abonnement Unibet Coolblue
pi_188184882
Uitgerekende data:

Half augustus: Minarosa (meisje)
24 augustus: stippelrientje

September: ***Joene en Ticootje (twins)***
23 september: Whoopje

11 oktober: taxibabe (jongen)
13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)

8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June. (jongen)
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)

3 december: Bottoms_up
31 december: Luna-87

2020:

5 januari: B.ertha
16 januari: Chan

12 februari: Smash-it

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188184895
Ik sloot met:

Succes bij de controle stippel! Hoe voel je je zelf? Alweer wat fijner?

En dat bevalbad klinkt als een goed idee Mellow! Lekker vast dobberen!

Voor mijn gevoel doe ik al heel erg rustig aan, maar toch geeft mijn lichaam aan dat het rustiger moet. Sinds gister veel harde buiken en een naar gevoel in mijn onderrug en net een deeltje van de slijmprop verloren. Allemaal niet erg, maar wel een teken dat het rustiger moet. Ik weet niet hoe ik dat moet doen! Vanaf morgen weer werken, vandaag alleen thuis met mijn 3 moppies en vanaf donderdagavond start ik weer met het geven van de cursus :s)
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188185017
Succes zo stippel! Hopelijk gaat het een beetje volgens jouw wensen :)

Sicilia, is het niet erg om een deel van de slijmprop te verliezen? Daar is het toch nog veel te vroeg voor.. Doe je voorzichtig met jezelf en je beeb? :*

Ik loop zelf ineens heel erg tegen een muur op. Misschien toch door de warmte en het slechte slapen, maar ik zit bijna te janken op het werk. Zaterdag vakantie en daar ben ik echt aan toe, maar het is ook nog iets waar ik tegenop zie omdat we nog geen camping hebben kunnen vinden :{
pi_188185052
@B.ertha het is niet erg gelukkig, als je al vroeg in de zwangerschap de slijmprop verliest maakt je lichaam gewoon een nieuwe aan. Maar in combinatie met die harde buiken is het wel een teken dat het rustiger aan moet.

En :* voor jou! Fijn dat je bijna vakantie hebt! Waar ga je heen op vakantie? Jij ook rustig aan doen hoor, desnoods gewoon eerder naar huis van je werk!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188185195
Waar ga je heen bertha?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188185347
Succes met je keuze Sillie, lijkt me niet makkelijk.

Dit weekend aardig bijgetankt, heb doordeweeks zo brak geslapen dat ik de zaterdag eigenlijk voor pampus op de bank heb gelegen, lag om de haverklap een tukkie te doen :D

Voel me nu het afgekoeld is ook een stuk fijner, minder last van die lage bloeddruk en mijn hartslag schiet minder snel omhoog. Als ik naar de zolder liep schoot mijn hartslag omhoog, vanochtend had ik nergens meer last van, fijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog klaagdingetje en dan ben ik klaar voor vandaag :P

Kreeg gelijk opmerking dat ik het nu wel rustiger aan moet doen, ik krijg daar zo'n jeuk van. Ik let op mezelf maar ik ga niet op de bank hangen en niks doen, dat heb ik nooit gedaan, ga ik nu ook niet mee beginnen :6
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188186241
Hoe ik mij voel... gespannen, boos, geïrriteerd, gestressed, vermoeid, als falen.

Dat we weer strijdkleed aan moeten trekken om natuurlijk te kunnen bevallen. De gyn die daar open voor staat is natuurlijk met vakantie. *zucht*

Ze willen,ze willen.. is steeds wat ik hoor.

Ja, ik snap risico's van hogere bloeddruk. Ja, ik snap dat we restricties krijgen door medicatie. Ja, ik wil in discussie blijven.
Nee, ik wil geen groeiecho. Nee, met deze app kan je en mag je dat niet eens.

Om maar een paar voorbeelden te geven.

*zucht*

Ik reageer straks even op het gemakje over de andere dingen die gepost zijn :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Stippelrientje op 29-07-2019 12:22:38 ]
Schudden voor gebruik
pi_188187217
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:21 schreef Sicilia het volgende:
@:B.ertha het is niet erg gelukkig, als je al vroeg in de zwangerschap de slijmprop verliest maakt je lichaam gewoon een nieuwe aan. Maar in combinatie met die harde buiken is het wel een teken dat het rustiger aan moet.

En :* voor jou! Fijn dat je bijna vakantie hebt! Waar ga je heen op vakantie? Jij ook rustig aan doen hoor, desnoods gewoon eerder naar huis van je werk!
Gaat niet echt ivm deadlines, maar het gaat nu gelukkig wel iets beter. We gaan naar regio Dresden!
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:47 schreef _aurum_ het volgende:
Succes met je keuze Sillie, lijkt me niet makkelijk.

Dit weekend aardig bijgetankt, heb doordeweeks zo brak geslapen dat ik de zaterdag eigenlijk voor pampus op de bank heb gelegen, lag om de haverklap een tukkie te doen :D

Voel me nu het afgekoeld is ook een stuk fijner, minder last van die lage bloeddruk en mijn hartslag schiet minder snel omhoog. Als ik naar de zolder liep schoot mijn hartslag omhoog, vanochtend had ik nergens meer last van, fijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nog klaagdingetje en dan ben ik klaar voor vandaag :P

Kreeg gelijk opmerking dat ik het nu wel rustiger aan moet doen, ik krijg daar zo'n jeuk van. Ik let op mezelf maar ik ga niet op de bank hangen en niks doen, dat heb ik nooit gedaan, ga ik nu ook niet mee beginnen :6
Lekker lomp :') Om de een of andere reden menen ouders ook altijd dat ze dat soort dingen wel mogen zeggen, want ze bedoelen het toch goed? |:(

@Stippelrientje wat vervelend weer allemaal. Mag je wel gewoon thuis blijven nu?
  maandag 29 juli 2019 @ 13:35:04 #9
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188187562
Wat rot Stippelrientje. Ik hoop dat het alsnog voor je lukt om thuis te bevallen. Was je vorige bevalling medisch?

Ik hoor graag jullie mening over het strijken van babykleertjes/ textiel.
Gisteren zeiden zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder dat alles gestreken moest worden om de bacteriën te doden/ minder kans te geven. Mijn eerste gevoel hierbij was dat dat toch vast overbodig is. Maar.... zij zijn allebei nou niet bepaald het steriele type, dus ergens neem ik het wel serieus.
Wat denken jullie? Is dat idee achterhaald/ ouderwets/ overdreven? Of zijn alle mogelijke bacteriën toch echt te veel in een keer voor een pasgeboren baby?

Ik bedoel, er hangt toch ook van alles in de lucht. Je ontkomt er toch gewoon niet aan?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 juli 2019 @ 13:48:45 #10
269689 crew  Viv
pi_188187765
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
Ik bedoel, er hangt toch ook van alles in de lucht. Je ontkomt er toch gewoon niet aan?
En wat denk je van je geboortekanaal, tepels en handen?

Ik heb hier wel eens gelezen dat hydrofielen strijken niet goed is voor het absorptievermogen, dus dat heb ik als luie huisvrouw meteen voor waar aangenomen. O+ En kleertjes heb ik ook nooit gestreken, omdat ik echt niet geloof dat er ooit een baby ziek geworden is van ongestreken kleertjes.
  maandag 29 juli 2019 @ 13:56:51 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188187886
Ik strijk niks, alleen voor een eventuele thuisbevalling (die uiteindelijk een inleiding in het zh werd) had ik de hydrofielen gestreken. Dat 'moest' van de kraamzorg en verloskundige. En toen prul nog onder een lakentje in haar ledikantje sliep, streek ik die ook, omdat dat er zo ontzettend mooi uitziet :@

terug in lurkmodus, ik hoor hier niet
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188187924
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
Wat rot Stippelrientje. Ik hoop dat het alsnog voor je lukt om thuis te bevallen. Was je vorige bevalling medisch?

Ik hoor graag jullie mening over het strijken van babykleertjes/ textiel.
Gisteren zeiden zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder dat alles gestreken moest worden om de bacteriën te doden/ minder kans te geven. Mijn eerste gevoel hierbij was dat dat toch vast overbodig is. Maar.... zij zijn allebei nou niet bepaald het steriele type, dus ergens neem ik het wel serieus.
Wat denken jullie? Is dat idee achterhaald/ ouderwets/ overdreven? Of zijn alle mogelijke bacteriën toch echt te veel in een keer voor een pasgeboren baby?

Ik bedoel, er hangt toch ook van alles in de lucht. Je ontkomt er toch gewoon niet aan?
Voor de n=1 statistieken: ik heb nooit babyspul gestreken en mijn kinderen zijn hoogstens een keer verkouden maar verder nooit ziek. :P
  maandag 29 juli 2019 @ 14:01:04 #13
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188187947
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En wat denk je van je geboortekanaal, tepels en handen?

Ik heb hier wel eens gelezen dat hydrofielen strijken niet goed is voor het absorptievermogen, dus dat heb ik als luie huisvrouw meteen voor waar aangenomen. O+ En kleertjes heb ik ook nooit gestreken, omdat ik echt niet geloof dat er ooit een baby ziek geworden is van ongestreken kleertjes.
Ja ook mijn gedachte idd.
Schoonmoeder zei dat je een baby dus beter langzaam aan kon laten wennen aan verschillende bacteriën, en niet in een keer heel veel. Mijn bacteriën zijn natuurlijk wel ok voor mijn baby, maar die van buitenaf dan weer niet.

Maarja, toen dacht ik weer aan de tweedehands wolletjes die ik heb, die zijn ook koud gewassen en kan je sowieso niet gaan strijken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188188018
*meldt* :7

Het is nog verrekte pril hoor: over twee weken intake bij de verloskundige en we proberen wat getemperd enthousiast te zijn tot we op het dubbele aantal weken zitten MAAR TOCH! *O* :D O+

Mijn eerstgeborene Günther is net twee als deze volgende wurm geboren gaat worden - ik wissel ongeveer per minuut tussen het een verrukkelijk snoezig idee vinden en me dikke zorgen maken, maar ik geloof dat dat er ook wel bij hoort, dus ik laat het maar.. *)

Ik had het zo snel eigenlijk niet verwacht: er ruim twee jaar over gedaan om zwanger te raken bij Günther en deze keer had ik pas sinds vier maanden mijn cyclus terug en was het nu bij de vijfde keer dus al raak! :D Braaf zo, eitjes en zaadjes O+

Erg benieuwd of één en ander ervoor gaat zorgen dat Günther de boobs vaarwel zegt of dat ik me toch werkelijk in het concept tandemvoeden moet gaan verdiepen 8-) En oei, we hebben tzt toch echt een groter bed nodig! :D

Enfin, eerst de echo maar eens afwachten. Ondertussen kan ik wel in de lijst voor maart 2020, nadere datum volgt nog wel.

Ga ik me nu gauw eens inlezen in het wel en wee van de huidige batch zwangeren in dit topic! :W :*
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 29 juli 2019 @ 14:09:31 #15
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188188054
Gefeliciteerd minilot!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 juli 2019 @ 14:15:34 #16
269689 crew  Viv
pi_188188150
@minilot wat tof!! *O* En ik gok zo maar dat jij ook niet van het strijken tegen de bacteriën bent (als je meteen wil inhaken hier ;) ).
  maandag 29 juli 2019 @ 14:19:20 #17
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188188203
Ik geloof dat ik het maar gewoon aan de oma's overlaat, als zij er zo op staan. Ze zijn sowieso al zo enorm vlijtig bezig met z'n tweeën de laatste tijd. Kleertjes en lakentjes naaien enzo. Hartstikke lief.
Sowieso heb ik niet eens een strijkijzer.
Maar wel fijn om te horen dat jullie het niet doen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188188216
@ViviRAWRS Hehe, nee, ik strijk wel vrijwel alles, maar dat is omdat dat precies de enige huishoudelijke bezigheid is waar ik daadwerkelijk lol in heb! :') Met een koter die geneigd is op straat uit regenplassen te drinken, zandbakzand te eten en met gevonden dode bromvliegen te spelen zijn de eventuele bacteriën in kleertjes wel het laatste waar ik me zorgen over maak :+

Niettemin strijk ik hydrofielen niet, want als je dat wel doet dan schijnen ze instant te exploderen. Ofzo. :7
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 29 juli 2019 @ 14:20:30 #19
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188188217
Nieuwe mijlpaal trouwens, ik kan een blikje bier op m'n buik zetten 8-)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188188242
Sicillia: slijmprop maak je wel weer aan, maar wat een druk programma!
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:19 schreef B.ertha het volgende:
Succes zo stippel! Hopelijk gaat het een beetje volgens jouw wensen :)

Sicilia, is het niet erg om een deel van de slijmprop te verliezen? Daar is het toch nog veel te vroeg voor.. Doe je voorzichtig met jezelf en je beeb? :*

Ik loop zelf ineens heel erg tegen een muur op. Misschien toch door de warmte en het slechte slapen, maar ik zit bijna te janken op het werk. Zaterdag vakantie en daar ben ik echt aan toe, maar het is ook nog iets waar ik tegenop zie omdat we nog geen camping hebben kunnen vinden :{
Janken , vermoeid gevoel, slechter slapen het past er allemaal bij.

Wat fijn dat je vakantie in zicht is. Watvoor of waar zoek je een camping? Misschien heeft iemand hier een fijne tip.
Schudden voor gebruik
pi_188188303
Aurum, lekker lomp idd. Ik hoor zulke vragen erg vaak. En zie soms de pijnlijke gezichten van de vraagontvangers... die ze helemaal voorbij gaan.

Fijn dat jullie er wel aan denken.
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:35 schreef -Mellow- het volgende:
Wat rot Stippelrientje. Ik hoop dat het alsnog voor je lukt om thuis te bevallen. Was je vorige bevalling medisch?

Ik hoor graag jullie mening over het strijken van babykleertjes/ textiel.
Gisteren zeiden zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder dat alles gestreken moest worden om de bacteriën te doden/ minder kans te geven. Mijn eerste gevoel hierbij was dat dat toch vast overbodig is. Maar.... zij zijn allebei nou niet bepaald het steriele type, dus ergens neem ik het wel serieus.
Wat denken jullie? Is dat idee achterhaald/ ouderwets/ overdreven? Of zijn alle mogelijke bacteriën toch echt te veel in een keer voor een pasgeboren baby?

Ik bedoel, er hangt toch ook van alles in de lucht. Je ontkomt er toch gewoon niet aan?
Vorige bevalling ingeleid idd. Door drukte van zomervakanties.... kwam het hen zo beter uit.

Ik wil dat echt niet dit keer. Ze kunnen mij wat.

Hydrofielen strijken en dan weken netjes in de kast verstoffen..... wat is daar het probleem of voordeel van? :P
Schudden voor gebruik
pi_188188322
Gefeliciteerd minilot!
Schudden voor gebruik
pi_188188344
MINIIIII *O* *O* *O* Nog zo'n leukerd erbij! O+
pi_188188355
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:30 schreef lunapuella het volgende:
MINIIIII *O* *O* *O* Nog zo'n leukerd erbij! O+
Heh, dank, maar of leukerd weten we natuurlijk in de loop van 2020 pas! ;)

Hoe oud was Ketel ook alweer toen je beeb geboren werd? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_188188381
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh, dank, maar of leukerd weten natuurlijk in de loop van 2020 pas! ;)

Hoe oud was Ketel ook alweer toen je beeb geboren werd? :)
Ik ben gewoon positief ingesteld. ;) Ketel was 3 jaar en 3 maanden. Het had van mijn eerder gemogen, maar dat kwam thuis allemaal slecht uit. Ach, het is goed gekomen.
  maandag 29 juli 2019 @ 14:36:31 #26
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188188409
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:27 schreef Stippelrientje het volgende:
Aurum, lekker lomp idd. Ik hoor zulke vragen erg vaak. En zie soms de pijnlijke gezichten van de vraagontvangers... die ze helemaal voorbij gaan.

Fijn dat jullie er wel aan denken.
[..]

Vorige bevalling ingeleid idd. Door drukte van zomervakanties.... kwam het hen zo beter uit.

Ik wil dat echt niet dit keer. Ze kunnen mij wat.

Hydrofielen strijken en dan weken netjes in de kast verstoffen..... wat is daar het probleem of voordeel van? :P
-O- je bent ingeleid wegens drukte?
Hoe is je bloeddruk nu?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188188538
Stippel :*. Zorg ervoor dat je een plan hebt, waar jij en je zorgverleners achter kunnen staan; maak het samen met de zorgverleners. Uiteindelijk ben jij degene die moet gaan bevallen! Bespreek wat de vorige keer met je gedaan heeft, wees duidelijk. Spreek een moment af waarbij het medisch verantwoord is om in te grijpen; maar niet uit voorzorg of omdat het beter uitkomt. Hier werd mijn inleiding uitgesteld, waar mijn verloskundige nog vraagtekens over heeft aangezien ik al voorbij de 37 weken was, een hoge bloeddruk had en ontsluiting had. Hier was het dan weer ontzettend druk in het ziekenhuis, dus dat is ook weer een 1+1=2 :X. Je mag mij altijd een dm/pm sturen.

Allemaal nieuwe streepjes, gefeliciteerd! *O*

@strijken, niet gedaan. Ugh. Strijken :r. Dat doet mijn man gelukkig. Het enige waar ik wel heel netjes op let is de temperatuur en onderhoud van de wasmachine en het goed schoonhouden en sterriliseren van mijn kolf en flesjes.
pi_188188648
Gefeliciteerd @minilot! *O* Maartbaby's O+

@Sicilia: Vervelend dat je voor je gevoel al zo rustig doet en merkt dat je nóg rustiger moet doen, lijkt me idd nogal een uitdaging met alles wat je noemt..

@Stippelrientje he bah, vervelend dat de zorgverleners waar je je prettig bij voelt er precies nu niet zijn! Ik begrijp uit je verhaal niet helemaal waarom er nu van alles zou moeten, als de uitslagen goed zijn en je bloeddruk niet veel anders dan eerder? In elk geval :*

Hydrofielen strijk ik niet. Maar ik strijk sowieso nooit eigenlijk, dat doet mijn man :+

Hier vandaag alvast mijn beoordeling gekregen, alles dik gehaald. Zo blij, dat betekent ook een stuk langer verlof *O* :D Morgen terugkomdag, dan nog drie dagen eea afronden en dan vakantie, in mijn hoofd ben ik al weg :D
pi_188188692
Mini O+ weer samen zwanger! Leuk. Gefeliciteerd *O*

Ik heb N. haar kleertjes nooit gestreken. Wat heb ik een hekel aan strijken zeg :r

Stippel laat je niet gek maken hoor. Is je bloeddruk hoog nu vergeleken andere controles bij jouw? Zo niet... lekker langs je heen laten gaan, wanneer komt je verloskundige weer terug of misschien als ze heel moeilijk gaan doen kan zij ze misschien telefonisch contacteren. :*

Onomatopee *O* w/
pi_188188883
Jaaaah Mini! Gefeliciteerd!! :* En ook met eerder zijn dan wij. ;)

Ik hoop voor je dat het zonder enorm gedoe lukt om te tandemvoeden. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_188189045
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:22 schreef Stippelrientje het volgende:
Sicillia: slijmprop maak je wel weer aan, maar wat een druk programma!
[..]

Janken , vermoeid gevoel, slechter slapen het past er allemaal bij.

Wat fijn dat je vakantie in zicht is. Watvoor of waar zoek je een camping? Misschien heeft iemand hier een fijne tip.
We hebben er net een gevonden en gereserveerd, godzijdank :s)

Gefeliciteerd minilot!
pi_188189135
Proficiat minilot!
pi_188189291
@minilot wat leuk!! Gefeliciteerd O+
pi_188189775
Minilot gefeliciteerd!

Knuffel voor jou Stippel, en verder wat de anderen al zeggen..

Strijken daar doe ik in zn geheel niet aan. Ik heb bij oudste één keer gestreken, de avond voor de bevalling. Toen moest en zou ik lakentjes strijken, er was geen houden aan. Maar dat was een eenmalig momentje van nesteldrang.

Ik had net een echo... en... ik krijg er nog een zoon bij :D :D O+ O+
pi_188189925
quote:
17s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:47 schreef douche-eendje het volgende:
Stippel :*. Zorg ervoor dat je een plan hebt, waar jij en je zorgverleners achter kunnen staan; maak het samen met de zorgverleners. Uiteindelijk ben jij degene die moet gaan bevallen! Bespreek wat de vorige keer met je gedaan heeft, wees duidelijk. Spreek een moment af waarbij het medisch verantwoord is om in te grijpen; maar niet uit voorzorg of omdat het beter uitkomt. Hier werd mijn inleiding uitgesteld, waar mijn verloskundige nog vraagtekens over heeft aangezien ik al voorbij de 37 weken was, een hoge bloeddruk had en ontsluiting had. Hier was het dan weer ontzettend druk in het ziekenhuis, dus dat is ook weer een 1+1=2 :X. Je mag mij altijd een dm/pm sturen.

Allemaal nieuwe streepjes, gefeliciteerd! *O*

@:strijken, niet gedaan. Ugh. Strijken :r. Dat doet mijn man gelukkig. Het enige waar ik wel heel netjes op let is de temperatuur en onderhoud van de wasmachine en het goed schoonhouden en sterriliseren van mijn kolf en flesjes.
Volgens mij had jij ook eiwitten ed in je urine. Dan is het weer Anders.

Bij enkel hogere bloeddruk is het verstandig(er) niet in te leiden, maar af te wachten op spontane start.
Bij zowel hoge bloeddruk als (milde)zwangerschapvergiftiging is dan weer inleiden gewenst voor de baby en moeder.

Er zijn diverse studies die dat onderbouwen.

Ik sta nu dus aan de start van het onderhandelen over mijn geboorteplan die dus even helemaal anders moet.

Maar nog altijd is er ruimte voor o.a. badbevalling met eigen verloskundige ed alleen daar moeten zij wel een soort van akkoord aan geven. Een badbevalling helpt alleen maar mee aan een betere bloeddruk, maar dat moeten ze nog wel even gaan inzien daar. Alleen nu ben ik niet zo happig op de ingedeelde gyn waar ik het mee overeen zou moeten komen.

"Thuisbevallen is hetzelfde als achter de bosjes in de rimboe... waarom zou je dat willen mevrouwtje? " is een prachtige quote van hem toen ik van wurm zwanger was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stippelrientje op 29-07-2019 16:24:43 ]
Schudden voor gebruik
pi_188189972
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:36 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

-O- je bent ingeleid wegens drukte?
Hoe is je bloeddruk nu?
Ja, daar kwam het op neer.

Bloeddruk is wat lager dan voor mij normaal. Ik ben ook weer thuis.
Schudden voor gebruik
pi_188190044
Fijn dat de camping nu geboekt is @B.ertha! Sterkte met de laatste loodjes tot zaterdag nog.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:19 schreef Stippelrientje het volgende:

"Thuisbevallen is hetzelfde als achter de bosjes in de rimboe... waarom zou je dat willen mevrouwtje? " is een prachtige quote van hem toen ik van wurm zwanger was.
Pff... -O-
pi_188190191
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:19 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

"Thuisbevallen is hetzelfde als achter de bosjes in de rimboe... waarom zou je dat willen mevrouwtje? " is een prachtige quote van hem toen ik van wurm zwanger was.
:') -O- :r :|W
  maandag 29 juli 2019 @ 16:38:22 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188190242
Zelfs mn hulp haat strijken. :D

Het beperkt hier zich toch de overhemden die we nodig hebben als we belangrijke vergaderingen hebben. That is it.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188190317
Ik strijk alleen bij het naaien van kleding... :+
Schudden voor gebruik
  maandag 29 juli 2019 @ 17:03:00 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188190580
Stippel, welke regio zit jij? Kan je evt uitwijken naar een ander ziekenhuis? Ken je de geboortebeweging en heb je evt behoefte om vanuit die hoek ondersteuning te krijgen in de "strijd" voor autonomie rondom je bevalling?
KuikenGuppy
pi_188190988
Mini, gefeliciteerd. Een Günther 2.0 in de maak, echt superleuk *O* O+

Stippel :*
pi_188191268
Dank voor de felicitaties! *O*
Inzake geboorte (..ieks! Dat moet straks dus ook weer! :D O+): ik heb een plaatsbepaling in het ziekenhuis omdat de vorige keer de placenta muurvast zat en operatief losgebikt moet worden. Nou wil ik toch wel errrrrg graag alsnog thuisbevallen dus ik hoop dat mijn verloskundepraktijk me eerlijk kan inlichten over de cijfermatige risico's op een vastzittende placenta bij een volgende zwangerschap. Als die kans namelijk niet enorm is, dan ga ik zo'n thuisbevalling (als tegen die tijd verder alles in orde is) er toch echt wel doorduwen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_188191787
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 17:51 schreef minilot het volgende:
Dank voor de felicitaties! *O*
Inzake geboorte (..ieks! Dat moet straks dus ook weer! :D O+): ik heb een plaatsbepaling in het ziekenhuis omdat de vorige keer de placenta muurvast zat en operatief losgebikt moet worden. Nou wil ik toch wel errrrrg graag alsnog thuisbevallen dus ik hoop dat mijn verloskundepraktijk me eerlijk kan inlichten over de cijfermatige risico's op een vastzittende placenta bij een volgende zwangerschap. Als die kans namelijk niet enorm is, dan ga ik zo'n thuisbevalling (als tegen die tijd verder alles in orde is) er toch echt wel doorduwen.
Gefeliciteerd.
pi_188192850
..

[ Bericht 66% gewijzigd door DorothyGale op 29-07-2019 19:19:32 ]
pi_188193324
@minilot: mijn vk vertelde bij het nagesprek dat het verstandig is om een volgende bevalling poliklinisch (dus in het ziekenhuis, maar met eigen vk) te doen vanwege het risico op herhaling. Maar hoe groot die kans is, weet ik niet.
  maandag 29 juli 2019 @ 19:56:00 #47
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_188193524
Hoi! :W nog een tweede in maart meldt zich! O+ 8+3 nu ongeveer, vooralsnog 7 maart.

Met de eerste (nu nét 2) hier niet meegeschreven maar wel mee gelezen :@ nu dacht ik eens te proberen aan te haken.

Met 6+5 een eerste echo gehad vanwege mijn beroep en toen zagen we een heel klein knippertje dus nu proberen we maar te vertrouwen dat ie netjes door groeit. 15 augustus mogen we weer spieken, duurt toch weer enorm lang die eerste weken.

De eerste is heel plotseling en erg snel met 32 weken geboren dus deze zwangerschap is wel extra spannend. Ik hoop heeeeel erg dat deze werkelijk tot maart mag blijven zitten en dat hij of zij met ons een prachtige start mag maken *;
pi_188194546
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 17:03 schreef Burdie het volgende:
Stippel, welke regio zit jij? Kan je evt uitwijken naar een ander ziekenhuis? Ken je de geboortebeweging en heb je evt behoefte om vanuit die hoek ondersteuning te krijgen in de "strijd" voor autonomie rondom je bevalling?
Ja ik ken het. Ben er al sinds wurm lid ;)

Mijn op vakantie zijnde verloskundige helpt mij super. En dan nog is eens het strijden en afzien ;)
Schudden voor gebruik
pi_188194583
Gefeliciteerd zo is dat!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 30 juli 2019 @ 06:58:47 #50
208890 June.
Seriously?
pi_188199435
Gefeliciteerd @minilot en @Zo-is-dat !
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:11:00 #51
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188199479
ik werd wakker met wat lichte menstruatie-achtige krampen...
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:17:19 #52
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188199495
Gefeliciteer Zo-is-dat!
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:35:30 #53
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_188199557
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 07:11 schreef -Mellow- het volgende:
ik werd wakker met wat lichte menstruatie-achtige krampen...
Spannend mellow! :o hopelijk het begin van een prachtige bevalling O+
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:36:44 #54
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188199562
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 07:35 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Spannend mellow! :o hopelijk het begin van een prachtige bevalling O+
kan ook nog wel twee weken duren toch ?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 30 juli 2019 @ 07:39:42 #55
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_188199571
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 07:36 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

kan ook nog wel twee weken duren toch ?
Dat kan het zeker :) maar spannend is het wel toch?

Je hoopt in bad te bevallen geloof ik he? Dat lijkt me zo heerlijk, dat had ik ook heel graag gedaan. O+
  dinsdag 30 juli 2019 @ 08:38:35 #56
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188200007
Ja, ik had het bad laatst opgezet. Tussen de planten in de woonkamer. Het zag er zo gezellig uit dat ik echt zin kreeg in de bevalling :)

Kramp is nu weg, wel veel lichamelijk ongemak dat ik niet weet of ik van huis zou kunnen vandaag. Baby is enorm aan het woelen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2019 @ 09:23:12 #57
148247 taxibabe
pi_188200448
Oh spannend -Mellow-!
En welkom alle nieuwe zwangeren, veel ineens zeg!! O+

Hier is het nog steeds bloedheet, zondag hebben we 10 regendruppels gehad, maar gisteren was het gewoon weer over de 30 graden en vandaag zal het niet anders zijn. Pff...

Vanavond gaan we naar de rondleiding kraamhotel in het ziekenhuis. Ben benieuwd!
Vorige week bij de yoga een minicursus draagdoek knopen gehad, het leek mij zo fijn om een draagdoek te gaan gebruiken en nu weet ik het zeker. Vandaag komt mijn draagdoek binnen! O+ En morgen komt de kinderwagen binnen, ook spannend! Dus oefenen met de autostoel :D

Lichamelijk gaat het op en af, vind het toch zwaarder dan ik had verwacht/gehoopt. :{ Lopen gaat nu 2 versnellingen langzamer :N Ontzettend moe steeds, als ik op de bank ga liggen ben ik met 15 minuten weg. Gelukkig is het vrij rustig op het werk en kan ik veel thuiswerken.
'S nachts heb ik wel veel kramp in mijn voeten, da's echt kut. En als ik van mijn rechterzij naar linkerzij (of andersom) ga, krijg ik volgens mij een harde buik
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:44:36 #58
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_188200622
Gefeliciteerd Mini en Zo-is-dat O+
pi_188200692
Wie weet mellow! *O*
Schudden voor gebruik
  dinsdag 30 juli 2019 @ 10:08:27 #60
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188200836
Net een dutje gedaan. Ik ben er nog niet helemaal klaar voor dus ik denk dat het nog even op zich laat wachten tot ik dat wel ben.
Heb nog wat kleine dingetjes af te ronden, maar nu ook niet echt energie om dat te doen.

Hier ook nog steeds hartstikke warm, al is het wel een beetje afgekoeld ten opzichte van vorige week. Mijn lief heeft een zeil gespannen buiten als een soort verlengde van de woonkamer. Erg fijn wel die schaduw buiten O+
Het is jammer dat ik zo veel buren heb, anders zou ik het bevalbad wel buiten op willen zetten. Dat lijkt me echt ultiem, buiten tussen het groen bevallen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188201642
Spannend Mellow!

Groei echo's staan gepland. Zo ook de kinkhoest vaccinatie.
Bij mijn vorige bevalling lag ik de hele tijd aan de CTG en waarom dat weet ik nu nog niet.. En na een paar uur weeën hebben ze zomaar mijn vliezen gebroken (Wel gevraagd maar het was mijn Eerste) dat hoeft toch helemaal niet? Zet je zo iets in het bevalplan?
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2019 @ 11:31:26 #62
148247 taxibabe
pi_188201687
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:27 schreef BellaaElisa het volgende:
Spannend Mellow!

Groei echo's staan gepland. Zo ook de kinkhoest vaccinatie.
Bij mijn vorige bevalling lag ik de hele tijd aan de CTG en waarom dat weet ik nu nog niet.. En na een paar uur weeën hebben ze zomaar mijn vliezen gebroken (Wel gevraagd maar het was mijn Eerste) dat hoeft toch helemaal niet? Zet je zo iets in het bevalplan?
Ik heb geen idee of ze zoiets zomaar kunnen/mogen doen. Maar ik dit in mijn bevalplan gezet:
Ik wil de medische technologie en ontwikkelingen gebruiken als er complicaties op (dreigen) te treden, maar gebruik ze niet uit voorzorg.
Bespreek de mogelijkheden met ons, welke opties hebben wij? Wat adviseer je ons?
pi_188202060
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:07 schreef minilot het volgende:
*meldt* :7
:o O+ *O* _O_ ^O^ *) O+ :o
wat tof!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 12:12:05 #64
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188202230
Morgen ga ik de kinkhoest vaccinatie halen. Scheelt ook weer een prikje voor mn knullen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188203556
Kun je de binnenkant van een voedingskussen ook wassen? De hoes heb ik al vaker gedaan, maar het viel me nu op dat er wat vlekjes op de stof van het kussen zelf zitten en dat vind ik toch niet zo fris. Is zo'n worst van Deltababy, met kunststof bolletjes erin. Lijkt me wel wasbaar?
pi_188204535
Gefeliciteerd @minilot en @Zo-is-dat :)

Pff, ik hoop dat jullie een rustigere dagstart gehad hebben dan de mijne, liep met wasgoed de trap af en ging verkeerd staan op een traptree (snap nog steeds niet wat ik nou precies gedaan heb).

Ben iig een tree af gegleden en heb met mijn linkerbil precies een traptree gepakt, er is zich een blauw plek in de vorm van een tree aan het vormen. Deed ook wel ff zeer ;(

Gelukkig heb ik genoeg zitvlees :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 30 juli 2019 @ 15:22:15 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188204931
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 09:23 schreef taxibabe het volgende:
Oh spannend -Mellow-!
En welkom alle nieuwe zwangeren, veel ineens zeg!! O+

Hier is het nog steeds bloedheet, zondag hebben we 10 regendruppels gehad, maar gisteren was het gewoon weer over de 30 graden en vandaag zal het niet anders zijn. Pff...

Vanavond gaan we naar de rondleiding kraamhotel in het ziekenhuis. Ben benieuwd!
Vorige week bij de yoga een minicursus draagdoek knopen gehad, het leek mij zo fijn om een draagdoek te gaan gebruiken en nu weet ik het zeker. Vandaag komt mijn draagdoek binnen! O+ En morgen komt de kinderwagen binnen, ook spannend! Dus oefenen met de autostoel :D

Lichamelijk gaat het op en af, vind het toch zwaarder dan ik had verwacht/gehoopt. :{ Lopen gaat nu 2 versnellingen langzamer :N Ontzettend moe steeds, als ik op de bank ga liggen ben ik met 15 minuten weg. Gelukkig is het vrij rustig op het werk en kan ik veel thuiswerken.
'S nachts heb ik wel veel kramp in mijn voeten, da's echt kut. En als ik van mijn rechterzij naar linkerzij (of andersom) ga, krijg ik volgens mij een harde buik
Kraamhotel <3

Ik mis die optie zo erg hier in het noorden
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2019 @ 15:38:26 #68
148247 taxibabe
pi_188205154
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kraamhotel <3

Ik mis die optie zo erg hier in het noorden
Het wordt kraamhotel genoemd, maar het is volgens mij gewoon een aparte vleugel met verloskamers in het ziekenhuis, het wordt ook vrouw-kindcentrum genoemd.

Mijn draagdoek is binnen!! Hij is mooi! O+ Nu oefenen, zit ook een instructieboekje met verschillende knopen!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 15:51:54 #69
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188205338
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:38 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Het wordt kraamhotel genoemd, maar het is volgens mij gewoon een aparte vleugel met verloskamers in het ziekenhuis, het wordt ook vrouw-kindcentrum genoemd.

Mijn draagdoek is binnen!! Hij is mooi! O+ Nu oefenen, zit ook een instructieboekje met verschillende knopen!
Ja dat was in den haag ook zo, maar dat was echt heel fijn en mooi.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2019 @ 15:55:32 #70
148247 taxibabe
pi_188205391
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dat was in den haag ook zo, maar dat was echt heel fijn en mooi.
Ben ook wel nieuwsgierig, ergens wil ik graag thuis bevallen, maar het ziekenhuis is een half uur rijden dus wel dingetje als er iets aan de hand is. Maar daarom wil ik eerst ff kijken daar, zodat ik er een gevoel bij heb en weet waar ik naar toe ga als de bevalling is begonnen.
pi_188205562
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 14:59 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd @:minilot en @:Zo-is-dat :)

Pff, ik hoop dat jullie een rustigere dagstart gehad hebben dan de mijne, liep met wasgoed de trap af en ging verkeerd staan op een traptree (snap nog steeds niet wat ik nou precies gedaan heb).

Ben iig een tree af gegleden en heb met mijn linkerbil precies een traptree gepakt, er is zich een blauw plek in de vorm van een tree aan het vormen. Deed ook wel ff zeer ;(

Gelukkig heb ik genoeg zitvlees :')
Oei! Doe je wel voorzichtig met jezelf?
  dinsdag 30 juli 2019 @ 16:24:02 #72
208890 June.
Seriously?
pi_188205860
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 11:31 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of ze zoiets zomaar kunnen/mogen doen. Maar ik dit in mijn bevalplan gezet:
Ik wil de medische technologie en ontwikkelingen gebruiken als er complicaties op (dreigen) te treden, maar gebruik ze niet uit voorzorg.
Bespreek de mogelijkheden met ons, welke opties hebben wij? Wat adviseer je ons?

Ik vind dat altijd zo’n dooddoener, als medicus bespreek ik dit soort dingen altijd met patiënten. Dus waarom we bepaalde dingen voorstellen etc.

Ik kan me dus haast niet voorstellen dat de meesten dat niet doen. Maar goed, ik lees hier soms ook verhalen dat er niet goed gecommuniceerd wordt. Ik hoop maar altijd dat dat de uitzonderingen zijn..
Shine bright like a diamond.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2019 @ 16:32:10 #73
148247 taxibabe
pi_188205984
Helaas is goede communicatie voor veel mensen behoorlijk lastig, ook onder medici. Die ervaring heb ik ook al regelmatig meegemaakt in het verleden: (achteraf)15 jaar met een B12 tekort gelopen en dan door een internist beschuldigd worden van anorexia zonder enig fatsoenlijk onderzoek.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 17:43:18 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188206979
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:55 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ben ook wel nieuwsgierig, ergens wil ik graag thuis bevallen, maar het ziekenhuis is een half uur rijden dus wel dingetje als er iets aan de hand is. Maar daarom wil ik eerst ff kijken daar, zodat ik er een gevoel bij heb en weet waar ik naar toe ga als de bevalling is begonnen.
Doordat het eigenlijk een vleugel in het ziekenhuis was mocht ik vrij snel weg met Bram van de kraamafdeling, ondanks diabetes. Wetende dat ik in hetzelfde gebouw zou zijn en dat was wel heel fijn. En de kamers waren enorm!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2019 @ 20:02:55 #75
148247 taxibabe
pi_188209315
En weer thuis! Echt huiselijk is het niet, maar gelukkig kan er wel veel met lichten dimmen en wat sfeerlampjes. En je mag je eigen kussen meenemen! Het is wel lopende band, als de bevalling goed is gegaan en alles gaat ook goed met de baby dan ben je met 3 uur ook weer weg.
Maar alles is er in principe, bad om weeën op te vangen, bevalbad (dat moet wel vooraf doorgegeven worden en zelf opzetten), skippybal, baarkruk etc.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 20:13:37 #76
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188209661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:02 schreef taxibabe het volgende:
En weer thuis! Echt huiselijk is het niet, maar gelukkig kan er wel veel met lichten dimmen en wat sfeerlampjes. En je mag je eigen kussen meenemen! Het is wel lopende band, als de bevalling goed is gegaan en alles gaat ook goed met de baby dan ben je met 3 uur ook weer weg.
Maar alles is er in principe, bad om weeën op te vangen, bevalbad (dat moet wel vooraf doorgegeven worden en zelf opzetten), skippybal, baarkruk etc.
Dus het is niet zo’n hotel waar je mag blijven ipv kraamzorg?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 20:21:01 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188209899
Bij ons mag je wel blijven in het hotel, maar dat is dan in een andere kamer dan je bevalling (zonder bad, met een commode en een keukentje). Die liggen wat verder verstopt in het kraamhotel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 30 juli 2019 @ 20:23:16 #78
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_188209984
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 16:24 schreef June. het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo’n dooddoener, als medicus bespreek ik dit soort dingen altijd met patiënten. Dus waarom we bepaalde dingen voorstellen etc.

Ik kan me dus haast niet voorstellen dat de meesten dat niet doen. Maar goed, ik lees hier soms ook verhalen dat er niet goed gecommuniceerd wordt. Ik hoop maar altijd dat dat de uitzonderingen zijn..
Ik stond er ook zo in, ben zelf eigenlijk ook medicus (alleen dan voor dieren O-)
)

Toch bleek ook bij mijn bevalling communicatie het grootste pijn punt tijdens en achteraf. De antwoorden op de vragen die ik stelde waren of: “dat moet” of “dat is protocol”. Door de heftigheid en de snelheid van de situatie had ik daar absoluut geen weerwoord op en de verloskundige van de praktijk en mijn man ook niet.

Achteraf heb ik wel nog wat antwoorden gekregen van de gynaecoloog onder wie de verloskundige aan mijn bed opereerde maar dat was enkel wat verzachtend op de situatie.

Het ging in mijn geval om o.a. persé op mijn rug liggen voor het persen, vliezen breken en een verplichte knip en dit allemaal met een norse houding waaruit veel onzekerheid overkwam. Dit lag waarschijnlijk ook ten grondslag aan de situatie omdat ik met 32 weken beviel en dat de ondergrens was voor het ziekenhuis waar ik was. Ze kwamen een situatie als deze gewoon zelden tegen. -O-

Owh en Minilot nog gefeliciteerd! Samen op naar maart! Met hopelijk een prachtige thuisbevalling met vlotte spontane placenta als bekroning :D
pi_188210007
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 16:04 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Oei! Doe je wel voorzichtig met jezelf?
Ja, wou hier geen hobby van maken :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188210311
Een bevalhotel zie ik wel als optie tussen thuis en klinisch, maar een kraamhotel waar je echt kan blijven ipv kraamzorg kan ik me weer weinig bij voorstellen eigenlijk. De kraamtijd lijkt me toch het fijnst thuis.. Het "hotel"-deel beleef ik liever op vakantie :P

Ik kreeg net een mail dat morgen het kraampakket wordt bezorgd, dat voelt vroeg :o
pi_188210466
Een spontane placenta! :D ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2019 @ 21:42:28 #82
148247 taxibabe
pi_188212218
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 20:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dus het is niet zo’n hotel waar je mag blijven ipv kraamzorg?
Nee, als alles goed gaat, ga je na de bevalling snel weer naar huis, in principe zijn ook alleen je verloskundige en kraamhulp bij de bevalling aanwezig.

Als het nodig is dat je langer moet blijven, dan ga je naar een kraamsuite, die is dan weer ergens anders op de afdeling.

Echt sfeervol is het dus niet, maar gezien de afstand denk ik wel de beste optie en minste gedoe.
pi_188222153
Kinkhoestvaccinatie zit erin!

Nu moeten ze ff blijven zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf woensdag 31 juli 2019 @ 16:28:39 #84
148247 taxibabe
pi_188223191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:11 schreef Ticootje het volgende:
Kinkhoestvaccinatie zit erin!

Nu moeten ze ff blijven zitten.
Dat doen ze vast wel!

Ik heb de kinderwagen binnen! *O*
pi_188223219
Binnen 2 weken verwacht ik die. En een boxmatras en een boxkleed dat ik laat maken.

Ik ben ondertussen bezig de box te verven, maar gelukkig heb ik ruim de tijd zeg maar. Ik ben blij dat de grote verfklussen zo goed als klaar zijn, ik red het echt niet meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf woensdag 31 juli 2019 @ 16:35:43 #86
148247 taxibabe
pi_188223278
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 16:31 schreef Ticootje het volgende:
Binnen 2 weken verwacht ik die. En een boxmatras en een boxkleed dat ik laat maken.

Ik ben ondertussen bezig de box te verven, maar gelukkig heb ik ruim de tijd zeg maar. Ik ben blij dat de grote verfklussen zo goed als klaar zijn, ik red het echt niet meer.
Dat is wel fijn dat de grootste verfklussen gedaan zijn!
De box zit hier nog wel goed in de lak en er zat een matrasje met hoeslaken bij, via marktplaats heb ik een hangloose gekocht.
En als mijn verlof begint gaan we de woonkamer nog ff verven en daarna wordt de box in elkaar gezet. Nog 4,5 week en dan heb ik al verlof, wat komt dat al dichtbij!
pi_188223510
@Ticootje: is dat een eenmalige prik? En viel het mee of tegen?

Wanneer zijn jullie begonnen met het kopen van spullen? Je verdiepen in opvang?
Nadenken over hoe en waar je wil bevallen? (en er zijn vast andere dingen die je moet weten :) )
Is daar een soort van volgorde voor? Checklist voor babynoobs? :@

En ik slaap me drie slagen in de rondte deze dagen, doe iedere dag dat ik thuiswerk een middagdutje van gewoon een uur :D

Vandaag ook begonnen met Moeder voor Moeders w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 31 juli 2019 @ 17:15:32 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188223847
Opvang: zo snel mogelijk. Wij hebben ruim een jaar op de wachtlijst gestaan ondanks dat we ons ingeschreven hadden met 7 weken zwanger.

En die prik is eenmalig ja en gaat afhankelijk van je vaccin in je bil of arm. Je kindje hoeft dan een prik minder na de geboorte.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188223913
Fijn dat de grote verfklussen zo goed als klaar zijn @Ticootje! Hebben jullie een extra grote box ook eigenlijk? Of is het laten maken van boxkleed/matras gewoon voor de leuk :)

@taxibabe: over 4,5 week verlof, dat is inderdaad al dichtbij :o

@_aurum_: kinkhoestvaccinatie is een eenmalige prik. Geen pijn hier verder. Wat betreft het regelen van dingen, ik zou gewoon doen wat goed voelt voor jullie, alleen de 'grote' dingen uitzoeken (kraamzorg, kdv, dat soort dingen) heb ik vrij vroeg gedaan ivm wachtlijsten. Verder met mijn man wel een lijst van regeldingen gemaakt, maar niet echt in een bepaalde volgorde oid, we doen allebei dingen van het lijstje wanneer het uitkomt en strepen dat af. Maar het scheelt denk ik dat we veel basics al in huis hebben, alles wat nu nog gedaan moet worden is meer uit de categorie "zou fijn zijn" eigenlijk.
pi_188224097
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:21 schreef onomatopee het volgende:
Fijn dat de grote verfklussen zo goed als klaar zijn @:Ticootje! Hebben jullie een extra grote box ook eigenlijk? Of is het laten maken van boxkleed/matras gewoon voor de leuk :)

@:Taxibabe: over 4,5 week verlof, dat is inderdaad al dichtbij :o

@:_aurum_: kinkhoestvaccinatie is een eenmalige prik. Geen pijn hier verder. Wat betreft het regelen van dingen, ik zou gewoon doen wat goed voelt voor jullie, alleen de 'grote' dingen uitzoeken (kraamzorg, kdv, dat soort dingen) heb ik vrij vroeg gedaan ivm wachtlijsten. Verder met mijn man wel een lijst van regeldingen gemaakt, maar niet echt in een bepaalde volgorde oid, we doen allebei dingen van het lijstje wanneer het uitkomt en strepen dat af. Maar het scheelt denk ik dat we veel basics al in huis hebben, alles wat nu nog gedaan moet worden is meer uit de categorie "zou fijn zijn" eigenlijk.
We hebben een tweelingbox idd.

En niks was naar mn zin dus nu laat ik een kleed maken dat bij de rest past. Ik heb alle troep van koeka, maar die hebben geen kleed dat past.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188224128
Pas vanaf het na jaar wordt de dktp prik aangeboden via het rijksvaccinatieprogramma. Ik was nu 47 eu kwijt, maar ik ben vergoed voor enten als je naar het buitenland zou gaan. Ik gok dat als ik de factuur opstuur dat ik de kosten vergoed krijg.

Ook de 3 kinderen heb ik meegenomen, die hebben meteen men acwy gekregen omdat ik niet ga wachten tot ze 14 zijn.

Het was een duur dagje bij de ggd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188224152
Oh en qua vaccineren, ik ben voornemens dat als de 2 jongens nog geen waterpokken hebben gehad voor hun eerste jaar ik ze ook ga laten enten. Veel landen om ons heen bieden dit sowieso al aan, ik vind waterpokken een rotziekte en het is lang niet altijd zo onschuldig.

Dus als ik ze met een prik kan beschermen, dan liever dat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188224820
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:39 schreef Ticootje het volgende:
Oh en qua vaccineren, ik ben voornemens dat als de 2 jongens nog geen waterpokken hebben gehad voor hun eerste jaar ik ze ook ga laten enten. Veel landen om ons heen bieden dit sowieso al aan, ik vind waterpokken een rotziekte en het is lang niet altijd zo onschuldig.

Dus als ik ze met een prik kan beschermen, dan liever dat.
Dat wilde ik ook, vaccin laten bestellen, afspraak gemaakt. Kom ik daar: “maar mevrouw, we gaan niet zomaar op uw verzoek vaccineren” Daarvoor moet ze toestemming van de GGD arts hebben, degene van dienst die dag gaf die toestemming nooit zei ze, en nee dat was dus inderdaad die dag ook zo ^O^ Ik kon onverlicht terzake huiswaarts en twee weken later kreeg m’n zoon alsnog waterpokken. Tenminste dat denk ik het bleef wat vaag dus nu heb ik helemaal geen idee of hij goed beschermd is -O-

Moraal van dit verhaal, zorg dat je toestemming hebt van de GGD arts vóór de afspraak. Ik hield deze optie niet voor mogelijk |:(
pi_188224873
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 18:29 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook, vaccin laten bestellen, afspraak gemaakt. Kom ik daar: “maar mevrouw, we gaan niet zomaar op uw verzoek vaccineren” Daarvoor moet ze toestemming van de GGD arts hebben, degene van dienst die dag gaf die toestemming nooit zei ze, en nee dat was dus inderdaad die dag ook zo ^O^ Ik kon onverlicht terzake huiswaarts en twee weken later kreeg m’n zoon alsnog waterpokken. Tenminste dat denk ik het bleef wat vaag dus nu heb ik helemaal geen idee of hij goed beschermd is -O-

Moraal van dit verhaal, zorg dat je toestemming hebt van de GGD arts vóór de afspraak. Ik hield deze optie niet voor mogelijk |:(
DANK!

Ik heb een zelfde soort verhaal hoor met buiten rijksvaccinatieprogramma enten. Moeilijk moeilijk, geen aparte afspraak willen inplannen. Prima joh dan ga ik gewoon naar de afdeling reizen en koop ik de vaccins daar. Kom ik daar, gaan ze dat eerst weer overleggen, ja maar het hoort in rijksvaccinatie, dingen met registratie, blablabla. Heb ik niks mee te maken, afspraak maken kon niet, nu ben ik hier, jullie hebben het vaccin, ent mijn kind.

Het kon bij uitzondering...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188224901
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 18:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

DANK!

Ik heb een zelfde soort verhaal hoor met buiten rijksvaccinatieprogramma enten. Moeilijk moeilijk, geen aparte afspraak willen inplannen. Prima joh dan ga ik gewoon naar de afdeling reizen en koop ik de vaccins daar. Kom ik daar, gaan ze dat eerst weer overleggen, ja maar het hoort in rijksvaccinatie, dingen met registratie, blablabla. Heb ik niks mee te maken, afspraak maken kon niet, nu ben ik hier, jullie hebben het vaccin, ent mijn kind.

Het kon bij uitzondering...
Goed geregeld! Ik kon hoog en laag springen maar ze gaven geen meter mee. Ze had ook een stagiair naast zich, wilde vast t goede voorbeeld geven :{
pi_188225714
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 17:37 schreef Ticootje het volgende:
Pas vanaf het na jaar wordt de dktp prik aangeboden via het rijksvaccinatieprogramma. Ik was nu 47 eu kwijt, maar ik ben vergoed voor enten als je naar het buitenland zou gaan. Ik gok dat als ik de factuur opstuur dat ik de kosten vergoed krijg.

Ook de 3 kinderen heb ik meegenomen, die hebben meteen men acwy gekregen omdat ik niet ga wachten tot ze 14 zijn.

Het was een duur dagje bij de ggd.
Ik kreeg die van mij gewoon vergoed inderdaad ^O^. Geef het t.z.t ook even aan bij de CBverpleegkundige, want je krijgt een aangepast vaccinatieschema hierdoor met 1 enting minder.
pi_188227034
quote:
17s.gif Op woensdag 31 juli 2019 19:21 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ik kreeg die van mij gewoon vergoed inderdaad ^O^. Geef het t.z.t ook even aan bij de CBverpleegkundige, want je krijgt een aangepast vaccinatieschema hierdoor met 1 enting minder.
Ga ik doen. Pas bij 3 maanden de eerste prik he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188227094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ga ik doen. Pas bij 3 maanden de eerste prik he?
Ja :)
pi_188227620
Kwamen we aan voor controle en gesprek met de gyn (waar wij bij Wurm zoveel ongemak enz van hadden). Wist de verpleging ons te verrassen door aan te geven dat ons gesprek ineens was overgenomen.

Daar werden wij wel een beetje zenuwachtiger van op de stress die wij beide al hadden. Door drukte bij de verloskamers en o.k. werd ik van de ctg gehaald en het gesprek vervroegd.

We werden gevraagd naar hoe wij ons voelde toen wurm geboren moest worden en hoe wij ons nu voelde. En wij werden begrepen en gehoord. O+ Er werd gevraagd of wij zelf een idee hadden van risico's en wat hogere bloeddruk kan doen.
Ze was blij te horen dat ik antwoord kon geven (en studies benoemen die ik had gelezen en had begrepen) en geen kop in het zand stopte. Wat ze wel had verwacht uit de notities van collega's en uit een bespreking van mijn dossier.

We hebben groen licht van haar om bij de verloskundige te blijven met controles. Af te wachten zolang het zo goed gaat. Dossier staat gekoppeld voor inzage. Ook hebben wij kunnen overeenkomen of in het bevalkraamgebouw met bad te bevallen en onze verloskundige of poliklinisch met bad en al meenemen en verloskundige en dan wel een 24uur ter observatie erachter aan in de kraamkamer van het ziekenhuis voor mijn bloeddruk.

Ze gaf zelfs tips voor een bevalbad O+

Daarna was ctg en bloeddrukmeting vervolg een eitje. Het is fijn als je adem kunt halen O+ morgen gesprek met de verloskundige praktijk en inplannen van de controles. Goddank dat ze van plek was gewisseld met wie wij oorspronkelijk een gesprek zouden hebben.
Schudden voor gebruik
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:01:44 #100
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_188227843
Owh wat goed! Zo kan het ook _O_ wat zal dat een rust geven O+
pi_188228111
Nou ontzettend! Bij ons allebei O+
Schudden voor gebruik
pi_188230602
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Owh wat goed! Zo kan het ook _O_ wat zal dat een rust geven O+
Nee zo hoort het ook ;)
Fijn Stippel O+
Shine bright like a diamond.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 07:00:16 #103
269689 crew  Viv
pi_188230653
@Ticootje ik heb ZZ ook een prik buiten het Rijksvaccinatieprogramma om laten geven (Men ACWY, want zij kreeg nog de oproepkaart voor Men C terwijl de switch kort daarna landelijk zou ingaan :') ), maar dan bij de huisarts. Ik heb hem die oproepkaart gegeven en hij heeft daarop geschreven dat hij op verzoek van moeder Men ACWY... etc, datum erbij, stempel van praktijk erbij, sticker van het vaccin (met het batchnummer) erbij. Mijn bedoeling was dat ons CB die gegevens kon invoeren, maar hun systeem kon toen nog geen ACWY aan. Dus heb ik het in haar CB-boekje bewaard tot ik een "aanmaning" per post kreeg van het RIVM, omdat we die Men C dus niet gedaan hebben. Toen heb ik een briefje gestuurd met uitleg en die oproepkaart erbij, zodat ze het alsnog in hun registratiesysteem konden zetten. :Y)

@Stippelrientje wat fijn! O+ Ik kan me voorstellen dat het vooruitzicht van weer zo te moeten strijden voor een extra hoge bloeddruk zorgde. :X
pi_188230749
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 06:33 schreef June. het volgende:

[..]

Nee zo hoort het ook ;)
Fijn Stippel O+
Eens! Maar ja -O-
pi_188231092
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 07:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Ticootje ik heb ZZ ook een prik buiten het Rijksvaccinatieprogramma om laten geven (Men ACWY, want zij kreeg nog de oproepkaart voor Men C terwijl de switch kort daarna landelijk zou ingaan :') ), maar dan bij de huisarts. Ik heb hem die oproepkaart gegeven en hij heeft daarop geschreven dat hij op verzoek van moeder Men ACWY... etc, datum erbij, stempel van praktijk erbij, sticker van het vaccin (met het batchnummer) erbij. Mijn bedoeling was dat ons CB die gegevens kon invoeren, maar hun systeem kon toen nog geen ACWY aan. Dus heb ik het in haar CB-boekje bewaard tot ik een "aanmaning" per post kreeg van het RIVM, omdat we die Men C dus niet gedaan hebben. Toen heb ik een briefje gestuurd met uitleg en die oproepkaart erbij, zodat ze het alsnog in hun registratiesysteem konden zetten. :Y)

@:Stippelrientje wat fijn! O+ Ik kan me voorstellen dat het vooruitzicht van weer zo te moeten strijden voor een extra hoge bloeddruk zorgde. :X
Ja, pisnijdig werden wij er al van :P

Dat helpt je zo lekker zen zijn :')

.....

Hier werd via de huisarts aangeraden voor de inenting, maar niks is voorradig. Apotheek moest de boel bestellen. Mochten meer mensen dat op die manier doen. Bestel hem op tijd ;)
Schudden voor gebruik
  donderdag 1 augustus 2019 @ 08:55:20 #106
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188231152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:44 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ja, pisnijdig werden wij er al van :P

Dat helpt je zo lekker zen zijn :')

.....

Hier werd via de huisarts aangeraden voor de inenting, maar niks is voorradig. Apotheek moest de boel bestellen. Mochten meer mensen dat op die manier doen. Bestel hem op tijd ;)
Inderdaad wel op tijd doen, hier was er maar een persoon die wist hoe en wat en die was ineens een maand ziek :') sta je daar weer voor niks aan de balie. Uiteindelijk kreeg ik die inenting pas in week 35 (idealiter tussen week 28-32). Toen was die persoon nog niet beter maar waren ze er toch uitgekomen. Alleen de betaling snapten ze niet dus daar zouden ze nog over bellen maar nooit meer wat van gehoord :@
pi_188231164
Wat ontzettend fijn @Stippelrientje!

Hoe zit dat nou precies met die vaccinaties? Ik zie heel allemaal worstelingen, terwijl ik meende gelezen te hebben dat het de nieuwe standaard is. Is het een transitiefase of kan ik me ook voorbereiden op die worsteling?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 09:05:47 #108
269689 crew  Viv
pi_188231244
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:56 schreef B.ertha het volgende:
Hoe zit dat nou precies met die vaccinaties? Ik zie heel allemaal worstelingen, terwijl ik meende gelezen te hebben dat het de nieuwe standaard is. Is het een transitiefase of kan ik me ook voorbereiden op die worsteling?
Als je die tegen kinkhoest bedoelt, die tijdens de zwangerschap wordt gegeven om je baby bescherming mee te geven: die worsteling komt doordat allang is besloten dat deze vaccinatie standaard aangeboden gaat worden (zoals het Rijksvaccinatieprogramma voor je kind), maar het uitrollen in de praktijk nog steeds op zich laat wachten. :')
pi_188231261
Ja, de kinkhoestvaccinatie wordt 'eind 2019' standaard, aldus het RIVM, maar nu zit alles nog in een rare transitiefase. Doordat het nog niet standaard is, is er ook nog veel onwetendheid. Ik moest toen ik 'm vorig jaar wilde ook eerst een gesprek met de huisarts, vond de assistente, om duidelijk te maken dat ik de risico's toch echt wel kende. Dat gesprek was uiteindelijk in 10 seconden klaar, want de huisarts wist er wél wat van en was zelf ook groot voorstander. :')
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:29:56 #110
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188231454
Ik lees net iets over persen tijdens de bevalling en hoe daarbij vaak instructies worden gegeven. (Het gaat over bevalcultuur in de VS) Maar ik vroeg me af, gaat dat in Nederland ook zo? Want het lijkt mij iets vreemds, om instructies te krijgen wanneer je mag persen. Ja, er zijn vast uitzonderingen, maar het lijkt me veel voor de hand liggender dat je lichaam dat vanzelf aanvoelt. Net zoiets als dat niemand je kan vertellen hoe je moet poepen, toch?
Ik heb het in ieder geval in mijn bevalplan gezet, dat ik het onprettig zou vinden om instructies bij het persen te krijgen. Mijn verloskundige zei daarop dat ze dat vroeger wel zo op de opleiding leerden, en dat zij dat nu alleen in bepaalde situaties nog toepassen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en wat gangbaar is. Ik kan me voorstellen dat ze het in ziekenhuizen wel zo doen.

Het boek wat ik lees is overigens Ina May's Guide to Childbirth en ik kan het erg aanraden :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188231588
Fijn dat het gesprek is meegevallen Stippel!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188231603
Die instructies zijn wel fijn dat als je ff moet stoppen met persen om een totaal ruptuur te voorkomen dat ze dat wel ff zegt.

Totaal uitscheuren is wat onprettiger dan de instructies zeg maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:44:56 #113
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188231636
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:41 schreef Ticootje het volgende:
Die instructies zijn wel fijn dat als je ff moet stoppen met persen om een totaal ruptuur te voorkomen dat ze dat wel ff zegt.

Totaal uitscheuren is wat onprettiger dan de instructies zeg maar.
Ja, dat zei mijn moeder ook, want die had wat ze noemen een stortbevalling.
Maar zijn dat geen uitzonderingen? En voel je zelf niet aan om het rustiger aan te doen?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188231669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:44 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja, dat zei mijn moeder ook, want die had wat ze noemen een stortbevalling.
Maar zijn dat geen uitzonderingen? En voel je zelf niet aan om het rustiger aan te doen?
Persen is al diaree. Je lijf doet het min of meer zelf, amper tegen te houden.

Ik heb het ervaren dat ik echt heel erg mn best moest doen om een perswee niet te persen om de boel even de tijd te gunnen van onder.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188231697
Ik had bij de tweede ook een behoorlijk snelle bevalling en was echt blij met de verloskundige die me daar doorheen coachte en aangaf wanneer ik even moest stoppen met persen om te puffen. Ik voelde echt niet aan dat het rustiger aan moest.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 09:51:28 #116
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188231714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Persen is al diaree. Je lijf doet het min of meer zelf, amper tegen te houden.

Ja, lijkt mij ook logisch, dat het vanzelf gaat dus. Vandaar dat ik me afvraag of het dus gangbaar is in Nederland om instructies te geven om juist wel te gaan persen (los van andersom, om het persen even te staken). Want in de VS is dat dus de norm blijkbaar, precies zoals je in films ziet. En dat is zo'n beetje ook mijn enige beeld van bevallingen.

Ik doel dus eigenlijk op de instructie om te gaan persen wanneer je nog niet per se persdrang voelt, of wanneer je dat wel voelt en het niet nodig hebt dat een ander je zegt dat je 'nu' mag.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Mellow- op 01-08-2019 09:56:37 ]
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188231909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:51 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook logisch, dat het vanzelf gaat dus. Vandaar dat ik me afvraag of het dus gangbaar is in Nederland om instructies te geven om juist wel te gaan persen (los van andersom, om het persen even te staken). Want in de VS is dat dus de norm blijkbaar, precies zoals je in films ziet. En dat is zo'n beetje ook mijn enige beeld van bevallingen.

Ik doel dus eigenlijk op de instructie om te gaan persen wanneer je nog niet per se persdrang voelt, of wanneer je dat wel voelt en het niet nodig hebt dat een ander je zegt dat je 'nu' mag.
Ik was afgelopen zondag bij de bevalling van mijn zus O+ en ondanks dat die echt van een leien dakje ging en de persfase maar 6 minuten duurde is het toch fijn als de vk tijdens de persfase wat aanwijzingen geeft. Zoals net nog een derde keer persen op de wee, zodat het hoofdje niet weer terugzakt maar verder komt. Ieder zijn ding natuurlijk, maar die persfase kan behoorlijk overweldigend zijn (zeker bij een eerste kind) en dan heb je aan een fijne vk die je daarin begeleid enorm veel is mijn mening.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 10:18:52 #118
269689 crew  Viv
pi_188232007
Soms is er al gigantische persdrang voordat er volledige ontsluiting is, instructies over wel/niet persen zijn er dus niet alleen vlak voordat het hoofdje geboren wordt. :)

Ik kreeg zelf juist géén persdrang (iets van een half uur gewacht nadat ik al volledige ontsluiting had), toen vond ik het wel fijn dat mijn vlk zei dat ik op een gewone wee kon gaan meepersen. Dat had ik uit eigen beweging niet aangedurfd.

En over instructies tijdens het persen zelf: sommige vrouwen hebben dat echt nodig. Lang niet iedereen voelt aan waar ze "naartoe moeten", of ze hebben aanmoediging nodig om de wee zoveel mogelijk te benutten, zodat de baby niet steeds terug naar boven schuift.
pi_188232106
Oh en de aanmoediging terwijl mn hele doos voelt alsof het nooit meer goed gaat komen helpt ook wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 10:30:16 #120
269689 crew  Viv
pi_188232156
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:26 schreef Ticootje het volgende:
Oh en de aanmoediging terwijl mn hele doos voelt alsof het nooit meer goed gaat komen helpt ook wel.
:D

Ik perste dus zonder persweeën, en voor mijn gevoel schoot dat echt voor geen ene meter op, dus toen was het voor mijn motivatie ook fijn dat vlk en man zeiden dat ze ZZ's haartjes al konden zien. :o
pi_188232179
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:05 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als je die tegen kinkhoest bedoelt, die tijdens de zwangerschap wordt gegeven om je baby bescherming mee te geven: die worsteling komt doordat allang is besloten dat deze vaccinatie standaard aangeboden gaat worden (zoals het Rijksvaccinatieprogramma voor je kind), maar het uitrollen in de praktijk nog steeds op zich laat wachten. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:08 schreef lunapuella het volgende:
Ja, de kinkhoestvaccinatie wordt 'eind 2019' standaard, aldus het RIVM, maar nu zit alles nog in een rare transitiefase. Doordat het nog niet standaard is, is er ook nog veel onwetendheid. Ik moest toen ik 'm vorig jaar wilde ook eerst een gesprek met de huisarts, vond de assistente, om duidelijk te maken dat ik de risico's toch echt wel kende. Dat gesprek was uiteindelijk in 10 seconden klaar, want de huisarts wist er wél wat van en was zelf ook groot voorstander. :')
Dan hoop ik dat het allemaal wat meer bekend is als ik zover ben, want ik ben ook groot voorstander van vaccinaties :')
  donderdag 1 augustus 2019 @ 10:38:50 #122
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188232237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik lees net iets over persen tijdens de bevalling en hoe daarbij vaak instructies worden gegeven. (Het gaat over bevalcultuur in de VS) Maar ik vroeg me af, gaat dat in Nederland ook zo? Want het lijkt mij iets vreemds, om instructies te krijgen wanneer je mag persen. Ja, er zijn vast uitzonderingen, maar het lijkt me veel voor de hand liggender dat je lichaam dat vanzelf aanvoelt. Net zoiets als dat niemand je kan vertellen hoe je moet poepen, toch?
Ik heb het in ieder geval in mijn bevalplan gezet, dat ik het onprettig zou vinden om instructies bij het persen te krijgen. Mijn verloskundige zei daarop dat ze dat vroeger wel zo op de opleiding leerden, en dat zij dat nu alleen in bepaalde situaties nog toepassen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en wat gangbaar is. Ik kan me voorstellen dat ze het in ziekenhuizen wel zo doen.

Het boek wat ik lees is overigens Ina May's Guide to Childbirth en ik kan het erg aanraden :)
Ik kreeg bij de eerste ook coaching. Ik had VO en mocht gaan persen, maar ik had geen persdrang. Ik had werkelijk waar geen benul wat ik moest doen, alsof je moet gaan poepen maar je voelt geen aandrang. Omdat ik ruim 1,5 uur bezig was met de persfase zat daar ook een flink stuk “er doorheen slepen” in.

Maar... uit onwetendheid ben ik gaan persen, omdat de vlk aangaf dat ik kon gaan persen. Achteraf gezien had ik dat nooit moeten doen zonder persdrang (daardoor ontstonden onnodige complicaties). Ik had daarom voor mezelf besloten nooit meer te gaan persen zonder persdrang, al moest ik er 8 uur op wachten. Ina noemt dit de “rest and be thankful stage”. Ik ben er zelfs voor overgestapt van vlk omdat de praktijk waar ik eerst liep dat maar niets vond (toevallig kwam ik een vlk van die praktijk vorige week tegen, en ze vertelde dat ze achteraf spijt hadden van deze beslissing).

Maar bij de tweede kreeg ik vlot en enorme persdrang, en heeft mijn vlk mij echt niet hoeven te vertellen wat en hoe. Ook niet om ‘toestemming’ te hoeven wachten. Ik heb ook zelf niet iets bewusts gedaan, het was echt mijn lichaam die uit zichzelf perste.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188232253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:32 schreef B.ertha het volgende:

[..]

[..]

Dan hoop ik dat het allemaal wat meer bekend is als ik zover ben, want ik ben ook groot voorstander van vaccinaties :')
Waarschijnlijk wel. Zoals gezegd wordt het binnenkort wel standaard, en het RIVM is al druk bezig met voorlichtingscampagnes geloof ik.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 10:57:08 #124
269689 crew  Viv
pi_188232397
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:38 schreef Mariposas het volgende:
Achteraf gezien had ik dat nooit moeten doen zonder persdrang (daardoor ontstonden onnodige complicaties). Ik had daarom voor mezelf besloten nooit meer te gaan persen zonder persdrang, al moest ik er 8 uur op wachten.
Wat vervelend, welke complicaties waren er dan? Hier is het persen zonder persdrang wel goed bevallen ( ;) ), in een half uur was het gedaan.
pi_188232423
En ik moet er zometeen 2 he. Ik kan alle aanmoediging gebruiken, vertel me maar dat ik het goed doe. Anders ga ik janken omdat mn doosch zo zeer doet en ik mezelf zo zielig vind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 11:04:27 #126
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188232455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:00 schreef Ticootje het volgende:
En ik moet er zometeen 2 he. Ik kan alle aanmoediging gebruiken, vertel me maar dat ik het goed doe. Anders ga ik janken omdat mn doosch zo zeer doet en ik mezelf zo zielig vind.
wellicht floept de tweede er zo achteraan? :D
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188232517
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:04 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

wellicht floept de tweede er zo achteraan? :D
Soort glijbaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 11:14:22 #128
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_188232546
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 10:57 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat vervelend, welke complicaties waren er dan? Hier is het persen zonder persdrang wel goed bevallen ( ;) ), in een half uur was het gedaan.
Overdracht ivm NVU, bijstimulatie met synto, een schouderdystocie en een verzakking. En enorme oedeem, daar had ik ontzettend veel last van in de kraamweek. Buiten dat heb ik het zelf als vreselijk ervaren, het persen zonder persdrang. In de eerste lijn heb ik het 40 minuten geprobeerd en na de bijstimulatie 1 uur en 39 minuten. Het was fysiek ontzettend zwaar en het voelde ook heel erg tegennatuurlijk.

In principe is persen zonder persdrang een kunstfout, maar het hoeft zeker niet te betekenen dat het ook mis gaat of door betrokkene zelf onprettig wordt ervaren. Zoals het bij jou is gegaan bijvoorbeeld. Ik heb grote baby’s gebaard, en dan is het gewoon echt geen aanrader. Een plezierjacht vaar je zo wel even de haven in, een vrachtschip behoeft iets meer precisie. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 1 augustus 2019 @ 11:18:32 #129
269689 crew  Viv
pi_188232596
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:14 schreef Mariposas het volgende:
In principe is persen zonder persdrang een kunstfout, maar het hoeft zeker niet te betekenen dat het ook mis gaat of door betrokkene zelf onprettig wordt ervaren. Zoals het bij jou is gegaan bijvoorbeeld. Ik heb grote baby’s gebaard, en dan is het gewoon echt geen aanrader. Een plezierjacht vaar je zo wel even de haven in, een vrachtschip behoeft iets meer precisie. :+
Die van mij was heel gemiddeld qua geboortegewicht inderdaad. ;) In jouw schoenen zou ik er ook geen tweede keer voor kiezen. :o :X
pi_188232659
Ik heb ervaring met vrachtschepen. Misschien heb ik nu het geluk van 2 plezierjachtjes?

Ik bedoel, 2x 4kg kinderen dat past toch gewoon ook niet??!

Laatste meting waren ze gewoon al 1500 en 1800 gram en de vervangende gyn was niet happy met het verschil, blablabla. Moest echt heel goed letten op mn buikomvang en gewicht, nog 6x meten, volgende week terug.

Hopelijk strest ie om niks, gevalletje momentopname. Maandag mn eigen gyn weer, en als die net zo ongerust doet dan zitten we in elk geval al op 32 weken en das toch ook al een mijlpaaltje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 11:39:00 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_188232810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ervaring met vrachtschepen. Misschien heb ik nu het geluk van 2 plezierjachtjes?

Ik bedoel, 2x 4kg kinderen dat past toch gewoon ook niet??!

Ze komen er toch niet gelijktijdig door? Of heb je stiekem de siamese tweeling fokprimeur?
Die tweede valt er zo uit, met een beetje geluk ligt de dikste straks voorop 8-)
disclaimer
pi_188232940
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ze komen er toch niet gelijktijdig door? Of heb je stiekem de siamese tweeling fokprimeur?
Die tweede valt er zo uit, met een beetje geluk ligt de dikste straks voorop 8-)
Nee de dikke ligt niet als eerste.

En met 2x 4kg, dat past niet in mijn buik. Buik zit vol. Nu al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188233045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 14:59 schreef _aurum_ het volgende:
Gefeliciteerd @:minilot en @:Zo-is-dat :)

Pff, ik hoop dat jullie een rustigere dagstart gehad hebben dan de mijne, liep met wasgoed de trap af en ging verkeerd staan op een traptree (snap nog steeds niet wat ik nou precies gedaan heb).

Ben iig een tree af gegleden en heb met mijn linkerbil precies een traptree gepakt, er is zich een blauw plek in de vorm van een tree aan het vormen. Deed ook wel ff zeer ;(

Gelukkig heb ik genoeg zitvlees :')
Aurum!!! Beetje late to the party door vakantie, maar:

O+ *O* O+ *O* O+ *O* O+ *O* O+ :'( O+ *O*

Hoe geweldig tof voor jullie!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_188233141
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee de dikke ligt niet als eerste.

En met 2x 4kg, dat past niet in mijn buik. Buik zit vol. Nu al.
Reken maar dat dat gewoon past hoor, 2x dik 7 pond hier en ik ben helemaal niet groot, eerder klein. Die kinderen verplaatsen gewoon wat ingewanden om plaats te maken joh, parasieten zijn het. ;)
pi_188233208
Ik geef de cursus Samen Bevallen en het aanleren van de perstechniek is nog wel een onderdeel daarvan. Meer inderdaad om de natuurlijke persdrang een beetje te helpen. Dus wanneer je persdrang en persweeën hebt, dat je daar ook iets actiefs mee kán, als je dat zou willen en tips om je energie de juiste kant op te sturen. Helaas weet niet ieder lichaam direct wat te doen, ondanks wel persdrang. En het loshouden van je kaken en je ogen open houden bijvoorbeeld, zodat er niet ook onwijze druk naar je hoofd ontstaat.
Ik geef de cursisten ook altijd mee dat je dus echt niet direct hoeft te gaan persen als je VO hebt, je mag echt de tijd wel nemen om te wachten op persdrang. Krijg ik altijd hele verbaasde reacties op.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188233256
Tico, jij hebt er al 3, dus deze twee kruipen zo naar buiten joh!

Ik vond het fijn om wat begeleiding te hebben. Al was het maar om te bevestigen dat ik best zachtjes mocht meehelpen toen ik dacht dat ik bij 6cm persdrang had. Die zat ik tegen te houden, maar de laatste opening was ineens snel gegaan. Verder was ze op de achtergrond en dat vond ik ook fijn.
Vanaf de zijlijn keihard «push push PUSH!» gillen is ook niet mijn ding, maar de vk die ik kreeg voelde dat goed aan. Vertelde rustig russen weeen door dat ik strakjes moest zuchten en niet keihard bijduwen. Ze zorgde dat ik tussen de weeen door steeds voorbereid werd op wat zou komen.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 12:17:19 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188233273
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:00 schreef Ticootje het volgende:
En ik moet er zometeen 2 he. Ik kan alle aanmoediging gebruiken, vertel me maar dat ik het goed doe. Anders ga ik janken omdat mn doosch zo zeer doet en ik mezelf zo zielig vind.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soort glijbaan?
Alsof je een komkommer een lege gang in gooit! ;) Voel je niks van joh!
***
pi_188233379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik lees net iets over persen tijdens de bevalling en hoe daarbij vaak instructies worden gegeven. (Het gaat over bevalcultuur in de VS) Maar ik vroeg me af, gaat dat in Nederland ook zo? Want het lijkt mij iets vreemds, om instructies te krijgen wanneer je mag persen. Ja, er zijn vast uitzonderingen, maar het lijkt me veel voor de hand liggender dat je lichaam dat vanzelf aanvoelt. Net zoiets als dat niemand je kan vertellen hoe je moet poepen, toch?
Ik heb het in ieder geval in mijn bevalplan gezet, dat ik het onprettig zou vinden om instructies bij het persen te krijgen. Mijn verloskundige zei daarop dat ze dat vroeger wel zo op de opleiding leerden, en dat zij dat nu alleen in bepaalde situaties nog toepassen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en wat gangbaar is. Ik kan me voorstellen dat ze het in ziekenhuizen wel zo doen.

Het boek wat ik lees is overigens Ina May's Guide to Childbirth en ik kan het erg aanraden :)
Wat is precies je bezwaar tegen instructies?
Protège moi de mes désirs.
pi_188233624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 11:04 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

wellicht floept de tweede er zo achteraan? :D
Ik wou het niet zeggen, maar dacht 'tzelfde :D :X

@Phaidra: Thanks :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188233681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik lees net iets over persen tijdens de bevalling en hoe daarbij vaak instructies worden gegeven. (Het gaat over bevalcultuur in de VS) Maar ik vroeg me af, gaat dat in Nederland ook zo? Want het lijkt mij iets vreemds, om instructies te krijgen wanneer je mag persen. Ja, er zijn vast uitzonderingen, maar het lijkt me veel voor de hand liggender dat je lichaam dat vanzelf aanvoelt. Net zoiets als dat niemand je kan vertellen hoe je moet poepen, toch?
Ik heb het in ieder geval in mijn bevalplan gezet, dat ik het onprettig zou vinden om instructies bij het persen te krijgen. Mijn verloskundige zei daarop dat ze dat vroeger wel zo op de opleiding leerden, en dat zij dat nu alleen in bepaalde situaties nog toepassen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en wat gangbaar is. Ik kan me voorstellen dat ze het in ziekenhuizen wel zo doen.

Het boek wat ik lees is overigens Ina May's Guide to Childbirth en ik kan het erg aanraden :)
Whaha ja ik had dus beide bevalling al persdrang rond de 5 centimeter en als je dan mee gaat zitten persen kan dat blijkbaar de verdere ontsluiting tegenhouden :')

Gaat wel vanzelf eigenlijk inderdaad. Dus vrij kut ook om niet te mogen persen als je wel moet :+
  donderdag 1 augustus 2019 @ 12:55:32 #141
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188233698
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat is precies je bezwaar tegen instructies?
Ik kan dat niet met argumenten onderbouwen, anders dan dat ik dat puur gevoelsmatig geen prettig idee vind. Misschien het idee dat ik het zelf/ samen met mijn baby en vriend wil doen. Omdat het zoiets intiems is. Geen "bemoeienis" van mensen met wie ik geen emotionele band heb.

Het wil niet zeggen dat ik niet open sta voor begeleiding overigens. Maar eerlijk gezegd weet ik nu niet goed wat ik van een verloskundige verwacht,of wat ik fijn zou vinden. Het kan heel goed dat ik daar nu andere gevoelens bij heb dan wanneer het zover is. Nu heb ik vooral het gevoel dat ik wil dat de verloskundige volledig op de achtergrond is, en alleen te hulp schiet wanneer er onverwachtse/ uitzonderlijke dingen gebeuren.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:01:01 #142
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188233807
Ik stel me het dus ook een beetje voor als poepen. En moet er ook niet aan denken dat iemand daarnaast staat te roepen dat ik mag mee duwen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188233884
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:01 schreef -Mellow- het volgende:
Ik stel me het dus ook een beetje voor als poepen. En moet er ook niet aan denken dat iemand daarnaast staat te roepen dat ik mag mee duwen.
Nou ja, die poep komt ook wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188233891
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]


[..]

Alsof je een komkommer een lege gang in gooit! ;) Voel je niks van joh!
Nee erin is anders als eruit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188233915
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:05 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Reken maar dat dat gewoon past hoor, 2x dik 7 pond hier en ik ben helemaal niet groot, eerder klein. Die kinderen verplaatsen gewoon wat ingewanden om plaats te maken joh, parasieten zijn het. ;)
Mn arme blaas ... en mn longen.

Hufters zijn het.

Qua buik he, dat komt wel weer goed? Ik heb het idee dat we over een punt heengaan dat de rek er straks uit is... zoals elastiek zeg maar.

:’)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:11:07 #146
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188233960
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, die poep komt ook wel.
ja precies, gaat ook vanzelf toch :P

* ik moet gauw nog een schepnetje kopen trouwens
Dat is dan wel weer het nadeel van een badbevalling, drijvende poep :'(
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188234030
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:11 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

ja precies, gaat ook vanzelf toch :P

* ik moet gauw nog een schepnetje kopen trouwens
Dat is dan wel weer het nadeel van een badbevalling, drijvende poep :'(
Geen bonenschotel eten :D

Oh god ik heb nu beelden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:17:02 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188234035
:D _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee erin is anders als eruit.
I know, I kind of feel your pain. Alleen kwamen mijn 2 9-ponders met een tussenpoze van 20 maanden. ;)
***
pi_188234084
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:17 schreef Brighteyes het volgende:
:D _O-
[..]

I know, I kind of feel your pain. Alleen kwamen mijn 2 9-ponders met een tussenpoze van 20 maanden. ;)
Met een beetje geluk 20 minuten krijg ik.

Maar goed, ik hoop alleen maar dat het gewoon goed gaat. Ik heb al doemscenario’s in mn hoofd dat 1 er is en nr 2 moet worden gehaald. Of dat nummer 2 even lekker draait en de gyn moet gaan grabbelen om een beentje te pakken.

Ik ben nog steeds voor optie 4: afleveren in mandje voor mn deur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188234097
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:54 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Whaha ja ik had dus beide bevalling al persdrang rond de 5 centimeter en als je dan mee gaat zitten persen kan dat blijkbaar de verdere ontsluiting tegenhouden :')

Gaat wel vanzelf eigenlijk inderdaad. Dus vrij kut ook om niet te mogen persen als je wel moet :+
Had ik ook bij de eerste, een sterrenkijker en daardoor persdrang vanaf een centimeter of 5. Dat waren nog 5 lange centimeters om weg te puffen tot volledige ontsluiting :% Zonder coaching was ik mee gaan duwen, wat echt nog geen goed idee was.

Bij de tweede andersom, toen ook snel persdrang maar ik dacht dat de baby wel weer verkeerd zou liggen dus durfde niet mee te duwen. Toen zei de vk dat ik dat juist wel mocht, de ontsluiting was gewoon supersnel gegaan.

Ik vertrouw erop dat mijn lichaam het allemaal wel kan, maar ben wel erg blij met de blik en steun van een professional daarbij.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:22:09 #151
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188234105
Is nog wel n dingetje waar ik me overheen moet zetten, dat mijn vriend mijn poep met n netje uit het bad moet gaan scheppen.
Of misschien moet ik dat gewoon aan de verloskundige overlaten. :P

Zijn er mensen die n klisma doen van te voren? Ik hoorde laatst van iemand die dat had gedaan voor de bevalling.
Ik heb ooit een klisma gedaan, maar het duurt echt heel lang voordat er niks meer uit komt zeg maar. Echt dat je je afvraagt waar je lijf dat allemaal laat :')
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 1 augustus 2019 @ 13:52:53 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_188234722
Ik betwijfel of je op een klysma zit te wachten als je vol in je weeën zit :+
disclaimer
pi_188235055
Op het moment zelf maakt het je geen reet uit dat er ook poep uitkomt.

:D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188235101
even uit de lurkmodus..

Mijn baby woog bijna 4kg én een sterrenkijker, en ik zag vantevoren ook wel tegen dat gesupport van de vk/gyn op, maar achteraf gezien had ik het ook wel echt nodig anders had ik een ruptuur gehad tot aan m’n nek denk ik :+
Dus al met al was het heel fijn dat een persoon die er veel verstand van heeft mij instructies kon geven, want ik had ook niet het idee dat ik wist hoe ik überhaupt moest persen. :')

Succes dames :*

Oh en ik heb niet gepoept :') stond er wel versteld van
pi_188235548
Ik heb beide keren ook niet gepoept, maar het had me (zeker bij de tweede) ook niks uitgemaakt als het wel was gebeurd denk ik. Je bent met heel andere dingen bezig :P
pi_188236060
ik vond het poepen toch wel een beetje genant. Dat de vk m’n billen nog even afveegde, en dat het stonk.

Oh, en ik was blij met elke aanwijzing van de vk tijdens de laatste bevalling. Ook hier een sterrenkijker, en kon elke aanmoediging gebruiken...
pi_188236116
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 13:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mn arme blaas ... en mn longen.

Hufters zijn het.

Qua buik he, dat komt wel weer goed? Ik heb het idee dat we over een punt heengaan dat de rek er straks uit is... zoals elastiek zeg maar. Je kon na de bevalling de contouren van mijn darmen gewoon zien. :o

:’)
Tsja dat elastiek, de mijne is ergens halverwege geknapt en het is nooit meer goedgekomen, inclusief striae zo'n beetje vanaf clitoris tot onder mijn oksels. :') Máár er zijn ook succesverhalen uiteraard. ;)

Die tweede die erachteraan komt doe je op zich vrij soepel over het algemeen. Nummer 1 heeft de weg al 'n beetje vrijgemaakt tenslotte. Zeker omdat het niet de eerste 2 kinderen zijn. Het is alleen wel even een awkward moment als nummer 1 geboren is, je daar heel blij mee bent en dat je je omdat allelei mensen nog vol in de werkmodus zitten dan ineens realiseert dat je nog helemaal niet klaar bent. :o
En zoals je zegt kan nummer 2 wel een dingetje zijn. Qua ligging etc. dat duwen op je buik en sjorren aan je buik als er net een kind uit is en je nog dikke weeën hebt is niet helemaal een aanrader zegmaar, maar dat heeft me wel een keizersnede bespaard en dat is toch ook wat waard. Schade down under én ook nog een keizersnede leek me wel erg overdreven. ;)
pi_188237740
Mellow, hier in Noorwegen werd me een klysma aangeboden aan het begin vd bevalling. Heb ik 2x gedaan. Ze zeiden dat het voor veel mensen het herkennen van persweeen en sowieso het persen vergemakkelijkt. Heb niet het idee dat smeiige kak een babyhoofd belemmerd, maar ik had zoiets van ach, waarom niet.

Maar als poepen je tegenstaat, dan zou ik er een klysma in mikken. Kan geen kwaad en scheelt weer iets om over na te denken.
pi_188238689
Mijn lichaam werkte aan het begin van de bevalling mijn darmen al bijna helemaal leeg.

Te veel informatie delen O+

Ik merkte dat ik snellere of dunnere ontlasting kreeg en moest daar een paar keer hiervoor naar de wc.

Een dag of 3 à 4 na de bevalling heb ik pas schade opgelopen door moeizame ontlasting (mede door de hoeveelheid medicatie werd dat niet buiten te krijgen :') ). Toen had ik pas persinstructies kunnen gebruiken :+
Schudden voor gebruik
pi_188238700
Hoe fijn zou zo een schepnetje moeten zijn? Is zo een vis uit het aquarium schepnetje in orde?
Schudden voor gebruik
pi_188238761
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:57 schreef Stippelrientje het volgende:
Hoe fijn zou zo een schepnetje moeten zijn? Is zo een vis uit het aquarium schepnetje in orde?
Ligt eraan, diarree lijkt me lastig scheppen.

Zover het romantische bad idee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188238794
Wat een leuk besproken onderwerp trouwens.

Persfase/persdrang/instructies Ja of nee/piepjes

Ik weet niet of ze instructies hebben gegeven. :@ Ik zat zo in mijn eigen bubbel. De persfase vond ik het fijnste van heel de bevalling. Het voelde als aanzwellen en mijn lichaam vertelde eigenlijk in een golf of 2 en dan soms 3 hoeveel ik wilde of kon persen. En dan viel ik steeds in rust tot het weer aanzwol. Tussen de persweeën in heb ik schijnbaar liggen snurken :+

Het is misschien gek, maar in dat gedeelte heb ik erg veel zin :') kom maar op gevoel!
Schudden voor gebruik
pi_188239080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat een leuk besproken onderwerp trouwens.

Persfase/persdrang/instructies Ja of nee/piepjes

Ik weet niet of ze instructies hebben gegeven. :@ Ik zat zo in mijn eigen bubbel. De persfase vond ik het fijnste van heel de bevalling. Het voelde als aanzwellen en mijn lichaam vertelde eigenlijk in een golf of 2 en dan soms 3 hoeveel ik wilde of kon persen. En dan viel ik steeds in rust tot het weer aanzwol. Tussen de persweeën in heb ik schijnbaar liggen snurken :+

Het is misschien gek, maar in dat gedeelte heb ik erg veel zin :') kom maar op gevoel!
Het gevoel dat heel je doosch naar de knoppen is... dat je wee wegvalt als het hoofdje staat. Ja echt genieten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188239174
Dit voelt voor mij allemaal nog zo ver weg :+

Controle bij de VK was helemaal in orde ^O^
We kregen een uitleg dat ze soms het hartje niet meteen vinden en dat dat geen reden tot zorg is. Vervolgens zet ze dat ding op mijn buik en meteen bam, raak :D
  donderdag 1 augustus 2019 @ 18:30:27 #165
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188239226
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Mellow, hier in Noorwegen werd me een klysma aangeboden aan het begin vd bevalling. Heb ik 2x gedaan. Ze zeiden dat het voor veel mensen het herkennen van persweeen en sowieso het persen vergemakkelijkt. Heb niet het idee dat smeiige kak een babyhoofd belemmerd, maar ik had zoiets van ach, waarom niet.

Maar als poepen je tegenstaat, dan zou ik er een klysma in mikken. Kan geen kwaad en scheelt weer iets om over na te denken.
Een klysma staat me minstens zo tegen geloof ik. Vind dat n heel naar gevoel.
Poepen op het droge lijkt me ook wel meevallen. Vooral de combi bad en schepnetje vind ik n beetje lastig. Maar vind ook dat ik mij daar overheen moet zetten :P
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 1 augustus 2019 @ 18:32:10 #166
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188239253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 17:57 schreef Stippelrientje het volgende:
Hoe fijn zou zo een schepnetje moeten zijn? Is zo een vis uit het aquarium schepnetje in orde?
:D
Tja, ligt r aan denk ik :P
Maar ik stuur mijn lief naar zo'n vijverwinkel morgen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188239299
En in het begin kun je toch gewoon nog ff uit bad om te poepen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 18:42:37 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188239426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:35 schreef Ticootje het volgende:
En in het begin kun je toch gewoon nog ff uit bad om te poepen?
Je poept (tenminste ik) tijdens het persen. Dan kun je echt je bad niet meer uit en weer in.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188239654
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:30 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Een klysma staat me minstens zo tegen geloof ik. Vind dat n heel naar gevoel.
Poepen op het droge lijkt me ook wel meevallen. Vooral de combi bad en schepnetje vind ik n beetje lastig. Maar vind ook dat ik mij daar overheen moet zetten :P
Nja, maar helemaal niet poepen tussen eerste wee en kind, dat lijkt me zeldzaam. En nare gevoelens gaan er toch wel komen, uit het ene, dan wel uit het andere gat. Dat klysma-kakken was niets vergeleken met de rest.
Ik zet ook voor mijn lol geen klysma's, maar die twee keer dat ik ben bevallen, had ik daar echt schijt aan. Pun niet intended.
pi_188239686
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je poept (tenminste ik) tijdens het persen. Dan kun je echt je bad niet meer uit en weer in.
Ik heb geen idee meer. Ik heb vast niet op zn kop gepoept want ik kreeg een redelijk schoon kind in mn armen.

Over poep praten is wel echt mn ding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188239839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 09:29 schreef -Mellow- het volgende:
Ik lees net iets over persen tijdens de bevalling en hoe daarbij vaak instructies worden gegeven. (Het gaat over bevalcultuur in de VS) Maar ik vroeg me af, gaat dat in Nederland ook zo? Want het lijkt mij iets vreemds, om instructies te krijgen wanneer je mag persen. Ja, er zijn vast uitzonderingen, maar het lijkt me veel voor de hand liggender dat je lichaam dat vanzelf aanvoelt. Net zoiets als dat niemand je kan vertellen hoe je moet poepen, toch?
Ik heb het in ieder geval in mijn bevalplan gezet, dat ik het onprettig zou vinden om instructies bij het persen te krijgen. Mijn verloskundige zei daarop dat ze dat vroeger wel zo op de opleiding leerden, en dat zij dat nu alleen in bepaalde situaties nog toepassen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen en wat gangbaar is. Ik kan me voorstellen dat ze het in ziekenhuizen wel zo doen.

Het boek wat ik lees is overigens Ina May's Guide to Childbirth en ik kan het erg aanraden :)
Vergis je niet in hoe vermoeiend persen kan zijn. Een hele wee lang op volle kracht blijven persen kan pittig zijn, zeker als het ruim een uur duurt. In zo'n geval is het best plezierig als iemand je blijft aanmoedigen om door te gaan. En ik vergat tussen de weeën goed door te ademen, waardoor de hartslag van de baby dipte. Het was prettig dat ze me daar duidelijk in instrueerde want ik kon dat op dat moment echt niet zelf verzinnen :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:34:02 #172
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188240319
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb geen idee meer. Ik heb vast niet op zn kop gepoept want ik kreeg een redelijk schoon kind in mn armen.

Over poep praten is wel echt mn ding.
Ik heb pas geleerd dat het juist heel goed is voor de baby om in aanraking te komen met moeders darmflora :+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188240593
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:34 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik heb pas geleerd dat het juist heel goed is voor de baby om in aanraking te komen met moeders darmflora :+
:D

Dus als je echt niet hoeft kun je later alsnog op zn kop poepen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 19:52:50 #174
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188240722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 19:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:D

Dus als je echt niet hoeft kun je later alsnog op zn kop poepen?
Nouja, je hoeft er niet voor te poepen, die aanraking gebeurt vanzelf wanneer de baby door het geboortekanaal komt. Dat schijnt dus ook een van de nadelen van keizersnedes te zijn, dat dat dan niet gebeurd.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188240816
Ik heb ervaring met poepen, tijdens het persen, in het bevalbad :7
Het ergste is dat ik me er erg bewust van was, heb vriendlief zelfs nog toegeroepen dat hij de zeef uit de keuken maar moest pakken haha!

Bij de oudste waren m’n darmen al leeg voordat de bevalling doorzette maar nu was ik de hele dag nog niet geweest dus had al zon vermoedde dat dit zou gaan gebeuren :')

Niemand die er naar kraait.
Behalve vriendlief achteraf, die zei dat hij niet goed werd van de stank _O-
Gelukkig kunnen we er beiden hard om lachen, vooral ook omdat Guus direct na de geboorte mij en de bevalkruk onder kakte. Het was een bruine bedoeling die bevalling van Guus :P
pi_188240870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het gevoel dat heel je doosch naar de knoppen is... dat je wee wegvalt als het hoofdje staat. Ja echt genieten.
Dat heb ik zo niet gehad en niet ervaren.

Ik ben ook niet uitgescheurd enz. Ik had alleen een schaafwond van zijn nageltjes. Vlijmscherp zijn die dus :P
Hij kwam met zijn hand naast zijn hoofd eruit :X
Schudden voor gebruik
pi_188240897
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:00 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dat heb ik zo niet gehad en niet ervaren.

Ik ben ook niet uitgescheurd enz. Ik had alleen een schaafwond van zijn nageltjes. Vlijmscherp zijn die dus :P
Hij kwam met zijn hand naast zijn hoofd eruit :X
Ik had 1 hechting van Brammetje. Dus de schade was beperkt. Alleen het voelde alsof ik van mn reet tot clitoris naar de knoppen was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188240899
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je poept (tenminste ik) tijdens het persen. Dan kun je echt je bad niet meer uit en weer in.
De schoudertjes duwen je endeldarm leeg ;)
Schudden voor gebruik
pi_188240916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:32 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

:D
Tja, ligt r aan denk ik :P
Maar ik stuur mijn lief naar zo'n vijverwinkel morgen.
Ik denk dat ik er ook even voor bij de action of lokale dierenwinkel voor ga bezoeken. Het grote schepnet van ons zwembad vind ik wat overdreven :P
Schudden voor gebruik
pi_188240983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:19 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het gevoel dat heel je doosch naar de knoppen is... dat je wee wegvalt als het hoofdje staat. Ja echt genieten.
Ik vond persen anders zo ongeveer het lekkerste ter wereld na achtenveertig uur ontsluitingsweeën, waarvan vierentwintig nogal heftig. De opluchting! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_188240997
Ik wil echt graag mn box afverven, maar een dag werken is echt teveel om dan nog aan de slag te gaan. En nu ben ik geïrriteerd.

Zaterdag dan maar.

En volgende week zal ik ook eens naar de kapper. Nu heb ik de tijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188241574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 18:26 schreef B.ertha het volgende:
Dit voelt voor mij allemaal nog zo ver weg :+

Controle bij de VK was helemaal in orde ^O^
We kregen een uitleg dat ze soms het hartje niet meteen vinden en dat dat geen reden tot zorg is. Vervolgens zet ze dat ding op mijn buik en meteen bam, raak :D
Same here, moet er ook nog niet aan denken.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 20:59:29 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188242024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 16:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Mellow, hier in Noorwegen werd me een klysma aangeboden aan het begin vd bevalling. Heb ik 2x gedaan. Ze zeiden dat het voor veel mensen het herkennen van persweeen en sowieso het persen vergemakkelijkt. Heb niet het idee dat smeuige kak een babyhoofd belemmerd, maar ik had zoiets van ach, waarom niet.
Even uit interesse: kreeg je dan zo'n klein klysma als deze of zo'n fles met een halve liter erin?
En leest er toevallig nog een verloskundige mee die kan vertellen waarom het hier niet wordt aangeboden, is er niet genoeg bewijs voor effect of zijn er schadelijke effecten gevonden ooit?

En voor de statistieken: ik weet niet of er hier wat uit het bad is gevist. Ik had veel mijn ogen dicht, dus dat is gelijk ook mijn tip :P. En het voordeel van water is dat je het minder ruikt denk ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188242142
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 20:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Even uit interesse: kreeg je dan zo'n klein klysma als deze of zo'n fles met een halve liter erin?
En leest er toevallig nog een verloskundige mee die kan vertellen waarom het hier niet wordt aangeboden, is er niet genoeg bewijs voor effect of zijn er schadelijke effecten gevonden ooit?

En voor de statistieken: ik weet niet of er hier wat uit het bad is gevist. Ik had veel mijn ogen dicht, dus dat is gelijk ook mijn tip :P. En het voordeel van water is dat je het minder ruikt denk ik.
Neejjoh, gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken-klysma! Dus 1 keer kakken (nou ja, diarrée) en je bent klaar. Ik vond het wel prettig. Niet dat ik kakken-in-gezelschap-vrees had, maar het voelde wel wat alsof alles daar benee er klaar voor was, ofzo.
pi_188242871
Je kunt ook een microlax klysma kopen bij de apotheek, dan kun je het misschien nog zelf doen een aantal uur van tevoren.
Shine bright like a diamond.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 22:48:04 #186
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_188244522
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 21:33 schreef June. het volgende:
Je kunt ook een microlax klysma kopen bij de apotheek, dan kun je het misschien nog zelf doen een aantal uur van tevoren.
Nou ja dat is dus precies waarom ik dat in mijn link zette :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_188244775
Even als reactie op iedereen die zegt dat het persen erg fijn was... bij mij was het persen echt een hel. Ik had daarvoor een weeënstorm waardoor ik tussen de weeën geen tijd had om bij te komen. Ik raakte dus in paniek en vergat hoe ik moest ademen. Gelukkig duurde het persen maar 10 minuten. Tijdens die 10 minuten vond ik de instructies van mijn kalme vk toch wel erg fijn.

De ontsluitingsweeën heb ik wel helemaal zelf gedaan en die zou ik zo weer over doen. Daar heb je ook geen instructies voor nodig.

Oja, en voor de statistieken: ik heb niet gepoept tijdens de bevalling. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 23:19:03 #188
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188245217
Poe hee, vanochtend opgestaan, vrij direct daarna een dutje op de bank gedaan, de hele dag echt behoorlijk zwak en vermoeid nauwelijks nog iets kunnen, en dan net naar bed gaan maar toch ineens de energie en drang voelen om weer op te staan en rijst met een eitje te gaan bakken.
Nu weer niet kunnen slapen :')

Ik wil dit weekend wel bevallen geloof ik O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  donderdag 1 augustus 2019 @ 23:26:38 #189
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_188245362
Ik kreeg tijdens de ontsluitingsweeen nog een lesje puffen (op dat moment voelde ik me zo stom dat ik geen cursus had gedaan). Hielp mij toch weer de laatste 7 cm door :P

En tijdens het persen was de coaching ook wel nodig, ben 2 uur en een kwartier bezig geweest en volgens mij was een uur daarvan baby's kruin dat 20 keer geboren werd en 19 keer terug naar binnen ging. Hij had daarvan nog een paarse bult op z'n hoofd ook :@
Kwam omdat het me niet lukte 3 keer te persen op een wee, dus dan schiet de baby steeds terug.
Nuttigste deel van de perswee-coaching was toch wel het dreigen met een ambulance, toen was hij er ineens heel snel uit :')

Ik moest met de persweeen eerst nog op de wc zitten terwijl de vk alles klaarzette, dus ik hoopte dat het poepen op de wc betekende dat het dan tijdens het persen schoon bleef.
Didn't work that way :(
pi_188247138
Team wakker....
Schudden voor gebruik
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:04:23 #191
208890 June.
Seriously?
pi_188247369
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:48 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nou ja dat is dus precies waarom ik dat in mijn link zette :P.
Ah die had ik even gemist. Die website is trouwens best grappig met die slogan :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 04:04 schreef Stippelrientje het volgende:
Team wakker....
Hier ook. Kan de slaap niet meer vatten en ook niet goed liggen. Bleh.
En het is nog wel mijn vrije dag..
Shine bright like a diamond.
pi_188248492
Ik heb zowaar weer een keer redelijk geslapen, maar een keer of 3 wakker geweest *O*
pi_188248547
Wurm kwam vragen: is pap al werken? Duikt op zijn plek en snurkt verder.

Hand in je gezicht, voet in je zij, warm lijfje, morningbreath in je gezicht... maar oh wat is dat toch genieten O+

Beetje jammer dat er een roofvogel in de tuin kwam en de kippies er overstuur van werden. En dat de gemeente al om 7 uur fanatiek aan het snoeien was :(

Pittig dagje zo!
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:24:52 #194
148247 taxibabe
pi_188248775
Vandaag 30 weken! *O*
pi_188250627
Ben je een paar dagen offline, kom je terug middenin de poep-verhalen. :D Bij mij was dat gelukkig vlak voor de bevalling al opgelost door mn lijf, die hield een grote darm-schoonmaak. Overgeven bewaarde mn lijf wel voor tijdens de weeën.. in de auto, op weg naar het ziekenhuis, alles zat eronder :') maar poepen tijdens de bevalling lijkt me toch... mja.. minder plezierig.

Ceviche, ik had wel een pufcursus gedaan maar de verpleegster die naast mn bed stond in het ziekenhuis vroeg me toch lichtelijk verwijtend of ik geen pufcursus gedaan had... Zo'n cursus is dus geen garantie voor succes :X

*O* voor 30 weken Taxi, mooie termijn :D
pi_188251564
Werd vanmorgen wakker en zat me af te vragen of ik _ echt_ zwanger was, want met ruim 8 weken is er aan de buik nog niet zoveel te zien.

Na net weer een tukkie van een uur gedaan te hebben op de bank denk ik dat ik het wel weet :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188252268
Verlof!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:00:12 #198
148247 taxibabe
pi_188252683
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:48 schreef _aurum_ het volgende:
Werd vanmorgen wakker en zat me af te vragen of ik _ echt_ zwanger was, want met ruim 8 weken is er aan de buik nog niet zoveel te zien.

Na net weer een tukkie van een uur gedaan te hebben op de bank denk ik dat ik het wel weet :')
Oh dat had ik ook zo in het begin! Ben ik wel echt zwanger??
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Verlof!
Jeeej!! *O*
pi_188252700
herkenbaar gevoel zo in t begin aurum, het blijft toch een onwerkelijk iets als je er verder nog niet veel van merkt..

Yay voor verlof Tico! Geniet van de relatieve rust! *O*
pi_188253315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:48 schreef _aurum_ het volgende:
Werd vanmorgen wakker en zat me af te vragen of ik _ echt_ zwanger was, want met ruim 8 weken is er aan de buik nog niet zoveel te zien.

Na net weer een tukkie van een uur gedaan te hebben op de bank denk ik dat ik het wel weet :')
Herkenbaar :@ :z zelfs toch nog een testje gedaan, gelukkig knalde die binnen no time een dikke streep er uit.
Ik kan zelf op het werk ook (basic) echo’s maken maar dat durf ik niet te doen. Te bang dat ik niks zie of zie dat het niet goed is. Toch maar geduld tot de 15e dan.

Dan een paar dagen later nog een echo, voor de combinatie test.
Iemand meer bewust daarvoor gekozen en niet voor de nipt? Bij onze zoon was de nipt nog niet ingevoerd. We hadden toen ook de combinatie test en ik was zo blij met de uitgebreide echo daarbij. Al zoveel te zien dat er in orde was! Daar hopen we deze keer natuurlijk ook weer op. Daarnaast dichtbij nare ervaringen met de nevenbevindingen van de nipt in onze familie. Bleek uiteindelijk alleen in de placenta te zitten maar dat had zoveel schrik gegeven dat ik de nipt wat eng vind.

Vandeweek gelezen dat ze vanaf volgend jaar de echo van de combinatie test standaard in willen voeren, vooruitziende blik :+
pi_188253375
Ik heb de NIPT gekozen, omdat die volgens de tabel in het boekje op alle onderwerpen betrouwbaarder was. En goedkoper. Dat vond ik een no-brainer eigenlijk...

Volgens mij is de echo die ze standaard willen invoeren gewoon de vitaliteitsecho met week 6-8 en geen uitgebreide (wat dat ook moge inhouden). Die willen ze invoeren omdat dan gevaarlijke buitenbaarmoederlijke zwangerschappen eerder gevonden kunnen worden en ze kunnen zien of het überhaupt een hartje heeft.
pi_188253402
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:34 schreef Ticootje het volgende:
Verlof!
*O* geniet (dubbel)!
pi_188253479
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb de NIPT gekozen, omdat die volgens de tabel in het boekje op alle onderwerpen betrouwbaarder was. En goedkoper. Dat vond ik een no-brainer eigenlijk...

Volgens mij is de echo die ze standaard willen invoeren gewoon de vitaliteitsecho met week 6-8 en geen uitgebreide (wat dat ook moge inhouden). Die willen ze invoeren omdat dan gevaarlijke buitenbaarmoederlijke zwangerschappen eerder gevonden kunnen worden en ze kunnen zien of het überhaupt een hartje heeft.
Nee toch niet, die is al standaard. https://www.google.nl/amp(...)wangere-vrouwen.html
Het is een 13 weken echo. Met de echo van de combinatie test doen ze hetzelfde. Ze kijken bijvoorbeeld al naar de opbouw van het hartje, de hersenen, of er geen open ruggetje of gehemelte is. Ik was daar ook erg door verrast toen, en het was dus op veel fronten al een geruststelling.
Daarom nemen we de kans berekening toch maar voor lief
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:49:09 #204
208890 June.
Seriously?
pi_188254077
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:00 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Nee toch niet, die is al standaard. https://www.google.nl/amp(...)wangere-vrouwen.html
Het is een 13 weken echo. Met de echo van de combinatie test doen ze hetzelfde. Ze kijken bijvoorbeeld al naar de opbouw van het hartje, de hersenen, of er geen open ruggetje of gehemelte is. Ik was daar ook erg door verrast toen, en het was dus op veel fronten al een geruststelling.
Daarom nemen we de kans berekening toch maar voor lief
Inderdaad, dit vertelde de verloskundige ook toen ik mijn pretecho liet maken bij 15 weken.

Een soort tussenecho dus. Bij 15 weken kon zij al zo’n 60-70% van de afwijkingen zien die we anders misschien pas bij 20 weken hadden gezien.
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:05:35 #205
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188254320
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:48 schreef _aurum_ het volgende:
Werd vanmorgen wakker en zat me af te vragen of ik _ echt_ zwanger was, want met ruim 8 weken is er aan de buik nog niet zoveel te zien.

Na net weer een tukkie van een uur gedaan te hebben op de bank denk ik dat ik het wel weet :')
Ik heb nog steeds bijna elke ochtend dat ik wakker word met de gedachte "oja das waar ook, ik ben zwanger" en ik kan dus elk moment ontploffen :D

Ik had vandaag ook weer controle. Beeb is flink aan het groeien. Waar ik eerder in 3 weken niks aankwam, ben ik nu in 1 week 1kg aangekomen *O* Buik is echt een basketbal O+ Die ga ik nog missen straks denk ik.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:38:07 #206
269689 crew  Viv
pi_188254785
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:45 schreef Zo-is-dat het volgende:
Dan een paar dagen later nog een echo, voor de combinatie test.
Iemand meer bewust daarvoor gekozen en niet voor de nipt? Bij onze zoon was de nipt nog niet ingevoerd. We hadden toen ook de combinatie test en ik was zo blij met de uitgebreide echo daarbij. Al zoveel te zien dat er in orde was!
Wij hebben het beide gedaan. :Y) NIPT vanwege de nauwkeurigere risico-inschatting voor die trisomieën, combinatietest vanwege de vroege uitgebreide echo.
pi_188255160
Vanuit een hoekje hier: hoi!

Ik wil iedereen bedanken voor reacties op mijn vorige bericht. Na een aantal dagen twijfelen, gesprek bij de huisarts over het niet laten komen van dit kindje en de bewustwording dat ik daar gevoelsmatig toch niet achtersta is de kogel door de kerk; wij krijgen dus een 3e :o , als alles goed mag gaan.

Ik vind het nog steeds doodeng, maar goed, ik heb nog even om aan het idee te wennen...

Combinatietest of nipt; bij de oudste deden we de eerste (de nipt werd toen nog niet zoveel gedaan in NL). Die werd toen volledig vergoed door de aanvullende verzekering die ik had, dus prima. Bij de jongste wel de nipt.
Overigens deden ze toen bij mij de echo kort voor de nipt bloedafname ook heel uitgebreid. Vergelijkbaar met de combinatietest bij mijn oudste wel..
pi_188255586
Oh Sillie wat waren die gesprekken moeilijk denk ik! Nou... gefeliciteerd!! O+ *O* :*
pi_188255603
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij hebben het beide gedaan. :Y) NIPT vanwege de nauwkeurigere risico-inschatting voor die trisomieën, combinatietest vanwege de vroege uitgebreide echo.
Ik zag ook dat als de combinatie test ongunstig uit valt ze ook bevestigen met de nipt. Ik hoop maar dat wij ze niet dubbel hoeven doen maar ik snap je wel!

Fijn sillie dat er wat berusting is gevonden, gelukkig hebben jullie als het goed is nog even om aan het idee te wennen. Veel geluk!

Owh en wat goed van die uitgebreide echo bij de nipt, dat zou perfect zijn geweest ja!
pi_188255791
Zo-is-dat nog gefeliciteerd!! *O*

silliegirl fijn dat jullie een beslissing hebben kunnen nemen en fijn ook dat er nog tijd is om eraan te wennen :)

Ik gooi m er toch nog even een keer in hoor... :@ Laatst hadden we een echo... en ik krijg er een zoon bij :D :D Ik vind het zo bijzonder om dat te weten O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:51:52 #211
269689 crew  Viv
pi_188255883
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:31 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik zag ook dat als de combinatie test ongunstig uit valt ze ook bevestigen met de nipt.
Klopt, dat was in 2016 nog de enige manier om in NL de NIPT te mogen doen. Maar vanwege de kans dat de combinatietest ten onrechte gunstig uitvalt, zagen wij dat niet zitten. Ik zou het percentage weer moeten opzoeken, maar die kans was niet verwaarloosbaar vonden wij. En dan zouden we er dus pas bij de geboorte achter komen en ongewenst ouders worden van een (al dan niet levensvatbaar) kindje met een trisomie. (Voor ons was het namelijk zeker dat we bij een trisomie de zwangerschap zouden afbreken.) We zijn daarom uitgeweken naar België, kostte toen nog 600 euro :o , maar dat was die extra betrouwbaarheid van de test ons wel waard.
pi_188255967
Fijn sillie dat jullie eruit zijn :*

Vraagje aan degenen die al een of meer kindjes hebben; ik merk nu in de laatste weken dat ik steeds minder kan hebben van mijn oudste twee. Heb behoefte aan rust en stilte en wil graag dat man met ze op stap gaat, mijn lontje wordt (vooral eind van de middag) korter en ik voel me er behoorlijk schuldig over. Man pakt het goed op maar ik blijf me ongemakkelijk voelen bij mijn behoefte aan stilte en rust om me heen. Herkenbaar voor iemand?
pi_188256236
Hoe oud zijn ze?

Ik vraag ze gewoon rustiger te doen of lekker ergens anders herrie te maken.

Verder zijn ze juist heel erg aan het helpen met alles zodat ik meer rust kan pakken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188256260
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt, dat was in 2016 nog de enige manier om in NL de NIPT te mogen doen. Maar vanwege de kans dat de combinatietest ten onrechte gunstig uitvalt, zagen wij dat niet zitten. Ik zou het percentage weer moeten opzoeken, maar die kans was niet verwaarloosbaar vonden wij. En dan zouden we er dus pas bij de geboorte achter komen en ongewenst ouders worden van een (al dan niet levensvatbaar) kindje met een trisomie. (Voor ons was het namelijk zeker dat we bij een trisomie de zwangerschap zouden afbreken.) We zijn daarom uitgeweken naar België, kostte toen nog 600 euro :o , maar dat was die extra betrouwbaarheid van de test ons wel waard.
Lastig wel ja. Ik heb op zich best wel vertrouwen in de combinatie test. De trisomiën geven meestal ook andere fysieke afwijkingen. Als er dus uit de echo, buiten de kans berekening om, dingen als een open buik, te klein, shisis, hartafwijkingen ofzo komen dan zouden we zeker alsnog de nipt willen doen.
Het is best moeilijk dit allemaal. Gelukkig kost het geen 600 euro meer :o en 1 van de twee wordt door mijn verzekering vergoed.

Chan, wat leuk! Twee broertjes! *;
pi_188256392
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:13 schreef Ticootje het volgende:
Hoe oud zijn ze?

Ik vraag ze gewoon rustiger te doen of lekker ergens anders herrie te maken.

Verder zijn ze juist heel erg aan het helpen met alles zodat ik meer rust kan pakken.
Peuter en kleuter. Ik vraag ze ook om op normaal volume te praten maar dat werkt hoogstens een minuut en dat weet ik rationeel gezien wel, maar toch ;(
pi_188256438
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:29 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Peuter en kleuter. Ik vraag ze ook om op normaal volume te praten maar dat werkt hoogstens een minuut en dat weet ik rationeel gezien wel, maar toch ;(
Das gewoon echt een stuk jonger.

Ik denk dat het wel redelijk normaal is dat drukte gewoon teveel is op een gegeven moment.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188256670
Geniet van je verlof @Ticootje!

@_aurum_ onwerkelijk die eerste periode he? Zo gek als er nog weinig te zien is en nog niet zoveel mensen het weten ook nog.

@taxibabe 30 weken *O*

@silliegirl: fijn dat jullie eruit zijn, gelukkig nog de tijd om eraan te wennen inderdaad :* Hoe vindt je man het eigenlijk, voor hem vast ook wennen?

Hier zit mijn laatste dag voor de vakantie erop *O* *O* Zó naar uitgekeken, merk nu ook pas hoe moe ik ben van de afgelopen weken en hoe kláár met het ziekenhuis ook. Komt vast wel weer, maar eerst op vakantie O+ Vanavond verder met gordijnen en behang uitzoeken voor de babykamer, heb een site met tof behang gevonden en man is ook los gegaan op pinterest.. dus werk aan de winkel :P
pi_188256729
@Chan 2 zoons zijn tha bomb O+ Hoeveel jaar zit er straks tussen? Bij ons 7 jaar, en ze vinden elkaar hartstikke leuk, O is al weer bijna 10 maanden oud, en het wordt met de dag gaver. Ik snap dat je op wolkjes loopt sinds de echo :Y
  FOK!fotograaf vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:46:05 #219
148247 taxibabe
pi_188257551
Man man man, wat kunnen zwangerschapshormonen rare dingen met je doen. })
Om de erkenning en het gezag goed te regelen gaan wij 20 augustus trouwen, gewoon administratieve handeling. 2 getuigen, het ja-woord, ringen uitwisselen en 10 minuten later weer buiten staan.

Nu waren we vandaag bij de juwelier voor de ringen, gewoon zilveren relatieringen en het graveren. Dus ik geef de datum 20-09-2019. Juwelier schrijft het op en later vandaag belde hij op dat ze klaar waren Wij er weer heen, controleren, betalen en weer weg. Thuis nog eens op het gemakje bekijken en ik kom aan het denken: 09 is september en geen augustus |:( .. janken en vloeken hier, pfff. :(

Morgen maar weer terug en hopen dat het nog te fixen is..
pi_188258345
Oh dat kunnen ze wel fixen joh.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188258933
Dat lijkt me ook, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het jezelf kwalijk neemt en er enorm van baalt!
pi_188259357
Silly, Ik ga gewoon jubelen... Want door de twijfel ja of nee of de wat gaan we ermee doen is dat nog helemaal niet gedaan.... (door mij in ieder geval)

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap *O* ik hoop dat alles goed blijft gaan en jullie aan het idee wennen :)
Schudden voor gebruik
pi_188259472
Vandaag even wat kleine schoonmaakklusjes gedaan en bij de Hema nog geneusd in de opruiming van 50% en 70%.

Wurm heeft ook tussen de rekken staan snuffen en kwam met leuke opties aanzetten die we dan ook mee hebben genomen voor een leuke prijsjes. Ik had gevraagd of we samen konden kijken voor Piertje. Hij was helemaal hyped up. Zo schattig en dacht goed na over keuzes.

"Ik denk dat deze te koud is. Of dat de baby streepjes leuk zou vinden. Hier kunnen de voetjes lekker warm in worden (slofjes)." En meer van dat soort dingen. O+

Een groter leeftijdsverschil vind ik steeds leuker en handiger O+

Daarna zijn we wat gaan eten en drinken en schuilen voor de regen en verheugde hij zich erop om de stickertjes van de kleding te kunnen halen en alles aan mijn meneer te showen.

Super cute!

Ik ben wel gesloopt :')
Schudden voor gebruik
pi_188261704
Fijn dat jullie eruit zijn Sillie.

Van harte gefeliciteerd! Nog zo'n lief moppie! O+
pi_188262313
Stippel wat leuk dat jullie grote zo betrokken is. O+

Sillie fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt! Zwanger van nummer 3 *O* Uit ervaring kan ik vertellen dat 3 kindjes hebben errug druk, maar ook errug gezellig is!

En Chan nog een zoon! Super leuk! Hoe vindt je oudste het dat hij een broertje krijgt?

23 weken vandaag! Het gaat zo snel ineens!
Ik heb deze week weer gewerkt na 2 weken vakantie en het viel best zwaar haha, was gister echt gebroken. Veel bandenpijn en eigenlijk spierpijn overal. Kwam misschien ook wel door de bizarre avond die ik donderdag had.
Ik ben donderdag gestart met een nieuw groepje die ik de minicursus geef. 2 stellen. 1 24 weken zwanger, 1 34 weken. De eerste avonden hebben we het o.a. over de anatomie van een zwangere vrouw, dus we hebben het o.a. over de blaas en dat die het best zwaar heeft tijdens de zwangerschap onder invloed van hormonen en de zwaarte van de baarmoeder. Merkt de vrouw van het stel dat 34 weken zwanger is op dat ze inderdaad vandaag wel erg vaak moet plassen. En inderdaad ze is in 3 kwartier al 3 keer geweest. Als we bekkenbodemoefeningen gaan doen, gaat ze weer plassen, maar blijft dit keer wat langer weg. Als ze terugkomt geeft ze aan dat ze het idee heeft dat haar 'plas' blijft lopen. Ik leg uit waaraan ze vruchtwater kan herkennen en vraag of ze het idee heeft dat ze vruchtwater verliest. Ze twijfelt dus belt toch de verloskundige maar even. Ik moet in het huis van mijn ouders op zoek naar iets van maandverband (Ik geef de cursus vanaf daar en mijn moeder is al jaren in de overgang :s) ). De vk wil dat ze even blijft staan en het aankijkt dus we pakken de cursus maar weer op, maar niet veel later verliest ze weer vocht en nu met bloedverlies erbij dus ze gaan naar huis. Arme vrouw twijfelde om de vk weer te bellen, maar ik kon haar gelukkig op het hart drukken dat ze dat toch echt moest doen nu. Het andere stel was ook een beetje van slag en die bleven nog best lang hangen. Toen ik eenmaal thuis was kreeg ik een berichtje dat ze in het ziekenhuis waren inmiddels met weeën en in de ochtend had ik het bericht dat ze die nacht is bevallen! Ik heb er zo slecht van geslapen, het heeft me erg bezig gehouden. Zoontje licht nog in de couveuse, maar maakt het gelukkig goed O+

Ik heb gister aan mijn dochter gevraagd of ze misschien bij de bevalling wil zijn. Ze is altijd erg geïnteresseerd in baby's en hoe deze geboren worden etc. Ik denk dat ze het wel aankan. Ik heb de geboorte van alle drie op film, dus we gaan samen naar deze films kijken. Dat vraagt ze al heel lang, dus ik ben benieuwd wat ze er van vindt. Kleine meisjes worden groot O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188262584
Ach jeetje Sicilia, kan me voorstellen dat je daardoor van slag bent. Veel te vroeg ;( maar wat goed dat je ze kon helpen, misschien hadden ze thuis toch langer gewacht te bellen.

En wat spannend je dochter bij de bevalling. Lijkt me heel mooi en waardevol kunnen zijn. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:43:31 #227
269689 crew  Viv
pi_188262745
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 09:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
maar wat goed dat je ze kon helpen, misschien hadden ze thuis toch langer gewacht te bellen.
Dat is wel zeker, als diegene zelfs bij bloedverlies moest worden overgehaald om weer te bellen. :Y Goed gedaan @Sicilia ! Ik dacht halverwege het verhaal nog dat je er een onontdekte blaasontsteking uit zou pikken. :D
pi_188262763
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 09:43 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is wel zeker, als diegene zelfs bij bloedverlies moest worden overgehaald om weer te bellen. :Y Goed gedaan @:sicilia ! Ik dacht halverwege het verhaal nog dat je er een onontdekte blaasontsteking uit zou pikken. :D
Haha ja ik zelf eerst ook! Ze had met 26 weken al een weekend in het ziekenhuis gelegen, met het vermoeden van een zwangerschapsvergiftiging, maar dat bleek een blaasontsteking te zijn!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188263356
Fijn om te horen dat ik kan niet de enige ben/was met dat gevoel en @mellow 🤣

@Ticootje: geniet ervan!

@sillie: gefeliciteerd *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188263681
Ik was ook team blaasontsteking :@ Wat een plotwending!

Niet geheel gek dat het je zo bezig houdt!

Ik vergat de 30 weken *O* voor Taxibaby.

Chan een jongen *O*

En nu ben ik alweer vergeten wat ik verder las :@
Schudden voor gebruik
pi_188277888
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:56 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Chan 2 zoons zijn tha bomb O+ Hoeveel jaar zit er straks tussen? Bij ons 7 jaar, en ze vinden elkaar hartstikke leuk, O is al weer bijna 10 maanden oud, en het wordt met de dag gaver. Ik snap dat je op wolkjes loopt sinds de echo :Y
Hier zit er straks ruim 10 jaar tussen, oudste is net jarig geweest :) Hij is nu al zo lief voor zn broer, geeft kusjes en aaitjes op mn buik, knuffelt de paar rompertjes die ik al gekocht heb om de haverklap en wil het liefst de totale inhoud van zn spaarpot besteden aan meer knuffeltjes, rompertjes, boekjes en overig babyspul. O+

Sicilia kan me voorstellen dat je daar toch even door van slag bent, maar wat fijn dat je ze ervan kon verzekeren toch echt te bellen naar de verloskundige!

Stippel wat heerlijk om met wurm samen te winkelen voor babykleertjes :D

Taxi balen, konden ze het oplossen?
pi_188279460
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 10:56 schreef Chan het volgende:

[..]

Hier zit er straks ruim 10 jaar tussen, oudste is net jarig geweest :) Hij is nu al zo lief voor zn broer, geeft kusjes en aaitjes op mn buik, knuffelt de paar rompertjes die ik al gekocht heb om de haverklap en wil het liefst de totale inhoud van zn spaarpot besteden aan meer knuffeltjes, rompertjes, boekjes en overig babyspul. O+

Wat lief van je oudste O+ En wauw,10 jaar ertussen, ik ben dan nieuwsgierig, by choice of door moeite met zwanger worden? :@
pi_188279506
Even een check, kan je door je zwangerschap ineens gevoelige tanden krijgen? Ik kan ineens geen ijskoude dranken meer verdragen.

Vooral mijn voortanden doen enorm pijn dan :X

(Anders moet ik morgen ff de tandarts bellen)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188279598
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:52 schreef _aurum_ het volgende:
Even een check, kan je door je zwangerschap ineens gevoelige tanden krijgen? Ik kan ineens geen ijskoude dranken meer verdragen.

Vooral mijn voortanden doen enorm pijn dan :X

(Anders moet ik morgen ff de tandarts bellen)
Het zou eerder je tandvlees kunnen zijn. Flossen, stoken en spoelen, als het daarmee niet weggaat zou ik pas bellen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188280078
Hmmz, tandvlees is gewoon ok. Geen problemen mee :?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188280194
Wat tof een 10 jarige enthousiaste brok broer!
Schudden voor gebruik
  FOK!fotograaf zondag 4 augustus 2019 @ 13:40:06 #237
148247 taxibabe
pi_188280339
Chan, wat een lieve broer krijgt de kleine zeg! O+
Voor mij is het de eerste, maar voor mijn vriend de derde. Hij heeft al 2 zoons, die zijn 19 en 22. Dus dit wordt echt een nakomertje, haha!

Met de ringen komt het een soort van goed. De juwelier kan er een 8 van maken, maar het zal niet supermooi worden. :{ Anders moet de hele gravure weggehaald worden en alles opnieuw graveren.
pi_188280979
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:50 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Wat lief van je oudste O+ En wauw,10 jaar ertussen, ik ben dan nieuwsgierig, by choice of door moeite met zwanger worden? :@
by choice :) Nou ja ik had best eerder gewild, maar niet in de omstandigheden die er toen waren.
pi_188282381
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 12:52 schreef _aurum_ het volgende:
Even een check, kan je door je zwangerschap ineens gevoelige tanden krijgen? Ik kan ineens geen ijskoude dranken meer verdragen.

Vooral mijn voortanden doen enorm pijn dan :X

(Anders moet ik morgen ff de tandarts bellen)
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 13:25 schreef _aurum_ het volgende:
Hmmz, tandvlees is gewoon ok. Geen problemen mee :?
Je tandvlees kan iets teruggetrokken zijn, dat hoef je niet per se te merken. Maar dan liggen je tandhalzen bloot en dus ook de zenuwen. Dat merk je wel!
pi_188289051
19 en 22 jaar ertussen dat is handig met oppas vinden :P
Schudden voor gebruik
pi_188293172


Gisteren de ouders, broer en zijn vrouw van mijn man (dat is hij pas net, dit is een huwelijksreis na 12,5 jaar baby O+ O+ ) het nieuws verteld met bovenstaande cakejes *O*

Saillant detail, de huwelijksreis was naar het vakantie huisje van de familie en ze weten dat onze zoon bij ons op de kamer slaapt. Ze zijn nu dus ook vrij precies op de hoogte van waar deze honeymoon baby dan precies verwekt is O-)
pi_188293417
Owww wat een leuke cakejes! Leuke manier van vertellen zo O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_188294178
Wat leuk!
Schudden voor gebruik
pi_188294539
Leuk, die cakejes!
pi_188294784
idd, leuk die cakejes!

Was 't veel gepriegel om de muisjes erin te krijgen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188295022
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:39 schreef _aurum_ het volgende:
idd, leuk die cakejes!

Was 't veel gepriegel om de muisjes erin te krijgen?
Nee hoor! Gaatje boren met appelboor. Muisjes er met je vingers of een theelepeltje in gieten :D en de overgebleven stukjes cake natuurlijk opeten. Het is al erg genoeg dat dat met het beslag niet mocht -O-
pi_188300579
Ik leef ook nog hoor! Tijd vliegt, week 30 en nu wel een buik. En blaasontsteking en ademnood haha.
Het gaat iig hartstikke goed. Buik meet vrij voor (terwijl ie niet huge is) that’s a first!
Hoest hier? @Ticootje
pi_188301373
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:17 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik leef ook nog hoor! Tijd vliegt, week 30 en nu wel een buik. En blaasontsteking en ademnood haha.
Het gaat iig hartstikke goed. Buik meet vrij voor (terwijl ie niet huge is) that’s a first!
Hoest hier? @:ticootje
Rond.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:57:44 #249
208890 June.
Seriously?
pi_188301988
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rond.
:P
Wil je pics van de buik delen?

Wij hebben afgelopen weekend de babykamer geschilderd. Het is echt heel mooi geworden. We hebben een muur geschilderd met geometrische driehoeken met de kleuren petrol, lichgrijs en blauwgroen O+
Shine bright like a diamond.
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:05:28 #250
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188302097
Ik had zojuist een accute aanval van pijn boven in m'n rug, een vreemd soort buikpijn, een gonzend hoofd en misselijkheid. Even voelde ik me heel zielig. Ik vraag me af of het voortekenen zijn.
Vriend heeft de rugpijn net weg gemasseerd en nu is de rest ook afgezwakt.....

Ik kijk er nu wel echt naar uit dat de bevalling begint.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188302616
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:57 schreef June. het volgende:

[..]

:P
Wil je pics van de buik delen?

Wij hebben afgelopen weekend de babykamer geschilderd. Het is echt heel mooi geworden. We hebben een muur geschilderd met geometrische driehoeken met de kleuren petrol, lichgrijs en blauwgroen O+
Ik heb geen foto’s..

Wij hebben inmiddels wel de box opstaan. Die heb ik het weekend jade groen geverfd. Er ligt een flink matras in, komt nog een boxkleed en boxbumper aan, dan kunnen ze lekker beneden slapen.

Vandaag intake gehad voor kraamzorg, dikke kans dat we die niet nodig hebben, maar dan blijft er wel couveuse nazorg over.

Eerste dag verlof: alle babykleertjes gewassen en mn kolfzooi uitgekookt.

What’s next?..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188302985
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:57 schreef June. het volgende:

[..]

:P
Wil je pics van de buik delen?

Wij hebben afgelopen weekend de babykamer geschilderd. Het is echt heel mooi geworden. We hebben een muur geschilderd met geometrische driehoeken met de kleuren petrol, lichgrijs en blauwgroen O+
dat klinkt mooi!

Pics van de kamer? :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_188305616
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb geen foto’s..

Wij hebben inmiddels wel de box opstaan. Die heb ik het weekend jade groen geverfd. Er ligt een flink matras in, komt nog een boxkleed en boxbumper aan, dan kunnen ze lekker beneden slapen.

Vandaag intake gehad voor kraamzorg, dikke kans dat we die niet nodig hebben, maar dan blijft er wel couveuse nazorg over.

Eerste dag verlof: alle babykleertjes gewassen en mn kolfzooi uitgekookt.

What’s next?..
(Leren) breien :P
Schudden voor gebruik
pi_188305671
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:05 schreef -Mellow- het volgende:
Ik had zojuist een accute aanval van pijn boven in m'n rug, een vreemd soort buikpijn, een gonzend hoofd en misselijkheid. Even voelde ik me heel zielig. Ik vraag me af of het voortekenen zijn.
Vriend heeft de rugpijn net weg gemasseerd en nu is de rest ook afgezwakt.....

Ik kijk er nu wel echt naar uit dat de bevalling begint.
Wel gewoon genoeg gedronken?
Ik hoop het voor je dat het je start is!
Schudden voor gebruik
pi_188305853
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:42 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

(Leren) breien :P
Nee daar ben ik het type niet voor.

Ik moet iets verzinnen voor de aankomende 4 weken. Desnoods doe ik de dakpannen door de vaatwasser ;)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188306442
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:05 schreef -Mellow- het volgende:
Ik had zojuist een accute aanval van pijn boven in m'n rug, een vreemd soort buikpijn, een gonzend hoofd en misselijkheid. Even voelde ik me heel zielig. Ik vraag me af of het voortekenen zijn.
Vriend heeft de rugpijn net weg gemasseerd en nu is de rest ook afgezwakt.....

Ik kijk er nu wel echt naar uit dat de bevalling begint.
Hopelijk een nachtje lekker slapen en daarna bevallen dan maar?
pi_188306528
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee daar ben ik het type niet voor.

Ik moet iets verzinnen voor de aankomende 4 weken. Desnoods doe ik de dakpannen door de vaatwasser ;)
Ik heb vrijwel alle kasten in huis opgeruimd, moet er nog twee :7 Productief verlof.
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:23:53 #258
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188306609
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:16 schreef Chan het volgende:

[..]

Hopelijk een nachtje lekker slapen en daarna bevallen dan maar?
Lekker slapen ja,dat zou ik heel graag doen, maar dat is er al weken niet meer bij. Ik stel het dus elke avond zo lang mogelijk uit.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:26:27 #259
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188306663
Fijn dat jullie nog productief kunnen zijn in jullie verlof. Ik zou ook graag wel van alles willen doen, maar anders dan een beetje lezen is er niet meer bij. Zodra ik enige tijd in beweging ben beginnen overal pijntjes.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188306763
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:26 schreef -Mellow- het volgende:
Fijn dat jullie nog productief kunnen zijn in jullie verlof. Ik zou ook graag wel van alles willen doen, maar anders dan een beetje lezen is er niet meer bij. Zodra ik enige tijd in beweging ben beginnen overal pijntjes.
De pijntjes vind ik ook het vervelendst van de laatste loodjes, kan ook minder op pad met de andere twee dan ik zou willen. Dit is alleen voor mij wel dé kans om op te ruimen dus ik doe het toch maar :')

Hopelijk begint je bevalling snel! En lezen is ook lekker toch, heb nu ook een Kobo Plus-abonnement.
pi_188307396
Ik doe ondertussen ook alleen nog maar kleine klusjes... En dan moet ik alweer liggen of hangen.

Vandaag het zwembad opgevouwen en toen was het alweer gedaan :')
Gelukkig had wurm ook echt nergens zin in dus we hebben samen een grote knikkerbaan op tafel gebouwd, spelletje gespeeld en veel gehangen.
Schudden voor gebruik
pi_188310021
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:26 schreef -Mellow- het volgende:
Fijn dat jullie nog productief kunnen zijn in jullie verlof. Ik zou ook graag wel van alles willen doen, maar anders dan een beetje lezen is er niet meer bij. Zodra ik enige tijd in beweging ben beginnen overal pijntjes.
Als productief zijn inhoudt dat je netflix kijkt, een boek leest of een beetje in de tuin hangt dan ben ik zeer productief ;) Ik doe wat kleine dingetjes maar echt heel fanatiek ergens mee bezig zijn zit er hier ook niet meer in
pi_188310077
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:20 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ik heb vrijwel alle kasten in huis opgeruimd, moet er nog twee :7 Productief verlof.
Ja ik was daarmee al een heel eind. Maar de kast met speelgoed/knutselzooi/spelletjes kan wel alweer.

Mooi klusje voor vandaag en morgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 augustus 2019 @ 09:28:13 #264
148247 taxibabe
pi_188310268
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:08 schreef Whoopje het volgende:

[..]

Als productief zijn inhoudt dat je netflix kijkt, een boek leest of een beetje in de tuin hangt dan ben ik zeer productief ;) Ik doe wat kleine dingetjes maar echt heel fanatiek ergens mee bezig zijn zit er hier ook niet meer in
Dat! We willen de woonkamer nog ff een beurt geven met plafond en muren schilderen. Maar waar ik normaal actief meeklus is het nu niet meer dan de randjes schilderen, behalve de plinten, want bukken of op de grond zitten lukt niet meer. Verder ben ik standby met een nat doekje voor druppels verf op de grond :P
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:26:25 #265
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188311002
Ik heb ook echt heel erg zin om te klussen/ knutselen
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188312177
Net zoals bij wurm is mijn creativiteit opgeslurpt door piertje.

Normaal freubel en ontwerp ik super veel, maar nu staat dat allemaal stil. Niet handig, daar ik nog de geboortekaartjes moet maken.

Morgen ook maar eens mijn geboorteplan opzetten. Bevalbad is als het goed is besteld O+
Schudden voor gebruik
  woensdag 7 augustus 2019 @ 00:15:21 #267
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188324339
Nog bedankt voor de breitip. Ik heb dat sinds m'n kindertijd niet meer gedaan maar wilde dat altijd weer eens oppikken. Bovendien had ik al m'n boeken en het internet al uit dus nu heb ik eindelijk wat goeie bezigheidstherapie die niet te veel inspanning vereist. Hoewel ik al snel kramp in m'n vingers kreeg. Maar ik ben vastberaden om baby beenwarmers te breien tot de bevalling begint :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 7 augustus 2019 @ 00:19:53 #268
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188324371
Mijn vriend heeft vandaag een haak in t plafond gemaakt zodat ik aan een stuk stof kan hangen tijdens de bevalling. Volgens mij ga ik daar heel veel aan hebben.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188325119
O+
Schudden voor gebruik
pi_188325574
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 00:15 schreef -Mellow- het volgende:
Nog bedankt voor de breitip. Ik heb dat sinds m'n kindertijd niet meer gedaan maar wilde dat altijd weer eens oppikken. Bovendien had ik al m'n boeken en het internet al uit dus nu heb ik eindelijk wat goeie bezigheidstherapie die niet te veel inspanning vereist. Hoewel ik al snel kramp in m'n vingers kreeg. Maar ik ben vastberaden om baby beenwarmers te breien tot de bevalling begint :)
Leuk zeg, Mellow. Ik ben sinds lange tijd weer aan het haken geslagen, dat is ook goeie bezigheidstherapie.

Ik sta op de camping (genieten O+) maar ik krijg steeds meer rugpijn 's nachts. Ik merk dat ik inmiddels best behoefte krijg aan een zijslaapkussen, maar dat past niet in de slaapzak. Dus ongemerkt draai ik de hele tijd in gekke houdingen :{
en het wordt 's nachts toch best fris dus een slaapzak is wel fijn.
pi_188325851
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 07:53 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Leuk zeg, Mellow. Ik ben sinds lange tijd weer aan het haken geslagen, dat is ook goeie bezigheidstherapie.

Ik sta op de camping (genieten O+) maar ik krijg steeds meer rugpijn 's nachts. Ik merk dat ik inmiddels best behoefte krijg aan een zijslaapkussen, maar dat past niet in de slaapzak. Dus ongemerkt draai ik de hele tijd in gekke houdingen :{
en het wordt 's nachts toch best fris dus een slaapzak is wel fijn.
Slaapzak openritsen en evt. een 2e erbij nemen mocht je het koud krijgen?
pi_188326638
Ja, dat ga ik vannacht proberen. Maar in een dichtgeritste slaapzak behoud je wel significant meer warmte.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 10:35:32 #273
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188327029
Vannacht hele nacht wakker gelegen van buikkramp en rugpijn (en gesnurk }:| )
Nu gebeurt er weinig, maar wel helemaal gesloopt.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 7 augustus 2019 @ 10:37:20 #274
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188327045
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:03 schreef B.ertha het volgende:
Ja, dat ga ik vannacht proberen. Maar in een dichtgeritste slaapzak behoud je wel significant meer warmte.
klein kussentje alleen onder je buik helpt ook.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:31:59 #275
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_188327796
Gisteren hebben wij een pretecho gehad met mijn ouders erbij. Bedoeling was 2D met uitgebreide uitleg. Dat mis je soms wel in het ziekenhuis. Ze zette ook even de 3D functie aan en stiekem was dat wel leuk.

Verder beetje vreemde week. Oma van mijn vriend overleden ;( Vrijdag de uitvaart en damn... Ik vervloek de hormonen. Vandaag ook een bruiloft en laatste afscheid dus lekker uit elkaar lopende dagen. Had weinig zin om iets nieuws te kopen en tot mijn verbazing pas ik in een jurkje wat ik in oktober ook aan had. Alleen reis iets meer buik aanwezig, :D

Vanmorgen ook naar de oogarts geweest ivm diabetes en dat was gelukkig allemaal goed.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fotograaf woensdag 7 augustus 2019 @ 12:52:16 #276
148247 taxibabe
pi_188329010
Poeh dat klinkt als een heftige week automatic_, sterkte met het verlies van oma. :*

Wij zijn net terug van de controle echo i.v.m. de niertjes, deze waren bij de 20 weken echo iets te groot. Maar ze zijn nu helemaal goed! Wurm was heerlijk aan het gapen en smakken, uberschattig! O+. Hij is een behoorlijke druktemaker in mijn buik, haha. Volgens de echoscopiste spande hij de kroon tot nu toe deze week. O-) Oh en hij weegt nu 1700 gram!
pi_188329156
Bikkel kampeerster Bertha!

Gecondoleerd Automatic, wat een rollercoasterweek! Sterkte!
En leuk van de echo. Wat vonden je ouders ervan?

Goede niertjesecho /druktemaker voor taxibabe! *O*
Schudden voor gebruik
  woensdag 7 augustus 2019 @ 13:37:08 #278
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188329804
@taxibabe: Stressvol zeg om daar vanaf de 20 weken over te tobben. Maar fijn dat het goed is allemaal.

gecondoleerd automatic

Ik heb zojuist mijn collega's voor het eerst zonder mij op pad geholpen met de hele toko naar een van mijn favo festivals. Superspannend en ik wil zo graag mee. Ik mis mijn werk :')

* -Mellow- gaat maar weer verder met breien
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  FOK!fotograaf woensdag 7 augustus 2019 @ 13:59:32 #279
148247 taxibabe
pi_188330228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:37 schreef -Mellow- het volgende:
@:Taxibabe: Stressvol zeg om daar vanaf de 20 weken over te tobben. Maar fijn dat het goed is allemaal.

Dat viel gelukkig wel mee. We hebben toen ook al uitleg gekregen dat het geen groot probleem was. De waarde bij 20 weken mag maximaal 5 zijn en het was 5,5. Bij deze echo moest het onder de 10 zijn. Als het boven de 10 zou zijn, zou wurm na de geboorte gecontroleerd moeten worden en waarschijnlijk direct antibiotica krijgen om blaasontsteking te voorkomen.

Ze zei toen al de waarde maar minimaal te hoog was en dat wurm waarschijnlijk nog moest plassen. Als hij voor de echo had geplast, dan was de waarde onder de 5 geweest.

Dus op zich maakte ik mij geen zorgen, maar wel superfijn dat hij straks niet direct aan de antibiotica hoeft! *O*
pi_188330760
Sterkte automatic..
pi_188330778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:52 schreef taxibabe het volgende:
Poeh dat klinkt als een heftige week automatic_, sterkte met het verlies van oma. :*

Wij zijn net terug van de controle echo i.v.m. de niertjes, deze waren bij de 20 weken echo iets te groot. Maar ze zijn nu helemaal goed! Wurm was heerlijk aan het gapen en smakken, uberschattig! O+. Hij is een behoorlijke druktemaker in mijn buik, haha. Volgens de echoscopiste spande hij de kroon tot nu toe deze week. O-) Oh en hij weegt nu 1700 gram!
Das al een heel kind he? Kun je het je voorstellen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188331091
Wat ga je breien mellow?
Schudden voor gebruik
  woensdag 7 augustus 2019 @ 15:25:41 #283
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188331675
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:55 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat ga je breien mellow?
baby beenwarmers. Heb er net eentje af, maar echt netjes is het niet geworden. Ik moet nog even goed oefenen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188333473
*piept binnen* Mellow! Ik geloof dat wij rond dezelfde tijd uitgerekend waren. Als ik het goed begrijp, zit ukje nog even intern?
He puts up with my extravagance and my nonsense
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:20:14 #285
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188333563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:14 schreef Athenais het volgende:
*piept binnen* Mellow! Ik geloof dat wij rond dezelfde tijd uitgerekend waren. Als ik het goed begrijp, zit ukje nog even intern?
Ik zit nu op 39+3 Jij?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188333592
Miskraam in december, maar ik ben een heuse lurker van OUD geworden ( :') Rare effecten dat zo'n zwangerschap heeft) en ik zag ineens je naam voorbij komen en moest aan je denken.
He puts up with my extravagance and my nonsense
  woensdag 7 augustus 2019 @ 17:23:21 #287
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_188333614
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:22 schreef Athenais het volgende:
Miskraam in december, maar ik ben een heuse lurker van OUD geworden ( :') Rare effecten dat zo'n zwangerschap heeft) en ik zag ineens je naam voorbij komen en moest aan je denken.
Ah bah. Vind je het nu moeilijker met de naderende UD?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_188333671
Die is eigenlijk vandaag en ik (we) vinden het lastig en allemaal maar stom en kut maar tegelijkertijd... Goh ja, wel het besef dat ik echt heel erg graag met deze man kinderen wil en het hele feest. Het rammelt aan alle kanten, ik kan heerlijk wegdromen en ik zie enorm uit naar de toekomst. Nogal een omslag voor een Toos Ik-blijf-kinderloos.

Maar ik hoor hier verder niet helemaal thuis, dus ik piep er weer tussenuit. ;)
He puts up with my extravagance and my nonsense
  FOK!fotograaf woensdag 7 augustus 2019 @ 17:45:42 #289
148247 taxibabe
pi_188334000
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das al een heel kind he? Kun je het je voorstellen?
Ja maf hé, ik vind het echt zo bijzonder allemaal! Heb ook een hele lieve echo meegekregen, een deel van het gezichtje van de voorkant. T'is net of hij een kusje geeft. :* O+
pi_188334303
Wat fijn dat alles goed is @taxibabe

Athenais :*
pi_188343108
Nieuw! Ongebruikt met standaard en matras
http://link.marktplaats.n(...)&utm_content=app_ios Met pijn in mijn hart.. maar ik kan m echt niet kwijt hier
Gloednieuw!
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 10:57:49 #292
447051 crew  Peejtur
pi_188343390
Link lijkt niet goed te zijn.
pi_188343424
Gewoon openen in de app, doet het prima.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_188343931
Hier doet ie 't ook niet in de app. Maar heb de android app, zou dat uitmaken?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 11:40:10 #295
447051 crew  Peejtur
pi_188344044
Ik krijg alleen een overzicht te zien.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 12:29:00 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188344756
iPhone app werkt ook niet..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188344909
quote:
Nog steeds startpagina overzicht...
pi_188345041
Als je de link kopieert en plakt in je browser doet ie 't wel :)

En whuuut KD! Kan je 'm niet in de huiskamer zetten dan? Hij is zo mooi!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 12:53:16 #300
447051 crew  Peejtur
pi_188345123
Dat zal dan vast iets met FOK! te maken hebben.
  Moderator donderdag 8 augustus 2019 @ 12:53:23 #301
447051 crew  Peejtur
pi_188345124
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')