SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Update : Het is goffedomme warremquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan niet wachten op de update
Opbokken, we proberen hier een record te verpulverenquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:04 schreef DemonRage het volgende:
https://www.weerplaza.nl/regenradar/regen-en-wolken/
Nederland wordt van 2 kanten belaagd door bewolking.
Oh, regen, ik verlang naar u!quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:04 schreef DemonRage het volgende:
Wordt nog wel weg gewerkt door de warmte.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:05 schreef warhamstr het volgende:
Word vandaag niet zo heet 's gisteren. Hangt teveel in de lucht. Gisteren was kraak helder.
Morgen nog een dagje chefquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:08 schreef Zipportal het volgende:
Tik de 40 graden maar aan, en daarna mag de hitte echt oprotten.
Matige airco of slecht geïsoleerd danquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:05 schreef Nattekat het volgende:
Zo'n airco is toch lekker. Het koelt geen graad af, maar de koude luchtstroom is al meer dan genoeg.
Wat in principe zelfs voordelig uit kan pakken voor een eventueel record.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:04 schreef DemonRage het volgende:
Mobiele unit in de woonkamer, dus ik verwachtte er sowieso vrij weinig van. Toch heeft ie het iedere dag tot nu toe iets koeler weten te krijgen. Gisteravond is de temperatuur zelfs een graad gestegen terwijl ik weg was.quote:
Hier tikt hij nu net op 30quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:11 schreef Simmertje het volgende:
Geen airco op werk hebben, hier binnen was het gisteren 31 graden..
Ah oke, mobiele airco's zullen het wel zwaar hebben ja. Al was het wel mn redding toen ik nog een zoldertoerist wasquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mobiele unit in de woonkamer, dus ik verwachtte er sowieso vrij weinig van. Toch heeft ie het iedere dag tot nu toe iets koeler weten te krijgen. Gisteravond is de temperatuur zelfs een graad gestegen terwijl ik weg was.
Arcen is meer oost dan zuid.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:12 schreef _UserName_ het volgende:
Team Oost heeft 2 stations, Hupsel en Twente, Team Zuid heeft Maastricht, Arcen, Ell, Volkel, Eindhoven en Gilze-Rijen. Eigenlijk vind ik dat Team Zuid 2 stations mag kiezen waarmee ze de strijd aan gaan met Team Oost
Arcen is Team Zuidoostquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:12 schreef _UserName_ het volgende:
Team Oost heeft 2 stations, Hupsel en Twente, Team Zuid heeft Maastricht, Arcen, Ell, Volkel, Eindhoven en Gilze-Rijen. Eigenlijk vind ik dat Team Zuid 2 stations mag kiezen waarmee ze de strijd aan gaan met Team Oost
Normaal staat deze bij mij op zolder, maar die strijd heb ik opgegevenquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke, mobiele airco's zullen het wel zwaar hebben ja. Al was het wel mn redding toen ik nog een zoldertoerist was
Wat houden de kleuren geel, rood en groen in?quote:
Geel --> hoogste temperatuur van dat moment (gisteren dus)quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:16 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Wat houden de kleuren geel, rood en groen in?
Carnaval.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:16 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Geel = warmste station per meetingquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:16 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Hupsel/Enschede.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Enschede gaat als eerste de 40 graden aantikken vanmiddag
Dat was gister ook heel eventjes.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het gaat afkoelen in het hoekje. Met je zuidwest.
[ afbeelding ]
Wind uit het zuidoosten, niets aan het handje.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Voorschoten is echt zo'n baggermeetstation. Altijd kouder dan de omgevingquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
40 jaar en 2 dagen meldt zichquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Leeftijd is maar een getalletje
Proficiatquote:
Zolang die bewolking de zon niet te veel verstoort kan dat positief zijn voor een record (en zeer negatief voor de afkoeling 's avonds maar goed, dat is een noodzakelijk kwaadquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:27 schreef wodca het volgende:
Bewolking op sommige plaatsen in België. We zullen zien dat Nederland vandaag als eerste en enige 40 graden gaat halen in tegenstelling tot België. Na wij gisteren net gestrand zijn op 39,92. Ook al liggen jullie Noordelijker. Maar het gaat er om spannen. De temperatuur is op dir moment 1 graad hoger dan gisteren op dit uur. Maar net op heetste moment wordt er bewolking verwacht.
In Twente is het nog steeds heiig, dus ook geen top omstandigheden. Toch gaat de temperatuur nog gestaag omhoog.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:27 schreef wodca het volgende:
Bewolking op sommige plaatsen in België. We zullen zien dat Nederland vandaag als eerste en enige 40 graden gaat halen in tegenstelling tot België. Na wij gisteren net gestrand zijn op 39,92. Ook al liggen jullie Noordelijker. Maar het gaat er om spannen. De temperatuur is op dir moment 1 graad hoger dan gisteren op dit uur. Maar net op heetste moment wordt er bewolking verwacht.
"Eraf gekregen"quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:28 schreef Nattekat het volgende:
Update: we hebben er een halve graad af gekregen
25,0 nu.
Hersenen werken maar op half vermogen sinds ik terug ben van vakantie.quote:
Iemand in Zeeuws-Vlaanderen die nog een witte vrachtwagen heeft staan?quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:28 schreef Lola69 het volgende:
#teamOost & #teamZuid nu beide in de 34
[ afbeelding ]
De helft van extreem veel is nog steeds behoorlijk wat natuurlijkquote:Op donderdag 25 juli 2019 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hersenen werken maar op half vermogen sinds ik terug ben van vakantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |