abonnement Unibet Coolblue
pi_188180955

In Vive le vélo blikt Karl Vannieuwkerke elke avond in goed gezelschap en op een tot de verbeelding sprekende locatie terug op de voorbije Tourdag. Door de ‘Grand Départ’ in Brussel begint Karl er een dag vroeger aan dan gewoonlijk: op vrijdag 5 juli. Het Vive le vélo-circus slaat drie dagen z’n tenten op in Brussel en steekt op maandag 8 juli de Belgisch-Franse grens over. In Frankrijk zet Karl zijn tafel neer aan kastelen en abdijen, aan een meer, op pleintjes en op een prachtige bergweide.

Net als vorig jaar ontvangt Karl iedere avond drie fijne gasten aan z’n tafel. Vaste Vive le vélo-analisten Eddy Planckaert, Bert De Backer, Sven Nys en Bram Tankink zijn opnieuw van de partij en krijgen het gezelschap van Marijn de Vries en Jan Bakelants. Ook onder meer Victor Campenaerts, Lieven Van Gils, Fatma Taspinar, Tom Van Dyck, Luc Appermont, Koen Naert, Linde Merckpoel, Stig Broeckx, Louis Vervaeke, Allan Peiper, Bjorg Lambrecht, Rik Samaey en Axel Merckx hebben hun komst al bevestigd.

De eerste drie dagen in Brussel blikt Karl terug op de eerste Tourzege van Eddy Merckx in 1969. Maar de Tour 2019 staat ook in het teken van 100 jaar gele trui. Reden genoeg om vanaf maandag 8 juli dagelijks een opmerkelijke verhaal te brengen over le maillot jaune. En natuurlijk wordt er ook veel aandacht besteed aan alle pracht die Frankrijk te bieden heeft.

Ook Sammy Neyrinck en Maarten Vangramberen maken opnieuw deel uit van de VLV-karavaan. Stem Gorky - Mia in de Top 2000.Sammy brengt dagelijks een reportage uit de buik van het peloton. Maarten ontvangt elke avond de renner van de dag aan zijn tafel. Kijkers kunnen de gesigneerde shirts en Maartens tafel winnen, de opbrengst van alle sms’en gaat integraal naar Kom op tegen kanker.

De Gasten:
24/jul woe rit 17 Pont du Gard > Gap Bram Tankink, Louis Vervaeke en Nicky Degrendele
25/jul don rit 18 Embrun > Valloire Bram Tankink, Gianni Vermeersch en Kristof De Kegel
26/jul vri rit 19 Saint-Jean-de-Maurienne > Tignes Eddy Planckaert, Jeroen Denaeghel en Allan Peiper
27/jul zat rit 20 Albertville > Val Thorens Eddy Planckaert, Hendrik Redant en Bjorg Lambrecht
28/jul zon rit 21 Rambouillet > Paris Champs-Élysées Eddy Planckaert en Jan Bakelants
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_188180991
Tot volgend jaar
pi_188181013
Iets teveel quatschgasten dit jaar voor mijn gevoel, desondanks altijd fijn :).
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_188181019
Volgend jaar hopelijk meer Eddy en Jan.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 juli 2019 @ 23:02:07 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188181025
Tot volgend jaar dan maar :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 28 juli 2019 @ 23:02:27 #6
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188181029
lama
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188181413
Betere duider dan Jan ga je volgens mij niet vinden, altijd al gezegd.
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 23:26:15 #8
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_188181433
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:24 schreef showtimer het volgende:
Betere duider dan Jan ga je volgens mij niet vinden, altijd al gezegd.
Erg genoten van Jan vandaag.

Totaal niet genoten van Karl, alle Belgen moeten weg bij Jumbo om hun eigen carrière te redden blijkbaar. Blijft een vreselijke volksmenner.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_188181456
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:24 schreef showtimer het volgende:
Betere duider dan Jan ga je volgens mij niet vinden, altijd al gezegd.
De Karsten is ook heerlijk wat mij betreft.
pi_188181460
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
alle Belgen moeten weg bij Jumbo om hun eigen carrière te redden blijkbaar
Ik snap sowieso heel weinig van dat soort takes. Waarom zien dat soort figuren niet in dat een Wout van Aert en Laurens De Plus veel profijt hebben van het Jumbo-systeem en veel ploegen dat veel en veel slechter voor elkaar hebben?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 23:31:02 #11
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_188181514
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:28 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Ik snap sowieso heel weinig van dat soort takes. Waarom zien dat soort figuren niet in dat een Wout van Aert en Laurens De Plus veel profijt hebben van het Jumbo-systeem en veel ploegen dat veel en veel slechter voor elkaar hebben?
Dat lijkt me absoluut een feit. Daarnaast is het natuurlijk op dit moment ook logisch dat De Plus en Van Aert in dienst moeten rijden. Gelukkig gaf Jan terecht aan dat iemand als De Plus door kan groeien tot kopman in de toekomst als hij zichzelf blijft ontwikkelen. Die gedachtegang leek bij Karl totaal te ontbreken.

En zelfs terwijl Van Aert in dienst reed won hij nog een rit en mocht hij voluit gaan in de tijdrit, dus waar hebben we het in hemelsnaam over.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_188181567
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dat lijkt me absoluut een feit. Daarnaast is het natuurlijk op dit moment ook logisch dat De Plus en Van Aert in dienst moeten rijden. Gelukkig gaf Jan terecht aan dat iemand als De Plus door kan groeien tot kopman in de toekomst als hij zichzelf blijft ontwikkelen. Die gedachtegang leek bij Karl totaal te ontbreken.

En zelfs terwijl Van Aert in dienst reed won hij nog een rit en mocht hij voluit gaan in de tijdrit, dus waar hebben we het in hemelsnaam over.
Van Aert terzijde; inzake De Plus is het nog meer debiel. Voordat hij dit jaar bij Jumbo aansloot, had hij natuurlijk nog niet de status die hij nu wel heeft. Op basis van een halfjaar zou De Plus dan moeten eisen dat hij meer wil? Kom toch op, Karl. Dat grenst aan het krankzinnige.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_188181740
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

De Karsten is ook heerlijk wat mij betreft.
Van de actieve profs bedoelde ik eigenlijk. Karsten was erg laks, heeft het gelukkig wel goed opgepakt als veelgevraagde Eurosporter, maar schroomt nog steeds niet om als een heuse Jan Mulder bij een televisietafel aan te schuiven zonder iets gezien te hebben.
pi_188181757
Heb je het slotweekend wel kunnen kijken @showtimer?
pi_188181864
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 23:49 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heb je het slotweekend wel kunnen kijken @:showtimer?
Ik heb de juniorenkoersen en het criterium gezien ja. Nu de Pinot doc nog ergens vinden, schijnt serieus goed te zijn.
pi_188181942
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 00:00 schreef showtimer het volgende:

[..]

Ik heb de juniorenkoersen en het criterium gezien ja. Nu de Pinot doc nog ergens vinden, schijnt serieus goed te zijn.
Ze hebben hem de hele Tour gevolgd?
pi_188181955
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 00:06 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Ze hebben hem de hele Tour gevolgd?
Oui.

Nicogeay twitterde op zondag 28-07-2019 om 07:31:15 Ce soir à 22h sur @France2tv, avec @BriceBAUBIT @malinstephan et Mathieu Salmon, on vous propose un film sur le Tour de @ThibautPinot. Il montre un immense champion et un homme vrai. Merci à Thibaut, aux coureurs, au staff de @GroupamaFDJ d’avoir accepté notre caméra #avecthibaut https://t.co/v2yWwuLxje reageer retweet
pi_188182010
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 00:07 schreef showtimer het volgende:

[..]

Oui.

Nicogeay twitterde op zondag 28-07-2019 om 07:31:15 Ce soir à 22h sur @:France2tv, avec @:BriceBAUBIT @:malinstephan et Mathieu Salmon, on vous propose un film sur le Tour de @:ThibautPinot. Il montre un immense champion et un homme vrai. Merci à Thibaut, aux coureurs, au staff de @:GroupamaFDJ d’avoir accepté notre caméra #avecthibaut https://t.co/v2yWwuLxje reageer retweet
Interessant, genoeg pieken en dalen voor een documentaire. Hij zal toch eeuwig met een 'wat als-gevoel' rond blijven lopen. Dit was l'année ou jamais ben ik bang.
pi_188182113
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 00:11 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Interessant, genoeg pieken en dalen voor een documentaire. Hij zal toch eeuwig met een 'wat als-gevoel' rond blijven lopen. Dit was l'année ou jamais ben ik bang.
julienpretotRTR twitterde op zondag 28-07-2019 om 23:06:34 "I've understood that only the Tour counts... I'm gonna commit to the Tour, because now, for me, cycling is the Tour" - Pinot. reageer retweet
Ziet hij zelf anders. Wel jammer dat de Italofiel in Thibaut (Solo la vittoria è bella) blijkbaar weg is.
pi_188182200
quote:
9s.gif Op maandag 29 juli 2019 00:21 schreef showtimer het volgende:

[..]

julienpretotRTR twitterde op zondag 28-07-2019 om 23:06:34 "I've understood that only the Tour counts... I'm gonna commit to the Tour, because now, for me, cycling is the Tour" - Pinot. reageer retweet
Ziet hij zelf anders. Wel jammer dat de Italofiel in Thibaut (Solo la vittoria è bella) blijkbaar weg is.
Hij had zijn deelname voor 2020 nog dezelfde dag bevestigd ja.

Op zich is dat nog wel te combineren met een piek rond het WK en Italiaanse najaar.
pi_188182726
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 00:30 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Hij had zijn deelname voor 2020 nog dezelfde dag bevestigd ja.

Op zich is dat nog wel te combineren met een piek rond het WK en Italiaanse najaar.
Interesse in de docu?
pi_188184290
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 01:20 schreef showtimer het volgende:

[..]

Interesse in de docu?
Zeker.
pi_188184693
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:12 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Zeker.

Staat inmiddels ook zonder geoblock op youtube. Weet niet of de Franse tv dat zo leuk vindt, dus misschien even downloaden voor hij offline gaat.
  maandag 29 juli 2019 @ 10:13:19 #24
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188184954
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2019 09:52 schreef showtimer het volgende:

[..]


Staat inmiddels ook zonder geoblock op youtube. Weet niet of de Franse tv dat zo leuk vindt, dus misschien even downloaden voor hij offline gaat.
Wat als je geen Frans spreekt?
pi_188185010
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:13 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wat als je geen Frans spreekt?
Euhm, die automatisch vertaalde ondertiteling op youtube zal altijd wel iets helpen zeker?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')