eh.. volgens mij doe ik eerder het tegenovergestelde. wat wordt weggewuifd.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is niet racistisch. Daarmee doe je de ernst van racisme tekort.
Mensen zijn net zo lang de definitie van racisme aan het uitbreiden tot het helemaal niet meer iets ergs is. Dat lijkt mij zeer onwenselijk.
En dus moeten we elk ongezellig gedrag maar racisme noemen? Als je alle begrippen inhoudsloos maakt kun je niks benoemen of aankaarten en dus ook geen probleem identificeren om te bestrijden.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
eh.. volgens mij doe ik eerder het tegenovergestelde. wat wordt weggewuifd.
grapjes, prima... maar als ik mn buurman constant dom noem en uitlach om zijn domheid,w at nergens op gebaseerd is, dan wordt het al gauw iets anders dan gezellig grapjes maken, toch.
Is toch hun keuze om beledigd te zijn? Je kan ook denken ach laat die boeren lekker. Het kan mij echt niet verrotten als iemand mij voor kaaskop of wat dan ook uitmaakt. Het is altijd hetzelfde volk wat veels te makkelijk "beledigd" is waardoor we een hele vervelende maatschappij aan het krijgen zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vind het dan weer vooral knap dat je het hele punt mist, wat ik maak. ook geen teken van intelligentie.
aan beiden zit een intentie tot beledigen. als je allah beledigd, beledig je ook mensen. dat is gewoon een feit. en dat je dan oppositie krijgt, is niet echt verrassend.
nu heeft ZC die intentie niet, maar het wordt wel zo opgevat. dus dan hebje twee kanten iets uit te leggen. de moslim, dat het helemaal niet zo bedoeld is, en ZC, dat het wel degelijk zo kan worden opgevat.
En hoe is "contant de buurman dom noemen en uitlachen" en bordjes met "80% halal" en "Allah s afbakbar" op een jaarlijks festival waar nagenoeg geen moslims komen nu precies hetzelfde?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
eh.. volgens mij doe ik eerder het tegenovergestelde. wat wordt weggewuifd.
grapjes, prima... maar als ik mn buurman constant dom noem en uitlach om zijn domheid,w at nergens op gebaseerd is, dan wordt het al gauw iets anders dan gezellig grapjes maken, toch.
Ik snap je "punt" volkomen, alleen is je "punt" puur filosofisch van aard. Hee tuurlijk pik, we hoeven niet elke dag overal tegenaan te schoppen omdat het kan.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:49 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik vind het dan weer vooral knap dat je het hele punt mist, wat ik maak. ook geen teken van intelligentie.
Juridisch gezien compleet lulkoek. Maar omdat je wel amusant bent is het wellicht interessant te vragen hoe je meent te weten wat de intentie was.quote:aan beiden zit een intentie tot beledigen.
Dat is nou juist precies het tegenovergestelde van een feit.quote:als je allah beledigd, beledig je ook mensen. dat is gewoon een feit.
Het verbaast niemand meer, daar heb je gelijk in.quote:en dat je dan oppositie krijgt, is niet echt verrassend.
Net nog wel, maar okee.quote:nu heeft ZC die intentie niet
Alles kan worden opgevat als een belediging. Het wordt tijd dat er paal en perk aan dat gejank en bedreig wordt gesteld. Goedschiks of kwaadschiks. En als je dat niet begrijpt, moet je niet praten over intelligentie.quote:helemaal niet zo bedoeld is, en ZC, dat het wel degelijk zo kan worden opgevat.
Nee, daar hebben we jou en al die andere sneeuwvlokjes voor.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
alleen bepaal jij niet hoe anderen moeten reageren op jouw zelfmanifestatie.
wat we racisten noemen, zijn mensen die in het nmenselijk ras allerlei onderscheidende rassen zien. iets wat helemaal niet bestaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dus moeten we elk ongezellig gedrag maar racisme noemen? Als je alle begrippen inhoudsloos maakt kun je niks benoemen of aankaarten en dus ook geen probleem identificeren om te bestrijden.
dat is puur jouw visie, vanuit jouw gedachtegoed. smaenleving betekend dat je met adneren samenleeft, en wat begrip voor elkaar probeert op t brengen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:57 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Is toch hun keuze om beledigd te zijn? Je kan ook denken ach laat die boeren lekker. Het kan mij echt niet verrotten als iemand mij voor kaaskop of wat dan ook uitmaakt. Het is altijd hetzelfde volk wat veels te makkelijk "beledigd" is waardoor we een hele vervelende maatschappij aan het krijgen zijn.
ja leg dat dan maar aan moslims uit, dat dat een verschil is. wordt kennelijk niet zo ervaren. geef de schuld daarvan maar aan meneer pegida, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En hoe is "contant de buurman dom noemen en uitlachen" en bordjes met "80% halal" en "Allah s afbakbar" op een jaarlijks festival waar nagenoeg geen moslims komen nu precies hetzelfde?
Rassen bestaan niet, ok.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat we racisten noemen, zijn mensen die in het nmenselijk ras allerlei onderscheidende rassen zien. iets wat helemaal niet bestaat.
maar daarom noemen we dat gedrag dus wel racisme.
ik maak gewoon een punt.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:00 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Ik snap je "punt" volkomen, alleen is je "punt" puur filosofisch van aard. Hee tuurlijk pik, we hoeven niet elke dag overal tegenaan te schoppen omdat het kan.
Meer is er niet. Maar jij gaat verder en denkt tot ieders ergernis een speciaal punt te hebben.
[..]
even verder lezenquote:Juridisch gezien compleet lulkoek. Maar omdat je wel amusant bent is het wellicht interessant te vragen hoe je meent te weten wat de intentie was.
[..]
wat jou irriteert... maar het gebeurt keer op keer, dus dat weet je gewoon.quote:Dat is nou juist precies het tegenovergestelde van een feit.
Als ik Allah beledig (hetgeen al geen feit is), dan voelen sommige mensen zich beledigd. Dat kan. Maar hier is dus sprake van een situatie waarin iets dat niet succesvol als een belediging uitgelegd kan worden door sommigen wordt opgevat als een belediging.
alles wat ik zeg geldt alle kanten op, ik hoop dat ik dat toch niet hoef uit te leggen.quote:Dat kan, maar het schept nul verplichtingen naar mij toe.
Ondertussen worden er bedreigingen geuit, en verwacht jij blijkbaar dat mensen hier wel even over zich heen gaan laten lopen en hun verworvenheden inruilen voor iemands beledigde gevoelentjes.
[..]
quote:Het verbaast niemand meer, daar heb je gelijk in.
[..]
Net nog wel, maar okee.
dat is een dooddoener, alles kan zo worden opgevat.quote:net moest je nog even verder lezen
[..]
Alles kan worden opgevat als een belediging. Het wordt tijd dat er paal en perk aan dat gejank en bedreig wordt gesteld. Goedschiks of kwaadschiks. En als je dat niet begrijpt, moet je niet praten over intelligentie.
Volgens mij zijn dat gewoon de Nederlandse normen en waarden die nu steeds meer vertroebeld worden door buiten af. En dat is mijn inziens kwalijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:21 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat is puur jouw visie, vanuit jouw gedachtegoed. smaenleving betekend dat je met adneren samenleeft, en wat begrip voor elkaar probeert op t brengen.
kikkertje heeft gesproken..quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:13 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we jou en al die andere sneeuwvlokjes voor.
LOL wut.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:28 schreef pokkerdepok het volgende:
dat is een dooddoener, alles kan zo worden opgevat.
dit is gewoon iets wat jou niet bevalt. en je gaat dus de confrontatie aan, en dan zeuren dat je een confrontatie krijgt.
waarbij je totaal voorbij gaat aan dat al die moslims een homogene groep vormen in nederland, van mensen van arabische afkomst, en je dus per definitie alleen die groep aanvalt. en dan gaat het dus wel vrij snel die kant op. zeker als er dna ook altidj wel weer wat mensen bij zitten die het gaan hebben over zandapen of geitenneukers.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Rassen bestaan niet, ok.
En het gaat totaal niet om racisme, het gaat om het afkeuren van een idee, een idiologie, de islam. Je kan er niets aan doen, en het is ook geen probleem, als je een kleurtje hebt. Pas als je je in de naam van een idee achterlijk gaat gedragen worden mensen "racistisch' bejegend.
Niemand had iets naars over moslims gezegd in dit geval als ze niet zelf waren begonnen met janken, drammen, dreigen.
Dus nee, geen onderscheid op ras of geloof zelfs, maar puur op gedrag, niets mis mee.
tolerantie is een moderne nederlandse waarde, die door nieuw rechts volledig gesloopt is.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:28 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat gewoon de Nederlandse normen en waarden die nu steeds meer vertroebeld worden door buiten af. En dat is mijn inziens kwalijk.
Nee, ik zie vooral moeilijk doen om het moeilijk doen en de deur openzetten voor censuur en facisme.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waarbij je totaal voorbij gaat aan dat al die moslims een homogene groep vormen in nederland, van mensen van arabische afkomst, en je dus per definitie alleen die groep aanvalt. en dan gaat het dus wel vrij snel die kant op. zeker als er dna ook altidj wel weer wat mensen bij zitten die het gaan hebben over zandapen of geitenneukers.
dus je ziet niet dat dat in elkaars verlengde ligt?
ik had het even over jou, en je verkondiging dat je strijd voort tegen iets, goedschiks of kwaadschiks.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
LOL wut.
Een zooi mensen zijn lol aan het maken, en doen niemand kwaad, de confrontatie komt zoals altijd uit dezelfde jankhoek.
Je draait nu echt totaal de zaken om.
Ja, leuk, alleen heb ik dat nooit gezegdquote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik had het even over jou, en je verkondiging dat je strijd voort tegen iets, goedschiks of kwaadschiks.
denk er eens over na dan, zou ik zeggen. voor je het weet word je zelf, wat je probeert te bestrijden.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, ik zie vooral moeilijk doen om het moeilijk doen en de deur openzetten voor censuur en facisme.
Het wordt tijd dat er paal en perk aan dat gejank en bedreig wordt gesteld. Goedschiks of kwaadschiksquote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, leuk, alleen heb ik dat nooit gezegd.
Doe jij eens hetzelfde? Ik kom op voor "alles moet kunnen" jij komt op voor censuur en als het verder gaat een gedachtenpolitie.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:35 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
denk er eens over na dan, zou ik zeggen. voor je het weet word je zelf, wat je probeert te bestrijden.
Dat was ik niet sjappiequote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat er paal en perk aan dat gejank en bedreig wordt gesteld. Goedschiks of kwaadschiks
Ik zie wel onderscheidende culturen. Als jij dat gelijkstelt met ras dan kan ik dat onderscheid op huidskleur maken wat wel makkelijk is. Ben je dan tevreden?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat we racisten noemen, zijn mensen die in het nmenselijk ras allerlei onderscheidende rassen zien. iets wat helemaal niet bestaat.
maar daarom noemen we dat gedrag dus wel racisme.
Het probleem is juist dat die verwevenheid wordt misbruikt om bij kritiek op of grappen over de islam te roepen dat iets racistisch of discriminerend is.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
die twee zijn nogal eens verweven met elkaar, dat is het probleem juist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |