SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat knap van je.quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:06 schreef LuNaTiC het volgende:
afbeelding
alleen synct ie ergens sinds juni m'n gewicht niet meer omdat er iets mis is gegaan tussen mijn weegschaal en deze app die eigenlijk al obsolete is. Krijg ook geen ondersteuning meer. Wat jammer is, want ik vond het een fijne en duidelijke app met een mooi grafiekje. Nog wel steeds stabiel overigens, schommelend tussen de 82 en 83 dus de grafiek zou daar nog steeds zo enigszins horizontaal gebleven zijn![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die gaat in ieder geval de goede kant op.quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:06 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
alleen synct ie ergens sinds juni m'n gewicht niet meer omdat er iets mis is gegaan tussen mijn weegschaal en deze app die eigenlijk al obsolete is. Krijg ook geen ondersteuning meer. Wat jammer is, want ik vond het een fijne en duidelijke app met een mooi grafiekje.
Nog wel steeds stabiel overigens, schommelend tussen de 82 en 83 dus de grafiek zou daar nog steeds zo enigszins horizontaal gebleven zijn
Och, wanhoop niet! ik heb de mijne ook weleens gepost van de afgelopen 10 jaar (nouja, vanaf wanneer ik ben begonnen met meten en gaan jojo-en, af en toe niet woog en toen maar weer wel.quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die gaat in ieder geval de goede kant op.![]()
Ik deel mijn gewicht liever niet, maar de mijne gaat dus de verkeerde kant op.Verschil tussen hoogste en laagste punt is zo'n 20 kilo. Maarja, ik ben nu weer goed bezig. Dus maar niet teveel terugkijken op eerdere pogingen.
[ afbeelding ]
Ik krijg van die van cue trek in bananen.quote:
Deze is voor mij herkenbaar tussen laagste en hoogste gewicht zit 30 kgquote:Op woensdag 24 juli 2019 14:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik deel mijn gewicht liever niet, maar de mijne gaat dus de verkeerde kant op.Verschil tussen hoogste en laagste punt is zo'n 20 kilo. Maarja, ik ben nu weer goed bezig. Dus maar niet teveel terugkijken op eerdere pogingen.
[ afbeelding ]
Ja, nu heb ik zin in een banaan!quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:47 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik krijg van die van cue trek in bananen.
Ja toch... naar beneden is naar beneden!quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is in ieder geval weer een mooi vormende afgrond daar in 2019 BE.
quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vreselijk knap hoor!quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:50 schreef LuNaTiC het volgende:
ach de mijne bijna 45 kg wel denk ik. Het kan verkeren
Zeker! Je bent structureel bijna 30 kilo afgevallen in een prachtige lijn! Mag je echt trots op zijn!quote:
Ik vind het smerig. Ik eet liever wat minder écht ijs. Maar als je vooral véél wil eten voor weinig kcal is het ideaal ja. En duur.quote:Op woensdag 24 juli 2019 15:48 schreef Sequoias het volgende:
Iemand ervaring met het ijs van Oppo? Zag het liggen in de supermarkt met heel groot “slechts 190 calorieën voor een halve bak” er op. Ik ken het verder niet, maar klonk wel lekker.
[ afbeelding ]
25 .. and stil going upquote:Op woensdag 24 juli 2019 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
Zeker! Je bent structureel bijna 30 kilo afgevallen in een prachtige lijn! Mag je echt trots op zijn!
Ja, het is zo jammer dat jij alleen maar je tekortkomingen ziet en wat er allemaal nog niét naar wens isquote:Op woensdag 24 juli 2019 15:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
25 .. and stil going up![]()
Eerst maar even kijken hoe augustus gaat
#teamsmerigquote:Op woensdag 24 juli 2019 15:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind het smerig. Ik eet liever wat minder écht ijs. Maar als je vooral véél wil eten voor weinig kcal is het ideaal ja. En duur.
quote:Op woensdag 24 juli 2019 15:50 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het smerig. Ik eet liever wat minder écht ijs. Maar als je vooral véél wil eten voor weinig kcal is het ideaal ja. En duur.
Ow.quote:
Kreeg het een keer gratis bij een bestelling, maar ik vind de smaak niet lekker. Dan vind ik de bevroren bananen in een blender een veel beter alternatief voor een slanker ijsje.quote:Op woensdag 24 juli 2019 15:48 schreef Sequoias het volgende:
Iemand ervaring met het ijs van Oppo? Zag het liggen in de supermarkt met heel groot “slechts 190 calorieën voor een halve bak” er op. Ik ken het verder niet, maar klonk wel lekker.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
Waarbij tussen het laatste punt en het hoogste zo'n 25kg verschil zit.
Nee nooit onder bmr gaan zitten! Bmr is je absolute minimumquote:Op woensdag 24 juli 2019 17:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wow!
Ik was ooit jaren 90 met crashen afgevallen van 85 (dat zou ik heel graag nu weer willen wegen) naar 72 kg en toen in stijgende lijn in een paar jaar naar de 106 (hoogste gewicht ooit). Toen weer schommelen naar 89 met een dr Frank dieet, 2010.
Daarna weer naar de 97 gegaan en nu dus weer 89-90. Laten we het op 90 houden.
Moet ik nu trouwens net ķnder die BMR grens komen met m'n kcal.?
Ok.quote:Op woensdag 24 juli 2019 17:38 schreef Stormqueen het volgende:
Nee nooit onder bmr gaan zitten! Bmr is je absolute minimum
Het beste is om je verbruik te berekenen en daar maximaal 500 onder te gaan zitten
Met wat je eerder noemde (met actief werk erbij, iig actiever dan alleen op je gat zitten), denk ik dat beginnen met 1900-2000 helemaal zo'n gek uitgangspunt niet is. Mooi de ruimte om te wennen en lager kan altijd nog.quote:
Ja en toch kan ik het niet laten om te zeggen dat de spelregels voor een vrouw van 60 wel anders zijn dan voor een man van 30. Meer eten dan je denkt gaat voor de laatste categorie zéker op, maar voor die eerste vaak niet.quote:Op woensdag 24 juli 2019 18:31 schreef LuNaTiC het volgende:
Je bmr betekent dat als je de hele dag niets doet, gewoon op bed zou liggen, niet eten, bewegen, etc, dat us het aantal kcal wat je verbruikt om je lichaam draaiende te houden. Dus niet handig om daar onder te gaan zittenbeter begin je idd niet te laag, bijstellen kan altijd later nog als je op een plateau blijft stilstaan.
Meestgemaakte fout bij het afvallen. Veels te weinig eten. Je kunt vaak meer eten dan je denkt! (En zeker als je er veel bij beweegt/sport)
Elke situatie is anders en het is uiteraard relatief. Maar daar heb je ook die rekenmodelletjes voor.quote:Op woensdag 24 juli 2019 18:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja en toch kan ik het niet laten om te zeggen dat de spelregels voor een vrouw van 60 wel anders zijn dan voor een man van 30. Meer eten dan je denkt gaat voor de laatste categorie zéker op, maar voor die eerste vaak niet.
Halo Top is lekkerder.quote:Op woensdag 24 juli 2019 15:48 schreef Sequoias het volgende:
[ afbeelding ]
Ooh nee, dat denk ik ook niet, maar ik weet ook van mezelf dat ik soms te snel vanuit mijn eigen situatie beredeneer. Ik ben ook altijd stikjaloers als er hier weer nieuwe jonge mannen komen posten die voor mijn idee dan echt bunkeren en dan nog een kilo per week afvallenquote:Op woensdag 24 juli 2019 18:56 schreef LuNaTiC het volgende:
Het was overigens niet de bedoeling om mezelf (of vergelijkbare gevallen) als de maat te nemen en dat op iedereen te projecteren
Dus nog minder bunkeren? Oef. Mijn bmr ligt rond de 1400 geloof ik en icm mijn weinig actieve werk/leven vind ik al dat ik nu bar weinig mag/kan eten zonder dat het aanzet. Gelukkig duurt die overgang nog een tijdje.quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
Maar voor vrouwen verandert er hormonaal best wel wat na de overgang, wat helaas vaak inhoudt dat je nog maar weinig kan eten zonder dat het aan gaat zetten.
Als je de eetlust van m'n schoonmoeder dan krijgt is het geen probleem. Dat is sinds de overgang zo'n slechte eterquote:Op woensdag 24 juli 2019 20:14 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dus nog minder bunkeren? Oef. Mijn bmr ligt rond de 1400 geloof ik en icm mijn weinig actieve werk/leven vind ik al dat ik nu bar weinig mag/kan eten zonder dat het aanzet. Gelukkig duurt die overgang nog een tijdje.
Die heb je niet eens meegemaakt als je 60 bent toch?quote:
Ja, kloptquote:Op donderdag 25 juli 2019 08:10 schreef Tuindier het volgende:
O, en nog zo’n factor die best wel invloed heeft is lengte. Ik merk dat ik met mijn 1m60 echt aanzienlijk minder kan eten dan iemand van 1.75m, en dat dat ook nog wel eens onderschat wordt.
Ik droomde dat ik een frappucino had gedronken als ontbijt omdat mijn man me die aanbood, en pas halverwege besefte dat dat niet binnen IF paste, en toen heel boos was op mijn man.quote:Op donderdag 25 juli 2019 08:15 schreef Brighteyes het volgende:
Dat je droomt dat je een zak chips opvreet en daar nog steeds van baalt als je wakker wordt. :’)
Jup, wat dat betreft moeten we onszelf haast evolutionair herprogrammeren.quote:Op donderdag 25 juli 2019 08:44 schreef LuNaTiC het volgende:
Wat dat betreft zijn kleinere mensen in het westen gewoon 'slachtoffer' van zowel hun eigen biologie als de rijkdom van waarin we leven.
Je hebt evolutionair gezien nu eenmaal stukken minder nodig om alles op gang te houden, maar ondertussen hebben we een overweldigend overvloed aan eten en drinken. En dan ook nog eens heel veel lekkere, slechte dingen
Dat vind ik echt onwijs veel voor een hele dag thuis hoor.quote:Op donderdag 25 juli 2019 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Hopelijk ook puf voor een flinke wandeling, is er gisteren niet van gekomen, heel de dag binnenshuis geweest en dus maar 8000 stappen gehaald
Nou ja, ik zit dan niet de hele dag voor de tv he, ik heb twee kleine kinderen die de hele dag vermaakt moeten worden, een huishouden wat moet draaien etc. Als ik thuiswerk achter de laptop zou doen zou ik daar ook niet aan komenquote:Op donderdag 25 juli 2019 09:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat vind ik echt onwijs veel voor een hele dag thuis hoor.
quote:Op donderdag 25 juli 2019 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik droomde dat ik een frappucino had gedronken als ontbijt omdat mijn man me die aanbood, en pas halverwege besefte dat dat niet binnen IF paste, en toen heel boos was op mijn man.
Gelukkig zijn we er verder helemáál niet mee bezig hoor in ons onderbewustzijn
SPOILER: Grafiekje van de afgelopen 7 dagenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje van vandaag:
O: Een tosti met jonge kaas en tomaat.
T: Snelle Jelle Zero ().
L: 500ml kwark + een appel.
T: Passievrucht een een bakje salade.
D: Geen idee, maar calorieën zat dus een groot diner.
B: Ongeveer 15K stappen en wat spieroefeningen thuis.
quote:Op donderdag 25 juli 2019 09:56 schreef Sequoias het volgende:
Vandaag -0.1kg. Dat is helemaal prima, maar het motiveert me voor geen meter. Weet iemand hoe ik met mijn weegschaal kan onderhandelen zodat ik gewoon weer eens een drop van 1kg in een dag heb?
Niet met de weegschaal, maar doe eens een kiwi en gedroogde pruimen en roosvicee laxo voor het ontbijt.SPOILER: Grafiekje van de afgelopen 7 dagenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje van vandaag:
O: Een tosti met jonge kaas en tomaat.
T: Snelle Jelle Zero ().
L: 500ml kwark + een appel.
T: Passievrucht een een bakje salade.
D: Geen idee, maar calorieën zat dus een groot diner.
B: Ongeveer 15K stappen en wat spieroefeningen thuis.
Hahaha! Dan loop ik leeg denk ik.quote:Op donderdag 25 juli 2019 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Niet met de weegschaal, maar doe eens een kiwi en gedroogde pruimen en roosvicee laxo voor het ontbijt.
Na 4 jaar voeding en diëtetiek gestudeerd te hebben had ik wel een vermoeden, ja.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:04 schreef Stormqueen het volgende:
Nou sequoias, je weet ook wel dat het niet zo werkt toch?![]()
Ik kan me natuurlijk ook gewoon helemaal volvreten aan chips, kaashapjes, M&M’s, stokbrood met kruidenboter en Tony’s vandaag. Denk dat ik maar even naar de supermarkt ga!quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:04 schreef Stormqueen het volgende:GEMIDDELD anderhalve kilo per week is echt bizar veel, en een kilo in een dag "afvallen" lukt meestal alleen in de eerste week, of na een dag waarop je extreem veel vocht vasthoudt.
Dus sja, als je die kick nodig hebt zou ik heel zout gaan eten zodat je morgen 2 kilo zwaarder bent, kun je daarna weer supersnel afvallen, maar dat lijkt me ook niet de way forward![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nog eens een lief compliment.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet overigens zeker dat er vanzelf weer een drop komt, maar niet dagelijks. Daar ben je niet vet genoeg voor vrees ik
Ik moet nog 10,9kg voor ik een “gezond” gewicht heb bereikt.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:25 schreef IJsdraakje het volgende:
Het heeft zo zijn nadelen, op een redelijk gewicht zijn. Extra moeite en geen megadrops.
Je marges zijn natuurlijk een stuk kleiner geworden. Skinny people problems.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
Toen ik nog vet was ging mijn lijn veel stabieler. Lagere drops maar ook nauwelijks pieken. Sinds ik lichter ben is dat veel extremer geworden
Ik meen dat je ooit bij PP in het ziekenhuis langs bent geweest, vandaar dat ik me afvroeg of je misschien wist hoe of wat.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, ik ben ook alleen maar mod. Heb geen privé gegevens van ze ofzo.
Echt wel.quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Skinny ben ik ook nog niet met mijn bmi van 26
quote:Op donderdag 25 juli 2019 09:56 schreef Sequoias het volgende:
Prima toch, ik maak geen grafieken maar als ik ze zou maken dan zou er nooit een strakke lijn omlaag in staan. Als ik over een aantal weken kijk is het meestal meestal 1kg+ en daarna -2kg.SPOILER: Grafiekje van de afgelopen 7 dagenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanmorgen was ik 1.4kg zwaarder dan 2 dagen geleden, prima gegeten, 2x getraind en nog bonus-gewandeld. Als ik daar m'n motivatie uit moest gaan halen dan kan ik het beter gewoon laten gaan."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Pp hangt wel op andere plekken op Fok rondquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:47 schreef Sequoias het volgende:
[..]
Je marges zijn natuurlijk een stuk kleiner geworden. Skinny people problems.![]()
![]()
Heb jij overigens nog wel eens iets gehoord van PP en CotS?
Ben jij best klein dan?quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:28 schreef Sequoias het volgende:
Ik moet nog 10,9kg voor ik een “gezond” gewicht heb bereikt.
Dramatisch stijl is juist #goals.quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:37 schreef DrSauvignon het volgende:
als ik hem vanaf het startpunt - 95 kg. - deed werd het grafiekje zo dramatisch stijl. Deze laat mijn ups en downs beter zien.
Dat begrijp ik en dat is ook precies de reden dat je mijn opmerkingen soms met een korretje zout moet nemen. Klagen mag altijd toch?quote:Op donderdag 25 juli 2019 10:53 schreef Rauw. het volgende:
Vanmorgen was ik 1.4kg zwaarder dan 2 dagen geleden, prima gegeten, 2x getraind en nog bonus-gewandeld. Als ik daar m'n motivatie uit moest gaan halen dan kan ik het beter gewoon laten gaan.
quote:Op donderdag 25 juli 2019 11:06 schreef IJsdraakje het volgende:
De 77kg gisteravond was minder leuk dan de 75.5kg van vanmorgen in ieder geval.Sponzen.
Voor een man zeker!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ventrikelflutter alles.quote:Op donderdag 25 juli 2019 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
Allemaal ernstige hartritmestoornissen![]()
Onze cardiologen (ik werk in een zkh) zijn fan van de bmi van 26. Als er (ooit) iets met je gezondheid is, heb je reserves om daar goed van te herstellenquote:Op donderdag 25 juli 2019 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, ik ben ook alleen maar mod. Heb geen privé gegevens van ze ofzo.
Skinny ben ik ook nog niet met mijn bmi van 26
Ja, ik doe vaak dit:quote:Op donderdag 25 juli 2019 13:01 schreef Cue_ het volgende:
Iemand enig idee
Ik wil een simpele (!!) kipcurry maken. Iemand daar een recept voor? Of is beetje kip en curry en.. kokosmelk?? voldoende?
En dan evt met wat rijst/brocollirijst of iets
Ik doe dan het volgende:quote:Op donderdag 25 juli 2019 13:01 schreef Cue_ het volgende:
Iemand enig idee
Ik wil een simpele (!!) kipcurry maken. Iemand daar een recept voor? Of is beetje kip en curry en.. kokosmelk?? voldoende?
En dan evt met wat rijst/brocollirijst of iets
Ik las kipfilet aanbrandenquote:
Is ook een idee jaquote:Flinke lepel Patak's curry pasta
(Magere) creme fraiche/(magere)kookroom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |