Hi,
Afgelopen 9 maanden ben ik gedetacheerd bij een grote Nederlandse multinational als business controller.
Ik ben in dienst van een detacheerder, en vul een vaste functie in bij de opdrachtgever.
Afgelopen 9 maanden heb ik me kapotgewerkt, werkweken van soms wel 60 uur en de rol goed ingevuld.
Reden voor mijn interim rol was dat mijn voorganger die wel vast in dienst was ad hoc had besloten om weg te gaan. Ik heb hierdoor maar 4 weken overdracht gehad, terwijl mijn voorganger helaas niet alles onder controle had. Het is een vrij complexe financiele rol, maar wel een belangrijke omdat veel processen binnen het bedrijf van deze rol afhankelijk zijn.
Veel processen waren niet goed en hierdoor heb ik ook de nodige fouten gemaakt. Maar altijd is alles uiteindelijk goed gekomen.
Mijn manager was onder de indruk van mijn werkethiek en houding en vroeg na een maand of 3 of ik in dienst wilde komen bij hem na mijn detacheringsperiode. Toen heb ik gezegd, laten we over 6 maanden verder praten, want ik ben pas net begonnen. Ik vind het ondanks de hoge werkdruk leuk en stond er wel voor open.
Nu vroeg ik hem vorige week of of hij er nog steeds zo in stond, en hij gaf aan dat hij toch niet helemaal tevreden was en een meer ervaren persoon zocht voor deze functie. Ik heb de nodige fouten gemaakt natuurlijk, maar goed dat was onvermijdelijk..
Nu is het zijn goed recht natuurlijk, maar ik baal hier goed van. Het is een leuke functie, we hebben een leuk jong team en ik weet zeker dat ik hier een succes van kon maken als mij de tijd gegunt werd. Het voelt als een afknapper aangezien ik me helemaal kapotgewerkt heb voor hem en hij me nu weer wegwerkt.
Ik heb nog 3 maanden te gaan nu. Me manager vroeg aan me of ik langer wil blijven zodat hij genoeg tijd heeft om een vaste opvolger te gaan zoeken. Dit zie ik niet echt zitten eigenlijk. Ik ben blijkbaar niet goed genoeg om vast in dienst te komen, maar wel tijdelijk zodat hij veel tijd heeft voor een opvolger.
Ik zit met 2 opties:
- Toch het gesprek aangaan en hem overtuigen dat ik dit kan laten werken.
- Het laten gaan er lekker een nieuwe baan vinden voor hierna. Aan belangstelling geen gebrek, ik krijg bijna dagelijks mogelijkheden.
Wat vinden jullie hiervan?