abonnement Unibet Coolblue
pi_188001962
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus het is idd verstandig om voorzichtig te zijn met mannen die je makkelijk aanspreken :P Terwijl hier als advies aan mannen als ze moeite hebben met het vinden van een leuke vrouw altijd wordt gezegd ja maar spreek ze dan gewoon aan...
Niet helemaal mee eens.

Want je hebt gradaties. Mannen die je spontaan aanspreken en weten wat ze doen, komen anders over dan mannen die dat niet vaak hebben gedaan. Mannen die niet vaak op vrouwen afstappen komen wat verlegen en bescheiden over. Een man die elke avond een chick krijgt komt al anders over. Veel meer zelfverzekerd, weet precies wat hij moet zeggen, weet precies hoe hij zijn lichaamstaal moet positioneren etc. Een man die dat niet vaak doet komt toch anders over.
pi_188001969
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:11 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hele systeem niet. Maar kan best zijn dat het klopt wat je zegt.

Maar stel, een Insta model die veel likes binnenkrijgt en zelf veel dislikes uitdeelt, wordt die bevoordeeld of benadeeld? Obv dat disliken zou je stellen dat ze steeds minder goed zichtbaar wordt.

Eigenlijk is de gouden tip dus 50-50 spelen: evenveel liken als disliken?
Ja das een goede vraag :P Ze zeggen dat als je veel likes ontvangt je in de poel terecht komt met het andere geslacht die ook veel likes ontvangen. Maar als je teveel weg swiped krijg je ook straf . Dus wat nou de goede strategie is weet ik ook niet.
pi_188001988
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:11 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hele systeem niet. Maar kan best zijn dat het klopt wat je zegt.

Maar stel, een Insta model die veel likes binnenkrijgt en zelf veel dislikes uitdeelt, wordt die bevoordeeld of benadeeld? Obv dat disliken zou je stellen dat ze steeds minder goed zichtbaar wordt.

Eigenlijk is de gouden tip dus 50-50 spelen: evenveel liken als disliken?
Ja, dat is de gouden tip.

Ik heb al een tijdje Tinder en heb altijd dates en voldoende matches aan overgehouden. Dat komt doordat ik zoveel mogelijk 50/50 swipe.

Is niet alleen 50/50 swipen. Je moet ook een goed profiel hebben.
pi_188001991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:12 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens.

Want je hebt gradaties. Mannen die je spontaan aanspreken en weten wat ze doen, komen anders over dan mannen die dat niet vaak hebben gedaan. Mannen die niet vaak op vrouwen afstappen komen wat verlegen en bescheiden over. Een man die elke avond een chick krijgt komt al anders over. Veel meer zelfverzekerd, weet precies wat hij moet zeggen, weet precies hoe hij zijn lichaamstaal moet positioneren etc. Een man die dat niet vaak doet komt toch anders over.
Ja had dat idd wat moeten veruidelijken. Bedoel idd de man die je aanspreekt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
pi_188001997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja had dat idd wat moeten veruidelijken. Bedoel idd de man die je aanspreekt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ja exact.
pi_188002005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:13 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja, dat is de gouden tip.

Ik heb al een tijdje Tinder en heb altijd dates en voldoende matches aan overgehouden. Dat komt doordat ik zoveel mogelijk 50/50 swipe.
Maar dan swipe je ook de niet leuke naar rechts om het algoritme te laten denken dat je volgens hun regels speelt.
pi_188002015
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:13 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja exact.
Ja nou ben ik al zeer wantrouwend naar dat type.. :P
pi_188002019
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dan swipe je ook de niet leuke naar rechts om het algoritme te laten denken dat je volgens hun regels speelt.
Dat zou je kunnen doen. Maar ik swipe wel zo eerlijk mogelijk. Diegene die ik echt niet leuk vindt swipe ik weg.
pi_188002043
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja nou ben ik al zeer wantrouwend naar dat type.. :P
Jij hebt er al ervaring mee dus het zou niet raar moeten zijn dat je wantrouwend zou moeten zijn :P

Maar ik denk dat je moet onthouden dat naast al die mannen die je spontaan aanspreken en exact weten wat ze moeten zeggen en gedragen, dat dat niet de gehele mannenpopulatie is. De 99% staat achter te wachten op die ene move.
pi_188002101
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:15 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Jij hebt er al ervaring mee dus het zou niet raar moeten zijn dat je wantrouwend zou moeten zijn :P

Maar ik denk dat je moet onthouden dat naast al die mannen die je spontaan aanspreken en exact weten wat ze moeten zeggen en gedragen, dat dat niet de gehele mannenpopulatie is. De 99% staat achter te wachten op die ene move.
Ja en toch op je onderbuik vertrouwen in het eerste contact :P
pi_188002145
Hmm ik praat heel makkelijk met iedereen...
heb ik dan dus issues met het controleren van mijn impulsen en een potentieel notoire vreemdganger? :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188002166
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:21 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm ik praat heel makkelijk met iedereen...
heb ik dan dus issues met het controleren van mijn impulsen en een potentieel notoire vreemdganger? :)
Das nu idd de vraag :D

Als jij een aantrekkelijke man ziet stap je er dan zonder twijfel gemakkelijk op af? Die impulsen slaan trouwens op alles in je leven. Of je dat gebakje bv makkelijk kan laten staan of makkelijk in een sale in een kledingwinkel trapt.
pi_188002167
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel meer mensen die vreemdgaan hoor. Onderzoeken gelezen waar van alle mensen boven de 18 zeker 40% aangeeft vreemd te gaan binnen de relatie. En dan zal het uiteindelijke aantal nóg hoger liggen, want ik denk niet dat de meeste mensen het graag toe geven.
agree...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_188002170
Ik praat ook makkelijk met mensen maar niet zozeer met jongens die ik leuk vind.
pi_188002204
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik praat ook makkelijk met mensen maar niet zozeer met jongens die ik leuk vind.
En dat maakt het verschil.

Mannen en vrouwen die elke dag een date kunnen scoren, komen anders over dan mannen en vrouwen die dat niet hebben. Je ziet een man die niet vaak een vrouw aanspreekt op een bepaalde manier steggelen. Zijn uitstraling en gedrag is anders dan een kerel die precies weet wat hij moet zeggen en wanneer. 99% van de mannen weten dat helemaal niet zo goed. Hun manier van versieren is toch wat meer verlegen en bescheiden.
pi_188002214
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Das nu idd de vraag :D

Als jij een aantrekkelijke man ziet stap je er dan zonder twijfel gemakkelijk op af? Die impulsen slaan trouwens op alles in je leven. Of je dat gebakje bv makkelijk kan laten staan of makkelijk in een sale in een kledingwinkel trapt.
Ik voegde nog even een spoiler toe die daar op antwoord :)
Zag je post pas later.

En ik merk wel dat ik de neiging heb andere dingen aantrekkelijk te vinden dan andere mensen.
Al paar keer gehad dt ik gedate had met iemand die onwijs knap was volgens vriendinnen...
waarvan ik het heel normaaltjes vond. _O-
pi_188002215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:25 schreef black-soldier het volgende:

[..]

En dat maakt het verschil.

Mannen en vrouwen die elke dag een date kunnen scoren, komen anders over dan mannen en vrouwen die dat niet hebben. Je ziet een man die niet vaak een vrouw aanspreekt op een bepaalde manier steggelen. Zijn uitstraling en gedrag is anders dan een kerel die precies weet wat hij moet zeggen en wanneer. 99% van de mannen weten dat helemaal niet zo goed. Hun manier van versieren is toch wat meer verlegen en bescheiden.
Oh zeker ja. En juist bij die gene die wat steggelt ga ik er vanuit dat zijn intenties meer oprechter zijn.
pi_188002220
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja en toch op je onderbuik vertrouwen in het eerste contact :P
Dat is denk ik de beste tip.

Als het al vanaf het begin niet goed voelt, niet verder in zee gaan.

Kijk: als je voor de seks wil, dan is dat geen probleem natuurlijk.
pi_188002225
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik voegde nog even een spoiler toe die daar op antwoord :)
Zag je post pas later.

En ik merk wel dat ik de neiging heb andere dingen aantrekkelijk te vinden dan andere mensen.
Al paar keer gehad dt ik gedate had met iemand die onwijs knap was volgens vriendinnen...
waarvan ik het heel normaaltjes vond. _O-
Ja maar dat heeft niks met impulsen te maken :P
pi_188002231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:25 schreef black-soldier het volgende:

[..]

En dat maakt het verschil.

Mannen en vrouwen die elke dag een date kunnen scoren, komen anders over dan mannen en vrouwen die dat niet hebben. Je ziet een man die niet vaak een vrouw aanspreekt op een bepaalde manier steggelen. Zijn uitstraling en gedrag is anders dan een kerel die precies weet wat hij moet zeggen en wanneer. 99% van de mannen weten dat helemaal niet zo goed. Hun manier van versieren is toch wat meer verlegen en bescheiden.
Ik wil niwt eens elke dag een date scoren... maakt het praten met mensen ook een stuk simpeler als je niet iedereen als pot etiele date ziet :)
pi_188002235
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:26 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh zeker ja. En juist bij die gene die wat steggelt ga ik er vanuit dat zijn intenties meer oprechter zijn.
Exact.

100% weet je het nooit natuurlijk. Maar zo'n persoon kan je het voordeel van de twijfel geven omdat je merkt dat hij toch anders is dan de 1% van de mannen die exact weten wat ze doen om je te krijgen.
pi_188002259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:27 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Exact.

100% weet je het nooit natuurlijk. Maar zo'n persoon kan je het voordeel van de twijfel geven omdat je merkt dat hij toch anders is dan de 1% van de mannen die exact weten wat ze doen om je te krijgen.
Ja en die waarschijnlijk naar de volgende gaan als het niet lukt zonder dat het ze raakt. Dat gevoel heb ik er altijd bij.
pi_188002260
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik wil niwt eens elke dag een date scoren... maakt het praten met mensen ook een stuk simpeler als je niet iedereen als pot etiele date ziet :)
Ik zeg ook niet dat jij dat doet.

Ik heb het over mannen die dat wel doet. En geloof me. Er zijn genoeg mannen die elke dag of elk weekend vrouwen versieren en op ze afstappen. Zulke gasten heb je tussen zitten, de 1%.
pi_188002290
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja en die waarschijnlijk naar de volgende gaan als het niet lukt zonder dat het ze raakt. Dat gevoel heb ik er altijd bij.
Ja kan ook, maar dat ligt ook per persoon.

Maar ik denk eerder dat als een man wat knullig overkomt, verlegen en bescheiden is en hij wordt afgewezen, dat het hem wel wat doet en niet meer zo meteen op een ander afstapt. Vergeleken met die 1% van de mannen die dat wel makkelijk kunnen.
pi_188002362
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:29 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ja kan ook, maar dat ligt ook per persoon.

Maar ik denk eerder dat als een man wat knullig overkomt, verlegen en bescheiden is en hij wordt afgewezen, dat het hem wel wat doet en niet meer zo meteen op een ander afstapt. Vergeleken met die 1% van de mannen die dat wel makkelijk kunnen.
Jup.. en vrouwen praten ook makkelijker met iemand die makkelijker praat...
Dus ondanks dat het anders en misschien wel beter overkomt.. is er toch wel een reden dat diegene zo overkomt.
Namelijk omdat ie er niet altijd succes mee heeft.

(En dat geldt visa versa ook natuurlijk)
pi_188002388
Ik vind het nogal bijzonder dat vrouwen zich beklagen over het vreemdgaan van mannen, met sex als uitgangspunt.

Vrouwen zelf gaan volop in mentale zin vreemd. En daar bedoel ik mee hun klaaggedrag bij hun vriendinnen of vrienden over het -dagelijkse- gedrag van hun man. Dit deugt niet bij hem en dat klopt ook niet.

Die vrouwen nemen niet hun verantwoordelijkheid om de boel aan te sturen binnen hun eigen relatie.

Ik vind dat erger en dieper van betekenis dan dat manlief eens een keertje intiem contact heeft gehad met een andere vrouw.

[ Bericht 5% gewijzigd door cempexo op 19-07-2019 12:41:20 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_188002392
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel meer mensen die vreemdgaan hoor. Onderzoeken gelezen waar van alle mensen boven de 18 zeker 40% aangeeft vreemd te gaan binnen de relatie. En dan zal het uiteindelijke aantal nóg hoger liggen, want ik denk niet dat de meeste mensen het graag toe geven.
Wat kut dit. 40% is een behoorlijk percentage. 8)7

Maar het is tegenwoordig allemaal van deze tijd. Niks is goed genoeg, gras altijd groener aan de overkant, "meer willen leven" enz. Niet voor niks zoeken steeds meer mensen open relaties of polyamoreuze relaties.
pi_188002435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:35 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat kut dit. 40% is een behoorlijk percentage. 8)7

Maar het is tegenwoordig allemaal van deze tijd. Niks is goed genoeg, gras altijd groener aan de overkant, "meer willen leven" enz. Niet voor niks zoeken steeds meer mensen open relaties of polyamoreuze relaties.
Mocht dat percentage kloppen (ik blijf sceptisch), dan zou dat eigenlijk voor jouzelf niet moeten uitmaken. Je zou gewoon nog steeds je leven moeten leiden en op zoek moeten blijven gaan naar een leuke vrouw. Want vrouwen komen niet op een presenteerblaadje. Jij als man moet toch het initiatief nemen.
pi_188002506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:38 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Mocht dat percentage kloppen (ik blijf sceptisch), dan zou dat eigenlijk voor jouzelf niet moeten uitmaken. Je zou gewoon nog steeds je leven moeten leiden en op zoek moeten blijven gaan naar een leuke vrouw. Want vrouwen komen niet op een presenteerblaadje. Jij als man moet toch het initiatief nemen.
Wat je zegt over blijven zoeken klopt. Maar ik doel meer op het idee dat je door dit soort dingen die steeds meer en meer voorkomen, tegenwoordig niet meer goed weet wie je kunt vertrouwen.

Kijk dat andere topic over die ene user wiens vriendin vreemdgaat. Ik heb niet alles gevolgd, maar hij scheen er niet van op de hoogte te zijn dat zijn vriendin er zo in stond?

Lekker zo dan, je wordt een relatie in gescheept onder valse voorwendselen en als meneer of mevrouw er zin in heeft neemt die er gewoon een extra meneer of mevrouw bij of je nou wilt of niet. _O-

Tuurlijk kan uitmaken wel, maar je zit dan nog steeds met pijn die je bespaard had kunnen blijven.
pi_188002533
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:42 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat je zegt over blijven zoeken klopt. Maar ik doel meer op het idee dat je door dit soort dingen die steeds meer en meer voorkomen, tegenwoordig niet meer goed weet wie je kunt vertrouwen.

Kijk dat andere topic over die ene user wiens vriendin vreemdgaat. Ik heb niet alles gevolgd, maar hij scheen er niet van op de hoogte te zijn dat zijn vriendin er zo in stond?

Lekker zo dan, je wordt een relatie in gescheept onder valse voorwendselen en als meneer of mevrouw er zin in heeft neemt die er gewoon een extra meneer of mevrouw bij of je nou wilt of niet. _O-

Tuurlijk kan uitmaken wel, maar je zit dan nog steeds met pijn die je bespaard had kunnen blijven.
Communicatie. Sleutelwoord.

Maar goed. Pijn is een onderdeel van het leven. Daar ontkom je niet aan. Als je gaat solliciteren, als je gaat daten, als een dierbare overlijdt, dat zijn ook allemaal momenten die pijn doen. Maar dat betekent niet dat je dan je hele leven om moet gooien. Op een gegeven moment moet je door. Blijven hangen is stilstaan.

Dus als je helemaal geen pijn wil, dan moet je de hele dag thuisblijven.
pi_188002824
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:42 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat je zegt over blijven zoeken klopt. Maar ik doel meer op het idee dat je door dit soort dingen die steeds meer en meer voorkomen, tegenwoordig niet meer goed weet wie je kunt vertrouwen.

Kijk dat andere topic over die ene user wiens vriendin vreemdgaat. Ik heb niet alles gevolgd, maar hij scheen er niet van op de hoogte te zijn dat zijn vriendin er zo in stond?

Lekker zo dan, je wordt een relatie in gescheept onder valse voorwendselen en als meneer of mevrouw er zin in heeft neemt die er gewoon een extra meneer of mevrouw bij of je nou wilt of niet. _O-

Tuurlijk kan uitmaken wel, maar je zit dan nog steeds met pijn die je bespaard had kunnen blijven.
Mja dat soort dingen werken alleen als je eerlijk bent.
En het lijkt me bovenal ook belangrijk om eerst een zeker vertrouwen op te bouwen met iemand.
pi_188002876
Grujo heeft een punt natuurlijk. Als je leest dat 40% vreemdgaat, zowel man als vrouw neem je die cijfers natuurlijk wel mee in het daten. Ik vind dat soort cijfers ook niet leuk om te lezen :P
pi_188002918
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Grujo heeft een punt natuurlijk. Als je leest dat 40% vreemdgaat, zowel man als vrouw neem je die cijfers natuurlijk wel mee in het daten. Ik vind dat soort cijfers ook niet leuk om te lezen :P
Ik vind het irrelevant eigenlijk.

Heeft nul invloed op mijn datinggedrag in ieder geval.
pi_188002937
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:05 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik vind het irrelevant eigenlijk.

Heeft nul invloed op mijn datinggedrag in ieder geval.
Hoezo? Die cijfers heben toch ook invloed op de mensen die jij date? Als ze kloppen natuurlijk.

Ah toevoeging :P Ja dat is mooi. Zou wensen dat ik ook zo denk :P
pi_188003075
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo? Die cijfers heben toch ook invloed op de mensen die jij date? Als ze kloppen natuurlijk.

Ah toevoeging :P Ja dat is mooi. Zou wensen dat ik ook zo denk :P
Nouja als ik iemand leuk vind.. vind ik diegene leuk.
Of de kans nou 10% is dat ie vreemd gaat of 40 of 80.
Liever niet natuurlijk... maar dat maakt degene op zich niet meer of minder leuk op dat moment.

Mensen maken de cijfers... niet andersom.
pi_188003323
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:15 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nouja als ik iemand leuk vind.. vind ik diegene leuk.
Of de kans nou 10% is dat ie vreemd gaat of 40 of 80.
Liever niet natuurlijk... maar dat maakt degene op zich niet meer of minder leuk op dat moment.

Mensen maken de cijfers... niet andersom.
Nee daar heb je gelijk. Denk dat ik met de wetenschap van die cijfers red flags dan toch serieuzer zou nemen.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:35:23 #287
545 dop
:copyright: dop
pi_188003348
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 10:58 schreef Daarnaast het volgende:
Hebben blonde vrouwen een specifieke geur?

Want een half jaar geleden ging ik op date met een blonde vrouw. Het viel mij op dat ze heel lekker rook. Maar ik kon niet plaatsen wat het nou precies was. Leek niet op een parfum of deo. Sindsdien ben ik met twee andere blonde vrouwen op date geweest en ze dragen dezelfde geur met zich mee. Het gekke is dat ik de geur blijf ruiken een week nadat ik ze heb gezien 🤔

Ik ruik het ook pas als ik ze een knuffel geef ofzo. Als ik naast ze zit niet echt.

Ik besef me wel dat dit een beetje creepy klinkt maar ik vroeg het me gewoon af.
kleefpasta, ontharingsmiddel, of misschien wel de grootste kans kleurspoeling / waterstofperoxide.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 19-07-2019 13:41:03 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188003551
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:43 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Communicatie. Sleutelwoord.

Maar goed. Pijn is een onderdeel van het leven. Daar ontkom je niet aan. Als je gaat solliciteren, als je gaat daten, als een dierbare overlijdt, dat zijn ook allemaal momenten die pijn doen. Maar dat betekent niet dat je dan je hele leven om moet gooien. Op een gegeven moment moet je door. Blijven hangen is stilstaan.

Dus als je helemaal geen pijn wil, dan moet je de hele dag thuisblijven.
Om trouwens terug te komen op de filmpjes van de universiteiit van nederland. Daarin werd gezegd dat mensen die op elkaar lijken ( niet fysiek) de beste slagingskans hebben.

Nu heb ik over 1.5 een date met een jongen die zoals het lijkt qua 'specs' meer op mij lijkt dan de meeste afgelopen dates. Dus ben benieuwd of ik nu dan ook een ander resultaat ga krijgen :P
pi_188003612
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:43 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Communicatie. Sleutelwoord.

Maar goed. Pijn is een onderdeel van het leven. Daar ontkom je niet aan. Als je gaat solliciteren, als je gaat daten, als een dierbare overlijdt, dat zijn ook allemaal momenten die pijn doen. Maar dat betekent niet dat je dan je hele leven om moet gooien. Op een gegeven moment moet je door. Blijven hangen is stilstaan.

Dus als je helemaal geen pijn wil, dan moet je de hele dag thuisblijven.
En wat als je elkaar via app leert kennen (en zij wilt niet in het echt nog afspreken of bellen). Maar de communicatie van haar kant gaat stroef? Hoe ga je daar dan op inspelen met alle goede bedoelingen en intenties?
pi_188003624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:42 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat je zegt over blijven zoeken klopt. Maar ik doel meer op het idee dat je door dit soort dingen die steeds meer en meer voorkomen, tegenwoordig niet meer goed weet wie je kunt vertrouwen.

Kijk dat andere topic over die ene user wiens vriendin vreemdgaat. Ik heb niet alles gevolgd, maar hij scheen er niet van op de hoogte te zijn dat zijn vriendin er zo in stond?

Lekker zo dan, je wordt een relatie in gescheept onder valse voorwendselen en als meneer of mevrouw er zin in heeft neemt die er gewoon een extra meneer of mevrouw bij of je nou wilt of niet. _O-

Tuurlijk kan uitmaken wel, maar je zit dan nog steeds met pijn die je bespaard had kunnen blijven.
Grappig dat iedereen naar anderen kijkt bij vreemdgaan.

Ik ben van mening dat het vooral met jezelf te maken heeft. Hoeveel waarde bied jij iemand, en hoe filter je slechte mensen uit je leven?

Voorbeeld:

Als je zelf heel graag een relatie wilt en niet als happy single door het leven kan, zul jij je eisenpakket dat je in iemand wil terugzien verlagen. Oftewel, je gaat met iemand genoegen nemen die misschien niet helemaal bij jou past, om maar samen met iemand te zijn.

Daarnaast het waarde bieden. Als jij op zoek bent naar iets om jou eigen mentale toestand (die niet alleen kan wil overblijven) te stillen, ben jij alleen maar waarde uit anderen aan het trekken. Deze mensen zijn zo onzeker dat ze alleen maar hiermee bezig zijn, terwijl ze dan ook gedrag vertonenen dat JUIST geen waarde voor je partner biedt. Niemand zit te wachten op een controlerende onzekere partner. Die gaat dan ook buiten de deur op zoek naar die waarde = vreemdgaan.

Zo zie je dat je eigen onzekerheid en onvermogen om single te blijven ertoe leidt dat je 1) niet goed filtert en 2) geen waarde biedt voor potentiele partners. Ik ben van mening dat er een behoorlijk aantal mensen zijn wiens relatie zo in elkaar zit, wat het grote aantal aan vreemdgangers verklaart. Dit zie ik ook dagelijks om me heen (onzekerheid, wantrouwen, etc). Tel daarbij op dat een ander contact makkelijk gelegd wordt in deze tijd (via apps).

Ik ben zelf totaal niet bang dat een eventuele vriendin vreemdgaat. Want als ik iets met haar heb, weet ik dat zij door mijn sterke filter is gekomen en een goede persoonlijkheid heeft. Daarnaast weet ik dat ik zelf niet onzeker ben en ook haar iets te bieden heb.

Kern van het verhaal: als je partner vreemdgaat ligt een groot deel ook zeker bij jou.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:54:22 #291
545 dop
:copyright: dop
pi_188003709
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:49 schreef stokj het volgende:

[..]

En wat als je elkaar via app leert kennen (en zij wilt niet in het echt nog afspreken of bellen). Maar de communicatie van haar kant gaat stroef? Hoe ga je daar dan op inspelen met alle goede bedoelingen en intenties?
zo iets is lastig te beantwoorden zonder voorbeeld.
Maar gedrag benoemen (zonder te oordelen), naar je eigen rol kijken. Positie bepalen en kijken hoeveel energie je er in wil steken.En mogelijk conclusie trekken dat je deze even laat lopen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188003746
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:54 schreef dop het volgende:

[..]

zo iets is lastig te beantwoorden zonder voorbeeld.
Maar gedrag benoemen (zonder te oordelen), naar je eigen rol kijken. Positie bepalen en kijken hoeveel energie hoe je er in wil steken.En mogelijk conclusie trekken dat je deze even laat lopen.
Via 'afstand' is het altijd lastig dit soort dingen te peilen. Je vraagt soms wel om duidelijkheid terwijl mensen laks met de ander omgaan. Maar verwachtingen moet je ook niet hoog hebben staan, anders wordt het geforceerd _O- _O- _O-

Die collega D die J bezwangerde bijvoorbeeld. J wilde niks met D te maken hebben. D denkt (na 3 jaar bijna) nog altijd dat ze samen gaan leven terwijl...
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:05:19 #293
545 dop
:copyright: dop
pi_188003935
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:56 schreef stokj het volgende:

[..]

Via 'afstand' is het altijd lastig dit soort dingen te peilen. Je vraagt soms wel om duidelijkheid terwijl mensen laks met de ander omgaan. Maar verwachtingen moet je ook niet hoog hebben staan, anders wordt het geforceerd _O- _O- _O-
je hoeft niets te peilen bij de ander. Peil eerst je eigen gevoelens. Daar moet je zijn. Gevoelens van de ander heb je geen invloed op en zijn niet jou verantwoordelijkheid.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188003983
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:05 schreef dop het volgende:

[..]

je hoeft niets te peilen bij de ander. Peil eerst je eigen gevoelens. Daar moet je zijn. Gevoelens van de ander heb je geen invloed op en zijn niet jou verantwoordelijkheid.
Wijze woorden van een Dop!
pi_188004162
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Om trouwens terug te komen op de filmpjes van de universiteiit van nederland. Daarin werd gezegd dat mensen die op elkaar lijken ( niet fysiek) de beste slagingskans hebben.

Nu heb ik over 1.5 een date met een jongen die zoals het lijkt qua 'specs' meer op mij lijkt dan de meeste afgelopen dates. Dus ben benieuwd of ik nu dan ook een ander resultaat ga krijgen :P
Dat is ook waar.

Mensen zoeken elkaar op. En dan niet perse uiterlijk gericht. Hoog opgeleiden zoeken elkaar ook meer op. Dat is het zoals dat lager opgeleiden elkaar opzoeken. Er is weinig vermenging. Dat zie je ook in bepaalde wijken waar alleen maar hoger opgeleiden wonen of wijken met allemaal lager opgeleiden. Vaak hebben diezelfde mensen dezelfde achtergrond en toekomst, waardoor een klik waarschijnlijker is. Maar veel plezier met de date!
pi_188004232
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:49 schreef stokj het volgende:

[..]

En wat als je elkaar via app leert kennen (en zij wilt niet in het echt nog afspreken of bellen). Maar de communicatie van haar kant gaat stroef? Hoe ga je daar dan op inspelen met alle goede bedoelingen en intenties?
Dan ga je verder met je leven. Niet druk maken over het feit dat ze geen aandacht aan je schenkt en de communicatie niet goed gaat. Zeker als je aan het daten bent moet je daar geen gewicht aan geven. Doet ze moeilijk en stroef, dan laat je haar gaan en date je verder. Dat is het enige wat je kunt doen. Dat is ook het beste wat je kunt doen. Erover stressen en wanhopig lopen doen hebben vrouwen sowieso geen zin in.

Altijd haar het voordeel van de twijfel geven. Daarmee bedoel ik dat je haar niet meteen moet afschrijven. Gaat communicatie stroef, dan laat je haar gaan. Als ze je echt leuk vindt dan zal ze contact met je opzoeken linksom of rechtsom. Maar dat gaat ze niet doen als je wanhopig en zielig loopt te doen over haar communicatie en contact. Gewoon laten gaan als ze moeilijk doet. Punt.
pi_188004255
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:17 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dan ga je verder met je leven. Niet druk maken over het feit dat ze geen aandacht aan je schenkt en de communicatie niet goed gaat. Zeker als je aan het daten bent moet je daar geen gewicht aan geven. Doet ze moeilijk en stroef, dan laat je haar gaan en date je verder. Dat is het enige wat je kunt doen. Dat is ook het beste wat je kunt doen. Erover stressen en wanhopig lopen doen hebben vrouwen sowieso geen zin in.

Altijd haar het voordeel van de twijfel geven. Daarmee bedoel ik dat je haar niet meteen moet afschrijven. Gaat communicatie stroef, dan laat je haar gaan. Als ze je echt leuk vindt dan zal ze contact met je opzoeken linksom of rechtsom. Maar dat gaat ze niet doen als je wanhopig en zielig loopt te doen over haar communicatie en contact. Gewoon laten gaan als ze moeilijk doet. Punt.
Inderdaad, je moet voorkomen dat je in situaties komt die je niet wilt (ook qua gevoel).
pi_188004340
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:17 schreef stokj het volgende:

[..]

Inderdaad, je moet voorkomen dat je in situaties komt die je niet wilt (ook qua gevoel).
Zeker.

Het moet je niet boeien als ze niet reageert of als haar communicatie te wensen overlaat. Doorgaan met je leven. Dat betekent dat je niet elke dag dat ze niet reageert, een bericht moet sturen puur voor bevestiging en contact. Dat komt wanhopig over. Laat haar lekker gaan. Vergeet haar, verwijder haar nummer whatever. Als ze je echt interessant genoeg vindt, dan zal ze je weer een bericht sturen. Zo simpel is het. Ook al ben je tweede of vijfde keus. Je moet haar altijd het voordeel van de twijfel geven. Ga pas peilen als ze weer iets zegt. Maar zolang ze dat niet doet, moet je verdergaan met je leven en verder daten. Stilstaan en stressen over haar is geen optie, ook al is ze zo mooi als wat. Niet doen. Laten gaan/los laten.
pi_188004483
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:42 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wat je zegt over blijven zoeken klopt. Maar ik doel meer op het idee dat je door dit soort dingen die steeds meer en meer voorkomen, tegenwoordig niet meer goed weet wie je kunt vertrouwen.

Kijk dat andere topic over die ene user wiens vriendin vreemdgaat. Ik heb niet alles gevolgd, maar hij scheen er niet van op de hoogte te zijn dat zijn vriendin er zo in stond?

Lekker zo dan, je wordt een relatie in gescheept onder valse voorwendselen en als meneer of mevrouw er zin in heeft neemt die er gewoon een extra meneer of mevrouw bij of je nou wilt of niet. _O-

Tuurlijk kan uitmaken wel, maar je zit dan nog steeds met pijn die je bespaard had kunnen blijven.
Zulke verhalen moet je ook niet willen lezen ter zelfbescherming, omdat het de mens negatief beinvloedt. En hoe vaker zulke verhalen je leest, des te meer het je wereldbeeld beinvloedt. Dus het denken en handelen.

M.a.w. de vaardigheid om iets negatiefs op jou te herkennen en te blokkeren is wel handig. Het is niet relevant of het waar is of niet waar, of dat het ter sensatie is, uit nieuwsgierigheid, saaiheid, enz. Het doet er niet toe. Als iets je leven op welk manier verpest, bewust of onbewust op welk snelheid dan ook. Zoiets moet je op tijd inzien en blokkeren.
pi_188004729
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Om trouwens terug te komen op de filmpjes van de universiteiit van nederland. Daarin werd gezegd dat mensen die op elkaar lijken ( niet fysiek) de beste slagingskans hebben.

Nu heb ik over 1.5 een date met een jongen die zoals het lijkt qua 'specs' meer op mij lijkt dan de meeste afgelopen dates. Dus ben benieuwd of ik nu dan ook een ander resultaat ga krijgen :P
Hmm ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')