abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188184154
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja, die Robert Mikkelson en de boyfriend dat waren me toch een stel geboren verzorgers, nou!!! :D En heb jij wel eens van hetero's gehoord die adopteren, pleegouder zijn of een weeshuis runnen? Ik ook niet!
[..]

Leuk trouwens hoe je de (voor/richting de buitenwereld) volstrekt onschadelijke/ongevaarlijke eigenaardigheid van @:geeninspiratie1235 wegzet als onnatuurlijk en vreemder dan pedofilie. (Al heb je in dat laatste strict genomen natuurlijk gelijk klinkt het bijzonder onvriendelijk en is pedofilie natuurlijk juist enorm schadelijk en onwenselijk, zeker voor de buitenwereld.)

Wat het niet te verklaren betreft: Parasocial Relationships & Why We Bond With Characters

@:geeninspiratie1235 , voor welke/wat voor personages had je dit soort gevoelens dan?
Dus je geeft 1 voorbeeld en dan vervalt de hele evolutionaire ontwikkeling van sociale dieren?
Het is niet dat hetero's niet kunnen adopteren. Alleen geven die in het overgrote deel van de gevallen de voorkeur aan eigen (biologische) kinderen.

Fijn dat we het eens zijn over de onnatuurlijkheid ervan. Het is niet schadelijk voor de omgeving klopt. Het is wel schadelijk als het betekent dat je vervolgens geen normale relaties aan kan gaan met echte mensen.

Het bonden met karakters is super logisch. Daar worden ze immers voor geschreven. Dus daar zit het probleem dan ook niet.
pi_188184806
Ja dat kan. Zie het wel als een soort escapisme en vervreemding van normaal sociaal contact. Waarschijnlijk mis je iets in het echte leven. Als je daarin een normaal liefdesleven kunt opbouwen, ga je niet zo op in videogames/series/whatever dat je verliefd wordt op een personage. (Denk ik)

Heb ook wel een bakvis periode gehad dat ik een soort van crush had op een personage, maar toen had ik daarnaast ook niet zoveel. Dan is het een van de weinige connecties die je ervaart. Nu zou ik dat niet meer kunnen denk ik. Net zoals online verliefd op iemand worden. Daar groei je dan denk ik overheen, met de levenservaring die je opdoet.
pi_188184862
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Het geheel lijkt me nogal een vorm van narcisme.
Verliefd worden an sich natuurlijk niet. Misschien wel als je fantasieën hebt over de perfecte liefde en daarbij horende obsessies
  maandag 29 juli 2019 @ 12:26:35 #79
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188186457
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 10:04 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Verliefd worden an sich natuurlijk niet. Misschien wel als je fantasieën hebt over de perfecte liefde en daarbij horende obsessies
Maar dat soort fantasieën zijn ook redelijk normaal, zeker als je nog onervaren bent. Het is meer narcisme als je denkt dat iemand je niet mag afwijzen of dat iemand ten alle tijde moet voldoen aan je perfecte plaatje.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188186587
Als je het toppunt van sneuheid bereikt hebt is dat best mogelijk, anders niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 juli 2019 @ 13:24:40 #81
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_188187390
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als je het toppunt van sneuheid bereikt hebt is dat best mogelijk, anders niet.
Dit dus. Dan moet je wel heel erg eenzaam zijn of gek.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_188187497
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 12:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar dat soort fantasieën zijn ook redelijk normaal, zeker als je nog onervaren bent. Het is meer narcisme als je denkt dat iemand je niet mag afwijzen of dat iemand ten alle tijde moet voldoen aan je perfecte plaatje.
Ja het is slechts één symptoom natuurlijk. NPS is een heel ziektebeeld.

Obsessies zijn nooit gezond.
pi_188187528
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:24 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dit dus. Dan moet je wel heel erg eenzaam zijn of gek.
Er zijn veel eenzame of geisoleerde mensen.
pi_188187652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 22:00 schreef phoenyx het volgende:
Ik heb weleens verhalen gehoord van mensen die verliefd waren op hun auto, op een pop, op wat voor object dan ook.

Ik vraag me af of je ook verliefd kan worden op een virtueel iets? Bedoel dan niet verliefde gevoelens voor een meid waarmee je online chat of via dm mee praat op fok, ik bedoel bijvoorbeeld personages in games.

[ afbeelding ]

Deze meid bijvoorbeeld, haar ogen zijn erg mooi. Zijn er mensen die ook echt verliefd kunnen worden op iets wat niet echt tastbaar is (zoals een auto) maar op zulke mooie ogen als dat zij heeft?
#askingforafriend
pi_188188660
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 08:56 schreef soeverein het volgende:
Dus je geeft 1 voorbeeld en dan vervalt de hele evolutionaire ontwikkeling van sociale dieren?
Nou nee, ik vind het nogal geforceerd/gezocht en je formulering een heel rare omdraaiing van zaken waarin je evolutie haast als een metafysische schepper met allerhande intenties neerzet:
quote:
Net als dat homoseksuele er zijn om de zorg binnen de gemeenschap te garanderen in geval van wezen zoals bij homoseksuele eenden gebeurd.
Je hoeft geen bestaansrecht voor homoseksuelen te verzinnen, dat hebben ze vanzelfsprekend al gewoon ook als ze helemaal niets met kinderen hebben. :*
  maandag 29 juli 2019 @ 15:17:18 #86
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188188900
Even weer ontopic hoor...

:9~
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 29 juli 2019 @ 18:57:15 #87
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_188192482
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:33 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Er zijn veel eenzame of geisoleerde mensen.
Dan nog. Het is niet gezond.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_188193446
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 18:57 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dan nog. Het is niet gezond.
Isolatie ook niet. Dan kan je gekke dingen doen of denken.
pi_188193483
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 15:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Triss > Yennefer
Fuck that. Geralt :9
  dinsdag 30 juli 2019 @ 09:50:08 #90
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_188200678
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2019 19:50 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Isolatie ook niet. Dan kan je gekke dingen doen of denken.
Mee eens. Triest dat het zover kan komen.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 11:16:42 #91
450878 LanceVanceDance
This is Vice City
pi_188201511
Princess Peach & alle dames in de Malibu Club.
''This is the last dance for Lance Vance!"
― Tommy Vercetti
  dinsdag 30 juli 2019 @ 12:39:00 #92
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_188202564
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee, ik vind het nogal geforceerd/gezocht en je formulering een heel rare omdraaiing van zaken waarin je evolutie haast als een metafysische schepper met allerhande intenties neerzet:
[..]

Je hoeft geen bestaansrecht voor homoseksuelen te verzinnen, dat hebben ze vanzelfsprekend al gewoon ook als ze helemaal niets met kinderen hebben. :*
Jij leest echt wat je wil lezen om maar te laten zien hoe open minded je bent, hè? Werkelijk in elk topic leg je mensen woorden in de mond en voer je discussies met mensen over stellingen waarvan je zelf bedacht hebt dat mensen die aanhangen.

Ook niet moeilijk om te zien van wie je een kloontje bent op die manier.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_188203988
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 12:39 schreef Klaploper het volgende:
Iemand is het met je absurde vertelling oneens, dat moet dus wel een kloon zijn. :') Weet je toevallig ook welk percentage van de homoseksuele dieren verweesde dieren onder hun hoede nam?
pi_188206316
quote:
10s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:57 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Homoseksualiteit komt bij meerderen soorten voor. Het is een afwijking van de norm. Daar moet dus een natuurlijke verklaring voor zijn. Vandaar dat ik die geef.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 16:54:25 #95
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188206329
Wel handig.. een vrouw met uit knop
pi_188206334
quote:
8s.gif Op maandag 29 juli 2019 15:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Even weer ontopic hoor...

[ afbeelding ]

:9~
Goede smaak!
  dinsdag 30 juli 2019 @ 17:11:05 #97
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_188206538
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 14:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Iemand is het met je absurde vertelling oneens, dat moet dus wel een kloon zijn. :') Weet je toevallig ook welk percentage van de homoseksuele dieren verweesde dieren onder hun hoede nam?
Nu leg je mij woorden in de mond. Met name door je posts in NWS en je bizarre discussietechniek ben je herkenbaar.

En welke absurde vertelling? Ik had nog niet eens in dit topic gepost. Ben je psychotisch of zo?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_188207181
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 17:11 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Nu leg je mij woorden in de mond. Met name door je posts in NWS en je bizarre discussietechniek ben je herkenbaar.

En welke absurde vertelling? Ik had nog niet eens in dit topic gepost. Ben je psychotisch of zo?
Oh, je bent de voorzitter van mn fanclub? _O- Even zag ik je aan voor degene die over evolutie begon. Excuus! Ik verwachtte oprecht niet dat een ander zich hier zo in zou mengen maar hartelijk dank voor de belangstelling.

Zou je naast veronderstellen dat ik een kloon ben misschien ook de kleur van mijn ondergoed willen gokken, of naar hoe ik vanochtend ontbeten heb? (Hint: er kwamen geen cornflakes bij kijken!)
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 18:06:03 #99
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_188207284
geeninspiratie1235 _O_
What can change the nature of a man?
pi_188225303
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 15:25 schreef probeer het volgende:
Kan je ook een kleine crush ontwikkelen op een object in een videogame? If so, O+ suzuki escudo pikes peak version.

[ afbeelding ]

:D en dat kan natuurlijk wel allemaal gewoon

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 21:05 schreef Panthera1984 het volgende:
Ach ja joh, als kind had ik iets ( kind/crush) voor een strip personage (Asterix) en later vond ik de prins in Prince of Persia (op DOS) een lekker ding.
Haha Schattig

quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Wat het niet te verklaren betreft: Parasocial Relationships & Why We Bond With Characters

@:geeninspiratie1235 , voor welke/wat voor personages had je dit soort gevoelens dan?
Bedankt voor de link, het was ook de enige die ik vond toen ik ooit op dit onderwerp zocht. Maar het verklaart helemaal niets. Het somt wat algemene dingen op die men hier elkaar ook wel had kunnen vertellen. Mensen houden van verhalen. Relaties met fictieve personages zijn eenzijdig. Als je vaak met hetzelfde bezig bent raak je er meer gehecht aan. Sommige mensen zijn diepzinniger dan anderen. Celebrity's zien er vaak mooier uit dan de rest van de mensen en we kennen ze niet echt. Dat de antwoorden van deze phd gewoon zo gepubliceerd werden in dit artikel daarvan denk ik wtf. Misschien omdat de site zo snel mogelijk iets moest publiceren, of deze vrouw zegt wat sympathieke maar verder niet boeiende dingen omdat de interviewer maar 2 minuten Met haar had of bezoekers van die site willen liever wat ze al weten bevestigd zien dan dat ze iets nieuws lezen, blijkbaar. Het is wel beter dan dat niemand zich ermee bezig houdt, maar ik vind het altijd zo deprimerend als dingen een naam worden gegeven, weer wat abnormaals in kaart gebracht interessante medische term voor bedacht afvinken, en dan is de missie weer geslaagd of zo en ondertussen krijg je hoop dat ze er verder nog mee bezig zijn om het te onderzoeken terwijl er daarna nooit meer iets over wordt gepubliceerd.

quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Ik ervoer de toonzetting van zijn post als enorm negatief en dat vond ik zeker in relatie tot het als wel verklaarbaar genoemde nogal onterecht. Daarbij wordt er voor zover ik weet nog volop over getwist of pedofilie een geaardheid of een parafilie is en is het eveneens genoemde oedipuscomplex natuurlijk sowieso al geen seksuele geaardheid.

Volgens mij is het probleem van die user meer dat het sociaal allemaal niet heel erg wil vlotten en dat die personages dus het enige zijn met wie zij wel bondt/waaraan ze zich wel hecht. Niet dat zij die personages nou zo fantastisch vindt dat zij puur daarom anderen maar links laat liggen.
Ja na een zoveelste analyse realiseerde ik me door een nieuwe gevonden oorzaak inderdaad dat dit waarschijnlijk wel grotendeels klopt, bedankt

quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 12:39 schreef Klaploper het volgende:

Jij leest echt wat je wil lezen om maar te laten zien hoe open minded je bent, hè? Werkelijk in elk topic leg je mensen woorden in de mond en voer je discussies met mensen over stellingen waarvan je zelf bedacht hebt dat mensen die aanhangen.

Dus mensen woorden in de mond leggen als daar sprake van is mag niet, maar de schepper indien die bestaat woorden in de mond leggen mag wel? Nogal ironisch denk ik als iemand post alsof diegene Gods persvoorlichter op aarde is. Of je kunt het bestaan van een fenomeen vanuit feiten verklaren die geen verdere redenen van bestaan behoeven, men voelt hier ook geen behoefte te verdedigen waarom het gezond en natuurlijk is dat dingen als water en elektriciteit bestaan, of je gelooft dat iets met een reden is ontstaan en dan ben je dus gelovig, of je verzint je eigen religie of zo.. Kan ook.. Maar dan is het wel gek dat die personen niet psychotisch worden genoemd en van_Lamehuizen wel..

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 18:06 schreef Coco. het volgende:
geeninspiratie1235 _O_
Ten minste nog iemand die ziet dat ik hier post maar desondanks niet aan het bekritiseren is. Bedankt!

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 31-07-2019 19:20:08 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')