Klopt, jullie reactie is beter dan mijn in 1e en in 2e reactie hier op maar ik was niet op de hoogte van het droogte en warmte probleem dat zich in Nederland aan het ontstaan is. Ik heb ineens heel veel mislukte kleine net ontwikkelde tomaatjes die maar niet door groeien willen.... Mja ik heb inmiddels in de gaten dat dat komt omdat het te warm was voor mijn tomaten plant. En dat is een plant uit zuid Amerika, laat staan hoe het is voor jouw boom.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 23:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
We hebben de boom extra water gegeven in tijden van droogte. Heb de tuinslang neergelegd en gewoon laten lopen. Daardoor is hij wel minder noten aan het laten vallen. Dat is een goed teken.
Persicaria amplexicaulisquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is die plant rechts onderin met die rode bloemen? Ook een heel mooie blikvanger!
Wat is dat voor een docu? /samenvatting graagquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 20:43 schreef kaasplankje het volgende:
Persicaria.
Het is een makkelijke border plant die eigenlijk op elke plaats wel gedijt.
Piet Oudolf in de docu Paradijs binnen handbereik noemt ook diverse keren Persicaria als optie in een lege plek in een border omdat hij even niets anders kan bedenken op het moment.
Van dichtbij niet hoorquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 20:31 schreef Burdie het volgende:
Mooi geworden hoor bluezz, ook zonder het bankjeEn wat ziet jullie gazon er netjes uit!
Ik heb van dat mediterraans blauw op de balkonwand naar de buren toe, ook al meteen een heel ander fris gezicht dan het donkerbruin wat het was (huurhuis), wij houden erg van dat blauwquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 18:59 schreef Claudia_x het volgende:
Het was een fantastische blikvanger.Die kleur blauw.
Ik heb nu wel inspiratie voor een tuinmuurtje dat ik ooit wil verven.
Het gaat over planten, de tuin en de visie van Oudolf daarop.quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat is dat voor een docu? /samenvatting graag
Ik ben Oudolf fan. Ik ben in zijn tuin geweest vorig jaar (nu niet meer open voor publiek). En de High Line in NY is echt geweldig! Gekke is, ik weet niet waar 't 'm in zit maar zijn tuinontwerpen pik je er zo tussenuit.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 07:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het gaat over planten, de tuin en de visie van Oudolf daarop.
Eerst een paar x groen (het was al een oudje van de buren die verhuisden) toen een paar x verschillende tinten blauwquote:
We hebben ons door de gemeente laten vertellen dat het een Himalaya ceder is.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 08:06 schreef Seven. het volgende:
@:Bluezz, wat voor een boom heb je eigenlijk op je grasveld? Ik zie alleen een enorme big ass stam.
Mij god, wat een kolos!quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 12:40 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Eerst een paar x groen (het was al een oudje van de buren die verhuisden) toen een paar x verschillende tinten blauw
[..]
We hebben ons door de gemeente laten vertellen dat het een Himalaya ceder is.
Voor Kaas: Cedrus deodara
(plaatje van Internet)
[ afbeelding ]
Hier in Bdaal/Haarlem en omgeving en vooral in de duinen zie je ze heel erg veel.
Helaas hebben de vorige bewoners nooit iets gedaan aan snoeien, zodat ie niet heel mooi groeit vinden wij.. ik zie ze veel mooier in de omgeving.
Onze boom even proberen te schieten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |