ik zie religieuze mensen niet echt actief niet-religieuzen belachelijk maken.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 01:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus als religieus persoon is het prima om de overtuiging te delen dat alle niet-gelovigen zondaars zijn die na hun dood eeuwig zullen lijden, en het daar zelf naar gemaakt hebben.
Maar als niet religieus persoon kan men maar beter niets over een religie zeggen, want dat werkt maar averechts en zo?
Aparte stellingname hoor.
naive hansje...quote:Op zaterdag 27 juli 2019 08:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
voorlopig is de “witte boer” inmiddels de minderheid hier als het om islamaanbidders gaat.
En de huillies zijn waarschijnlijk niet eens moslims, maar sneue personen zoals jij
Maar succes. Knuffel lekker verder.
Liedje voor pokkerdepok
Als je religieus bent of er mee te maken hebt, dan zou het je op moeten vallen dat zij zich vaak beter voelen dan anderen. Dat is logisch, want zij kennen 'de waarheid' en al die andere stumperts gaan naar de hel.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zie religieuze mensen niet echt actief niet-religieuzen belachelijk maken.
Sla eens een willekeurig religieus boek open zou ik zo zeggen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Waar precies gebeurde dat op de Zwarte Cross dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:19 schreef pokkerdepok het volgende:
het is smakeloos. en vrij lachwekkend dat de vreiheid van meningsuitings activisten op hun achterste benen staan.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 08:57 schreef Ship-o-Bricks het volgende:
[..]
Kerel er is geen strafbaar of kwaad woord gezegd.
Het zijn legale uitingen, met reden. Bevolkingsgroepen die dat niet snappen verdienen niet eens respect - ongeacht hun kleur of religie.
En als daar een robbertje om gevochten moet worden, prima. Nul genade voor bedreigingen van mijn vrijheid.
zucht... daarom zeg ik het ook. even hetzelfde niveautje. en voila, ineens mag het allemaal niet. DAT is dus hypocriet. over islam mag je alles roepen, maar als iemand iets zegt over nederlanders... dan is men zelf beledigd. zo gaat dat dus.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 09:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat mag jij prima zeggen, je werd er alleen op gewezen dat jij het over witte boeren had in dezelfde adem waarmee je het had over neerbuigend gedrag. Dat jij zelf de hypocrisie hierin niet herkent zegt al wel genoeg denk ik
ik kan er niks aan doen dat jij het lafheid vind, omdat je een soort strijd fingeert die jij zou moeten voeren tegen islam.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:09 schreef Defcon55 het volgende:
[..]
Tuurlijk, grapjes over religie moeten kunnen. Maar niet over de islam. Want dan worden moslims boos. Dat is een beetje de kern van je vele posts in deze topic toch? En je vind het niet een beetje laf van jezelf om een orthodox geloof - waarin weinig vrijheid is voor andersdenken - te vrijwaren van kritiek en satire? We moeten maar geduldig afwachten tot moslims zelf gaan "ontkerkelijken" en tot die tijd moeten we ze een uitzonderingspositie in de maatschappij geven?
Zoveel dom en lafheid op de zaterdagochtend is een beetje te veel voor me.
en tegen nederlandse waarden van tolerantie en vrijheid van godsdienst, waar onze hele cultuur zo'n beetje op gebouwd is...quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
In ieder geval vóór niet-islamitische waarden ja
[..]
niet iedereen heeft kennelijk het talent om het zelf aan te voelen.quote:Denk je ook nog de rol van de smaak politie te kunnen moeten spelen?
[..]
ga je die ook afzeiken op een verjaardag?quote:Wij tegen tegen dreigen en het creëren van een grimmige sfeer
[..]omdat mensen iets zeggen van een smakeloos bord? kom op zeg..
IN MIJN FUCKING FAMILIE ZITTEN MENSEN MET EEN ISLAMITISCHE ACHTERGROND
[..]
meer een cultuur van ongepast stelling nemen als het gewoon over iets smakeloos gaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:48 schreef stalybridge het volgende:
In de huidige cultuur van zelfcensuur, ontstaan na o.a. Charlie Hebdo, lijkt mij het verdedigen van onschuldige grappen meer dan gerechtvaardigd. Ook of misschien wel juist als mensen hier aanstoot aan nemen.
Persoonlijk vind ik het bord absoluut niet grappig. Maar mijn smaak doet niets af aan het principe.
Overigens doet dit kleine clubje klagers de meerderheid van de groep geen plezier.
hoezo niet?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 10:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
klagen over een feestje waar je niet heengaat is dat dus niet he
Wie ben jij om te bepalen wat iemand "smakeloos" moet vinden? Dat jij dat vindt prima, andere kant opkijken en je er niet mee bemoeien klaar.quote:
Ze mogen zeggen wat ze willen dat interesseert me vrij weinig en maak me daar ook niet druk om. Het begint alleen wel een probleem te worden als een handjevol klagers dusdanig veel macht krijgt (vnl dmv bedreigingen) dat een organisatie zich gedwongen ziet om toch maar maatregelen te nemen.quote:en vrij lachwekkend dat de vreiheid van meningsuitings activisten op hun achterste benen staan.
samenleven is dat je dingen van elkaar kunt accepteren toch?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:17 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus je vond mijn opmerking beledigend?
die indruk krijg ik nauwelijks. nog nooit een moslim tegen gekomen die mij probeerde te bekeren.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je religieus bent of er mee te maken hebt, dan zou het je op moeten vallen dat zij zich vaak beter voelen dan anderen. Dat is logisch, want zij kennen 'de waarheid' en al die andere stumperts gaan naar de hel.
Godverquote:Op vrijdag 26 juli 2019 17:22 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Hier gebeurt iets anders: namelijk dat als een groep moslimactivisten − of willekeurig welke andere gemarginaliseerde groep − hun kop boven het maaiveld uitsteekt, ze bewust of niet meteen weer in een minderwaardige positie worden geduwd. Want stel je voor dat ze beter worden dan wij, witte Nederlanders.
Als je met zo’n grote verantwoordelijkheid toch besluit beledigende borden op te hangen en dat af te doen als ‘dit is gewoon humor’, dan snap je niet waar je voor staat. Laten we hopen dat na de huidige identiteitscrisis van de organisatie van het festival de eerste stap wordt gezet naar oprechte verandering.
Ze denkt dat witte Nederlands bang zijn dat moslims succesvoller worden.
Ben je er überhaupt ooit geweest?quote:
misschien mis ik de semi-grappige bordjes in de moskee, daar kom ik niet zo vaak.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sla eens een willekeurig religieus boek open zou ik zo zeggen.
we hadden het over dat afbakbar bordquote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar precies gebeurde dat op de Zwarte Cross dan?
Correct en waar stond dat bord?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:41 schreef pokkerdepok het volgende:
we hadden het over dat afbakbar bord
wordt losgelaten op duizenden mensen op een festival, dus daar mag ik best een mening over hebben.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen wat iemand "smakeloos" moet vinden? Dat jij dat vindt prima, andere kant opkijken en je er niet mee bemoeien klaar.
[..]
onzin. is helemaal geen sprake van hier.quote:Ze mogen zeggen wat ze willen dat interesseert me vrij weinig en maak me daar ook niet druk om. Het begint alleen wel een probleem te worden als een handjevol klagers dusdanig veel macht krijgt (vnl dmv bedreigingen) dat een organisatie zich gedwongen ziet om toch maar maatregelen te nemen.
Ik vind Hans Teeuwen niet grappig, een heleboel anderen wel. En nu?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:35 schreef pokkerdepok het volgende:
niet iedereen heeft kennelijk het talent om het zelf aan te voelen.
en dat je snapt dat je soms wat te ver gaat. niet omdat jij het te erg vind, maar omdat anderen aangeven dat het te ver gaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
samenleven is dat je dingen van elkaar kunt accepteren toch?
Wat zegt soera 8:55? Toch iets van dat ongelovigen beesten zijn?quote:Op zaterdag 27 juli 2019 11:19 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |