zijn onder de kin van prul (soms wat bultjes, ze kwijlt niet zo veel) vooral van het heel goed droog houden, regelmatig een zemelbadje (kant en klaar te koop bij de babyafdeling van Kruidvat of gewoon heel simpel haverzemelen in een hydrofiel washandje in het badje) en als het echt nodig is, smeren we wat bepanthen eczeemcreme. En zo blijft het onder controle :)

En jongens, ik durf het bijna niet te zeggen en jaag even heel hard de Fokwet weg: Ksssssst! maar... prul lijkt heel langzaam wat beter te gaan slapen. De nachtangsten blijven heel rot, maar verder van 19-7 met een voeding rond 23 en vaak nog een rond 4 of 5 uur. Dat is echt zo, zo, zo, zo, zo ontzettend veel beter dan het was.

@ToT: https://www.veranderingen(...)-kinderopvangtoeslag Hier lees je hoe het zit met toeslag voor de 'peuterspeelzaal'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tink89 op 30-07-2019 08:06:58 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188199669
Frum zat na haar koorts ook heeeeeelemaal onder de vlekken, leek wel een dalmatiër :N ik dacht zelf aan de zesde ziekte want alles kwam aardig overeen maar toen de warmte eruit was waren ze ook weg? Dit zal voor altijd een raadsel blijven _O-

En bepanthen is mijn reddende engel O+ Ze kwijlt wel veel maar op de een of andere manier krijgt ze er geen vlekken van.

@Tink89 wat fijn! Hopen dat het zo blijft, en als ze deze tijden ook vast houdt met wakker worden weet je zelf iig ook wat je kan verwachten :)
  dinsdag 30 juli 2019 @ 08:09:56 #57
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188199763
Door kinnetje vet houden (kan ook vaseline), zorg je ervoor dat het spuugseltje niet de huid in kan trekken. Dus uit voorzorg is 't top
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 30 juli 2019 @ 08:33:16 #58
74056 crew  ToT
pi_188199954
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 07:28 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn onder de kin van prul (soms wat bultjes, ze kwijlt niet zo veel) vooral van het heel goed droog houden, regelmatig een zemelbadje (kant en klaar te koop bij de babyafdeling van Kruidvat of gewoon heel simpel haverzemelen in een hydrofiel washandje in het badje) en als het echt nodig is, smeren we wat bepanthen eczeemcreme. En zo blijft het onder controle :)

En jongens, ik durf het bijna niet te zeggen en jaag even heel hard de Fokwet weg: Ksssssst! maar... prul lijkt heel langzaam wat beter te gaan slapen. De nachtangsten blijven heel rot, maar verder van 19-7 met een voeding rond 23 en vaak nog een rond 4 of 5 uur. Dat is echt zo, zo, zo, zo, zo ontzettend veel beter dan het was.

@:Tot: https://www.veranderingen(...)-kinderopvangtoeslag Hier lees je hoe het zit met toeslag voor de 'peuterspeelzaal'.
Top, thx! ^O^
Ik ga me ff inlezen en zoals in het andere topic ook gesuggereerd werd zal ik het ook bij de gemeente navragen.
Volgende stap; kijken of mevrouw ToT en ik het wel aan kunnen ons manneke daar steeds een paar uurtjes achter te laten! :@ :@ :@ Ik denk dat dat erg moeilijk zal worden, ook al is het op de lange duur wel beter voor zijn ontwikkeling.
pi_188199988
Bfd!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188200272
@Framblij89 en @MissEnergy werken ging veel beter dan verwacht. Ondanks dat ik elke keer als een collega vroeg hoe het met M ging, mijn tranen moest inhouden, was het wel fijn om ook even ergens anders te zijn dan thuis en met werk/ collega's bezig te zijn :P

M gaat voor het eerst logeren als ze 8 maanden is (in dec). Dan zijn man en ik een jaar getrouwd en dat willen we vieren door een lang weekend weg te gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Nouk84 wat vervelend om te horen.. heel veel sterkte.

Leuke foto fram! Wat heb je toch een schattige baby O+
pi_188200423
quote:
9s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:03 schreef Nouk84 het volgende:
Hoi, ik hoor hier officieel nog, maar post eigenlijk nooit meer hier. Volgende week wordt mijn grote Daan alweer één. Afgelopen maanden waren één grote rollercoaster van onderzoeken en een operatie bij Daan. Ik kwam hier eigenlijk voor de meelezende artsen. Hebben deze ervaring met t zogenaamde ‘vanished testis (bdz)’? Zo ja, wat kunnen zij mij vertellen over de behandeling die volgt? Vervolgafspraken zijn gepland, maar ik heb geen geduld...
Wat heftig, zeg. Ik moest het googlen, wist niet eens dat dit bestond. Zijn jullie snel aan de beurt voor vervolgstappen? Sterkte :*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 30 juli 2019 @ 09:35:55 #62
74056 crew  ToT
pi_188200556
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 08:36 schreef Framblij89 het volgende:
Bfd!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, leuk weer! :D

Mijn bijdrage:

  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:42:44 #63
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188200605
Oh Nouk, ik dacht laatst nog aan je. Ik heb er ook geen ervaring mee, maar :*

Dat staartje is echt zo lief, Framblij O+.
En het blije koppie van mini-ToT, daar word je zelf toch ook vrolijk van?

Ik ben hier ook wat minder aanwezig. Ben vreselijk gespannen want zoektocht naar een woning heeft misschien iets opgeleverd. Maar dat betekent dat ik 40 minuten van mijn huidige woonplaats ga wonen en dat vind ik echt heel erg spannend en ook wel een beetje eng. Komt wel goed. Eerst maar kijken of we voldoen aan alle voorwaarden :'). Ondertussen wel vast alles bekijken en regelen voor het geval dat (opvang, bijvoorbeeld).

Straks dan ook een videogesprek met de bedrijfsarts (vind ik maar niks) en morgen naar de gyn. voor gekke pijnen en bloedingen tussen menstruaties door. Ik kan mezelf dan zo gek maken en van het ergste uitgaan, terwijl daar volgens mij geen aanleiding voor is.
pi_188200966
Krijgertje, mij is verteld dat sudocreme het beste werk als je het dun opbrengt. Een dikke laag gaat zijn eigen werking tegen.

Voor smetplekken onder de kin en andere huidplooien heb ik het ritueel van 's ochtends schoonmaken met een nat washandje, goed drogen en met mijn vinger wat talkpoeder aanbrengen. Ze heeft wat warmteuitslag achter haar oren, maar lijkt er geen last van te hebben. Wel is ze ineens enorm aan het krabben op haar hoofd. Ik hou het vet en heb haar de afgelopen dagen maar een muts of zonnehoedje opgezet, zodat ze er niet bij kan. Volgens de jeugdarts was het niets bijzonders. Verder wel last van luieruitslag.. Hoe gaan jullie daarmee om? We maken het hier elke poepluier direct schoon met lotiondoekjes, droog föhnen, sudocreme erop. We hadden het bijna onder controle, maar ineens weer een opleving.

Tink wat fijn van het doorslapen! :D

Fram en ToT, wat een lieve koppies toch. Ik zal eens kijken als ze wakker is of ze nog een keer wil lachen naar de camera.

Cava, ik snap je angst helemaal hoor. God ze zijn zo klein en kwetsbaar en monsters zitten in elke hoek verscholen. Ik vind het goed dat je je niet door je eigen ervaring laat leiden.

Hier was het vannacht van 1:30 tot 4:00 fissa. Vriend kwam met een slapende baby boven, die zodra ze haar matrasje raakte luid kirrend en vol blijde energie ons aankeek. Vriend maar in de logeerkamer laten slapen en aan de slag gegaan met een boekje, samen zingen en daarna nog een borstje erin. Ze wilde net om 9.30 pas weer drinken en is weer als een blok in slaap gevallen. Deze vaccinatie is wel een stuk relaxter verlopen.

Helsinki, balen van de bloedingen. Hopelijk gewoon nog ontzwangeren of zoiets. Ik zat vorige week ook weer in het ziekenhuis met een onderhuidse bloeding in mijn kniplitteken. Ik kan me voorstellen dat jij ook zoiets hebt van 'houdt het ooit nog eens op..'.

[ Bericht 7% gewijzigd door Rebubbled op 30-07-2019 10:26:03 (En jeeejj voor potentieel goed nieuws Helsinki!) ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188201262
Ik doe weer een keertje mee O+
Hij pakt nu zijn knuffeltje en ‘knuffelt’ ermee.
Nouja hij probeert hem op te eten :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:52:08 #66
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188201293
@Rebubbled wij deden elke keer zinkzalf erop en na een paar weken was het weg. Kwam hier door spruw, dus misschien is het handig om haar mond even te controleren. Just in case :)

@Sisu geen zorgen maken hoor, over je goedgroeiende kind :) ik snap het wel hoor want door jullie reuzebaby's lijkt de mijne ineens wel erg klein :') maar ik geloof dat Koert juist heel gemiddeld is.

Hier heeft de vriezer een nacht open gestaan en kan ik wederom m'n melk weggooien :')
En mijn baby slaapt zo enorm veel! Hij slaapt standaard door (fijn) maar van de week sliep hij ook door de ochtendvoeding heen :@
Nou is hij verder heel tevreden en alert enzo en hij past steeds beter in maat 62 dus ik maak me geen zorgen. Maar ik zal toch opgelucht zijn als het CB volgende week zegt dat hij goed is gegroeid.
pi_188201320
Wat een leuk pakje heeft hij aan Flav! Merk?

@framblij: die katten :D

Mijn kind is verkouden en dat is heel zielig. Hij heeft geen stem dus huilen gaat haast geluidloos :') Het klinkt echt heel sneu. Ook zit hem slijm dwars en heeft hij een heus rochelhoestje :Y) Sinds vandaag lijkt het iets beter te gaan, gelukkig.
Mijn man denkt dat het door de airco en ventilatoren komt. Ik denk dat het komt doordat veel familie hem heeft vastgehouden, waaronder mijn vader die ook last van zijn keel heeft. Hoe dan ook voelden we ons er beiden wat schuldig over. Hij is nog zo klein. Maar ik las al dat baby's in hun eerste jaar zo'n 10 keer verkouden worden dus het hoort er vast een beetje bij.

Afgelopen nacht heeft hij rond 23.00 uur gedronken, rond 4.30 en om 9.30 :o Tussendoor had hij wel een pink nodig om weer in slaap te vallen. En hij was wel rond 8.30 wakker. Maar wat een goede nacht was dit zeg *O*
pi_188201766
quote:
9s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:03 schreef Nouk84 het volgende:
Hoi, ik hoor hier officieel nog, maar post eigenlijk nooit meer hier. Volgende week wordt mijn grote Daan alweer één. Afgelopen maanden waren één grote rollercoaster van onderzoeken en een operatie bij Daan. Ik kwam hier eigenlijk voor de meelezende artsen. Hebben deze ervaring met t zogenaamde ‘vanished testis (bdz)’? Zo ja, wat kunnen zij mij vertellen over de behandeling die volgt? Vervolgafspraken zijn gepland, maar ik heb geen geduld...
Ach arme Daan, Bikkel's datumtweeling. Heel veel sterkte!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_188202803
Dank jullie O+

@BobbyMcGee heel sneu inderdaad maar probeer je niet schuldig te voelen, iedereen is nu redelijk snotterig (en ja babies zijn té vaak verkouden haha) en de airco en ventilatoren moesten wel, altijd beter dan de echte bloedhitte in huis.

@Nouk84 heb er geen verstand van dus moest even googelen, heel veel sterkte :*

@Flav wat een leuk pakje en ventje O+

@Helsinki vervelend van die bloedingen, en herkenbaar dat je gelijk van het ergste uit gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wel tof van jullie huisje (als het wat wordt!), begrijpelijk dat je het wel klote vind dat het 40 min van je huidige woonplaats zit maar als jullie daar allemaal fijn zitten maakt de reistijd ook niet veel uit toch :) succes met de bedrijfsarts en morgen bij de gyn :*

Frumpie is zooooo snel moe, echt absurt. Ze krijgt dan wel weer een tandje en ze is natuurlijk ziek geweest en het is warm geweest dus zal daar wel allemaal mee te maken hebben, toch knaagt het wel :') heb haar net na 2 uur slaap wakker moeten maken (als ze langer dan dat slaapt gaat de rest vd dag gigantisch de mist in met slapen), en dat ging al niet van harte.

@CaVaBien wat vreselijk :* knap van je dat je het in ieder geval niet op je kleine projecteert, al snap ik het heel goed.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 13:28:09 #70
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188203265
@Rebubbled voor alle billen-kwaaltjes gebruiken wij hier heilwol. Bij dochter over gelezen hier op fok en meteen overtuigd. We hebben nu zelfs de kinderopvang bekeerd :D Wel wat alternatief, bij onze natuurwinkel hebben ze het niet, maar online goed te vinden.
pi_188203419
@BobbyMcGee
Het pakje is van Z8, van V geweest en bijna 2 jaar oud dus weet niet of hij nog te koop is! :@
pi_188203511
quote:
9s.gif Op maandag 29 juli 2019 22:03 schreef Nouk84 het volgende:
Hoi, ik hoor hier officieel nog, maar post eigenlijk nooit meer hier. Volgende week wordt mijn grote Daan alweer één. Afgelopen maanden waren één grote rollercoaster van onderzoeken en een operatie bij Daan. Ik kwam hier eigenlijk voor de meelezende artsen. Hebben deze ervaring met t zogenaamde ‘vanished testis (bdz)’? Zo ja, wat kunnen zij mij vertellen over de behandeling die volgt? Vervolgafspraken zijn gepland, maar ik heb geen geduld...
Hee, wat naar zo die situatie met Daan. Ik moest het even googlen maar dat is me nogal wat.. Veel sterkte! Hopelijk is er hier iemand die je wat meer info kan geven..
  dinsdag 30 juli 2019 @ 14:04:38 #73
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188203878
@Rebubbled laat je haar ook wel eens blootbils liggen? Lekker luchten.

En idd heilwol in de luiert
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 30 juli 2019 @ 14:09:36 #74
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188203942
Bfd!


Oudste en jongste O+

[ Bericht 29% gewijzigd door pinquit op 30-07-2019 14:37:24 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188204829
@pinquit, zelden. In tegenstelling tot wat het internet mij deed geloven, poept ze nog steeds zo'n 6x per dag en niet de beloofde eens per twee weken.. Weleens geprobeerd, maar met poep overal als gevolg.

Heilwol, thnx voor de tip Stroopwafel.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 15:19:05 #76
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188204873
Ohja das niet echt handig :') wauw, 6x per dag poep!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188204982
Ik word er horendol van soms.. Elke luier is een poepluier hier. Zodra ik het hoor, verschonen we.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188205340
Ways 6x per dag :D zou daar ook flauw van worden op den duur _O- Mijnes heeft z’n poepkwartiertje nu dus echt vlak voor we weggaan. Elke ochtend weer, zelfde tijdstip :') . In de vakantie niet zo’n probleem, maar was met naar school brengen van de oudste echt verschrikkelijk :')
pi_188205919
Wat gaat het schrijven hier vandaag weer veel te snel! En wat een leuke lieve foto's van kindjes. Nog maar ongeveer 3 weken en we horen in het andere topic thuis.

In het begin met borstvoeding hadden we ook bijna elke luier poep erin zitten, dan ga je ook wel richting de 6x per dag. Op een gegeven moment zagen we 2 weken niets, dat was ook een rare gewaarwording. Na overschakelen op flesvoeding werd het regelmatiger. Laatste tijd heb ik elk ochtend een luier vol, jekkiebah! Eerder was het om een uur of 9 net na het ontbijt. Lang leve ritme ;)

Het los staan gebeurt hier steeds vaker. Zojuist probeerde ze een sirene na te doen. Drinken uit Munchkinbeker is niet meer tof, maar open glas is helemaal het einde. Ontwikkeling gaat snel!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 30 juli 2019 @ 16:28:22 #80
74056 crew  ToT
pi_188205932
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 10:48 schreef Flav het volgende:
Ik doe weer een keertje mee O+
Hij pakt nu zijn knuffeltje en ‘knuffelt’ ermee.
Nouja hij probeert hem op te eten :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 14:09 schreef pinquit het volgende:
Bfd!

[ afbeelding ]
Oudste en jongste O+
Leuk weer! :D
  dinsdag 30 juli 2019 @ 17:06:58 #81
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_188206488
Dank allemaal! Het is super, super, super verdrietig en dan nog druk ik me “zacht” uit. Ik hoop dat de toekomst voor hem toch goed is, maar ik ben er bang voor. Hoop dat zn ontwikkeling gewoon doorgaat maar ook dáár ben ik bang voor. Het is zuur voor hem dat hij niet zelf de keuze heeft om papa te worden, maar dat vind ik eigenlijk het minst grote probleem..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 30 juli 2019 @ 18:16:46 #82
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188207410
Ach nouk, wat naar voor jou en je kleintje. Ik heb er geen ervaring mee en kan je ook niet helpen, maar stuur je wel een hele dikke knuffel :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188208840
Och Nouk. Ik had het gister gegoogled en ik kreeg een knoop in mijn maag. Je (ik althans) hoopt voor je kinderen dat ze een leven hebben zonder al te veel obstakels en hoewel jullie, als supertof gezin, jullie weg wel zullen vinden, is het weten dat deze weg heel erg hobbelig en bochtig zal zijn meer dan zuur. Knuffels en liefs :*
pi_188209889
Ik ben zo blij met de vallen en stoten gel en/of het goede herstel van de huid hier..
Madam is bont en blauw, ik ga haar echt een briefje omhangen met een QR code van filmpjes van het vallen... :9 Kreeg al nare blikken in de winkel toen ze ons samen zagen, zo onder de blauwe plekken. :') Opletten en grenzen kent ze nog niet echt..

Hebben van de week geen nieuwe foto's gemaakt geloof ik.. Dus geen BFD hier. :{ :P
  dinsdag 30 juli 2019 @ 20:47:29 #85
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188210703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben zo blij met de vallen en stoten gel en/of het goede herstel van de huid hier..
Madam is bont en blauw, ik ga haar echt een briefje omhangen met een QR code van filmpjes van het vallen... :9 Kreeg al nare blikken in de winkel toen ze ons samen zagen, zo onder de blauwe plekken. :') Opletten en grenzen kent ze nog niet echt..

Hebben van de week geen nieuwe foto's gemaakt geloof ik.. Dus geen BFD hier. :{ :P
Oh ja die gel moet ik ook eens halen :+ ollie heeft ook bijna standaard een bult op zn voorhoofd. En vandaag een tand door zn lip omdat hij struikelde over de Frozenjurksleep van zn zus :')

Pinq, Flav en Framblij, wat een moppies O+!


Hier mijn blonde god, er is weinig baby meer aan :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Spees_Eend op 31-07-2019 10:09:44 ]
pi_188210751
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:47 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh ja die gel moet ik ook eens halen :+ ollie heeft ook bijna standaard een bult op zn voorhoofd. En vandaag een tand door zn lip omdat hij struikelde over de Frozenjurksleep van zn zus :')

Pinq, Flav en Framblij, wat een moppies O+!

Hier mijn blonde god, er is weinig baby meer aan :+
[ afbeelding ]

Het luxepaardje bestelt ook graag een kopje cappuccinoschuim 👍

[ afbeelding ]
Ook wel weer cute, altijd een bult.. :9 Arme Ollie!

Maar Ollie staat gewoon los?! Wat goed!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 20:51:30 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188210819
Nouk, ik had er overheen gelezen maar wat een narigheid zeg. Sterkte!
pi_188212929
Oh, Nouk.
Wat verdrietig! Heel veel sterkte :*
  dinsdag 30 juli 2019 @ 22:09:03 #89
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188213061
Pfoee Nouk, dat is niet niks. Spannende tijden :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188216824
Ik heb ook even gegoogled @Noek84 succes met het traject. Mijn zusje kwam op haar 16e er pas achter geen baarmoeder te hebben; best wel een shock op die leeftijd.

@Spees_Eend wat een heerlijk jongetje! Staat hij nu al los?

Ik heb besloten Madame straks even bij oma te brengen en dan zelf even te gaan winkelen. Na 2.5 week elke dag zorgen even wat tijd voor mezelf. Goede reminder om de 'vallen en stoten gel' te halen, die stond nog op het lijstje!
pi_188216950
Heel veel sterkte Nouk! Wat een verdriet :*

Goed idee Miss. Is ook belangrijk.
Wij gaan hier morgenmiddag naar de bios terwijl oma oppast. Zin in!
  woensdag 31 juli 2019 @ 08:19:14 #92
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188217159
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 07:07 schreef MissEnergy het volgende:
Ik heb ook even gegoogled @:Noek84 succes met het traject. Mijn zusje kwam op haar 16e er pas achter geen baarmoeder te hebben; best wel een shock op die leeftijd.

@:Spees_eend wat een heerlijk jongetje! Staat hij nu al los?

Ik heb besloten Madame straks even bij oma te brengen en dan zelf even te gaan winkelen. Na 2.5 week elke dag zorgen even wat tijd voor mezelf. Goede reminder om de 'vallen en stoten gel' te halen, die stond nog op het lijstje!
Ja hij stond voor de 10 maanden al los 😬 dit is er eentje met nog meer haast dan zijn zus.

Hij heeft natuurlijk ook de hele dag door zijn broer en zus voor zich die hij een beetje probeert bij te houden :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 08:27:55 #93
269689 crew  Viv
pi_188217215
@pinquit Oh die foto van je grootste en kleinste in matchende outfits O+

@Nouk84 Wat verdrietig zeg. ;( Zijn jullie al verwezen naar een expertisecentrum op het gebied van Differences/Disorders of Sex Development? (Volgens mij in alle universitaire ziekenhuizen behalve in Maastricht.)
pi_188217322
Aah spees ik ben verliefd O+

Vandaag komt er een vriendin langs die ik al 5 jaar niet heb gezien (ze woont in zuid Amerika) met haar baby. Die is 3mnd jonger dan frum. Zin in O+
  woensdag 31 juli 2019 @ 09:06:48 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188217552
Veel plezier miss en framblij.

Ik heb alles klaar staan om zometeen, als prul wakker wordt van haar ochtendslaapje, te vertrekken naar het bv-cafe in breda. Lekker even koffie drinken, boekjes neuzen en bijkletsen. Ben al een maandje niet geweest, dus heb er extra veel zin in :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188218725
Oh wat leuk! Ik ga ook weer eens kijken of er nog een event op het BV café kalender staat waar ik heen zou willen. Dadelijk met een oud-campusgenootje koffie drinken. Jaren niet meer gezien, maar zag op haar whatsappfoto dat ze ook een baby had. Paar maanden ouder dan die van mij. Heel benieuwd wat Bugs van andere baby's vindt. Sinds enkele dagen is de buiten wereld voor haar open gegaan, dus ze staart nu mega gefascineerd in de rondte als we buiten zijn. Te cute.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188218816
Ik ben veel te chaotisch om consistent met de BFD mee te doen, maar hier een BFW van mijn boeven. O+ Suf he, vaak vind ik ze compleet eigen gezichtjes hebben, maar zo naast elkaar zijn het toch echt duidelijk broertjes. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welpje gaat even een flinke ontwikkelingsfase door. De eenkennigheid is nu echt AAN, afgeven bij de gastouder 's ochtends is steevast flink huilen. Hij trekt zich ineens flink op, en nu ook echt tot goed staan. Dus er ligt een soort eilandje van spullen in het midden van de salontafel waar hij net niet bij kan, want anders graait hij zo je glas van tafel. Knuffelen is er ook maar weinig bij, want alles is SPANNEND en moet ONTDEKT worden, maar o wee als je je buiten zijn gezichtsveld begeeft, haha. :') Ik vrees nog steeds dat we véél meer met hem te stellen gaan krijgen dan zijn brave broer.
pi_188222439
Wat een heerlijke jongens joh. En op deze foto lijken ze ontzettend op elkaar. Super leuk om te zien!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 31 juli 2019 @ 16:07:21 #99
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_188222949
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 08:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:pinquit Oh die foto van je grootste en kleinste in matchende outfits O+

@:Nouk84 Wat verdrietig zeg. ;( Zijn jullie al verwezen naar een expertisecentrum op het gebied van Differences/Disorders of Sex Development? (Volgens mij in alle universitaire ziekenhuizen behalve in Maastricht.)
Nee, maar daar ga ik zeker naar vragen/naar op zoek. Dank!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 16:17:40 #100
74056 crew  ToT
pi_188223064
:o Mini-ToT was de hele ochtend al wat humeurig maar in ieder geval had hij goede eetlust.
Na het eten ineens KRIJSEN als een speenvarken zeg! :o En dat een half uur lang of zo! :'(
Toen viel hij in slaap en heeft echt meerdere uren totaal niet bewogen. (Ongerust! :@ )
Toen hij weer wakker werd was hij weer ff humeurig, maar nu is hij weer lekker vrolijk, gelukkig! :)
Hij kwijlt weer als een malle, dus denk ik dat er weer iets met de tandjes is (opgewekt door het eten?).
  woensdag 31 juli 2019 @ 16:25:24 #101
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_188223147
Zo, 24 uurs bloeddrukmeting gehad en ik krijg eindelijk medicatie. Bijleespost volgt nog als ik weer tijd heb.
  woensdag 31 juli 2019 @ 17:00:25 #102
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188223595
@Framblij89, I. was ook al zo veel aan het slapen. Ik denk dat het een inhaalslag is :). Met de warmte was het natuurlijk stukken minder geslaagd, die dutjes.

@pinquit, oooooh wat ontzettend mooi zeg O+.

@MissEnergy, had je een fijne dag?

@Spees_Eend, wat een vlotte jongen! Leuk shirtje ook, met die leeuwtjes.

@lunapuella, ja! Echt broertjes O+. Herken veel van wat je schrijft behalve de eenkennigheid als we hem naar de opvang brengen.

@douche-eendje sterkte daarzo :*.

Oh jongens, ik ben zo opgelucht. Bij de gyn. was alles goed. Toch wel het advies gekregen om de Mirena te laten plaatsen om de cyclus te beïnvloeden. Dat ga ik denk ik wel laten doen :).

Vandaag ook alle stukken ingeleverd voor het huis dus alle duimen mogen draaien :s).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 17:14:53 #103
74056 crew  ToT
pi_188223839

"Papa? Je hebt mijn maxi-cosi niet vastgegespt zoals het hier staat!"

Hij kan trouwens al aardig staan! :D
pi_188227377
Hoe is jullie gras nog zo mooi @ToT ? :o
pi_188227393
Vandaag overdag inhaalslag.. Dutjes van 3,5 en 1,5 uur. :o Heel benieuwd naar de nacht..
  woensdag 31 juli 2019 @ 21:21:28 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188227445
Ons gras ziet er ook zo uit, veel schaduw in de tuin hier...

Helsinki: spannend! Duimen draaien voor je huis. En ik heb ook een mirena (de derde al) en ben er echt heel tevreden mee.

Tot: vastgespen? Naar welke winkel ga jij? Dat heb ik echt nog nooit gezien...

Ik had een heerlijke dag. Echt zo fijn! Blije prul, fijn bv-cafe, heerlijk gewandeld, gezellig gegeten met manlief... Zo mogen er meer komen.

Oh, en prul lust dus geen potjes, heeft ze altijd geweigerd. Dus ik had bij de Lidl de nieuwe knijpfruitjes gekocht om te proberen, zonder toegevoegde suikers en niet te duur, dus worst case scenario kon ik ze nog weggeven. Eet ze zo'n ding in 2 minuten op. En vanavond (ik dacht: proberen kan wel weer eens) af ze een heel potje spaghetti, opgeleukt met wat spinazie. Ik vond het verre van lekker, maar het is wel echt handig voor onderweg af en toe en prul vond het prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188227515
Hier is alles doder dan dood. Maar goed, 't Oosten hé.. Zwaar neerslagtekort.

Trouwens @ToT mini zit wel écht niet veilig in die maxi-cosi hé.. Ik hoop dat je hem in de auto wel anders vastmaakt?
pi_188227752
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:14 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
"Papa? Je hebt mijn maxi-cosi niet vastgegespt zoals het hier staat!"

Hij kan trouwens al aardig staan! :D
[ afbeelding ]
Hij lazert bijna uit die cosi joh :D voorzichtig! Hij lijkt als twee druppels water op L. Het is dat we geen foto's van hem op internet gooien..

En kunstgras hier :7 zelfs in december groen. :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 22:06:03 #109
74056 crew  ToT
pi_188227902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:14 schreef NicolasJoy het volgende:
Hoe is jullie gras nog zo mooi @:ToT ? :o
Water van het zwembadje er overheen mieteren als het weer slechter wordt, en onlangs voor het eerst kunstmest gebruikt. :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 22:06:43 #110
74056 crew  ToT
pi_188227914
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:21 schreef Tink89 het volgende:
Ons gras ziet er ook zo uit, veel schaduw in de tuin hier...

Helsinki: spannend! Duimen draaien voor je huis. En ik heb ook een mirena (de derde al) en ben er echt heel tevreden mee.

Tot: vastgespen? Naar welke winkel ga jij? Dat heb ik echt nog nooit gezien...

Ik had een heerlijke dag. Echt zo fijn! Blije prul, fijn bv-cafe, heerlijk gewandeld, gezellig gegeten met manlief... Zo mogen er meer komen.

Oh, en prul lust dus geen potjes, heeft ze altijd geweigerd. Dus ik had bij de Lidl de nieuwe knijpfruitjes gekocht om te proberen, zonder toegevoegde suikers en niet te duur, dus worst case scenario kon ik ze nog weggeven. Eet ze zo'n ding in 2 minuten op. En vanavond (ik dacht: proberen kan wel weer eens) af ze een heel potje spaghetti, opgeleukt met wat spinazie. Ik vond het verre van lekker, maar het is wel echt handig voor onderweg af en toe en prul vond het prima.
Ja je ziet zo'n rood koordje op die foto hangen he. :) Was bij de Jumbo. Maar ik heb het ook nog nooit gedaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 22:07:23 #111
74056 crew  ToT
pi_188227924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier is alles doder dan dood. Maar goed, 't Oosten hé.. Zwaar neerslagtekort.

Trouwens @:ToT mini zit wel écht niet veilig in die maxi-cosi hé.. Ik hoop dat je hem in de auto wel anders vastmaakt?
Klopt, de bandjes zaten hier ook te los, maar het rare is dat als ik ze aantrek dat het wel even stevig lijkt te zitten, maar met het nodige wrikken kan meneertje het toch allemaal zo uitrekken en met nog meer gewurm komt hij zo onder het riempje uit! :D
  donderdag 1 augustus 2019 @ 06:24:48 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188230586
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, de bandjes zaten hier ook te los, maar het rare is dat als ik ze aantrek dat het wel even stevig lijkt te zitten, maar met het nodige wrikken kan meneertje het toch allemaal zo uitrekken en met nog meer gewurm komt hij zo onder het riempje uit! :D
Dat hoort echt, echt, echt niet te kunnen. Trek je ze stevig genoeg aan? En anders mee terug naar de winkel hoor! En je mini corrigeren hoor, want als hij het in de auto ook gaat doen, is dat verre van veilig...

Ik gaf prul vanochtend een droomvoeding (zit al in de trein) en daarna wilde ze niet meer slapen. Arme meneer Tink met om kwart voor zes een klaarwakkere baby. Hij is niet zo'n ochtendmens.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 1 augustus 2019 @ 06:52:34 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_188230640
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 06:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat hoort echt, echt, echt niet te kunnen.
I berg to differ hoor. Mijn kinderen kunnen het ook bij elke vorm van gordels.

Overigens zijn er wel speciale gespen / gordelclips te koop die het flink bemoeilijken ;)
disclaimer
  donderdag 1 augustus 2019 @ 07:35:38 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188230735
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 06:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

I berg to differ hoor. Mijn kinderen kunnen het ook bij elke vorm van gordels.

Overigens zijn er wel speciale gespen / gordelclips te koop die het flink bemoeilijken ;)
Echt? Bij een strak aangesnoerde maxi cosi? :{w
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 08:00:10 #115
74056 crew  ToT
pi_188230823
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 06:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat hoort echt, echt, echt niet te kunnen. Trek je ze stevig genoeg aan? En anders mee terug naar de winkel hoor! En je mini corrigeren hoor, want als hij het in de auto ook gaat doen, is dat verre van veilig...

Ik gaf prul vanochtend een droomvoeding (zit al in de trein) en daarna wilde ze niet meer slapen. Arme meneer Tink met om kwart voor zes een klaarwakkere baby. Hij is niet zo'n ochtendmens.
In de auto zit hij gelukkig niet zo te wurmen. Het is meer als hij er in komt, of als ik hem uit de auto haal.
En inderdaad, ik dacht ook al dat dat absoluut niet zou moeten kunnen.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:14:06 #116
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188231294
Tink, was het plaatsen na de bevalling anders dan daarvoor? Ik heb hem ook gehad maar zie toch wel een beetje tegen het plaatsen op merk ik. Verder wel een hele fijne gynaecoloog die echt de tijd nam en ook steeds zei dat ik ten alle tijden mocht zeggen dat ik wilde stoppen. Had daarvoor gebeld om mijn verhaal en angst te delen. Heeft dus wel geholpen :).

Hier ook een keer gehad met de gordels. Dacht ik dat het goed zat maar zaten ze bij hem eruit halen toch best los. Maar dat was die ene keer :+. Ik vind het altijd zo vreselijk ongemakkelijk ogen. Mijn moeder blijft maar roepen dat die maxi cosi te klein is voor hem.

Sinds. I. op zijn eigen kamer slaapt hebben we echt betere nachten. Kssst, fokwet :{w.
pi_188231340
Gister lekker gewinkeld, voor mezelf een jurk + spijkerjasje in de sale. Voor Madame een broek, trui en shirtje voor 7 euro! Ook nog een haarelastiekjes gekocht om een mooie palmboom op haar hoofd te zetten!
Ook kwam ik terug na het winkelen (half 1) en vroeg: "heeft ze al geslapen?"
Waarop mijn moeder vroeg: "Moest dat dan?"
Nu had ze 's ochtend geslapen tot een uur of 9 en toonde verder ook geen tekenen van vermoeidheid. Een broodje gegeten en toen toch maar op bed (van 1 tot 3 geslapen!).
Na het winkelen zaten we sort of opgesloten bij oma; we waren op de fiets heen gegaan en het bleef maar regenen... Mijn man zou ons vanuit het werk met de auto dan maar ophalen.
Uiteindelijk rond half 5 nog een keer op bed (ze leek niet moe). Man gearriveerd om ons op te halen, maar ze bleef maar slapen... niet wakker te krijgen!
In de tussentijd was ik even naar huis gefietst in een droog moment om het eten klaar te maken en heeft hij haar toch maar wakker gemaakt.

@NicolasJoy, ik zie een videoblog "Vallen met ..." ontstaan!

@Spees_Eend, snelle jongen!

@Framblij89, leuk lekker 'samen spelen'

@lunapuella, duidelijk broertjes! Inkennigheid lijken we hier te hebben overgeslagen!

@ToT, vermoeiend van die dagen dat je kindje chagrijnig is! Meestal doet slapen wel wonderen.
Ow ow wat een boef in die cosi! Madame zit tegenwoordig gewoon in het zitje in de kar of gewoon in de wandelwagen (afhankelijk of we met fiets of lopend heen gaan). Ik heb nog nooit de cosi in een karretje gehad.
Overigens gebruiken we de cosi niet meer, maar een andere stoel in de auto. We vonden het gesleep vervelend worden (10 kg baby + kg cosi) en een andere stoel leek ons icm de vakantie ook beter.

@Helsinki, spannende tijden!

@Tink89, fijn een relaxte dag! Gefopt met de potje! Hier gaat overigens alles qua eten erin. Nu met de vakantie vermijd ik zoveel mogelijk potjes en kook ik vers. Gelukkig kan/mag ze steeds meer met ons mee-eten.

Dacht ik vanmorgen geen poepluier uit bed te krijgen, jeeh! Verschoon ik haar, zet haar even op de grond en zet de wasmahine aan en nog geen minuut later stinkiestinkie... jahoor!

Morgen begint de vakantie van MisterEnergy, we beginnen met een bruiloft en Madame gaat dus logeren bij oma. Gister de kinderstoel bij de andere oma even opgehaald, wel zo makkelijk met eten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, is namelijk al even geleden dat ze daar in huis is geweest. Schoonmoeder heeft al de opdracht om het huis even kindveilig te maken!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 09:27:20 #118
74056 crew  ToT
pi_188231424
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:19 schreef MissEnergy het volgende:
Gister lekker gewinkeld, voor mezelf een jurk + spijkerjasje in de sale. Voor Madame een broek, trui en shirtje voor 7 euro! Ook nog een haarelastiekjes gekocht om een mooie palmboom op haar hoofd te zetten!
Ook kwam ik terug na het winkelen (half 1) en vroeg: "heeft ze al geslapen?"
Waarop mijn moeder vroeg: "Moest dat dan?"
Nu had ze 's ochtend geslapen tot een uur of 9 en toonde verder ook geen tekenen van vermoeidheid. Een broodje gegeten en toen toch maar op bed (van 1 tot 3 geslapen!).
Na het winkelen zaten we sort of opgesloten bij oma; we waren op de fiets heen gegaan en het bleef maar regenen... Mijn man zou ons vanuit het werk met de auto dan maar ophalen.
Uiteindelijk rond half 5 nog een keer op bed (ze leek niet moe). Man gearriveerd om ons op te halen, maar ze bleef maar slapen... niet wakker te krijgen!
In de tussentijd was ik even naar huis gefietst in een droog moment om het eten klaar te maken en heeft hij haar toch maar wakker gemaakt.

@:NicolasJoy, ik zie een videoblog "Vallen met ..." ontstaan!

@:Spees_eend, snelle jongen!

@:Framblij89, leuk lekker 'samen spelen'

@:lunapuella, duidelijk broertjes! Inkennigheid lijken we hier te hebben overgeslagen!

@:ToT, vermoeiend van die dagen dat je kindje chagrijnig is! Meestal doet slapen wel wonderen.
Ow ow wat een boef in die cosi! Madame zit tegenwoordig gewoon in het zitje in de kar of gewoon in de wandelwagen (afhankelijk of we met fiets of lopend heen gaan). Ik heb nog nooit de cosi in een karretje gehad.
Overigens gebruiken we de cosi niet meer, maar een andere stoel in de auto. We vonden het gesleep vervelend worden (10 kg baby + kg cosi) en een andere stoel leek ons icm de vakantie ook beter.

@:Helsinki, spannende tijden!

@:Tink89, fijn een relaxte dag! Gefopt met de potje! Hier gaat overigens alles qua eten erin. Nu met de vakantie vermijd ik zoveel mogelijk potjes en kook ik vers. Gelukkig kan/mag ze steeds meer met ons mee-eten.

Dacht ik vanmorgen geen poepluier uit bed te krijgen, jeeh! Verschoon ik haar, zet haar even op de grond en zet de wasmahine aan en nog geen minuut later stinkiestinkie... jahoor!

Morgen begint de vakantie van MisterEnergy, we beginnen met een bruiloft en Madame gaat dus logeren bij oma. Gister de kinderstoel bij de andere oma even opgehaald, wel zo makkelijk met eten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, is namelijk al even geleden dat ze daar in huis is geweest. Schoonmoeder heeft al de opdracht om het huis even kindveilig te maken!
Ja ik kan ook niet wachten tot we kunnen overstappen naar een gewoon autostoeltje. Maar ik ben wel van plan om te wachten tot het echt, echt, écht veilig is om te doen. Met fietsen heb ik ook langer gewacht dan had gehoeven. Liever iets langer ongemak / uitstel van plezier (met fietsen) dan misschien levenslang met de brokken komen te zitten. :)
Oh en @ chagrijnig kind; hij lijkt vandaag weer erg snel verveeld te raken met alles wat hij doet en wordt dan weer humeurig. Maar z'n basis bui is niet slecht nu.
Mijn bui is wél minder fijn, omdat meneertje al een week of 2 elke nacht een huilbui heeft.
Gelukkig meestal niet zo lang, vannacht was het "bijzonder lang" namelijk een kwartiertje of zo. De pest is alleen dat als ik het bed uit moet om voor hem te zorgen, dat ik dan weer lang niet kan slapen. Meestal gaat mevrouw ToT naar hem toe om hem te troosten, maar dat hielp vannacht niet en ze moet sowieso altijd akelig vroeg opstaan voor het werk. Mij lukt het meestal wat beter, maar ja; it comes at a price. :')
pi_188231437
Hahahaha @MissEnergy , lijkt mijn schoonmoeder wel.. frum gaat altijd vrij snel naar bed in de ochtend maar als zij oppast dan ligt ze er pas 11 uur in ofzo. _O-

Was het wel even lekker om op pad te zijn?

@Helsinki hoe hebben jullie L. laten wennen? Of gewoon ledikant in z’n kamer gezet en gaan met die banaan?

Gisteren was echt zo leuk, frum die gierde het uit toen ze de andere baby zag, en ze had 1 slaapje overgeslagen dus was van 2 tot 19:30 wakker. Om daarna wel door te slapen van 23:00 tot 7 *O*

Mijn vriend werkt deze week 6 dagen i.p.v. 4. Heftig wel :{ krijg echt zo veel respect voor alleenstaande ouders.

Oh @ToT er zijn ook autostoeltjes die je vanaf 9 kilo kan gebruiken! https://www.bol.com/nl/p/(...)A.1.6.ProductPageUrl
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 09:31:57 #120
74056 crew  ToT
pi_188231476
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:28 schreef Framblij89 het volgende:
Hahahaha @:missenergy , lijkt mijn schoonmoeder wel.. frum gaat altijd vrij snel naar bed in de ochtend maar als zij oppast dan ligt ze er pas 11 uur in ofzo. _O-

Was het wel even lekker om op pad te zijn?

@:helsinki hoe hebben jullie L. laten wennen? Of gewoon ledikant in z’n kamer gezet en gaan met die banaan?

Gisteren was echt zo leuk, frum die gierde het uit toen ze de andere baby zag, en ze had 1 slaapje overgeslagen dus was van 2 tot 19:30 wakker. Om daarna wel door te slapen van 23:00 tot 7 *O*

Mijn vriend werkt deze week 6 dagen i.p.v. 4. Heftig wel :{ krijg echt zo veel respect voor alleenstaande ouders.

Oh @:Tot er zijn ook autostoeltjes die je vanaf 9 kilo kan gebruiken! https://www.bol.com/nl/p/(...)A.1.6.ProductPageUrl

Prijskaartje zeg! :D
We hebben hier al een stoeltje van 8 tientjes of zo. Ik weet ff zo gauw niet waar de handleiding is en ik kon er ook geen merk of type-aanduiding op vinden om er op te Googlen, maar volgens mij was deze vanaf 10 kilo. :)
Zal binnenkort nog even gaan kijken.
pi_188231515
Wat een boefje die mini tot! Kinderen zijn soms zo snel, denk je dat het goed zit draai je je om en het zit weer te los of ze zijn er al uit..

Succes voor meneer tink! Hier nog een meneer die geen ochtend mens is.

Fijne vakantie miss energy en veel plezier op de bruiloft.

Valt spookje zoveel joh nj? Ik heb bij kleuter nog nooit creme gebruikt ofzo haha, wist tot voor kort niet eens dat het bestond.

Mijn jongens hebben een hele fijne nieuwe update! Ze houden zelf de fles vast in de wipstoel. Geeft vooral met de ochtendfles even wat meer ademruimte.
En ik ben in het bezit van een baby dracula, bij Jeremy zijn de eerste puntjes van zijn tanden door. Zijn boven snij tanden wel te verstaan _O-
Hij heeft er helaas best last van, bijtring vind hij niet echt wat. Hij zit de hele dag met zn vingers in zn mond, ook prima!

Dinsdag nog bij het cb geweest, voor de leuk de stats van 9 maanden
Vincent 9.2 kilo en 75 cm
Jeremy 9.7 kiko en 72 cm
Een lange dunne, en een dik proppie hihi
pi_188231536
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:31 schreef ToT het volgende:

[..]

Prijskaartje zeg! :D
We hebben hier al een stoeltje van 8 tientjes of zo. Ik weet ff zo gauw niet waar de handleiding is en ik kon er ook geen merk of type-aanduiding op vinden om er op te Googlen, maar volgens mij was deze vanaf 10 kilo. :)
Zal binnenkort nog even gaan kijken.
De Maxi Cosi Priori SPS is 9 tientjes :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 09:38:11 #123
74056 crew  ToT
pi_188231554
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:34 schreef aapieannie het volgende:
Wat een boefje die mini tot! Kinderen zijn soms zo snel, denk je dat het goed zit draai je je om en het zit weer te los of ze zijn er al uit..

Succes voor meneer tink! Hier nog een meneer die geen ochtend mens is.

Fijne vakantie miss energy en veel plezier op de bruiloft.

Valt spookje zoveel joh nj? Ik heb bij kleuter nog nooit creme gebruikt ofzo haha, wist tot voor kort niet eens dat het bestond.

Mijn jongens hebben een hele fijne nieuwe update! Ze houden zelf de fles vast in de wipstoel. Geeft vooral met de ochtendfles even wat meer ademruimte.
En ik ben in het bezit van een baby dracula, bij Jeremy zijn de eerste puntjes van zijn tanden door. Zijn boven snij tanden wel te verstaan _O-
Hij heeft er helaas best last van, bijtring vind hij niet echt wat. Hij zit de hele dag met zn vingers in zn mond, ook prima!

Dinsdag nog bij het cb geweest, voor de leuk de stats van 9 maanden
Vincent 9.2 kilo en 75 cm
Jeremy 9.7 kiko en 72 cm
Een lange dunne, en een dik proppie hihi
Hij wordt steeds beweeglijker:


Ik had hem tegen de stoel aan gezet, en voor ik het wist stond hij zo! :D
Maar echt; als je hem ergens neer zet, heeft hij vaak al TIJDENS het neerzetten ineens iets in z'n handen wat je zelf nog niet eens gezien had zoals een kabel die daar hangt of een mobieltje dat daar ligt of wat dan ook. :') En hij trekt ook al steeds harder aan hangende kabels! :X

Wel handig dat ze hun flesje vast kunnen houden! :D Mini-ToT doet dat heel soms even een minuutje of zo. :) Bijtringen vindt hij ook helemaal niks, ongeacht hoe duur het is! _O-
pi_188231556
Ik ben de maxi cosi ook wel aardig zat, maar ik wil ze er toch zo lang mogenlijk in houden. Vooral omdat ik nog niet voor me zie hoe ik twee niet lopende kinderen anders tegelijk uit de auto haal. Het scheelt dat ik niet zo vaak met de auto ga in mn eentje, maar voorlopig nog geen switch. Zeker omdat ze ook niet niet zo goed kunnen zitten. Elke dag oefen ik met ze maar ze blijven om kuukelen
pi_188231601
@aapieannie volgens mij kan je het uitstellen tot ze echt met hun hoofdjes boven de maxi cosi uit gaan komen toch?
Goede stats!!
pi_188231908
@Framblij89. Ze had wel heerlijk zitten kroelen bij oma. Er was een buurman bezig met iets zoals een haakse slijper, dat vond ze maar eng.
Madame vindt het ook super om andere kindjes of honden te zien, dan begint ze helemaal te stralen!

Wij zijn even bij een babyzaak langsgeweest voor advies, om vervolgens de stoel online te kopen.
Over maxi cosi: zolang ze met het hoofd er niet bovenuit komen 'past' hij nog. Nu hadden wij wel een fix + cosi, maar vonden het wel lastig worden. Vaak genoeg lieten we de cosi gewoon in de auto staan en tilden we haar erin.
Die stoel die je hint, die hebben wij ook (alleen dan de Iso-fix variant). Ideaal dat draaien naar de buitendeur. Voldoet ook al aan de komende EU-regelgeving (tot 15 maanden achteruit rijden). Jammere is dat er niet echt meer een speeltje aangehangen kan worden.

Heerlijk even zelf eruit zonder op haar te hoeven letten! Sowieso is het wel prettig als je met 4 ogen ipv 2 op haar kan letten.

@aapieannie, dat fles vasthouden is echt een verademing he! Dan kun je zelf even beetje rondlopen. Ik geloof dat dat hier lukte vanaf een maand of 7. Tegenwoordig drinkt ze hem zittend in de kinderstoel op.
Hier ook hele dag vingers in de mond... en er zijn al 8 tanden door. De draculatanden komen hier vermoed ik er nu ook gelijk aan. Grappig dat verschil in gewicht/lengte! Voor 9 maanden doen ze het heel prima!

We proberen nu heel actief aan te leren wat wel/niet mag en dat gaat best goed! De playstation/mediabox waren al niet interssant en de afstandbediening laat ze ook steeds beter liggen. Gister het spelletje iets op de tafel leggen / op de grond gooien gedaan en papier in/uit de bak. Ging best goed. Straks hopelijk mooie opruimskills (A)
pi_188231939
Even fotodump meedoen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 10:14:42 #128
74056 crew  ToT
pi_188231966
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:12 schreef MissEnergy het volgende:
Even fotodump meedoen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Ik zou een hartverzakking krijgen!
pi_188231971
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:14 schreef ToT het volgende:

Papa stond er achter hoor, ik stond zelf bovenaan de trap.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 10:16:59 #130
74056 crew  ToT
pi_188231980
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:16 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Papa stond er achter hoor, ik stond zelf bovenaan de trap.
Haha, okee! :P
Ik zou goftedomme zowat een traphekje boven én beneden plaatsen als ik dit hier zou zijn, denk ik! _O-
pi_188231999
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha, okee! :P
Ik zou goftedomme zowat een traphekje boven én beneden plaatsen als ik dit hier zou zijn, denk ik! _O-
Bovenaan staat een traphekje en beneden komt ze in principe niet omdat de gang niet toegankelijk is vanuit de woonkamer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 10:19:36 #132
74056 crew  ToT
pi_188232014
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:18 schreef MissEnergy het volgende:

[..]

Bovenaan staat een traphekje en beneden komt ze in principe niet omdat de gang niet toegankelijk is vanuit de woonkamer.
Snap ik! :Y
Ik weet ook niet of ik dat echt hier ga doen; zit je straks met van die lelijke schroefgaten in het hout.
Maar de veiligheid van mini-ToT is natuurlijk wel belangrijker. Maar goed; kwestie van de gangdeur dicht houden tot hij groot genoeg is om bij de deurklink te komen; tegen die tijd kan hij vast wel fatsoenlijk traplopen. :)

En natuurlijk komen overal rubbertegels te liggen he! ;) ;) ;)
  donderdag 1 augustus 2019 @ 10:26:13 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188232096
Ik begrijp nooit waarom mensen met een groep 0 stoeltje slepen, en om die reden willen overstappen naar een groep 1 stoeltje. De groep 0 stoel kan je toch net zo goed laten staan? Ik laat ‘m nu al in de auto staan hoor, sowieso omdat ik dat ding nergens goed kwijt kan in huis.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188232193
Ja ik snap dat ook niet zo, toen frum heel klein was sleepten we ‘m wel mee uit de auto maar dat kwam omdat ze alleen maar sliep. Nu laten we dat ding gewoon lekker staan.
En ik heb ook altijd gedacht hoe het mogelijk zou zijn dat een baby/kind de hoofd wordt gestoten bij het in de auto zetten, totdat frum werd geboren _O-

Wat een heerlijk wijffie heb je O+ O+ Palmboom ftw!

Frum vindt de woonkamer niet meer zo interessant, de badkamer en keuken daarentegen. Ik vond haar net met een dopje in haar mond die ze uit het doucheputje had gevist, zo nasty. En gevaarlijk. ;( moet maar weer eens rondje kruipen door het huis om het babyproof te maken zodat ik haar ook lekker d’r gang kan laten gaan.. Merk nu wel hoe ouder ze wordt dat ze steeds meer dingen zoekt waar ze haar energie in kwijt kan.
pi_188232512
Nu in de zomer valt wel mee, maar als die van mij straks iets groter is dan vind ik ‘m eruit halen zonder jaa wel heel koud. We moeten nog wel een eindje lopen naar ons huis vaak :P Als ik ‘m dan uit de maxi cosi haal moet ik ook nog een jas aan doen en dat is ook gedoe. Tillen met maxi cosi is zwaar, maar ivm voetenzak hoef je dan niet meer een jas aan te trekken :)
pi_188232598
Het traphekje staat bij ons halverwege de gang, want bovenaan de trap paste niet! Oftewel gaatjes in de muur. Klinken kunnen we met de tijd nog naar boven zetten. De oven is trouwens ook favoriet om bij te spelen, deze spiegelt zo mooi en krijgt geregeld kusjes (likken).

Voor de cosi deden we vaak binnen de jas aan of we zetten deze op het onderstel van de kinderwagen (klein stukje). Met 9 kg en goed kunnen zitten was de maxi cosi favoriet om de buikspieren te trainen. Prima de tijd om naar stoel nummer 1 te gaan voor ons dus. Overigens gaan we nooit zoveel met de auto. De stoel is de eerste 3 weken na aankoop niet eens gebruikt!
pi_188232994
Nja wij halen ze dus wel altijd met stoel en al uit de auto, is verder ook geen probleem ook hoor. Gelijk goede training haha!
En ze zitten er voorlopig nog prima in inderdaad. Kleuter ging wel voor haar 1e verjaardag over naar de vervolgstoel maar die was dan ook maar alleen.
pi_188233206
Slaperige dame vandaag, de dag is nog maar half voorbij en ze heeft al weer bijna 1,5 uur aan slaap te pakken. Vast compenseren vanwege het hete weer van de afgelopen dagen! Ik klaag niet, heerlijk even tijd voor mezelf.

Onze dag tot nu toe:
19.30 - 07.45 slapen
09.30 - 10.30 slapen
11.30 - 11.40 slapen, in no time weer wakker --> 2e dikke smerige (tandjes)luier vandaag
12.00 - nu slapen
pi_188233849
quote:
2s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, de bandjes zaten hier ook te los, maar het rare is dat als ik ze aantrek dat het wel even stevig lijkt te zitten, maar met het nodige wrikken kan meneertje het toch allemaal zo uitrekken en met nog meer gewurm komt hij zo onder het riempje uit! :D
Trek je hem dan wel echt strak genoeg aan?
Ik vind het altijd maar niks als ik zie hoe strak het moet, maar wij kregen echt op onze flikker van de verloskundige (nacontrole) als het te los zat. Zij gaf ook aan dat 60-80% van de kinderen écht niet goed vast zit in de maxi-cosi...
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:34 schreef aapieannie het volgende:

Valt spookje zoveel joh nj? Ik heb bij kleuter nog nooit creme gebruikt ofzo haha, wist tot voor kort niet eens dat het bestond.

Mijn jongens hebben een hele fijne nieuwe update! Ze houden zelf de fles vast in de wipstoel. Geeft vooral met de ochtendfles even wat meer ademruimte.
En ik ben in het bezit van een baby dracula, bij Jeremy zijn de eerste puntjes van zijn tanden door. Zijn boven snij tanden wel te verstaan _O-
Hij heeft er helaas best last van, bijtring vind hij niet echt wat. Hij zit de hele dag met zn vingers in zn mond, ook prima!

Dinsdag nog bij het cb geweest, voor de leuk de stats van 9 maanden
Vincent 9.2 kilo en 75 cm
Jeremy 9.7 kiko en 72 cm
Een lange dunne, en een dik proppie hihi
Heel veel.. Maar ze wil te veel. Klimmen, lopen, springen, overstappen... Je zou denken dat ze van een keer vallen er wel mee op zou houden, maar voorlopig houdt ze aardig vol. :9

Mooie stats hoor! Hopelijk komen de tandjes dan snel door..
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:12 schreef MissEnergy het volgende:
Even fotodump meedoen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:16 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha, okee! :P
Ik zou goftedomme zowat een traphekje boven én beneden plaatsen als ik dit hier zou zijn, denk ik! _O-
Wij hebben (helaas) nu inderdaad 4 traphekjes.. Heb er intussen 3 hangen. Beneden, overloop boven bij naar beneden en boven en zolder .. Geen deuren die we dicht kunnen doen van een gang, dus moesten er aan geloven.

Zodra kind of kinderen oud genoeg zijn wordt het gaatjes vullen en verven. :')
pi_188234096
Haha wij hadden het traphekje nog hangen, dus voorlopig hangt hij nog wel. We hebben er eentje boven aan de trap. Verder is het hier nooit nodig geweest, dus verwacht het nu ook niet.
pi_188234463
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:09 schreef MissEnergy het volgende:

...

Wij zijn even bij een babyzaak langsgeweest voor advies, om vervolgens de stoel online te kopen.
...

Echt? :N Ik zou me kapot schamen.

Tenzij je bedoelt bij de online winkel van deze fysieke winkel? Dan heb ik niets gezegd uiteraard.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 13:44:33 #142
74056 crew  ToT
pi_188234543
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Trek je hem dan wel echt strak genoeg aan?
Ik vind het altijd maar niks als ik zie hoe strak het moet, maar wij kregen echt op onze flikker van de verloskundige (nacontrole) als het te los zat. Zij gaf ook aan dat 60-80% van de kinderen écht niet goed vast zit in de maxi-cosi...
Hij gaat heel snel krom zitten als ik het echt aantrek. Echt geen gezonde houding. :N
Ik trek het echt wel aan, maar hij trekt het serieus losser, ik kan er ook niks anders van maken.
Ik heb er weinig zin in om hem als een oud omaatje helemaal in de kreukels te zitten eigenlijk. :@
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 13:47:59 #143
74056 crew  ToT
pi_188234615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:36 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

De Maxi Cosi Priori SPS is 9 tientjes :Y
Ondertussen ff gegoogled; die scoort een "redelijk" in veiligheid. :)
Ik denk dat die we nu hebben ook wel redelijk is! :P
Misschien dat ik morgen ff check of ik er iets over kan vinden.
pi_188234686
Ik heb dat met de kinderwagen, ze gaat voorover zitten altijd maar echt strak zetten vind ik dan gewoon niet chill. Ik weet dat het moet maar tis of een flippende baby met bandjes die overal in ‘snijden’ of iets losser en dan dat ze maar voorover zit.

Met de maxi cosi trek ik ‘m wel goed aan maar dan blijft ze gewoon op dr plek
pi_188234783
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Ondertussen ff gegoogled; die scoort een "redelijk" in veiligheid. :)
Ik denk dat die we nu hebben ook wel redelijk is! :P
Misschien dat ik morgen ff check of ik er iets over kan vinden.
Ja wij gaan voor de axiss! Wel wat prijziger maar we krijgen ‘m voor frum haar verjaardag _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 13:58:57 #146
74056 crew  ToT
pi_188234829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:56 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ja wij gaan voor de axiss! Wel wat prijziger maar we krijgen ‘m voor frum haar verjaardag _O-
Ow beter! :D
Deze die wij hebben was bij de Praxis in de opruiming voor 8 tientjes of zo. Normaal een stuk duurder.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 14:05:06 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188234943
Wij hebben een nuna rebl plus isize. Duur? Jep, maar wel veilig, achterwaarts vervoeren, mooi, met gratis extra hoes en hij past in onze auto (we hebben geen toptether). Ik vind veiligheid gewoon echt heel belangrijk en je gebruikt zo'n stoel nog jaren.

Voor in de tweede auto (die we eigenlijk zelden met prul erin gebruiken) hebben we een tweedehandsje van een fokker die ook prima veilig is (maxi cosi ruby? tobi? Ik weet niet meer hoe hij heet).

quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:14 schreef Helsinki het volgende:
Tink, was het plaatsen na de bevalling anders dan daarvoor? Ik heb hem ook gehad maar zie toch wel een beetje tegen het plaatsen op merk ik. Verder wel een hele fijne gynaecoloog die echt de tijd nam en ook steeds zei dat ik ten alle tijden mocht zeggen dat ik wilde stoppen. Had daarvoor gebeld om mijn verhaal en angst te delen. Heeft dus wel geholpen :).

<knip>
De eerste keer (10 jaar geleden) vond ik het te doen. De tweede keer (wisselen dus) ging ik out, oeps. Beide keren bij de gyn.

Toen we prul wilden gaan verwekken, heeft de huisarts nummer 2 verwijderd. Rottig, maar te doen.

Plaatsen van nr 3 heb ik oprecht helemaal niks van gevoeld. Volgens de huisarts (die plaatst zelf als je al eens bevallen bent) was dat heel normaal.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188235462
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:39 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Echt? :N Ik zou me kapot schamen.

Tenzij je bedoelt bij de online winkel van deze fysieke winkel? Dan heb ik niets gezegd uiteraard.
Het was ter oriëntatie wat er was. Het advies was daar, jullie hoeven nog niet over als cosi nog past. Verder: Maxi cosi heeft een hoge adviesprijs en vaak acties, dus let daar goed op. Oftewel kijk goed om je heen...

Zoveel keuze was er overigens ook niet in wat we wilden, we hadden de goedkopere keuze A of de duurdere keuze B.
pi_188235481
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij gaat heel snel krom zitten als ik het echt aantrek. Echt geen gezonde houding. :N
Ik trek het echt wel aan, maar hij trekt het serieus losser, ik kan er ook niks anders van maken.
Ik heb er weinig zin in om hem als een oud omaatje helemaal in de kreukels te zitten eigenlijk. :@
heb je de schoudergordels al op de hoogste stand staan?

De maxi cosi is ook net perse een gezonde houding, daarom mogen ze er ook geen uren achtereen in zitten, maar het is wel een veilige houding.
enne... beter als een oud omaatje in de autostoel vastgesnoerd zitten dan na een ongeluk in de kreukels door de autoruit.
pi_188235533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:12 schreef MissEnergy het volgende:

Onze dag tot nu toe:
19.30 - 07.45 slapen
09.30 - 10.30 slapen
11.30 - 11.40 slapen, in no time weer wakker --> 2e dikke smerige (tandjes)luier vandaag
12.00 - nu slapen
Vervolg:
12.00 - 13.15 slapen
14.30 - nu weer in bed

Ze kon wel eens wat onder de leden hebben.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 14:39:17 #151
74056 crew  ToT
pi_188235618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 14:31 schreef Elleska het volgende:

[..]

heb je de schoudergordels al op de hoogste stand staan?

De maxi cosi is ook net perse een gezonde houding, daarom mogen ze er ook geen uren achtereen in zitten, maar het is wel een veilige houding.
enne... beter als een oud omaatje in de autostoel vastgesnoerd zitten dan na een ongeluk in de kreukels door de autoruit.
Yup, hoogste stand. :)
En natuurlijk staat veiligheid voorop, maar een baby die knettergek wordt omdat hij helemaal in een ongelukkige houding vastgesnoerd zit is ook echt geen pretje. :N Maar goed; binnenkort kan hij al wel overstappen naar een gewoon zitje. :) Ik wil het alleen niet meteen direct doen zodra het officieel al kan, want volgens mij krijgt dat nekje aardig wat te verwerken als je plotseling moet remmen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 14:40:22 #152
74056 crew  ToT
pi_188235634
Overigens, vandaag vaccinatie gehad, half uurtje/drie kwartier later:

pi_188237321
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Hij gaat heel snel krom zitten als ik het echt aantrek. Echt geen gezonde houding. :N
Ik trek het echt wel aan, maar hij trekt het serieus losser, ik kan er ook niks anders van maken.
Ik heb er weinig zin in om hem als een oud omaatje helemaal in de kreukels te zitten eigenlijk. :@
Toch liever m'n kind in de kreukels omdat de maxi-cosi 'te strak' zit, dan dat het kind in de kreukels zit omdat het uit de maxi-cosi vliegt bij een auto ongeluk. Je hoeft maar net die ene te zijn die het gebeurt..

Ook bij de volgende autostoel moet je het strak aantrekken, dus je kind moet er stom gezegd gewoon aan wennen...
pi_188237357
Hebben jullie ervaring met de calma speen van Medela? Bug vertikt tegenwoordig uit de fles te drinken. Allemaal Avent doppen. Dus ik hoop met een andere dop meer succes te hebben.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188237479
Ik vond de Calma echt een ongelooflijk onding. Mijn oudste wilde er ook pertinent niet uit drinken. Veel gedoe met lekken ook. Zou 'm nooit aanraden.

Hier hartstochtelijk team NUK ^O^ Oudste was een hardnekkige weigeraar, tot NUK. Bij Phi nooit anders geprobeerd.
pi_188237651
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:24 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Toch liever m'n kind in de kreukels omdat de maxi-cosi 'te strak' zit, dan dat het kind in de kreukels zit omdat het uit de maxi-cosi vliegt bij een auto ongeluk. Je hoeft maar net die ene te zijn die het gebeurt..

Ook bij de volgende autostoel moet je het strak aantrekken, dus je kind moet er stom gezegd gewoon aan wennen...
Het lijkt me dat ToT genoeg is gewezen op de gordels, niet? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_188237678
Calma zat bij mn kolf maar nog geen succes, ging veel te snel voor Bas. Maat 0 op avent blijft hier een succes.
pi_188237681
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ToT genoeg is gewezen op de gordels, niet? :)
Ik reageer op het antwoord dat hij op mijn bericht gaf, misschien wel zonder verder bij te lezen, niet ? :)
pi_188237691
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 14:40 schreef ToT het volgende:
Overigens, vandaag vaccinatie gehad, half uurtje/drie kwartier later:

[ afbeelding ]
De vaccinatie voor jullie reis? Lijkt nergens last van te hebben O+

@Rebubbled wij hebben dr brown en vind ze wel echt super chill. Die evt proberen?
pi_188237772
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:27 schreef Rebubbled het volgende:
Hebben jullie ervaring met de calma speen van Medela? Bug vertikt tegenwoordig uit de fles te drinken. Allemaal Avent doppen. Dus ik hoop met een andere dop meer succes te hebben.
Ik ben team Mam, Frits weigerde iedere speen behalve de spenen van Mam. Bij Fred hebben we de speen van Pura geprobeerd, dat wilde niet en die van Mam wel.
pi_188238866
Ik heb 2 van die calma speentjes (zat in mijn kolfset erbij), maar M vertikt het om die te gebruiken. Ik zou het niet aanraden. Het is een raar ding.

Wij gebruiken Avent speentjes.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 22:16:55 #162
74056 crew  ToT
pi_188243869
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:50 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

De vaccinatie voor jullie reis? Lijkt nergens last van te hebben O+

@:Rebubbled wij hebben dr brown en vind ze wel echt super chill. Die evt proberen?
:Y Yup! Mazelenprik, maar de bijwerkingen schijnen een week later te kunnen komen.
Ik zat wel ff een beetje te kijken want bij het CB was ook een kindje dat helemaal onder de rode plekjes zat. Ehhh.....even mini-ToT toch nog maar ff bij uit de buurt houden. :@

En sow, wat was hij vandaag in een hyperactieve en vrolijke bui zeg! :D En tot overmaat van ramp kregen we langdurig hartstikke leuk bezoek waardoor hij nóg knettergekker werd, en toen die eenmaal weg gingen, wilde meneer een kiekeboe-spelletje doen waarbij hij NÓG weer wilder werd (het was inmiddels al 21.30) en toen stootte hij zijn hoofdje. ;(
5 minuten later was hij weer heel vrolijk en actief! _O- En nu zit hij naast me nog na te hyperen terwijl ik een Youtube filmpje voor hem op het staan. Daar wordt hij 's avonds meestal wel vrij snel slaperig van.
Hem nu in bed leggen zou alleen maar een HELE hoop gejank opleveren.

Ow en vandaag toen zijn mama thuis kwam, kroop hij door de kamer heen naar haar toe en trok zich aan haar been op! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 22:33:09 #163
74056 crew  ToT
pi_188244224
Goh, er ligt er eentje naast mij te slapen. :P Even naar boven brengen. ;)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:33:34 #164
447051 crew  Peejtur
pi_188247774
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:39 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Echt? :N Ik zou me kapot schamen.

Tenzij je bedoelt bij de online winkel van deze fysieke winkel? Dan heb ik niets gezegd uiteraard.
#metoo Vind het niet kunnen :N
pi_188248577
Bas slaapt eindelijk :O Wat een nacht zeg. Afgelopen 2 dagen 12 voedingen per dag :'), ontroostbaar snachts en alleen maar heel, heel dicht bij ons willen zijn.
Want overdag is hij druk bezig met alle nieuwe geluidjes introduceren, er komen er een stuk of 3 per dag bij. Hij begon een paar dagen terug ineens met pogingen tot naar zijn zij rollen (hij gooit zijn benen en armen omhoog en dan zo *whoopakee* naar de zijkant) en doet dat ineens alsof hij nooit anders doet. Rechtop willen hangen tegen je aan en alles moet bekeken worden. Je speen uit je mond pakken en hem vasthouden in je hand en er even mee zwaaien voor je hem door de kamer lanceert. Heel gericht kijken en luisteren. En de meest fijne update: je billen zelf omhoog houden als we een luier gaan verschonen ^O^. Maar jeetje wat gaat dit snel en hard nu zeg. Iedere dag kan hij wel weer iets nieuws en hij is nu bijna 8 weken.
pi_188250311
Ok ok. Zoveel baby's zoveel wensen zie ik. We proberen maar gewoon verder. :')

Btw, heilwol, averechts effect. 1 luier erin gehad en het arme kind is 3x verder van huis. Ze heeft nu compleet rode en opgezette billen, naast de uitslag die ze al had. :'(

Wat leuk dat Bas zich zo rap ontwikkeld D-E!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188251249
Mijn baby heeft de afgelopen 2 nachten doorgeslapen *O* scheer je weg fokwet.

Zo leuk die ontwikkelingen douche eendje, gaat echt zo snel opeens!!

Ahh rebubbled, wat sneu ;( bepanthen al geprobeerd? Ik vind het echt een wondermiddel. En wat ik ook wel eens deed was de billen luchten.

Heb zelf nu een dikke griep te pakken. Bleh.
pi_188251319
Hmm Fram, ik dacht dat de regel was bepanthene op droge uitslag en sudocreme op natte uitslag? Misschien toch maar een poepincident riskeren en een tijdje nakend neerleggen..

Oh en doorslapen is echt super super chill. Wij hadden onze bug gisteren om 20:30 in de cosleeper in slaap. We gaan dit elke avond proberen, want het liep echt uit de hand met een baby die pas om 02u wilde slapen en vervolgens tot 10u doorsliep. Nu hebben we tenminste een paar uur voor onszelf. Was het niet dat de tijd voor onszelf meteen uitmondde in een discussie dat ik ondanks de taalbarrière een band met zijn moeder dien op te bouwen voor zijn emotionele rust. Pff.. Ik zit daar helemaal niet op te wachten eigenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 43% gewijzigd door Rebubbled op 02-08-2019 13:50:42 ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188251363
Geen idee eigenlijk :') zodra ik iets roods zag smeerde ik het er gewoon op, en nog! Merkte bij frum dat het met sudocreme vaak wel erger werd maar dat verschilt ook weer per baby natuurlijk.

Oh en calendulan billenzalf! ^O^
pi_188251639
Hmm, ik ga de switch dan wagen, want we zijn nu zo'n 3 weken op en af onderweg. Het scheelt dat ze er geen last van lijkt te hebben met verschonen. Maar deze baby klaagt sowieso nergens over, dus dat zegt niets. Wat ik wel lastig vind soms, want als ze had gehuild had het wol-incident bvb kunnen worden verkort.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:03:18 #171
269689 crew  Viv
pi_188251776
@Rebubbled
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:11:02 #172
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_188251887
@Rebubbled weet je zeker dat het luieruitslag is en niet een schimmel? Wij hadden ook een tijdje dat het maar niet minder werd, dat bleek toen een schimmelinfectie te zijn.
Fijn van de vrije avond! Nu nog een betere invulling ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ slaap O+ voor Fram! Hoe was de date met de vriendin uit Zuid-Amerika?

Spuit 11 voor de calma: er komt vrij veel melk uit. Toen we hem gebruikte bij dochter was ze al wat groter, dus toen was dat geen probleem. Bij zoon rond 6 weken geprobeerd en die zat helemaal onder, nog voor de speen z'n mond had geraakt :')

De gordels van kinderstoelen moet toch zo strak zitten dat je nog net een hand tussen kind en gordels kunt doen? Hier nog geen problemen met avontuurlijke kinderen die er uit klimmen, gelukkig!

Wat fijn dat Bas zo goed ontwikkeld, DE! Alleen jammer dat het ten koste van jouw slaap gaat :') #momlife
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:12:45 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188251911
Pfoee Rebub, ik denk dat sowieso geen enkele verse moeder daarop zit te wachten, tenzij ze er zelf voor gekozen heeft. Ik zou zelf echt hysterisch worden, maar ik heb dan ook een anti-band met mijn schoonmoeder :')
Ook lekker dat je vriend jou er lekker mee laat zitten, tis zijn moeder. Buhh.

Wat betreft de billen van je bug: huisarts zou ik doen denk ik nu. Een schimmeltje zou namelijk ook de boosdoener kunnen zijn, en dat is beter te verhelpen met iets dat daar specifiek voor is.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188251941
Rebubbled, wat vervelend met die uitslag. Hier heeft Bas ook op en af maar echt heel minimaal, ik ga ook maar eens bepanthen proberen. Heb ergens nog een klein tubetje liggen. Aan onze verschoonfrequentie kan het niet liggen met 8+ verschoningen per dag.

En @ je spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij gaan zo maar eens op pad, mijn man is tegenwoordig op vrijdagmiddag thuis O+. Even naar een winkel om een draagzak uit te zoeken :9. En dag 2 met medicatie, er valt zoveel spanning van mijn lijf af. Echt heel vreemd dit, maar het is wel heel fijn. Ben ook al een stuk minder benauwd.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:14:29 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188251944
Ohja en fles is hier vanaf geboorte al de dr brown, maar 't wordt een duur grapje als je alle flessen wil proberen. De nieuwe brede halsflessen van dr brown hebben ook een tietachtige speen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:17:02 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188251982
Wat een heftige nacht voor jullie D-E! Wil draagdoek op die momenten misschien helpen?
En wat gaat het belachelijk hard ja :X
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:17:51 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188251996
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:14 schreef douche-eendje het volgende:
Rebubbled, wat vervelend met die uitslag. Hier heeft Bas ook op en af maar echt heel minimaal, ik ga ook maar eens bepanthen proberen. Heb ergens nog een klein tubetje liggen. Aan onze verschoonfrequentie kan het niet liggen met 8+ verschoningen per dag.

En @ je spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij gaan zo maar eens op pad, mijn man is tegenwoordig op vrijdagmiddag thuis O+. Even naar een winkel om een draagzak uit te zoeken :9. En dag 2 met medicatie, er valt zoveel spanning van mijn lijf af. Echt heel vreemd dit, maar het is wel heel fijn. Ben ook al een stuk minder benauwd.
Hee medicatie! Is er inmiddels een diagnose? :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188252153
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:17 schreef pinquit het volgende:
Wat een heftige nacht voor jullie D-E! Wil draagdoek op die momenten misschien helpen?
En wat gaat het belachelijk hard ja :X
Ja draagdoek helpt zeker overdag veel! Hij is dan ook flink aan het mopperen rond een uur of 5, dan gaat hij in de doek en dan slaapt hij binnen een minuut. Zo fijn O+. En het gaat veel te hard. Nog even en ik moet weer een nieuwe baby hoor :o
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:17 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hee medicatie! Is er inmiddels een diagnose? :*
Nee nog niet, maar heb een 24-uurs bloeddrukmeting gehad waarin mijn bloeddruk wel hoog blijft, maar nog altijd grensgebied wel/niet medicatie. Dus in overleg met mijn huisarts (die ook mijn overbuurvrouw blijkt te zijn :') ) nu gestart met een lage dosering medicatie en ik begin wel al verschil te merken. Volgende week vrijdag weer afspraak met mijn huisarts om te kijken hoe het dan gaat.
Ah, de winkel waar ik naartoe wil is dicht. Nou, dan tripje ziekenhuis want ik moet ook nog even bloed prikken voor de afspraak van vrijdag.
pi_188253225
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

De gordels van kinderstoelen moet toch zo strak zitten dat je nog net een hand tussen kind en gordels kunt doen? Hier nog geen problemen met avontuurlijke kinderen die er uit klimmen, gelukkig!

maximaal 2 vinger bij de schouders is het advies. Bij de buik zit vaak wat meer ruimte dat is niet erg.
pi_188253776
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Rebubbled op 02-08-2019 16:26:12 (Ohja en maandag naar de huisarts met bugsy) ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188253814
Pff rebubbled

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:34:26 #182
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188253912
Hoi @Rebubbled ik heb wel een ander geluid als je wil:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben trouwens benieuwd om welke taal het gaat. En of je vriend die spreekt tegen zijn baby. Dan kan het geen kwaad om zelf ook een paar woorden te leren. Maar niet meer dan dat natuurlijk, zie pad en schuddende wereld van hierboven.

edit: ik zie nu pas je tweede bericht. Misschien is deze reply mosterd na de maaltijd. Maar ik kan ook nog even door:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188254261
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lemijn lees je reactie net. Moment. :P
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:06:04 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188254327
ja oké ik zal me even inhouden :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188254893
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:51:08 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188254973
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:42:27 #187
74056 crew  ToT
pi_188258391
:') Eetstoeltje heeft een scherpe rand waaraan mini-ToT zich steeds bezeert.
Ik plak er meerdere lagen ducttape overheen zodat het niet zo scherp meer is.
Mini-ToT: *SCHEURRRRRRRRR!!!!*

Oh, en nu begint hij aan de volgende laag! _O-
pi_188258640
@ToT Tijd voor een andere eetstoel?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:12:55 #189
74056 crew  ToT
pi_188258838
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:ToT Tijd voor een andere eetstoel?
Ja dit ding heeft ¤75 gekost. -O-
Ik zal kijken of ik nog een andere baby-proof oplossing kan vinden voor dit probleem.
pi_188258897
Tip: (tweedehands) Tripptrapp, kan hij nog zeker 10 jaar op zitten. Onze zoon van nu 8 zit er nog steeds op, en ik vind het z'n geld dubbel en dwars waard dan.
pi_188258901
Even een schaamteloze foto van Bollie (die eind deze maand al een dreumes wordt! :o )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188259217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 22:21 schreef silliegirl het volgende:
Even een schaamteloze foto van Bollie (die eind deze maand al een dreumes wordt! :o )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh Sillie! Wat een heerlijk bekkie! En die krullen! O+ Als ze net zo ondeugend is als dat ze kijkt dan krijg/heb je je handen nog vol aan haar :P O+
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:51:10 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_188259266
Ik moest even twee keer knipperen toen ik 'bijna 1' las :D ze lijkt op het eerste gezicht echt veel ouder! Maar als ik de bos haar en het kledingprintje wegdenk dan blijkt er toch een baby onder te zitten 😂👍
pi_188259351
Wou, die haren!
Ik heb goede hoop op een speldje met haar verjaardag ;)
Prachtig!

Tripptrapp fan! Al moet ik zeggen dat mijn boys er al liever niet meer op zitten en de eerste is verkocht!

Rebullbeld, geen advies maar wel succes met besluiten enzo :*

Hier een dame, doe deze maand ook de baby’s gaat verlaten! Wat een verschil is dit meisje met mijn jongens. Altijd vrolijk, lachend en contact makend met iedereen!
Alleen dat slapen hè ;) maar dat komt ooit goed!
pi_188259404
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 22:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik moest even twee keer knipperen toen ik 'bijna 1' las :D ze lijkt op het eerste gezicht echt veel ouder! Maar als ik de bos haar en het kledingprintje wegdenk dan blijkt er toch een baby onder te zitten 😂👍
Is denk ik ook een beetje haar houding wel. Nog 1tje uit dezelfde shoot waar ze nog net wat meer baby is (vind ik) dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Loj, we hebben een kast vol speldjes, maar die trekt madame uit haar haren
pi_188259527
Onze uk wordt aankomende week 1 :o ze is qua uiterlijk en grootte nog wel echt een baby maar in haar gedrag al een echte dreumes! Inclusief nee-schudden bij datgene wat niet mag, en het dan toch doen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Takkie88 op 03-08-2019 07:25:44 ]
pi_188260546
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:11 schreef Takkie88 het volgende:
Onze uk wordt aankomende week 1 :o ze is qua uiterlijk en grootte nog wel echt een baby maar in haar gedrag al een echte dreumes! Inclusief nee-schudden bij datgene wat niet mag, en het dan toch doen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach Takkie, wat een grote meid alweer! De laatste keer dat ik haar zag wat het echt nog zo een klein moppie O+ . En wat is de tijd snel gegaan he!

En wat een kanjer Sillie! Ik zie er ook weinig baby meer aan. En wat een mooie krullen O+ .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_188268632
Ah sille, wat is ze veranderd en wat een heerlijke bos krullen O+.

Wij hebben de regeldagen weer overleefd *O*. Het waren er nu maar 3 ipv 4, dat scheelt een hoop. Rupsje nooitgenoeg drinkt ineens makkelijk 130 ml afgekolfde melk bij flinke honger, vorige week was dat nog hooguit 100 ml. Zijn hoofd begint ook lekker bol te worden en er ontstaan spekbenen :9. Bij deze update zit ook blijkbaar het gericht naar dingen gaan proberen te grijpen in. Zo hadden we deze gekregen als cadeautje:
en dat is echt een hele grote hit sinds vandaag. Want er zit een belletje in en je kan hem heel makkelijk gericht omgooien. Toen Bas dat doorhad moest dat gelijk ook natuurlijk 20x herhaald worden, en lachen erbij. Baby's O+.
Vanmiddag hebben we ook een draagzak gekocht. We hebben van alles gepast. Kokadi, LennyLamb, Isara en Tula. Uiteindelijk zat de Tula toch het lekkerste bij ons beide, dus die is het geworden. Hele fijne winkel in Alkmaar, uitleg over je draagzak of doek met instructies is gewoon service, inclusief leren knopen. Zodra Bas groot genoeg is om op de rug gedragen te kunnen worden mogen we terugkomen zodat ze ons daarmee kan helpen met uitleg. Wellicht dat er tegen die tijd ook nog een doek bij gaat komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 03-08-2019 17:45:30 ]
pi_188270929
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 22:21 schreef silliegirl het volgende:
Even een schaamteloze foto van Bollie (die eind deze maand al een dreumes wordt! :o )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw! Wat een gave bos haar! Mooie meid! O+
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:11 schreef Takkie88 het volgende:
Onze uk wordt aankomende week 1 :o ze is qua uiterlijk en grootte nog wel echt een baby maar in haar gedrag al een echte dreumes! Inclusief nee-schudden bij datgene wat niet mag, en het dan toch doen :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, cute! Handig hé, zo'n opstapje (vaatwasser) :+
pi_188270945
Nog twee weken een baby in huis hier, nog maar twee keer BFD .. :X

Misschien nu toch maar 'ns de verjaardag gaan plannen!
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:44:28 #201
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188271709
Wat een hoop verjaardagen hier ineens :o
Veel plezier alvast met jullie dreumesen O+

Baby in de vaatwasser :D
pi_188273478
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 20:04 schreef NicolasJoy het volgende:
Nog twee weken een baby in huis hier, nog maar twee keer BFD .. :X

Misschien nu toch maar 'ns de verjaardag gaan plannen!
Bij de action hebben ze heliumflessen mocht je wat met ballonnen willen doen.

Bikkel is donderdag jarig maar we vieren het zondag, inclusief Nijntje taart, helium ballonnen, te veel cadeaus en cake smash fotoshoot die we 2 weken geleden hebben gehad. Raar idee dat ik nog geen week meer een baby in huis heb.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_188273595
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 22:20 schreef Wolken het volgende:

[..]

Bij de action hebben ze heliumflessen mocht je wat met ballonnen willen doen.

Bikkel is donderdag jarig maar we vieren het zondag, inclusief Nijntje taart, helium ballonnen, te veel cadeaus en cake smash fotoshoot die we 2 weken geleden hebben gehad. Raar idee dat ik nog geen week meer een baby in huis heb.
Oeh, goede tip! Gaat dat een beetje goed, ervaring mee? :9
Hier vieren we het een dagje later, i.v.m. werk en verjaardag van m'n vrouw die amper later is. :9
pi_188273603
Maar pffft. Minder dan een week... :o
pi_188274024
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 22:25 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Oeh, goede tip! Gaat dat een beetje goed, ervaring mee? :9
Hier vieren we het een dagje later, i.v.m. werk en verjaardag van m'n vrouw die amper later is. :9
Ik kan het je volgende week zondag vertellen of het wat is ;)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 4 augustus 2019 @ 16:50:11 #206
74056 crew  ToT
pi_188284237


_O- Ideale loopwagentjes op een gladde tegelvloer! :D
Met het gewone loopwagentje valt meneertje steeds op z'n bakkes omdat die steeds wegschiet (zelfs met de rem er op), maar hiermee gaat het prima! :D (Okee die van ons heeft meer versterking onderaan, niet 4 van die dunne losse pootjes.)
pi_188284382
Kan het zijn dat het plaatje niet klopt met je post? Of heb ik een hersenbloeding?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 4 augustus 2019 @ 17:02:47 #208
74056 crew  ToT
pi_188284499
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 16:57 schreef Rebubbled het volgende:
Kan het zijn dat het plaatje niet klopt met je post? Of heb ik een hersenbloeding?
Als je een speelrekje ziet i.p.v. een officieel looprekje, klopt het gewoon! :D
Daar zit meneertje hier nu mee te lopen! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 4 augustus 2019 @ 17:03:15 #209
74056 crew  ToT
pi_188284507
Ah, dit is precies die we hebben:

pi_188284990
ha geinig ToT ^O^ wat een ondernemend jongetje.

DE, ons bevalt de Tula ook goed. De doek vind ik nog lekkerder zitten al moet ik die wat vaker weer verstellen/strak trekken.

Ons jonkje heeft de update dat lekker tegen je moeder aanliggen voor baby's is :{w dus hij zet zich continu af om met grote ogen om zich heen te kijken, ook als hij hartstikke moe is. Ik hoef me geen zorgen te maken over zijn nekspieren en hoofdbalans in elk geval :Y)

Ik vind het zo bijzonder om zijn karakter steeds meer te ontdekken O+ Hij is rustig en relaxed, geen echte driftkop al kan hij hard schreeuwen als hij honger heeft. Hij kan wel lachen maar is daar nog spaarzaam mee, hij is meer aan het observeren met zijn grote donkerblauwe ogen en denkrimpels boven zijn rechterwenkbrauw. Ik ben benieuwd hoe verlegen of vrij naar anderen hij zal zijn.
Hoe zouden jullie het karakter van je baby omschrijven?
pi_188285906
Hey Bobby, bekende update inderdaad. Hier is het ook een hit om rechtop naast je op de bank te zitten, of zelfs buiten jezelf afzetten in draagzak of doek om naar de bladeren van bomen te kunnen kijken. En naar je zij rollen en speeltjes omver meppen!

Hier is het ook veel observeren, ook vaak in de 'denker'houding. Maar ook nu veel lachen naar ons en knipoogjes geven, maar verder is hij daar ook spaarzaam mee. Driftkop, ja dat zit er in. Vooral als hem iets niet lukt en hij het graag wilt, zoals op zijn zij rollen. Want het lijkt hem allemaal niet snel genoeg te kunnen gaan... Ook op het gebied van eten is het een hongerige rupsje nooitgenoeg en o wee als je 2 seconden moet wachten tot je moeder haar bh open heeft :'). Verder slaapt hij echt werkelijk overal en door heel veel kabaal heen, dat is mijn talent *) (wel een beetje lullig voor mijn man momenteel, hij moet mij wakker maken voor een voeding :+).
pi_188286063
Leuke vraag Bobby :D hier een meisje die naar ‘vreemden’ of mensen die ze niet vaak genoeg ziet eerst verlegen is en een staar wedstrijd doet (zonder te knipperen :')) om zich vervolgens als een clown te gedragen, die als ze haar zin niet krijgt de hele boel bij elkaar gilt. Een doorzetter is, maar bovenal heel vrolijk en lief O+ en net als D-E een hongerlapje _O-
pi_188286189
Bobby, D-E, hoe oud zijn ze nu? Ze gaan zo hard! O+

Is het eigenlijk een idee om geboortedata in de OP te zetten? Ik vraag me vaak bij verhalen en ontwikkelingen af hoe oud ze nu zijn. Ook leuk om de aankomende verjaardagen te zien. Maar wellicht is dat enkel mijn behoefte?

Onze bug is mega chill. Te chill. Huilt nooit. Ook niet als ze dus allergisch blijkt voor wol en de uutslag terplekke op haar huid springt en dat baart me dan weer zorgen voor als er echt wat is, zoals het te heet hebben. Verder lacht ze vanaf het moment dat ze wakker wordt tot ze in slaap valt en tegenwoordig ook hardop, maar dan moet je komedie wel on point zijn. Ze is wel een plakker en wil de hele dag bij je zijn en bij je slapen. Ze wurmt nu uit de cosleeper het bed in om tegen me aan te liggen. Ze is heel mensgericht en brabbelt liever tegen iemand aan dan dat ze met een speeltje aan de slag gaat. Ik denk dat we een sociaal extravert wezentje hebben. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188286271
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 18:32 schreef Rebubbled het volgende:
Bobby, D-E, hoe oud zijn ze nu? Ze gaan zo hard! O+

Is het eigenlijk een idee om geboortedata in de OP te zetten? Ik vraag me vaak bij verhalen en ontwikkelingen af hoe oud ze nu zijn. Ook leuk om de aankomende verjaardagen te zien. Maar wellicht is dat enkel mijn behoefte?

Onze bug is mega chill. Te chill. Huilt nooit. Ook niet als ze dus allergisch blijkt voor wol en de uutslag terplekke op haar huid springt en dat baart me dan weer zorgen voor als er echt wat is, zoals het te heet hebben. Verder lacht ze vanaf het moment dat ze wakker wordt tot ze in slaap valt en tegenwoordig ook hardop, maar dan moet je komedie wel on point zijn. Ze is wel een plakker en wil de hele dag bij je zijn en bij je slapen. Ze wurmt nu uit de cosleeper het bed in om tegen me aan te liggen. Ze is heel mensgericht en brabbelt liever tegen iemand aan dan dat ze met een speeltje aan de slag gaat. Ik denk dat we een sociaal extravert wezentje hebben. O+
In de OP staat een link naar de babywikilijst! Daar kun je je baby aan toevoegen ;) alleen bijna niemand doet dat meer de laatste tijd heb ik het idee :P Misschien kunnen jullie er weer leven in blazen :D
pi_188286430
Rebubbled, Bas is morgen 8 weken. Bobby is een paar dagen voor mij bevallen, ondanks dat onze bevallingen ongeveer tegelijk begonnen :').

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 04-08-2019 19:03:33 ]
pi_188287600
Hoppa, mijn baby van vier maanden rolde zojuist twee keer van rug naar buik.

Frits gebruikte zijn babygym ook als looprek, heel grappig gezicht was dat. Die babygym ging vervolgens wel heel rap stuk.
pi_188289550
Een prachtige bruiloft gehad bij vrienden en Madame heeft zich vermaakt bij oma. Oma was eerst nog even bezorgd dat ze niet zoveel speelgoed had, maar de bierviltjes en plastic ijscoupes waren ook erg leuk om mee te spelen. Thuis had ik geleerd dat ze de viltjes die ze op de grond gooit, ook weer op tafel kan leggen. Waar een kind blij mee kan zijn! Tweede slaapje op de dag weigerde ze te doen, dus iets eerder op bed maar prachtig de hele nacht door. Oma had ook lekker gewandeld en geknuffeld.

Nieuwste update is dat Madame Mowgli nadoet: lopen op handen en voeten (het ziet er niet uit!). Vanmiddag ging ze ook vanuit die houding opeens staan! Verder begint ze 'mememem' te zeggen en 'babababa', woordjes zullen straks ook wel snel komen. Gister heb ik geprobeerd of ze de autobaan (Little Dutch) al begreep en zowaar kreeg ze netjes de auto'tjes in de baan! Het stapelen van de ringen op zo'n paaltje lukt soms bij toeval, maar vraagt nog wat meer coördinatie.

Morgen de laatste dingen in de koffer pakken en daarna de auto in, op naar Denemarken!
pi_188289565
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 20:17 schreef Cholula het volgende:
Hoppa, mijn baby van vier maanden rolde zojuist twee keer van rug naar buik.

Frits gebruikte zijn babygym ook als looprek, heel grappig gezicht was dat. Die babygym ging vervolgens wel heel rap stuk.
Wat hier als looprek wordt gebruikt:
- het kralenrek van de ikea
- de krantenbak
- een lege doos
- de kinderstoel
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 4 augustus 2019 @ 22:17:31 #219
74056 crew  ToT
pi_188289854
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 17:24 schreef BobbyMcGee het volgende:
ha geinig ToT ^O^ wat een ondernemend jongetje.
Haha nou het was mijn idee; ik zette hem zo neer en gaf hem een zachte duw tegen zijn bips en toen begon hij te lopen! :P
Maar ik merk nu ook dat het met het gewone looprekje ook wel beter gaat.
quote:
Hoe zouden jullie het karakter van je baby omschrijven?
Suuuuper lief! O+ Enorm nieuwsgierig, zeer vrolijk, energiek, slim en meer van dat soort positieve meuk, maar ik meen het wel! :Y

Hij wordt nu eindelijk weer naar bed gebracht. Hij is nog hartstikke energiek maar begint eindelijk de eerste symptomen van vermoeidheid te vertonen.
Die wordt om een uurtje of 3 wel weer ff wakker, en morgen wil meneertje rond een uur of 8 er ongetwijfeld weer uit. Dan valt hij rond een uur of 11 's ochtends weer even voor anderhalf uur in slaap en blijft hij waarschijnlijk weer akker tot zo ongeveer dit tijdstip.
Serieus, waarom slaapt hij zo weinig? :o
pi_188291000
quote:
Hoe zouden jullie het karakter van je baby omschrijven?
Ik vind dat nu nog best moeilijk, veel dingen zijn voor mij baby eigen. Ik zie dingen die Frits ook als baby deed en die hij nu nog doet. Een poging voor Fred:
Ik zou Fred omschrijven als vrolijk en open,hij maakt oogcontact met iedereen. Hij knuffelt graag. Hij bekijkt de wereld graag vanuit de doek of bij ons in de armen.

Wij vinden hem uiterlijk niet echt op zijn grote broer lijken, maar wat gedrag betreft wel. Veel lachen, heel oplettend en open de wereld in kijken. Anderen vinden wel dat hij heel erg op Frits lijkt en dat Frits heel erg op mijn lief lijkt, maar wij zien dat niet zo heel erg. Is dat herkenbaar voor anderen?
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:41:55 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188291469
Haha! Ik vind dus dat Noor niet op Alex lijkt, ze heeft zoveel andere details. Maar blijkbaar vindt de rest van NL wel dat ze op elkaar lijken :+ dus ja dat herken ik wel.
Alex leek in 't begin heel veel op mij als klein kind, maar nu is 't echt een kopie van z'n vader (zeker na z'n kappersbezoek :o ). Noor lijkt op niemand :D

Overigens vind ik Fred en frits ook niet zo lijken, maar frits wel op je lief. Fred heeft weer heel erg jouw gezicht vind ik :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:43:42 #222
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188291492
Karakter, hmm. Ze is nogal een serieuze, verder vind ik het moeilijk. Ze lacht niet snel, observeert wel. Echt sociaal vind ik haar (nog) niet.
Precies d'r moeder dus :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:08:23 #223
480396 Sisu
Oudgediende
pi_188291861
Leuke vraag en antwoorden!
Ik kan nog niet echt iets zeggen dat typerend Ru is.

Hij is heel stil, relaxed en kijkt graag liggend op een kleedje naar alles om zich heen.
Hij is zelfs zo stil dat ik weleens gegoogeld heb of het normaal is :P
Voordat hij in slaap valt grinnikt hij met een grote lach en dommelt dan weg.
Ik zie zelf niet zo veel gelijkenissen met ons, maar onze naasten vinden hem veel op zn oudere zus lijken. Dus dat zal dan ook wel.
Ik zie vooral een nieuw kind. Met veel haartjes op zn bolletje. Met mini haartjes op zn oortjes. Met ogen die elke dag een andere kleur hebben. Met vuistjes die vaak dicht zitten en altijd ongemerkt pluisjes verzamelen. Een perfect rond en diep naveltje. Talloze plooien heeft (Michelin mannetje).
Soms op een manier op de foto staat dat ik hem niet zou herkennen (ik zie hem heel anders?).
En direct alert is wanneer zn grote zus in de buurt is. Wat is hij dan vlug met zn hoofdje draaien.

Had ik al liefdevol gesproken over zijn mooie tandeloze lach? Zijn ogen die zo mooi zijn? Zijn huidje dat altijd lekker ruikt?

Het enige wat ik rot voor hem vind is dat hij maar 1 x per 4 dagen poept waarvan de laatste dag altijd veel buikpijn betekent. Dan is het enige dat helpt een warme hand op zn buik, veel masseren, beentjes trappelen of gewoon in de draagdoek -waarbij hij me altijd onderspuugt :{
Zonder hoop geen leven.
pi_188293029
Wat een toffe vraag! Antwoorden zijn ook tof om te lezen, leuk dat baby’s zo anders kunnen zijn!

Li is zo anders dan haar broers! Ze is ondernemend en nieuwsgierig. Ze zoekt altijd contact met andere door geluiden naar ze te maken of naar ze te lachen. Maar als iemand wat terug zegt of lacht wordt ze verlegen en duikt ze met haar gezichtje in mij.
Eigenlijk is ze ontzettend vrolijk!

Verder heeft ze twee duidelijke huiltjes. Eentje met, ik wil aandacht, uit bed of eten. Echt een nephuiltje met een lach erbij. Bij het andere huiltje is er echt wat (schrikken van haar broers, pijn ofzoiets).

De broers waren stil en graag alleen (Js) of heel verlegen en veel aan het huilen (Ow). Dus dit is wel echt heel anders. Maar nu zijn ze wel supertof hoor ;)

Qua uiterlijk lijken Js en Li heel erg op elkaar. Ow lijkt op zichzelf O+
pi_188293045
Onze Madame is een vrolijke (altijd lachende dame), zelfstandig (voor zover dat kan) totaal niet eenkennig en erg alert, nieuwsgierig en ondernemend.

Elk geluidje of beweginkje wordt opgemerkt. Verder zijn andere kinderen super interessant. De denkrimpel of toch uit de mond zien we ook regelmatig. Qua uiterlijk lijkt ze erg op papa, qua innerlijk denk ik meer op mij... Terwijl papa ook deze eigenschappen wel vertoond.
  maandag 5 augustus 2019 @ 09:29:39 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188294002
Koert gaat vooral z'n eigen gang en vindt alles wel best. Houdt van aandacht en entertainment, bezoek van familie valt altijd goed in de smaak :D
Heeft een prettig ritme, overdag vooral slapen en eten, 's avonds wakker, en dan 's nachts doorslapen, het is een makkelijke baby.
Straks naar het CB, ben benieuwd naar de stats. En eerste vaccinaties, ben benieuwd of we dan nog zo'n tevreden baby hebben -O-
pi_188296166
Ik zit er een beetje doorheen vandaag. Man is sinds woensdagochtend op tour met zijn band (komt goddank vanavond thuis), dus ik stond er alleen voor met twee kinderen. We hebben het weekend wel bij mijn ouders doorgebracht die me gelukkig veel uit handen namen, maar Welpje is momenteel zó eenkennig dat dat niet altijd de gewenste ontspanning bracht. Eindelijk alleen rustig in bad is heerlijk, maar als je dan beneden je baby de hele tijd hoort huilen schiet het niet op. :P En dan kregen zowel Welpje als Ketel op de laatste dag koorts en waren ze bij thuiskomst zo moe dat ze praktisch alleen nog konden huilen. Pffffff.

Zo, rant klaar. Verder zijn ze lief enzo, ik ben alleen HEUL moe.
pi_188297046
@lunapuella same, zit hier ook een beetje als een dood vogeltje op de bank :{ mn vriend werkte afgelopen week 6 dagen (late diensten) had ie ook nog op de enige dag dat we gezellig met z’n 3en waren (en mijn vrije dag) helemaal volgepland met bezoek, waarvan ik nu nog steeds overprikkeld ben :')

Nou heb ik nog geen tweede kind dus kan me niet indenken hoe jij je moet voelen, wel fijn dat je man vanavond thuis komt. hou je taai :*

Even een vraagje in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188297154
Leuke vraag!

Vincent is echt een clowntje, lacht altijd en is actief. Rolt de hele kamer door en zit steeds vaker op zijn knieen en probeert ook zelf te gaan zitten. Met zijn blauwe ogen en blonde haren en melk witte huid is hij precies zijn vader!

Jeremy is heel laid back, ligt op zn rug op een kleedje en draait af en toe op zijn zij om zij zus te bekijken. Heeft bijna 4 tandjes en word nu liefkozend baby dracula genoemd. Met zijn donkere haren en bruine ogen en iets getinte huid lijkt hij precies op zijn moeder!

Kaylee is een combinatie van hen beide. Kan heel erg in the picture staan, maar trekt zich ook terug als zij behoefte heeft aan rust. Ze vind allebei haar broertjes even lief. Met haar blonde haren die steeds donkerder worden en groene ogen en een lichte huid die in de zomer extreem bruin word is zij de perfecte mix van ons samen.


@Framblij89 ik denk dat je het los moet laten. Ik zie mijn schoonvader ook maar 1 of 2 keer per jaar. Vind ik jammer voor de kinderen maar het is niet anders. Vriend heeft er vrede mee dus ik heb me erbij neergelegd dat zijn familie zou eenmaal anders in elkaar zit dan de mijne.
pi_188297166
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188297215
Framblij, ik hoor hier niet meer maar zag je vraag en moest denken aan mijn eigen situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188297416
Even een tegengeluid. Mijn schoonouders wonen in zuid Duitsland, en mijn kinderen zien ze 2 tot 3x per jaar. Dan gaan wel een weekend, trouwens. Oudste van bijna 4 heeft echt een band met ze, ookal zien ze elkaar erg weinig. De band met mijn ouders, die hij vaker ziet is natuurlijk vertrouwder, maar dat is niet erg...
pi_188297864
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Even een tegengeluid. Mijn schoonouders wonen in zuid Duitsland, en mijn kinderen zien ze 2 tot 3x per jaar. Dan gaan wel een weekend, trouwens. Oudste van bijna 4 heeft echt een band met ze, ookal zien ze elkaar erg weinig. De band met mijn ouders, die hij vaker ziet is natuurlijk vertrouwder, maar dat is niet erg...
Hier zien we de schoonouders wegens logistieke issues ook iets van 2-3x per jaar. Er is wel een band, maar idd minder dan die met mijn ouders. Maar bij Framblij lijkt het meer uit desinteresse te komen, dat is denk ik wel anders dan dat de wil er wel is maar men gewoon ver weg woont/niet zo mobiel is/etc.
pi_188297918
@NicolasJoy hahaja ik had het een beetje warrig uitgelegd geloof ik, geef het maar de schuld aan moeheid _O- hieronder misschien wat duidelijker.

@Schanu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 5 augustus 2019 @ 14:43:01 #235
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188297981
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188298279
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 14:38 schreef Framblij89 het volgende:
@:NicolasJoy hahaja ik had het een beetje warrig uitgelegd geloof ik, geef het maar de schuld aan moeheid _O- hieronder misschien wat duidelijker.

@:Schanu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 5 augustus 2019 @ 15:03:39 #237
74056 crew  ToT
pi_188298293
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188298327
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188298344
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:05 schreef krijgerrtje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat hier wel een beetje de essentie in zit zoals ik probeerde te zoeken..

Soms 'weten kinderen niet beter' als ze bepaalde personen gewoon maar 1-2x per jaar zien en missen ze het niet. Missen ze inderdaad iemand wel die ze normaal elke week zien..
pi_188301521
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:05 schreef krijgerrtje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@ToT

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188301580
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 15:02 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188304025
Ik doe mee met de familie issues..
Vergelijkbaar met @Schanu, je standpunt is ook hoe wij denken

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door MissEnergy op 05-08-2019 20:52:27 ]
  maandag 5 augustus 2019 @ 21:48:24 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188305763
Ook hier issues...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En haar karakter, wat een leuke vraag! Ze weet wat ze wilt en kan goed doorzetten (als er iets in de weg staat, zoekt ze een andere weg) is heel gemotiveerd om alles te zien en mee te maken en beweeglijk. Zitten kan ze niet, kruipen en staan des te beter. Ze is gek op papa en mama, het wisselt een beetje wie ze leuker vindt. Ze is reteslim en weet precies wat ze moet doen om haar zin in te krijgen (mama in de keuken? Mooi! Dan miepen en verwachtingsvol naar de tv kijken.... _O- ). Mama even op de wc of op de trap? Dan heel hard naar de tussendoor kruipen en gaan liggen zingen O+

Naast al die fantastische eigenschappen kan ze zich ook enorm aanstellen, heel gefrustreerd raken en is ze enorm snel afgeleid. Het is een pittige tante die ik geen moment uit het oog kan verliezen. Ze kan bovendien flink driften als bijvoorbeeld het eten te lang duurt (omdat ik moet blazen) of ze ergens niet aan mag zitten...

En ze is natuurlijk de liefste en de leukste en de mooiste en over 16 dagen net zo lang uit m'n buik als ze erin zat. Wat gaat de tijd vreselijk hard en wat rammel ik enorm. Ik wil alleen nooit meer zwanger zijn en ook niet voor een adoptie of pleegkind gaan, dus ik denk dat ik maar ga leren leven met rammelende eierstokken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188305779
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188306138
Wat een drama allemaal in families joh.. Toen hier het e.e.a. gebeurde (in de schoonfamilie) waande ik mij echt in GTST en dacht ik dat het in het echt amper voorkwam.. Als je het hier nu zo leest lijkt het overal plaats te vinden. :9

Is dit een van die dingen die je pas leert als je écht volwassen wordt? >:O
pi_188306287
Wij denken erover een Wobbel te kopen voor de dame hier.

Er waren hier toch mensen die er een hebben overgenomen hier via vraag en aanbod? Hoe zijn de ervaringen?
pi_188306403
Niet overgenomen., maar wel een wobbel!

Ja heel goed!
Wordt nog heel veel gebruikt door de boys, als zitplaats, als “kunsten”ding of als weg.
Geen spijt ervan, al moesten de kids wel even “zoeken” naar de mogelijkheden.
Ik ben nog steeds zoekend naar een cadeau.

:* voor alle familytroubles. Hier genoeg gezeik, maar eigenlijk gewoon geen energie waard om erover te schrijven :*

En Li stond voor zeker 10 tellen alleen!!! Echt slik momentjes hier, omdat het de laatste is :)
pi_188306658
Wat goed van Li @Loj en wat .. dreumes! Heb je haar omgeduwd? :9

Wel een aanrader dan de wobbel? Welke hebben jullie, 'gewoon', zo'n halve maan?

Hier in elk geval smartmex (die magnetische dieren), keukentje, wobbel eventueel, regenboog van grimm (?) bad knikker baan, bergstein laarzen, zandbak, struisvogel met ei erin, boekjes .. Best veel. :+
pi_188306921
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat goed van Li @:Loj en wat .. dreumes! Heb je haar omgeduwd? :9

Wel een aanrader dan de wobbel? Welke hebben jullie, 'gewoon', zo'n halve maan?

Hier in elk geval smartmex (die magnetische dieren), keukentje, wobbel eventueel, regenboog van grimm (?) bad knikker baan, bergstein laarzen, zandbak, struisvogel met ei erin, boekjes .. Best veel. :+
Mwahaha, wij blijft niet veel over, het meeste hebben we al ;)
Ik heb nu: een pop, playmobile 123, een houten kinderwagen, rolkoffeftje en nog een houten puzzel (heb er al 5, maar allemaal auto’s, dino’s enzo).
Wat ze van ons krijgt, geen idee! Misschien nog een stoffen stoel, een muziekdoos of een mooie poster voor in haar kamer (ze krijgt ergens in 2019 een nieuwe kamer, die nu een muur met hele toffe auto’s heeft).
Ze is nu ook dol op Duplo, maar ja ook daar hebben we al twee dozen vol van :s

Na mijn vakantie eens verder over nadenken.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 06:09:59 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188309238
Wij hebben dan nog niet alles, maar wel al veel veel gekregen (duplo, toettoet (zo heten die auto's toch?), een keukentje...). Wij vragen een poster met de stand van de sterren toen ze geboren werd, een kinderstoel voor op vakantie, een zooi boeken, een nieuw zwempak, een bon van shoesme, een logeertas of koffertje en een opvouwbare bolderkar. Speelgoed krijgt ze ongetwijfeld genoeg, dus als mensen vragen wat we handig vinden, krijgen ze dit lijstje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188309396
Gister 5 uur in auto gezeten richting onze eerste tussenstop (noord Duitsland). Madame heeft werkelijk waar bijna alleen maar geslapen! Nacht hier ook weer lekker door, wat een slaapkopje!
pi_188309792
Familie issues:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@MissEnergy wat fijn dat ze zo goed heeft doorgeslapen! Dat maakt het reizen wel makkelijker.
Wij gaan over twee weken richting Duitsland. Ik ben benieuwd hoe M het gaat doen onderweg.

Trouwens nog een vraag aan de mama's: Hebben jullie ook zo'n last (gehad) van haaruitval na de bevalling? En is dat weer goed gekomen? En wat doe je eraan?

Ik heb er zo'n last van en word er een beetje depressief van. Overal liggen mijn haren. Ik hoef mijn haar maar aan te raken en er valt een hele pluk op de grond. Ik had al niet fantastisch veel haar en op deze manier ga ik helemaal niets overhouden ben ik bang.

Vandaag BFD! Zal ik dan maar de opening doen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:06:40 #253
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188310004
Toevallig begint mijn haar sinds deze week uit te vallen. Jammer is dat he, ik vond mijn derde trimester-haar ook wel zo fijn.
Het komt goed, het uitvallen duurt alleen nog wel een aantal weken en daarna loop je nog maanden rond met babypluishaar vanwege nieuwe haargroei . :+
Wat een schatje trouwens!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:18:07 #254
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188310132
Ach, wat een hoop gedoe met families ;(. Hier ook zo wel wat dingen. Hoort er soms helaas bij.

Haaruitval na de bevalling hoort er inderdaad bij. Ik begin nu na 10 maanden weer veel haren te verliezen. Vraag me af of het door stress komt of dat dit ook nog valt onder postpartum haarverlies :'). Het was een tijdje echt beter namelijk.

Nog steeds geen bericht over het huis. Makelaar is op vakantie maar volgens mij pakt een ander het dan nog wel op. Geen idee wanneer }:|. Voelt als een soort niemandsland: niet te veel op verheugen maar toch ook wel opties voor bijv. de kinderopvang gaan regelen mocht het wel doorgaan. Ik kan daar niet veel mee.

Is een speeldriehoek leuk voor een 1-jarig klauteraapje? Ook hier op zoek naar een cadeau voor ons jongetje :). Hij krijgt van mijn moeder een houten loopwagen en ik heb aan anderen boekjes of cadeaubonnen gevraagd. Qua taart wilden we er eentje laten maken maar dat zou bijna 100 euro zijn. We hebben besloten zelf maar wat te bakken voor onze gasten. Laten jullie je dreumesen dan daar ook van eten of kan ik beter een 'suikervrij taartje' voor hem maken? Van bijv. bananenbrood.
pi_188310339
Ik heb zelf iets gebakken Helsinki. Ik heb dit recept gepakt: https://www.francescakook(...)s-eerste-verjaardag/

Zij doet van alles 2 x omdat ze een dubbele laag wilde, maar ik heb gewoon de ingrediënten voor één laag genomen, omdat ik zelf mini springvormen heb. Dus daarmee kon ik een kleine dubbele taart maken. De botercrème (ik had trouwens kokosbloesemsuiker gebruikt) heb ik er tussen gedaan en er bovenop en dan nog allemaal fruit er op. Uiteindelijk at ie alleen het fruit op :D

Fotootje onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:36:21 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188310360
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:18 schreef Helsinki het volgende:
Ach, wat een hoop gedoe met families ;(. Hier ook zo wel wat dingen. Hoort er soms helaas bij.

Haaruitval na de bevalling hoort er inderdaad bij. Ik begin nu na 10 maanden weer veel haren te verliezen. Vraag me af of het door stress komt of dat dit ook nog valt onder postpartum haarverlies :'). Het was een tijdje echt beter namelijk.

Nog steeds geen bericht over het huis. Makelaar is op vakantie maar volgens mij pakt een ander het dan nog wel op. Geen idee wanneer }:|. Voelt als een soort niemandsland: niet te veel op verheugen maar toch ook wel opties voor bijv. de kinderopvang gaan regelen mocht het wel doorgaan. Ik kan daar niet veel mee.

Is een speeldriehoek leuk voor een 1-jarig klauteraapje? Ook hier op zoek naar een cadeau voor ons jongetje :). Hij krijgt van mijn moeder een houten loopwagen en ik heb aan anderen boekjes of cadeaubonnen gevraagd. Qua taart wilden we er eentje laten maken maar dat zou bijna 100 euro zijn. We hebben besloten zelf maar wat te bakken voor onze gasten. Laten jullie je dreumesen dan daar ook van eten of kan ik beter een 'suikervrij taartje' voor hem maken? Van bijv. bananenbrood.
Ik had ook een taart op het oog, maar heb toevallig gisteren met mijn man besproken dat ik hem zelf ga maken. Het wordt wrs zoiets (en dan met kant- en klare poppetjes, de rest is al uitdaging genoeg):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan voor de kindjes iets minder zoet (bananenmuffins zonder nootjes ofzo) met zoiets als decoratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: spoiler wegens massive foto's

[ Bericht 5% gewijzigd door Tink89 op 06-08-2019 10:00:59 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188310653
Haaruitval, check. Het is nu alweer een tijdje oké. Je doet het er vrij weinig aan geloof ik, het is een hormonaal fenomeen dus geen gebrek aan vitamines ofzo.

Hier ook nog op zoek naar een mooi cadeau voor de 1e verjaardag. Dat we van de oudste al veel in huis hebben helpt niet mee. Ik kom niet veel verder dan Grimms en Duplo. Gelukkig hebben we nog anderhalve maand.

BFD! *O* Ik heb sinds gisteren een nieuwe telefoon, en de foto's zijn ook meteen weer veel mooier. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:01:52 #258
74056 crew  ToT
pi_188310700
Geen heel bijzondere foto, maar wel de meest recente: in een parkeergarage in Bremen (Duitsland) gemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie plaats trouwens! :Y

Edit: Owjah toch nog eentje: hij gebruikt dat speelrekje zoals gezegd om mee te lopen. :P (Kussen achter hem voor als hij valt.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door ToT op 06-08-2019 10:15:35 ]
pi_188310889
Familiegedoe :* ingewikkeld hoor. Ik heb de indruk dat het met de geboorte van een (klein)kind ook meer op scherp komt te staan.

Wat veel mensen zijn bezig met de voorbereidingen op de eerste verjaardag! Betekent dat dat het topic binnenkort leegstroomt? :'( ;)
Ik ben zelf van plan om het tzt klein te houden. Ik zal wel een taartje bakken, want dat doe ik bij elke gelegenheid die er enigszins om vraagt :Y) Misschien komen de opa's en oma's langs. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat zelfs behoorlijk wat gedoe (ze wonen op anderhalf uur rijden) voor een verjaardag waar de jarige amper wat van mee krijgt.
Het lijkt me wel een goede gelegenheid om mooi speelgoed te kopen. We hebben nog maar weinig speelgoed in huis. Maar ik verwacht dat mijn baby komend jaar nog wel te entertainen is met inpakpapier, een stapel tijdschriften, een ritselende verpakking, een kartonnen doos, een bakje met wat ongekookte pasta (of ander rammelend materiaal), wat potjes/bakjes/bestek, enzovoorts. Op dit moment nog geen noodzaak om van alles in huis te halen in elk geval :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:17:11 #260
74056 crew  ToT
pi_188310902
Ja mini-ToT is volgende maand ook jarig.
De voorbereidingen zijn al bezig sinds hij 2 maand oud is. _O- Ikzelf heb zoiets van: Ja geinig voor de foto's, maar hij zal zich er zelf weinig van herinneren dus maak het niet al te gek. :P
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:17:44 #261
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188310907
Wat een mooie baby's weer O+
En die baksels :o erg leuk en ziet er niet al te moeilijk uit :)

Mijn haar begint ook uit te vallen, overal haren }:| maar tijdens de zwangerschap viel er echt niks meer uit, daarom lijkt het ineens veel.
Mag van mij ook wel uitvallen, vind het nogal een losgeslagen bende op m'n hoofd :@

Het enige wat in mij opkomt is een Duplo trein en Fisher-Price dus aan mij hebben jullie niks :D
pi_188311160
Ik ben dus volgens mij een van de weinige die geen haaruitval heeft gehad _O- alleen als ik mijn haren borstel zit de borstel helemaal vol.

@CaVaBien oh mijn hemel wat een prachtig mooi meisje O+

Hier zitten we ook te tobben over verjaardagscadeau en frumpie is over een kleine 1.5 maand jarig :o wilde eerst zo’n Ikea keukentje voor haar kopen maar eigenlijk heb ik geen idee wat ze daaraan heeft :')

En de taart gaat mijn vriend maken @Helsinki, hij had het over een cheesecake of kwarktaart (das hetzelfde toch :{) voor de kleine en voor de gasten en ons een mierzoete slagroomtaart. In kwarktaart zit veel minder suikers dus wellicht kan je dat maken? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:15:48 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188311623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 10:34 schreef Framblij89 het volgende:
Ik ben dus volgens mij een van de weinige die geen haaruitval heeft gehad _O- alleen als ik mijn haren borstel zit de borstel helemaal vol.

@:Cavabien oh mijn hemel wat een prachtig mooi meisje O+

Hier zitten we ook te tobben over verjaardagscadeau en frumpie is over een kleine 1.5 maand jarig :o wilde eerst zo’n Ikea keukentje voor haar kopen maar eigenlijk heb ik geen idee wat ze daaraan heeft :')

En de taart gaat mijn vriend maken @:helsinki, hij had het over een cheesecake of kwarktaart (das hetzelfde toch :{) voor de kleine en voor de gasten en ons een mierzoete slagroomtaart. In kwarktaart zit veel minder suikers dus wellicht kan je dat maken? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaah simba O+

En cheesecake en kwarktaart is niet hetzelfde. Cheesecake is op roomkaasbasis (vaak) en wordt gebakken. Kwarktaart is met gelatine en kwark...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188311712
Simba O+ Was een werktitel voor onze eerste, haha.
pi_188311906
Sofie krijgt morgen :o een wobbel voor haar eerste verjaardag. Verder heeft ze een zandbak gekregen van opa/oma en van de andere opa/oma krijgt ze een houten loopkar.

Qua taart; we krijgen van de bakker een kinderschnitte met slagroom en een kaarsje erop. Waarschijnlijk mierzoet maar ik denk dat het bij Sofie wel in de smaak valt :P

Onze laatste BFD! Vraag me nog steeds af hoe dat nou zo snel kan zijn gegaan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188312589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:43 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie krijgt morgen :o een wobbel voor haar eerste verjaardag. Verder heeft ze een zandbak gekregen van opa/oma en van de andere opa/oma krijgt ze een houten loopkar.

Qua taart; we krijgen van de bakker een kinderschnitte met slagroom en een kaarsje erop. Waarschijnlijk mierzoet maar ik denk dat het bij Sofie wel in de smaak valt :P

Onze laatste BFD! Vraag me nog steeds af hoe dat nou zo snel kan zijn gegaan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei, morgen! Welke wobbel heb je gekocht?

Ik ga je hier missen Takkie! Al is het dan dus maar 11 dagen.... :9
pi_188313193
Cava wat is ze al groot aan het worden! Hier helemaal geen haaruitval. In het verleden weleens gehad overigens en de dokter zei toen dat het echt niet zover zou komen dat ik kaal werd. Probeer die gedachte vast te houden.

Luna, wat heeft hij toch een heerlijk hoofd. Hoop kinderen op bezoek zie ik? Welke telefoon heb je genomen? Ik overweeg de nieuwe Samsung.

Alle bijna jarige baby's zijn al zulke hele mensjes. Zo leuk om te zien! Ik kan me dat bij bug nog niet voorstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188313281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:26 schreef Rebubbled het volgende:
Luna, wat heeft hij toch een heerlijk hoofd. Hoop kinderen op bezoek zie ik? Welke telefoon heb je genomen? Ik overweeg de nieuwe Samsung.
Geen bezoek, dit was bij de gastouder. ;) Die gaat later deze week op vakantie, dan hebben we ze drie weken zelf full time thuis. Ik moet wel werken, dus man (werkt in onderwijs dus heeft nog wel vakantie) mag ze opvangen, ben benieuwd hoe dat gaat. :')

Ik heb de Samsung Galaxy A50 genomen. Mijn vorige was al drie jaar oud en toen al niet het nieuwste model (even opgezocht - stamt uit 2014!), dus dit is wel een verademing. ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:37:43 #269
74056 crew  ToT
pi_188313322
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:26 schreef Rebubbled het volgende:
Cava wat is ze al groot aan het worden! Hier helemaal geen haaruitval. In het verleden weleens gehad overigens en de dokter zei toen dat het echt niet zover zou komen dat ik kaal werd. Probeer die gedachte vast te houden.

Luna, wat heeft hij toch een heerlijk hoofd. Hoop kinderen op bezoek zie ik? Welke telefoon heb je genomen? Ik overweeg de nieuwe Samsung.

Alle bijna jarige baby's zijn al zulke hele mensjes. Zo leuk om te zien! Ik kan me dat bij bug nog niet voorstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D WHAAAAA!!!! Die eerste foto! :D
En @ die 2e; mini-ToT doet dat de afgelopen paar dagen echt CON-TI-NU! _O-
Zit je met een grote grijns aan te kijken, stopt dan 1 vinger in je mond en probeert dan zijn hele vuist je strot in te rammen! _O-
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:38:05 #270
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188313325
Wat een leuke foto's, Rebubbled O+
Tof shirtje heeft ze aan O+
pi_188313472
BFD!

Buiten het rondlopen aan de loopkar, bijzettafeltjes, krukjes, alles-wat-maar-schuift is dit bezigheid #1!



En natuurlijk eten..

pi_188313488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 13:26 schreef Rebubbled het volgende:
Cava wat is ze al groot aan het worden! Hier helemaal geen haaruitval. In het verleden weleens gehad overigens en de dokter zei toen dat het echt niet zover zou komen dat ik kaal werd. Probeer die gedachte vast te houden.

Luna, wat heeft hij toch een heerlijk hoofd. Hoop kinderen op bezoek zie ik? Welke telefoon heb je genomen? Ik overweeg de nieuwe Samsung.

Alle bijna jarige baby's zijn al zulke hele mensjes. Zo leuk om te zien! Ik kan me dat bij bug nog niet voorstellen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat 'n koppie terwijl ze tummy time doet! Fantastisch!

Leuke bezigheden van de klein nu hé, haha!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:09:48 #273
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188313661
Rebubbled, wat een klein, wijs, knap ding... ik kan me al bijna niet meer voorstellen dat prul ooit zo klein was. En zo lang is dat nu ook weer niet geleden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188313701
Ik sluit me aan bij @Tink89 O+ Wijs meisje met haar mooie ogen.

Oh en frum vindt mijn neusgaten dus te interessant, tijdens flesje krijg ik elke keer vingertjes in mn neus.

Dat pakkie op de tweede foto is echt heel erg leuk @NicolasJoy O+

Wat zouden jullie trouwens doen? Frum is onwijs verkouden loopt helemaal leeg, maar zit te twijfelen of ik naar buiten ga of niet. Aan de ene kant denk ik tis misschien wel lekker maar aan de andere kant vind ik het zelf ook kut om buiten te zijn tijdens verkoudheid. :+
pi_188314938
NJ, waar heb je die waterdichte slab vandaag? Ziet er super handing uit. Afneembaar?

Thnx Tink, Chevice en Fram! Fram, ik zou gewoon naar buiten gaan als ze geen koorts heeft. Heeft ze iets om te bekijken en even afgeleid te zijn.

Luna, ja dan snap ik dat je versteld staat van de kwaliteit van de foto's hahaha.

Hoe doen jullie het naar bed gaan 's avonds? Wachten jullie vermoeidheidsignalen af? Of is het half 8, deur dicht? We proberen bugs wat vroeger op bed te leggen, zodat we ook weer eens een momentje voor onszelf hebben. De laatste paar weken schoof haar bedtijd steeds verderop met als hoogte punt dat mijn vriend pas om 2u naar bed kon. 's Avonds leeft ze helemaal op. We hebbeb nu 3 avonden van 20u, 18u en 23u achter de rug. 20u was ons initiatief. 18u viel ze zelf op de bank in coma, maar is ze wel in de nacht een paar keer voor kleine maaltjes gekomen. 23u heb ik eerst 1,5 uur geprobeerd en daarna mijn vriend een uur. Wel lekker doorgeslapen. Wanneer is jullie laatste middagdutje? Ze ligt nu namelijk te tukken en vraag me af tot hoe laat ik haar wakker zal houden na dit slaapje en of ik haar dan neerleg voor de nacht. Ik ben bang dat 20u te lang is, maar eerder weer een rusteloze nacht oplevert.. Lastig lastig.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_188315056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:57 schreef Rebubbled het volgende:

Thnx Tink, Chevice en Fram! Fram, ik zou gewoon naar buiten gaan als ze geen koorts heeft. Heeft ze iets om te bekijken en even afgeleid te zijn.

Hoe doen jullie het naar bed gaan 's avonds? Wachten jullie vermoeidheidsignalen af? Of is het half 8, deur dicht? We proberen bugs wat vroeger op bed te leggen, zodat we ook weer eens een momentje voor onszelf hebben. De laatste paar weken schoof haar bedtijd steeds verderop met als hoogte punt dat mijn vriend pas om 2u naar bed kon. 's Avonds leeft ze helemaal op. We hebbeb nu 3 avonden van 20u, 18u en 23u achter de rug. 20u was ons initiatief. 18u viel ze zelf op de bank in coma, maar is ze wel in de nacht een paar keer voor kleine maaltjes gekomen. 23u heb ik eerst 1,5 uur geprobeerd en daarna mijn vriend een uur. Wel lekker doorgeslapen. Wanneer is jullie laatste middagdutje? Ze ligt nu namelijk te tukken en vraag me af tot hoe laat ik haar wakker zal houden na dit slaapje en of ik haar dan neerleg voor de nacht. Ik ben bang dat 20u te lang is, maar eerder weer een rusteloze nacht oplevert.. Lastig lastig.
Ja ze heeft wel een beetje verhoging :{ maar geen koorts. Ik wacht nog ff dit slaapje af en dan kijk ik wel haha.

Wij zijn er pas later achter gekomen wat de vermoeidheidssignalen zijn _O- maar frum ging rond de 3 maanden gewoon om 19:00 naar bed, de ene dag ging dat goed, de andere dag niet. Wij zijn die tijd iig standvastig vol blijven houden, nu is het wel iets later dat ze slaapt (20:00). We keken ook naar hoe ze overdag verder sliep, sliep ze dan echt weinig ging ze eerder, maar wij hebben dan op kleine periodes na niet gek veel gedoe gehad ‘s nachts. Alleen overdag was maanden lang drama :N

Zou dus eigenlijk gewoon kijken naar wanneer ze moe is, ze zijn toch zo onvoorspelbaar als de pest betreft slaap. En langzaam maar zeker een ritueel erin brengen, ik weet niet of het echt werkt maar wij zingen elke avond voordat ze de nacht in gaat een liedje :') en alles op exact dezelfde volgorde.

[ Bericht 3% gewijzigd door Framblij89 op 06-08-2019 16:12:40 ]
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:13:28 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188315164
Prul gaat zodra ze gaapt, in haar oogjes wrijft of aan haar oren trekt. Dan is ze moe. Soms is dat om zes uur, soms om half acht, maar meestal rond half zeven. Afhankelijk van of ze wel of niet in bad gaat, ligt ze er iets na half zeven of tegen zeven uur wel in.

Overdag slaapt ze minstens twee keer. 'S ochtends meestal ongeveer een uur (maar soms doet ze ineens raar en slaapt ze twee uur) en 's middags zijn we vaak op pad. Dan doet ze óf twee korte slaapjes of 1 redelijk slaapje. Al met al slaapt ze per 24 uur zo'n 14 uur, denk ik. Wel met nachtvoedingen, angsten, dromen en andere onderbrekingen tussendoor.


Hier verandert er veel momenteel... Prul ontwikkelt zich razendsnel, we kregen net telefoon dat een huis wat onder onze neus verkocht is, toch weer te koop is en we zitten volgende week bij de makelaar voor nieuwbouw.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:32:14 #278
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188315446
Bedankt allemaal :). Leuk om te lezen hoe jullie dat doen! Ik denk er nog eventjes over na.

Qua bedtijden: 16:00u het laatste dutje. En rond 20:00 naar bed. Bij vermoeidheidssignalen gewoon eerder naar bed brengen.

Het ziet ernaar uit daar we gaan verhuizen *O*.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:57:51 #279
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188315793
Aaah Helsinki, yaaas! Spannend! *O*

Bedtijden zijn hier nog niet. Zal wel komen als de vakantie voorbij is.

Bfd'tje van deze week is weer een broerfoto:


En nog eentje van apenkopje zelf O+

Kleine Indo O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188315938
Wat leuk om te lezen over de karakters van jullie babies! O+ Benieuwd hoeveel er over een paar jaar nog van klopt.
Draakje is ondernemend en alert. Heel nieuwsgierig, driftig als het niet gaat zoals hij wilt en een echte knuffelkont O+ (jammer van het haren trekken en bijten alleen) En hij kan ongelofelijk lang zonder slaap!

En wat komen er veel verjaardagen aan! Draakje wordt over 1 maand en 1 dag 1 jaar!! We zijn al aan het oefenen op de "hoera" en 1 vingertje omhoog.
Sinds afgelopen week kan die klappen trouwens! Zo schattig *;

Ik ben al druk met een wensenlijstje een poosje en daar staat zowel speelgoed (o.a. een loopkarretje, puzzels, Duplo, plastic dieren, jongens pop) als praktische dingen op (winterslaap zak, groep 1 stoel, winterjas, abo dierentuin).

Ik wilde zelf heel graag een keukentje geven, maar heb nu discussie met man erover. Die vind het werkbankje van Little Dutch erg leuk. Lijkt mij meer voor oudere kindjes.
Dus aan de ervaren moeders: is een keukentje leuk voor een 1 jarige?
Leek mij ook handig, want dan kan visite ook pannetjes, bordjes en nep eten e.d. geven.
Verder lijkt mij zo'n wobbel en de regenboog van Grimm ook geweldig (sowieso alles van Grimm O+), maar dat kan ook later nog.

Goede taart ideeën trouwens, daar moet ik mij ook nog in verdiepen. Wil eigenlijk voor visite zo'n cheesy taart met foto in het marsepein :+

Nog even O+ voor de schattige foto's van vandaag en *O* voor de bijna huizen voor Tink en Helsinki
pi_188315979
Helsinki! Gefeliciteerd! Yes! Tink, fingers crossed dat jullie hetzelfde staat te gebeuren!

Pinq, die ronde donkere oogjes zijn zo vreselijk cute!

Thnx voor de adviezen. Dan gaan we maar gewoon 20u aanhouden en hopelijk duurt het niet elke avond 2.5 uur. Als dat bij jullie zo is, zet je dan door of probeer je het later nog eens? Ik wist vanaf moment één namelijk dat het niet ging lukken, toen ze 3 minuten in de laatste voeding met slaapzakje en white noise aan in de pikdonkere kamer me met volle melkmond aankeek en gierend alle melk eruit lachte. Op dat moment had ik haar net zo goed mee naar beneden kunnen nemen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:25:19 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188316182
Ik denk dat het nog lastig is, zo jong. Waarom zou je überhaupt gaan slapen als je niet moe bent :P dat werkt bij baby's net zo min.

Als je een vaste opstaantijd in de ochtend hebt, kan je wel een soort ritme inbouwen misschien.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:27:07 #283
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188316213
Doorzetten ligt eraan btw. Als ik zie dat ze echt kapotmoe is, dan probeer ik nog wat.
Maargoed, zelfs m'n oudere kinderen hebben geen vaste bedtijd, dus nja :+
Hier is 't gewoon de hele avond feest :P de puber gaat zelfs later naar bed dan wij, want hij heeft vakantie, en wij niet echt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188316495
Wat een goed nieuws @Helsinki ! *O*

@pinquit oh die A. met zijn korte koppie, ik had hem bijna niet herkend joh! Mooi stel zo samen hoor O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:14:49 #285
74056 crew  ToT
pi_188316803
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef pinquit het volgende:
Aaah Helsinki, yaaas! Spannend! *O*

Bedtijden zijn hier nog niet. Zal wel komen als de vakantie voorbij is.

Bfd'tje van deze week is weer een broerfoto:
[ afbeelding ]

En nog eentje van apenkopje zelf O+
[ afbeelding ]
Kleine Indo O+
_O- Echt, dat koppie ook he! :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:21:29 #286
74056 crew  ToT
pi_188316880


Nee mini-ToT! Leg terug! Niet doen nou! Nee afblijven, jongen! Huh? Hoe kom je DAAR zo ineens aan? Nee jongen, voorzichtig daarmee! Oef, ook niet daar aan komen!

De hele dag door! :')
Dit pakte hij van het bureau waar hij met zijn stoeltje aan zat, toen hij juf Roos aan het kijken was. :') Dat inkt lijkt me niet zo heel gezond, dus toch maar ff afgepakt nadat ik deze foto gemaakt had. :P
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:49:43 #287
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188317257
Ik zou niet aan een bepaald tijdstip vasthouden @Rebubbled . Hier letten we erg oo de wakkertijd. Maximaal 1,5 uur wakker met haar leeftijd en dan naar bed. Meestal wordt die van ons ook jengelig, dat is het teken dat het bedtijd is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:04:21 #288
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188317563
Succes, Tink en Helsinki.
Wij zijn een half jaar geleden verhuisd en dat kan echt zo fijn zijn. Vooral als die zoektocht eindelijk voorbij is en je niet meer bang hoeft te zijn voor overbieders enzo :P

Ik ga met Koert rond 22:30 naar boven, voeden, en dan slaapt hij meestal tussen 23:30 en 00:30. En dan slaapt hij door. Maar als hij pas om 02:00 zou slapen zou ik m'n ritme daarop aanpassen en zelf ook later gaan slapen. Lijkt mij het makkelijkst, maar ik zou dan ook maar 2 dagen vroeg op moeten.
Ik denk dan: zo'n baby gaat vast z'n ritme niet aanpassen, why even try. Dus dan maar de weg van de minste weerstand.
En dan denk ik aan al die baby's die elk uur wakker worden en dan valt het wel weer mee dat baby pas om 02:00 slaapt.
Bedoel, als baby 2,5 uur klaarwakker ligt te zijn is dat voor jullie allebei frustrerend, denk ik.
pi_188318937
Ik ga een poging wagen tot een bijleespost :P.

@Framblij89,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las wat over babyspeelgoed O+ en speelgoed voor bijna-dreumessen. Daar mocht ik mij laatst al in verdiepen omdat ik wat ging kopen voor de 1e verjaardag van mijn nichtje. Ik heb haar toen van Hape de Roller Derby gegeven, dat was gelijk een hit ^O^. Was voor mij ook gelijk een mooie gelegenheid om wat merken tegen te komen met leuk speelgoed wat hier op een lijstje komt voor sinterklaas, verjaardag etc.

Hier als kraamcadeau's ook al aardig wat speelgoed voor de komende jaren gekregen. Erg leuk, ook mooi houten speelgoed. Maar dat is ook niet gek aangezien er in het dorp een speelgoedwinkel zit met zeer veel houten speelgoed. Verder ook veel voorleesboeken gehad en daar ben ik blij mee want boeken O+.

BFD O+ Wat een knappe kinderen hebben we hier toch O+.

Ritme, hier volgen we Bas gewoon nog lekker. Vaak slaapt hij wel vanaf 22:30 en is sinds een paar dagen om 08:30 klaarwakker. Tussendoor zitten er dan nog 2 voedingen tussen, vaak een rond 1 uur en dan ergens tussen 5-6. En soms komt hij snachts iedere 3 uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 06-08-2019 20:25:11 ]
pi_188319502
BFD w/
Hier wordt ook steeds beter getummy-timed O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188321215
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 14:14 schreef Framblij89 het volgende:
Ik sluit me aan bij @:tink89 O+ Wijs meisje met haar mooie ogen.

Oh en frum vindt mijn neusgaten dus te interessant, tijdens flesje krijg ik elke keer vingertjes in mn neus.

Dat pakkie op de tweede foto is echt heel erg leuk @:nicolasjoy O+

Wat zouden jullie trouwens doen? Frum is onwijs verkouden loopt helemaal leeg, maar zit te twijfelen of ik naar buiten ga of niet. Aan de ene kant denk ik tis misschien wel lekker maar aan de andere kant vind ik het zelf ook kut om buiten te zijn tijdens verkoudheid. :+

Hebben we gekregen! Is van LIEWOOD, ze hebben echt super leuke dingen, ook servies e.d. maar de prijs is ... :6

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 15:57 schreef Rebubbled het volgende:
NJ, waar heb je die waterdichte slab vandaag? Ziet er super handing uit. Afneembaar?

Thnx Tink, Chevice en Fram! Fram, ik zou gewoon naar buiten gaan als ze geen koorts heeft. Heeft ze iets om te bekijken en even afgeleid te zijn.

Luna, ja dan snap ik dat je versteld staat van de kwaliteit van de foto's hahaha.

Hoe doen jullie het naar bed gaan 's avonds? Wachten jullie vermoeidheidsignalen af? Of is het half 8, deur dicht? We proberen bugs wat vroeger op bed te leggen, zodat we ook weer eens een momentje voor onszelf hebben. De laatste paar weken schoof haar bedtijd steeds verderop met als hoogte punt dat mijn vriend pas om 2u naar bed kon. 's Avonds leeft ze helemaal op. We hebbeb nu 3 avonden van 20u, 18u en 23u achter de rug. 20u was ons initiatief. 18u viel ze zelf op de bank in coma, maar is ze wel in de nacht een paar keer voor kleine maaltjes gekomen. 23u heb ik eerst 1,5 uur geprobeerd en daarna mijn vriend een uur. Wel lekker doorgeslapen. Wanneer is jullie laatste middagdutje? Ze ligt nu namelijk te tukken en vraag me af tot hoe laat ik haar wakker zal houden na dit slaapje en of ik haar dan neerleg voor de nacht. Ik ben bang dat 20u te lang is, maar eerder weer een rusteloze nacht oplevert.. Lastig lastig.
LIEWOOD, afneembaar, wasmachine, ideaal ding. Maar prijzig wel.. Als hij goedkoper was kocht ik er nog een paar. :9

We tried and failed.. We wachten hier tot madam echt zelf moe is, want in bed zonder slaap... Dus helaas geen tips!
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef pinquit het volgende:
Aaah Helsinki, yaaas! Spannend! *O*

Bedtijden zijn hier nog niet. Zal wel komen als de vakantie voorbij is.

Bfd'tje van deze week is weer een broerfoto:
[ afbeelding ]

En nog eentje van apenkopje zelf O+
[ afbeelding ]
Kleine Indo O+
Cute! Ook samen met broer, duidelijk familie! O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 20:19 schreef Flav het volgende:
BFD w/
Hier wordt ook steeds beter getummy-timed O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:37:41 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188321579
Nog tips voor baby's die overal wakker van worden? Als ik naar bed ga, iemand een container achterom zet, er een zwaardere auto langskomt, als er iemand lacht op straat... Pruls raam zit al dicht, maar we hebben boven enkel glas en het helpt natuurlijk niet tegen het geluid van je moeder die zo zachtjes mogelijk de trap oploopt en ik bed kruipt. Ik poets m'n tanden al beneden enzo, maar zelfs dit kan niet momenteel...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188322315
White noise? Dat overstemd hier een hoop.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:11:28 #294
74056 crew  ToT
pi_188322318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:37 schreef Tink89 het volgende:
Nog tips voor baby's die overal wakker van worden? Als ik naar bed ga, iemand een container achterom zet, er een zwaardere auto langskomt, als er iemand lacht op straat... Pruls raam zit al dicht, maar we hebben boven enkel glas en het helpt natuurlijk niet tegen het geluid van je moeder die zo zachtjes mogelijk de trap oploopt en ik bed kruipt. Ik poets m'n tanden al beneden enzo, maar zelfs dit kan niet momenteel...
Ventilator aanzetten. :Y Zelf slaap ik al jaaaaarenlang zo omdat ik ongelooflijk bagger slaap.
Het is een rustgevend geluid (straalkacheltje op ventilatiestand zetten klinkt nog rustgevender) en het overstemt andere geluiden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:11:55 #295
74056 crew  ToT
pi_188322326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 22:11 schreef Rebubbled het volgende:
White noise? Dat overstemd hier een hoop.
_O- Zat ik ook aan te denken, komt feitelijk op het zelfde neer, maar een ventilator vind ik zelf aangenamer.
pi_188322457
Hier ook altijd white noise ^O^
Aangezien Guus op onze kamer slaapt hebben we een flinke regenbui als white noise op staan.
Klinkt voor ons ook nog lekker O+
  woensdag 7 augustus 2019 @ 09:36:06 #297
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188326302
Nog even de stats van eergisteren:
12 weken, 6,3 kilo en 61,5 cm :)
Vaccinaties vielen me wel mee, al was Koert wel wat huilerig die dag -O-

En hij heeft nu al een week niet gepoept en hij laat echt ranzige scheten nu :')
pi_188327637
Die roller derby is tof!

Liewood zag ik hier (Denemarken) ook al ergens in zo'n grote supermarkt liggen of iets vergelijkbaars. Bij het zien van de Deense prijs vond ik het niet duur!

Vandaag al hertjes en geitjes bekeken tijdens de ochtendwandeling.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:47:56 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_188328935
Ohh ja kak, dat haaruitval. Heb tijdens de zwangerschap zo'n beetje niks aan haar verloren, heerlijk. Dus er staat me flink wat te wachten :') geen zin in
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_188329451
Tink, bij ons hielp niets, behalve groter worden. Nog steeds kan mijn kleuter niet goed inslapen met herrie en wordt hij 's ochtends wakker zodra een van ons opstaat, maar als hij eenmaal slaapt, kan hij nu wel tegen leefgeluiden.
pi_188334952
Haaruitval begon pas na 2 maanden na bevalling, daarnaast trok Madame er ook nog wat haren uit. Bij mijn slapen heb ik nu groeiend dons.
Beter slapen komt met de tijd..

Regenregenregen vanmiddag, dus maar naar shoppingcenter gegaan. Er leken heel veel babies te zijn! Voor de verjaardag van Madame nog een klein doosje lego gekocht. Ook nog even gekeken naar die slabben die ik zag; slechts DDK 49 -> 6.5 euro (goedkoop!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')