Ja ik ook. D'n bossman denkt er anders over.quote:
quote:De gemeente Den Haag hoopt dat het evenement volgend jaar wel kan doorgaan.
Wat is het verschil tussen een baas en een manager?quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Weetje het zal de meeste bazen en managers de reet roesten of je een korte broek aandoet.
Het probleem is dat ze bang zijn voor reacties van andere afdelingen die gaan roddelen (of zelfs officieel klagen). Nou die heeft zijn afdeling ook niet onder controle, daar doen ze maar.![]()
Mensen van de roddelsoort
Bedoel de gene die leiding geeft aan een bepaalde groep of afdeling. Of iig verantwoordelijk is. Bij kleinere bedrijven noemt men wel de naam “baas” bij andere bedrijven wordt veel met “manager” gescandeerd.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:40 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een baas en een manager?
Bedrijfsleider vind ik zo'n mbo term voor de baas van een scapino filiaal in Cuijk ofzoquote:Op woensdag 24 juli 2019 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bedoel de gene die leiding geeft aan een bepaalde groep of afdeling. Of iig verantwoordelijk is. Bij kleinere bedrijven noemt men wel de naam “baas” bij andere bedrijven wordt veel met “manager” gescandeerd.
Er zijn ook bedrijven die een zo nl mogelijk naam aanhouden. Bedrijfsleider of afdelingsleider
quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n nieuwe en natuurlijk duurste plant legt het loodje door de combinatie warmte en spint
Niets mis mee, de term dekt de lading perfect.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Bedrijfsleider vind ik zo'n mbo term voor de baas van een scapino filiaal in Cuijk ofzo
Losdop heeft honden op kantoor rondlopen, die hebben een baas. De mensen hebben managers.quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:40 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een baas en een manager?
En wat dacht je van mensen die menen het te koud te hebben bij 22 graden?quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En ze mogen lekker helemaal zelf weten of ze zweten, maar hierdoor gaat op de hele afdeling de klimaatbeheersing natuurlijk aan gortWant dat ding gaat extra hard er aan trekken hierdoor, dus daar waar mensen wel netjes ramen en deuren sluiten wordt t dan een vrieskist
Of van die mensen die menen continu amet hun tengels aan de stand/temp te moeten komen.
BLIJF. MET. JE. TENGELS. VAN. DIE. TECHNIEK. AF!
"Floormanager"quote:Op woensdag 24 juli 2019 10:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Bedrijfsleider vind ik zo'n mbo term voor de baas van een scapino filiaal in Cuijk ofzo
Ik had in Singapore op kantoor altijd een jasje aan, omdat t zo bagger koud was daarquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:01 schreef Rick0821 het volgende:
[..]
En wat dacht je van mensen die menen het te koud te hebben bij 22 graden?
Bedoel als je het koud hebt kan je je daar toch op kleden?
Bij het te warm hebben houd het ergens een keer op, althans niet iedereen vind het even smakelijk als mensen zich op het werk gaan uitkleden
quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Laten we wel wezen.
De meeste banen gaan helemaal nergens meer over. Gecreëerd als een moderne vorm van werkverschaffing. De art creators en communicatie goeroes van deze wereld. Die weer worden aangestuurd door managers van managers. Evangelisten. Mensen die zo mooi kunnen praten dat men denkt in grote bedrijven dat ze wel nuttig moeten zijn.
Wannneer ben je nog echt waardevol in je werk voor de basis van het bestaan?
- voedselproductie
- infra en energie
- basisvormen van dienstverlening
- basisvormen van onstspanningsdiensten.
De rest is gebakken lucht.
Lach me altijd weer dood in januari, er is geen handel maar iedereen moet weer alle contracten en prijzen openbreken om te onderhandelen of het 2 of 3 % indexatie wordt.
Same. Gaat hard nu. Mijn korenbloem heeft t loodje gelegd geloof ik.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:02 schreef DrMarten het volgende:
Vanavond okk maar weer met de gieter de tuin door. In huis de planten ook maar een keer extra water geven
Volgens m'n jasmijn is het herfst.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Same. Gaat hard nu. Mijn korenbloem heeft t loodje gelegd geloof ik.
Ik wilde hier serieus op reageren.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Laten we wel wezen.
De meeste banen gaan helemaal nergens meer over. Gecreëerd als een moderne vorm van werkverschaffing. De art creators en communicatie goeroes van deze wereld. Die weer worden aangestuurd door managers van managers. Evangelisten. Mensen die zo mooi kunnen praten dat men denkt in grote bedrijven dat ze wel nuttig moeten zijn.
- voedselproductie
- infra en energie
- Ohja Loka: de zorg een van de pijlers niet te vergeten.
Lach me altijd weer dood in januari, er is geen handel maar iedereen moet weer alle contracten en prijzen openbreken om te onderhandelen of het 2 of 3 % indexatie wordt.
Werken in het onderwijs is niet nuttig?quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Laten we wel wezen.
- voedselproductie
- infra en energie
- Ohja Loka: de zorg een van de pijlers niet te vergeten.
Goede keuzequote:Op woensdag 24 juli 2019 11:03 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik wilde hier serieus op reageren.
Ik heb backspace gebruikt.
ja hoor, met je simplistische stellingen altijd.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laat maar, te filosofisch voor je.
Onderwijs keur ik goed.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Werken in het onderwijs is niet nuttig?
Oh echtquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens m'n jasmijn is het herfst.
Hadden we er maar meer als jij hierzoquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik had in Singapore op kantoor altijd een jasje aan, omdat t zo bagger koud was daar
Bijna alles is op het balkon bezweken aan de warmte en nu al uitgebloeid. De aardbeiplanten geven ook niks meer en maken alleen maar nieuwe stekjes aan. Alleen de vlinderstruik en de kamperfoelie zijn nu in de bloei.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:05 schreef DrMarten het volgende:
De hortensia hangt altijd op half 7 als het zo warm is. De Japanse anemoon doet het wel heel goed. Ander dung waarvan ik de naam niet weet die altijd pas eind augustus gaat bloeien is nu al helemaal bruin
Hij heeft ook nog nooit van een supply chain of value chain gehoord denk ik.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Werken in het onderwijs is niet nuttig?
Hij bloeide als een tierelier, rook echt heel lekker. En nu zijn de bloemetjes weg en zijn de blaadjes donkerrood.quote:
Dat sowiesoquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:05 schreef Rick0821 het volgende:
[..]
Hadden we er maar meer als jij hierzo
Het leven is simpel maar niet makkelijk.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:05 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
ja hoor, met je simplistische stellingen altijd.
Onderwijs is zo basaal, dat schiet de meest simpele mensen nog wel te binnen. Dus vond het opvallend dat dat niet werd genoemd.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog nooit van een supply chain of value chain gehoord denk ik.
Want OM zorg te kunnen doen heb je een machien nodig, die gemaakt moet worden, die uit onderdelen bestaat die ook gemaakt moeten worden, die dan.............
Dus.
Net als ikquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het leven is simpel maar niet makkelijk.
Het leven anno jaar 0 was simpel.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het leven is simpel maar niet makkelijk.
Die is wel mooi zegquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
philodendron hastatum
[ afbeelding ]
Maar dan groot.
Oh mijne begint weer overnieuwquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij bloeide als een tierelier, rook echt heel lekker. En nu zijn de bloemetjes weg en zijn de blaadjes donkerrood.
Als dino en Ang3l het eens zijn wordt er echt onzin verkondigdquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:04 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Goede keuze
Enige nuttige reactie hierop is hurrrduurrrrr
Ja natuurlijk, we maken in weze grotendeels deel uit van een chain of supply.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog nooit van een supply chain of value chain gehoord denk ik.
Want OM zorg te kunnen doen heb je een machien nodig, die gemaakt moet worden, die uit onderdelen bestaat die ook gemaakt moeten worden, die dan.............
Dus.
quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, we maken in weze grotendeels deel uit van een chain of supply.
Alleen het aantal mensen die daarvoor nodig is is veel kleiner dan de beroepsbevolking levert en is er dus ruimte voor vele nieuwe gecreëerde banen die eigenlijk niets toevoegen aan deze supplychain.
Dat geloof ik jaquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die hagel van zaterdag was ook wel een slachting.
Ja, maar overdrijven (wat je dus weeeeer doet) is ook een kunst.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok ik hou op hoor. Hou soms van het reflexen naar wat we nu eigenlijk doen en waarom.
Maar er zijn hele boeken over geschreven. Over wat ik bedoelde te zeggen. Engelse term: bullshit jobs.
https://m.managementboek.nl/boek/9789047011767?
Ik moest m'n verwachtingen over wat jij ging bewerkstelligen met je levenswerk laatst aardig bijstellenquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:17 schreef Californium het volgende:
Ik vind dat ik best een nuttige baan heb.
Hopelijk zie ik er over 10 jaar het effect van
quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik moest m'n verwachtingen over wat jij ging bewerkstelligen met je levenswerk laatst aardig bijstellen
Weet ik nog niet,eerst veel gezeik = stressen, nu minder gezeik = kost minder energie. Ik maak de balans wel op na een jaar.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan voel jeje minder voldaan als je thuiskomt toch?
Omdat ik dacht jij de oplossing hadquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:19 schreef Californium het volgende:
[..]! Omdat ik minder verdien dan jij denkt?
![]()
Maar ik ga geen nobelprijs winnen nee, maar hoop wel dat mijn onderzoek ergens mee helpt
Bij deze: DE oplossing bestaat nietquote:
Kanker is kanker toch, hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:21 schreef Californium het volgende:
[..]
Bij deze: DE oplossing bestaat nietWat bij patiënt a werkt werkt niet bij patiënt b-z. DAAROM doen we het onderzoek he
We gaan allemaal doodquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:22 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Kanker is kanker toch, hoe moeilijk kan het zijn.
Hoge bloeddruk waarschijnlijkquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:24 schreef Rick0821 het volgende:
De vraag blijft alleen wanneer en waaraan.
Ergens deze eeuw en waarschijnlijk vanwege het levenquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:24 schreef Rick0821 het volgende:
De vraag blijft alleen wanneer en waaraan.
Jij voelt je voldaan omdat je zulk nuttig werk gedaan hebt?quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan voel jeje minder voldaan als je thuiskomt toch?
Beetje middenkader baasje uithangen, heel nuttigquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij voelt je voldaan omdat je zulk nuttig werk gedaan hebt?
Jakkiequote:Op woensdag 24 juli 2019 11:27 schreef Keyos het volgende:
Shiiiit, ze zijn nu met noodrepairs bezig aan de ventilatie van de andere kant van het pand, maar ik heb het idee dat de gehele ventilatie nu uitstaat. Voelt net alsof ik in de Subway sta naast de broodjesoven.
Ik voel me meer voldaan als ik mensen blij kan maken, doe ik alleen zaterdags, doordeweeks maak ik er meer boosquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij voelt je voldaan omdat je zulk nuttig werk gedaan hebt?
Tijd om naar huis te gaan dusquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:27 schreef Keyos het volgende:
Shiiiit, ze zijn nu met noodrepairs bezig aan de ventilatie van de andere kant van het pand, maar ik heb het idee dat de gehele ventilatie nu uitstaat. Voelt net alsof ik in de Subway sta naast de broodjesoven.
Ik heb ook helemaal niet zo de behoefte nuttig bezig te zijnquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:27 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Beetje middenkader baasje uithangen, heel nuttig
Ik heb zin in een dürum dönerquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:32 schreef Rick0821 het volgende:
En toen had ik ineens zin in een Subway broodje...
Skeer hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:39 schreef Rick0821 het volgende:
[..]
Het enige wat ik bij heb voor de lunch is een pot Skyr...
Haha ja, daar heb ik een warmtepomp. Met die hitte van paar weken terug iedereen klaag klaag dat het warm was in huis, allemaal een airco gekocht, terwijl het bij mij netjes 23 graden was.quote:
Doet een warmtepomp ook koelte pompen dan?quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:40 schreef Keyos het volgende:
[..]
Haha ja, daar heb ik een warmtepomp. Met die hitte van paar weken terug iedereen klaag klaag dat het warm was in huis, allemaal een airco gekocht, terwijl het bij mij netjes 23 graden was.
Geen beter vermaak dan leedvermaak.
Da's toch die luxe IJslandse hipster yoghurt?quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:39 schreef Rick0821 het volgende:
[..]
Ik 4 boterhammen, maar de donertent is 2 minuten lopenquote:Op woensdag 24 juli 2019 11:39 schreef Rick0821 het volgende:
[..]
Is iets nog hipster als het al jaren in de supermarkt ligt?quote:Op woensdag 24 juli 2019 11:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Da's toch die luxe IJslandse hipster yoghurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |