quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:18 schreef Otravez het volgende:
Mijn manager was onder de indruk van mijn werkethiek en houding en vroeg na een maand of 3 of ik in dienst wilde komen bij hem na mijn detacheringsperiode.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:18 schreef Otravez het volgende:
en hij gaf aan dat hij toch niet helemaal tevreden was en een meer ervaren persoon zocht voor deze functie.
Tijd voor payback-time. Gewoon drie maanden, wat een sukkel dat hij nog geen vaste opvolger heeft gevonden als hij dat een half jaar geleden al van plan was.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:18 schreef Otravez het volgende:
Me manager vroeg aan me of ik langer wil blijven zodat hij genoeg tijd heeft om een vaste opvolger te gaan zoeken.
Omdat ik door de vele uren die ik afgelopen 9 maanden gemaakt heb toch een soort van gevoel bij deze functie, afdeling en bedrijf heb gekregen. Heb ik in mijn eerdere opdrachten nooit gehad. Ik weet ook dat ik dit kan als ik de tijd krijg. Daarom is het dubbelzijdig. Aan de ene kant kan ik zo een nieuwe baan krijgen, aan de andere kant vind ik het zonde van mijn werk de afgelopen 9 maanden.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:22 schreef halfway het volgende:
Aan belangstelling geen gebrek, ik krijg bijna dagelijks mogelijkheden.
Nou waarom moeilijk doen dan?
Jij hebt dat gevoel erbij, zij niet. Je bent diegene die het gat even opgevangen hebt en klaar is dat voor hun.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:26 schreef Otravez het volgende:
[..]
Omdat ik door de vele uren die ik afgelopen 9 maanden gemaakt heb toch een soort van gevoel bij deze functie, afdeling en bedrijf heb gekregen. Heb ik in mijn eerdere opdrachten nooit gehad. Ik weet ook dat ik dit kan als ik de tijd krijg. Daarom is het dubbelzijdig. Aan de ene kant kan ik zo een nieuwe baan krijgen, aan de andere kant vind ik het zonde van mijn werk de afgelopen 9 maanden.
Ik voel me afgeserveerd. Ondanks dat ik in de detachering zit en weet hoe het werkt, doet het toch een beetje pijn.
Al snap ik de emotie, misschien toch goed om het zakelijk te blijven bekijken. Hij wil nog steeds een ander, het gesprek aangaan gaat hem niet veranderen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:26 schreef Otravez het volgende:
[..]
Omdat ik door de vele uren die ik afgelopen 9 maanden gemaakt heb toch een soort van gevoel bij deze functie, afdeling en bedrijf heb gekregen. Heb ik in mijn eerdere opdrachten nooit gehad. Ik weet ook dat ik dit kan als ik de tijd krijg. Daarom is het dubbelzijdig. Aan de ene kant kan ik zo een nieuwe baan krijgen, aan de andere kant vind ik het zonde van mijn werk de afgelopen 9 maanden.
Ik voel me afgeserveerd. Ondanks dat ik in de detachering zit en weet hoe het werkt, doet het toch een beetje pijn.
Had hij dan moeten liegen tegen mij? Ik waardeer zijn eerlijkheid eigenlijk wel, heb meerdere managers meegemaakt die niet eerlijk waren tegen hun personeel.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:27 schreef BlackFrancis het volgende:
Gewoon wat anders zoeken, weg gaan als je wat anders gevonden hebt.
Je gaat je aan elk pietluttig dingetje ergeren als je je niet gewaardeerd voelt. Was niet handig van die manager om zo ‘eerlijk’ te zijn. Echt een motivatiebreker.
In die tussentijd heb ik een paar "fouten" gemaakt. Niet zo zeer inhoudelijk, maar meer in het stakeholder management. Bijvoorbeeld door een forecast nog aan te passen na de deadline, waardoor een ander unit niet blij was. Was meer miscommunicatie maar ok.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:28 schreef LorneMalvo het volgende:
Mijn advies is om ook naar jezelf te kijken waarom deze wisseling van houding er 'plotseling' is. Voor de rest uiteraard verder kijken. Is er niets? Dan pak je de inkomsten mee van je huidige opdrachtgever. Verder dan dat hoef je in mijn ogen niet loyaal te zijn.
quote:Op vrijdag 19 juli 2019 22:15 schreef KennyPowers het volgende:
Was het je eerste opdracht?
Misschien is je volgende opdracht net zo leuk of leuker.
Nope dusquote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:26 schreef Otravez het volgende:
Heb ik in mijn eerdere opdrachten nooit gehad.
1 werkgever is zo, dus alle werkgevers zijn zo, is wel wat drastisch.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 07:06 schreef halfway het volgende:
Praat je over maar 9 maanden, ik over 24 jaar. Crisis in 2009 en de bank trapte mij er keihard uit. Je bent maar een nummer.
Sindsdien heb ik niets meer met werkgevers en 5 uur is 5 uur.
Hij heeft zijn baan zelf gekozen toch? Dat bedrijf betaalt goede centen voor zijn dienstenquote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:50 schreef RamboDirk het volgende:
Wat lijkt mij dat kut werk. Alle shit opgeruimd en vervolgens kun je weer gaan. Wetende dat een eventuele opvolger er waarschijnlijk weer een zooitje van maakt. Vind maar eens goede mensen in deze markt.
Ik mag hopen dat je zzp'er bent en dat bedrijf flink gefactureerd hebt voor de 60 urige werkweken?
Dat je tegen die klojo moet zeggen wat je van hem denkt.quote:
Ik ben ook ooit in de detachering ingegaan om bij een leuk bedrijf terecht te komen. Is mij uiteindelijk bij de 2e opdracht ook gelukt. Detacheringsbureau was niet zo blij, maar zo werkt het nou eenmaal.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 14:27 schreef Holenbeer het volgende:
Dit is toch het hele principe van detachering? Tijdelijk ingehuurd worden om opdrachtgevers een handje te helpen en zij niet direct iemand aan hoeven te nemen.
Als je dit vervelend vindt moet je niet in de detachering werken.
Prima insteek, maar doet niets af aan het principe van detachering; dat je tijdelijk bij een opdrachtgever zit. Je moet niet huilen als het tijdelijke aspect ook tijdelijk blijkt te zijnquote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:29 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ben ook ooit in de detachering ingegaan om bij een leuk bedrijf terecht te komen. Is mij uiteindelijk bij de 2e opdracht ook gelukt. Detacheringsbureau was niet zo blij, maar zo werkt het nou eenmaal.
Mensen die lang op de bank zaten werden er ook zo uitgegooid, ook al waren ze al 10j in dienst.
Als ik een sollicatiegesprek moet voeren en de persoon tegenover mij zegt dat hij graag overuren maakt krijgt hij van mij een kruisje....quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:46 schreef SwitchSwatch het volgende:
Misschien ziet hij je als een inefficiënt persoon. Dat je zo veel uren hebt gedraaid zegt mij niks. Wellicht had het werk ook in 40 uur gedaan kunnen worden.
met veel overuren maken of wanneer je moeite hebt je contracturen te vullen, werk je met een incapabele planningsafdeling of heb je zelf een planningsprobleemquote:Op zaterdag 20 juli 2019 17:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als ik een sollicatiegesprek moet voeren en de persoon tegenover mij zegt dat hij graag overuren maakt krijgt hij van mij een kruisje....
je moet je werk gewoon in de tijd die ervoor staat afmaken anders is het werk te moeilijk voor je. Af en toe een paar uurtjes extra werken is prima, maar maak er geen gewoonte van....
Ik werk zelf praktisch nooit over en heb zelfs moeite om de 40 uur te halen.
Het type werk wat ik doe en mijn directe collega\s vraagt geen planningsafdeling, maar dat doe je zelf.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 17:33 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
met veel overuren maken of wanneer je moeite hebt je contracturen te vullen, werk je met een incapabele planningsafdeling of heb je zelf een planningsprobleem
Dat klopt, maar je kunt er wel dankbaar gebruik van maken. Dat doet een detacheringbureau namelijk ookquote:Op zaterdag 20 juli 2019 17:31 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Prima insteek, maar doet niets af aan het principe van detachering; dat je tijdelijk bij een opdrachtgever zit. Je moet niet huilen als het tijdelijke aspect ook tijdelijk blijkt te zijn
Zeker, maar TS is nu aan het huilen dat zijn tijdelijke opdracht tijdelijk is.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:30 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je kunt er wel dankbaar gebruik van maken. Dat doet een detacheringbureau namelijk ook.
Ook bij de overname nog proberen het onderste uit de kan proberen te halen waarbij ik me kan voorstellen dat sommige werkgevers het erbij laten zitten.
Dit. Waarom loyaal zijn aan een opdrachtgever als hij aangeeft je alleen tijdelijk te willen? Jouw baas is je detacheerder, niet de opdrachtgever. Vergeet dat niet.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:14 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Zeker, maar TS is nu aan het huilen dat zijn tijdelijke opdracht tijdelijk is.
De opdrachtgever had na 3 maanden wel aangegeven TS te willen overnemen en komt daar nu, 6 maanden later, op terug.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:14 schreef Holenbeer het volgende:
Zeker, maar TS is nu aan het huilen dat zijn tijdelijke opdracht tijdelijk is.
TS heeft wel degelijk een vast contract aangeboden gekregen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 19:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Dit. Waarom loyaal zijn aan een opdrachtgever als hij aangeeft je alleen tijdelijk te willen? Jouw baas is je detacheerder, niet de opdrachtgever. Vergeet dat niet.
Als jij vastigheid wil, moet je daar ook naar zoeken..
En 'vast' 60u werken is niet gezond.
Dat lijkt me een heel slecht advies.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:05 schreef Ziyech10 het volgende:
En eventueel kan je morgen ermee stoppen of sneller dan je verwacht als je leidinggevende er niet akkoord mee gaat.
quote:
Op welk topic reageer jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:05 schreef Ziyech10 het volgende:
Eigen schuld.
Je kreeg al snel een vast contract. Had watervrees en nu loop je kippig te doen omdat je leidinggevende je niet smeekt om te blijven.
Leg een take it or leave it bod neer. En eventueel kan je morgen ermee stoppen of sneller dan je verwacht als je leidinggevende er niet akkoord mee gaat.
Slotjequote:Op zondag 21 juli 2019 01:37 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Ha, die manager heeft het klassiek gedaan, worst voorgehouden, zodat je "hard" ging werken, en als het puntje bij paaltje komt, dan kun je opzouten..
Welkom in de echte wereld.
Sowieso 60 uur per week, als je er goed en flink voor betaald wordt, maar anders niet.
Handel het netjes af, (je weet nooit of je ze ooit nodig zou kunnen hebben, en een goede referentie is ook wat waard).
Vervolgens in je nieuwe baan je contract uren werken en niet meer.
Dit dus. Kan gebeuren. Doet even pijn, maar zo is het nou eenmaal.quote:
Ik zou geen energie steken in overtuigen. Nu zit je even in de emotie, maar als je daar even buiten stapt: zou je het leuk vinden om nog even zodanig de boel op orde te brengen dat je het met trots kunt overdragen?quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:18 schreef Otravez het volgende:
- Toch het gesprek aangaan en hem overtuigen dat ik dit kan laten werken.
- Het laten gaan er lekker een nieuwe baan vinden voor hierna. Aan belangstelling geen gebrek, ik krijg bijna dagelijks mogelijkheden.
Dit zal die manager dan ook wel gezien hebben. Die kijkt wel uit om je een loondienstverband aan te bieden, binnen twee jaar ben je opgebrand.quote:
Enig idee wat detachering betekent?quote:Op zaterdag 20 juli 2019 22:05 schreef Ziyech10 het volgende:
Eigen schuld.
Je kreeg al snel een vast contract. Had watervrees en nu loop je kippig te doen omdat je leidinggevende je niet smeekt om te blijven.
Leg een take it or leave it bod neer. En eventueel kan je morgen ermee stoppen of sneller dan je verwacht als je leidinggevende er niet akkoord mee gaat.
Dat is natuurlijk ook heel persoonlijk. Bij detachering heb je vaak niet de beste arbeidsvoorwaarden, maar daar tegenover staat dat je wel verschillende opdrachten hebt.quote:Op zondag 21 juli 2019 20:36 schreef DoubleDip het volgende:
Ik heb ook via detachering gewerkt, ze zitten graag voor een dubbeltje eerste rang. Ik zou op zoek gaan naar een baan waar je direct in dienst gaat, beter salaris en niet meer van dit soort gezeik.
Ja, alleen voor mij gold dat de opdrachten in mijn vakgebied schaars waren. Wat er wel was waren de dingen die niemand wilde doen, zodat de bedrijven uit wanhoop maar met een detacheerder in zee gingen.quote:Op maandag 22 juli 2019 21:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook heel persoonlijk. Bij detachering heb je vaak niet de beste arbeidsvoorwaarden, maar daar tegenover staat dat je wel verschillende opdrachten hebt.
Dat is dan wel een nadeel.quote:Op maandag 22 juli 2019 21:07 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja, alleen voor mij gold dat de opdrachten in mijn vakgebied schaars waren. Wat er wel was waren de dingen die niemand wilde doen, zodat de bedrijven uit wanhoop maar met een detacheerder in zee gingen.
Wat kunnen ze hieraan doen? Ze kunnen moeilijk bij TS langsgaan en hem dwingen te reageren.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:26 schreef GereDathan het volgende:
Zoals altijd is TS allang weer vertrokken. Wanneer zou de staf hier eindelijk eens wat aan doen?
Minimaal 5 normale posts in andere topics voor je een topic kan openen? Het kan zo simpel zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:45 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat kunnen ze hieraan doen? Ze kunnen moeilijk bij TS langsgaan en hem dwingen te reageren.
Ben niet vertrokken, lees gewoon mee.quote:Op dinsdag 23 juli 2019 09:26 schreef GereDathan het volgende:
Zoals altijd is TS allang weer vertrokken. Wanneer zou de staf hier eindelijk eens wat aan doen?
Die 60 uur is zeker niet elke week. Dit was tijdens de jaarafsluiting bijvoorbeeld. Toen heb ik bijvoorbeeld ook mijn hele weekend opgeofferd om het resultaat goed te krijgen.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 15:11 schreef Sport_Life het volgende:
Heel eerlijk gezegd denk ik dat er iets anders speelt, de "fout" die jij noemt kan iemand met 20 jaar ervaring ook maken.
Er zal waarschijnlijk meer spelen en dat kan best een verzameling van slordigheden zijn.
Je schrijfvaardigheid is ook niet heel top.
Ik zou de 3 maanden wel volmaken en zorgen dat je goede referenties krijgt. Ook tegenslagen moet je mee om kunnen gaan imo. En regel via je werkgever een cursus schrijfvaardigheid.
Trouwens 60u werken? Jij bent gek..
Probeer bij de volgende opdracht de werkzaamheden in 80% van de tijd te doen (32u) zodat je 8u over hebt voor proces verbeteringen. Als je dat niet red kom je met een plannetje voor een extra headcount. Nu lijkt het alsof jij voor een fte (40u), 60u nodig hebt.
Geloof mij dit had niet gedaan kunnen worden. Mijn manager heeft zelf vaak in de groep gezegd dat ik een ondankbare functie heb, die eigenlijk teveel is voor 1FTE. Dit is een legacy van mijn voorganger.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 16:46 schreef SwitchSwatch het volgende:
schien ziet hij je als een inefficiënt persoon. Dat je zo veel uren hebt gedraaid zegt mij niks. Wellicht had het werk ook in 40 uur gedaan kunnen worden.
Ik lees hier eerder dat dit de reden is dat je voorganger vertrokken isquote:Op woensdag 24 juli 2019 14:19 schreef Otravez het volgende:
[..]
Geloof mij dit had niet gedaan kunnen worden. Mijn manager heeft zelf vaak in de groep gezegd dat ik een ondankbare functie heb, die eigenlijk teveel is voor 1FTE. Dit is een legacy van mijn voorganger.
Maar dat ik zelf ook efficienter kan werken dat zeker. Ik ben nog geen eindproduct.
Dat kan jij vanuit achter je computer natuurlijk goed beoordelen?quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:27 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ik lees hier eerder dat dit de reden is dat je voorganger vertrokken is
Lesje geleerd dus.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 21:39 schreef Otravez het volgende:
Het voelt gewoon wrang dat ik na 9 maanden bikkelen zo wordt afgeserveerd. Ik had ook gwn 40 uur kunnen werken, het minimale kunnen doen en thats it. Meer wordt er ook niet verwacht van een interim collega. Maar nee, ik ging er vol voor. En nu krijg ik dit.
Ik zie je heel erg focussen op 'ik heb superveel gewerkt waarom krijg ik deze baan nou niet boehoe'.quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:18 schreef Otravez het volgende:
[..]
Die 60 uur is zeker niet elke week. Dit was tijdens de jaarafsluiting bijvoorbeeld. Toen heb ik bijvoorbeeld ook mijn hele weekend opgeofferd om het resultaat goed te krijgen.
Ik ben inderdaad gek dat ik dit doe, maar goed als ik me betrokken voel heb ik dat er voor over. Gemiddeld heb ik afgelopen 9 maanden 44 uur per week gewerkt. Dat valt mee toch?
Ik krijg mijn overuren overigens gewoon uitbetaald, dus doe het niet helemaal voor niks.
Een weekend of avond extra werken doet iedereen weleens, zeker bij jaar einde.quote:Op woensdag 24 juli 2019 14:18 schreef Otravez het volgende:
[..]
Die 60 uur is zeker niet elke week. Dit was tijdens de jaarafsluiting bijvoorbeeld. Toen heb ik bijvoorbeeld ook mijn hele weekend opgeofferd om het resultaat goed te krijgen.
Ik ben inderdaad gek dat ik dit doe, maar goed als ik me betrokken voel heb ik dat er voor over. Gemiddeld heb ik afgelopen 9 maanden 44 uur per week gewerkt. Dat valt mee toch?
Ik krijg mijn overuren overigens gewoon uitbetaald, dus doe het niet helemaal voor niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |