Denk niet dat die slechter is tbh, maar eerder allebei niet goed genoeg.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe slecht moet die Geertruida wel niet zijn als hij van Beek/vd Heijden niet uit de basis kan spelen?
Ja, technische middenvelder dan.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:48 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Klopt. Al speelt Feyenoord officieel niet echt met een 10 natuurlijk.
Goede argumenten geef je wel.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:47 schreef kapiteintje het volgende:
Je maakt jezelf nog belachelijker dan Klaasweetalles.
10 nieuwe spelers.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:49 schreef kapiteintje het volgende:
Nou, duidelijker kan het niet worden voor Sjaak wat we nodig hebben.
Je quote mij verkeerd idioot. Plak die lachwekkende zin bij je eigen quote. @onlogischquote:Op zondag 28 juli 2019 14:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Goede argumenten geef je wel.
Nu weet ik al weer waarom ik hier bijna nooit meer postte.
Vente kan er he-le-maal geen reet van.
echt he met een andere cv en spits sta je 1-0 voor.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:49 schreef kapiteintje het volgende:
Nou, duidelijker kan het niet worden voor Sjaak wat we nodig hebben.
Van Beek en Vente vervangen en je bent al een heel eind.quote:
Dit.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van Beek en Vente vervangen en je bent al een heel eind.
Gastje is echt belachelijk snel en flexibel, wint ook echt veel van die rommelige duels op snelheid. Hij loopt ook echt op álles.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:52 schreef aTypisch het volgende:
Sini speelt ook wel aardig in de voorbereiding he? Wel lekker snelle vis.
Ja, eerste wat ze dan moeten doen is Berghuis wat extra monnies geven. Salarisplafond voor de toppers omhoog.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:53 schreef kapiteintje het volgende:
En als die investeerders serieus zijn dan verkoop je Berghuis ook gewoon niet, daar heb je nog 4-5 jaar top plezier van.
ja, alstie ook nog wat rust had en een iets betere positionering was het een wereldkeepertquote:Op zondag 28 juli 2019 14:55 schreef kapiteintje het volgende:
Vermeer zijn reflexen zijn wel echt ziek hoor.
Van dat hoog druk zetten en voetballen op de helft van de tegenstander komt deze pot ook niks terecht.quote:
Jaap speelt aanvallender hé, dan is dit een beetje het gevolg. Het is te hopen dat men er ooit nog enige vorm in kan krijgen verdedigend.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord is een vreemde combinatie van debiele verdedigende circus faalacties gecombineerd met een aantal lekkere aanvallen, beter dan we onder Gio hebben gezien...
Wat moet ik hier nu weer van denken.
Dat de kwaliteit niet achterin staat.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord is een vreemde combinatie van debiele verdedigende circus faalacties gecombineerd met een aantal lekkere aanvallen, beter dan we onder Gio hebben gezien...
Wat moet ik hier nu weer van denken.
Ach, als hij nu in de Bilal rol kan door hem in te brengen als je wat diepte wil is toch prima voor 1.5 miljoen?quote:Op zondag 28 juli 2019 14:56 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Heeft 1,5 jaar moeten acclimatiseren maar dan heb je ook wat
Elke keer dat ik iets veelbelovends zie is het ofwel vanuit een combinatie met Kokcu, ofwel is het een diepe bal. Ik ben echt tegen het blijven opstellen van Larsson. Hij heeft inmiddels genoeg kansen gehad en gaat echt niet beter worden dan het niveau wat hij nu heeft.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Aanvallend heb ik nu al meer moois gezien dan onder twee jaar Gio.
Verdedigend is het lachwekkend.
Het is een beetje alsof je bij FIFA met 442 gaat spelen of 3-5-2. Bij het eerste maak je weinig goals, maar krijg je er ook weinig tegen. Bij het tweede win je ofwel met 5-3 ofwel wordt je compleet afgeslacht. Jaap wordt liever afgeslacht met attractief voetbal.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jaap speelt aanvallender hé, dan is dit een beetje het gevolg. Het is te hopen dat men er ooit nog enige vorm in kan krijgen verdedigend.
Vind hem ook al opvallend sterk qua lichaam. Blijft toch regelmatig goed rechtop staan in duels. Zó klein is hij ook weer niet.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:58 schreef aTypisch het volgende:
Ik ga denk ik een shirtje nemen met Kokcu.
De eerste Feyenoorder na Ono die ik achterop zou nemen.
Gewoon goed volwassen lichaam ja. Komt uit 2000 hé.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Vind hem ook al opvallend sterk qua lichaam. Blijft toch regelmatig goed rechtop staan in duels. Zó klein is hij ook weer niet.
Sinisterra en Berghuis spelen primaquote:
Berghuis speelt goed met elke speler die goed kan combineren en/of een fatsoenlijke looplijn kan maken.quote:
Beter spelen dan van Beek is nou niet echt een goede graadmeter.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij speelt best redelijk hoor.
Beter dan vBeek
Wat ben je toch een verschrikkelijk irritant figuur.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:00 schreef onlogisch het volgende:
Dat Southampton weet niet waar het het zoeken moet.
Ok, maar zo'n kans als hij had mag je never nooit naast de paal schieten als spits.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij speelt best redelijk hoor.
Beter dan vBeek
Gras is groen.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:01 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Wat ben je toch een verschrikkelijk irritant figuur.
Tsja, kan gebeuren wel natuurlijk. Het is net als met FIFA, die mis je soms ook.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ok, maar zo'n kans als hij had mag je never nooit naast de paal schieten als spits.
Maak je me nou belachelijk godverredommequote:Op zondag 28 juli 2019 15:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Tsja, kan gebeuren wel natuurlijk. Het is net als met FIFA, die mis je soms ook.
Maar er moet wel gewoon een andere spits komen of in.
Ben echt bang dat er niks meer gaat komenquote:Op zondag 28 juli 2019 15:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Aanvallend loopt het echt lekker ja.
Kun je nagaan hoe het zou lopen als er ook nog eens een fatsoenlijke spits zou staan.
Alsjeblieft niet, het is al zo'n kakafonie aan zichzelfoverschattende karakters in dit elftal.quote:
Denk alleen in geval van buitenkansje. Op zich zijn er genoeg transfervrije opties als je maar genoeg salaris kan betalen. Daar ligt een beetje het probleem denk ik bij Feyenoord.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ben echt bang dat er niks meer gaat komen
Ja, 1 miljoen bruto ofzo ligt denk ik het plafond. Dat is niet veel meer, hou je 500k over. Dat kun je in China per maand verdienen als je een beetje spits bent.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Denk alleen in geval van buitenkansje. Op zich zijn er genoeg transfervrije opties als je maar genoeg salaris kan betalen. Daar ligt een beetje het probleem denk ik bij Feyenoord.
Pellegodquote:Op zondag 28 juli 2019 15:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja, 1 miljoen bruto ofzo ligt denk ik het plafond. Dat is niet veel meer, hou je 500k over. Dat kun je in China per maand verdienen als je een beetje spits bent.
Er móét een verdediger komen wel. Dit is echt te erg.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ben echt bang dat er niks meer gaat komen
Dan komt er dus niks meer bij.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Denk alleen in geval van buitenkansje. Op zich zijn er genoeg transfervrije opties als je maar genoeg salaris kan betalen. Daar ligt een beetje het probleem denk ik bij Feyenoord.
Die zal er nog wel komen vermoed ik.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Er móét een verdediger komen wel. Dit is echt te erg.
#schuldvangioquote:Op zondag 28 juli 2019 15:10 schreef aTypisch het volgende:
hahaha dat voetbal achterin kan echt niet
Is ook wel een verademing tov dat eeuwige naar binnen trekken van Larsson, waar Gio blijkbaar zo op geilde.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:13 schreef Irritatie100 het volgende:
Op die kneuzenkermis achterin na vind ik het eigenlijk best aardig gaan. Al zou een spits erbij geen overbodige luxe zijn.
Die Sinisterra bevalt me vandaag wel eigenlijk, zou mooi zijn als ie dit kan doortrekken.
Het bizarre is dat dit nou een aantal seizoenen zo gaat maar ik helemaal niemand binnen Feyenoord hoor over de mogelijke oorzaken zoals verkeerde trainingsmethoden.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:14 schreef Tomatenboer het volgende:
We hebben gewoon bijna een heel elftal aan geblesseerden.
geildelquote:Op zondag 28 juli 2019 15:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Is ook wel een verademing tov dat eeuwige naar binnen trekken van Larsson, waar Gio blijkbaar zo op geilde.
In een pot als deze speel je ook veel beter met Jan Arie.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:16 schreef Haringkop het volgende:
Van Beek en Botteghin brengen met hun achterlijke opbouw iedere keer de ploeg in gevaar.
@raymondverheijenquote:Op zondag 28 juli 2019 15:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het bizarre is dat dit nou een aantal seizoenen zo gaat maar ik helemaal niemand binnen Feyenoord hoor over de mogelijke oorzaken zoals verkeerde trainingsmethoden.
Ze kunnen toch niet werkelijk denken dat het allemaal maar pech is..?
Komt omdat je met Feyenoord zoveel internationals en Europese duels hebt. Is gewoon overbelasting van de spelers.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het bizarre is dat dit nou een aantal seizoenen zo gaat maar ik helemaal niemand binnen Feyenoord hoor over de mogelijke oorzaken zoals verkeerde trainingsmethoden.
Ze kunnen toch niet werkelijk denken dat het allemaal maar pech is..?
Als er niks veranderd spelen we volgende week 3 - 3 gelijk tegen Sparta.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:20 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik ben niet ontevreden, als ik de achterhoede gewoon vergeet.
Spelers die het niveau aankunnen zijn ook gewoon minder vaak geblesseerd.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Het is ook de scouting. Feyenoord trekt enorm veel blessuregevoelige spelers aan.
Spelers als Vilhena, Ahmadi en Berghuis zijn nooit geblesseerd geweest zo’n beetje.
Jørgensen, Haps en stJuste bewijzen anders graag het tegendeel.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:24 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Spelers die het niveau aankunnen zijn ook gewoon minder vaak geblesseerd.
Nee, de tweede helft is een beetje plichtmatig.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:57 schreef kapiteintje het volgende:
De tweede helft kan hier niet echt op animo rekenen.
Had zo'n Bannis of Azarkan nog wel eens willen zien.quote:Op zondag 28 juli 2019 15:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, de tweede helft is een beetje plichtmatig.
nu dusquote:Op zondag 28 juli 2019 15:59 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Had zo'n Bannis of Azarkan nog wel eens willen zien.
vente is een aardige speler in een systeem met een spits naast hem die alles heeft wat hij niet heeft.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Gozertje heb je veel meer aan dan Vente, let maar op.
Tegenwoordig moet je als spits toch wel in een bepaalde kwaliteit uitblinken. Vente blinkt in niks uit, als hij een bal in de diepte krijgt dan stopt hij al met rennen omdat hij weet dat hij het toch niet haalt.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
vente is een aardige speler in een systeem met een spits naast hem die alles heeft wat hij niet heeft.
zo speelt bijna geen club meer.
En spits..quote:Op zondag 28 juli 2019 15:20 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik ben niet ontevreden, als ik de achterhoede gewoon vergeet.
Wie was hier ook alweer Burger-fan? @Scrummie2.0?quote:
ziet dat Fer beter is ja.quote:
Yep.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wie was hier ook alweer Burger-fan? @:Scrummie2.0?
1. Hij verliest alle duelsquote:
Visionairquote:
Ja, ik hou er wel van. Lefgozertje.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Visionair
Nee, moeten nog maar zien of hij dit niveau volhoudt. Burgertje gelooft ook wel erg in zichzelf he haha.
Onzichtbaar is voor jeugdspelers eigenlijk al gewoon goed vind ik. Betekent dat ze iig niets slechts doen.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:18 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja, ik hou er wel van. Lefgozertje.
Maar vond hem deze pot redelijk, eerste helft vrij onzichtbaar, 2e helft prima.
Kelly speelt niet op de 6 positie.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:20 schreef kapiteintje het volgende:
Pluspunten van deze pot:
- Fer wederom prima gespeeld
- Sinisterra blijkt zowaar gewoon te kunnen voetballen
- Burger lijkt een leuke opvulling van de selectie te zijn.
- Kokcu weer prima stabiel, mooi goaltje gepakt.
Minpunten van deze pot
-Van Beek
- Botteghin
- Kelly die totaal misplaatst lijkt op de 6 positie (echt wat is Stam denkende?)
- Vente is niveau Excelsior
Jawel toch? Of speelt burger daar nu? Ben met half oog aan 't kijkenquote:Op zondag 28 juli 2019 16:21 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Kelly speelt niet op de 6 positie.
Ja, burger is nu de laatste middenvelder.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:22 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jawel toch? Of speelt burger daar nu? Ben met half oog aan 't kijken
Ah ok. Dan weten we dat Kelly niet alleen op de 6 niks toevoegt, maar ook verder vooruitgeschoven geen potten kan breken.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:23 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja, burger is nu de laatste middenvelder.
Tja, ik vind hem best redelijk invallen.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:23 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ah ok. Dan weten we dat Kelly niet alleen op de 6 niks toevoegt, maar ook verder vooruitgeschoven geen potten kan breken.
Dat Sparta goals gaat maken is wel een zekerheidje ja.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:24 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Alvast een voorspelling voor volgende week: 5-2.
Ik vind dat hij het spel vaak vertraagt.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:24 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Tja, ik vind hem best redelijk invallen.
Met de huidige selectie: 3 - 3.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:24 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Alvast een voorspelling voor volgende week: 5-2.
Grappig wel, want ik vond het juist opvallend dat ie vaak direct naar voren speeltquote:Op zondag 28 juli 2019 16:25 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik vind dat hij het spel vaak vertraagt.
Maar als je het met een Kokcu vergelijkt gaat het allemaal wel erg traag.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Grappig wel, want ik vond het juist opvallend dat ie vaak direct naar voren speelt
Sparta stelt verdedigend niet veel voor, maar ons scorend vermogen is zonder nieuwe spits om te janken.quote:
Ik denk dat zo'n Botteghin ook wel erg ontlast wordt met een normale verdediger naast zich. Met een van Beek weet je werkelijk nooit waar je aan toe bent en kan me ook voorstellen dat je daar zelf ook wat onzeker en anders van gaat voetballen.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:30 schreef fetX het volgende:
Ik heb eigenlijk best goede dingen gezien vandaag. Het middenveld was prima en aanvallend ok. Verdediging blijft heel triest...
Valt mee. Middenveld was prima. Kokcu is echt een God en Burger deed het erg goed.quote:Op zondag 28 juli 2019 14:19 schreef JR-Style-93 het volgende: [..] Lol wat een armoedig middenveld, alleen die Kokcu is wel aardig.
Sinisterra deed het ook gewoon erg goed. Berghuis ook in orde. Dan heb je al gewoon 6 posities die het goed deden. Heb niet echt op Haps gelet, maar ik vind dat ook geen probleempositie, zelfde geldt voor Vermeer. Zet bij elke andere ploeg 3 hele matige spelers erin en je ziet hetzelfde, daar kun je gewoon niet tegenop voetballen. Iedereen die op welk niveau gespeeld heeft weet al hoe vermoeiend het is om met één zo'n speler in het veld te staan.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:32 schreef fetX het volgende:
[..]
Valt mee. Middenveld was prima. Kokcu is echt een God en Burger deed het erg goed.
Met een verdediger en een goede spits gaan we heel dik derde worden. Zo slecht was het allemaal niet, behalve centraal achterin.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Sinisterra deed het ook gewoon erg goed. Berghuis ook in orde. Dan heb je al gewoon 6 posities die het goed deden. Heb niet echt op Haps gelet, maar ik vind dat ook geen probleempositie, zelfde geldt voor Vermeer. Zet bij elke andere ploeg 3 hele matige spelers erin en je ziet hetzelfde, daar kun je gewoon niet tegenop voetballen. Iedereen die op welk niveau gespeeld heeft weet al hoe vermoeiend het is om met één zo'n speler in het veld te staan.
Oh, ik schakelde net in. Dat eerste had ik niet gehoord. Ik hoorde alleen dat hij er niks over kon zeggen in de zin van ik kan/mag daar geen uitspraken over doen.quote:Op zondag 28 juli 2019 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Duidelijke uitspraak van Stam zojuist op Fox: "Ik hoop wel dat er deze week nog wat spelers bijkomen" en "helaas speelt er op dit moment niets".
Hopelijk gaat Sjakie luisteren.
Er zit gewoon wel potentie in idd. Je hebt gewoon een spits en een CV nodig (of desnoods een rechtsback dat St. Juste centraal kan). That's all. Verder ga je echt met Ajax niet wedijveren, maar dat wist je vantevoren al.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:02 schreef fetX het volgende:
En toch heb ik een redelijk positief gevoel overgehouden aan deze wedstrijd, met in acht neming dat we nog een verdediger en een (back-up) spits gaan halen.
Kokcu, Sinisterra, Burger vielen mij positief op. Aanvallend en op het middenveld lieten ze best aardige dingen zien.
Aan Fer merk je wel echt dat hij nog wedstrijdritme mist. Vente kan er niets van. Net als vBeek. En Kelly, tsja. Kan prima voetballen, maar zijn fysiek is lachwekkend. Gaat normaliter ook bankzitter worden lijkt me toch.
Klopt, dat hoeft ook niet en is kansloos. Worden gewoon derde. Maar laat dit jaar wat jeugdspelers ontwikkelen en selecteer langzaam door en dan kun je volgend jaar best een serieuze aanval doen op plek 2.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er zit gewoon wel potentie in idd. Je hebt gewoon een spits en een CV nodig (of desnoods een rechtsback dat St. Juste centraal kan). That's all. Verder ga je echt met Ajax niet wedijveren, maar dat wist je vantevoren al.
Jup, prachtig genoten van Stam tot nu toe.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Klopt, dat hoeft ook niet en is kansloos. Worden gewoon derde. Maar laat dit jaar wat jeugdspelers ontwikkelen en selecteer langzaam door en dan kun je volgend jaar best een serieuze aanval doen op plek 2.
Stam bevalt mij tot nu toe wel hoor. Veel leukere dingen gezien dan onder Gio. Nu al
Je begrijpt best wat ik bedoel, ongelooflijke Hans.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jup, prachtig genoten van Stam tot nu toe.
Vooral die potjes waardoor heel de stad op zijn kop stond.Neverforget.
Vermoeiend.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jup, prachtig genoten van Stam tot nu toe.
Vooral die potjes waardoor heel de stad op zijn kop stond.Neverforget.
Maar zullen we over een paar jaar ook een foto van een stralende Stam voor de prijzenkast hebben?quote:Op zondag 28 juli 2019 17:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Klopt, dat hoeft ook niet en is kansloos. Worden gewoon derde. Maar laat dit jaar wat jeugdspelers ontwikkelen en selecteer langzaam door en dan kun je volgend jaar best een serieuze aanval doen op plek 2.
Stam bevalt mij tot nu toe wel hoor. Veel leukere dingen gezien dan onder Gio. Nu al
Zeker, maar dat is nogal vroeg om nu al te stellen.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:14 schreef fetX het volgende:
[..]
Je begrijpt best wat ik bedoel, ongelooflijke Hans.
Hij kan altijd even poseren met de prijzen van Gioquote:Op zondag 28 juli 2019 17:18 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Maar zullen we over een paar jaar ook een foto van een stralende Stam voor de prijzenkast hebben?
Op zich heeft hij ook gewoon een kwaliteitinjectie nodig in de verdediging. Dat hij weinig beters heeft dan van Beek en van der Heijden daar kan hij ook niks aan doen.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:18 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel redelijk ironisch dat zo’n verdediger zijn defensie zo bizar gammel kan neerzetten
Ja maar tot die tijd zou je toch verwachten dat je iets realistischer speeltquote:Op zondag 28 juli 2019 17:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op zich heeft hij ook gewoon een kwaliteitinjectie nodig in de verdediging. Dat hij weinig beters heeft dan van Beek en van der Heijden daar kan hij ook niks aan doen.
Mwah. Ik zie wel al dat Stam erg focust op goed, kort combinatiespel en het hoge drukzetten. En dat het bij vlagen ook goed lukt. Tegen Angers eerste helft prima voetbal gezien en vandaag grote delen van de wedstrijd ook. Gezien het spelbeeld was 1-3 helemaal geen terechte uitslag.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is nogal vroeg om nu al te stellen.
Ook onder Gio zijn er een paar mooie potjes gespeeld, onder Stam nog 0.
Is zo’n Geertruida dan echt minder dan vBeek vraag ik me af.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op zich heeft hij ook gewoon een kwaliteitinjectie nodig in de verdediging. Dat hij weinig beters heeft dan van Beek en van der Heijden daar kan hij ook niks aan doen.
Vandaag lag het niet eens zo zeer aan het 'nogal' aanvallende positiespel van Jaap Stam, maar dat maakt ons inderdaad wel extreem kwetsbaar voor counters, vooral met zulke gammele verdedigers.
Ja echt heel leukquote:Op zondag 28 juli 2019 17:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Mwah. Ik zie wel al dat Stam erg focust op goed, kort combinatiespel en het hoge drukzetten. En dat het bij vlagen ook goed lukt. Tegen Angers eerste helft prima voetbal gezien en vandaag grote delen van de wedstrijd ook. Gezien het spelbeeld was 1-3 helemaal geen terechte uitslag.
In principe maakt de uitslag in oefenwedstrijden niets uit. Een systeem oefenen dat je graag wilt spelen is belangrijker.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja maar tot die tijd zou je toch verwachten dat je iets realistischer speelt
Ja maar dat systeem past dus totaal niet bij de verdedigers die je hebt.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:24 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In principe maakt de uitslag in oefenwedstrijden niets uit. Een systeem oefenen dat je graag wilt spelen is belangrijker.
Klopt. Ik zit dan ook al ongeveer 1,5 jaar enorm te zeiken om verdedigers.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja echt heel leuk
Maar over anderhalve week speel je direct al je belangrijkste wedstrijd van het seizoen en op deze manier heb je daar al minimaal 1 tegengoal te pakken in een thuispot, Europees.
Stootbumperquote:Op zondag 28 juli 2019 17:22 schreef Zipportal het volgende:
Die interviews met JaapGod zijn toch wel stukken beter dan Gio.
Oh, en die Van Beek met die rare bobbel (stootbumper) op zijn achterhoofd mogen van ze mij wel een beste rotschop geven, met zijn rot kop.
Als 9 van de 11 basisspelers het systeem al kennen en je hoeft alleen maar 1 verdediger en 1 spits in te passen die goed bij het systeem passen heb je alsnog waardevolle progressie geboekt.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja maar dat systeem past dus totaal niet bij de verdedigers die je hebt.
Nu al te laatquote:Op zondag 28 juli 2019 17:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als 9 van de 11 basisspelers het systeem al kennen en je hoeft alleen maar 1 verdediger en 1 spits in te passen die goed bij het systeem passen heb je alsnog waardevolle progressie geboekt.
