ik krijg zelf steeds meer een hekel aan mensen die het nodig vinden deze gehele groep aan te vallen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Waar gaat dit nu weer allemaal over?
Tis heel simpel;
Allah, Mo en veel van zijn volgelingen "kwetsen" iedereen de tyfus, en dat is normaal en okee, maar als ze zelf "gekwetst" worden, dan zijn de rapen gaar.
Vind je het niet gek dat er steeds meer mensen komen die steeds meer een hekel krijgen aan die altijd hypocriete en initiërend schofferende mensen die die ideologie als zodanig aanhangen???
ja helemaal kut.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat vind je van de gemiddelde islamitische samenleving, waar de sharia de scepter zwaait?
mee eens. maar jij klaagt, ik klaag, zij mogen ook klagen. en als mensen dna besluiten dat het toch niet zo rgappig was, en het veranderen, vergaat de wereld echt niet, he..quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, daar heb je dus gewoon me te dealen net zoals ik met die moslima. OP de beurt van de moslims moeten zij dat bordje maar accepteren.
quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:57 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iets 'niet leuk' vinden is heel wat anders dan discriminatie. Zag net nog een vrouw in burka, vind ik ook niet leuk dus moet ze dat ding maar uitrekken. Spoor je trouwens ook niet met deze hitte maarja.
Alweer iets wat ik als kwetsend zou kunnen ervaren.quote:
Ik kende m'n zwager ruim twintig jaar, nooit problemen mee gehad.quote:ik heb decennia met moslims gewerkt. en opgegroeid in lombok, utrecht. nooit een probleem gehad over religie.
Iets wat ik dus ook niet doe, als je goed leest...quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:24 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik krijg zelf steeds meer een hekel aan mensen die het nodig vinden deze gehele groep aan te vallen.
Ja, die gezichtsuitdrukking trekt 95 procent van Nederland als ze met 35 graden een 'vrouw' neem ik dan maar even aan in zo'n gewaad rond zien lopen.quote:
Een moslim moet de vrijheid hebben om moslim te kunnen zijn, een festival moet de vrijheid hebben geloof te bespotten. het zijn voor mij twee kanten van dezelfde medaille, namelijk die van onze vrije samenleving. Dat neemt niet weg dat ik ook niets heb met mensen die elke gelegenheid aangrijpen om keihard in te hakken op moslims.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
t is niet dta ik je punt niet snap, maar het wordt nogal snel een vrijbrief voor pesten. ZC bedoelt het denk ik niet zo, maar veel van de vrije meningsuiting strijders wel. inderdaa, omdat zij iets vervelend vinden en vinden dat je die grens keihard moet stellen.
gevolg is dus, dat je mensen irriteerd. ik zie daar geen heil in.
Keihard inhakken doen ze wel in tramsquote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:31 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Een moslim moet de vrijheid hebben om moslim te kunnen zijn, een festival moet de vrijheid hebben geloof te bespotten. het zijn voor mij twee kanten van dezelfde medaille, namelijk die van onze vrije samenleving. Dat neemt niet weg dat ik ook niets heb met mensen die elke gelegenheid aangrijpen om keihard in te hakken op moslims.
nou nou nouquote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Keihard inhakken doen ze wel in trams.
Klopt. De islam is een religieuze doctrine, een reeks ideeën en voorschriften die eruit voortkomen en daar mag je van alles van vinden, grappen over maken of kritiek op uiten. Het is iets anders als je je over moslims discriminerend uitlaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
zucht... daarom zeg ik het ook. even hetzelfde niveautje. en voila, ineens mag het allemaal niet. DAT is dus hypocriet. over islam mag je alles roepen, maar als iemand iets zegt over nederlanders... dan is men zelf beledigd. zo gaat dat dus.
Is in principe belediging, maar er wordt wel een beetje van je verwacht dat je er niet om naar de rechter stapt.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
iemand een lul noemen is ook toegestaan. maar ik neem aan dat jij niet de stand in gaat en iedereen die je tegenkomt een lul noemt.
Denk dat “wij” er dichter bij zitten dan jij in je ivoren torentje.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
op fok weet je dat als je over zoiets als dit wat zegt, je gelijk het vaste groepje 'strijders' over je heen krijt. leuk toch.
denken dat jullie dan dus de afspiegeling van de samenleving zijn, is inderdaad wel lachwekkend.
of dat ik een moslim ben.
Nog minder met de andere kant op kijken en je niet ergeren.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:41 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
niks mis met aangeven dat je iets niet leuk vind.
had ie een episode?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:27 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Alweer iets wat ik als kwetsend zou kunnen ervaren.
Maar het is dan ook een rare samenleving.
[..]
Ik kende m'n zwager ruim twintig jaar, nooit problemen mee gehad.
okee, dat is mooi.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:29 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Iets wat ik dus ook niet doe, als je goed leest...
een land met wettenquote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:31 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Val jij nu een hele samenleving (groep) aan door het als kut te bestempelen?
okee, dan zijn we het wel eens.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:31 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Een moslim moet de vrijheid hebben om moslim te kunnen zijn, een festival moet de vrijheid hebben geloof te bespotten. het zijn voor mij twee kanten van dezelfde medaille, namelijk die van onze vrije samenleving. Dat neemt niet weg dat ik ook niets heb met mensen die elke gelegenheid aangrijpen om keihard in te hakken op moslims.
die twee zijn nogal eens verweven met elkaar, dat is het probleem juist.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 14:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klopt. De islam is een religieuze doctrine, een reeks ideeën en voorschriften die eruit voortkomen en daar mag je van alles van vinden, grappen over maken of kritiek op uiten. Het is iets anders als je je over moslims discriminerend uitlaat.
Nee, dat is niet racistisch. Daarmee doe je de ernst van racisme tekort.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 13:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
belgenmoppen vinden wij massaal leuk, belgen vinden het ook leuk om ons terug te pakken.
maar laten we eerlijk zijn; is ook gewoon racistisch gedoe. soms grappig, niks mis mee, soms gewoon zielig.
ik vind het dan weer vooral knap dat je het hele punt mist, wat ik maak. ook geen teken van intelligentie.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:20 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Is in principe belediging, maar er wordt wel een beetje van je verwacht dat je er niet om naar de rechter stapt.
Overigens (niet verbazingwekkend) moet ook jij alles in extremen trekken om je punt te kunnen maken. Allah's afbakbar is niet aan een persoon gericht (er wordt niemand aangesproken) en bevat ook geen specifieke belediging.
Je vergelijking gaat dus volkomen mank, zoals al die domme vergelijkingen die we de afgelopen dagen op social media ook voorbij hebben kunnen zien komen.
Ik weet niet of je dom bent of je gewoon dom houdt, maar het is vrij vermoeiend en je helpt er niets of niemand mee. Geldt voor je strijdmakkers ook.
Als je denkt dat onze verworvenheden een grapje zijn gaan jij en je strijdmakkers nog zware dagen tegemoet.
ik denk het niet. ik zie vooral xenofobe angst van mensen die hun eigen huisje proberen te beschermen tegen een denkbeeldige vijand.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:23 schreef matthijst het volgende:
[..]
Denk dat “wij” er dichter bij zitten dan jij in je ivoren torentje.
alleen bepaal jij niet hoe anderen moeten reageren op jouw zelfmanifestatie.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 15:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog minder met de andere kant op kijken en je niet ergeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |