abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:35:08 #201
325304 DombohetOlifantje1
Grazianooooo Pellé!
pi_188085019
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee kom, wel even dan zeggen waar hij de plank mis slaat. Aan zo'n losse opmerking heeft niemand iets, toch? :) Gewoon volwassen discussies voeren, dat is tof.

En ik snap je posts soms serieus niet, ik doe m'n best maar je zegt 'dit dus' alsof je het met hem eens bent maar hij slaat wel de plank mis?

En je was zelf toch voor Rotterdam? :D
Geleerd van jou dat je het niet serieus kan nemen als het roept dat het Maastricht wordt. Dus kan het ook vice versa als iemand zegt dat het niet kan. :)

Ahja en de dit dus sloeg op het Rotterdam geluid waar ik op doelde. :)

:)
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:35:54 #202
Grazianooooo Pellé!
pi_188085036
Sarcasme eh. :)
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 23 juli 2019 @ 23:44:18 #203
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188085188
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:35 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Geleerd van jou dat je het niet serieus kan nemen als het roept dat het Maastricht wordt. Dus kan het ook vice versa als iemand zegt dat het niet kan. :)

Ahja en de dit dus sloeg op het Rotterdam geluid waar ik op doelde.
Ah zo. Zie, je kunt het wel, duidelijk maken wat je bedoelt. :P

En inderdaad. Niemand kan het honderd procent zeker weten. Hooguit een zeer sterk vermoeden.
Koutist in opleiding.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:46:55 #204
Grazianooooo Pellé!
pi_188085241
Het is niet makkelijk hoor hier. Als enige Maastricht schreeuwer.

Tis de druk.
pi_188086114
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat Maastricht er niet voor niets bijzit. Ze hadden er al namelijk nooit bij moeten zitten venue technisch gezien, en daar ging het om. Dat is het belangrijkste.

Dat ze er dus bij zitten. Belooft weinig goeds.
Ik heb hierboven uitgelegd waarom Maastricht er nog bij zit. En ook waarom we daar niets van te vrezen hebben. Jij kunt dat wel afdoen als de plank misslaan, maar dat is geen argument.
Er zijn door heel veel mensen al heel veel redenen aangedragen hier waarom AHOY als zaal ver boven MECC uitstijgt. Als je dat linkt aan wat Sietse en Co over hun ambities hebben losgelaten, dan kun je maar weinig redenen bedenken waarom dat dan in Maastricht plaats moet vinden.

Een van de redenen waarmee steeds maar geschermd wordt is geld. Maastricht zou veel meer geld bieden dan Rotterdam en daarmee het festival kopen, want de armlastige omroep kan het anders niet organiseren.

Maar..... Dat heb ik vanuit Maastricht nog nooit bevestigd gezien. Ze praten nooit over geld of over enig bedrag. Dus is het voor mij vooralsnog niet meer dan een gerucht dat ze er oneindig veel geld voor over hebben, meer dan de 15 miljoen waar Rotterdam al heel snel mee naar buiten kan.

Ik kan niet bedenken waarom ze het niet noemen, als het een overweldigend bedrag is? Want wat hebben ze daarmee te verliezen. Niets toch?
Ze pochen in Maastricht over van alles en nog wat, maar een geld bedrag wordt nergens concreet gemaakt.
Dat geeft te denken.

Maar het valt allemaal op z’n plek als het juist minder is. Dan is ineens heel duidelijk waarom ze daar niet over praten, want dan weet iedereen meteen: Maastricht kan het vergeten. En dat genereert geen publiciteit meer. Dus is het PR technisch beter om lekker vaag te blijven over het geld en de media gewoon lekker laten speculeren: Maastricht zit nog steeds in de running, dat kan niet voor niets zijn.

Maar er is niet voor niets een traject van weken voor uitgetrokken om de uiteindelijke keuze te maken. Op grond van alle gegevens die Sietse en Co nu hebben, zouden ze vanavond al een keuze kunnen maken. De reden waarom het lang duurt is, omdat er onderhandeld wordt om er de beste deal uit te slepen. En zoals het ook makkelijker is om bij een aannemer een betere prijs te krijgen voor een verbouwing die je wilt laten doen, als je die aannemer kunt zeggen: ik kan ook naar je concurrent gaan, die biedt me namelijk aan om die badkamer voor de helft van de prijs te geven. Zo is het voor Sietse en Co ook handiger om tegenover Ahoy te kunnen zeggen dat MECC bepaalde zaken net iets beter aanbiedt, om te kijken of Ahoy daarin in meegaat.

En zo helpt het lekker voor Sietse mee dat Maastricht geen bedragen naar buiten brengt.
Maastricht spint sowieso garen, want iedere dag heeft half Nederland het nu al sinds mei over die stad. Maar dat festival krijgen ze niet. Tenzij Ahoy in de fik gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aadrianus op 24-07-2019 00:49:27 ]
pi_188087584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:31 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Achja moeten. Ik moet niks nee. Ik breng het Maastricht geluid vrijwillig en met frisse tegenzin.
Oké voor jou voelt het dus fijn om je in te dekken, anders kun je de teleurstelling blijkbaar niet aan als het toch niet jouw favoriet wordt. Iedereen z’n ding ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Em31 op 24-07-2019 07:44:49 ]
pi_188088247
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 07:27 schreef Em31 het volgende:

[..]

Oké voor jou voelt het dus fijn om je in te dekken, anders kun je de teleurstelling blijkbaar niet aan als het toch niet jouw favoriet wordt. Iedereen z’n ding ^O^
Dombo onderbouwt het niet echt, en hij/zij speelt advocaat van de duivel, maar in feite is in de pro-Rotterdam-verhalen hier ook de wens de vader van de gedachte. We weten niet waar die commissie op beoordeelt, immers als we kijken naar geschiktheid van de venue valt voor de meerderheid hier het MECC al af... maar voor de commissie blijkbaar niet. Money talks, het is mij niet helemaal duidelijk waar dat geld vandaan moet komen in Maastricht, maar misschien zit een lokale miljonair erachter?
pi_188088424
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dombo onderbouwt het niet echt, en hij/zij speelt advocaat van de duivel, maar in feite is in de pro-Rotterdam-verhalen hier ook de wens de vader van de gedachte. We weten niet waar die commissie op beoordeelt, immers als we kijken naar geschiktheid van de venue valt voor de meerderheid hier het MECC al af... maar voor de commissie blijkbaar niet. Money talks, het is mij niet helemaal duidelijk waar dat geld vandaan moet komen in Maastricht, maar misschien zit een lokale miljonair erachter?
Twijfel blijft er altijd, maar er wordt daarnaast ook realistisch gekeken naar de opties. Dat is wat anders dan overal op reageren dat het toch Maastricht wordt en mensen vertellen dat ze de plank misslaan als ze hun best doen om op je te reageren.
pi_188088811
Naast de Venue zijn er nog wel een aantal andere criteria waarop Rotterdam beter scoort dan Maastricht, bijvoorbeeld de bereikbaarheid. Zo hoor ik uit het kamp van Maastricht dat er maar liefst vijf luchthavens in de buurt liggen. Tijd dus om de feiten op een rijtje te zetten. Hiervoor maak ik gebruik van het jaarlijkse connectivity report van ACI Europe.

Ik heb een overzicht gemaakt van de afstand van de stad tot de luchthaven en de reistijd per trein via de snelst mogelijke verbinding. Ook heb ik het aantal directe en indirecte verbindingen per luchthaven weergegeven omdat dit immers alles zegt over de daadwerkelijke bereikbaarheid.

Hieruit kan je al snel concluderen dat Schiphol zoveel groter is dan de luchthavens die relatief dichter bij Maastricht liggen. Dusseldorf en Brussel zijn de enige luchthavens van betekenis en vanuit daar zit je dus gemiddeld twee uur in de trein als je naar Maastricht wilt.

In Rotterdam ben je binnen een half uur met de trein vanuit Schiphol. Je bent zelfs sneller vanuit Schiphol in Rotterdam dan je vanuit Maastricht Airport in Maastricht bent (met de trein).

vliegvelden.png

Het aantal hotelkamers ben ik niet ingedoken, maar ik neem aan dat een stad met ruim vijf keer zoveel inwoners als Maastricht iets meer accommodaties beschikbaar heeft.

Het enige wat overblijft (en dat is tevens hét argument dat Maastricht opvoert) is 'de meest Europese stad'. Maar als je deze bewering gaat uitkleden dan blijft er niets meer over dan een holle frase. Het is tenslotte niet meetbaar. Het blijft slechts een bewering. Ik moet hierbij gelijk denken aan een rechtszaak die een concurrent uit Duitsland een paar jaar geleden tegen ons heeft aangespannen. Ons bedrijf beweerde (op de Duitse markt) het meest klantvriendelijk te zijn en dit stond op onze website als USP. Omdat dit volgens de rechter niet te toetsen was moesten wij deze bewering van de rechter verwijderen.
pi_188088947
Voor degenen die roepen dat Maastricht er nog bij zit en de venue dus niet zoveel onder kan doen voor Ahoy Rotterdam: houdt er rekening mee dat Maastricht niet beter hoefde te zijn dan Rotterdam om bij de beste twee te zitten. Ze hoefden alleen Arnhem, Utrecht en Den Bosch achter zich te laten.

De Brabanthallen zijn nog een meter lager dan het MECC, en de tent van Utrecht was niet serieus te nemen. Die laten ze makkelijk achter zich. Amsterdam deed niet mee, anders was het nu tussen de Ziggo Dome en Ahoy gegaan.

Blijft het Gelredome in Arnhem over. Ik moet toegeven dat ik verrast was dat Maastricht Arnhem achter zich hield, maar Arnhem had, in tegenstelling tot Rotterdam, wel degelijk nadelen. Als Arnhem significant minder wilde bijdragen dan Maastricht, dan zouden de moeilijkheden mbt beschikbaarheid locatie (niet alles onder een dak, oplossing vinden voor Vitesse) voldoende zijn om Maastricht boven Arnhem te verkiezen, ondanks het feit dat de locatie in Arnhem in beginsel beter is.

Dat wil echter niet zeggen dat Maastricht daarmee ook automatisch boven Rotterdam uitkomt, als Rotterdam op alle punten het beter voor elkaar lijkt te hebben.
  woensdag 24 juli 2019 @ 09:41:46 #211
141482 Q.
Just Q it!
pi_188088948
Jan de cijferman. _O_
For great justice!
  woensdag 24 juli 2019 @ 09:53:51 #212
Grazianooooo Pellé!
pi_188089118
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 07:27 schreef Em31 het volgende:

[..]

Hahahhaha. Nee dus.

Rotterdam mn favoriet. Verwacht dat het Maastricht wordt. Kan toch?

We zien het half augustus!
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 10:43:09 #213
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188089754
Deze post ook even hier want Rotterdam. :D

quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2019 10:40 schreef Guanabana het volgende:
Rotterdamgod

EAN-FIvW4AEZHEs?format=jpg&name=large
Koutist in opleiding.
pi_188090412
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:33 schreef Ikbenjandeboer het volgende:
Naast de Venue zijn er nog wel een aantal andere criteria waarop Rotterdam beter scoort dan Maastricht, bijvoorbeeld de bereikbaarheid. Zo hoor ik uit het kamp van Maastricht dat er maar liefst vijf luchthavens in de buurt liggen. Tijd dus om de feiten op een rijtje te zetten. Hiervoor maak ik gebruik van het jaarlijkse connectivity report van ACI Europe.

Ik heb een overzicht gemaakt van de afstand van de stad tot de luchthaven en de reistijd per trein via de snelst mogelijke verbinding. Ook heb ik het aantal directe en indirecte verbindingen per luchthaven weergegeven omdat dit immers alles zegt over de daadwerkelijke bereikbaarheid.

Hieruit kan je al snel concluderen dat Schiphol zoveel groter is dan de luchthavens die relatief dichter bij Maastricht liggen. Dusseldorf en Brussel zijn de enige luchthavens van betekenis en vanuit daar zit je dus gemiddeld twee uur in de trein als je naar Maastricht wilt.

In Rotterdam ben je binnen een half uur met de trein vanuit Schiphol. Je bent zelfs sneller vanuit Schiphol in Rotterdam dan je vanuit Maastricht Airport in Maastricht bent (met de trein).

[ link | afbeelding ]

Het aantal hotelkamers ben ik niet ingedoken, maar ik neem aan dat een stad met ruim vijf keer zoveel inwoners als Maastricht iets meer accommodaties beschikbaar heeft.

Het enige wat overblijft (en dat is tevens hét argument dat Maastricht opvoert) is 'de meest Europese stad'. Maar als je deze bewering gaat uitkleden dan blijft er niets meer over dan een holle frase. Het is tenslotte niet meetbaar. Het blijft slechts een bewering. Ik moet hierbij gelijk denken aan een rechtszaak die een concurrent uit Duitsland een paar jaar geleden tegen ons heeft aangespannen. Ons bedrijf beweerde (op de Duitse markt) het meest klantvriendelijk te zijn en dit stond op onze website als USP. Omdat dit volgens de rechter niet te toetsen was moesten wij deze bewering van de rechter verwijderen.
Dit dus.
pi_188090419
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:41 schreef Sableheart het volgende:
Voor degenen die roepen dat Maastricht er nog bij zit en de venue dus niet zoveel onder kan doen voor Ahoy Rotterdam: houdt er rekening mee dat Maastricht niet beter hoefde te zijn dan Rotterdam om bij de beste twee te zitten. Ze hoefden alleen Arnhem, Utrecht en Den Bosch achter zich te laten.

De Brabanthallen zijn nog een meter lager dan het MECC, en de tent van Utrecht was niet serieus te nemen. Die laten ze makkelijk achter zich. Amsterdam deed niet mee, anders was het nu tussen de Ziggo Dome en Ahoy gegaan.

Blijft het Gelredome in Arnhem over. Ik moet toegeven dat ik verrast was dat Maastricht Arnhem achter zich hield, maar Arnhem had, in tegenstelling tot Rotterdam, wel degelijk nadelen. Als Arnhem significant minder wilde bijdragen dan Maastricht, dan zouden de moeilijkheden mbt beschikbaarheid locatie (niet alles onder een dak, oplossing vinden voor Vitesse) voldoende zijn om Maastricht boven Arnhem te verkiezen, ondanks het feit dat de locatie in Arnhem in beginsel beter is.

Dat wil echter niet zeggen dat Maastricht daarmee ook automatisch boven Rotterdam uitkomt, als Rotterdam op alle punten het beter voor elkaar lijkt te hebben.
Dit dus.
  woensdag 24 juli 2019 @ 11:52:17 #216
Grazianooooo Pellé!
pi_188090674
Adem in.
Adem uit.

Veel te warm hiervoor. :)

Staar je niet blind. Alles wat ik meegeef. :kiss:
pi_188091096
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2019 10:43 schreef Greys het volgende:
Deze post ook even hier want Rotterdam. :D
[..]

Mag ook in Utrecht hoor :P
Maar ik hoop snel te horen dat het Rotterdam wordt.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 12:26:58 #218
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_188091206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 11:52 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Adem in.
Adem uit.

Veel te warm hiervoor. :)

Staar je niet blind. Alles wat ik meegeef. :kiss:
Oh. Had net de menig van Vincent Bijlo hier willen posten, maar ja. ;(
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 12:29:12 #219
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188091245
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:20 schreef ato het volgende:

[..]

Mag ook in Utrecht hoor :P
Maar ik hoop snel te horen dat het Rotterdam wordt.
Oh het ging me gewoon om de leuke manier van communiceren. ;)
Koutist in opleiding.
pi_188091334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Hahahhaha. Nee dus.

Rotterdam mn favoriet. Verwacht dat het Maastricht wordt. Kan toch?

We zien het half augustus!
Maakt niet uit hoor, ik snap je wel ;)
pi_188091397
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh het ging me gewoon om de leuke manier van communiceren. ;)
Ja begreep ik, leuk dat ze het doen.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 13:56:26 #222
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188093063
Maastricht is bij de NPO vandaag.
Prima stukje wel. Eerlijk ook. Dat ze de belastbaarheid van de spanten nu aan het onderzoeken zijn enzo.

https://www.1limburg.nl/s(...)ilversum-goed-gevoel
Koutist in opleiding.
pi_188095497
Ik hoop zo op Rotterdam *O* *O* !! Dat zou briljant zijn, ik studeer er nu 3 jaar en vind het een heerlijke stad. Dan zou ik gewoon lekker zoveel mogelijk dagen heen en weer kunnen reizen vanuit Breda, Ahoy is meeeeer dan prima en Rotterdam gaat het vast en zeker fantastisch organiseren.

Zoveel zin in nu al :D :D .
  woensdag 24 juli 2019 @ 16:23:05 #224
467241 lashatumbai
russia goodbye
pi_188095940
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:56 schreef Greys het volgende:
Maastricht is bij de NPO vandaag.
Prima stukje wel. Eerlijk ook. Dat ze de belastbaarheid van de spanten nu aan het onderzoeken zijn enzo.

Bijzonder dat ze nog niet weten hoe belastbaar het plafond is. Daarmee gaat Ahoy het sowieso winnen van MECC zoals Jan het al had uitgerekend.

https://www.1limburg.nl/s(...)ilversum-goed-gevoel
pi_188095998
Wanneer is de keuze?
Somebody that I used to know
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')