Moeten die spelers wel op tijd komen natuurlijk.
Hoezo te laat? Als je deze week een verdediger haalt kan die gewoon spelen tegen Tbilisi.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu al te laat
Verliezen van Tbilisi en je seizoen is alweer voorbij
En als je die wint en de ronde erop eruit vliegt niet?quote:Op zondag 28 juli 2019 17:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Nu al te laat
Verliezen van Tbilisi en je seizoen is alweer voorbij
Mwah, moet nog wel ingespeeld raken, wennen aan de speelstijl en de medespelers.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:29 schreef fetX het volgende:
[..]
Hoezo te laat? Als je deze week een verdediger haalt kan die gewoon spelen tegen Tbilisi.
En laten we wel zijn: Southampton is natuurlijk 5x zo goed als Tbilisi.
Het is niet ideaal inderdaad, maar best mogelijk.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, moet nog wel ingespeeld raken, wennen aan de speelstijl en de medespelers.
Maar het zou nog nét op tijd zijn ja.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat Feyenoord gewoon weer achter de feiten gaat aanlopen en pas eind augustus een keer tot handelen over gaat.
Een ploeg die volgens mij 6 wedstrijden op rij wint, middenin de competitie zitten tegenover een tandloos Feyenoord. Garantie voor succes.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Van Tbilisi moeten we ook kunnen winnen met Botteghin en Jan-Arie achterin. Die twee zijn samen al meer waard dan de gehele selectie van hen.
Ik ben ergens ook wel blij dat Feyenoord thuis start.
Tegen niveautje Jupiler League ja. Laten we dat Tbilisi nou niet groter maken dan het is. Moet je thuis gewoon dik van winnen. 4-1 is ook prima.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Een ploeg die volgens mij 6 wedstrijden op rij wint, middenin de competitie zitten tegenover een tandloos Feyenoord. Garantie voor succes.
Dat uitdoelpunt gaan ze sowieso scoren, dat weet je nu al.
Jup, laatste keer dat Feyenoord dat deed zat je met Makaay, Hofland, De Cler en consorten op de bank opgescheept..quote:Op zondag 28 juli 2019 17:36 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoeveel zou het mislopen van groepsfase EL je kosten trouwens?
Of een 4de plaats in de ED in plaats van een 3e plaats?
Want er wordt allemaal wel gezegd dat er geen geld is, maar het mislopen van EL kost je ook gewoon enkele miljoenen, en een 4e plaats ipv een 3e plaats kost je bijvoorbeeld ook minimaal één extra voorronde, zo niet wederom het mislopen van Europees voetbal, dus wederom enkele miljoenen.
Dan valt er best wat voor te zeggen dat "de kosten voor de baat uitgaan".
Ze hebben ongeveer 4x de begroting van Trencinquote:Op zondag 28 juli 2019 17:38 schreef fetX het volgende:
[..]
Tegen niveautje Jupiler League ja. Laten we dat Tbilisi nou niet groter maken dan het is. Moet je thuis gewoon dik van winnen. 4-1 is ook prima.
Vier keer niks is nog steeds niks.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hebben ongeveer 4x de begroting van Trencin
Het zou inderdaad te professioneel zijn om nu al je selectie op orde te willen hebben.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, moet nog wel ingespeeld raken, wennen aan de speelstijl en de medespelers.
Maar het zou nog nét op tijd zijn ja.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat Feyenoord gewoon weer achter de feiten gaat aanlopen en pas eind augustus een keer tot handelen over gaat.
Klopt, maar het hoeft ook niet meteen zo zwart - wit hé.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jup, laatste keer dat Feyenoord dat deed zat je met Makaay, Hofland, De Cler en consorten op de bank opgescheept..
Ja, dat uitdoelpunt gaat komen. Moet Feyenoord er ook gewoon vier inschieten. In principe speelt Feyenoord gewoon tegen een team van KKD-niveau, natuurlijk winnen we gewoon. Een klein beetje vertrouwen mag wel.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Een ploeg die volgens mij 6 wedstrijden op rij wint, middenin de competitie zitten tegenover een tandloos Feyenoord. Garantie voor succes.
Dat uitdoelpunt gaan ze sowieso scoren, dat weet je nu al.
Dan onderschat jij Dynami Tblisis zwaar. Dat is eerder niveau middenmoot of subtop Eredivisie.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, dat uitdoelpunt gaat komen. Moet Feyenoord er ook gewoon vier inschieten. In principe speelt Feyenoord gewoon tegen een team van KKD-niveau, natuurlijk winnen we gewoon. Een klein beetje vertrouwen mag wel.
KKD-niveau nog welquote:Op zondag 28 juli 2019 17:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, dat uitdoelpunt gaat komen. Moet Feyenoord er ook gewoon vier inschieten. In principe speelt Feyenoord gewoon tegen een team van KKD-niveau, natuurlijk winnen we gewoon. Een klein beetje vertrouwen mag wel.
Ik denk eerder onderkant Eredivisie.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan onderschat jij Dynami Tblisis zwaar. Dat is eerder niveau middenmoot of subtop Eredivisie.
Ik heb dat potje gekeken tegen Gabala en daar vond ik ze een goede indruk maken in ieder geval.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat is hier iedereen ineens kenner van Dinamo Tblisi. Ik ken 0 spelers van die mensen en er zijn ook dagen dat ik de Georgische competitie oversla.
Nou ja, je kent onze staat van dienst tegen clubs aan de onderkant van de Eredivisie.quote:
Hier ook ja. En dat op stroef kunstgras.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb dat potje gekeken tegen Gabala en daar vond ik ze een goede indruk maken in ieder geval.
Klopt, maar op basis van wat ik vandaag heb gezien heb ik er wel wat meer vertrouwen in gekregen.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ja, je kent onze staat van dienst tegen clubs aan de onderkant van de Eredivisie.
Dat heeft volgens mij zo goed als geen enkele club. In Engeland misschien wel, daar sluit volgende week de markt dan ook al. Hadden ze bij de KNVB ook gewoon moeten doen.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:40 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het zou inderdaad te professioneel zijn om nu al je selectie op orde te willen hebben.
Ik denk dat we ook gewoon daarin mee moeten. Echt belachelijk dat de transfermarkt nog een maand open is, terwijl we dan al lang en breed zijn begonnen.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:51 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij zo goed als geen enkele club. In Engeland misschien wel, daar sluit volgende week de markt dan ook al. Hadden ze bij de KNVB ook gewoon moeten doen.
Ja die uitpot gaat wel kut worden. Feyenoord moet het echt thuis al beslist hebben.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier ook ja. En dat op stroef kunstgras.
Thuis lekker scoren en uit counteren met Sinisterra en Narsingh.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja die uitpot gaat wel kut worden. Feyenoord moet het echt thuis al beslist hebben.
Oh Tbilisi speelt ook op kunstgras?quote:Op zondag 28 juli 2019 17:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja die uitpot gaat wel kut worden. Feyenoord moet het echt thuis al beslist hebben.
Yes, in een stadion met een capaciteit van 55.000 man.quote:
Dat is toch ook elk jaar zo'n terugkerend discussiepunt waar niks aan gedaan wordt?quote:Op zondag 28 juli 2019 17:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik denk dat we ook gewoon daarin mee moeten. Echt belachelijk dat de transfermarkt nog een maand open is, terwijl we dan al lang en breed zijn begonnen.
Oh, het zag er zo vaag uit dat ik uitging van kunstgrasquote:Op zondag 28 juli 2019 17:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Yes, in een stadion met een capaciteit van 55.000 man.
Gabala heeft echt gras, overigens.
Heb het overigens even opgezocht, gemiddeld genomen heeft Tbilisi nog geen 1000 toeschouwers wedstrijdquote:Op zondag 28 juli 2019 17:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Yes, in een stadion met een capaciteit van 55.000 man.
Gabala heeft echt gras, overigens.
Klopt. Moeilijk te begrijpen waarom dit nog steeds niet is aangepast.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is toch ook elk jaar zo'n terugkerend discussiepunt waar niks aan gedaan wordt?
Stuk gelezenquote:Op zondag 28 juli 2019 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe serieus kunnen we deze bron nemen?
Danylo Sikan naar Feyenoord?
Komt van een Russische (?) site Foorballuu ofzoiets.
Danylo Sikan is een 18 jarige spits van Shakthar Donetsk.
De Premier League sluit hem eerder, maar dat kan in Nederland niet echt. Niet als eerste in ieder geval. Als er namelijk een Spaanse, Duitse, Franse, Russische, Italiaanse of Chinese club langskomt waar het nog wel mag, dan kun je het bod niet altijd weigeren.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is toch ook elk jaar zo'n terugkerend discussiepunt waar niks aan gedaan wordt?
In Engeland dachten ze volgens mij dat andere landen snel zouden volgen. Maar in principe hoeven die Engelse clubs belangrijke spelers inderdaad niet te verkopen.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:17 schreef aTypisch het volgende:
[..]
De Premier League sluit hem eerder, maar dat kan in Nederland niet echt. Niet als eerste in ieder geval. Als er namelijk een Spaanse, Duitse, Franse, Russische, Italiaanse of Chinese club langskomt waar het nog wel mag, dan kun je het bod niet altijd weigeren.
quote:Op zondag 28 juli 2019 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Stuk gelezen
Werd er niet veel wijzer van
Dit maakt Google translate ervan.quote:Daniel Sikan kan naar het kampioenschap van Nederland gaan.
Volgens berichten in de media raakte het Nederlandse Feyenoord geïnteresseerd in de toekomst van Shakhtar. De voorwaartse wedstrijd op de U-20 Wereldkampioenschappen trok de aandacht van scouts van de Rotterdamse club. Het is gemeld dat Feyenoord klaar is om Shakhtar 3 miljoen euro aan te bieden voor de overdracht naar Sikana.
Vorig seizoen speelde de voetballer 7 wedstrijden in de Karpaten en Mariupol. Daniel werd ook de kampioen van de wereld U-20. Sikan speelde 6 wedstrijden in het toernooi, waarin hij 4 doelpunten scoorde.
De nieuwe Smolovquote:Op zondag 28 juli 2019 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[..]
Dit maakt Google translate ervan.
Ik vind het verder ook een (te) vaag stukkie. Maar als dat Foorballuu ofzoiets verder vaak wel betrouwbaar zou zijn, dan was het misschien toch nog serieus te nemen wellicht.
Hoop doet leven.
Of de nieuwe Korneev.quote:
Eerst zal Berghuis verkocht moeten worden.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:37 schreef Tomatenboer het volgende:
De persconferentie van Jaap Stam staat op de site van RTV Rijnmond.
Daarin laat Jaap doorschemeren dat Feyenoord (gelukkig) wel degelijk met een aantal spelers bezig is, maar dat het even afwachten is of het gaat lukken.
Dat bepaal jij niet.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eerst zal Berghuis verkocht moeten worden.
Bedankt Sjaak.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En Bergwijn.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Volgens Krabbendam voor de wedstrijd vanmiddag blijft Berghuis bij Feyenoord.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voegde hij eraan toe dat voor het sluiten van de transfermarkt er van alles mogelijk is.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens Krabbendam voor de wedstrijd vanmiddag blijft Berghuis bij Feyenoord.
Maar ja, Krabbendam.
Absoluut, brengt veel creativiteit in de aanval, ook met z'n steekballetjes.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:53 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Berghuis was vandaag wel goed.
En niet 1 rare terugspeelbal.
Ik hoop dat er inmiddels niemand meer is in dit topic die anders beweert.quote:Op zondag 28 juli 2019 18:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Absoluut, brengt veel creativiteit in de aanval, ook met z'n steekballetjes.
Daarom hoop ik echt dat hij blijft, we leveren anders zoveel aan creativiteit in.
Hopelijk krijgt Sinesterra voorlopig ook de kans trouwens, die samenwerking met Berghuis en Kokcu liep ook wel lekker.
Ja maar hij verspeelt wel eens een balquote:Op zondag 28 juli 2019 18:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik hoop dat er inmiddels niemand meer is in dit topic die anders beweert.
Als je er geen 15+ miljoen voor krijgt mag je hem echt nooit laten gaan.
Beter naar Vermeer, met als resultaat een vrije trap en vervolgens op de juiste plek staan voor de eigen goal, ja toch.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
True, heb ook liever iemand die op die plek gewoon terug kaatst naar de back.
Dat mag met zijn kwaliteiten wel eens gebeuren.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:03 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Beter naar Vermeer, met als resultaat een vrije trap en vervolgens op de juiste plek staan voor de eigen goal, ja toch.
Hou opquote:Op zondag 28 juli 2019 19:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat mag met zijn kwaliteiten wel eens gebeuren.
Hij had tegen Angers een frustratieschopje, ik ben er helemaal klaar mee!!!!quote:Op zondag 28 juli 2019 19:04 schreef Haringkop het volgende:
[..]
En heeft een Ajax-gezicht! *schuimbekken*
Eens. Ik vond het met dat aanvallen ook wel meevallen vandaag. Maar als Botteghin en Van Beek elkaar in de 16 continu ziekenhuisballen toeschuiven is op geen enkele wijze een houden aan. Die twee moeten zo snel mogelijk ingewisseld worden.quote:Op zondag 28 juli 2019 17:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vandaag lag het niet eens zo zeer aan het 'nogal' aanvallende positiespel van Jaap Stam, maar dat maakt ons inderdaad wel extreem kwetsbaar voor counters, vooral met zulke gammele verdedigers.
Vergeet dat YouTube filmpje niet waar hij in een broekje van hunnie aan het hooghouden is niet!1!1!1!1!1!11quote:Op zondag 28 juli 2019 19:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij had tegen Angers een frustratieschopje, ik ben er helemaal klaar mee!!!!
quote:Op zondag 28 juli 2019 19:05 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Hou op.
Jammer altijd, je mag echt helemaal niets over Berghuis zeggen van jullie.
Niemand ontkent dat volgens mij ook, dat het de beste speler is.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jawel hoor. Die terugspeelbal was slecht, zijn gefrustreerde tackles moeten eruit, hij is niet áltijd aanwezig in topwedstijden. Maar met dat alles is hij nog steeds veruit de beste speler van de selectie.
'mag echt niks meer zegge in dit landt'' is trouwens wel erg treurig Scrum, niet doen
Hij heeft wel een beetje een Ajaxface toch scrummie?quote:Op zondag 28 juli 2019 19:16 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat volgens mij ook, dat het de beste speler is.
Lees alleen de reacties van Caland en Haringkop na hierboven, daaruit blijkt nou niet echt dat ze om kunnen gaan met kritiek op Berghuis.
quote:Op zondag 28 juli 2019 19:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft wel een beetje een Ajaxface toch scrummie?
Elia ook.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft wel een beetje een Ajaxface toch scrummie?
11 Wouter Burgersquote:Op zondag 28 juli 2019 19:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Elia ook.
Scrummie speelt het liefst zonder buitenspelers denk ik soms.
quote:Op zondag 28 juli 2019 18:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe serieus kunnen we deze bron nemen?
Danylo Sikan naar Feyenoord?
Komt van een Russische (?) site Foorballuu ofzoiets.
Danylo Sikan is een 18 jarige spits van Shakthar Donetsk.
Ik ben ook positief verrast door onder andere Sinesterra, maar ook (wederom) Kokcu, en Burger!quote:Op zondag 28 juli 2019 19:54 schreef Oldground het volgende:
Erg mooi dat Sinisterra - die door meerdere users al was afgeschreven - een aardige pot speelde. Kökcü was ook erg sterk. Ik heb veel goede dingen gezien. Verdediging hebben we het maar even niet over. Daar moet nu echt iets bij.
Burger vergat ik inderdaad te benoemen. Laat ook goede dingen zien.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben ook positief verrast door onder andere Sinesterra, maar ook (wederom) Kokcu, en Burger!
Als het middenveld van vandaag ons vaste middenveld gaat worden dan ben ik erg blij.
Ik verwacht Toornstra ipv Burger, maar ik was ook erg positief verrast door Burger.quote:Op zondag 28 juli 2019 19:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ben ook positief verrast door onder andere Sinesterra, maar ook (wederom) Kokcu, en Burger!
Als het middenveld van vandaag ons vaste middenveld gaat worden dan ben ik erg blij.
quote:Jaap Stam valt niet te benijden bij Feyenoord
Door VALENTIJN DRIESSEN
ROTTERDAM - Soms komt het voor: een dramatische voorbereiding gevolgd door een geweldig jaar. Het grootste successeizoen van PSV, 1987-1988, is daarvan het beste voorbeeld. Bij Feyenoord zouden ze zich aan die gedachte kunnen vasthouden, maar iedereen die dat doet in Rotterdam-Zuid neemt zichzelf in de maling.
Feyenoord gaat een moeilijk seizoen beleven. Helemaal als trainer Jaap Stam niet razendsnel te hulp wordt geschoten met een kwalitatieve injectie. Weliswaar is de transferwindow open tot 1 september, volgende week staat stadgenoot Sparta aan de aftrap in De Kuip voor de seizoensopening van Feyenoord.
Guidetti en Pelle
Ruud Gullit zei als trainer van Feyenoord ooit dat hij niet te benijden viel, Jaap Stam valt daadwerkelijk niet te benijden. Er is vooralsnog weinig tot niets mogelijk en zijn selectie stroomt ten opzichte van Ajax en PSV niet over van topspelers. En de kans dat er zoals in het verleden gratis doelpunten komen binnenlopen zoals met de komst van John Guidetti (2011) en Graziano Pelle (2012) valt ook te verwaarlozen.
In de afsluitende oefenpot tegen Southampton (1-3 nederlaag) stond de nieuwe trainer van Feyenoord – hij heeft alle houvast boven hem in de personen van technisch directeur Martin van Geel en algemeen directeur Jan de Jong zien wegvallen – weer negentig minuten in zijn coachvak te ijsberen en vooral voor te zeggen wat zijn spelers moesten doen. Dat de Feyenoorders dit na alle trainingsarbeid op de grasmat in De Kuip niet zelf kunnen, niet bedenken en zelfs niet zien is tekenend voor de aanwezige kwaliteit. Of beter, de ontbrekende kwaliteit in het elftal.
Centrale duo
Southampton liet dit gebrek in de eerste tien minuten pijnlijk aan het licht komen. Met de wetenschap dat Ralph Hassenhüttl op de bank zit bij de modale club uit de Premier League weet je dat je de eerste tien minuten verschrikkelijk wordt opgejaagd. Dat ligt besloten in de voetbalfilosofie van de Oostenrijker, die met dat voetbal indruk maakte bij Ingolstadt en Red Bull Leipzig. Als ploeg en individuele speler moet je daarop voorbereid zijn. Sven van Beek en Eric Botteghin waren dat geenszins en anticipeerden ook niet op het afjagen van de Engelsen en bleven volharden in het elkaar breed de bal toespelen. Het centrale duo staat sowieso niet bekend om zijn opbouwende voetbalkwaliteiten, maar om het spel van achteruit op te blijven bouwen - zelfs in je eigen strafschopgebied met allemaal tegenstanders om je heen - is smeken om problemen.
Toen na vijf minuten een simpel balletje breed van de Braziliaan twee meter van de schoen sprong bij Van Beek was Ché Adams er als de kippen bij om de 0-1 te maken. Wie zelfs daarna nog niet is gewaarschuwd en beseft dat de enige remedie is tijdelijk de lange bal zo snel mogelijk te spelen, hoort niet thuis op het niveau waarop Feyenoord wil acteren.
De filosofie van Hassenhüttl houdt tevens in dat zijn teams vaak open huis houden achterin. Op het eerste gezicht leek het daarom of Feyenoord nog aardig voor de dag kwam en ontspon zich een aantrekkelijk duel, wat door de vele fouten soms het predikaat voetballachfilm verdiende.
Samen met Steven Berghuis liet Orkun Kökcü regelmatig zien wel goed te kunnen voetballen. Hij schoot Feyenoord naar 1-1 na de enige geslaagde actie van Dylan Vente. De jonge spits uit de eigen opleiding wordt de hand boven het hoofd gehouden omdat Stam geen alternatief heeft na het wegvallen van Nicolai Jørgensen. Maar voor de ontwikkeling van Vente zou een verhuur aan een subtopper in de Eredivisie beter zijn dan kansloos rondzwemmen in De Kuip. Dit kan als Feyenoord deze week een aanvaller op de kop weet te tikken. Nog steeds hoopt Stam, die ook de teruggekeerde Peruviaan Renato Tapia weer laat aansluiten, op een versterking in de spits en in iedere andere linie.
Fer
Zelfs op het middenveld, hoewel Leroy Fer na een redelijke beurt tegen het Franse Angers vorige woensdag met veel bombarie werd gepresenteerd als nieuw selectielid. Tegen Southampton liep Fer zich vlak voor rust vast, beging jeugdspeler Wouter Burger een domme overtreding op de rand van het strafschopgebied en profiteerde ex-VVV’er en Japans international Maya Yoshida optimaal van lankmoedig optreden na de vrije trap: 1-2
In de tweede helft was daar het grote wisselen, kwam Feyenoord iets beter voor de dag en miste wat kansen. Begrijpelijk dat Stam zich daar aan vasthield na afloop en de positieve aanknopingspunten benadrukte. Waarbij hij wel constateerde dat zijn ploeg in defensief opzicht niet bepaald acteert als een ondoordringbare verdedigingslinie. Met het geschutter van ieder afzonderlijk neemt het vertrouwen in elkaar onderling niet toe achterin.
Verwachtingspatroon
Af te lezen aan de huidige situatie is dat Feyenoord een seizoen gaat meemaken waarbij Ajax en PSV onbereikbaar zullen zijn en het een strijd wordt om plaats 3 met AZ, FC Utrecht en Vitesse. Dit is een realistisch scenario en dat zal Stam voor het voetlicht moeten brengen bij Het Legioen. Want wie met een hoog verwachtingspatroon naar Feyenoord gaat kijken, komt bedrogen uit. Meedraaien in de subtop en enkele talenten uit de eigen opleiding laten doorstromen zou al heel wat zijn. In dat geval haalt Stam het maximale uit het aanwezige spelersmateriaal – meer valt niet te verwachten – en dan moet hij ervoor bidden dat Berghuis niet te elfder ure alsnog naar PSV vertrekt, want dan blijft er helemaal geen creativiteit meer over, en nog minder doelpunten en assists.
Overigens leek het erop of de aanhang van Feyenoord zich al bij zo’n seizoen heeft neergelegd, want van een kritische benadering bleek weinig tijdens het treffen met Southampton. Sterker, ondanks de kansloze nederlaag kregen de Feyenoorders zelfs applaus na negentig minuten armoede.
Zo dan, das wel een heel zuur stukje.quote:
Van Valentijn, dus begin er zowaar vertrouwen in te krijgenquote:Op zondag 28 juli 2019 20:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zo dan, das wel een heel zuur stukje.
Wat betreft de kwaliteit en spelintelligentie van onze verdedigers wel ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |