SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); kree of Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Oene lijkt min of meer te liggen aldaar waar het neerslagtekort juist het kleinste is.quote:
Topic kaperquote:
Probleem is dat de droogste gebieden nu verleden jaar ook de droogste gebieden waren. Denk dat deze dagen veel oogsten finaal gaat slopen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Is het dit jaar niet minder dan vorig jaar?
[ afbeelding ]
Wel regionaal grote verschillen.
Ja straks wachten we vrijdag nog op een nieuw topicquote:
Schijnt heel lokaal te verschillen, kameraad van me heeft een combine en ene veld schijnt er veel beter bij te liggen dan veld van 10 kilometer verderop zo te zeggen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Oene lijkt min of meer te liggen aldaar waar het neerslagtekort juist het kleinste is.
Buiten dat, dit soort omstandigheden doen betrekkelijk weinig aan een neerslagtekort.
Valt idd wel mee, aan de hand van dat kaartje.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Schijnt heel lokaal te verschillen, kameraad van me heeft een combine en ene veld schijnt er veel beter bij te liggen dan veld van 10 kilometer verderop zo te zeggen.
Deze valt wel mee gelukkig!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 14:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
op weerwoord zie je vaak de discussie tussen deze en ander harmonie (40) model:
[ afbeelding ]
Deze lijkt mij realistischer. Alsnog een 39, en dus misschien heel lokaal wel een 40 mogelijk...
Nou, dat ze dat gore maļs bij ons aan de overkant er eens uit gaan trekken danquote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is dat de droogste gebieden nu verleden jaar ook de droogste gebieden waren. Denk dat deze dagen veel oogsten finaal gaat slopen.
Lekker man, maiskolfjes pikken, lekker koken, beetje boter, beetje zout, nomnomnomnomquote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, dat ze dat gore maļs bij ons aan de overkant er eens uit gaan trekken dan
Nooit gegeten, wellicht is het dan wel te pruimen. Maar uit zo'n blik en dan door het eten, echt, gadverdegadverquote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker man, maiskolfjes pikken, lekker koken, beetje boter, beetje zout, nomnomnomnom
Pure commercie - supermarkten en electronica zaken wrijven zich in hun handjes de komende dagen..quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:40 schreef _UserName_ het volgende:
Ik word inmiddels gek van al die nieuwdmedia die loopt te schreeuwen over 40 graden. Ja, het wordt warm, maar waarom in godsnaam constant die 40 graden? Deze hysterie is de afdgelopen jaren al vaker geweest, ik snap niet dat men niet naar het all time record kijkt van Warnsveld. Laten we eerst dat verslaan en de 39 halen. Dan pas kan je naar de 40 kijken. Met dergelijke temeraturen is er zo veel energie nodig om het warmer te maken. Alsof men denkt dat het net zo makkelijk is om van 39 graden naar de 40 te gaan als van 24 naar 25 graden.
Natuurlijk hoop ik op de 40 graden, om het mee te hebben gemaakt in Nederland maar doe rustig.. zo ver is het nog niet. Eerst maar Warnsveld verslaan
Omdat "Mogelijk 40 graden!!" beter kopt dan "Mogelijk 38,8 graden!!"quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:40 schreef _UserName_ het volgende:
Ik word inmiddels gek van al die nieuwdmedia die loopt te schreeuwen over 40 graden. Ja, het wordt warm, maar waarom in godsnaam constant die 40 graden? Deze hysterie is de afdgelopen jaren al vaker geweest, ik snap niet dat men niet naar het all time record kijkt van Warnsveld. Laten we eerst dat verslaan en de 39 halen. Dan pas kan je naar de 40 kijken. Met dergelijke temeraturen is er zo veel energie nodig om het warmer te maken. Alsof men denkt dat het net zo makkelijk is om van 39 graden naar de 40 te gaan als van 24 naar 25 graden.
Natuurlijk hoop ik op de 40 graden, om het mee te hebben gemaakt in Nederland maar doe rustig.. zo ver is het nog niet. Eerst maar Warnsveld verslaan
Nouja, misschien omdat het 50/50 is dat de 40 gehaald wordt en dat is nog nét even een iets groter unicum dan Warnsveld verslaanquote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:40 schreef _UserName_ het volgende:
Ja. Dat kost letterlijk even veel energie.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:40 schreef _UserName_ het volgende:
Onee, absoluut niet te vergelijkenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pure commercie - supermarkten en electronica zaken wrijven zich in hun handjes de komende dagen..
Maar daar heeft RTL nieuws niks mee te maken, evenals De Telegraaf, Metro en noem maar op.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Pure commercie - supermarkten en electronica zaken wrijven zich in hun handjes de komende dagen..
Goede quote ook.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Onee, absoluut niet te vergelijkenOost-Europa zie je vaak ook van die kraampjes staan waar je kolven kan halen. Zout erop, boter, Parmezaanse kaas en wat kruiden. GENOT.
Maak er dan dat het "stokoude record uit 1944" verbroken kan gaan worden. Dan zit je hoe dan ook dichter bij de realiteit. Ik dacht dat men fakenews uit wilde bannen? Oke, mogelijk klopt dan wel weer. Vooruit.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Omdat "Mogelijk 40 graden!!" beter kopt dan "Mogelijk 38,8 graden!!"
Whut?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Onee, absoluut niet te vergelijkenOost-Europa zie je vaak ook van die kraampjes staan waar je kolven kan halen. Zout erop, boter, Parmezaanse kaas en wat kruiden. GENOT.
Hoe is dat een groter unicum? Dat record is ook nooit verslagen vooralsnog. Net als de 40 graden.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, misschien omdat het 50/50 is dat de 40 gehaald wordt en dat is nog nét even een iets groter unicum dan Warnsveld verslaan
Ja, in een gesloten ruimte, maar we leven niet in een gesloten wereld.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja. Dat kost letterlijk even veel energie.
In een gesloten ruimte dat is.
verdammtquote:
M'n zolderkamer is anders goed afgepurrtquote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:48 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, in een gesloten ruimte, maar we leven niet in een gesloten wereld.
Home made purr?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:50 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
M'n zolderkamer is anders goed afgepurrt
Ze zijn al bezig met toch.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:50 schreef DemonRage het volgende:
Gaan ze deze week ook weer met strooiwagens de weg op net als vorig jaar ?
Drenthe jaquote:
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeewind idd.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:33 schreef Nikonlover het volgende:
Wijk aan Zee is 25,9 graden. Hebben ze daar last van zeewind ofzo? Boven dat zand zou je toch wel verwachten dat het bloedje heet kan worden.
Ik kan mij herinneren dat Wijk aan Zee vorig jaar (met die mogelijke record breek dag) 's morgens en het eerste deel van de middag de hoogste van NL was.
Donald Duck is er groot mee gewordenquote:
Lauwersoog nu ook. Beneden de 25 gezakt.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 15:57 schreef Pery het volgende:
[..]
Zeewind idd.
https://www.buienradar.nl/nederland/wind/actuele-wind
Zal dat wel snel moeten gebeuren dus denk niet dat die opwarming het nog gaat worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:02 schreef Nikonlover het volgende:
Eindhoven 33,9. Ik ben benieuwd of we de 35 nog gaan halen vandaag![]()
![]()
Uh nee, verloopt precies zoals grotendeels verwacht.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:11 schreef kurk_droog het volgende:
Weer overdreven dus al dat nieuws van de afgelopen dagen
quote:In het zuiden van Gelderland kan het donderdag wel 41 graden worden. Zelfs in de avond koelt het dan nauwelijks af. Rond middernacht blijft de temperatuur boven de 30 graden hangen, zegt weerman Reinout van den Born van MeteoGroup in Wageningen tegen Omroep Gelderland.
Gaat toch precies zoals voorspeld?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:11 schreef kurk_droog het volgende:
Hij moet natuurlijk altijd wat te zeiken hebben op de 'linkse klimaat maffia' hequote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat toch precies zoals voorspeld?
Ik denk dat we de donderdag moeten afwachten. Gister zag ik ook een plotselinge versnelling van de warmte. Was eerder dan verwacht, zou eigenlijk vandaag echt pas komen. Maar ook vandaag is bijgesteld van 30 naar 31 naar 32 graden, inmiddels de 33.6 graden bereikt. Ook zou het weekend "wat frisser" verlopen met za en zo 23 graden, inmiddels is dat bijgesteld naar 34(!) en 30 graden.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:11 schreef kurk_droog het volgende:
Straks nog even over klimaatverandering gaan praten want nieuw record en Djeez die dan Klimaat =/= Weer zegt en de cirkel is rondquote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:39 schreef Momo... het volgende:
[..]
Hij moet natuurlijk altijd wat te zeiken hebben op de 'linkse klimaat maffia' he
En tis vaak de rechtste media die dom doen over voorspellingen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:39 schreef Momo... het volgende:
[..]
Hij moet natuurlijk altijd wat te zeiken hebben op de 'linkse klimaat maffia' he
Mediamarktquote:Beste Andre,
Het door jou bestelde product met artikelnummer 1561138 heeft online gestaan, zonder dat we hier voorraad van hebben en helaas kunnen wij ook niet meer aan dit product komen. Hiervoor willen we onze excuses aanbieden. Om deze reden willen we graag het volgende product als alternatief aanbieden:
WHISPER FLEX FAN BLACK
Artikelnummer: 1604737
's nachts 33quote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dat denken ze in Badwater ook.
[ afbeelding ]
Scheelt wel dat het dauwpunt er rond de 12/13 graden ligt.quote:
Ben je nou echt zo dom ?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 16:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mediamarkt
Daar komen ze 3 dagen na de "vandaag besteld, morgen in huis" bestelling achter
Het product wat ze nu ter vervanging aanbieden is de kleur die ik in eerste instantie wilde hebben maar die nog steeds als "niet leverbaar" op hun website staat
edit: oh nee, dit is de "flex" versie, de luxere... ah ja...
edit: ik heb gezegd dat ze 'm mogen sturen, ben benieuwd of deze er wél is aangezien er geen voorraad is, zal morgen wel een mailtje komen "oeps, deze blijkt er ook niet te zijn"![]()
De fan van CoolBlue is overigens wel al binnen![]()
twitter:Alpenweerman twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 09:56:21De 40° hype in Nederland! Met 22 tot 23°C op 850 hPa (1550m) lijkt dit echter zeer onwaarschijnlijk. Met max. zon (instraling), gunstige (weinig) wind zijn 38°+ haalbaar. Ook #Saharastof in de hogere atmosfeer kan evt. hitte records frustreren #hittegolf #tropisch https://t.co/MeMOukNrSC reageer retweet
twitter:Alpenweerman twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 14:49:22.... mogelijk donderdag ook nog eens het nodige aan hogere bewolking! #hitterecords https://t.co/g19ZqHYQHB reageer retweet
En dat er verder eigenlijk geen mensen wonen.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Scheelt wel dat het dauwpunt er rond de 12/13 graden ligt.
1944quote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:30 schreef INViCTuS het volgende:
Als het record sneuvelt, ja...twitter:Alpenweerman twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 09:56:21De 40° hype in Nederland! Met 22 tot 23°C op 850 hPa (1550m) lijkt dit echter zeer onwaarschijnlijk. Met max. zon (instraling), gunstige (weinig) wind zijn 38°+ haalbaar. Ook #Saharastof in de hogere atmosfeer kan evt. hitte records frustreren #hittegolf #tropisch https://t.co/MeMOukNrSC reageer retweet
twitter:Alpenweerman twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 14:49:22.... mogelijk donderdag ook nog eens het nodige aan hogere bewolking! #hitterecords https://t.co/g19ZqHYQHB reageer retweet
Ben er wel in de buurt geweest, die weg bij stovepipe Wells ten noorden ervan. Het was toen een graad of 36. Paar uur rijden ofzo later waren we in Mammoth Lakes, sneeuw en -5 gradenquote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat er verder eigenlijk geen mensen wonen.
Ik lig er nu al bij of mijn energie level 0 is. Zit echt niks in bij mij vandaagquote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:59 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Nu valt het nog wel mee
Morgen en donderdag komt de echte hitte
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 18:12:26Warnsveld, 23 augustus 1944: 38,6 graden. Met de verwachte maximumtemperaturen van dit moment zou het bijna 75 jaar oude record morgen al kunnen sneuvelen. https://t.co/U5NZi5nJKc reageer retweet
Morgen dus actuele temperatuur pagina F5-enquote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MeteoGroupWeer twitterde op dinsdag 23-07-2019 om 18:12:26Warnsveld, 23 augustus 1944: 38,6 graden. Met de verwachte maximumtemperaturen van dit moment zou het bijna 75 jaar oude record morgen al kunnen sneuvelen. https://t.co/U5NZi5nJKc reageer retweet
Is toch wel een heel ander soort warmte daarquote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dat denken ze in Badwater ook.
[ afbeelding ]
Weertechnisch gezien is het wel heel boeiendquote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:59 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Nu valt het nog wel mee
Morgen en donderdag komt de echte hitte
Oh god nog een Belg ook.quote:
Nee joh, heb 'm zondag besteld.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:18 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Oh god nog een Belg ook.
Waarom koop je zo'n ding tijdens de hitte? Dan weet je toch van te voren dat die dingen zijn uitverkocht?
Het is je eigen fout en dan ga je Mediamarkt nog de schuld geven ook nog.
Vannacht koelt het in tegenstelling tot donderdag of vrijdagnacht nog wel aardig af ook. Dat scheelt voor een hoop mensen al behoorlijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:28 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig is het thuis in de woonkamer nog 23 graden. Graadje per dag erbij. Wel is het minder prettig om buiten te werken. Zeker na 12 uur.
Dat zou wat zijn jaquote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:32 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik zie het dan wel gebeuren dat dat record 2x sneuvelt. Woensdag en dan donderdag het record van woensdag.
Zo'n land is dit wel.
quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:32 schreef RemcoW23 het volgende:
Ik zie het dan wel gebeuren dat dat record 2x sneuvelt. Woensdag en dan donderdag het record van woensdag.
Zo'n land is dit wel.
Iedereen naar aloa!!!1!quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:30 schreef aloa het volgende:
Alles zit potdicht hier. 22 graden in de woonkamer.
Amper afkoelen 's nachts, daar ben ik hier in Eindhoven wel bekend mee.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:31 schreef Nikonlover het volgende:
Wat een heerlijk dagje vandaagIk vrees het ergste voor morgen en overmorgen. Die bloedhitte hoeft van mij niet, en al helemaal niet als het amper afkoelt.
Die programmeren er standaard 2 bij voor de sensatiequote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:35 schreef Nikonlover het volgende:
Temps voor Arcen zijn weer aangepast. Nu ook vrijdag daar 40 graden![]()
[ afbeelding ]
Viel mij net reuze mee..had een mazzeltje dat ik hem vanochtend op een schaduw plek kon zetten...prima instappen dus vanmiddag 🤪☃quote:Op dinsdag 23 juli 2019 17:04 schreef Linkse_krijger het volgende:
Straks van de airco die op standje vorst staat naar mn auto lopen. Ben benieuwd.
En dan waarschijnlijk van het weekend een soort zondvloed waardoor ook het 24-uurs neerslag record sneuveltquote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:32 schreef RemcoW23 het volgende:
Zo'n land is dit wel.
Even normaal doen hoor.quote:
Dit gaat niet uitkomen hoop ikquote:
Meer dan 24 uur regen op een dag?quote:Op dinsdag 23 juli 2019 18:41 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan waarschijnlijk van het weekend een soort zondvloed waardoor ook het 24-uurs neerslag record sneuvelt.
probleem is, stel het is 3 graden lager, de max. Dan zit je alsnog op 39quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |