abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188011728
Hi,

Afgelopen 9 maanden ben ik gedetacheerd bij een grote Nederlandse multinational als business controller.

Ik ben in dienst van een detacheerder, en vul een vaste functie in bij de opdrachtgever.
Afgelopen 9 maanden heb ik me kapotgewerkt, werkweken van soms wel 60 uur en de rol goed ingevuld.
Reden voor mijn interim rol was dat mijn voorganger die wel vast in dienst was ad hoc had besloten om weg te gaan. Ik heb hierdoor maar 4 weken overdracht gehad, terwijl mijn voorganger helaas niet alles onder controle had. Het is een vrij complexe financiele rol, maar wel een belangrijke omdat veel processen binnen het bedrijf van deze rol afhankelijk zijn.

Veel processen waren niet goed en hierdoor heb ik ook de nodige fouten gemaakt. Maar altijd is alles uiteindelijk goed gekomen.

Mijn manager was onder de indruk van mijn werkethiek en houding en vroeg na een maand of 3 of ik in dienst wilde komen bij hem na mijn detacheringsperiode. Toen heb ik gezegd, laten we over 6 maanden verder praten, want ik ben pas net begonnen. Ik vind het ondanks de hoge werkdruk leuk en stond er wel voor open.

Nu vroeg ik hem vorige week of of hij er nog steeds zo in stond, en hij gaf aan dat hij toch niet helemaal tevreden was en een meer ervaren persoon zocht voor deze functie. Ik heb de nodige fouten gemaakt natuurlijk, maar goed dat was onvermijdelijk..

Nu is het zijn goed recht natuurlijk, maar ik baal hier goed van. Het is een leuke functie, we hebben een leuk jong team en ik weet zeker dat ik hier een succes van kon maken als mij de tijd gegunt werd. Het voelt als een afknapper aangezien ik me helemaal kapotgewerkt heb voor hem en hij me nu weer wegwerkt.

Ik heb nog 3 maanden te gaan nu. Me manager vroeg aan me of ik langer wil blijven zodat hij genoeg tijd heeft om een vaste opvolger te gaan zoeken. Dit zie ik niet echt zitten eigenlijk. Ik ben blijkbaar niet goed genoeg om vast in dienst te komen, maar wel tijdelijk zodat hij veel tijd heeft voor een opvolger.

Ik zit met 2 opties:
- Toch het gesprek aangaan en hem overtuigen dat ik dit kan laten werken.
- Het laten gaan er lekker een nieuwe baan vinden voor hierna. Aan belangstelling geen gebrek, ik krijg bijna dagelijks mogelijkheden.

Wat vinden jullie hiervan?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 21:22:08 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188011809
Ik zou lekker weggaan als er een mogelijkheid is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188011819
Gewoon 3 maanden blijven. Wil hij je langer hebben? Prima, maar dan moet daar iets tegenover staan.

Ik denk wel dat een frisse start beter voor je is.
pi_188011825
Aan belangstelling geen gebrek, ik krijg bijna dagelijks mogelijkheden.

Nou waarom moeilijk doen dan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 19 juli 2019 @ 21:26:02 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_188011898
Ik zou voor een van die andere mogelijkheden gaan.
pi_188011903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:18 schreef Otravez het volgende:
Mijn manager was onder de indruk van mijn werkethiek en houding en vroeg na een maand of 3 of ik in dienst wilde komen bij hem na mijn detacheringsperiode.
quote:
en hij gaf aan dat hij toch niet helemaal tevreden was en een meer ervaren persoon zocht voor deze functie.
quote:
Me manager vroeg aan me of ik langer wil blijven zodat hij genoeg tijd heeft om een vaste opvolger te gaan zoeken.
Tijd voor payback-time. Gewoon drie maanden, wat een sukkel dat hij nog geen vaste opvolger heeft gevonden als hij dat een half jaar geleden al van plan was.

Edit: nah, oké, hij was dat een half jaar geleden nog niet van plan. Maar dit is toch ook niet iets van de afgelopen week, toch? Hij creëert zijn eigen problemen, je moet zelf bedenken of je h et voor hem wil oplossen.
Somebody that I used to know
pi_188011911
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:22 schreef halfway het volgende:
Aan belangstelling geen gebrek, ik krijg bijna dagelijks mogelijkheden.

Nou waarom moeilijk doen dan?
Omdat ik door de vele uren die ik afgelopen 9 maanden gemaakt heb toch een soort van gevoel bij deze functie, afdeling en bedrijf heb gekregen. Heb ik in mijn eerdere opdrachten nooit gehad. Ik weet ook dat ik dit kan als ik de tijd krijg. Daarom is het dubbelzijdig. Aan de ene kant kan ik zo een nieuwe baan krijgen, aan de andere kant vind ik het zonde van mijn werk de afgelopen 9 maanden.
Ik voel me afgeserveerd. Ondanks dat ik in de detachering zit en weet hoe het werkt, doet het toch een beetje pijn.
pi_188011945
Gewoon wat anders zoeken, weg gaan als je wat anders gevonden hebt.
Je gaat je aan elk pietluttig dingetje ergeren als je je niet gewaardeerd voelt. Was niet handig van die manager om zo ‘eerlijk’ te zijn. Echt een motivatiebreker.
pi_188011953
Mijn advies is om ook naar jezelf te kijken waarom deze wisseling van houding er 'plotseling' is. Voor de rest uiteraard verder kijken. Is er niets? Dan pak je de inkomsten mee van je huidige opdrachtgever. Verder dan dat hoef je in mijn ogen niet loyaal te zijn.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 21:29:22 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188011978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:26 schreef Otravez het volgende:

[..]

Omdat ik door de vele uren die ik afgelopen 9 maanden gemaakt heb toch een soort van gevoel bij deze functie, afdeling en bedrijf heb gekregen. Heb ik in mijn eerdere opdrachten nooit gehad. Ik weet ook dat ik dit kan als ik de tijd krijg. Daarom is het dubbelzijdig. Aan de ene kant kan ik zo een nieuwe baan krijgen, aan de andere kant vind ik het zonde van mijn werk de afgelopen 9 maanden.
Ik voel me afgeserveerd. Ondanks dat ik in de detachering zit en weet hoe het werkt, doet het toch een beetje pijn.
Jij hebt dat gevoel erbij, zij niet. Je bent diegene die het gat even opgevangen hebt en klaar is dat voor hun.
Heel lullig, maar beste wat je kunt doen is zsm wegwezen en naar een functie waar je hiervoor gewaardeerd wordt, structureel. Niet als flexibele opvanger van zooi
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188011981
quote:

[..]

Al snap ik de emotie, misschien toch goed om het zakelijk te blijven bekijken. Hij wil nog steeds een ander, het gesprek aangaan gaat hem niet veranderen.
pi_188012077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:27 schreef BlackFrancis het volgende:
Gewoon wat anders zoeken, weg gaan als je wat anders gevonden hebt.
Je gaat je aan elk pietluttig dingetje ergeren als je je niet gewaardeerd voelt. Was niet handig van die manager om zo ‘eerlijk’ te zijn. Echt een motivatiebreker.
Had hij dan moeten liegen tegen mij? Ik waardeer zijn eerlijkheid eigenlijk wel, heb meerdere managers meegemaakt die niet eerlijk waren tegen hun personeel.

Ik ben altijd heel zakelijk, maar enige emotie kwam wel op in ons gesprek. Het vreemde is ook, ik ben naar hem toegegaan om het gesprek aan te gaan vlak voor zijn vakantie.
pi_188012168
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:28 schreef LorneMalvo het volgende:
Mijn advies is om ook naar jezelf te kijken waarom deze wisseling van houding er 'plotseling' is. Voor de rest uiteraard verder kijken. Is er niets? Dan pak je de inkomsten mee van je huidige opdrachtgever. Verder dan dat hoef je in mijn ogen niet loyaal te zijn.
In die tussentijd heb ik een paar "fouten" gemaakt. Niet zo zeer inhoudelijk, maar meer in het stakeholder management. Bijvoorbeeld door een forecast nog aan te passen na de deadline, waardoor een ander unit niet blij was. Was meer miscommunicatie maar ok.

Zulke dingen worden zichtbaar bij de CFO en dat komt uiteindelijk weer terug bij me manager. Hij stond er hierdoor weer slecht op. Was puur miscommunicatie, maar ik denk dat hij zich laat leiden door hoe er van bovenaf naar hem gekeken wordt. Terwijl hij zelf vaak heeft gezegd dat ik in een ondankbare rol zat door de chaos van mijn voorganger..

Het voelt gewoon wrang dat ik na 9 maanden bikkelen zo wordt afgeserveerd. Ik had ook gwn 40 uur kunnen werken, het minimale kunnen doen en thats it. Meer wordt er ook niet verwacht van een interim collega. Maar nee, ik ging er vol voor. En nu krijg ik dit.
pi_188012613
Je bent niet kritisch genoeg over je eigen functioneren.
pi_188012883
Was het je eerste opdracht?

Misschien is je volgende opdracht net zo leuk of leuker.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188013036
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 22:15 schreef KennyPowers het volgende:
Was het je eerste opdracht?

Misschien is je volgende opdracht net zo leuk of leuker.
quote:
Heb ik in mijn eerdere opdrachten nooit gehad.
Nope dus
  vrijdag 19 juli 2019 @ 22:27:04 #17
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188013157
Veel uur ergens insteken staat helaas niet garant voor succes. Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt, maar waarschijnlijk heb je evengoed een leerzame periode achter de rug. Ik zou langer blijven en netjes overdragen. Het is ook beter voor je netwerk om een goede indruk achter te laten en wellicht komt het in de toekomst van pas. Dan zou het zonde zijn als je die kaart verspeelt omwille van je trots.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188015637
Gewoon wegwezen daar na je 3 maanden. Als je manager je niet permanent wil, dan mag ie zelf een vervanger zoeken. Banen genoeg vandaag de dag.

Off-topic: Misschien schreef je "me manager" en "me lunchpauze" een paar keer te vaak tijdens je huidige functie?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 20 juli 2019 @ 07:02:57 #19
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_188017739
Je bent gedetacheerd, het bedrijf betaalt meer dan genoeg voor je en blijkbaar zien ze het niet zitten om je in vaste dienst te nemen. In tegenstelling tot best wat reacties die je gelijk geven: je bent het aan iedereen verplicht om gewoon professioneel die drie maanden af te maken. Ook aan jezelf. Dat je niet meer dan 40 uur daarbij gaat maken lijkt me dan wel vanzelfsprekend - you get what you pay for.
pi_188017743
Praat je over maar 9 maanden, ik over 24 jaar. Crisis in 2009 en de bank trapte mij er keihard uit. Je bent maar een nummer.
Sindsdien heb ik niets meer met werkgevers en 5 uur is 5 uur.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_188018574
Ik zou het gesprek met de manager aangaan en vragen waar het hem concreet in zit, wat hij mist. Daar leer je van en het toont je wil om te groeien.

Misschien kan je hem vragen of er ruimte is om een ontwikkelpad op te zetten, zodat je alsnog die functie kan gaan doen. Het bespaart hem ook een sollicitatietraject.

"Me manager vroeg aan me" moet zijn "Mijn manager vroeg aan me".
pi_188018598
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 07:06 schreef halfway het volgende:
Praat je over maar 9 maanden, ik over 24 jaar. Crisis in 2009 en de bank trapte mij er keihard uit. Je bent maar een nummer.
Sindsdien heb ik niets meer met werkgevers en 5 uur is 5 uur.
1 werkgever is zo, dus alle werkgevers zijn zo, is wel wat drastisch.
pi_188018620
Ik zou een uitkering aanvragen
metal up your ass
pi_188019047
Kan zijn dat overname van je detacheerder je opdrachtgever teveel kost, neem aan dat daar regels voor zijn bij je werkgever.

Hoe ben je gedetacheerd, via projectopdrachten of in vaste dienst bij een kantoor? Ik zou sowieso het gesprek met je werkgever aangaan dat na afloop van het contract bij deze opdrachtgever je niet geintresseerd bent in verlenging. Of ze er iets mee doen is weer een andere.
pi_188019856
Soms hebben ze iemand tussendoor nodig die ff de zaak draaiende houdt (en de shit opruimt).
En kan het bedrijf ondertussen bekijken welke kant ze uit willen.
Ze hebben de afgelopen tijd kennis met je kunnen maken en met je manier van werken en dat ze uiteindelijk een ander profiel zoeken voor de functie om verder te bouwen of te bouwen of een andere kant op te gaan.

Het is een jong team, en als ik zo lees ben je zelf nog jong veel inzet, met hart voor je werk en wil je nog een hoop bewijzen. Je hebt uit je onervarenheid een paar fouten gemaakt en hopelijk van geleerd. Daarnaast heb je de afgelopen maanden laten zien wat je kunt, maar heb je er 60 uur per week voor moeten inzetten.
Dat betekend dat er niet meer rek in zit als er een keer een probleem voordoet.
Bedoel als iemand anders hetzelfde in 40 uur kan (door meer ervaring, rust, werk anders in te richten, beter te delegeren, hoofd en bijzaken beter scheiden), zit daar meer rek in.

Over 60 uur werken per week in loondienst: je bent niet getrouwd met je werkgever. Er is geen wederkerigheid. Voor jou 10 anderen. En je hebt nog een leven naast werken.
Pak mee wat je de afgelopen tijd geleerd heb, sluit het netjes af. Want wie weet in de toekomst heb je elkaar nog eens nodig (al is het voor referentie).

Gesprek kun je wel aangaan maar eerder met de insteek hoe jullie het gaan afsluiten en wat je sterke punten en je werkpunten zijn voor je volgende detacheer opdracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roosgeluk op 20-07-2019 12:18:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')